Антимонополната комисия разреши на "Авто Юнион" да придобие "Дару кар"

Антимонополната комисия разреши на "Авто Юнион" да придобие "Дару кар"

© Надежда Чипева



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на компанията "Авто Юнион" да придобие 100% от дружеството "Дару кар". Това показва справка в регистъра на антимонополния орган. Купувачът "Авто Юнион", част от "Еврохолд България", е най-големият играч на пазара на нови автомобили у нас, а "Дару кар" е дилър за България на марката "Махиндра" и употребявани автомобили БМВ. Като причина за сделката от купуваното дружество са изтъкнали постигането на по-голяма финансова стабилност, както и по-добри конкурентни позиции.


Проверката на КЗК е показала, че двете дружества оперират на пазарите - предлагане на
сервизни услуги за автомобили и продажба на резервни части. Съвкупният дял на компаниите също така няма да надхвърли определения като приемлив от Европейската комисия дял от 25%, пише в решението на антимонополното ведомство.


От комисията са установили, че бъдещата концентрация няма да окаже въздействие върху засегнатите пазари, на които няма бариери за навлизане. Изключение прави само бариера свързана с гаранционното обслужване на нови автомобили, където се изисква сключване на договор съгласно условията на производителя на автомобила по отношение броя, големината и дизайна на автосервизите, качество на услугите и др. От КЗК са определили това препятствие като преодолимо.




"Авто Юнион" осъществява сервизно обслужване на марките "Рено", "Нисан", "СААБ", "Дачия", "Опел", "Шевролет", "Фиат", "Ланчия", "Алфа Ромео", "Мазда" и "Мазерати". Придобиваното дружество е оторизиран сервиз на BMW Груп за България. Дружеството предлага сервизни услуги за марките BMW, MINI, Porsche, Rover и Land Rover.


Допълнителен аргумент на КЗК за одобряването на бъдещата сделка е, че тя ще има незначителен
ефект върху пазара. Проверката на антимонополната комисия е показала, че дяловете на двете дружества през 2009 г. и 2010 г. не са се променили, което е индикация за тяхното стабилно пазарно присъствие. Също така пазарният дял на "Дару кар" е оценен като незначителен, което няма да доведе до концентрация на двама силни конкурента. 


Купувачът "Авто юнион", който е част от групата на "Еврохолд България", държи около 13% от пазара на нови коли през юли. Фирми от консорциума предлагат на българския пазар автомобили от марките "Фиат" ("Ауто Италия"), "Алфа Ромео" и "Ланча" ("Милано мотърс"), "Нисан" ("Нисан София), "Опел" и "Шевролет" ("Булвария" и "Каргоекспрес"), "Сааб" ("Скандинавия мотърс"), "Мазерати" ("Гранспорт ауто") и "Рено" и Дачия" ("Еспас Ауто").


"Дару кар" е първият дилър на нови автомобили БМВ у нас. От 1992 до 2003 г. компанията е официален представител на марката, а след това е дилър. Между 1994 и 2004 година фирмата търгува и с нови автомобили "Роувър" и "Ленд Роувър".


От март 2008 година "Дару кар" е официален представител на индийската марка "Махиндра" в България. През годините, когато пазарът на нови автомобили у нас бележеше нетипични за сегмента ръстове (между 2006 и 2008 г.), компанията търгуваше също с мотоциклетите "Мото гуци", "Хускварна", "Каджива", "Аугуста" и камиончетата "Мултикар".

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    оня крадец Атанас Тилев създаде Дару Кар, нали? кво се случи с тоя ДС кадър? някой помни ли кога се оттегли от бизнеса си у нас и избяга от съдебно преследване?

    РЕФОРМИ !
  2. 2 Профил на томат
    томат
    Рейтинг: 474 Неутрално

    А антимонополната комисия въобще някога забранявала ли е?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK