Руски милиардер купува британската звукозаписна компания EMI

EMI държи правата за Кайли Миноуг

© Reuters

EMI държи правата за Кайли Миноуг




EMI Group e създадена в Лондон през 1931 г.

Американският милиардер от руски произход Лен Блаватник най-вероятно ще помогне на Warner Music Group да осъществи мечтата си и да придобие звукозаписното поделение на британската компания EMI.


Това ще сложи край на цяла ера в британската музика, тъй като EMI Group държи правата за легендарните британски групи "Бийтълс", "Пинк Флойд" и "Колдплей", както за редица съвременни звезди като Кайли Миноуг и рапъра Джей Зи, коментира в. "Гардиън".




Според изданието британската компанията вероятно ще бъде раздробена и продадена на части до края на седмицата, като Warner Music остана единствен кандидат за звукозаписното поделение, а издателското поделение, което държи правата на EMI, вероятно ще бъде продадено на смесеното дружество на германската медийна компания Bertelsmann и американския фонд за дялови инвестиции KKR (BMG Rights Management), твърди "Гардиън", позовавайки се на анонимни източници.


Руски милиардер купува британската звукозаписна компания EMI

© Reuters


EMI стана собственост на американската финансова корпорация Citigroup през февруари 2011 г., когато получи контрола върху фонда за дялово участие Terra Firma. Фондът изпадна във финансово затруднение и не можеше повече да обслужва заемите, взети от Citigroup за покупката на EMI през 2007 г.


Първоначално за звукозаписната компания кандидатстваха Warner Music и Universal, собственост на френския медиен конгломерат Vivendi.



Богатството на Блаватник се оценява от "Форбс" на $9.5 млрд.

В края на миналата седмица Warner, която от лятото е собственост на руския евреин Лен Блаватник, остана единственият кандидат с най-добри позиции за звукозаписното поделение на EMI, след като Vivendi се оттегли от надпреварата.


Анонимни източници, цитирани от "Гардиън" и "Уолстрийт джърнъл", твърдят, че цената ще бъде между някъде между 1 и 1.5 млрд. долара.


Френската медийна корпорация Vivendi се отказа от сделка за EMI, защото не успя да се споразумее със Citigroup за пенсионните фондове на британската звукозаписна компания.


Според "Гардиън" сделката с Блаватник за EMI ще бъде одобрена до края на седмицата.


Ако тя бъде реализирана, на световния пазар ще се появи трети голям играч – сливането на EMI и Warner ще създаде обединение, равностойно на Universal и Sony, които в момента имат доминиращи позици на световния пазар.



EMI Group e създадена в Лондон през 1931 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1341 Весело

    Кефят ме британците. Прибират паричките на руската олигархическа върхушка първо под формата на инвестиции, после и във вид на данъци. Но, за разлика от някои други (прозрачно разгадаем евфемизъм, използван на мястото на по-откровеното "нас", например), не дават на Москва дори минимален шанс да си въобрази, че това й купува някакво реално влияние в териториите, управлявани от името на Нейно величество. Тъкмо напротив, засилват собственото си невидимо влияние в Русия. Първо - като дават уроци на "инвеститорите" как трябва да се държи човек в нормална държава и второ, като чрез банковите си институции ги обвързват с всевъзможни кредитни зависимости, свързани с разнообразни всекидневни финансови операции.
    Това е империя (макар и бивша), не онова (макар и само в имагинерните фючърсни проекции на мокрите си сънища)!!!

    Свобода за Надежда Савченко!
  2. 2 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Странни прегрупирания, със странни собственици - тази индустрия някога беше култов елемен от поп-културата, сега се превръща все повече в някакъв неясен "правоносителски" бизнес, и все по-вече се отдалечава от музикалното изкуство...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  3. 3 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

    Прав си майсторе прегрупиранията наистина са странни, но посоката остава една и съща. Определени лица ( по съвпадение все с евреиски произход) неясно откъде, но с роднини от другата страна на океана придобиват големи доходи основават фондове приватизират големи предприятия от бивите соц. страни и после инвестират приходите от тях по обратния път. Интересното, че са влагат в проекти с многократно по - малка стойност и големите суми сякаш пропадат, но други техни чуждестрранни дружества повишават капитала си рекордно.

  4. 4 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    До коментар [#3] от "power_decided":

    Прав си, западняците отвориха пазарите си за мръсните руски пари от съмнителен произход, нали "капитала няма граници", и естествено тези съмнителни финансови акробатики са етнически обусловени, никой вече не го крие, просто се приема за даденост - "парица е царица", и толкова...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  5. 5 Профил на lulumba
    lulumba
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Тов. Жужи, първо да отбележим че инвеститорът е американец а не руснак, даже най-вероятно ми се чини да е евреин по името, а още повече щом е от Одеса. Това обаче не пречи да изплякате некакви глупости, за влияния, олигархически върхушки, данъци, влияния и прочие. Това се нарича на руски "бред" или бълнуване.
    Сега по темата. Бившата най-велика империя на света разпродава де що има за продаване - то не са издания, отбори, замъци и пр, гордостта си Ролс-Ройс и Бентли на германците продадоха, легендарното Мини. Даже намерен зъб на Ленън се продава. Само кралицата още си я държат

  6. 6 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#4] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

    Парите със съмнителен произход са една незначително малко в сравнение с приходител от предприятията в енергетиката, добивната, химическата и металургичната промишленост на източният блок. Как така тия едва завършили студенти след някоя специализация или екскурзия до западния свят се завръщат пълни с конвертируема валута и се нахвърлят върху огромни заводи и концесии ? Никой не обяснява тази връзка. Защо в западните страни се допускат само определени бизнесмени от едрия бизнес на изток ? Непрекъснато се говори за ДС за КГБ и че олигарсите са техни кадри, но поведението им, финансовите им операции, произхода им никак не се връзват. Моето лично мнение, е че и КГБ е било напълно разгромено от западните служби, които инфилтрират свои агенти дори на най - високо равнище в системата на съветските служби и организират много успешно ограбването на капитала на източния блок и неговото разпадане ? Дори и сега както е видно от статията източването на капитал продължава, а прикриването му е направо смешно ? Най - изпипаното в цялата схеме, е че хората в ограбените страни обвиняват и ликвидират собствените си служби гонейки призраци десетилетия, докато действителните виновници безпрепятсвено продължават да си грабят и не остава никой, който да ги спре.

  7. 7 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#5] от "lulumba":
    Скъпо нещо, когато писах редовете, нямах предвид единствено и само конкретната сделка. Нито пък е особено интересно дали конкретният руски олигарх (или олигарх - етнически руснак, ако искаш) живее в (и е гражданин на) Матушката си, или не. Емпириката ни учи, че във - всяка своя форма на проявление - тези хора, в крайна сметка, се оказва, че се опитват да обслужват едни малко по-различни в спецификата си интереси от онези, които преследват нормалните бизнес-хора.
    Както и да е. Не ми се спори. Единствено ми се ще да поуталожа тревогите ти за икономическото състояние на Обединеното кралство. За сега те са пресилени.

    Свобода за Надежда Савченко!
  8. 8 Профил на rayo
    rayo
    Рейтинг: 648 Неутрално


    Лен Блаватник.... всъщност Леонид. В Америка имигрантите умират да си поамериканчват имената, хем че на местните хора техните имена най-малко им влияят на отношението.

    un buen dia empieza con un solo rayo
  9. 9 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#6] от "power_decided":
    [quote#6:"power_decided"]Как така тия едва завършили студенти след някоя специализация или екскурзия до западния свят се завръщат пълни с конвертируема валута и се нахвърлят върху огромни заводи и концесии ?[/quote]

    Както тук момчето, което "купи" Кремиковци - в Русия такива с лопата да ги ринеш, повечето са еврейчета, и стават милиардели за една нощ, и то с подкрепата на КГБ (или ФСБ - съвременната мутация на "службите". За упадъка на последните обаче не си прав - те просто се "икономизираха" и навлязоха пълномащабно в бизнеса, и наистина занемариха основните си задължевия - да генерират "сигурност", за сметка участие във финансови и бизнес схеми, естествено сенчести, тъмни, и съмнителни.

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  10. 10 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#7] от "GogoPG":

    Една приятелска и добросърдечна препоръка, бай Гец. Спри да се правиш на интересен като изпълваш коментарите си с чуждици, чиито български аналог използваш непосредствено в следващата фраза или въобще не се връзват с контекста на изречението. Бъди така добър да обясниш какви са цитирам дословно - " разнообразни, всекидневни финансови операции ", с които са обвързани олигарсите в Англия с няколко примера. Ако Англия упражнява такъв финансов натиск според произхода на бизнесмена е логично да я смятаме за нелиберална, нетолерантна, крайно консервативна вехта отломка на една мъртва империя, с непропоционални претенции.

  11. 11 Профил на power_decided
    power_decided
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

    Само че произхода, антиправителствената и антинародна дейност нещо не ги обвързва с кадрите на службите. Службите са правели и невъзможното да осигурят модерни технологии, пазари ( дори и нелегални) на местната продукция, да набавят чуждестранна валута. Нещо не ми се връзва тези същите буквално да " нарежат " промишлеността на скрап и да дадат парите си да ги управляват в чужди банки. Няма връзка както казах. Господарите им са от другата страна, а тези които наистина са се грижели за сигурността и просперитета независомо от цената и дори с неморални средства или са мъртви или не са в системата, живеейки като обикновенни хора.

  12. 12 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 541 Неутрално
  13. 13 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#10] от "power_decided":

    Не съм използвал термина "натиск", придържах се към варианта "влияние". Потърси, намери и разгледай данните за задлъжнялостта на много, ама наистина много руски, водещи, следващи и изчакващи (номинално частни) компании към западни банкови институции. Този феномен все по-често бива коментиран и от руски икономисти и мозъчни центрове, включително и такива, дето са на хранилка към управляващите в Русия, между другото.
    Който търси, намира.
    А аз се опитвам да посоча и насоча към определени линии на съждение. Не държа никой да се съгласява с тях, ала бих се радвал - естествено - ако някой им обърне достатъчно внимание, за да се поинтересува допълнително. Но в кошара не вкарвам.
    Що се отнася до повторенията (понякога и натрупванията в последователност) на сходни термини в различни езикови варианти - правя го съзнателно. Защото съм преценил, че си струва. Може и да греша в преценката си, разбира се.

    Свобода за Надежда Савченко!
  14. 14 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 914 Любопитно

    Руски милиардер купува британската звукозаписна компания ...
    Американският милиардер от руски произход Лен Блаватник...
    Стивън Сегал - също има руски произход.
    Но това не означава, че той е руски актьор.
    http://www.scribd.com/doc/55559143/Letter-to-Putin
    "I have Russian roots."

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  15. 15 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Не знам дали статията наистина е на Дневник, или е превод, но да напишеш, че Колдплей са "легендарни" (заедно с Бийтълс примерно), а Кайли Миноуг е "съвременна звезда" .... ми вижте им годините само

    simple mind
  16. 16 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Последно руски или американски милиардер? Щото на американските милиардери винаги може да им се намери някакъв друг произход. От нищо нещо?

  17. 17 Профил на soregashi
    soregashi
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#15] от "senser":

    Миноуг - 32 години кариера - 68 млн. продадени албума.
    Coldplay - 15 години кариера - 50 млн. продадени албума (без новия, на който има рекламка долу вдясно).
    Прави си сметка кой какъв е

  18. 18 Профил на Дим Дим
    Дим Дим
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Руснаците на все повече места международно се наместват. Да видим

    ще се оправим...сами
  19. 19 Профил на Karla Kaas
    Karla Kaas
    Рейтинг: 541 Неутрално
  20. 20 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Весело

    Е те така се прави )))) Комунистите изкупиха демократичните звукозаписни компании
    Сега Филип Киркоров ще размаже британските чартове

  21. 21 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#17] от "soregashi":

    Горе-долу и аз същата сметка направих. Та Миноуг с 32 годишна кариера е "по-съвременна" от 15-те "легендарни" години на Колдплей, така ли?

    simple mind
  22. 22 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2960 Весело

    Според стария Збиг Бжежински: "Since $500 billion owned by Russia’s so-called elite is held in our banks, you should first understand whose elite it is!"

  23. 23 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    RIP EMI

    А колко велики британски групи и солови изпълнители издаваха на времето... Като тръгнеш от Beatles, Pink Floyd и Queen, минеш през Pet Shop Boys, Morrissey и стигнеш до Radiohead и Coldplay...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  24. 24 Профил на gogoggggggg
    gogoggggggg
    Рейтинг: 541 Весело

    Остана ли нещо което да не е закупено от Русия?

  25. 25 Профил на ydarakchiev
    ydarakchiev
    Рейтинг: 445 Весело

    еврейски милиардер, роден в Русия и живеещ в САЩ

  26. 26 Профил на Капитан Падна-ли-ми
    Капитан Падна-ли-ми
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Сигурен знак, че повече няма какво да се спечели от звукозаписните мейджър компании. Бизнесът не е същият. Гигантските печалби от музика никога няма да се повторят.

  27. 27 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    [quote#26:"Капитан Падна-ли-ми"]Сигурен знак, че повече няма какво да се спечели от звукозаписните мейджър компании. Бизнесът не е същият. Гигантските печалби от музика никога няма да се повторят. [/quote]

    За съжаление е така... Аз наблюдавам какво става с големите вериги музикални магазини в Англия например: Ричард Брансън затвори Virgin Megastores, Tower Records се изтеглиха от страната и на мястото на култовия им 5-етажен магазин на Piccadilly направиха моден аутлет, а "последните мохикани" HMV масово затварят магазини (последният път, когато ходих в Лондон, за мой ужас бяха затворили и единия си голям магазин на Oxford Street). В резултат на всичко това за съжаление страда качествената, но по-нерентабилна музика.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  28. 28 Профил на BGmama
    BGmama
    Рейтинг: 594 Разстроено

    [quote#1:"GogoPG"]Прибират паричките на руската олигархическа върхушка първо под формата на инвестиции, после и във вид на данъци.[/quote]

    Гошко, за първото си прав, ама за второто си заслепен идеологически! Щото ако плашат данъци значи имат печалба, а печалбата си я ръчкат по свое густо! А оборота идва англичани , американци и европейци!!

    Има две крайности : Да не слушаш разума и да слушаш само него. /П./
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 640 Весело



    Прочетох статията, цялата. Много ме учудва защо не споменават че г-н Блаватник си е чист евреин, щеше да ни е ясно как стоят работите. :о)))


    Да, българите сме велик народ !!!
  31. 31 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 775 Неутрално

    тая индустрия я утрепа едно малко файлче наречено мп3 от появата му е в будна кома





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK