Съюзът General Motors-Peugeot Citroën ще им пести по 2 млрд. долара годишно

Съюзът General Motors-Peugeot Citroën ще им пести по 2 млрд. долара годишно

© Reuters



Американският автомобилен гигант General Motors и френският автомобилостроител PSA Peugeot Citroën обявиха официално дългосрочното си сътрудничество, което ще използва комбинираните възможности и капацитет на двете дружества, за да се подобри печалбата им и да се повиши конкурентоспособността им в Европа, съобщиха от PSA Peugeot Citroën. Очаква се това да спестява по 2 млрд. долара разходи на двете компании годишно.


Алиансът на компаниите се крепи на две основни платформи – обменът на платформи за производство, компоненти и модули и създаването на глобален джойнт венчър за покупки на суровините, частите и другите стоки, използвани в производството.


Съвместното дружество ще има годишен бюджет от около 125 млрд. долара. В същото време и двете компании ще продължат да се представят на пазара самостоятелно и отделно да продават колите си. От европейския гигант допълват, че това отваря възможност за форми на коопериране.




Във връзка със създаването на алианса PSA Peugeot Citroën възнамерява да увеличи капитала си с 1 млрд. eвро чрез емитирането на преференциални акции. GM пък планира, както вече беше оповестено, да придобие 7 процента дял от Peugeot Citroën, което ще я направи вторият по големина акционер след Peugeot Family Group.


Първоначално двете компании възнамеряват да се съсредоточат върху малки и средни по размер автомобили. Те обмислят и възможността да развият съвместна платформа за коли, които изхвърлят във въздуха по-малко емисии. Първият такъв автомобил се очаква до 2016 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Електромобилите - ясно защо се обединяват...

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Капитализъм, конкуренция, свободен пазар, избор...
    Баси, а то какво стана...

    Мачкай климатичния чейндж!
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Нищо не разбрах от тази новина.
    Явон е писана неразбираемо и в оригинал и преводача хептен се е затруднил.
    ГМ придобива 7% от ПСА в преференциални акции на стойност от €1 млрд.
    Така ли е?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    Генералите след Опел ще глътнат и един френски производител на коли.Началото на нова американска автомобилна окупация на Европа.А кога ли беше времето, когато Капуткин сънуваше руски Опели ...

    Британския пазар отдавна се доминира от американски производители; немския също има значително американско присъствие, чрез Опел и Форд, сега остава френския, италианския пазар след съюза на Фиат и Chrysler също е гарантиран за Америка.

  6. 6 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#5] от "Само Левски":

    Опел е в Дженеръл Моторс от 1929 година.
    И в Германия няма добра репутация.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  7. 7 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1597 Любопитно

    До коментар [#5] от "Само Левски":

    Само дето крайслер е подчинения ма карай.
    Това си звучи почти като поглъщане. А съвсем доскоро бяха правителствена компания (говърнмънт моторс, както се шегуваха).

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  8. 8 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#5] от "Само Левски":

    Опел е в Дженеръл моторс от 1929 година.
    И в Германия не се ползва с добра репутация.

    OPEL = Ohne Power Ewig Letzter (без мощ винаги последен)

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  9. 9 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Годишен бюджет от 125 милиарда при продажби на двата концерна около 200 милиарда.
    Ако се обединят изцяло е възможен такъв бюджет, инаЧе май е доста висок.


    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  10. 10 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    А бе казват, че Фиат се продава в САЩ като топъл хляб!

  11. 11 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3811 Неутрално

    До коментар [#5] от "Само Левски":Само забравяш,че Фиат купува Крайслер,а не обратното...

  12. 12 Профил на πA®ΣH
    πA®ΣH
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Печалбата за едни, винаги е загуба за други.

  13. 13 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 753 Весело

    [quote#12:"πA®ΣH"].[/quote]

    В престъпния свят на българския бизнес несъмнено е така. Но по принцип не е.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  14. 14 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#5] от "Само Левски":

    Пропусна Сааб, нарочно ли?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  15. 15 Профил на ispor
    ispor
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Както казваха в една друга сфера-"две патки не правят един орел!"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK