КЗК глоби с 30 хил. лева "Близу" за заблуда на клиенти

КЗК глоби с 30 хил. лева "Близу" за заблуда на клиенти

© Дневник



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 30.3 хил. лева цифровия и кабелен оператор "Близу" (общото име на слетите дружества "Евроком" и "Кейбълтел") заради заблуда на клиенти, показва справка в регистъра на ведомството. Наложената глоба е 0.03% от нетните приходи на дружеството за 2010 г. Проверка на антимонополния орган е показала, че интернет доставчика умишлено е заблуждавал клиентите си като е рекламирал пакет включващ повече от 150 телевизионни програми, но в действителност предлаганите телевизии са били 112.


Причина глобата да бъде толкова ниска според КЗК е, че "Близу" е рекламирало заблуждаващия пакет само в интернет и чрез листовки, което съответно не е довело до заблудата на голям кръг от лица. При тежко нарушение санкциите могат да достигнат до 2% от нетните приходи на дружеството. Според становището на компанията изпратено до антимонополния орган, хората сами са можели да разберат от листовките, че телевизиите не са над 150 броя. Като аргумент в своя защита от операторът са обяснили също, че заблудените са ограничен кръг от лица.


В края на февруари КЗК глоби "Близу" с 56 288 лв. за нелоялна конкуренция по жалба на "Нет 1" - тогава проверката е установила, че дружеството е предлагало бонуси, с което незаконно е привличало клиенти. В момента тече още една проверка на цифровия оператор по сигнал на клиент. Според жалбата му, дружеството заблуждава умишлено чрез реклама потребителите със скорост на интернета, която в действителност не предлага.


"Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел", които бяха купени през 2009 г. от шведския инвестиционен фонд EQT V, а през 2010 г. се сляха в новото дружество. Те предлагат кабелна, цифрова телевизия, интернет и телефони.

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Тея са най големите мошенници малка им е глобата.

  2. 2 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 491 Неутрално

    От месеци съм абонат на това дружество и съм крайно недоволен от качеството на услугата. Пример: интернетът е добър като скорост, но често прекъсва и изчезва за неопределено време като заедно с него изчезват и тв сигнала, и телефонната услуга.

  3. 3 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1366 Весело

    При сбирщайна от изкупени ланки какво да е?
    Да не носят интернета с кофа до клиента?
    "В момента тече още една проверка на цифровия оператор по сигнал на клиент. Според жалбата му, дружеството заблуждава умишлено чрез реклама потребителите със скорост на интернета, която в действителност не предлага"

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  4. 4 Профил на lisco
    lisco
    Рейтинг: 503 Неутрално
  5. 5 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Няма по-големи измамници от тия. Само се чудя защо още им се връзват на опашатите лъжи. Малка им е глобата!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  6. 6 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    [quote#5:"ПАВЛА"]Няма по-големи измамници от тия.[/quote]

    не подценявай другите

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  7. 7 Профил на Христо Стоянов
    Христо Стоянов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не им е за първи път. Освен това рекламният пакет се представя при всяко влизане в офис на фирмата от техните служители, така че не е само Интернет и листовки. Предишни промоции също са били заблуждаващи. При една от тях направих съответната жалба, оправдаха се с клауза в общият договор, каквато нямаше, но след разправията снеха от сайта общият договор. А различните видове прекъсвания са ежедневие. Добре, че вече има алтернативни доставчици.

    Христо Стоянов
  8. 8 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 823 Весело

    Според мен измамата е дори по-голяма. Те просто не предлагат интернет и не става въпрос за максимална скорост а за цялостната му липса... Искам специално да поздравя всички "оператори" от кол центъра на близу, с които съм прекарал дни наред на телефона и абсолютно НИЩО не се промени. Също така благодаря на фирмата че не е публикувала адреса си на интернет страницата, а само адресите на "клиентските центрове", където никога нищо не знаят и не могат да вземат отношение освен да приемат жалба и т.н. Дори МИ6 и Мосад биха завидяли на тази секретна организация, която по никаква причина не издава телефонните номера, имена, служебни адреса или каквото и да е друго на техническата поддръжка, мениджмънта или друга служба, от която реално зависи доставянето на услугите. Не на последно място искам да поздравя и служителите на фирма ЕОС Матрикс за това че вече не ми звънят и не ми пращат смс-и. Знам че имате най-долната и неблагодарна работа на света, но разберете, че не може някой да Ви прехвърли само взиманията си, без да е изпълнил отговорностите си. ...

  9. 9 Профил на zap
    zap
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Имам само кабелна от тях, нямам оплаквания. Ако се интересувате от конкуренцията, мога само да ви препоръчам да отидете във Виваком

  10. 10 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Близу медия" е новото име на операторите "Евроком" и "Кейбълтел"...

    Както вчера отбелязах по друг повод - нов бардак със стари...

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  11. 11 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 660 Неутрално

    И кво - държавата ще прибере 30 бона, а мошенниците ще си ги набавят с нови такси и заблуди. За нещастния бг-клиент - никаква компенсация, напротив, ще плаща и глобата на тези близу-кретени. Не се заробвайте с договори - напускайте ги веднага! Само това можем да направим, но правим ли го?

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3509 Неутрално

    Някой може да помогне с информация как да накараме БЛИЗУ да се съгласи на прекратяване на договора по взаимно съгласие ?
    Заблудата е ,че предлагат интернет с 35Mbps а истината ,че е максимум 20 на download и най-много 2Mbps на Upload.
    http://prikachi.com/images/437/3950437N.jpg
    На персонала трябва да си плащат вредни ...чек ме е жал да говоря с тях защото по цял ден носят на псувни милите!
    На всичкото от горе и си удължават договорите без съгласието на клиентите!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на selena
    selena
    Рейтинг: 1149 Гневно

    Малка им е глобата.
    Интернетът им е слаб, щом едни обикновени сайтчета зареждат много дразнещо бавно!

  14. 14 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1043 Гневно

    Съгласен съм със всички недоволни по-горе и потвърждавам оплакванията им.
    ТЕЗИ СА ПЪЛНИ НЕЩАСТНИЦИ, ЗАЩОТО:
    - Ако имаш проблем - чакаш на телефона около час за оператор
    - Оператора никога няма точен отговор за проблема
    - интернета може да спре "по технически причини" за дни, случвало се е и седмица
    - Не те компенсират с нищо!!! за горните чести спирания
    - модемът им пречи за лесна интернет свързаност и прикачане на уайфай рутер
    - залъгват възрастни потребители да подпишат непрекъсваеми 2-годишни договори, състощи се от един лист, рефериращ към 20-страничен договор с дребен шрифт, който може да се намери само онлайн
    - ако недай боже смениш адреса ти теглят една, не местят услугата и започват да те гонят с фирма събираща вземания и то в невероятни размери, защото си подписал "примоция" да речем 35 лв, но ти търсят цялата стойност, например 100 лв месечно до края на срока на договора, т.е. по 1000-2000 лв
    - и т.н. и т.н. и т.н.
    Не ми се пише повече, иначе - мога още...
    Отдавна не съм при тях - има алтернативи нормални пазарни на всичките им услуги.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  15. 15 Профил на nesty
    nesty
    Рейтинг: 388 Неутрално

    30 000 = 0.03% от приходите за 2010 г. Значи приходите им са 100 000 000 лв.? Не им знам отчета, ама възможно ли е това?

  16. 16 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Според мен най-добрия доставчик на интернет ще си остане Bulsatcom,понеже при Близоо при лошо време им се изключва картината или въобще интернета го няма или е супер бавен,докато при Bulsatcom ги няма тези проблеми.С 14 Mb интернет съм,цената ми за 2 приемника + интернет ми е 25.80 лв.Интернета ми е 7 лв на месец,но е с много високо качество спрямо Близооо

    Никога на колене пред когото и да е !!!
  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Гневно

    глобата трябва да е десетки пъти по - солена а и къде дреме КЗПОТРЕБИТЕЛЯ А И КОМ ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ ЗАЩОТО ИМА СВЕДЕНИЯ И ЗА ТАКИВА НАРУШЕНИЯ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5227 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bacardi club":

    НЕ ПРАВИ РЕКЛАМИ . ИМА И ПО- ДОБРИ И ЕВТИНИ !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#8:"Добре Облечен Бизнесмен"]Не на последно място искам да поздравя и служителите на фирма ЕОС Матрикс за това че вече не ми звънят и не ми пращат смс-и. Знам че имате най-долната и неблагодарна работа на света, но разберете, че не може някой да Ви прехвърли само взиманията си, без да е изпълнил отговорностите си. ...[/quote]
    ++++++++++++++++

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  20. 20 Профил на nuevitas
    nuevitas
    Рейтинг: 445 Неутрално

    аз лично трудно се откачих от тях, заплашваха ме, идваха ми в дома на крака да ми говорят врели некипели, искаха да им плащам неустойки по договор, който дори не бях виждал и не бях подписвал. Ако продължават да Ви тормозят, им пуснете ток по мрежата :Д

  21. 21 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#9:"zap"]Ако се интересувате от конкуренцията, мога само да ви препоръчам да отидете във Виваком [/quote]
    Леле, как ги накисна, не е истина КЗК първо тези глоби, май преди ден беше

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  22. 22 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#12] от "comandante":
    Пинга е добър, явно от споделеността си патиш, няма начин да се откачиш от договор с тях. Практиката е - намираш офис на Близу - хвърляш техниката им по тях и толкова. Обичайно на 2 години опрощават "дълговете" на клиентите си, защото няма как да продават
    При Виваком споделеността е също ужасяваща, гледай го това преди да подпишеш със следващия доставчик.

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  23. 23 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#16] от "Bacardi club":
    Пламене, ти ли си?
    Я разкажи какви крайни устройства за нета оставяте при клиентите - марка, модел?
    На 5.8 или на 2.4?
    А иначе - тепърва ще разработвате нишата, успех!

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  24. 24 Профил на rosen
    rosen
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Съжалявам,че им останах клиент, още по енерция от Евроком. не съм срещал по некомпетентно обслужване на клиенти, то е жалко дори и за стандартите на БГ. Всеки месец попадаш в разни пакети и се формират необясними цени- първо плащах около 80 лева, после 50, после 22, после 64, последно 68, това е за последователни месеци....Обясняват го с някакво презастъпване на срокове?!Интернет няма поне два пъти на ден , по необясними технически причини, постоянно менят параметрите на цифровата си тв и ти като идиот набираш някакви числа,мегахерци....и каквото се сещаш...това става веднъж месечно.... въобще.....Спри сърце, сам съм си виновен

    Свободата е на върха на копието...
  25. 25 Профил на silviani
    silviani
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragalevski":

    Изцяло те подкрепям. Коментарът ти е напълно верен, тъй като познавам и други недоволни абонати, какъвто съм и аз. Чести прекъсвания на интернет връзката, чести съобщения на оператора за аварии и невъзможност за абоната да бъде информиран за причините и продължителността на съществуване на проблема. Лош доставчик, ейй!!!

  26. 26 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3509 Неутрално

    До коментар [#22] от "dalilan":
    Пинг 67ms беше добър за година 2000
    Няма оправия това което ме интересува как може в извън съдебно споразумение договора да се развали не им искам никакви компенсации ,че ми късат нервите поне по няколко часа седмично! След всяко прекъсване на тока нямат телевизия поне 30 мин.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  27. 27 Профил на dalilan
    dalilan
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#24:"rosen"]постоянно менят параметрите на цифровата си тв[/quote]
    Mри теб определено проблемите са в апаратната на близу, не по трасето / усилватели по шахти и т.н./
    А за разнообразието от месечни такси - билинг, опитват да съберат клиентите в една система, няма да те бъде скоро...къмто 1 година и нагоре.

    Интересен народ е българският - добитъка брои на глави, а правителството - на членове.
  28. 28 Профил на nasko_saba
    nasko_saba
    Рейтинг: 442 Гневно

    Лично съм пострадал от тях , и то много тежко. С огромна мъка се откачих от тях. Ако някой смята да им се вързва на евтините номера да ми се обади , ще му разкажа такива неща , че ще му настръхнат косите. Това е най долнопробната фирма от всички на пазара.

  29. 29 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Пълни нещастници! И аз им бях клиент и какво става:
    Интернет няма със седмици и трябва да звъниш някъде си в централата им. Мотат се с дни за оправянето му. Качеството на цифровата им телевизия си е никакво.
    А служителите им все едно един ги е правил - намусени, неучтиви и т.н. и т.н.
    Марш от тях!

    ура и да живей!!!
  30. 30 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Интернет и ТВ то си имат име - Ме*ала*

  31. 31 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1070 Весело

    До коментар [#12] от "comandante":

    Да, пускаш жалба. Аз ги изтърпях един месец, уважиха ми причните (демек некачествена услуга) и прекратихме договора.
    Но... година по-късно започна да ме тормози фирма за събиране на лоши дългове за 300 лв към Близу. Добре, че си пазех дукимента. "Забравили" да ме махнат от системата. Още 2-3 жалби с копие до КРС и КЗП + няколко ходения по офиси + 20-тина телефонни разговори. Демек дявол на магаре.
    Успех!

  32. 32 Профил на Николай Узунов
    Николай Узунов
    Рейтинг: 551 Неутрално

    ако не бяха такъв смръдлив монополист в моя квартал, със сигурност нямаше да съм на тяхната "услуга".Нетът се бъгва редовно, цифровата запича през 10-15 мин. и само за 1 месец съм направил към тях 20лв. телефонна сметка за технически неизправности.хич не ги бива

  33. 33 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    100 млн. оборот за 2010 г.
    Доста добре се справят...
    Аз съм доволен от това, което предлагат и мисля, че в София определено са №1. Когато е имало проблеми са реагирали доста бързо и адекватно. Но не трябва да се отпускат и да си мислят, че са единствени и клиентите са им едва ли не сигурни...

  34. 34 Профил на b2b
    b2b
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Най-измекярската телевизия, най-скапания нет, най-високите цени, най-пробития съпорт, най-обвързващите договори, най-долните практики и най-ама най кофти отношението са при тия пе*али... 100 млн/год от овчевъден бизнес... мааашала и тъп народ

  35. 35 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 497 Неутрално

    comandante, просто спираш да им плащаш и толкова. нека се обаждат по телефона и да заплашват - файда за тях НЕМА! те са абсолютни боклуци.

  36. 36 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 538 Неутрално

    с близу всичко е на късмет ако си там където е запазена мрежата на евроком и служителите - имаш добра тройна услуга за смешно малко пари
    ако попаднеш в бившата мрежа на кейбълтел и уникалните олигофрени служители там - получаваш едно голямо нищо

  37. 37 Профил на carl_cj_johnson
    carl_cj_johnson
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не знам защо му е на човек да се натиска на големите оператори. Местните малки доставчици предлагат в повечето случаи много по-добро качество, вече почти всички предлагат и телевизия (освен интернет, телефон едва ли някой ползва) и не се занимавате с разправии по колцентрове и т.н. Цените са същите.

  38. 38 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragalevski":

    От година и половина НЕ съм им абонат и съм много доволен

  39. 39 Профил на kapitalist
    kapitalist
    Рейтинг: 497 Гневно

    До коментар [#15] от "nesty":

    Може, щом на БУЛСАТКОМА оборота е >70 млн.лв.!
    А тия, май много скоро ще се продадат. Нали от Брюксел дадоха зор за пускането на цифровите ефирни ТВ. В конкуренция с тях ЕК ли са, Близо ли са, 'Далече' ли са, но 100% е сигурно, че няма да издържат! И вероятно ще тръгват да изтъкват, че са мнооого скъпи и затова при продажбата им е дадена голяма сума. И после аху иху и айде - фалит...

  40. 40 Профил на tinkerer
    tinkerer
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#32:"Николай Узунов"]само за 1 месец съм направил към тях 20лв. телефонна сметка за технически неизправности[/quote]

    слагай им номера в 'семейство и приятели'!

  41. 41 Профил на Предраг Джукич
    Предраг Джукич
    Рейтинг: 605 Неутрално

    най големите мошенници по далече от тях

    тенкю пийпъл! Да живей масонската ложа
  42. 42 Профил на korry
    korry
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Новината, че са глобили близоо ми вдигна настроението близоо има изумителни разбирания за поддръжка на клиенти и коректно отношение. Стане ли проблем, което не се случва рядко, започва страшно късане на нерви и безкрайни разговори с изключително некомпетентната им поддръжка. От сърце съветвам всички техни не-клиенти никога да не стават такива, много главоболия ще си спестят.

  43. 43 Профил на jonov
    jonov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Това е вчерашен чат от тия монополисти които си променят условията когато си искат и ти казват най дебилно че трябва да е така .


    Румен Ал : Въпрос
    Здравейте:
    Кой ми намали ъплоуд скоростта от 24 мегабита на 12 ?
    Миналата седмица си имах равни канали 24/24 а от тази сте ми завишили с 2 мегабита 26/12 поне да бяхте я направили на 35 мегабита та да се включите в офертите си . Поне да бяхте информирали абонатите си като предприемате такива мерки които си противоречат с условията по договора Т16.13 мисля че беше . Нали точно заради това съм Ви станал абонат - заради равните канали - можех да си стоя на АДСЛ който го ползвах с привилегии на 10 лв.
    Искам да ми отговорите защо скоростта ми е 26 мегабита сваляне и 12 качване ?
    Катя Панева : Здравейте!
    Румен Ал : Здравей , Е що така бе Кате 26/12
    Катя Панева : Молим да ни изпратите точен адрес, на който ползвате услугите ни; клиентски номер и телефона, който сте посочили за връзка при подписване на договора.

    Румен Ал : http://www.speedtest.net/result/1547478512.png
    Катя Панева : Направете тест през speed test.blizoo.bg .
    Румен Ал : Че тов�! � е от сървара на Близу
    Катя Панева : Кой Ви информира, че скоростта на сваляне трябва да е 12Mbps по договор?
    Румен Ал : Не 12 а 24 е била аз съм на лан и не е скоростта на сваляне а на качване
    Катя Панева : На качване ивинявайте?
    Румен Ал : До миналата седмица свалях и качвах с 24 мегабита
    Румен Ал : по договор съм на 24
    Катя Панева : Скоростта Ви по договор е 24Mbps, a upload e 1/4 ot реалната скорост.
    Катя Панева : *от
    Румен Ал : Абе кой ги е измислил тия работи , Вие разбирате ли че до сега съм бил с РАВНИ кана� �и 1/1 и от кога е това ограничение ?
    Катя Панева : За всичките ни пакети скоростта на сваляе е 1/4 от реалната скорост.
    Катя Панева : *Качване
    Румен Ал : Къде е упоменато по договор че трябва да е 1/4 и че скоростта трябва да е само в мрежата на Близу или в редки случаи БГ а с чужбина скоростта да е 1 или 2 мегабита ?
    Румен Ал : това е от миналия месец http://www.blizoo-forum.com/download/file.php?id=136
    Катя Панева : За съжаление тази скорост се обявяви при презентирането на определена промоция. Катя Панева : *обявява
    Катя �! �анева : Както например в момента можете да намерите информация за промоционалните ни пакети http://blizoo.bg/internet_35.html
    Катя Панева : Например при услугата НЕТ 35 Mbps:
    Катя Панева : # Максимална скорост на сваляне до 35 Мbps
    # Максимална скорост на качване до 5 Мbps
    Катя Панева : Дори към момента скоростта на качване е по ниска.
    Катя Панева : Спрямо презентираните в момента пакети.
    Румен Ал : Но това е за стандарта DOCSIS 3.0 а в някой градове имаме като тази благинка Лан при която се поддър жат равни канали и затова преди години избрах точно Вас
    Румен Ал : Сега можете да ми се извините като ми вдигнете скоростта на 35 мегабита
    Катя Панева : Скоростта може да Ви бъде увеличена, след подписването на нов договор за новите скоростти на компанията.
    Румен Ал : Е , да изтече тоя де , може да направите един толеранс , няма да ви струва нищо дали е 24 или 35 все толкова ток ще си харчите пък може да ме спечелите като клиент и след като ми изтеч� � договора , защото Нетсърф ми е на вто�! �ия етаж по оптика а от Вас тегля от 1 километър лан .
    Катя Панева : За съжаление няма как да бъде активирана услугата без да сте подписали договор по новите промоционални условия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK