Започна процедура за продажба на "БДЖ - товарни превози"

Агенцията за приватизация ще избере оценител за компанията, който да препоръча метод за раздържавяване

Започна процедура за продажба на "БДЖ - товарни превози"

© Maria Subotinova



Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви процедура за продажбата на 100% от компанията "БДЖ - товарни превози", съобщиха от ведомството. Решение за откриване е било взето на 30 септември.


Компанията в момента е част от "Холдинг Български държавни железници" и държи около 80% от превоза на товари в страната. Парите от продажбата на "БДЖ- товарни превози" ще отидат в БДЖ, съобщиха от агенцията. От министерството на транспорта очакват продажбата на дружеството да бъде осъществена в най-песимистичния вариант до една година.


До няколко дни се очаква агенцията за приватизация да обяви процедура за оценител на компанията. Избраната фирма ще анализира състоянието на дружеството и ще препоръча метод за неговата продажба.




По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружеството обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии. Отчетът на дружеството за първите шест месеца на годината показва загуба от над 3.3 млн. лв.


Компанията обаче успяла да свие отрицателния си резултат, който за същия период на миналата година е бил близо 9.56 млн. лв. През тази година приходите на "БДЖ - товарни превози" са 85.9 млн. лв., което е увеличение с 28.8 млн. спрямо шестмесечието на 2010 г. Разходите обаче също са нараснали - от 66.7 млн. на 89.3 млн. лв.


По думите на транспортния министър Ивайло Московски раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен заемът от 460 млн. лв. от Световната банка за "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".


Има и утвърден план за преструктуриране на някои от губещите дейности на БДЖ, които ще бъдат възложени на външни подизпълнители, обяви през миналия месец Московски. Предвижда се част от персонала да продължи да се занимава със същата дейност, но като аутсорсинг. Хората в пенсионна възраст ще бъдат освободени, очаква се и да бъдат закрити между 20-30 губещи линии.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 4057 Любопитно

    Балансовата стойност на активите е около 320 млн лв; това с или без липсващите около 1000 вагона е? И как оценителят ще остойности безумната партида "неброени вагони"?
    Наистина Абсурдистан.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  2. 2 Профил на alchemist
    alchemist
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Дали купувач ще е офшорна фирма с неизвестни капитали?

    Да +
    Не -

    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  3. 3 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Айде почна любимата приватизация тип разпарчосване , след като години окрадоха каквото можаха , сега по български модел всичко ще бъде хвърлено на някой , който на свой ред ще оглозга каквото може и ще спретне един монопол .

  4. 4 Профил на bloger
    bloger
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Блогът за железници - мнения на жп клиенти,анализи,коментари.
    www.rail.blog.bg

  5. 5 Профил на roni.1965
    roni.1965
    Рейтинг: 237 Разстроено

    Време беше. Дори и позакъсняло!

  6. 6 Профил на zh Vulchev
    zh Vulchev
    Рейтинг: 409 Неутрално

    И една година след приватизацията, дружеството ще отбележе големи печалби. Новият му собственик ще го продаде 2 пъти по-скъпо и... Този филм вече сме го гледали. Да се готвят пощата и... остана ли още нещо за продаване?

    zhv
  7. 7 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    До коментар [#3] от "palermo88":

    В товарните превози вече има конкуренция. Тъжното е, че дори БДЖ няма шансове за монопол, защото DB-Schenker предлагат на светлинни години по-добра услуга. Разбира се и DHL-DeutschePost са голям играч, та БДЖ товарни превози като държавна собственост е като хлапе в пясъчник срещу бетоновоз.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  8. 8 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    До коментар [#6] от "zh Vulchev":

    За съжаление по-добре така, отколкото след една година да бъде закрито и разпродадено за скрап, защото не може да си обслужва кредитите. Надявам се сме съгласни, че това е очертаващата се алтернатива.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK