Шефът на Fiat: Еврокризата поставя бъдещето на континента под въпрос

Шефът на Фиат Серджо Марчионе по време на автомобилния салон в Детройт

© Reuters

Шефът на Фиат Серджо Марчионе по време на автомобилния салон в Детройт



Европа си "играе с огъня" и бъдещето й е несигурно, ако "не се стегне", предупреди шефът на италианския автомобилен гигант Fiat, съобщи Guardian. Вчера рейтинговата агенция Fitch предупреди Италия, че може да смъкне рейтинговата оценка.


Шефът на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе коментира, че европейската дългова криза най-вероятно ще спре ръста на бизнеса му в следващите две години. В изявлението си на автомобилния салон в Детройт Маркионе каза, че може да добави нов партньор към съюза си, докато дълговата криза заплашва да забави бизнеса на Fiat.


"Играем си с огъня. Едно от нещата, които трябва да осъзнаем, е, че светът е взаимосвързан. Започнахме да отговаряме пред много хора, които финансираха публичния ни дълг. Европа трябва да реши редица проблеми. Ако не спечелим доверието на финансовите пазари, бъдещето на континента е спорно."




Предупреждението на Маркионе към европейските политици идва точно когато от рейтинговата агенция Fitch обявиха, че Италия може да получи намален рейтинг до края на месеца въпреки настояването на новия премиер Марио Монти, че последните мерки за затягане на бюджета ще върнат финансите на страната под контрол.


Шефът за държавни рейтинги на Fitch Дейвид Райли коментира, че Италия е на "предната линия" на растящата криза в еврозоната. "Бъдещето на еврото ще бъде решено на портите на Рим", каза той.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Името му се произнася Маркионне.
    Иначе за другото е прав.

  2. 2 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5622 Неутрално

    Дневник, Маркионе, не Марчионе.

  3. 3 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Дали не бъркам, че точно Фиат преди 15-тина години изнесоха част от производството си в Китай, друга част - в Турция и изгониха на улицата над 5000 работници. Имаше митинги срещу ликвидирането на работни места, но тайната теория беше, че ще работят жълтите, а белите ще живеят от помощи. Сега обаче жълтите искат и основното ястие към гарнитурата, а изсмукана Европа няма как да им го плати. Все пак трябва да се знае как започна всичко и типове като горния поне да имат срам да замълчат.

  4. 4 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1397 Разстроено

    Ами много просто е всичко човеко: Давайте работата на хората в собствените си държави, вместо да изнасяте производствата си в Китай, Еритрея и на Мачу Пикчу в 7-ми картофен пояс. Вие искате хем да имам макс печалба за акционерите, хем искате да спестявате от РЗ. Еми акционерите ви да ви карат колите, явно те могат да си го позволят.

    На Нокиа и беше скъпо в Румъния та се премести във Виетнам. После - олеле. Еми това е положението, защото след като задлъжнеят китайците и индийците ще остане само Марсианците да купуват на кредит.

    Жената е покана за щастие
  5. 5 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":
    Да, бе прав ама друг път! Ако италианците престанат да крият масово данъци, извадят милионите незаконни гастарбайтери на светло, та и те да плащат данъци и здравни осигоровки, ако пресечат черната икономика, която генерира мафията, тогава да заповядат със съветите си!

  6. 6 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Маркионе е отличен играч, обаче заложи на краткосрочни решения, за да извади Фиат на печалба, а сега няма пари и потенциал да извади нови модели на пазара и губи бизнес. Него би го устроило едно голямо печатане на пари и бум на продажбите, за да тегли евтин кредит и да пусне нови модели....всеки си пее неговата песен

  7. 7 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1423 Любопитно

    "Ако не спечелим доверието на финансовите пазари, бъдещето на континента е спорно.."

    Чак пък на континента..
    Рових из аналите, ама не открих данни за потъване на континент заради проблемите на банките и Фиат...
    Платон вика, че Атлантида се гмурнала у небетието заради Зевс. Щото владетелят на Олимп не харесал алчността на атлантите..
    Този да не ни прави преразказ на платоновият преразказ?

    Ecrasez l’infâme
  8. 8 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#7] от "Graf":

    Ше потъне, ше потъне като Атлантида... и тоя сигурно като Аниели без разделителн хрущял между ноздрите...

  9. 9 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "Европа си "играе с огъня" и бъдещето й е несигурно"...
    Казвах аз, повтарях, но..кой да ме чуе)))

  10. 10 Профил на smile
    smile
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#4] от "bgpainter":
    Права си, само с изключение на Нокиа и Румъния. Направиха там завод, защото ЕС им го плати чрез евросредства. Ако трябваше да избират на пазарен принцип още тогава щяха да отидат във Виетнам, а не да чакат да мине задължителния срок за работа там.

  11. 11 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#5] от "bodensee":...Morte Alla Francia Italia Anelia!

  12. 12 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1397 Любопитно

    Пътя е само един - върнете производствата си в къщи. Отворете фабриките пак и се радвайте на нормална печалба от 5%.

    Жената е покана за щастие
  13. 13 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1397 Любопитно

    До коментар [#10] от "smile":

    Е къв беше смисъла от цялата работа?? Комисионната на някого ли?

    Жената е покана за щастие
  14. 14 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#12:"bgpainter"]Отворете фабриките пак и се радвайте на нормална печалба от 5%.[/quote]
    Това за италианците е като да им забраниш макароните Който си може, си го може..краденето и лъженето

  15. 15 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До горните деца,
    Когато има много регулации - бъзнесът отива в други държави.
    Когато данъците и осигуровките са високи - хората спират да ги плащат.
    Надявам се това да разясни веднъж завинаги на различните празноглавци защо някой изнасят производството си на хиляди километри или защо други предпочитат да работят на черно.

  16. 16 Профил на smile
    smile
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#13] от "bgpainter":
    Те си мислеха да съберат парите и да се изметат от Румъния, много по бързо, но от ЕК ги заплашиха, че ще ги накарат да си върнат парите, та се наложи да поизчакат малко

  17. 17 Профил на Bolyara
    Bolyara
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Нещо тука не ми се връзват нещата . Когато Маркион почне да ти се прави на политически наблюдател , значи се задава нещо "мътно и кърваво" ама не за Маркион и за Аниели а за тия дето им бачкат на нивата . Тоя тарикат е на принципа - "Бий самара , да се сеща магарето " В случая плещи сентенции за да оправдае отдалече затварянето на поредния филиял - Термини Мерезе , поради преместване на производството , я в Полша , я в Бразилия . В този филиял работните места на над 1400 души са поставени на карта и почти сигурно е да бъдат проиграни. Щото освен в Китай , той изнесе производствата в Щатите , където се обедини с Крайслер , спасявайки го от фалит , плюс премести и фабрикуване в Сърбия .
    Причината за колосалното рокадо , лишило Италия от една от най-голямите си индустрии е невъзможността на правителството (поради кризата) да отпусне традиционните държавни субсидии на колоса . А цифрите , дето държавата , посредством лобистки правителства е наливала в ЧАСТНАТА фирма Фиат са главоломни . ( Ще се поразровя малко за да дам по-точни данни . Но говорим за 6-7 хил. милярда през последните 20 год.) И знаете ли на какъв изнудвачески принцип се е организирало това повсеместно "доене" при всеки нов годишен бюджет ... - " Държавата е длъжна да подкрепи най-голямата си индустрия , за да осигури и подържа многобройните работни места , която ИНДУСТРИЯТА осигурява " . А сега де ! Константна величина , години наред цицане на данъкоплатците за да имат право определена група от тях да се трудят , за сметка на затлъстяващата все повече фамилия Аниели .
    И сега за награда , когато маната секна , се изнася по терлички на по изгодни местенца , близо до суровините и евтината работна ръка , оставяики на улицата хиляди италянци дет' са я отглеждали като МЕТРЕСА .
    Последно : - Въпросния Убавец от снимката миналата година , когато скимтеше , как пари нямало и италянското правителство не го "приластявало" вече , а го било изоставило ... мина от 3,5 млн. еури годишно възнаграждение НА 4,5 млн. . На това му се вика превантивно , кризисно дооформяне на личното възнаграждение !

  18. 18 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 877 Весело

    До коментар [#7] от "Graf": Май шефът на ФИАТ не вярва на слогана - италия вене не е заплаха за еврото

    и най-умният си е малко прост....
  19. 19 Профил на Bolyara
    Bolyara
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#7:"Graf"]

    Този да не ни прави преразказ на платоновият преразказ? [/quote]


    Ще си позволя да те допълня ... !
    - Направо разказа играта на италянските синдикати . Обезсмисли "епохалните" им придобивки и съществуване в два хода .
    Наложи нов колективен фирмен договор , орязващ трудовите права на работниците , граничещ с тотално изнемогване на индивида . Направи го посредством вътрешен референдум и го спечели . Познай пак на какъв принцип ?!? - Танто за кукуригу ! Като "кукуригуто" преди всичко за месния му пролетарят , щото ако не бе гласувал в полза на предложението , открито бе заплашен с отстраняване от "фирмето".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK