Заводът край Баховица заработи с обещания за 1 млрд. лв. китайски инвестиции

Автомобилите идват в приблизително такъв вид

© Георги Пауновски

Автомобилите идват в приблизително такъв вид



С изпълнение на родопски гайди, песента "Излел е Дельо хайдитун", обещания за 1 млрд. лв. китайски инвестиции до края на 2013 г. и изграждане в района на завод за автобуси от утвърден производител днес край ловешкото село Баховица отвори врати заводът за сглобяване на автомобили "Грейт уол".  


"Да, всички сме доволни, че в България ще има производство на автомобили. Дошли са инвестиции от наши приятели. Говорили сме си с премиера на Китай и имам обещания за един милиард инвестиции до края на 2013 г.", каза при откриването на завода премиерът Бойко Борисов, без да уточни в каква валута ще са те. Той добави, че се радва, че оттук автомобили ще се изнасят за Европа, защото от всяка такава кола държавата ще печели.


"Няма как да не съм щастлив, че съм министър на икономиката в момент, когато се възобновява производството на автомобили в България. Благодаря ви за тази емоция", каза министърът на икономиката Трайчо Трайков. Той добави, че тази инвестиция ще даде допълнителен тласък на износа и изрази увереност, че няма да е последната от Китай.




Не случайно държавата даде 2.4 млн. лв. за шосето до този завод, надявам се, че тази прекрасна церемония струва по-малко, пошегува се министърът.


С дълбок поклон към премиера и задоволство от държавната подкрепа демонстрира отношението си към откриването на завода генералният директор на китайската "Грейт уол мотор" г-жа Ван Фън Йн. Тя подчерта, че България е изходната точка, от която компанията ще започне своето излизане към пазари в Европа.


На първо време произведените край Ловеч автомобили ще бъдат пуснати на пазарите в Македония, Албания, Черна гора и Сърбия. В България до края на годината представителствата ще са 20 при 17 сега.


Това е един от най-модерните автомобилни заводи в Европа, функционално е сред най-гъвкавите, увери изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев. Той добави, че България за първи път произвежда автомобили, отговарящи на световните стандарти.


Терзиев допълни, че за първи път от много години в очите на работещите за местната и държавната администрация е видял пламък, като че ли правят нещо общо. "Администрацията работеше все едно е част от екипа на "Литекс моторс". Имаме уверенията, че в началото на производството ще получим цялата необходима подкрепа в рамките на европейското законодателство, която може да се окаже на местен производител", добави представителят на компанията.


Цялата инвестиция в проекта е 150-160 млн. лв., каза Терзиев. До момента са вложени 55 млн. лв., без да се броят дадените за земята. Завършен е първият етап, при който са изградени поточна линия за сглобяване, складове и административна сграда. До две години предстои пускането на заваръчен и бояджийски цех. С това ще приключи вторият етап от проекта. Третата фаза включва изграждането в района на Баховица на индустриален парк от производства, които да снабдяват с отделни компоненти фабриката за автомобили.


В съвсем скоро време ще бъде проведен ден на отворени врати за български и европейски производители на авточасти и аксесоари. Те ще могат да се запознаят с всички използвани детайли от сглобяваните тук модели, като само при компактния "Волекс С10" те са 968.


"Това ще е дълъг процес, защото всеки един детайл трябва да мине типово одобрение по европейските стандарти и да получи разрешение за вграждане от компанията "Грейт уол", каза изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев. Той допълни, че реализацията на тази част от проекта зависи много от капацитета на производството.


Ангажираните за момента 120 служители са от цялата страна. Плановете са в завода да намерят работа около 2000 души, когато той заработи на пълен капацитет.


Очаквайте подробности и фотогалерия!


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Брао,брао. Китайците дойдоха да печелят при балканските китайци.... нали сме си евтинджос..

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  2. 2 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Това е наистина добра новина! България има огромна нужда от инвестиции в производства на високотехнологични компоненти. Това е бизнес с висока добавена стойност и проект, който ще задвижи икономиката и пазара на труда на регионално ниво. Браво!

  3. 3 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Хайде успех и догодина и японците да дойдат да си правят хибридите у някое наше село.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  4. 4 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    А да е на хаирлия.

    Само един въпрос към автора. В първия параграф пише за завод за автобуси. Това грешка ли е или има и такава идея?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  5. 5 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 571 Неутрално

    А американците освен да ни тровят с шистовия газ други мераци за инвестиции от тяхна страна няма

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 853 Любопитно

    "Заводът край Баховица заработи с обещания..."

    А писмено как стоят нещата?

  8. 8 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 612 Неутрално

    бай Георги....верно си бай.....от американските инвестици печелим пари от износ и то доста, също данъци...а от руските (които явно са ти на сърце), има само внос и никакви данъци щото Лукоила все е на "загуба"

  9. 9 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#6] от "jetchev":

    главно и жълта ще стана На кого не сме се навели и пребоядисали...споко

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  10. 10 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 853 Любопитно

    "Това е един от най-модерните автомобилни заводи в Европа, функционално е сред най-гъвкавите, увери изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев. "

    А в предната статия сутринта пишеше, че заводът няма да има роботи - ще се работи само на ръка, няма да се сглобяват изцяло колите, а ще се ползват "полуфабрикати" - които ще се доставят в (боядисани) контейнери, с камиони. Това ли е един от най-модерните заводи в Европа?

    Иначе им желая успех, ама да не прекаляват с приказките само.

  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Бойко, не купиш ли такива коли на полицията, на армията и на другите от държавната администрация, все едно че нищо не си направил. Покажи Държавническо мислене и действие. Желая УСПЕХ на производителите.

  12. 12 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":Не си много права.В чужбина компанията има производствени мощности в Сенегал, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет. Всички те са създадени чрез партньорство с местни фирми. Предстои отваряне на заводи на "Грейт Уол" във Венецуела и Малайзия.Все богати и високоразвити страни.

  13. 13 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#12] от "sabbath":

    Хъ.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  14. 14 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1370 Весело

    Баховица ще е новия Детройт на Балкансия полуостров.

  15. 15 Профил на darkwing
    darkwing
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#10] от "Tai Lung":

    Роботи се ползват предимно при заварките, а купетата ще идват тук заварени и боядисани. Така че е нормално да няма роботи.

  16. 16 Профил на maniask
    maniask
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":

    Ти, викаш, си над тези неща, а?

    А по темата за пореден път - браво и само успехи! И е хубаво, че това се случва в северна България!

  17. 17 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Една хубава новина!Този път наистина си заслужава рязането на лентичка.

  18. 18 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Това наистина е инвестиция и браво а не като някои които идват с цел само да печелят

  19. 19 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":

    като няма какво да кажеш по-добре си замълчи.

    Моралът не е порок!
  20. 20 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#15] от "darkwing":

    Не казвам, че не е нормално, а че не звучи като да е от най-модерните в Европа. Но хайде да не излезе, че се заяждам - искрено им желая успех, защото всички имаме нужда от това в България.

  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1085 Весело

    И кво ся, най-голямата инвестиция за износ ще е китайска, и то благодарение на Гриша Гачев!
    Успех на начинанието! То ще е успех и за България!
    20 Подобни инвестиции в износ и България ще дръпне!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 796 Весело

    Прекрасна новина! Най-после. От целия бивш соц. само ние не произвеждахме автомобили, а на балканите само Гърция.

    Libenter homines id, quod volunt, credunt. (Хората с удоволствие вярват на това, което желаят.)

  23. 23 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#19] от "dnk":

    Я се скрий,бе. Иран нефта спира -ние коли ще правим.Лукойл тавана удари... В България най-добрата инвестиция е в каруци и магарета. Може и в жълто да са.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  24. 24 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 740 Неутрално

    ...Благодаря ви за тази емоция", каза министърът на икономиката Трайчо Трайков.
    ======================
    Трайчо благодари за емоцията.
    Благодари, че е поканен да присъства на събитие, за което той няма и грам заслуга.
    Боко също лекичко се опитва да се присламчи, но плахо, за да не стане отново смешен.
    А за такива и много други подобни събития тези двамата трябва да бъдат основен двигател, за да се случват и за да живне поне малко умрялата българска икономика.
    А не да зяпат отстрани и да присъстват на тържествата.

  25. 25 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#23] от "Дива селянка":

    За съжаление на простакеси като тебе, нямам никакво желание да се крия никъде.

    Моралът не е порок!
  26. 26 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дива селянка":

    Хапчето!!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  27. 27 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    [quote#10:"Tai Lung"]"Това е един от най-модерните автомобилни заводи в Европа, функционално е сред най-гъвкавите, увери изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев. " [/quote]

    това е така, в завода почти няма машини така че е гъвкав може да се прави всичко, освен това е и екологичен почти няма разход на енергия, а и е модерен сигурно но не се сещам защо

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  28. 28 Профил на lisco
    lisco
    Рейтинг: 522 Неутрално

    бах тая баховица...
    ако питаш докладите на амбасадите в уикилис,туй си е пране на пари..... сега му викат инвестиции, дошли с потта на строителите на съвременна България, които вече правят не само къщички за птици

  29. 29 Профил на ncuxonam
    ncuxonam
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Айде да е на хаирлия.. Догодина по един японски и бразилски завод и направо сме "изяли" безработицата

    Животните отвън се взираха от прасе към човек, от човек към прасе и отново от прасе към човек; но вече беше невъзможно да се каже кой какъв е.
  30. 30 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1022 Гневно

    Уууу , долу! Не щеме инвестиции! Не щеме китайци! Не щеме шистов газ! Не щеме нищо! Долу! Ууууу!

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  31. 31 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#5] от "бай Георги":
    Има. Идеал Стандарт, Видима Идеал, Спарки Елтос и АЕС Марица Изток са американски. Първите три са на базата на стари заводи, но край тях има и доста инвестиции на зелено. Ако имаш път мини през Севлиево - американския град в България.

  32. 32 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3838 Весело

    ..."Говорили сме си с премиера на Китай и имам обещания за един милиард инвестиции до края на 2013 г.", каза при откриването на завода премиерът Бойко Борисов...

    Та като сме почнали така, като Манго на сватбата ...
    Айде и от мен един милиард! До края на тази година даже!

    А колкото до валутата - каквато поискате.
    Може в тугрики, може в юани, може и в риали. От онези, скъпите ...

  33. 33 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Не мога да повярвам че има толкова озлобени и зомбирани които пишат негативни коментари под такава новина.

    Успех на начинанието!
    Това е което и трябва на България!

    Щото ако е успешно и други ще се престрашът да инвестират

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  34. 34 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#24] от "trifon74":
    Според тебе, китайците седяли, седяли, взели, че направили завод и накрая се сетили да поканят Премиера и Тр.Тр. И е нямало десетки предварителни разговори на високо държавно ниво, дълго и сложно съгласуване със ЕС, после 1111 разрешителни и т.н. Ако така мислиш, значи не познаваш китайците, не разбираш как работят ЕС и световната политика и само хабиш мястото тук. Не се излагай поне - все пак близо 40 годишен си.
    По темата - браво - това ни трябва за напредък.

    Поздрави
  35. 35 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3838 Весело

    [quote#10:"Tai Lung"]Иначе им желая успех, ама да не прекаляват с приказките само. [/quote]

    Ти чуваш ли се?
    Боце да е на лентореза и да не де дръстят таквизи!


    Т'ва Детройт, Щтутгарт, Мюнхен, Рюселсхайм ... ридаят горко в шепите ... си свити е ъгъла ...

  36. 36 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Весело

    Най-после една добра новина

  37. 37 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#33] от "iak":

    Успех на мутренското предприятие.И на бачкерите за жълти стинки

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  38. 38 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#30] от "Karla Kaas 3.0":

    Не щеме ний китайци
    не щеме ний пари
    но искаме свобода
    човешки правдини!

    По Стефан Стамболов

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  39. 39 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Дано да е на късмет. Повече подобни инвестиции и всички ще живеем по-добре.

    Отделете време навреме.
  40. 40 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    До коментар [#24] от "trifon74":

    Не съм съгласен. Когато държавата се опита да е двигател на икономиката стигаме до дъното. На държавата и стига да измисли правилата, от там нататък двигател на прогреса може да бъде само индивидуалната инициатива.

    Отделете време навреме.
  41. 41 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#27] от "stg":

    Гъвкъв във шопския смисъл на думата - "моем да копам, моем и да не копам" - което може би не е зле за един завод, да може да спре работа тутак си, ако се наложи...

  42. 42 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#31:"Дамян"]Идеал Стандарт, Видима Идеал[/quote]


    За другите,които спомена не знам,но за тези са едни от най-добрите в България.Убеден съм(лично )

    Само да те поправя - от началото на 2011 са едно цяло,под името "Идеал Стандарт Видима"

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  44. 44 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#30:"Karla Kaas 3.0"]Уууу , долу! Не щеме инвестиции! Не щеме китайци! Не щеме шистов газ! Не щеме нищо! Долу! Ууууу![/quote]


    Хахахахаха
    Май ти трябват лекарства

  45. 45 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#12] от "sabbath": Бих внимавал повечко с изказвания за китайските възможности Не е лесно да се конкурираш в световен мащаб с големите японски, европейски и американски компании и то на техните пазари. Нека обаче си спомним, че преди 40 г. Япония, а преди 15 Корея успяха. Трябваше им време - около 10 г.
    Китай вече доминира на собствения си пазар на автомобили.
    Важното в случая е, че все повече се ориентира към износ на капитали вместо износ на стоки. Това също е едно към едно модерно интензивно развитие което можеше да се очаква.

    Нормалното е в Европа Китай да се ориентира към точно тези пазари - България, Сърбия, Македония, Албания. Аз съм убеден, че ще успеят сравнително бързо да завземат някакъв не голям дял на тези пазари. Не съм обаче, убеден, че това ще стане точно с този завод. Дано все пак това производство успее и се утвърди като изходна база, зашото по-добре да е у нас, отколкото в Сърбия.

  46. 46 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дамян":

    В Севлиево са я позакъсали, Марицата се държи на договорения скъп ток за 20 години напред (благодарение на Костов), а машинките на Спарки са непродаваеми у нас заради високите си цени...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  47. 47 Профил на ifihadagun
    ifihadagun
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Много добра новина е това! Пък и инвестицията е гигантска за нашия мащаб! заводът ще има успехи!

  48. 48 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragalevski":

    То хубаво, ама ти видя ли какво е това производство, та да говориш за високи технологии и принадена стойност???

    Колата идва почти сглобена. Тук само и вкарват мотора и закачат фаровете

    Т.е. тук просто се извършва последния стадии на сглобката, толкова, че да се води "мейд ин юръп". Китайците просто ни ползват за да заобиколят митническото законодателство на ЕС.

    Принадената стоиност е много ниска. Назначените хора са много малко, а продукцията като количество е смешно на фона на съседна Дачия, да не говорим Шкода.

  49. 49 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#43] от "бай Георги":
    Еее това на което ти викаш бардак, аз му викам цивилизация Кажи какъв е процентът на безработни в Севлиево, какви са средните доходи и как се движи демографски.

    На вас трудно може да ви се угоди. Нищо не е добро, ако не е цъветцко

  50. 50 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#46] от "Six feet under":

    Така е, Спарки са много добри машинки, но ценово китайските боклуци ги съсипват

  51. 51 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#43:"бай Георги"]Че аз съм от Севлиево бе момче, ела вечер на разходка в Севлиево да видиш че по мяса на индиски бардак [/quote]



    Ами малък град е,но пък е хубав.Особено с новия център.Сега като направят и "Казармите" и ще стане още по-хубав.

  52. 52 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1112 Весело

    Като гледам снимките от завода изпитвам смесица от хубави чувства, като най-точната дума е Гордост!

    Машини прости, народ неук.
  53. 53 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И от мен успех!
    Би трябвало от съпътстващи производства да се разкрият още много допълнителни работни места! Някъде едно към 10 е съотношението. Сиреч, след заработване на пълна мощност, което ще стане след третия етап на развитие, допълнителните работни места трябва да достигнат към 20 000. Какво по-хубаво от това за България. А ако заработи и завод за автобуси, ефекта ще е поразителен. Не злобейте, а им пожелайте успехи! Малко са престрашилите се да инвестират в българската икономика!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  54. 54 Профил на ncuxonam
    ncuxonam
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#30] от "Karla Kaas 3.0": +++++

    Животните отвън се взираха от прасе към човек, от човек към прасе и отново от прасе към човек; но вече беше невъзможно да се каже кой какъв е.
  55. 55 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3838 Неутрално

    [quote#47:"ifihadagun"]Пък и инвестицията е гигантска за нашия мащаб! [/quote]

    150 милиона били "гигантски" за българския мащаб?
    Баф ви у "спицЯлистите" от Хоремага

    Шишеджам да знаеш колко вложиха? При това наистина външни пари?
    Ами че то единият логистичен център на "Пени" е от този порядък.

  56. 56 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#34] от "Starec":

    Плановете и реализацията на този проект датират много преди Боко да се намърда на премиерския стол.

    Гриша Ганчев на няколко пъти споменава, че основните трудности, които срещат са у нас, а не в ЕС.
    Дори индиректно намекна, че всячески са се опитвали да попречат.
    И не само на този проект се пречи от тукашните чиновници.
    Съществуват и много други възможност, срещу които хилядите трайчотрайчовци намират всевъзможни пречки и създават изкуствено неизброими проблеми.
    Китай е могъща сила и е трудно да се пребориш с него.
    Този прекрасен българо-китайски съвместен проект се осъществи ВЪПРЕКИ, а не благодарение на Боко и заспалия Трайчо.
    Това разбира се, няма да им попречи да са първа кипра на манежа по време на откриването.

  57. 57 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#37] от "Дива селянка":

    Наистина са мутренски - китайската инвестиция е около 15% - ама кво от това, като това е единствения начин тия пари да станат полезни за България. Всички мутренски пари като отиват в Швейцария - на швейцарците да не им е зле. По добре една рискова инвестиция в България - от нея печелят всички българи.
    То маи Гришата е единствения които наистина се опитва да прави нещо в България другите само имоти в чужбина и парите в швейцарски сметки.
    Ако всички мутри инвестират в производство "верно ще се оправиме"

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  58. 58 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#44] от "popovski31":

    Тя се бъзика с форумните "уууджии" и вечните плюватели, не усети ли иронията?

    Няма шики-мики.
  59. 59 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#46:"Six feet under"]В Севлиево са я позакъсали,[/quote]


    Не СМЕ я закъсали съвсем...Удари ни кризата,но пазарите започнаха да се съвземат и нещата лека-полека тръгват.

    До коментар [#49] от "Дамян":

    Не му обръщай внимание.Не си говори.В сравнение с останалата част на страната,Севлиево е добре.Работа може да се намери винаги,стига да му се работи на човек.

  60. 60 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#46] от "Six feet under": Скъп скъп - колко скъп, особено с 20 г. хоризонт 92 лв за Мвтч само след още 5 г. ще е под средната цена у нас точно защото е фиксирана. Освен това АЕС иска да изнася и ще изнася за Турция. Едно е да изнася АЕС, друго Козлодуй, нали? От износа на Козлодуй местния пазар губи, а от износът от АЕС - печели.
    ЕНЕЛ Марица Изток 3, например изнася около 40% от произведената електроенергия. На местния пазар продава за около 85 лв. за Мвтч, а навън за 95-100.
    (тази централа вече не е ЕНЕЛ, искаха я американци, но май я купиха руснаци... не съм сигурен, но може да се провери)

  61. 61 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#50] от "niakoi_si":

    Не знам...

    Не съм имал китайска машинка...само Бош и Блек енд Декер...на цена като Спарки...

    За китайските коли не знам, но като ли че пикапа е добър за цената си...стига да го използваш рационално...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  62. 62 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Весело

    [quote#58:"daniel_defoe"]Тя се бъзика с форумните "уууджии" и вечните плюватели, не усети ли иронията? [/quote]


    Ами коментара и е гневен,та затова

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Хубава новина за България и региона.
    Дано четем повече такива новини

  65. 65 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#43] от "бай Георги":

    Друго си е да ти е гадно , а? По-щастлив се чувстваш. Не е задължително да си аутсайдър , то си е личен избор...

    п.п. Радвам се за България! Точно това е пътя! Инвестиции пък били те и китайски.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  66. 66 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#42] от "popovski31":
    Прав си. Аз това го знам, защото ги следя. Обединиха фаянсовото производство с това за арматура. Нарочно ги споменах отделно защото така са по-известни.

  67. 67 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#56] от "trifon74":

    Терзиев допълни, че за първи път от много години в очите на работещите за местната и държавната администрация е видял пламък, като че ли правят нещо общо. "Администрацията работеше все едно е част от екипа на "Литекс моторс". Имаме уверенията, че в началото на производството ще получим цялата необходима подкрепа в рамките на европейското законодателство, която може да се окаже на местен производител", добави представителят на компанията.


    Някак си твоите думи диаметрално се различават с тези на представителите на компанията.

  68. 68 Профил на aircraft_carrier
    aircraft_carrier
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Желая им успех.Дано и завод за автобуси направят и да открият работни места.

  69. 69 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#46] от "Six feet under": А за Спарки вероятно си прав. Гледам ръста на приходите им... слаба работа. През 2009 имаха спад, но то кой ли нямаше, но и през 2010-та горе долу същото. Не си изпълняват декларираните намерения. На нашия пазар продават, но той е слаба работа. Изглежда не могат да излязат навън в регона.
    Но не ми се спори Въпросът беше има ли американски инвестиции в България. Отговорът е, че има Не споменах нарочно Виваком. Ако сравним американските инвестиции в индустрията с тези на близката до нас Германия, ще видим, че разликата не е кой знае колко голяма. За руски инвестиции пък да не говорим... След Нефтохим почти нищо в индустрията. Но и те са се раздвижили напоследък с мераци в енергетиката.

  70. 70 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2309 Любопитно

    [quote#43:"бай Георги"]Че аз съм от Севлиево бе момче, ела вечер на разходка в Севлиево да видиш че по мяса на индиски бардак [/quote]


    Всъщност ми се струва,е не си от Севлиево,а по-скоро от селата...Ако беше от Севлиево,щеше да знае,че вечер втората смяна са до 22:00 или 22:30,а първата вече спи,защото е от 6:00 на работа.При положение,че поне 70% от града работи на две смени,та дори и на три,какво очакваш да има вечер?!

  71. 71 Профил на ifihadagun
    ifihadagun
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз сега ги разгледах и съвсем не са лоши моделите, пък и цените са много прилични като за нови коли!

  72. 72 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    [quote#48:"niakoi_si"]Китайците просто ни ползват за да заобиколят митническото законодателство на ЕС. [/quote]
    Много си прав. Въпросът е каква полза ще извлечем ние от това. Защото от години се надявахме, че точно членството ни в ЕС ще донесе инвестиции от трети страни, но до сега не се случваше... ако изключим Язаки в Ямбол.

  73. 73 Профил на Saint
    Saint
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Говорили сме си с премиера на Китай и имам обещания за един милиард инвестиции до края на 2013 г.", каза при откриването на завода премиерът Бойко Борисов..."
    _________________________________________________

    Явно китайският не му е силния език! Както винаги и този път Тиквата ЛЪЖЕ като дърт циганин:
    Китайци потвърдиха намерението си да строят завод за автомобили в Ловеч
    http://www.investor.bg/bylgariia/5/a/kitaici-potvyrdiha-namerenieto-si-da-stroiat-zavod-za-avtomobili-v-lovech,72903/

    "Китайската частна компания Great Wall е изявила желание съвместно с български партньори да построи завод за
    производство на автомобили край Ловеч, съобщи правителственият пресцентър. Това е станало днес в София по
    време на разговор на министър-председателя Сергей Станишев с вицепрезидентите на компанията.
    Инвестицията е в размер на 80 млн. евро, а предвижданията са да бъдат открити близо 1500 работни места. Очаква се проектът да стартира в началото на 2009 г., а Ловеч да стане център на производството на цялата серия автомобили на Great Wall. http://tsmotors.net/
    Премиерът е изразил подкрепа за проекта. „Имаме желание да привличаме производствени инвестиции, особено експортно ориентирани”, е подчертал той.
    Представителите на Great Wall пък са заявили, че „ въпреки световната криза гледат напред в бъдещето и не смятат да замразяват инвестиционните си проекти”.
    Great Wall произвежда пътнически автомобили, всъдеходи, миниванове и пикапи. Компанията притежава повече от 20 дъщерни предприятия с над 18 хил. служители. Капацитетът й на производство е 400 хил. автомобила годишно.

  74. 74 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 570 Неутрално

    стара планина си е природна стена
    защо смениат от завод балкан ловеч
    аз от 20 години имам колело от балкан ловеч
    сглобка от азиатски части
    сега вече има и завод за автомобили сглобка от азиатски части
    а циал живот живеиа в европа

  75. 75 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragalevski":

    А работниците и инженерите ще получават ли европейски заплати? Както се казва-друг път. Чуждите инвестиции решават само частично въпроса с доходите - евентуално по-малка безработица. Но европейски доходи никога няма да имаме само с чужди инвестиции. Иначе защо чужденците ще идват у нас? Трябва ние да правим инвестиции навън, тук трябва да се прави основното производство и то високотехнологично производство.

  76. 76 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#55] от "xm...":
    Даже не са 150 милиона.До момента пише че са 55 милиона.

  77. 77 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#59] от "popovski31": Всъщност аз се обадих, защото адски се дразня от изказвания на хора, които абсолютно не познават икономиката на страната.
    Не е задължително да си чувал за ЕПИК, Язаки, Се Борнетце, Сензор Найт, Мелексис, но поне да се въздържат от високопарни коментари. А се съмнявам да знаят за ЕМКА и ЕЛМА, къде са и какво произвеждат...

  78. 78 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#72:"Дамян"]Язаки в Ямбол.[/quote]
    Тези са много напред с материала. Евала.

  79. 79 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1443 Разстроено

    [quote#11:"442"]Бойко, не купиш ли такива коли на полицията, на армията и на другите от държавната администрация, все едно че нищо не си направил.[/quote]

    Да бе. Нали веднага всички ще ревнат, че налива "нашите" пари във фирма на Гриша Ганчев.

    Знанието е сила, информацията - власт
  80. 80 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Май жълтите не са много щедри плащачи.
    Поживем, увидем.
    Нещо съм скептик..
    Голям залък хапни...

    Дайте малко ТТ данни за тази чудна кола..

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  81. 81 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3838 Неутрално

    До коментар [#76] от "eurogi":

    Няма смисъл да се занимаваме с такива подробности.

    Добре е да го има този завод в Ловеч. Кой спори!
    Но дебилните ураджийски глупости на ниво селски Хоремаг ми идват множко.

  82. 82 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Вижте, най-важния текст в тази публикация е, че са поканени всички местни компании в бранша, за да поемат производстовото на разнообразни компоненти за автомоблите.
    Ако се замислим какво изчезна и какво остана от соц индустрията, ще забележим, че изчезнаха производствата на крайни изделия (металорежещи машини, електокари, трансформатори, компютри) но останаха и се РАЗВИХА предприятията от втория ешалон - производство на възли и детайли. Това е така, защото крайните ни изделия не струваха. Освен това при тях има огромна фирмена конкуренция с която България няма шанс да се пребори. За сметка на това всички изброени по-горе компании произвеждат големи количества елементи за машиностроенето в ЕС - всичко е за износ.
    Затова Монтана, М+С Хидравлик, Хидроелементи, Елкабел, Гамакабел, ЕМКА, ЕЛМА оцеляха и се развиват. Турците направиха на зелено цял нов завод за автомобилни стъкла. Идването на китайците вероятно е свързано с тази налична "инфраструктура" от помощни поризводства.
    Аз лично се надявах и продължавам да се надявам в България да дойдат германски или холандски фирми произвеждащо ветрогенератори (или електромобили в по-далечно бъдеще)
    които да произвеждат тук у нас (Габрово, Севлиево) електрическите агрегати (генератори, двигатели) на базата на местната мед и местните традиции (стари производства)
    Възможно е в тази посока да се насочи и китайската компания - тази или друга...

  83. 83 Профил на beess
    beess
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А какви ли ще са цените,никой нищо не казва?

  84. 84 Профил на igo
    igo
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Турци и китайци напират за евтини, нискокачествени производства, а румънците избягаха заради това. А тук чета за надежди да дойдат германски или холандски фирми. Все пак мечтите винаги са били безплатни и полезни.
    "Това е един от най-модерните автомобилни заводи в Европа, функционално е сред най-гъвкавите" - само ако гигантско цунами е заличило останалата част от континента! Или просто изпълнителният директор е изгубил представа колко трябва да пие, преди интервю.... Що не погледнете заводчето то Лутън, за Воксхол - без претенции да е от най-модерните и гъвкави автопредприятия ?! Едно леко, почти небрежно сравнение между претенциозния, тук описан завод и онзи, който е без претенции за подобни величини - ?!?
    Много ми се ще да надяна и аз розовите очила, виждам цитираните фирмички по-горе, но сред тях на виждам наистина високотехнологичните представители - умишлено ? - съмнявам се. По-добре по-леко с обвиненията за слаба неинформираност, че на фона на това брутално безхаберие, главно държавническо е жалко да се ръсят подобни обвинания помежду народа, така да се каже. Не една и не две, наистина големи производствени фирми просто избягаха от Бг реалността. Трудовите възнаграждения, които даваха на нашенци надвишаваха неколкократно аналогичните позиции в другите предприятия. Тези производители си тръгнаха грубо разочаровани от невъзможността да се работи нормално в Бг - това, за което Биби се бие в гърдите. Примери - безброй!

  85. 85 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#61] от "Six feet under":

    значи спарки са твърде скъпи за нашия пазар, обаче бош, дето са на същите цени, не са скъпи?!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  86. 86 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 838 Неутрално




    До коментар [#85] от "DareDebil":

    Не си разбрал...

    Съотношението цена - качество е в полза на Бош и Блек енд Декер...Спарки изостават в качеството за същите цени...

    Спарки, като произведени у нас, би трябвало да са по-евтини...
    поне на нашия пазар...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  87. 87 Профил на П>П>П
    П>П>П
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":

    Ти нормален ли си или те боли главата???

  88. 88 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    значи 10% от инвестицията всъщност са китайски пари, останалото са пари на гриша ганчев (вероятно заеми, освен ако производството на натурални сокчета не е адски рентабилно) и няколко милиона дадени за инфраструктура от правителството... при 55 млн лева досега, това са 5.5 млн лева. Това ли са инвестициите от които България има нужда и трябва лично целия министерски съвет да ходи на крака и да се ръкопляска на китайците, че дошли и дали пари? 5.5 млн лева, това сигурно е месечната им сметка за вода в завода им в китай, тази инвестиция има нулев риск за тях, ако се провали даже няма да пият студена вода, ще си направят зелено чайче. И после това бил най-модерният завод в европа? Питаха ли първо порше дали са съгласни да кажат че заводите им в лайпциг и щутгарт са по-калпави?

    Ето няколко примера за не-модерни заводи, които според илия терзиев явно не са на нивото на ловешкия

    http://www.youtube.com/watch?v=asGvnIWM2Ig

    това е на ягуар в англия, и пак си има хора които сглобяват разни детайли, и ползват калемчета за да нагласят разстоянието на вратите.

    http://www.youtube.com/watch?v=rXG1a6pU5K4&feature=related

    в този на БМВ дори НЯМА ХОРА...
    какъв стимул имат точно китайците да вкарват роботи, след като работната ръка в селото е толкова евтина, че едва ли ще се изплати за 20 години? От какъв зор ще инвестират в истински завод, след кат в китай имат изградена база от доставчици, оборудване, работници, и тези коли се броят износ на китай, само че без да плащат мито за ЕС? Единственото което вероятно ще направят е заваръчния цех, не защото им се дават пари ей така, ами защото ще позволи в контейнерите да се събират повече детайли при транспорта, ако ги сглобяват тука. В момента цялото купе заема много пространство, а обема на контейнерите не се използва пълноценно. Към това върви и боядисването, което се извършва след заварките и нитоването. И какво всъщност ще печели българия от износ? 2000 коли на година, от тях 50% да са за износ, по 30 000 лева кажи го, ей ги 30 млн лева. Само дето тук не влиза цената на внесеното вече изцяло сглобено купе, трансмисия, двигател. Разликата между двете е това което остава като добавена стойност, а тя няма да е много голяма, противно на илюзиите че това било модерно и високотехнологично производство с висока добавена стойност. Ми не е, просто не е, в което няма нищо лошо де, но поне да наричат нещата с истинските им имена. Сега пак ще скочат минусите че това било национален нихилизъм, черногледство и т.н., аз предпочитам да му викам реализъм. И да, по добре е от нищо, но с такива псевдо инвестиции нито една страна в света не е прокопсала, едва ли българия ще е първата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  89. 89 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#86] от "Six feet under":

    за бош може и да е така, ама китайските блек енд декер са си на нивото на спарки. спарки не са червения кръст, че да свалят цените на нашия пазар, нали в ЕС няма мита и всеки може да дойде и да си ги вземе и да си ги изнесе в чужбина както му хареса.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  90. 90 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#81] от "xm...":

    разбира се.съгласен съм

  91. 91 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#2] от "dragalevski":

    Не бих казал, че сглобяването на коли, особено на тези, е с висока добавена стойност. Но си е манифактура, в основата на всяка здрава икономика стои производството. Пожелавам им успех. Пък след някоя друга година, ако продукцията им се утвърди като достатъчно качествена, може да им стана клиент.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  92. 92 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#88] от "DareDebil":

    Прав си, но дай да бъдем реалисти, ние започваме от нулата не можем да очакваме повече.

  93. 93 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#92] от "normandy":

    и аз така викам, дай да бъдем реалисти, и да не очакваме че след това ще дойде производство на двигатели, трансмисии, електроника и т.н. просто защото така ни се иска.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  94. 94 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#92] от "normandy":

    словакия от къде почнаха преди да построят завода на киа там според теб?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  95. 95 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#89] от "DareDebil":

    Най хубавото е, че ако този проект се окаже успешен впоследствие ще привлече и други инвеститори, защото в момента никой не би тръгнал да вложи 1 милиард за модерен завод за автомобили при условие, че ние нямаме никакви традиции.

  96. 96 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#95] от "normandy":

    това най-хубавото е само с пожелателен характер, никой няма да дойде защото ще си каже "брей, в това ловешко село могат да слагат двигатели и трансмисии на вече готово китайски коли, нека да инвестираме 2 млрд долара в нов завод там" Традиции не се правят с поставяне на седалки и брони, а и нали тука се насълзяват от умиление разни хора като си спомнят какви традиции сме имали със сглобяването на москвич, рено, фиат и т.н. Като е само до традициите, защо никой не дойде 91ва, а фолксваген отидоха в словакия, не в българия? Отново, това е китайска фирма, страната с най-евтината работна ръка в света, най-голям износител, те нямат никакъв интерес да строят в българия каквото и да било, някои друг да дойде само заради едно цехче за сглобяване е блян без никакво реално покритие.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  97. 97 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#96] от "DareDebil":


    [quote#96:"DareDebil"]Като е само до традициите, защо никой не дойде 91ва, а фолксваген отидоха в словакия, не в българия? [/quote]

    Не са инвестирали в Словакия, а в Чехословакия. Не съм твърдял, че само традициите се гледат, но за да се инвестира някъде в дадена сфера се гледа и дали има успешни проекти преди това.

  98. 98 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#96] от "DareDebil":

    На японците им бяха нужни 40 -50 години усилен труд да достигнат това ниво на което са сега, въпреки, че не започват от нулата като нас.

  99. 99 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#96] от "DareDebil":
    По повечето пунктове съм съгласен с тебе,само по едно малко се разминаваме-Китай вече не е страната с най- евтин труд в света,особено в източните райони.И тъй като заплатите там растат средно с 14%-15% годишно,което означава удвояване на всеки 5-6 години,скоро може да започнем да наблюдаваме износ на производства оот китай.То в текстилния отрасъл вече се наблюдава този процес де,изнасят се масово към Индия и Бангладеш.

  100. 100 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#98] от "normandy":

    трябва да си много завеян в облаците да си мислиш че цехчето в баховица е първата стъпка в превръщането ни в япониц, и че след 50 години ще има българска фирма равна на тойота или нисан, като произведени бройки и като технологии. Никъде не става въпрос да се настигат японците, става въпрос за привличане на инвестиции от фирми които вече имат технология и търсят евтина и квалифицирана работна ръка. Така както много фирми правят в турция, словакия, полша, че и румъния. За чехия да не говорим, шкода е един от най-старите производители на автомобили в света. Историята на японците няма нищо общо с българия, двете са несравними просто.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK