При стачка в БДЖ ще има автобуси

При стачка в БДЖ ще има автобуси

© Цветелина Белутова



Ако има стачка в железниците, най-вероятно ще се осигури допълнителен автобусен транспорт. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски след заседанието на правителството.


Заради готвените реформи в превозвача, които включват и съкращаването на 2000 служители, синдикатите заявиха, че на 24 ноември започват ефективна стачка.


"Там, където автобусният транспорт няма достъп, се надявам стачкуващите да проявят разбиране и да не допускат да се спират влаковете", обясни Московски и се пошегува, че там, където няма алтернативен транспорт, ще трябва "да се осигурят хеликоптери, а такива нямаме".




Транспортният министър каза и че няма информация кредитори на БДЖ да са поискали несъстоятелност на компанията.


През миналата седмица се разбра, че по искане на фирма, свързана с бизнесмена Васил Божков, е наложен запор на акциите на "Холдинг БДЖ" в "БДЖ Товарни превози" ЕООД и "БДЖ Пътнически превози" ЕООД заради дълг, надхвърлящ 7 млн. лв.


По-рано днес директорът на компанията Йордан Недев заяви, че синдикатите в БДЖ трябва да освободят незабавно заеманите от тях стаи в централата на дружеството на ул. "Иван Вазов" в София и да се преместят. Въпреки че са имали две седмици, за да го направят, и крайният срок е изтекъл в понеделник, синдикалните организации все още не са се изнесли в определената за тях стая в сградата на бул. "Мария Луиза", където да си вършат дейността при същите условия, обясни пред агенция "Фокус" Недев. По думите му няма да се чака повече изнасянето и ще започне описване на вещите, за да бъдат "служебно" пренесени.


Според Недев това е единствената тема, която е обсъждана между синдикатите и ръководството на компанията през последните дни.


По данни от вчера 324 служители на железопътната компания вече са приели да бъдат освободени от длъжност, срещу което ще получат шест брутни заплати веднага.


Очаква се ефектът от прилагането на тази мярка да е около 23-24 млн. лв. годишно по изчисления на компанията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Ама и техните шофьори ше стачкуват

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Весело

    А гащи с перка ще давате ли?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  3. 3 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 775 Любопитно

    "...Московски и се пошегува, че там, където няма алтернативен транспорт, ще трябва "да се осигурят хеликоптери, а такива нямаме".

    БДЖ е разложено дружество , трябва да го преструктурират и то с по-големи съкращения откотлкото си въобразяваха в началото българските тикви ,а министъра има сили и да се шегува???

  4. 4 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4834 Любопитно
  5. 5 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    Всъщност това не е реформа а касапница! Все едно като се порежеш и отидеш на лекар доктора да не те шие ами да ти реже ръката!

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    От така предложените "реформи" най-губещи ще са хората. Те ще продължат да пътуват, само, че на по-висока цена. Дали с автомобили, бусчета или с рейсове те ще пътуват. И вместо "управляващите" да търсят начини големите групи от хора пътуващи в едно и също направление да ги превозват компактно с влакове, те ще ги изпратят да задръстят пътищата. Ама от тези толкова. За наше съжаление.

  7. 7 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1188 Весело

    Защо не е реформа?!-защото състава на железниците не се намалява заради повишена механизация, като примерно е купена машина за подмяна на траверски, която да върши същото, което сега 10 бачкера правят за 1 час за 1 минута. Не са купени и нови мотриси, които вместо да имат 2 машиниста като старите електрички се обслужват от само един. Не. Тука просто се закриват 1/4 от влаковете а се съкращават 1/6 от персонала, който ги е обслужвал.
    С две думи БДЖ пътнически превози ще са още по-неефективни след съкращението, щото хората които се падат на един влак на практика ще нараснат!
    Тея са поредните, които ще закопават БДЖ. И май след тях вече наистина няма да има нищо!

  8. 8 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    До коментар [#7] от "Варненски":

    Зависи кои влакове се спират. Ако се спрат тези, които са почти празни, няма да има натоварване на останалите (нормални) влакове.

  9. 9 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 458 Разстроено

    БДЖ - това е държавата, а не нейните служители. Така че към Герберастите протестирайте скъпи сънародници, не към колегите от БДЖ - тоест експлоатационният персонал.
    Машиниста не си закача сам вагоните и избира влаковете. Ревизорите също, маневриститие и Дежурните ръководители също и тн и тн...
    Питайте управляващите, а не човек за човека - ВЪЛК...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  10. 10 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#7] от "Варненски":

    По твоята логика нека да изтрепем половината жители на земята, е така заради компютрите и механизацията. Едните сме излишни, нали?

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  11. 11 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    [quote#10:"Tuco"]По твоята логика нека да изтрепем половината жители на земята, е така заради компютрите и механизацията. Едните сме излишни, нали? [/quote]
    По моята логика, единствения реален път з оздравяване на БДЖ е оптимизация на дейността чрез въвеждане на практики, характерни за ЕС от 50 години.
    А по твоята логика явно не е трябвало да използваме и компютри, щото знаеш ли колко завода за пишещи машини са фалирали!

  12. 12 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    [quote#8:"Yard"]Ако се спрат тези, които са почти празни, няма да има натоварване на останалите (нормални) влакове. [/quote]
    В какъв смисъл няма да има натоварване?

    Примера ми бе в друга посока:
    Ако имаме 20 влака с 60 души персонал след "реформата" на тоя убавец от снимката ще имаме 15 влака с 50 човека персонал. Сам си сметни в кой случай имаме по-ниска ефективност и в кой не!

  13. 13 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Най-важното е да се уволнят всички синдикални ръководители в дружеството. Те не помагат, а само пречат на работата му и защитават некадърниците. За съжаление, това може да стане само при ликвидация.

  14. 14 Профил на d2kr
    d2kr
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Не само автобуси, и камиони ще се намерят! И колко управления и дирекции остават?

    "Чашата е пълна поне наполовина" - казал оптимистът. "Чашата е пълна само наполовина" - казал песимистът. "В чашата има отрова" - казал реалистът."
  15. 15 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Ами ако и шофьорите на автобуси и бакшишите излезнат на стачка заради високите цени на горивата? Братята сиган с каруци ли ще ни извозва?

  16. 16 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Какви автобуси? От няколко дни е пълно с репортажи как хора се блъскат във влакове с по-малко вагони(и това е без стачка), а на някои гари при продадени билети не спира даже влакът, за да не се качат още хора. То преди всякакви протести на железничарите гербавото управление просто остави без железница куп хора, а какво ли ще стане по време на и след реформите?

  17. 17 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ТИЯ НЕМАТ РАВНИ В ЗАНУЛЯВАНЕТО И В КРАДЕНЕТО!!!при първата стачка и ще се радпльокат като жабоци,добре че синдикатите никви ги няма

  18. 18 Профил на kostadyn
    kostadyn
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#17] от "4i4e":

    Абе тук май синдикатите са (по изключение) сериозни
    Този Бунев доста ги е подразнил щом дне са го изгонили от стаята му (уж стаята им трябвала за нещо си.....)

  19. 19 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Тъкмо да привикнем поетапно към липсата на железници.

  20. 20 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#11] от "Варненски":

    Явно си горе в небесата. Погледни първа страница на всички вестници...
    Навсякъде пише: Съкращения в Пежо - 2000 работника.
    БДЖ ще се преструктурира, съкращаваме 3000 работника.
    Закриваме пощите - няма смисъл при този интернет; съкращаваме 4000 служителя...
    И тн и тн ... Проследи ли ми сега мисълта, а? Защото не виждам никъде на първи страници: Еди кой си откри нови 5000 работни места...
    Ех, аман от Герберасти.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  21. 21 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1247 Гневно

    До #1-Тони- Техните шофьори няма да стачкуват, защото българските синдикати са от началото на прехода маша на разсипниците на България!!! Защо синдикатите в БДЖ искат стачка??? Защото съкращенията ще ударят топлите им места...
    Когато Кремиковци стачкуваше, защо не спряха влаковете , за да подкрепят металурзите??? Когато медицинските работници стачкуваха , защо не спряха влаковете??? защо не спряха влаковете, когато стачкуваха учителите???


    Помияри нещастни!!! И сега ще чакат солидарност от конкуренцията-шофьорите на автобуси...!!!

    ПОМИЯРИ НЕЩАСТНИ ! ! !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK