Ръководството на БДЖ заплаши без работа да останат 5000 души, ако стачката продължи

Ръководството на БДЖ заплаши без работа да останат 5000 души, ако стачката продължи

© Георги Кожухаров



Не 2000, а 5000 души могат да си отидат от железницата, ако стачката продължи над 10 дни, обяви днес ръководството на БДЖ, цитирано от БТА.


Председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров мотивира твърдението с това, че кредиторите няма да търпят много дълго време разсрочени плащания. След този период се очаква също така 20-30 на сто от клиентите на "Пътнически превози" да се пренасочат към алтернативния автобусен транспорт с риск да не се върнат обратно към железницата, смята Владимиров.


Според него всички служители са застрашени да не получат заплати следващия месец или да им се заплати частично. Днес е ден за заплати и плащаме на всички, но за другия месец не се знае дали ще има пари в тази ситуация, коментира той.




"Досега съм бил един от стожерите на тези плащания, но ако паднат приходите, ако кредиторите ни натиснат, не мога да дам такива гаранции", каза Владимиров.


Сумата за заплати в бюджета на железницата е 13 млн. лева месечно. При разпределение на тези пари между кредиторите те ще бъдат много доволни, отбеляза Владимиров.


Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев пък обяви, че "няма такова животно - дружество, притиснато от кредитори, да изплаща приоритетно възнаграждения".


От ръководството на БДЖ казаха още, че няма стачкуващи в администрацията. Там работят 500 от предвидените за съкращение общо 2000 души, уточни Недев.


Следващата седмица министър Ивайло Московски ще замине за Германия, където ще преговаря с представителите на KFW, стана ясно още на брифинга. Той ще поиска от германската държавна банка да не прибира петдесетте влака "Сименс" заради неплатените вноски по заема, който БДЖ спря да обслужва от 2010 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    БДЖ се води към фалит, а не се реформира. Това вече е съвсем видно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    началниците съвсем олекват с това, което говорят в случая и с истеричното си поведение !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1291 Весело

    Цялата държава да уволни
    и при Б.Б. на топло
    да се настани!

    www.berbenkov.hit.bg
  4. 4 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 572 Разстроено

    Трябва да са единни и да удържат,само така ще защитят хляба на децата си!Държавата без Боко и сие може,но без железница ,не!

  5. 5 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Така така, силови методи, заплахи и изнудвания. Ей на това му се вика ръководство.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  6. 6 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1073 Гневно

    А не е ли по-добре да си тръгнат ненужните и невършещи никаква работа "началници" и тем подобни хрантутници !

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Просто да съкратят всички, които стачкуват и така част от проблемите на железницата ще се решат. Тези синдикати в България са едно голямо социално зло!

  8. 8 Профил на stasi8
    stasi8
    Рейтинг: 572 Неутрално


    Школата на Мутрата-премиер в действие. Ох, как ги сърбят ръцете да фърлят един хубав бой на там некви стачници дето им бавят далаверата.Да се приключи с тая глезня - демокрация, права, суверен.И да си го подкарат простичко, както в добрите времена в СИК,ВИС и т.н.
    Бойко големия пич))))

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Уж всички искаме България да се промени,но като дойде времето почваме да се дърпаме.Тоя батак дето го забъркаха червени,сини ,жълти и всякакви други идиоти без жертви няма да се оправи.

  11. 11 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Интересно откога длъжникът говори от името на кредитора?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  12. 12 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Ха така! Истерични напъни и заплахи? Имахте толкова време да си оправите бакиите нв шуробаджанашката администрация, раздутия щат от всякакви клатикрачковци, а сега индианците ви виновни.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  13. 13 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Във всяка една нормална държава, съвсем логично и естествено е 10 000 души да протестират докато не уволнят ръководството заплашило ги с уволнение. Тук такава практика явно липсва.

  14. 14 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Весело

    Не 2000, а 5000 души могат да си отидат от железницата, ако стачката продължи над 10 дни.
    ===================================
    Тия шефове на БДЖ защо цвилят сега като ще ги уволняват да ги уволняват та да може и чиновниците в дружеството да се изявят.
    Чудя им се на ЖеПейците защо не отидат в деловодството и да си пуснат заявление за напускане на основание чл.327 т.2 и без това има да получават пари и осигуровки и след това да си търсят неустойка по личните трудови договори ?
    На времето когато фалира ЖПЗавод - София така направихме и си спечелихме делата и най - важното си взехме парите с лихвите въпреки, че синдикатите искаха да ни изкарат да блокираме коловозите на централна гара но ние си свършихме работата перфектно и кой от къде е па никой до сега не е останал гладен хъм ще добавя и жаден де

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  15. 15 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 572 Разстроено

    Държавата е Б.Б.Каквото каже бат Бойко така ще стане.Ако трябва всички стачкуващи ще уволнят,но ще прекратят стачката.Кой го интересува за работника.От администрацията никой не стачкува и да не е луд да го направи.ВЗЕМЕТЕ СИ ПАРИТЕ И БЯГАЙТЕ ДОКАТО Е ВРЕМЕ,чЕ ВСИчКИ СТАчКУВАщИ щЕ БЪДАТ УВОЛНЕНИ ДИСЦИПЛИНАРНО.ВЕРВАЙТЕ МИ.

  16. 16
    Мазен чех
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  17. 17 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    ,,...От ръководството на БДЖ казаха още, че няма стачкуващи в администрацията. Там работят 500 от предвидените за съкращение общо 2000 души, уточни Недев..."
    Ами това е защитна позиция, всеки не стачкува с надеждата да не попада в полезрението на ръководството и да бъде съкратен! Според мене това си е неправилна реакция! Тези трябва да са най-активни в стачката! Но манталитета е български, така че това няма как да се случи!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  18. 18
    stoicho2
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  19. 19 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Накрая няма да има БДЖ няма да има и ръководство.

  20. 20 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Накрая няма да има БДЖ няма да има и ръководство.

  21. 21 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#18] от "stoicho2":

    Чак сега ли стоплихте. Че тя си съществува вече 2 години.

  22. 22 Профил на carpe
    carpe
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Опитите за управление на една държава чрез заплахи, е признак за безсилие на управляващите, за липса на идеи и за недостатъчен умствен багаж..

  23. 23 Профил на eleanor_rigby_
    eleanor_rigby_
    Рейтинг: 726 Неутрално

    "Досега съм бил един от стожерите на тези плащания, но ако паднат приходите, ако кредиторите ни натиснат, не мога да дам такива гаранции", каза Владимиров.

    Браво!
    Председател, стожер, гарант ... или просто Калинчо.
    Де що има да се ръководи, резервната скамейка зарежда със
    сполучливо издържалите теста Бокомер.

  24. 24 Профил на christofor
    christofor
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "tel_112":

    Недев си е съвсем на място, на БДЖ не е нужен ЖП-ец с чакъл в главата, а някой, който да стегне, или още по-добре уволни, разюзданата крадлива пасмина там — мениджър по новому. Колкото останат, да им даде ако ще и петократно повече пари, важното е да ги раздвижи и да измете боклука оттам.

  25. 25 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    А как бе умнико да се реформира,като нито съкращения се правят,нито губещите линии са спрени?
    Лидерът ти пък, пак се кандидатира за приватизатор!Този път за 2 лева!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#25] от "lz2":

    Въпросния лидер направи така, че плювачите като теб имат достатъчно опции да летят евтино, сигурно и комфортно. Твоя лидер обаче ни е осигурил най-гадните железници в Европа. Можеш ли да схванеш разликата?
    А реформи се правят, като се направи анализ на актуалното състояние, план за развитие и оценка. Няма нищо такова направено. Губещи линии са всички, мозъко смотан, тогава по твоята логика трябва да се премахнат всички, нали?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на kapitana
    kapitana
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Предлагам всички влакове да тръгнат за крайна гара Кремиковци....доменните пещи още са горещи.....докато не ги е изпреварил някой 20-годишен бизнесмен да купи БДЖ

  28. 28 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Първо,трябва в БДЖ да се съкратят МИНИМУМ 7 000 хрантутника итогава която линия е на загуба,която компанията не може да покрива,СЕ СЪКРАЩАВА!Толкова е просто!Цял живот се занимавам с менижмънт.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  29. 29 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ръководството на кой ден от стачката ще си тръгне?

  30. 30 Профил на Коста Атанасов
    Коста Атанасов
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#28] от "lz2":

    И колко е дълъг изминалият ти съзнателен живот. Щото,ако си на 60+ ми е ясен мениджърският ти подход,а , ако сега започваш не бързай да викаш и да поучаваш. Реформи в БДЖ няма и няма и да има. Целта е друга ,ама това вие "мениджърите" по-добре го знаете.

  31. 31 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 976 Неутрално

    А сега де!Най-виновните за дереджето на железниците няма да си подадат оставките поради некадърност и несправяне с управлението на железниците,ами тръгнали да уволняват пчеличките.БДЖ-кошер от търтеи.Това ще стане.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  32. 32 Профил на Brabant
    Brabant
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Владимиров и Недев започнаха да си изпускат нервите.

  33. 33 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#22] от "carpe":

    ++++++++++++

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#28] от "lz2":

    Да имаш достатъчно опит, и при това все още да нямаш достатъчно знания, говори единствено за природна тъпота. Още веднъж ти повтарям - всички линии са на загуба. Кво прайм, съкращаваме ги всички? Гений, аре бегай да спиш, че и без това си в излишък.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 565 Разстроено

    [quote#7:"Vassco"]Просто да съкратят всички, които стачкуват и така част от проблемите на железницата ще се решат. Тези синдикати в България са едно голямо социално зло! [/quote]

    Орел и рак и щука. Синдикатите комай са щуката - дърпат бизнеса към дълбокото!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  36. 36 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#14] от "Танас":

    браво бе, Танасе!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  37. 37 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 565 Неутрално

    [quote#16:"tel_112"]Докога на технологична компания ще слагат за шефове малоумници от УНСС. [/quote]

    Управлението е също толкова наука колкото и електротехниката и електрониката. Има принципи и стандарти, установени и проверени с времето практики, опит... И в един момент всичко опира до икономика и финанси. Технологията на ЖП транспорта е много развита. Задаваш ли си въпроса - защо в България нямаме влакове-стрели движещи се с над 300 км/ч? Според мен причините са 1-во управленски (най-вече на държавно и законодателно ниво), и 2-ро икономически и финансови, пак най-вече на държавно и общонационално ниво. Могат ли българските потребители да заплатят за върховите технологии? При тази средна работна заплата - не. Могат ли съдебната, законодателната и правоохранителната система да опазят технологията от посегателства, и сурово да наказват злотворците? Със сегашната дефиниция на "демокрация" - очевидно не. Така че УНСС му е майката. Технология на управлението. Какви са тия стачки в загиваща фирма?!! Какви са тия циганета мятащи камъни по влаковете?! Какви са тия кражби на желязо?! Какви са тия гратисчии?! Какви са тия кражби на нафта?!! Какви са тия условни присъди за сериозни престъпления?!!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  38. 38 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 565 Неутрално

    "Той ще ги управлява с желязна тояга, и те ще се строшат като грънчарски съдове."

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  39. 39 Профил на _1914_
    _1914_
    Рейтинг: 528 Весело

    До коментар [#25] от "lz2":

    Носят се слухове, че иска да вземе отсечката край Факултето на концесия. Тъкмо е ортак с местните. :Д

  40. 40 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ако е имало крадци в БДЖ, защо никой не е наказан?

  41. 41 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Стига приказвахте глупости, че държавата била, каквото каже бъ-бъ-то... като фалира државата, а това е преди края на мандата, ще видим кой ще командва парада.
    Смешно е да се смята, че бъбъ-то има тежката дума в леката икономика с вехтушарски машини и автоКречетала.

  42. 42 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#30] от "Коста Атанасов":

    Ха кажи,кой затрива БДЖ-Правителството,или синдикатите?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  43. 43 Профил на Коста Атанасов
    Коста Атанасов
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#42] от "lz2":

    Ти си отговори. Не си спомням ръководството да е назначено от синдикатите.
    Друг е въпросът,че и синдикатите в България са просто имитация на нещо. Аз съм преживял подобни "оздравителни" мерки с цел приватизация и ми е познат резултатът.
    Хайде сега ми кажи какще се оправи БДЖ като се съкратят машинисти,техници и т.н. ,а не прекалено раздутата администрация. Когато вождовете са много,а индианците малко,работата не върви.

  44. 44 Профил на gradinarova
    gradinarova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пътувах от Белград до София. Международния влак съдържаше 1 свински вагон до София и 1 луксозен вагон за Атина. В българския вагон пътувахме само 3-4 души. От Пирот започнаха да се качват куфарни търговци с билети само до границата. На границата дойдоха български кондуктори, които събраха по 2 лева от около 150 души до София. Не се издаде нито един билет. Сещатете се - за официалната статистика не е пътувал нито един пътник. Странно, че БДЖ е пуснала дори 1 вагон за това направление. И това се случва всеки ден. Загубата от билети за един месец може за надхвърли 45 000 лева. За година става 600 000 лева. С това само от билети Пирот-София.
    Мой познат от Драгоман ми каза, че от години не е купувал гориво за колата си от бензиностанция. Гориво се "купува" от влаковете. Не се наемам да изчислявам загубите там.
    Аз си плащам билетите и бензина. Ям картофи като железничарите. Нямам дори служебни дрехи.
    Искам да зная кой на база на горното и на много други злоупотреби жали железничарите. Трябва да се знае, че злоупотребите не са само на ниво началници, а на всички нива.

  45. 45 Профил на gradinarova
    gradinarova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още малко информация. Моя приятелка, собственичка на малка строителна фирма ми каза, че има работници, които пътуват от Ихтиман, и които не си купуват билет до София, а плащат по 50 стотинки на кондукторите във влака. И така стотици- хиляди работници от Ихтиман до София. Чудя се как БДЖ съществува изобщо.

  46. 46 Профил на gradinarova
    gradinarova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Специалиста по приватизация и унищожаване на българската икономика Костов предлага експертно мнение за приватизация на БДЖ. Българите наистина нямат памет ако го слушат.

  47. 47 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    [quote#46:"gradinarova"]Специалиста по приватизация и унищожаване на българската икономика Костов предлага експертно мнение за приватизация на БДЖ. Българите наистина нямат памет ако го слушат.[/quote] Споко, Имат, Имат и не го слушат, както виждаш от последните избори.......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  48. 48 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    [quote#45:"gradinarova"]И така стотици- хиляди работници от Ихтиман до София[/quote] посмали манго, Ихтиман има 13900 жители и то българи, е има и цигани сред тях, така че няма как да извади "стотици хиляди работници всеки ден" от Ихтиман до София....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  49. 49 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    Абе както вървят работите "Ръководството на БДЖ" мой по-скоро ще остане без работа....
    Без работа е добре да останат и разни либерални икономисти и политици, привърженици на "пазар" до дупка, .....
    Някои действащи и бездействащи рИформатори, ще трябва да отседнат в кауща за по дълго време, например за развала на българската икономика през последните 12 години..... ама да не бързаме натам отиват работите...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  50. 50 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 565 Разстроено

    [quote#45:"gradinarova"]пътуват от Ихтиман, и които не си купуват билет до София, а плащат по 50 стотинки на кондукторите във влака.[/quote]

    В нормална държава, нормална фирма би наела услугите на т.нар. тайни клиенти и би упражнявала редовен контрол. В нормална държава, за подобни престъпления съдът ще отсъди години затвор от първото провинение. Никакво "чисто съдебно минало", никакви условни присъди.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  51. 51 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    http://www.logistika.bg/adetails/2/1/2/4001
    Тук има доста интересна информация. Вижда се, че текат процеси на преструктуриране при сравняване на 6 те месеца на 2011 г. със същия период на 2010 г.
    Средната брутна работна заплата е 762 лв, което не е чак толкова малка сума, както някои се опитват да ни втълпят.
    Разходите за заплати и осигуровки пък са 35% от общите разходи на дружеството!
    А процеса на реформа трябва да продължи.
    Няма как да убедиш някой, че си нормален икономически субект и си конкурентноспособен на другите видове транспорт със 20 млн. лв. загуба на полугодието при положение, че си получил 85 млн. лв. субсидия от държавата, 7.5 млн. компенсации за социални намаления и реализираш едва 35 млн. лв. от пътнически превози.
    И никоя банка не би кредитирала такава дейност - това е повече от ясно!

  52. 52 Профил на kostadyn
    kostadyn
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Нали стачката се беше провалила.
    Така казаха по ТВ7.

    г-н Петър Бунев се оказа най-истинския мъж в държавата

  53. 53 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#175] от "прашинка":
    Знаеш ли, че това не ме вълнува особено много - аз не изказвам мнение, за да се хареса непременно. Зная, че хейтърите не само тук са повече от останалите. Но за мен най-важното е да мислиш с главата си, а не да чакаш някой друг да ти определи това, което е правилно. Радвам се, че и ти така разбираш нещата.

  54. 54 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Стачката на синдикатите в БДЖ е БЕЗУМНА, БЕЗОТГОВОРНА и САМОУБИЙСТВЕНА! Закриха 160 влака с по 4-5 пътници, но благодаление на безумната стачка на синдикатите сега има нови влакове които се движат с по 4-5 пътника! Ако стачката продължи още 10 дена вместо 2хиляди ще се съкратят 5-6 хиляди души ако въобще БДЖ оцелее! Но това е демокрацията и при нея хората имат право дори на самоубийство! Синдикатите играха на всичко или нищо, но при 800 милиона лева дългове е нищо. За разлика от Гърция БДЖ НЯМА кой да я спаси.

    Сега вместо 2000 уволнени ще има 20 000 на улицата! Лошото е че те идват пак на гърба на данъкоплатеца в социалното министерство на помощи от нашите данъци пак и отново. И без да съм Ванга мога да прогнозирам ФАЛИТ на БДЖ до коледа най-късно! За щастие този път няма да се повтори случая КРЕМИКОВЦИ и данъкплатеца няма да пие една студена вода тъй като много малка част от дълговете са държавно гарантирани! БДЖ няма начин да има активи за 800 милиона лева което е кофти за кредиторите! След фалита частните компании ще поемат бизнеса с товарните превози, а автобусите ще поемат пътниците уин-уин всички печелят! Включително данъкоплатеца тъй като тия 200 милиона лева които наливахме на година в БДЖ сега могат да бъдат насочени към сектори с висока добавена стойност като интернет инфраструктура зелена енергия електромобили иновации и т.н.


    пс Това което се прави в БДЖ НЕ е реформа! Те правят план за преструктуриране, който е спасителен план в условия на несъстоятелност. А са в несъстоятелност, защото не могат да плащат по задълженията, които имат и не могат да издържат една постоянно губеща компания. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да приложат този план. И всъщност собственика сам отива към тази процедура, която е защитна, преди да се отиде към фалит. На практика плана е за намаляване на разходите, за намаляване на дейности, за постигане на платежоспособност.

  55. 55 Профил на faustus
    faustus
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Новият генерален на БДЖ разбира делата на поверената му компания точно колкото новата тиква ББ разбира делата на държавицата ни...

  56. 56 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Това което се прави в БДЖ НЕ е реформа! Те правят план за преструктуриране, който е спасителен план в условия на несъстоятелност. А са в несъстоятелност, защото не могат да плащат по задълженията, които имат и не могат да издържат една постоянно губеща компания. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да приложат този план. И всъщност собственика сам отива към тази процедура, която е защитна, преди да се отиде към фалит. На практика плана е за намаляване на разходите, за намаляване на дейности, за постигане на платежоспособност.

  57. 57 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално
  58. 58 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Емил Кошлуков за железничарската стачка

    Заради 1300 души ще фалира предприятие с 20 хил. служители. Заради това, което правят днес няколко човека – да се покажат по телевизията, ще нанесат вреда не на България, а на собствените си работници, заяви водещият.

    http://tv7.bg/broadcasts/105282.html#2415842

    Извода на Кошлуков - БДЖ са българските гърци.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 521 Неутрално

    само намеци не стигат ,затова да ви редя що свършил през 1880 лето оня , що построи Бълг. железница- барон Хирш - случайно - пак евреин ,от Австрия !
    Титлата му е била купена , естествено!
    Иначе няма как ЕВРЕИТЕ , БИДЕЙКИ амбулантни търговци , векове наред , да бъдат барони , нали , а ??
    По време на полагането на релсите , за кратко той открадва , и превозва в Австрия 800 вагона с готови букови траверси ! Не е било нужно да пали гората , както днес правят куманягите-шушумиги !!
    Май далаверите не са патент на бай ГАНЯ !!

  61. 61 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    БДЖ са българските гърци от Емил Кошлуков

    Ще си позволя да ви предложа мнението си за стачката в БДЖ. Дали съм прав, ще прецените вие. Но мисля, че пропускаме няколко важни неща. Не случайно тази стачка няма подкрепа, не случайно хората не са единодушни по нея. Някак си разбираме като общество, че не е читава работата.



    Това, което предизвиква моето възмущение, е, че в случая се прави една стачка чисто егоистично, защото от тези 2000, които ще ги уволняват, 700 вече подадоха молбите, взеха брутните заплати и заради 1300 души ще фалира предприятието с 20 хил. служители. Заради това, което правят днес - няколко човека да се покажат по телевизията, ще нанесат вреда не на България, а на собствените си работници!



    Защо се стигна дотук?



    От периода януари до юни 2011 г. разходите на БДЖ са близо 40 млн. лв. Приходите - 3 млн. лв. Ще кажете: "Да, ама те изпълняват социална функция тези железници, ходят до малки градчета, возят баби".



    Познавам ги отлично, като дете с баща ми, лека му пръст, винаги ходехме (това беше забавлението в Пазарджик) в събота и неделя с мотрисата, теснолинейката от Варвара през Велинград до Баните. Разходка по дефилето. Да, знам, горе най-високата гара на Балканите, знам, че тези селца нямат друг транспорт. 3 млн. лв. приходи, загуба от основната дейност – 35 млн. лв. Държавата обаче казва: "Точно заради Варварската линия "Света Петка" и помаците горе, които няма как да слязат, даваме 27 млн. лв. субсидии. Финансов резултат – минус 7 млн. лв.



    Дами и господа, тези пари ги давате вие, аз и майка ми с пенсията. 40 млн. лв. даваме на БДЖ, а изкарват 3 млн. лв. Аз не искам да ги давам. Нямам желание да давам тези пари на железниците, защото това не е бюро "Социална заетост". БДЖ са българските гърци. Това е място да си намерят работа хора, нищо друго.



    Защото услугата 44 км/час средна скорост, ако Бойко ги асфалтира тези линии, аз ще карам колело по-бързо от тях! 44 км!



    Мръсни влакове. Имате представа какво представлява целият транспорт. И при това положение те ни казват: "Не, не ни пипайте!".



    Вижте обаче днес, когато излизат на стачка, какво са пропуснали синдикатите. Задълженията на БДЖ са 800 млн. лв. И сега вижте изтеглените. Кредити за 2005 г. – 143 млн. евро от германската банка KFV. За 2007 г. – 120 млн. евро, пак от банката.



    Добре, като взимаха тези кредити, някой не се ли сети да каже: "Абе, момчета, взимаме едни големи пари, дай да видим къде отиват, че май ще трябва да ги връщаме!". Ако вие вземете кредит за вашия апартамент и не го плащате на банката, ще ви го вземат, нали? Ще ви изхвърлят на улицата. Но БДЖ не можем да ги изхвърлим, трябва да продължаваме да им плащаме.



    Тогава синдикатите не правиха стачка. Тогава си мълчаха. Когато изчезнаха 1000 вагона си мълчаха. Как така изчезват 1000 вагона? Че това са 25 км, ако ги наредиш един до друг – оттук до Перник само по вагони ще ходим. Нямат ли машинисти, нямат ли кондуктори тези вагони? Този персонал ги е обслужвал, какво прави, ако му изчезне вагонът? Ако това стане в транспортна фирма, да речем, че има 110 автобуси и заминат, няма ли някой да се запита къде са кондукторът на този автобус и шофьорът? Не, такива въпроси и стачки е нямало.



    Днес се оказва, че съкращенията и реформите, които трябва да се направят, били проблемни. А през това време, когато се харчеха? Да не споменавам факта, че през миналата година 59 служители на БДЖ са хванати, че са откраднали 2,5 т гориво. С това гориво цяла година може да си кара всеки българин където си иска и колкото си иска. И аз искам да имам 2,5 т гориво безплатно. Само че аз го плащам, както и вие. Когато отидем обаче да си купим билет, пак си плащаме билетчето. Не, не искам да давам поминък и работа на хора.



    Когато написах статията във Facebook, една жена, мисля, че се казваше Арабаджиева, казва: "На гарата съм пораснала, баща ми работеше там, 22 години изкара. Имаше 120 влака, сега има 20". Шляпат карти по цял ден, а като се качиш на влака, кондукторът вика "дай едно левче и се качвай така". Тази система иска да стачкува, тази система ли искаме да поддържаме?



    Вижте резултатите от тройната икономика. Превозът на товари през 2005 г. – 20 млн. т. През 2010 г. – 10 млн. т. Някой не се ли сети от тези синдикати, че ако наполовина е паднала работата, ще трябва евентуално да паднат наполовина и персоналът, и дейността. Очевидно няма работа за толкова.



    Вижте приходите от превоз на товари 2007 г. – 273 млн. лв. От 2010 г. – 146 млн. лв. За три години са паднали също наполовина. През това време някой не предложи ли да седнат на масата и да кажат: "Колеги, очевидно нямаме толкова работа. Очевидно тировете, автобусите, куриерските фирми, спедиторските ни изпреварват. Или трябва да направим нещо да сме конкурентни, или си заминаваме всички вкупом. Не може да искаме от българския народ да ни плаща заплатите само защото сме железничари".



    От 2005 до 2010 г. превозените пътници намаляват с три милиона. Някой не се ли сеща, че на тези три милиона ще трябва съобразно процента намаление и на кондукторите, и на железничарите, и на поддръжката на влаковете. Очевидно няма нужда от толкова. Не. От това нещо – гробно мълчание.



    БДЖ са българските гърци, казвам ви. Много добре си живеем, чудесно си живеем и днес, когато 40-те милиона, които даваме за БДЖ, казват: "Абе, май са ни много", те тръгват на стачка. Да де, ама аз ги давам. Не става въпрос за хляба на железничарите, както се опитват да ми кажат някои лидери. Не, не, този хляб го плащаме ние. И ако излязат да работят на улицата, както всички останали, ще видим хляба колко си го изкарват. Но когато го даваме от джоба си, имаме право да питаме какъв е хлябът и за какво го харчат.



    Искате ли да ви покажа един влак от тези, които стачкуват и които са проблемни? Направление Шумен-Каспичан, влакът №20291. Разход – 39 хил. лв. Приход 519 лева, дами и господа! Как харчи 40 хил. лева, прибира 500? За какво ми е този влак? Шумен-Каспичан обаче вижте – билетът с БДЖ е 2,80 лв., с автобус е 2,50. Добре де, железница, мотриса, субсидираме ги и возят по-скъпо от частната фирма, която трябва да се бори на пазара с конкуренти, сама да си купува автобусите, не получава субсидия отникъде, изкарват и печалба – с по-евтин билет. Знаете ли колко души се возят на този влак? Ще ви покажа и тази сметка и ще бъдете втрещени.



    Това е едната страна на стачката. Другата са коментарите на опозицията и на партиите, които не са на власт. Какво каза Сергей Станишев на 23 ноември? "Призовавам членовете и симпатизантите на БСП да участват в протестите". Чудесно, казвате, това му е работата – политик, като има стачка, ще я яхне, няма да дреме я. Вижте обаче какво казва на 12 януари 2009 г.: "Предстоящият студентски протест е начин някой да яхне недоволството с политически цели", казва г-н Сергей Станишев. Този студентски протест, ви припомням, за убийството на студента Балтов, когато студентите протестираха не защото искат заплати и служби, а защото убиха техен колега зверски, чудовищно. Студентски град се е превърнал във вертеп. Отидоха да протестират, това са нашите деца, това е бъдещето. Тогава са били използвани политически, според същия Станишев.



    Вижте какво каза на 22 август 2008 г: "Не разбирам млекопроизводителите, тогава те стачкуваха, защото изпълняват политически натиск". Дами и господа, разбирам, че политиката е такава игра. Но или стачките могат да се използват политически, или не.



    Значи, когато си премиер, тогава някой друг ги използва политически и ви натиска, но когато си в опозиция, си принципен, подкрепящ чудесния пролетариат. Но понеже ние сме малко по-отдавна в политиката, ще ви припомня предизборната платформа на БСП от април 1990 г. Луканов е на власт. "Съдбовните опасности за България сега: стачните вълни, които хвърлят в хаос и без това нестабилната ни икономика". Дами и господа, тогава стачните вълни, които хвърляха в хаос икономиката, бяха, защото в магазините нямаше буквално нищо, а както по-късно разбрах, същият Андрей Луканов ги е викал и им е давал куфарчета с милиони и ги е назначавал за капиталисти. Знаете историята. Тогава стачка се опитваше да спре разграбването на страната, потънала с 10 млрд., обявихме мораторуими. Ние фалирахме като Гърция още тогава, спряхме плащанията си, нямахме цент. Днес обаче тази стачка е на една фалирала фирма, да я махнем, да не ни източва повече.



    Дами и господа, това е съдържанието на стачката, може да ви прозвучи парадоксално и нелогично това, което ще кажа сега, но опитът да бъдат смачкани стачкуващите, да ги натискат е недопустим и аз лично ще се противопоставя на него по всякакъв начин. Имаше сигнали, че са натискани железничари. Аз смятам, че не трябва да стачкуват или въобще трябва да ги уволнят. Но, че имат правото, е безспорно и никой не бива по никакъв начин да си позволява да посяга на едно право. Защото ще посегне на друго, на трето и ще загубим демокрацията.



    Чл. 50 от Конституцията на България, която приехме през 1991 г., гласи: "Работниците и служителите имат право на стачка за защита на своите колективни, икономически и социални интереси". Дами и господа, тази Конституция гласи така и сега.



    В предната, Живковата от 1981 г., няма понятието "стачка". Има член 1 – "Народна република България е социалистическа държава на трудещите се от града и селото, начело с работническата класа" и ръководната сила на обществото, на българската държава е БКП. Стачки няма.



    Борихме се да постигнем това право. Борихме се да можем да защитаваме правата си. Защото кратката съветска енциклопедия, дами и господа, от 1989 г., на страница 477 казва: "Стачката е една от основните форми на класовата борба на пролетариата". И при нас като нямаше класи и пролетариатът управляваше, за какво да стачкува милият пролетариат?



    Правото на стачка е извоювано от всички българи по площадите, митингите, демонстрациите. На 23 ноември на кръглата маса поставихме, не си спомням всичките разговори, защото е минало време, но поставихме искания за митинги, за шествия. Тогава за първи път започнахме, такива изяви бяха забранени, освен на 1 май да махаме на президиума, на Бай Тошо и на мумията вътре в мавзолея. И казахме: "Искаме това да се регулира", защото нямаше закон. Живковото събрание, което приемаше решенията на кръглата маса, прие Закона за колективните трудови спорове, КТС – така се нарича, приет на 13 март, мисля, че 1990 г.



    Така че никой няма право да посяга на правата им. Да, те стачкуват безумно. Да, тези хора трябва да бъдат съкратени. Да, аз искам спестените 40 млн. лв. да отидат за учители, защото децата ни са там и сме им поверили бъдещето. Да отидат за лекари, защото тези хора ни гледат живота и здравето, и за полицая, ако ме питате мен, за да съм сигурен. Но на влак с 44 км, леденостуден през зимата, с кондуктор, който взима подкупи отпред, и с петима човека, дето шляпат карти на гарата – не, не искам да давам пари.



    И понеже ползвам Facebook, както се разбра, показвам ви, не е много приятно това, което ще ви покажа, но това е истината и ви го показвам от стената, всеки може да го види. Софка Дойнова: "Аз, освен скърбяща майка на изгорялата си в пожара дъщеря, се оказах и наивница. Мислех си, че поне жестоката смърт на девет души на 28 февруари 2008 г. ще изтръгне от летаргия цялото ръководство на БДЖ".



    Днес ръководството на БДЖ е изтръгнато от летаргията и прави нещо. Смъртта на дъщерята на тази жена ми е много по-ценна от заплатата на тези 1000 човека, които нямат работа. Искам, ако ще има железници в България, сигурни, чисти, хубави, да си плащаме билетите. И искам това да се случи днес. Нямам никакво желание да подкрепям тази стачка. А ако продължават, да фалират.



    Егоизмът на синдикалните лидери ще унищожи още 20 хил. души, защото ще стане това, което стана с "Кремиковци" – ще изчезнат от картата.

  62. 62 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#61] от "merkel":
    Аз ще ти го обясня по простичко: Ако 4 автобуса возят пътниците безплатно от Септември до Добринище и обратно и всички работници и служители обслужващи дековилката си стоят у тях и си получават заплатите,ще е близо 3 пъти по евтино за БДЖ.
    Самата линия много трудно се поддържа в техническа изправност, нерантабилна е и много опасна.По нея не се движат товарни влакове,а скоростта на места е до 20 км/ч.

  63. 63 Профил на gradinarova
    gradinarova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пчеличките са най-обикновени крадци - виж по-долу малко инфо по въпроса

  64. 64 Профил на gradinarova
    gradinarova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    виж долу как си изкарват хляба на децата - като събират пари по влаковете и не дават билети - те затова стачкуват, че загубват кравата дето дояха- ние които пътуваме с влак . Ти си купуваш гориво а те точат локомотива



  65. 65 Профил на gradinarova
    gradinarova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    имат ценз за повече, ако ги уволнят етре ще си намерят работа за 10 пъти по висока заплата

  66. 66 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#64] от "gradinarova":
    Кондукторите,по принцип са с ранг на митничари.Наистина прибират трицифрени суми за едно дежурство,но да знаете,че има и за тяхните началници,иначе няма как да се случва това

  67. 67 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Горе-долу същото беше и през 1997, през Жан Виденовата зима. И тогава заплашваха, и тогава всяка вечер от екрана на телевизора комунистическата подлога Райчо Райков броеше стачниците, които според него с всеки изминал ден ставаха по-малко. И докарваха автобуси с полицаи от провинцията, за да бият демонстрантите, тъй като софийските полицаи отказваха да си цапат ръцете с кръвта на студентите. Стачниците намаляваха, намаляваха... докато накрая правителството падна. Кой знае, може пак да ни е писано да преживеем такива събития. Дебелоглавата мутра тъпо и упорито върви точно по същия път, тласкайки страната към разрухата. И ако не го разкараме, нищо добро не ни чака.

  68. 68 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#67] от "murry":
    Чул те Господ !!!

  69. 69 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#61] от "merkel":
    Самите хора стачкуват под огромен страх за работните си места

  70. 70 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Що не включи и себе си в тези 5000 човека съкратени!!!!

  71. 71 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 264 Неутрално

    [quote#16:"tel_112"]

    Нито Владимиров, нито Недев имат образователен ценз да управляват БДЖ, чистката там трябва да започне от тях. Докога на технологична компания ще слагат за шефове малоумници от УНСС. [/quote]

    То от този университет ни е и министърчето на финансите който май от пестене на пари от друго надали разбира.

    Питайте някой завършил гореспоменатият университет дали знае за едно реално приложение на пресмятането на интеграл за да се уверите на какъв хал са там....
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  72. 72 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#67] от "murry":

    Не няма да преживеем такова нещо, в момента имаме икономика, която върви. Имаме много качествени фирми, които произвеждат реален брутен вътрешен продукт и изнасят за чужбина. Държавата не е застрашена от стачката на жепейците. Те дори игнорират факта, че имат реална алтернатива - автобусен превоз. Просто не разбират какво правят в момента - докарват до фалират собственото си предприятие, което им дава хляба.

  73. 73 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Заради 1500 души накрая ще изгорят 20 000!

  74. 74 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 572 Гневно

    "Гара за пет хиляди"
    - Български игрален филм./ 2011г./ - последен сезон без отворен край.
    По идея на:................
    Продуцент:................
    Режисьор:..................
    Участвуват: Държава, синдикати,работници и служители, пътници, товари- без хонорар.
    Попълнете празните полета......все някой трябва да вземе
    хонорар.

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  75. 75 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Абе направо затваряйте и държавата, то БДЖ не остана вече!

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  76. 76 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#4] от "spoko":

    А ти какво предлагаш?
    Държавата да продължава да покрива загубите от бюджета?

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  77. 77 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#71] от "funordie":

    А кой докара БДЖ до това положение?
    Такива като теб !

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  78. 78 Профил на detonator9
    detonator9
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Нали се сещате защо БДЖ е в такова положение?ГЕРБ управляват последните 2 години ами какво се е случвало в предишните 12?

  79. 79 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 388 Разстроено

    Браво,дневник!В 12 4аса,понеделник,нямате нищо ново за ста4ката.Тц тц тц,мръзели!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK