БДЖ се разпада

БДЖ се разпада

© Дневник




- Компанията губи половината от най-новите си влакове


- 772 млн. лв. са задълженията на железниците

Състоянието на "Български държавни железници" (БДЖ) продължава да се влошава, а рисковете пред дейността им се увеличават. Във вторник стана ясно, че дружеството ще загуби 25 електрически мотриси "Сименс Дезиро", които са половината от най-новите му влакове. Причината - заемите, с които са закупени, не се погасяват и банката кредитор е започнала процедура по продажбата им, тъй като машините са залог по тях.


Загубата им ще доведе до разреждане и промяна на разписанията по едни от най-натоварените крайградски жп маршрути. Това ще затрудни още повече и една от основните задачи на новото ръководство на железниците - да увеличи приходите.




Което пък е условие компанията да получи мостово финансиране от държавата преди големия заем от 480 млн. лв. от Световната банка. Една от възможностите за допълнителни приходи беше продажбата на старо оборудване. Само преди дни обаче стана ясно, че липсват над 600 товарни вагона.


Електрическите влакове "Сименс Дезиро" бяха купени през 2005 г. със заем за 156.5 млн. евро от германската банка KfW и са залог по него заедно с хале във Варна и четири почивни бази. "Банката вече изпрати писмо до БДЖ, че ще търси купувач за мотрисите и активите, с които е обезпечен кредитът за купуването им", каза за "Дневник" директорът на държавното дружество Йордан Недев.


Според него БДЖ не може да направи нищо, за да запази влаковете, тъй като за да се случи това, трябва да се платят просрочените вноски по кредита към KfW, а при сегашното финансово състояние на компанията това било невъзможно.


БДЖ не плаща и другите си заеми - по два от тях са заложени 8250 товарни вагона от общо около 11 хил., с които компанията разполага.


Евентуалното им вземане от страна на банките на практика ще доведе до спирането на товарните превози, които от миналата седмица са в процедура по приватизация. Като залог по банков кредит са ипотекирани и 25 дизелови мотрисни влака, както и 13 локомотива.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (249)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Както и всичко в тази държава.
    Уви!

    ура и да живей!!!
  2. 2 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Когато се разпада държавата БДЖ е последната ни грижа!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  3. 3 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Ако слушаме синдикатите до няколко месеца може официално да закрием БДЖ (впрочем в последните 20г. всички правителства са клякали пред малоумните им искания). Час по-скоро БДЖ трябва да се освободи от ненужната си работна ръка и от губещите линии, а ония дето разправят за "социалната функция на БДЖ" да си заврат думите в някои задни места !

  4. 4 Профил на КДС
    КДС
    Рейтинг: 676 Неутрално

    "БДЖ се разпада"

    То държавата се разпада, та БДЖ...

    Проклета да е Русия!
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    До коментар [#1] от "пуц муц":

    БДЖ е на системи от 20 години!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#2] от "др. Иванов":

    ^

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    До коментар [#3] от "ямболия":

    Абсолютно точно!
    ++++++++++++

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Държавата се разпада, БДЖ се разпада... Разпадането на БДЖ е само симптом за разпада на държавата. И следствие на разпада на държавата.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  9. 9 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#3:"ямболия"]дето разправят за "социалната функция на БДЖ" да си заврат думите в някои задни места ![/quote]
    Бре, бре много си серт, ами кво сега да стане билета като в Англия, така ли! Щот там със самолет е по-евтино!

  10. 10 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 478 Неутрално

    БДЖ трябва да се преструктурира и да започне да функционира като нормално търговско дружество. Но тук паразитната роля на синдикатите излиза на преден план и започват да се чуват някакви социални вопли и всякакви подобни дрънканици. Същата песен се пееше и за "Кремиковци" години наред, но светът не се свърши след закриването му....

  11. 11 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    До колкото разбрах и БДЖто, както и цялата д-ва е 70% администрация и 30% бачкатори

  12. 12 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    По евтино ще ни е да закрием железницата, а пътниците да ги разкарваме с таксита.

  13. 13 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#10:"dragalevski"]но светът не се свърши след закриването му[/quote]
    Светът, уважаеми може да преживее и закриването на България, въпросът е как ще го преживеят Българите!

  14. 14 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Весело

    Под мъдрото ръководство на Слънцето и Дебила. Дневник пропускат, че повода не е забавянето на изплащането на заема, което пак е под мъдрото ръководство на слънцето и избрания от него ресорен министър (провалил и модернизацията на жп линиите), а смяната на застрахователя въпреки изричните текстове в договора. Извършено кога? А пак под мъдрото управление на същите.
    Някой да е чул нещо смислено от тях по въпроса за жп транспорта?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  15. 15 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    През седемдесетте години военния режим в Бразилия закрива железниците под натиска на американски производители на камиони и селскостопанска продукция. Страна колкото 80 Българии остава без железници с няколко съвсем кратки линии и започва да харчи стотици милиарди за пътища и големи камиони. Резултатът е, че в много щати говедата се отглеждат само за кожи, защото транспортът на месото до пристанищата е прекалено скъп за да може да се изнася. Като един от най-големите удари върху американските интереси се смята приетата от Лула програма за възстановяването на железниците и особено от "далечните" щати до пристанищата.
    Интересно чии интереси действат в България?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  16. 16 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    В БДЖ паразитират хиляди хора, които симулират работа от десетки години. Два влака на кръст издържат 10 000 човека. Да ги изгонят повечето, да намалят линиите и да вложат пари само там където има клиенти.

    Лятото пътувах от Варна за София с нощен влак. Преди Тулово влака спря и стоя 3 часа. Никаква информация, ей така сред полето. Оказа се, че локомотива се развалил. Чакахме 3 часа нов от Тулово.

    На връщане се развали локомотива на гара Карнобат. Там само за 2 часа го поправиха.

    Да закриват.

  17. 17 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 684 Любопитно

    До коментар [#11] от "ju.li":
    Тия 70% са от хард БСП/БКП - генетично червено обречени. 30 % са червени баламурници гласуващи по наследство от 130 години насам.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  18. 18 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 838 Весело

    [quote#12:"normandy"]По евтино ще ни е да закрием железницата[/quote]
    Аз предлгам да закрием НС, Президентството и МС и да ги аутосорсваме на Турция, примерно!

  19. 19 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Разстроено

    Тези май ще последват "Кремиковци"!!! Хак им е, като не ги приватизираха навреме!!!
    Печелившите електроразпределителни дружества ги харизаха на чешка държавна компания . Губещите ни железници , така и не се наканиха да ги продадат , на Китай примерно...
    Прости и алчни управници-бедна държава...

  20. 20 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#19:"kimba3"]Тези май ще последват "Кремиковци"[/quote]
    Няма страшно, то всичките ще последват кремиковци!

  21. 21 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "5149mich":

    Сигурен съм че паразитират. Къде е правителството, да ги резне? Никъде.

    Ми да изгонят паритетите, да оптимизират работата. Или теб те кефи повече - закриваме, приватизираме за жълти ст.? Това е капитал бре, човече!

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  22. 22 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#13] от "ban":

    Въпросът е в това, че ще бъде по-евтино да се закрият, отколкото да се субсидират години наред с парите на свещения данъкоплатец!

  23. 23 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1826 Любопитно

    БДЖ ГО РАЗПАДАТ!!!
    КАКТО И ДЪРЖАВАТА!
    Те не се разпадат от самосебе си.
    Разпадат се целенасочено. От тези, които имат интерес. Въпросът е какво ще се появи на тяхно място. Мястото няма да остане празно. Това е сигурно.
    КОЙ ИМА ИНТЕРЕС?
    КОЙ ЩЕ ЗАЕМЕ МЯСТОТО?
    В ПОЛЗА НА КОГО?
    И КОЙ ЩЕ ПЛАТИ ОПЕРАЦИЯТА?
    Простички въпроси - изводи.
    А седем милиона стоят и лапат мухи.

  24. 24 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    БДЖ върви, явно умишлено, към фалит. Това го споменах преди четири дни с бип - само тази история с 1000-те изгубени вагона, искането на Германия да си вземе 50-те мотриси "Siemens" и спряното кредитиране са достатъчно показатели.

  25. 25 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#22:"dragalevski"]отколкото да се субсидират години наред [/quote]
    Е, добре де вие с тия субсидии се побъркахте, ами земеделците се субсидират, ами дори тютюнопроизводителите се субсидират, ами в Европа сега субсидират банките!

  26. 26 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#19] от "kimba3":

    Примерът не ти е убедителен. В крайна сметка железниците винаги излизат на печалба. В случая става дума за това, да бъдат намерени някакви пари, че БДЖ да останат български. И да внасят печалбата си тук. Е отговорността за отсъствието на тия пари, както и съответстващата реформа, лежат на гърба на последните 2 правителства.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  27. 27 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Разстроено

    Преди няколко месеца гръцкия министър на транспорта заяви , че на гръцките железници би им излязло по-евтино да превозят всеки свой клиент до крайната му дестинация с ТАКСИ отколкото със собствен ЖП транспорт!!! Май и у нас отдавна е същото...
    Между другото средната годишна заплата в гръцките железници била над 65000 евро!!! При положение , че заплатите на нашите жепейци са поне 20 пъти по-малки , явно в нашето БДЖ се краде и разхищава поне 10 пъти повече , отколкото в Гърция!!! За това-Приватизация!!! Всичката администрация - на улицата!!! В противен случай -фалит по най-бързият начин!!!

  28. 28
    Щирлиц
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  29. 29 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Крайно време е БДЖ да се изземе от държавата и кредиторите и да влязат да управляват. Стига толкова крадене, социални дейности и т.н. за стотици милиони... Няма накъде...

  30. 30 Профил на nsi52392249
    nsi52392249
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Кремиковци даваше на БДЖ 1 млн. тона товари. С какво да ги заменят? То най-лесно е да закриваш, но така закриваш държавата. Още дълго ефекта Кремиковци ще тежи на икономиката.

  31. 31 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#10:"dragalevski"]БДЖ трябва да се преструктурира и да започне да функционира като нормално търговско дружество.[/quote]
    Никоя железопътна компания не е печеливша. Поне докато не се налеят милиарди за съвременно оборудване и мрежа. Без инвестиции в инфраструктура, нищо не става- цифрите са "розови", обаче те са инертни и измамни.

    Дянков иска да не дава пари, пък БДЖ да бъдела печеливша.
    Такива неща няма никъде.
    Да попита, колко се "изплащат" влаковете "стрела" само от билетите в Япония. И колко десетилетия се наливаха държавни пари в "Дойче Бан" докато стане печеливша. За швейцарските железници да не говорим по-добре.

  32. 32 Профил на eekandelmo
    eekandelmo
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#15] от "др. Иванов":

    То пък Русия, другарю, като има едни железници, та направо слънце! Като изключим само една, другото е ... а пък пътищата...

    България не е Бразилия. Тук месото няма да се развали от единия край до другия.

  33. 33 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 909 Любопитно

    Ето това вече е изненада.

    и най-умният си е малко прост....
  34. 34 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Ами поредният жест към ДПС, които оперират с автобусите...
    До Дневник, тези влакове - Сименс Дезиро са дизелови, а не електрически!

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill
  35. 35 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    До #26-Гилгамеш- "В краен случай железниците винаги излизат на печалба..."
    Да , но за кого са печалбите??? Не и за българските данъкоплатци!!! В момента борчът им на БДЖ е от около 800 милиона!!! Искат държавата да им вземе заем от още около 500 милиона, за да го окрадат и него!!! И тъй като и той им е малко, искат и някакъв си "нищожен" мостов кредит от 60-80 милиончета , за да го опапат и него!!! И аз искам!!!Това е един милиард бе човек!!! А през ден ни карат да пращаме СМС-и за болни деца!!! Няма пари за пенсии, образование!!!
    Идеалният вариант за данъкоплатеца е БДЖ да се продаде на мига!!! % от печалбите на собственикът му да влизат в държавната хазна , или в сребърният фонд.
    Ти сам казваш . че няма губещи железници по света!!! Значи при частниците печалби ще има!!! А щом има за тях , ще има и за държавата!!!

  36. 36 Профил на Стенли1
    Стенли1
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#15] от "др. Иванов":
    Ами откъде дойде Дянков? Отговора е безкрайно прост - опоскват, като скакалци България и всички възможни за опоскване страни! Само и само да закрепят за няколко години или мандата очевадната финансова и икономическа несъстоятелност на САЩ! Без да променят начина си на живот те не могат да продължават по този начин, ако ще и 100 нови войни да разпалят. Но няма водач, който да поведе тази страна по по-рационален, абе да го кажа стария американски път - всеки поема отговорност и съответно отива нагоре или плаща за отговорността. Дотогава ще плащаме всички, които допускаме дянковци в управлението си!

  37. 37 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    С руските железници не съм запознат и не ме интересуват, но ми е правило впечатление, че няма развита европейска страна без развити железници.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  38. 38 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#11] от "ju.li": До колкото разбрах и БДЖто, както и цялата д-ва е 70% администрация и 30% бачкатори
    -----------------------------------------------------
    Позволи ми да те апофтрофирам.70% имитатори и 30% бачкатори.


    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  39. 39 Профил на eekandelmo
    eekandelmo
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#37:"др. Иванов"]няма развита европейска страна без развити железници.[/quote]

    Това ще си го запиша за бъдеще, като започнете да говорите за запада. Иначе сте абсолютно прав.

  40. 40 Профил на lubomir52
    lubomir52
    Рейтинг: 233 Неутрално

    до коментар 11
    Така е,с тази разлика че в БДЖ администрацията е малко повече от 80 %.Благодарение на синдикатите, които са дупе и гащи с администрацията,експлоатаионен персонал не остана.Колкото до 1000 липсващи вагони те изчезнаха по време на Югоембаргото.

  41. 41 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Пост #38 :Да се чете апострофирам.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  42. 42 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    БДЖ е разпасана пасмина. Но не мога да разбера защо повечето коментиращи желаят кончината му, вместо смисленото му преустройство?

    Я си помислете, има ли една читава държава без железници?

    И някой има ли линк към смислен анализ за железниците в Европа — доколко те действат на печалба? Защото общото знание е, че хубавите железници преживяват на субсидии и държавна поръчка. Не е ли така?

    България е прекалено голяма за да се покрива само от автобусен транспорт и прекалено малка за смислен въздушен транспорт.

  43. 43 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Първо Булгартабак, сега БДЖ, после какво следва АЕЦ Козлодуй. Тея ако останат още малце на власт и Мусала ще натрошат на чакъл......

  44. 44 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Любопитно

    До коментар [#27] от "kimba3":

    А баре ресорния министър дето не се оправя с компанията, евро проектите за железниците (защото пътя е извън бдж, а е напълно съсипан, което е и една от причината да загиват железниците - до морето пътуват с повече от час над автобус) ще бъде ли изхвърлен? А ресорния вицепремиер. Топ специалиста по неправене на реформи, той и шеф на съвета за административна реформа, отложена за след парламентарните избори.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  45. 45 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#34] от "The Incumbent":

    Не си прав.

    The Siemens Desiro is a family of diesel or electric multiple unit passenger trains.

    от http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro

  46. 46 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Нещата са пределно прости

    * БДЖ е неотменна част от инфраструктурата на страната. Важна и неотменна. Да се "закрива" е лесно. Да се създава е трудно.
    * Ако не са доволни от сегашният модел на работа- да реорганизират компанията, вземайки който модел на развита и печеливша компания в Европа и света искат.

    *Но без да се инвестира яко, нищо не може да стане- съвременни железни пътища без пари няма. Подвижен състав с речи на Дянков не се купуват. С пари се купуват. И при положение, че Бг е беден на този етап- не може да очакват печалби поне за следващите 20 години. Да бъдат доволни само на минимални загуби. Но коя инвестиция се връща утре? само тази на мошеника Сорос и на спекулантите.

  47. 47 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1636 Весело

    До #37 /др. Иванов/
    То наистина няма, но и цените им са като се качиш и да не спреш да плачеш докато слезнеш.
    Просто Ние сме много бедна страна с много крадливо управление и не може всичко на субсидия, все нещо трябва да вади пари.

  48. 48 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Няма ли да си вземем изчезналите вагони нали ги откриха в Сърбия били там от време на Югоембаргото Кой ли беше премиер тогава и с какво са ги били напълнили На ли компеетнтния транспортен министър тогава редовно проверяваше кенефите на гарата

  49. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#35] от "kimba3":

    Идеалния вариант за данъкоплатеца е клатикурците в правителството да свършат нещо смислено. Да спрат да правят сфирки на слънцето и да изпълняват всичките му капризи. Да прочетат конституцията и да разберат че тиквата не е царя слънце. МС е колективен орган в който премиера е пръв между равни. И спрямо министрите няма никаква власт.
    Само, че всички министри са пу.ки. Какво очакваш от тая сган?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  50. 50 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#23] от "AzDebil":
    КОЙ ИМА ИНТЕРЕС?
    КОЙ ЩЕ ЗАЕМЕ МЯСТОТО?
    В ПОЛЗА НА КОГО?
    И КОЙ ЩЕ ПЛАТИ ОПЕРАЦИЯТА?
    ...............
    Това е лобито на частните автобусни и товарни превозвачи - спедитьори.
    Нищо повече, нищо по - малко.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  51. 51 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#34] от "The Incumbent":

    Има и дизелови и електрически.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  52. 52 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#30:"zviara3"]Още дълго ефекта Кремиковци ще тежи на икономиката.[/quote]
    Най-голямото икономическо престъпление на века е как оставиха тази крупна инвестиция да загине. Толкова народни пари. Заедно с фалита на "Плама", която поне можеха да консервират, докато решат "как да стане"- можеше да стане прекрасно втора Бг рафинерия, конкурент на първата- сега всеки път когато "Лукойл" се закашля, в София Дянков и Ко хващат пневмония.

    Когато има желание-всичко става.
    Но Бг се управлява вече 21 години от клоуни.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на Кирил Кирилов
    Кирил Кирилов
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    След 20 години отлагане на реформите в БДЖ вече е твърде късно.

    Кирил Кирилов
  55. 55 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 402 Неутрално

    м даааа, прилагат си момчетата пак изпитания модел-довежтат го до фалит и някои го взиме без пари. Е хоп..след една-две години благодарение на велик менъджмънт излиза на голама печалба

  56. 56 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Докато Дянков е начело на финансите и по-зле ще става положението! Но може пък и да е за добро, защото мошеници като В.Моллов, вместо да са в затвора, мамят БДЖ за милиони със продажбата на дегизирани стари вагони като нови.

  57. 57 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Снимката е невероятна! Локомотива целия в ръжда и с надписа БДЖ, тънещ сред графитите... Яко апокалипс, точно в духа на статията!

  58. 58 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#54:"Кирил Кирилов"]След 20 години отлагане на реформите в БДЖ вече е твърде късно.[/quote]
    Никога и за нищо не е късно.
    Стига да има желание, опит, ум, хъс и размах.

  59. 59 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#30:"zviara3"]Кремиковци даваше на БДЖ 1 млн. тона товари. С какво да ги заменят?[/quote]
    Май уцели, ама без да искаш, една от причините за този батак Представи си, за момент, че Кремиковци не беше до София, а до черноморието. И 'сичкото руда и кюмур не пътуваше два пъти през България (и не осираше София). БДЖ щеше да бъде по малко, без безмислени транспорти на енергия и суровини на "междуведонствени" цени, които се плащаха в края на краищата от джоба на българите. Найс, ам?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  60. 60 Профил на ugz411068663
    ugz411068663
    Рейтинг: 796 Неутрално

    най накрая успяха.

    Обществото на бъдещето: робство без господари. "Н.Давила"
  61. 61 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Те са умрели отдавна, сега само се мъчат. Трябваше да го продадат преди 20 години, вместо това само наливат пари в него...и то залудо. Държавата не е добър стопанин.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  62. 62 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Крайно време е да ги закрият тия държавни железници. Да ги ликвидират и разпродадат. Имаме нужда от частни превозвачи. Държавните фирми се използват за кражби. Докато частникът си гледа интереса. Няма да допусне да изчезнат безследно 1000 вагона или пък кондукторите да отказват да продадат билет на пътника, а да прибират половин цена в джоба си.

  63. 63 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ей българи, "не сме народ ние, а мърша"- казал дядо Славейков! Дедите ни изкупили от барон Хирш железниците и строили нови, а ние техните внуци и правнуци ще продаваме!? Наистина тази "държава" е пред разпадане! Два милиона българи изчезнаха през последните 22г. От всякъде мирише на мъртвило, а вие ми пишете за руските железници!?1 Егати хората!

  64. 64 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#61:"dragozow"]Държавата не е добър стопанин.[/quote]
    Държавата, или населяващото я крадливо племе?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  65. 65 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#59] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    нали едно време са мислили как да осигурят работа на хората, а не да оптимизират. Затова във всяко село е имало завод за гумени уплътнения. Ама за какво са им ? за заетост Планова икономика.

  66. 66 Профил на Щирлиц
    Щирлиц
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Бай Тодоре, пиша ти това писмо до оня свят да ти известя, че вече 22 години тия синковци крадат юнашката и все още има тлъсти пайове от това, дето го остави след себе си.

  67. 67 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1636 Разстроено

    Помня подобни помпозни приказки за Кремиковци и накрая дълг от 2-3 млрд. Тоест Държавата отписа едно БДЖ, сега пак подобни утопии. Официален дълг от 800 млн., колко да стане 1,6 млрд. за да погледнем истината в очите. Има един проблем, времето на лесните кредити си замина отдавна. Тези пари са едра хапка, дори и за циркаджия като Бойко. Каквото и да говорим за Дянкков, той не смее да кихне без да го съгласува с Вожда.

  68. 68 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Бързи съкращения,но първо от администрацията...Защото най-вероятно и там,както във всяко нещо,което е държавно е нещо такова:http://www.facebook.com/photo.php?fbid=127058423999150&set=o.101487096564917&type=1&theater

  69. 69 Профил на Щирлиц
    Щирлиц
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#65] от "Симо":

    Тук уцели, ама накрая не позна. Произвеждали са и все дефицит е имало на такива уплътнения, защото икономиката е работела на пълна пара. Познавам такъв производител и човекът ми е разказвал какво е било. Друг пример- производство на чадъри. Цялата продукция е отивала за СССР-то. Някой от вас да си спомня порцелана, който се произвеждаше в Разград и се изнасяше за Англия? Може изобщо да не сте го и знаели. Имам сервизи от тоя завод- чудно качество, което не можете да намерите по магазините сега, защото всичко е боклук. И още, и още примери без край...

  70. 70 Профил на Barionas
    Barionas
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#14] от "Цецо":

    Абе нали за милиционерите има пари , па БДЖ-то кучета го яли.

  71. 71 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1360 Разстроено

    [quote#65:"Симо"]нали едно време са мислили как да осигурят работа на хората, а не да оптимизират...за заетост... Планова икономика.[/quote]
    Можем ли да се съгласим че подход, СИСТЕМАТА, са били грешни, след като системата се срути ПО ИКОНОМИЧЕСКИ причини?Добави към това лозунга "те се правят че ни плащат, ний се правим че работим". Добави към това "разхищенията" (кражбите, на прост български език)
    Получаваш резултата

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  72. 72 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Не ни трябва Държавно БДЖ.Трябват ни частни жп оператори, които да оперират на печалба.

  73. 73 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#42] от "incognito":

    Дойче Бан е с печалба към 35 милиарда евро за миналата година.
    http://www.welt.de/wirtschaft/article13025708/Zug-Chaos-schmaelert-Gewinn-der-Deutschen-Bahn.html

  74. 74 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#62:"Симо"]Докато частникът си гледа интереса.[/quote]

    Именно! И Софийска вода си гледа интереса, електроразпределителните дружества също и въобще всички си гледат интереса, а той се изразява в колкото се може по-високи цени за потребетелите!
    БДЖ натрупала за няколко петилетки 800 млн. дълг, но интередно колко осигуровки и данъци са платили работещите там и дали не са няколко пъти повече от тази сума, както и колко ще трябва да плати държавата на няколко десетки хиляди уволнени, първо като безработни за 8-10 месеца по 60% от заплатите, после като безработни и т.н. Колко ще загуби данъци и акцизи от непродадено на железниците гориво, ток и други яко обложени благини.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  75. 75 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#66] от "Щирлиц":

    Пропусна да отбележиш, че продаваното през 22те години, е платено за 45 години с мизерни заплати на българите и хроничен дефицит на елементарни стоки за бита и най-вече с едно тоталитарно управление на един паразитиращ партиен елит, ограничаващ каквато и да е различна мисъл.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  76. 76 Профил на Щирлиц
    Щирлиц
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#71] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Как тогава "ситемата" се "срутила" за няколко години "по икономически причини", а сега не се срутва, след като вече 22 години живеем в пълна разруха? Разруха, към която евреите, между другото, дадоха своя принос. Да ти дам ли конкретно имената на еврейските хора или ти сам ще се досетиш? )))...

  77. 77 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1826 Любопитно

    До коментар [#50] от "СДС":


    [quote#50:"СДС"]Това е лобито на частните автобусни и товарни превозвачи - спедитьори.
    Нищо повече, нищо по - малко. [/quote]

    Много повече. Тези наистина са малки. В европейски мащаб.
    Лоби е! И то какво! НО НЕ Е МЕСТНО!
    ЧУЖДЕСТРАННО Е!
    Местните са само инструмент.
    Вирусът Дянков е един от тях.. Координаторът!
    Голямата политика не забравя и не прощава такива неща като национализация. Сега си връщат за преди сто години. Не е нищо лично. Просто интереси. А ние нямаме твърдостта и самообладанието на предците ни. Нито тяхното мислене за държавата като концентрация на общ интерес.
    Затова акцентирам : седем милиона стоят и лапат мухи. После шест милиона стоят и лапат мухи. Докато станат пет милиона, лапащи мухи. И лапнати наведнъж!
    Нищо лично, само национални интереси!!!

  78. 78 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#72] от "Само Левски":

    http://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn
    "Owner(s): Federal Republic of Germany (100%)"

    http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF
    "France's national state-owned railway company."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_Federal_Railways
    "Formerly a government institution, it is since 1999 a special stock corporation with all shares held by the Swiss Confederation or the Swiss cantons."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
    "Therefore NS remained (and still is) a private company with the Dutch government as sole shareholder."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrovie_dello_Stato
    "As a government-owned company, it serves as the national rail service of the Italian state."

    http://en.wikipedia.org/wiki/RENFE
    "Renfe Operadora is the state-owned company which operates freight and passenger trains..."

  79. 79 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#45] от "incognito":

    всъшност май бъркаш ти - прочети в линка, пише че специално в БГ са купени дизелови мотриси

  80. 80 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Като дойдоха говедата всички се радвахте, как ще съкращават и от спестените заплати държавата ще се зарине с пари. Ама не стана! Това, което стана е празната каса на Общественото осигуряване, източена от яките компенсации. Това, което стана е и свитото потребление, защото от всяка заплата държавата си връща мигновенно 10% от ДОД, 20% от ДДС и поне още 20% от други данъци, такси и берии, вкл. и сериозен процент от хората получаващи плащания от тези заплати.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  82. 82 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#72:"Само Левски"]Не ни трябва Държавно БДЖ.Трябват ни частни жп оператори, които да оперират на печалба. [/quote]
    За твоя изненада не е задължително да бъде така. Частен оператор може да достави същите услуги, понякога и на губещи операции, ако държавата го субсидира мъъъъъничко. И накрая това излиза по евтино на държавата. Защото при частен оператор няма начин да "изчезнат" 10% от вагоните. Защото частен оператор може да съкрати лапачите от администрацията. Защото частен оператор няма да го е срам да замени влак с 10 вагона и 50 пътника в тях с 2 малки автобуса. Защото...и т.н. и т.н. Да ти дам ли пример?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  83. 83 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Между другото — пропорционално с доходите и абонаментни билети (никой редовен пътник в Европа, който е с всичкия си акъл, не пътува с отделен билет всеки ден), цените на влаковете във всичките страни изредени в горния ми пост са по-евтини от тукашните.

  84. 84 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#79] от "mekarshalev":

    Човеко, чети внимателно де.

    "Another 117 million Euro deal for 25 EMUs has also been signed with Siemens AG. The EMUs were fitted out in Varna, where BDZ and Siemens AG are intending to establish a joint venture company. The EMUs are designated classes 30 and 31 and are servicing traffic in the Sofia and Plovdiv areas."

    EMU какво е, можеш да провериш на същатата страница : )

  85. 85 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Единствения възможен изход за БДЖ е бърз фалит и изкупуване на парче.
    това е резултат от мандата на царчока, бесепаря и герберастите.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  86. 86 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#81] от "Щирлиц":

    И кое му е бла-бла-то бе, товарищ ?
    Не ти втръсна да пишеш тоя буламач. Помним го великия ти комунизъм.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  87. 87 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#82] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Кой притежава компанията няма никакво значение. И държавна да е, ако има елементарен контрол, малоумията, които се случват в БДЖ, не биха се случвали.

  88. 88 Профил на Щирлиц
    Щирлиц
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#86] от "кинти":

    6-ти клас. Това е нивото ти на познавателна рефлексия.

  89. 89 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 627 Неутрално

    БДЖ от години беше инструмент за провеждане на социална политика. Политика по заетост, политика на евтин и за големи части от населението безплатен транспорт. Напълно логичен и много закъснял резултат. Поредното доказателство, че пътят към икономическия ад е съпроводен с добри социални намерения...

  90. 90 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    НЯКОЛКО?!? Да съм написал НЯКОЛКО?!?[quote#76:"Щирлиц"]Как тогава "ситемата" се "срутила" за няколко години "по икономически причини", [/quote]
    Щирьо, в нета се върти една готина сигнатура: "70 години комунистите защитаваха мъжете от шопинг". Това говори ли ти нещо, или не?Та експеримента "да се наложи комунизъм" продължи към 70 г, и се провали. По икономически причини, иначе идеята беше перфектна, за едномислещи същества. Ама пусто хората, от плът и кръв, не бяха едномислещи

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  91. 91 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Много добре! Най- после надежда за нещо по- добро и по железните пътища! Без умиране на старото - няма ново!

  92. 92 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#83] от "incognito":

    За другите не знам, но отсечка към 200 километра с Дойче Бан дори и с карта за намаление ти е 15-20 евро. Има и по-евтини оферти, но те са или много отрано, или с 2-3 прекачвания с регионални.

  93. 93 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#73] от "arch_":

    Със сигурност това е оборот, не печалба?

  94. 94 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 970 Любопитно

    Твърдото решение на немската банка да си поиска мотрисите обратно след като ръководството на БДЖ прекрати договора на “Алианц България” и на негово място избра “Булстрад”.
    Новото ръководство, което се появи от както Герб са на власт.Те даже са платили на адвокатска кантора да ги консултира как да сменят застрахователя та да получат комисионна от новия застраховател.Позора е за председателя на УС и гл. юрисконсулт на холдинг БДЖ.

  95. 95 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#92] от "arch_":

    Това съобразено с доходите, не мислиш ли, че е по-евтино от нашите влакове? София — Пловдив е около 12лв за първа класа. Втора не мисля, че е много по-малко.

  96. 96 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#69] от "Щирлиц": Йодко, ти тоя порцеланов сервиз как си го намери тогава бе? Голям връзкар си бил )))) Апропо, за гумените съединения и тем подобни. Та тогава бълваха продукция безспирно и все не стигаше, ама защото толкова и траеха )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  97. 97 Профил на Щирлиц
    Щирлиц
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#90] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Мошето си е моше. Не е необходимо да прочета нещо обезателно от еврейче, за да го напиша в своя си пост. Вари го, печи го, еврейчето си е еврейче- все в шопинга и оборота са му очичките и все нещо брои и пресмята. И все нещо гледа да изхитрува.

  98. 98 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#92] от "arch_":

    Абстрахираме се от всички останали фактори като комфорт, скорост, обслужване, гари и т.н. За които почти всеки човек, който не е на социални помощи би бил готов да плати малко повече.

  99. 99 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#93] от "incognito":

    Това е цената на билета. Късно видях че сравняваш цените на билетите пропорционално към доходите. В такъв случай, да, цените са близки до българските.
    Дойче Бан за сега е монополист. Има няколко дружества, които се опитват да предлагат пътнически превози, но засега им отпускат само малко от по-неатрактивните линии. Между другото, автобусен транспорт между градовете почти няма.

  100. 100 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#92] от "arch_":

    Малко те засипах, но ми стана интересно. Това цена за ICE влак ли е или за обикновен (или там каквито по-ниски класи имат.. InterCity примерно)?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK