Три поредни години "Столичен автотранспорт" е плащал за ремонти без поръчки

Общинското дружество е изразходило 18.7 млн. лева без конкурс

Три поредни години "Столичен автотранспорт" е плащал за ремонти без поръчки

© Юлия Лазарова




- Оправданието: Автобусите са много и различни марки и дружеството трудно може да проведе конкурс за всичките

Три поредни години общинското дружество "Столичен автотранспорт" е плащало за ремонт на автобуси и доставка на резервни части за тях на различни фирми, без да превежда задължителните конкурси по Закона за обществените поръчки.


Това показва доклад на Агенцията за държавна финансова инспекция, в която са получени сигнали за 12 незаконни процедури за периода от 2007 г. до 2009 г. включително.




Проверката е показала различни нарушения, освен че не са проведени конкурси за 18.7 млн. лева (от общо 28.04 млн. лева проверявани), сключвани са договори с участници, които не отговарят на критериите, както и с такива, които са участвали с непълна документация.


Според финансовите инспектори често срещано нарушение е и че ръководството на дружеството не е изпращало информация до Агенцията за обществените поръчки, нито до Официалния вестник на Европейския съюз за вече сключени договори.


Като оправдание за липсата на конкурси от "Столичен автотранспорт" са обяснили, че автобусите им са много и различни марки и модификации и трудно биха могли да проведат конкурс, който да обхване всичките. Според становището на изпълнителния директор Добранов само автобусите за масов градски транспорт "са над 18 модела и модификации, с различни двигатели, скоростни кутии, диференциали и т.н.".


Общата номенклатура на резервните части била от над 20 хил позиции. Проверката на финансовите инспектори обаче е показала, че е имало основания за използването на процедури по Закона за обществените поръчки, които е могло да бъдат разделени на лотове.


От проверяващото ведомство са представили доклада си с нарушенията на ръководството на общинското предприятие, но не са получили отговор или забележка на него. Съставени са 10 акта за административно нарушение на директора на компанията Асен Добранов, който управлява дружеството и до днес. Той ще трябва да плати глоба, чийто размер не е упоменат. Размерът й по закон е от 100 до 2000 лв.


Освен това не са били написани още пет акта на Добранов, защото е изтекла давността им. Според Закона за обществените поръчки, в случай че едно нарушение не е констатирано три години, изтича срокът за санкция. Контролът, който агенцията за финансова инспекция упражнява, е последващ. До края на тази година ведомството ще работи само по сигнал, а от началото на 2012 г. ще проверява и по план най-рисковите обекти.


Първата забележка на АДФИ е, че столичното дружество няма изработена методика за организиране и провеждане на обществените поръчки. Един от фрапиращите случаи на нарушения е липсата на поръчки за доставка на резервни части за автобуси. Общата стойност на изхарчените средства е 6.78 млн. лева по 3100 позиции.


Продуктите са били набавени от 87 различни доставчика през 2009 г. "Столичен автотранспорт" не е имал сключен договор с нито една от фирмите, а е плащал на базата на получени фактури от тях, показва докладът на АДФИ. През 2007 г. общинското дружество също е ремонтирало автобусите, но е провеждало поръчки само за част от тях.


През същата година е пропуснато да бъдат възложени поръчки за 5.4 млн. лева по 2987 позиции от 64 доставчика. През 2008 г. част от договорите, сключени по реда на Закона за обществените поръчки, надхвърляли заложените първоначално стойности, като също една част не са проведени.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 591 Гневно

    Ебати жалката глоба 100-2000 лева за толкова груби нарушение. 10 акта, а е шеф на такова голямо предприятие! Оставка или поне уволнение му трябва. 18 модела не са толкова много автобуси, а и в Унгария сигурно имат стотици резервни части. Казваш модел и част и готово. Още повече, че във Варненския автотранспорт сигурно има такива части.

    Драконови закони ще оправят държавата!
  2. 2 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Весело

    Някой изненадан? Че как се прави кампания без пари? Я да попитаме Лъчезар Иванов и Андрей Иванов как се финансира ГЕРБ София

    и най-умният си е малко прост....
  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#2] от "kardinalat":

    Нека бъдем точни:

    ....Това показва доклад на Агенцията за държавна финансова инспекция, в която са получени сигнали за 12 незаконни процедури за периода от 2007 г. до 2009 г. включително......

  4. 4 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#3] от "xmm": Още по зле Да попитам ли кой бе кмет и кой заместник-кмет по сигурността?

    и най-умният си е малко прост....
  5. 5 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 479 Неутрално

    то и да имаше конкурси пак наши и ваши ще ги спечелят.

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#4] от "kardinalat":

    хмм....предадох се.

  7. 7 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1107 Весело

    Внимавайте кого 'визирате'! За "НЕГО" или добро или нотинг..щото.нали разбирате.

  8. 8 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Имам инфо за Варна.Градски транспорт е разграден двор.СНАБДИТЕЛИ във фирмата купуват части за автобусите от криминални фирми без обществена поръчка.Измислени цени,няколко пъти над пазарните.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  9. 9 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нали най-некадърния шеф на Софийски градски транспорт стана шеф на ИААА? Най-корумпираната и некадърна институция ? Контролират и определят как да работят транспортните фирми ?Колко ПТП станаха с автобуси и товарни автомобили ?Много са неграмотни в техническо отношение, държавните служители от ИААА в София!Авто-инспектора може само да обикаля автомобила като голям камък и да се заяжда с шофьора!Без канал, сервиз с подходящо оборудване, подходящи специалисти за проверка на различното оборудване касаещо безопасното превозване на хора и товари , се свежда до проверка на гумите с колелата,светлините, изпускане на въздух и външен вид !Някой да е виждал въпросите за професионална компетентност? Липсва най-важното за техническо обслужване, за сезонно обслужване, среден и основен ремонт ?Транспортните фирми нямат технически компетентни специалисти, които да съставят технологична карта за техническо обслужване, сезонно, за предпътен преглед и други много важни за безопасноста дейности! ПТП с автобуси и големи товарни автомобили, поради техническа неизправност ще продължават ! Големите фирми притежаващи сервиз и специалисти, могат да кажат, че са готови за зимата , защото са извършили сезонно обслужване, но другите ?Колко от шофьорите знаят, че гайките на колелото не се затягат с ключ и тръба , защото при неравномерно затягане , най-затегнатата се къса? Задължително се притягат в сервиз за гуми, където имат необходимата техника !Изправноста на автомобила е задължение на собственика ! Не е възможно , на един шофьор издържал изпит на листовки, без необходимото техническо образование, да бъде разрешено да пипа по автомобила !Това е една от причините , автобусите да се палят по пътищата !

  10. 10 Профил на joro112
    joro112
    Рейтинг: 8 Неутрално

    След като загинаха толкова хора, се сетиха да го махнат ?

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK