
© Георги Кожухаров
Кувейтският консорциум, който изгради пистата на Терминал 2 на летище "София", е осъдил държавното дружество, което стопанисва обекта, да плати 38 млн. долара обезщетение. Новината съобщава в интервю за бордното списание на националния авиопревозвач "България Ер" - Bulgaria On Air - министърът на транспорта Ивайло Московски.
"Получихме писмо, което ни известява, че кувейтският консорциум е спечелил арбитражното дело в Париж и Летище София трябва да заплати 38 млн. щатски долара", казва пред изданието Московски като допълва, че "това на практика лишава летището от възможността да реинвестира в развитието си".
Компанията Mohammed Abdulmohsim Al-Harafi and Sons построи пистата на новия терминал на софийското летище, финансирана със заем от Кувейтския фонд за развитие. После заведе иск в Арбитражния съд в Париж срещу държавната компания заради забавени строителни разрешителни и неизплатени суми, които са възникнали допълнително.
От Министерството на транспорта тогава отказаха плащане на сумите заради липса на фактури за направените разходи от изпълнителя.
"Ако анализите ни покажат, че за осъществяването на амбициите ни за летище София са нужни толкова и толкова инвестиции, тогава ще решаваме по какъв начин да го направим", обяснява Ивайло Московски.
Софиянец
Рейтинг: 616 НеутралноЕба*си непредвидените разходи за 38 млн. долара, като цялата реконструкция барабар с новия терминал струваше 200 млн. евро...Намирисва ми на измислена фирма, която в лицето на нашата незаинтерсована държава, изпратила най-вероятно ведомствените си адвокати, е решила да облажи покрай кризата.
ok
Рейтинг: 696 НеутралноМи сега трябва да се търсят пари за нови депозити в Корпоративна банка. Защото да се извадят 38 млн долара си е цифра...
Вашето име
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#1:"Софиянец"]Намири сва ми на измислена фирма, която в лицето на нашата незаинтерсована държава, изпратила най-вероятно ведомствените си адвокати, е решила да облажи покрай кризата. [/quote]
някой наш мафиот много добре се е нагушил с парите
dearblue
Рейтинг: 574 Неутралнодьржавата да вдига даньците на честните частници и да има пари в бюджета както за дьржавни нужди така и за гафове с чуждестранни фирми инвеститорки
DrAvalanche
Рейтинг: 1154 НеутралноМай който не се е пробвал, той не е осъдил Българските държавни институции?
Just get on stage AND FOOKING AVE ITnaturisten
Рейтинг: 638 ВеселоДържавен "бизнес" ли е - пиши го "кучетата го яли". Или ще го източват "наши" хора на входа/изхода, или ще го осъдят международно да плаща глоби. А те, както всички знаем ще бъдат платени с нашите данъци и то вместо тези пари да отидат за здравеопазване, образование, сигурност, социал...
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!Ще има ли виновни?
Танас
Рейтинг: 1441 ВеселоИ са кой ке плаща ?
Цацарoff - Оставка ! >:-)Няма ли най - накрая някой по - охранен държавен хрантутник да отнесе плувката ?
Дедо Либен
Рейтинг: 1326 РазстроеноХитрата сврака, и с двата крака!
Съдът винаги "прекарва" бунаците и те плащат като попове т.н. "акъл парасъ"! Проблемът обече е, че не плащат от техния си джоб, а от нашия - ДО КОГА????
A.K
Рейтинг: 757 ЛюбопитноKharafi and sons работи главно в страни от третия свят. Дори тук в Кувейт те не се занимават почти с нищо, за важните проекти в държавата идват компании от Европа и Япония.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2481 НеутралноЛично аз много се радвам ,че ще ми свалят още една кожа от гърба за данъци и ще ги платят на кувейтските айдуци !
Libertarianism is just anarchy for rich people442
Рейтинг: 1500 НеутралноИнтересно !?! Как ли на Френския съд му стигнаха доказателствата за да издаде осъдителна присъда ??? А още по-интересното е дали нашите сладури са си мислили, че ей така просто Кувейтсите са ни построили писта за 38 мил. долара щото сме много готини ???
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2640 Любопитно"...заради забавени строителни разрешителни и неизплатени суми, които са възникнали допълнително..." - типично е, та нищо чудно няма в спечелването на делото, но нищо чудно няма и ако някой ИМ е "подсказвал" как да действат. Лошо, та лошо, а и мъгла...
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.triton123
Рейтинг: 581 НеутралноРаята ще плати,споко! и не за едно,а за много летища..за космодруми! Вода гази..жаден ходи! тя,раята, плаща,не е спирала! или Боковата и той самин ще платят от претъпканите им ЛИЧНИ сметки?? По-скоро те и такива като тях са се нагушили по космодруми и сонди...Не по-скоро..а най-вероятно и не най-вероятно,а е сигурно!
triton123
Рейтинг: 581 Неутралнодокъде изпадна от всякакви БЕЛИ класация бугарската държавка и страничка...3-я свят!? Кувейтчани да идват да турят бетона на летище?! 22год. "висши" БГ айдуци-ОТ-ДО..са за сбирка еднократна едноактна на стадиона! казах!но колко пъти да го повтарям?
jori
Рейтинг: 466 Неутралнокак може бе... това за летище като нашето са адски много пари. сега ще си платиме това дето е инвестирано от фонда на кувеит с лихвите...
greenswich.ct
Рейтинг: 466 Веселозащо в долари ?!
нали в евро се работи както в българия така и франция
предполагат че еврото си губи стойноста и докато се наканят да плащат виж изчезнало ...
drake
Рейтинг: 810 НеутралноНяколко уточнения:
1. Съдът не е френски. Това е арбитражен съд към междунардоната търговска камара в Париж. Страните си избират арбитри ( интересно, кой ли е бил българският арбитър) и уговарят условията по делото или използват правилата на МТК.
2. Летището ще плати и още как. Има Ню Йоркска Конвенция , която прави изпълнението много лесно.
3. Парите най-вероятно няма да се плащат наведнъж , а ще има погасителен план.Не че от това става по-хубаво.
4. Понеже някои се съмняват ,че българската държава само губи, има случаи в които печели. Такъв е случаят "Плама". Само че това си е пирова победа отвсякъде защото за такава победа се плаче и то с кървави сълзи. Причината: България плаща 13 млн. долара за правна защита, а ищецът по делото 3 милиона ако не ме лъже паметта.
5. Адвокатите на българската страна са за бой. Но тези които наистина са за бой са адвокатите съставили договора м/у летището и кувейтският изпълнител , в който сигурно е бил пълно с условия благоприятни за изпълнителя. Което показва, че изпълнителят си е имал "здрав" български гръб , който е осигурил тази неблагоприятна сделка и последващото развитие. Ако журналистите малко се разровят ще си спомнят още една класическа далавера на прехода: наемането на самолети Боинг на лизинг през 90те от БГА Балкан , в която дейно участие взе Васил Гоцев, бивш министър на правосъдието. Но както и е да е. Тогава както и сега: битият бит, осъденият осъден.
greenswich.ct
Рейтинг: 466 Любопитнозащо се съгласихте тогава на арбитражен съд
той не подлежи на обжалване
или в българия подлежи, или бяхте сигурни с мотивациите ви че арбитъра ще се смили над вас защото сте "бедни" и не искате да плащате
triton123
Рейтинг: 581 Неутрално[quote#17:"drake"]Тогава както и сега: битият бит, осъденият осъден.[/quote]
като и бития,и осъдения,а и тоя който тепърва още ще и плаща е познайте кой? ..народчето...
bokko
Рейтинг: 581 ВеселоДо коментар [#19] от "triton123":
Ще плащат те и всички разходи на Боко Тиквата
yordanovmg
Рейтинг: 595 Неутрално[quote#17:"drake"]4. Понеже някои се съмняват ,че българската държава само губи, има случаи в които печели. Такъв е случаят "Плама". Само че това си е пирова победа отвсякъде защото за такава победа се плаче и то с кървави сълзи. Причината: България плаща 13 млн. долара за правна защита, а ищецът по делото 3 милиона ако не ме лъже паметта.
5. Адвокатите на българската страна са за бой. Но тези които наистина са за бой са адвокатите съставили договора м/у летището и кувейтският изпълнител , в който сигурно е бил пълно с условия благоприятни за изпълнителя. [/quote]
Изцяло съм съгласен с мнението ти. Има още едно спечелено в ICC - Салини с/у България и пак беше въпреки "колегите", които са творили преди това.
greenswich.ct
Рейтинг: 466 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "drake":
"журналистите малко се разровят ще си спомнят още една класическа далавера на прехода: наемането на самолети Боинг на лизинг през 90те от БГА Балкан , в която дейно участие взе Васил Гоцев, бивш министър на правосъдието"
и накрая не платиха сметката в "ресторанта" просто избягаха за по лесно накрая не платиха и горивото и самолетите и така им ги взеха
и това било министър на кривосъдието
това беше с балкан ами с jes air не беше ли същото сега гледам оперират под балкан айр
eurogi
Рейтинг: 696 Неутрално"Получихме писмо, което ни известява, че кувейтският консорциум е спечелил арбитражното дело в Париж и Летище София трябва да заплати 38 млн. щатски долара", казва пред изданието Московски"-правете си сметката колко са били заинтересувани от изхода на делото нашите мъдри държавници и колко са поддържали връзка с представляващите ги в съда,щом са разбрали за присъдата,чак като са получили писмо...
Virgin
Рейтинг: 753 Неутрално". . . казва пред изданието Московски като допълва, че "това на практика лишава летището от възможността да реинвестира в развитието си". . . "
И без това летището бе лишено от възможността да реинвестира в развитието си - правителството му прехвърли задължението да инвестира в абсолютно ненужното летище в Балчик минимум 40 милиона лева.
drake
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#21] от "yordanovmg":
Точно затова се учудвам защо е тази любов към Международната Търговска Камара , която постоянно изпитват българските държавни институции.България е съдена и в ICSID , но поне там задуха вятърът на промяната и арбитрите започнаха да се съобразяват малко повече с интересите на държавите-ответници по делата, а не само с интересите на инвеститорите, особено след аржентинското фиаско. Не че ме интересува особено, просто забелязвам , че начините за крадене са еволюирали от пладнешки обир до sham litigation. Явно е ,че вината не е само в тези загубили делото , а в тези които са съставили договорите на първо място: оттам са тръгнали всички проблеми за летището. Мда...не всички проблеми в живота се решават с маваши гери и песни на Веселин Маринов за родната полиция ,която ни пази
yordanovmg
Рейтинг: 595 НеутралноДо Неделчо:
Чак хвалба не беше.
dorn
Рейтинг: 992 НеутралноЕ това е наистина е било царска поръчка .Само такава персона разполагаща с глупаци верноподаници , може да си позволи да наемат за строители кувейтци - за който се състезават да строят най-високоразвитите страни в света.
greenswich.ct
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#23] от "eurogi":
аз съм сигурен че те дори и не са имали адвокат който да ги представя или ако са то той не е бил квалифициран освен да се съгласи на арбитраж
обикновенно за такива дела се наемат световно известни адвокатски фирми а те струват повече понякога от присъдата в случая а и аргуменнтите им са като ''улична кавга" - покажи бележка и ще ти платя иначе гледай си работата.
ако в българския съд става то в международния е просто смешно така както е и смешно да се дискутира цялото това.
shumkar
Рейтинг: 967 НеутралноИмаме правителство то глави-тикви или пладнешки хайдути.
Интересно ми е ще има ли парламентарни въпроси на тази тема?
А пенсионерите да го духат!
dorn
Рейтинг: 992 НеутралноДо коментар [#29] от "shumkar": Все още пенсионерите си получават пенсиите ,така че по - добре е да спрат да хленчат, и да помислят малко и за тези който им ги изработват !
Musashi
Рейтинг: 524 Неутрално"...че за осъществяването на амбициите ни за летище София.... "
Когато набутваш, чрез множество "законови" и "изключително прозрачни и прозиращи" врътки, десетки милиони на избрани от Вашата "задруга на майсторите", това "амбиции" ли се нарича? Те и до сега не бяха малко "амбиции" по "градежа" , не бе чудо, за да се струпа нещо, което е далеч от понятие за съвременно летище! То писти ле не пропадаха, тавани ли не се срутваха, стрехи хвърчаха като сламки, машини се строяваха като за парад, пари се искаха, а сега имало и още "амбиции"!
dearblue
Рейтинг: 574 Неутралноарабите са имали документите но не са ги представили на дьржавата тиа не е платила и сега са ни осьдили да си платиме
аз работих в една фирма на ТРЗто не и се ходеше до нои да ми регистрира трудовиа договор и две години работих на граждански договор и сега ниамам две години трудов стаж а ТРЗто е пенсионерка и нема спомен от мен
СДС
Рейтинг: 1441 Неутралное осъдил държавното дружество, което стопанисва обекта
nemo malus felix, minime corruptor............
Съдебната система работи навсякъде, само не и у нас.
Нали ви разправях, че нашите мутри и олигарси се правят на мъже само у нас, защото им вървят номерата - системата е тяхна и работи за тях.
Подадът ли си носовете навън, я ги отстрелват, я им бият шамари,
понеже всъщност това са едни пиклювци, чиито дядовци-лузъри са хванали гората навремето, от няма и къде.
shumkar
Рейтинг: 967 НеутралноДо коментар [#30] от "do":
Имах впредвид надеждите им за повишение на пенсиите, че излетяха за Кувейт.
pc_none
Рейтинг: 581 ВеселоДа им приседне камилското с картофи дано!
Аллах да ги порази от кувейтци да станат изкуфейтци!
greenswich.ct
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#33] от "СДС":
много точно казано +++
rosen
Рейтинг: 638 НеутралноТози израз "получихме писмо, с което ни известяват" е доста странен. Излиза че министърът на транспорта не е знаел че се води дело с материален интерес от 38 милиона долара и то в неговата шибана сфера -транспорта!? Извинявай Московски , но това е нелепо. Вече трябва Кувейтски да ти викаме.
Свободата е на върха на копието...vuzmuten
Рейтинг: 409 ГневноИскам отговорните лица да си понесат отговорността, да си разпродават имуществото и да покриват загубата!
А този Московски е абсолютен некадърник!
Ламбо
Рейтинг: 524 НеутралноНе се притеснявайте, Боко ще пътува до Кувейт и ще уреди нещата. Току виж прерязал лентата и там на някой изкуствен екзотичен остров.
Fortuna favet fortibus.Днес например г-н премиерът и още половин дузина министри се изсипаха от София, та чак в Бургас, за да открият ремонтираният (не нов) театър "Адриана Будевска". За какво са ни театри, по-добър театър от "Народното събрание" и правителството няма.
greenswich.ct
Рейтинг: 466 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "rosen":
имайте предвид че правителствата в българия се сменят често и пвинаги след избори
за разлика от развитите страни в българия предполагам всичко се унищожава да не разобличи предшествениците му (нещо много лошо и за което трябва да се постави закон които да търси отговорност на предшните правителсва ако те са злоупотребявали и унищожавали без разрешението на съда)
но как се приема такъв закон ?!
судът трябва да е неутрален.
отново всичко пак опира до съда без такъв държавата не е държава а цигански катун
convince
Рейтинг: 1326 НеутралноНЕПРЕДСТАВЯНЕТО НА ДОКУМЕНТ ЗА ИЗВЪРШЕНА ДОПЪЛНИТЕЛНА РАБОТА НЕ ОСВОБОЖДАВА ПЛАТЕЦА, АКО КОНСТАТАЦИИТЕ СА,ЧЕ РАБОТАТА Е ДЕЙСТВИТЕЛНО ИЗВЪРШЕНА.
ЗА ЦЕЛТА СЕ СЪСТАВЯ ПРОТОКОЛ, А СЛЕД КОЕТО СЕ ТЪРСЯТ ДОКУМЕНТИ И ДРУГИ ХАРТИИ.
НО НАЛИ КАРАМЕ ПО КОМУНОИДНОМУ, А И ИСКАМЕ ДА МИНАВАМЕ ТЪНКО, ОТ ТЪНКО ПО-ТЪНКО, КАКВИТО СА ПОВЕЛИТЕ НА ПОСТКОМУНОИДНИТЕ НИ АДМИНИСТРАТОРИ И РЪКОВОДСТВА.
greenswich.ct
Рейтинг: 466 Веселов края на краищата $38 М са нищо за една държава има индивидуални личности които ги правят на ден тези пари...
но интересното е че някой не могат и не искат да разберат принципа нещо което е по зле от всичко останало
convince
Рейтинг: 1326 НеутралноС тези презумпции сега нито развитие на аеродрум София, нито на ТИМОМУТРОПОДОБНОНУЖНОТО им в Балчик.
Защото имено с тези ДЪРЖАВНИ ПАРИ "спестени "уж от кувейтците се започна създаването на близкото до Варна аеродрумче.
ЧЕСТИТО!
convince
Рейтинг: 1326 НеутралноДо коментар [#42] от "greenswich.ct":
Напротив Всичко е Много Добре Преценено и Разбираемо.
Държавните кранове на бюджета се повреждат нарочно и периодично от хора пратени уж да извършат ремонт. Естествено пак срещу заплащане на "услугата."
vuzmuten
Рейтинг: 409 РазстроеноДо коментар [#43] от "convince":
Недей така, че освен на ТИМ летището е нужно и на Краси Гергов - шефчето на БТВ-то и на неговите авери социолога Андрей Райчев и сие
СДС
Рейтинг: 1441 Неутрално40 милиона са джобни пари.
nemo malus felix, minime corruptor.Да видим какво ще каже Дядо Иван!
Неустойките по договорите за енергийните проекти ще ни бъдат предстваени скоро.
Егахти и кариерите! Обираха мандри, обраха народа, сега обират и от бъдещето на внуците ни.
С размах работят партизаните, не може да им се отрече. И всичко напълно легално. Учебник може да се напише по тях.
dearblue
Рейтинг: 574 Неутралнотова е повторение на скандала когато кувеитски шеих слезе на терена и московски сьдиа отмени гол на другиа отбор срещу кувеит
сьщото е и когато саддам нападна кувеит и после ирак беше победен с циалото руско орьжие от американците
panta2
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#20] от "bokko":
Договорът е сключен 2002 година със така наречения Кувейтски фонд
gh19
Рейтинг: 466 НеутралноИскам имена ! Имената на адвокатите работили по сключването на сделката , имената на адвокатите посъветвали да не заплаща заработената сума , имената на сключилите сделката . Искам имена ! Не искам телевизионни смешки подобни на тези с арестувания във Военна болница доктор с подкум от 50 лв , който го даваханяколко дена с белезници , като поредния ромски скандал в неизвестно на никого село .Искам имената на собсветвениците на х-л Орфей в Пампорово ! А защо се спряга там като собственичка Цв.Бориславова ? И щеги съди ли държавата за уронване на престиж ?
panta2
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#34] от "shumkar":
Що бе ще има,продаваме на горския резиденциите и ще има за пенсионерите.
Постовете на някой друг
Рейтинг: 638 НеутралноДа върнат данъците на хората и да си ги потърсят от виновните.
greenswich.ct
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#46] от "СДС":
да бяхте ги спрели
имахте тази възможност преди 20 г. но някои решиха да са с тях та да се съревноват "кой повече може" а те точно това чакаха "и чистите да си изцапад ръцете с кръв"
ето на какво заприлича след 20 и + години
Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
Рейтинг: 1384 Неутрално[quote#17:"drake"]Адвокатите на българската страна са за бой. Но тези които наистина са за бой са адвокатите съставили договора м/у летището и кувейтският изпълнител , в който сигурно е бил пълно с условия благоприятни за изпълнителя.[/quote]
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Както всички разписали се в темата и аз не познавам изобщо нито сделката, нито договора, нито как са се развили нещата. А и статията дава оскъдна информация. За туй ще попитам, "по гаргамелски", няколко въпроса:
1. Защо никой не предполага че поръчителя (държавата) наистина не е дала възможност на изпълнителя да започне работа (разрешенията).
Който малко познава бранжа знае че във всеки договор има стандартна клауза в която поръчителя плаща на изпълнителя дневни разноски/неустойки, ако по вина на поръчителя изпълнителя не може да работи?
2. На всеки по голям обект има независим, обективен, тех'надзор, който одобрява т.н. "допълнителни работи". В обекти като този тех'надзора е НЕ БИ трябвало да е български(демек зависим). Ако този тех'надзор е одобрил "допълнителните разходи", и България не ги е платила, какво толкоз чудно че независим арбитражен съд е задължил България да ги плати?
3. От нета научих че в България отдавна е практика да не се плащат навреме изпълнени държавни поръчки. А после се предлага да се изплатят дълговете, но след получаване на "намаление". Работело с български фирми "щото те крадяли, та могат да си позволят да дадат намаления". Дали това неплащане не е някаква мутация на гореописания процес. Ама кувейтците не се съгласили на намаление а отишли да съдят държавата България, нещо непознато, и немислимо за български предприемачи?
П.С. Моля спестете си споменаването на случая Балкан/Зееви. Щото същия съд отсъди ЗА Зееви срещу България.
Хи-хи
Рейтинг: 1587 НеутралноАре сега да тръгнат да го продават...
ikapitan
Рейтинг: 524 Неутралнозимата пак ни изненада....
това дело да не е заведено вчера, че сега се изненадват
stop_idiot
Рейтинг: 466 НеутралноПо стечение на обстоятелствата работех с няколко камиона на летището.Не кувейтци гушнаха парите,братя.Нашенци са.Кувейтците бяха само за фасада.
ЛЪЖАТА,ДОРИ КОГАТО ПРЕТЕНДИРА ДА Е С БЛАГОРОДНИ ЦЕЛИ ,Е ПАГУБНА ЗА ОБЩЕСТВОТО.ба'Йван
Рейтинг: 581 РазстроеноЕдва'ли това е цялата истина? булгаристанските-олигархи ни медии са доказали ,че нас раята ни имат за помияри и ни заливат с помия после ни гледат сеира
The truth is like poetry - And most people fucking hate poetrykyphacah71
Рейтинг: 581 Неутралнокурвенската банка на Ц. БОРИСОВА и червения "бардак" ще намажат ,явно ! Пак има сигурно апетитни парцели за купуване ,препродавани от "вещи" лица , но забележете - не са разпръснати по кърищата , а на едни сладки местенца , нали така ДРУГАРИ , ПОПРАВЕТЕ МЕ ,АКО ГРЕША ?
kirsner
Рейтинг: 925 НеутралноКое правителство сключи договор за строеж на втора писта с въпросния "кувейтски" фонд? Не беше ли Църовото?
kirsner
Рейтинг: 925 НеутралноОказа се, че не съм сбъркал в предположенията. Църовото правителство е сключвало договорите с "кувейтския" фонд.
http://www.investbulgaria.com/SofiaAirport.php
According to the plan a new Sofia Airport terminal was built to the east of the current terminal, and a second runway was constructed alongside the existing one. Total cost of the project was planned at 200 million euro. The financing was secured in 1997-98 from the European Investment Bank (60 million euro), Kuwait Fund for Arab Economic Development (12.3 million Kuwaiti dinars, approx. 41.5 million euro), European Union's Phare programme (7.6 million euro). In August 2000 an ISPA grant of 50 million euro was allocated and in December the Financing Memorandum was signed.
shumkar
Рейтинг: 967 Неутрално[quote#45:"vuzmuten"]Недей така, че освен на ТИМ летището е нужно и на Краси Гергов - шефчето на БТВ-то и на неговите авери социолога Андрей Райчев и сие [/quote]
Тук бъркате, летището в Балчик ще е САМО за правешката мутра от бТВ - Кр. Гергов (уж там беше Мърдок), и ще е в конкуренция на летище Варна (на ТИМ).
Венко
Рейтинг: 638 НеутралноДнешното българско правителство няма капацитет. А ние подвеждани от кресливи друговерци и чуждопоклонници, избираме не елит, а боклук.
Жить стало лучше, жить стало веселее!Късно е за питане, време е за плащане. За нашите управляващи ние сме чужд гръб и 100 тояги са ни малко!
gibi
Рейтинг: 753 НеутралноПо повод на некомпетентните глупости писани тук и във статията да ви кажа, че компаниите на кувейтската фамилия Карафи - "Mohammed Abdulmohsen Al-Kharafi and Sons" за строителни конструкции и "Kharafi National" за Механо - електрически инсталации са всред десетте най-големи световни контрактори в тази област. Самият старейшина не е от Кувейтското кралско семейство (не е шейх) но дълги години заемаше високи постове в парламента на страната. Не е трудно да се разбере защо често негласно условие в договора за отпускане на изгоден заем от Кувейтския Световен фонд за развите е те да бъдат избрани за главен контрактор (изпълнител) на обекта. По подобен начин и отново по проект на същия проектант (Холандската консултантска фирма NАТCA) преди 16 години построиха и международното летище в Адис Абеба. В състава им работят главно египетски специалисти, но имат и топ инженери и мениджъри от Англия, Съединените Щати и т.н. Аз лично много съм работил с тях на големи обекти в Кувейт и мисля, че са много добри контрактори. Като консултант по електро и комуникации частта на големи обекти съм успявал "добре да ги изцедя" ако не спазват проекта или се опитат да влошат качеството на работите. Когато ги хвана "на тясно" обаче винаги изпълняват и мълчат освен да кажат едно приятелско "You gave us hard times!" Винаги на големи обекти възникват непредвидени усложнения или по желане на собственика се правят изменения и допълнения и когато количеството им надхвърли предварително договориран % (обикновено 20-25%) от количеството в контрактуваната (проектната) сметка тяхното плащане става по ново ценообразуване съгласно цените актуални в момента на промяната. Доказването на цените (вариацията) от страна на контрактора не става по фактури (цените на материалите се проверяват от собственика и той е задължен да си направи собствено проучване на пазара), а по методика, която е била договорирана в първоначалния контракт. Затова и имайки предвид конкретните условия на обекта "Sofia Airport" ми се струва, че 38 млн Щатски долара са съвсем реална цена. Още повече, че тук влизат и лихви за просрочено плащане. Освен това световна практика e собствениците да не плащат или да бавят плащанията за вариациите, тъй като добре знаят, че докато мине срокът и се реши арбитражното дело те ще получат много по-големи печалби от "въртенето" на просрочените пари отколкото са загубите при плащането след арбитража. Арбитражния съд знае много добре това и затова в повечето случаи отсъжда в полза на контрактора. Добрите контрактори винаги са калкулирали подобна загуба още при офертата си за основния контракт. Даже разчитат на паричен поток, който се влачи непрекъснато 10 години след приключване на съответните обекти, като перо в бюджетите си и имат отдели, които се занимават само с тази дейност. В нашия конкретен случай не знам кой и как е "въртял" парите от просроченото плащане, но добре е спечелил. Въпросът сега е да се платят тези 38 млн диолара от спечелилият, а не да се казва Карафи осъдиха България! Така излиза, че пак Бойко е виновен, а добре знаем, че обекта се построи по време на тройната коалиция! Иначе Бойко може да излезе виновен и за потопа и за Ноевия ковчег! Поздрави от Кувейт!
Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
Рейтинг: 1384 НеутралноЕвала за смисления коментар! За разлика от "харалампенето" и лозунгите в някои от коментарите тук, ти поне познаваш нещата. Не че съм съгласен с абсолютно всичко де. Като например следното: [quote#63:"gibi"]негласно условие в договора за отпускане на изгоден заем от Кувейтския Световен фонд за развите е те да бъдат избрани за главен контрактор (изпълнител) на обекта.[/quote]
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!Едва ли разликата от 2-3% в лихвите на финансирането на 20% от общата сума би оправдало да се избере главен контрактор чиято цена е 30%(или 20, или 10) по висока от тази на другите. Особено ако от ЕС те гледат под лупа как провеждаш търга между контракторите. По вероятно е "подразбирането" да се включи конкретен контрактор (ако той е на ниво, и се е доказал в подобни работи преди, както ти твърдиш за конкретния) в "затворения търг" на няколко поканени да участват контрактори.
Не съм толкоз съгласен и че е
[quote#63:"gibi"]световна практика e собствениците да не плащат или да бавят плащанията за вариациите, [/quote]
Може би става дума за по..."екзотичните" държави
Щото ако някому излезе име на лош платец, тогава ВСИЧКИ дигат цените като участват в неговите търгове. А евентуалната печалба от въртене на забавената сума от един обект едва ли е по голяма от увеличаването на цените на всички следващи обекти. Е, това важи само за случая когато взимащите решения мислят малко по далеч от...следващите избори де
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 929 НеутралноАз като потребител ще кажа ,че летището /дори и Терминал2/ изглежда зле и съвсем не отговаря на съвременните стандарти.
Мениджъмнта и повечето неща копират времето на късния социализъм с малко от лустрото и блясъка на "Кореком".
И си спомням ,че Щрабак /Австрия ,доста пъти влизаха в задочен конфликт с кой ли не, но истината освен поредната клюка не достигнаха до нас.А и за какво ни е??Нали парите са там от някой..
etty1
Рейтинг: 2440 ГневноБезобразие! И кой подаде оставка или беше уволнен за това престъпно бездействие?
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin