Нискотарифната Wizz Air е превозила с 15% повече пътници през 2011 г.

Йозеф Варади, изп. директор на Wizz air

© Надежда Чипева

Йозеф Варади, изп. директор на Wizz air



Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа - Wizz Air, съобщи, че е превозила над 11 милиона пътници през 2011г. Това е ръст от 15% спрямо година по-рано. От превозвача посочват и че средното натоварване е достигнало 84%.


"Въпреки предизвикателствата на макроикономическата среда Wizz Air постигна 15% ръст през 2011 г., един от най-високите в европейската авиационна индустрия. Wizz Air е истински шампион в съотношението качество-цена, като прави пътуването по въздух достъпно и вълнуващо за все повече и повече хора всяка година", казва Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на компанията.


Авиокомпанията откри три нови оперативни бази през 2011 г. в Белград, Сърбия, Вилнюс, Литва и Тиргу Мурес, Румъния. Към момента Wizz Air обслужва 15 бази и предлага над 200 линии в Европа.
Превозвачът има над 1500 служители в Полша, Унгария, България, Румъния, Украйна, Република Чехия, Сърбия, Литва и Швейцария. Освен това компанията е създала над 11 000 работни места в индустрии, които обслужват и са във връзка с дейността на Wizz Air, посочват от превозвача.
По българската си мрежа компанията е превозила 810 000 пътници през 2011 г., което е 10-процентен ръст.




Авиокомпанията има 20 линии от София, Бургас и Варна до атрактивни европейски дестинации, включващи Германия, Франция, Испания, Италия, Белгия, Република Чехия, Унгария, Холандия и Обединеното кралство.


Wizz Air има 131 служители в България, докато броят на индиректно заетите в инфраструктурните и обслужващите индустрии възлиза на 800 човека. Варади посочва още, че през тази година компанията ще продължи да разширява дейността си, като добавя нови пазари и летища към мрежата си.


През есента на 2010 г. компанията спря полетите си от София до Варна, а през юни миналата година затвори българския си офис. Първият полет на превозвача от летище София беше през есента на 2005 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    като си само с ръчен багаж са ок.

  2. 2 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 434 Неутрално

    успех! добре че вие конкурирате балкан та те посмъкнаха цените

  3. 3 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ако имаше повече скоростни влакове в Европа, щяха да имат 15% , ама минус. То си е страх да се возиш в маршрутките им.

  4. 4 Профил на Arexander
    Arexander
    Рейтинг: 656 Гневно

    Компанията е във възход, но затвори българския офис и българското им дъщерно дружество е в ликвидация. За сметка на това ТИМ-аджийския БГ Ер е в още по-голям "възход" и с разчистена конкуренция, поне на българския пазар.... Гнусна история

  5. 5 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleko":

    скоростните влакове са много скъпи , ценово не са конкурентни и искат огромни държавни субсидии...

  6. 6 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#3] от "aleko":

    Пътувай три дена с рейс до Лондон тогава

    Цензуриран от "Икономедиа"
  7. 7 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#6] от "1951":

    До Лондон с рейс едва ли, но до Виена за 3.5 часа вместо за 5 със самолет си е живо удобство, нали?

  8. 8 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 662 Неутрално

    [quote#5:"jori"]скоростните влакове са много скъпи , ценово не са конкурентни и искат огромни държавни субсидии... [/quote]

    Точно ценово са си много конкурентни. 25Е между Париж и Брюксел за час и 15 мин си е свръх конкурентно. Е, с достатъчно рано закупен билет, разбира се, но е така и при самолетите. А линията е на частната компания Талис.

  9. 9 Профил на Philotimo
    Philotimo
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Никаква нискобюджетна компания не са ... до лондон билетите са за по 300 лева, и то до лутън откъдето имаш още 50 лева разходи да стигнеш до центъра

  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "gesch18":

    а като имаш много тежък багаж са страхотни. Лично съм летял с куфари, в които имаше по 29-30кг и нямаше грижи. 15 евро на парче и си свиркаш.

  11. 11 Профил на wqweto
    wqweto
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#10] от "alabalko":

    Последно май багажа беше до 23 кг.

  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#10] от "alabalko":

    аз съм малко на принципа парен каша духа та затова. С куфарите таксите и тн. пътуване с "нормална" авиокомпания щеше да е по-евтино.

  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Багажа е до 10 кг за wizzair. Свръхбагаж се доплаща. Не знам за ryanair, flyniki и другите нискобюджетни, но ако си запазиш билет месец и повече предварително, цените са изгодни.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  14. 14 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#7] от "aleko":

    3,5 часа с рейс до Виена... Определено развива добра скорост

    Цензуриран от "Икономедиа"
  15. 15 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#13] от "mitko11":

    Ръчният багаж е 10 кила, а регистрирания е до 32 кг на парче. Разбира се, регистрирания се плаща.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  16. 16 Профил на genius777
    genius777
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Аз пък съм много доволен от тях.За разходки из Европа и само с ръчен багаж са много изгодни,след като си купиш билета месец-два предварително.Благодаря Ви WIZZAIR!

  17. 17 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#12] от "gesch18":

    е, аз пробвах и не се опарих. 2 куфара по 30 килограма всеки ми струваха 30 евро. Повече от 32кг на куфар не взимат, за да не се сецнат хамалите на летището. И ако преди тежкият багаж ме е качвал на автобуса, сега не ми е пречка.

  18. 18 Профил на Philotimo
    Philotimo
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#16] от "genius777":

    Купен коментар.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK