И пътната агенция подкани бизнеса да свали цените за поддръжка на пътищата

Архив

© Надежда Чипева, Капитал

Архив



След министъра на земеделието Мирослав Найденов, който вече цяла седмица "натиска" надолу цените на яйцата, и министъра на здравеопазването Стефан Констинтинов - също в битка за намаляване на цените на лекарствата, днес и пътната агенция обяви, че иска от фирмите да намалят цените за ремонт и зимно поддържане на пътищата.


Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров изпрати писмо до пътоподдържащите фирми с покана за намаляване на договорените единични цени за текущ ремонт и зимно поддържане на републиканските пътища, включени в действащите договори, съобщи пресцентърът на Лазаров.


В края на миналата седмица от публикуваните от пътната агенция договори с фирмите стана ясно, че за изкърпването на дупка до 4 см в Плевенско например изпълнителят получава 41,24 лв., а за същата услуга в София сумата е 19,80. Засаждането на фиданка в Плевен струва 361,99 лв., а в Благоевград - 9,15 лв.




В писмото си до бизнеса, цитирано от пресцентъра, Лазаров посочва, че очаква фирмите да направят предложенията си за намаляване на договорените единични цени за отделни видове дейности до 23 март 2012 г.


Основания за отправяне на настоящата покана са чл. 431, ал. 2, т.1, буква "в" от Закона за обществените поръчки, както и чл. 43, ал.1, т. 2 от сключените договори за поддържане на републиканската пътна мрежа, в който се посочва, че "страните  могат да изменят договора по изключение при намаляване на предложените от изпълнителя единични цени за изпълнение на предмета на договора".


"На фона на тази икономическа обстановка извършваните разходи за развитието и поддържането (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на транспортната инфраструктура в страната са със значителен икономически обхват и не бива да бъдат подценявани и омаловажавани. Независимо от това обаче необходимостта от формирането на стратегия за развитие в посткризисните условия в областта на транспортната инфраструктура и след направен обстоен сравнителен анализ на единичните цени, въз основа на които се осъществява поддържането на републиканските пътища в страната от представляваните от Вас дружества, се обективира явната възможност за намаляване на тези цени", пише в цитираното писмо на Лазаров до бизнеса.


В интервю за в. "Стандарт" днес Лазаров обяснява, че липсата на конкуренция е причина за големите разлики в цените, които Агенция "Пътна инфраструктура" плаща за поддръжка на пътищата в различните области в страната.


При определени процедури се оказа, че местните фирми стояха на вратата с два комплекта документи - вероятно в единия е била високата цена на офертите, в другия - ниска. След като са видели, че са единствените кандидати, са подали офертата с високите цени, заявява в интервюто Лазар Лазаров.


По този повод той обяснява още: "Не съм юрист и затова се консултирам с експерти в областта. При регулярните ми месечни срещи с бранша дискутираме проблема. Те предложиха редица промени по отношение на тръжните процедури, но Агенцията за обществени поръчки не ги приема."

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Весело

    вЕрвай, мат'ряле!

    вЕрвай, че лапачите на комисионни подканят рушветчиите да си свият печалбите, което би намалило и размера на рушвета!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  2. 2 Профил на Вашето име
    Вашето име
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ,,И пътната агенция подкани бизнеса да свали цените за поддръжка на пътищата'' Мечти мечти това няма да стане.Бизнеса в България е алчен

  3. 3 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Те са се картелирали яко...реално са без конкуренция и няма как да се съгласят да свият печалбите си.....Изказването е популистко......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3662 Весело

    Аман от сиромахомилстване!
    Явно сега това е на мода.

    Абе, а като подписвахте тези договори що не се сетихте?
    И защо тогава ""На фона на тази икономическа обстановка, извършваните разходи за развитието и поддържането (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на траспротнтата инфраструктура в страната са със значителен икономически обхват и не бива да бъдат подценявани и омаловажавани. Независимо от това обаче, необходимостта от формирането на стратегия за развитие в посткризисните условия в областта на транспортната инфраструктура и след направен обстоен сравнителен анализ на единичните цени, въз основа на които се осъществява поддържането на републиканските пътища в страната от представляваните от Вас дружества се обктивира явната възможност за намаляване на тези цени"???????????


    Апропо, този Лазаров си имал пресцентър! "Пресцентърът на Инженер Лазаров"!

    А кога ще има пресцентър на леля Пена, чистачката в МС?
    Кога, питам аз? Какъв е този пропуск! Недопустимо!
    Бокооооооооо!

  5. 5 Профил на tuk
    tuk
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Така ще е като няма пазарна икономика. За какво ли не вече правителството вече ту се моли, ту заплашвя.
    Тъй да се каже характера му е доста променлив .
    Без ясни цели и с тези монополи друго не ни чака.

    I'm not crazy. My reality is just different than yours.
  6. 6 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ето какво е нивото на транспортната ни инфраструктура ако за момент се изтръгнем от хватката на обсебващата съсредоточеност върху няколко километра нови магистрали - на нивото на Средна Азия:

    http://kafene.net/analysis.html?fb_1101652_anch=23076679

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  7. 7 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Хайде сега и народа подканва управляващите и работодателите да вдигнат доста заплатите и стандарта на живот.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  8. 8 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 996 Весело

    А бе, няма ли някой да помоли и ЛУКОЙЛ да свали цената?!
    Споко, само питам...

    PHILIP
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    Добрееее, айде от тях ще мине от 361,99 ще падне малко, ама да знаете, че от Вашето пада. Ха ха ха.

  10. 10 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    А на бизнеса му омръзна да подканва държавата да намали таксите и осигуровките. Само за да се приеме информация за малка фирма (например от двама човека) в Агенцията по вписванията се плаща 50 лева. Стана ясно къде отиват парите покрай скандала с бонусите, а и в самата агенция можете да видите мраморни плотове и всякакви други ексри с които е украсена залата. Никой не пита бизнеса дали иска да плаща подобни щуротии, както и заплати на пожарникари и физкултурници докато си играят на правителство.

  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Не можеш да правиш търгове за млн. без предварително да си направиш приблизителна оценка.... Това го има само в БГ, щото великите инжинеро-иконономисти отдават всичко на "пазара"....

  12. 12 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#2] от "Повелителя":

    Абе тия да ходят да се пргледа цялото правителство на 4 километър те дават парите а после айде връщай нема такава държава .

  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3662 Весело

    [quote#11:"Хи-хи"]Не можеш да правиш търгове за млн. без предварително да си направиш приблизителна оценка.... [/quote]

    Глупости!
    Естествено, че има предварителна оценка. При това прецизна.
    Кой и колко ще "усвои"
    Останалото са подробности. Въпрос на техника. Стандартна чиновническа техника по "организацията" на "усвояването"...

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3662 Неутрално

    [quote#9:"442"]Добрееее, айде от тях ще мине от 361,99 ще падне малко[/quote]

    Ти си бил голям оптимист!
    361, 99?
    Мярна се такава сумичка, ама в Плевенско е близо 3 лева. На метър!
    Без майтап!

  15. 15 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Решението е да поканят фирми от чужбина ,и независими контролиращи органи пак от чужбина !!!
    Иначе старата песен ще продължи на нов глас!!!

  16. 16 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    След като управляващите "свалиха" цените на горивата, лекарствата и храните, сега очаквам да "успеят" и при цените за поддръжка на пътищата.
    И после като си представя какъв небивал благодат ни очаква...сигурно ще потече мед и масло от "царските" чешмички

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  17. 17 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 616 Неутрално

    То от комисионни, крадене и рушвети по тези търгове, пари за чакъл едва стига за тези пътища. Затвор и бесене трябва, за да се спре целият този цинизъм. След като видяха, че популизма на Борисов работи, една през други агенции, министерства и тн се надпреварват да "подканват" бизнеса да сваля тва онова. Да не би само бизнеса да диктува условията при определянето на цената на горивата, тока и тн. Глупости на търкалета. Все повече смърди на МВФ и Термнал 2.

  18. 18 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#8] от "Philip":

    Ако ЛУКОЙЛ свали цените , Бойко ще си свали гащите, защото само единия гол г.з ще му остане за да пълни бюджета..

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  19. 19 Профил на nikolaydkolev
    nikolaydkolev
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Абе, дали направо да не звъннем на оня, полския министър?
    Като праща яйцата, да прати и една-две бригади?
    А, да,
    и за хапчета го питайте. Ако има - да даде, по второ направление.

  20. 20 Профил на Ченкете
    Ченкете
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Млад адвокат на баща си- тате аз това дело дето ти се мъчиш 20 години го разреших за един месец, похвалило се новоизлюпено юристче на баща си- виден столичен адвокат.

    Мойто момче, аз с това дело те изучих, образовах в Швейцария, купих къщата и офиса, измърморил сърдито и укорително старият.

    Та тъй е и с пътщата в България!

    Как мислите е по печелившо- да се строят нови пътища и настилки в конкуренция и с ясни парамети за всеки метър или да се кърпи незнайно къде, колко и как дупки и дучици!?

    По точно сега не се кърпи, сега се усвоява!

    Де го тоя УЖ пребитият на Магистрала Тракия Пауновски? Ако всички журналисти на КАПИTAЛ са такива измамници - мерси ви за форума!
  21. 21 Профил на juve
    juve
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Кърпенето на дупки, както излиза, е някаква операция, която се е извършвала на Марс и на Сатурн с някакви техни машини и алиени и Пътната Агенция въобще няма представа за някакви стандарти на цени и качество на работа. Затова една дупка в Плевен я пълнят (не ремонтират!!!) за 100 лв, а в София същата - за 25 лв. Те явно нямат и представа от изчислянане на себестойност, норма (нормална) на печалба и т.н. Това е една бурлеска и нищо друго. Предлагам на Агенцията да отпусне един бонус от 100000 лв. например за някой свой "специалист", който да изчисли разходи за материали, за работа, амортизации (приблизително), общи разходи, административни разходи (за средно голяма фирма), финансови разходи, извънредни разходи, 20 % печалба и да определи стандарта за 1 кв. м закърпена настилка.

  22. 22 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 402 Весело

    Нека АГЕНТИТЕ от Пътна агенция да искат по-малки комисиони и цените ще паднат от самосебе си

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  23. 23 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 996 Любопитно

    До коментар [#18] от "greg1":
    То е ясно, че сал акцизите пълнят хазната. Ама, ако е по -евтинко, хората повече тунджа ще наливат...
    Так си мисля аз де. Нали ГЕРБ ще вдигат покупателната способност, ще изправят икономиката и потреблението.
    Ама аз нищо не разбирам....

    PHILIP
  24. 24 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#21] от "juve":

    То защото в Сф е 25 лева,затова едни и същи места ги асфалтират по 3-4 пъти,такъв е слу4ая с предгаров площад "Подуяне",миналата година го ремонтираха 3 пъти и сега е пак готов ,целия в дупки,да се започва наново и тази

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  25. 25 Профил на Kranc MK
    Kranc MK
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Моля ви се хора спрете да говорите глупост.Лазаров си чеше езиците.Вчера пресъствах на една среща която не се тръби много в медиите какво гласи "Лазаров-спирам парите по плащанията за лотове и магистрали, защото са надвишени количествата по сертификати".Това е офециалното, дефакто няма пари.Относно поддръжката това е пълна глупост че трябва да се намаляват цените аз съм да се вдигнат дори и ще се аргументирам.Лично аз съм разработвал цени за зимно подържане.Никаде в статията не се казва че договрите са за 4 годни без клауза за корекция на цените от страна на възложителя /АПИ/ към изпълнителя.За този период горивото и битума от който се прави асфалта поскъпва много кратно.Обаче Боко казва искъм ниски цени и надоло.ЗНаете ли колко струва да се забърка асфлат за 1км път широк 7.5м - 100 000лв за материали за механизация и за работа почти не остава печалба на фирмата, единственият начин да и останат пари вместо 4 см да го пусни на 3.5 см.Това ли е бизнеса в България.Тези високи цени кадето се коментират са на СМР който не се правят никога.Къде сте видяли по нашите пътища да се сеят дръвчета никаде.ОСновно се плаща за кръпки на 4-6 см, облицован окоп и зимно подържане което се актува на км.Тоест давате една цена от порядака на 800-1500лв/км за месец.Ако падне сняг печелите, ако не падне губите защото не ви се плаща.Една такава компания има служители от порядъка на 50-80 човека и всеки месец трябват пари за тях, но те нямат приходи, затова пътните компании са сега най зле от към заплати на работниците и задължения към доставчици.МОЯТ СЪВЕТ КЪМ ВАС Е ПЪРВО ПРОУЧЕТЕ ТЕМАТА ДОБРЕ И ПОСЛЕ ПРАВЕТЕ СКАПАНИ КОМЕНТАРИ.
    Благодаря.

  26. 26 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#5] от "tuk":Пазарната икономия не значи ниски цени. По-ефтиното значи по-некачествено. Време е и в Бг да се иска качество, а не да излезе без пари.

  27. 27 Профил на с.н.с- з.м.с  greg1
    с.н.с- з.м.с greg1
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#23] от "Philip":

    Дааа ще я вдигат покупателната способност на хората.Като ходи Найденов да и се моли да се вдигне , че да не внесе от Полша , а Борисов да я заплашва с Цветанов..

    "НИКОГА НЕ БЯХ СВОБОДЕН ДА БЪДА СЕБЕ СИ-ТОВА НАРИЧАМ НЕПРОСТИМО"-Metallica - Unforgiven
  28. 28 Профил на Amoravis
    Amoravis
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ами то е просто: спрете корупцията и шуробаджанащината при обществените поръчки и изберете най-добрата за обществения интерес; или казано по друг начин - вършете си работата!

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Държавата ни демонстрира сваляне на цените. Освен, че е популизъм, имаме и пряко намигане към едни уж отминали времена.

    Що пък не оставите да живне конкуренцията, те цените сами ще се оправят?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    блябляблЯЯЯ..Мутроландия- казах! хау!

  31. 31 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 996 Весело

    До коментар [#28] от "Amoravis":

    А не - шуробаджанащината не може да се спира. Зер заради родата се прави.

    PHILIP
  32. 32 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 996 Весело

    До коментар [#29] от "Тони!":

    Ама то ако има конкуренция, как ще се пълнят джебетата на спонсорите?!

    PHILIP
  33. 33 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Изказването изобщо не е "популистко", а балансирано.Има само две предложения

  34. 34 Профил на canu
    canu
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Евтино = некачествено!

  35. 35 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#21] от "juve":

    Чух, че и миенето на пътните знаци излизало по 35 кинта парчето в Плевен. После гледах и някъв мазен плевенски чиновник кви глупости дрънкаше. Всичко било законно.

  36. 36 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#15] от "mitkobomb":

    Абе пич има фирми и в България които работят на нормални цени но мафията ГЕРБ /то в по малка степен го имаше и преди / не допуска без да платиш да печелиш. Стигат до нахалството да искат 40% комисионна при нормална търговска надценка 10 %

  37. 37 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#25] от "kranc_mk":

    Къде ли е братко и батко? Аз ти препоръчвам да не се правите на ощипани в този бранш. Всички, много добре знам как се правят търговете и обществените поръчки.

  38. 38 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 537 Разстроено

    Кофти! Слуховете, че правителството е свършило парите се оказват верни.

  39. 39 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#35] от "greenman":

    А на стадиона събрани всички чиновнически боклуци с бонуси знаеш ли колко бързо си признават а .

  40. 40 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#25] от "kranc_mk":
    Абсолютно подкрепям думите ти! Това е част от реалността.

  41. 41 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#39] от "bokko":

    Дай боже да ги съберем. И аз съм ЗА!

  42. 42 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#38] от "znayko84":

    То че ги е свършило парите е ясно щом премиера сутринта се кахъри че са му оставили само 8 милярда и стигнали само за три години от мандата а трябвало да се остави повече поне за до края на мандата .Тоест всичко събирано до сега е опукано

  43. 43 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#24] от "bzm":

    така е! И всяка година общината се удря в гърдите: "Имаме 40 милиона бюджет за кърпене!" само че матр'яла пропускаме че всъщност става дума за едни 40 милиона ВСЯКА година на едни и същи фирми...и куче влачи диря няма...и за 2-3 години сме няляли пари за на някой БентлитУ като е можело не дупки а цялсотно преасфалтиране да се направи..

    а съвсем друга тема е къде са хората, които разбират от асфалтиране и материали...живял съм и в Скандинавия и на много на топло е нема такъв асфалт, който само по една зима да кара...

  44. 44 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    [quote#11:"Хи-хи"]Не можеш да правиш търгове за млн. без предварително да си направиш приблизителна оценка.... Това го има само в БГ, щото великите инжинеро-иконономисти отдават всичко на "пазара"....[/quote]
    Не, не е от отдаване на пазара. От друго е- ЗОП. Законът никъде не споменава за проверка на пазарната цена спрямо офертата, а само примерно за "най-ниска" оферта. От там идват куп проблеми, при които съвсем законно се искат цени 2-3, 100 пъти над реалните, които биха били платени, ако се поръча от обикновен човек на същата фирма. Но в цялата история чиновниците печелят- кашата в ЗОП е огромна, отговорност няма за решенията- всичко е в комисии, които се водят неподкупни, а никой поотделно от членовете не се смята за отговорен. Така ти плащат примерно 20лв вместо реалните 5, а ти отчиташ 10лв на партията-майка или нейния представител, който ти урежда далаверата. Контрол на изпълнението също заради тези каши няма- как кметът да не ти плати и да те накара да направиш път, който не се нагъва, ако е получил от теб едни стотици хиляди или милиони(Ясно е, че цялата далавера не е само на ниво чиновник, защото ще го сменят на мига, ако не е прост комисионер, който отчита пари нагоре.)?
    Досега никога при ЗОП процедури е нямало оценка на пазарната цена на нещо. Пътищата уж са вид услуга без съвсем ясна цена. Защо, обаче, може мляко с цена в търговската мрежа 50ст да отива в градини на над лев(случай в Пловдив с Централизирано снабдяване) или канцеларски материали с цени по каталог за търговия на дребно към крайни клиенти да отиват за ведомство от същия продавач на двойни цени? И тия неща никой никога не ги проверява. Просто в ЗОП не е описано да се търсят такива нарушения.

  45. 45 Профил на agenciagruh
    agenciagruh
    Рейтинг: 506 Разстроено

    Вече наистина мисля ,че живея в някакъв унес!!Отказвам да чета статията заглавието ми стига!!

  46. 46 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    За "успокоение" ще ви кажа, че този проблем е непреодолим във всички бивши соцстрани! Причината съм сигурен, че знаете коя е! И съм сигурен, че така ще е още дълго!
    По-горе срамежливо се подхвърли за чужди компании и чужд контрол. НЕЕЕЕ, и това не помага, защото в началото още са нашите безмилостни търтеи-бандити, а на лесната голяма печалба никой не може да устои, дори германец!

  47. 47 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#46] от "péro":

    Преодолим е само че Цецовите копои не закачат тези които даряват за ГЕРБ това е основния проблем .

  48. 48 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    [quote#36:"bokko"]Стигат до нахалството да искат 40% комисионна при нормална търговска надценка 10 %[/quote]
    Много ясно. Знаят, че ще обявиш поне двойна цена. Ако няма желаещ да работи по схемата, процедурата по ЗОП се спира, а след месеци се прави нова с правилни участници. А и при ЗОП има едно интересно правило, което позволява далаверата. Ако цената ти е примерно 30% по-ниска от тази на останалите участници или предвидената в самата поръчка ориентировъчна като бюджет, отпадаш, защото явно не е правилна. Така при пускане на нормална цена от някой, ще пуснат още 2-3 фирми да дадат осреднена друга или просто ще отпадне той, защото в конкурсната документация ще е упоменат бая по-висок бюджет.

  49. 49 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#48] от "атанас":

    Да бе ще му платя и данъка на комисионната ей сега казваш му че пълен боклук и чао макар че той ти се хили маззно мазно

  50. 50 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    [quote#49:"bokko"]Да бе ще му платя и данъка на комисионната ей сега казваш му че пълен боклук и чао макар че той ти се хили маззно мазно[/quote]
    Ами, плащат го. Идея си нямаш какво е по ЗОП. А и комисионни често минават като "подизпълнител", който ти и посочен, или "консултантски" и натам си се оправят как да платят 10% данък. Че и при двойна и тройна цена 10% ДП са ти на сметка, не мислиш ли? Самата система идея си нямаш колко е отработена от години и само в нея се сменят получаващите рушвета и може би изпълнителите, ако са на чужда страна.
    Ако ти не си за далаверата, както са и хора като мен, които съответно не работят по ЗОП, то има достатъчно желаещи да участват в схемите. Не го забравяй това. Топлото според теб как документално е похарчил своите над 100 милиона+парите за енергийния бизнес на майка си, та да останат в него? А той е просто пример за хванат натясно и все пак съден, макар и за разходи за синьо сирене...

  51. 51 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 838 Неутрално

    .....Еб@@@@@@ти фиданките - 361,99лв 0_о

  52. 52 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 561 Весело

    Да бе, тия в Пътна Агенция да не са се отказали от рушветите, че искат да свалят цените!?!
    Като махнат рушветите от всяка поръчка по ЗОП, все едно в коя област,и цените изведнъж ще станат нормални.....

    Извинете, увлякох се. Това тук няма да се случи.

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#32] от "Philip":

    Не знам точно. Могат да се пробват да поработят на равни начала в конкурентна среда, ама не знам дали имат подобни умения.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    Как ще свалят цените, като назначените за бизнесмени тази година трябва да заменят Поршетата с Ламборджинита, а Мазерати с Бугати.

  55. 55 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 561 Весело

    Да бе ЗОП е направен като немския закон т.е. почти преписан от там В Германия работи а в България не . На едно съвещание на вносителите на едни стоки присъстава и Представител на агенцията която наблюдава изпълнението на поръчки по ЗОП и остана учудена че всички вносители декларираха че няма да участват в поръчки по ЗОП Тя каза че са им познати над 120 начина за опорочаване на търговете и попита а тогава от къде ще купуват тези стоки .Отговора ни беше прост от където искат

  56. 56 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4201 Гневно

    "..........В края на миналата седмица от публикуваните от пътната агенция договори с фирмите стана ясно, че за изкърпването на дупка до 4 см в Плевенско например изпълнителят получава 41,24 лв., а за същата услуга в София сумата е 19,80. Засаждането на фиданка в Плевен струва 361,99 лв., а в Благоевград - 9,15 лв.........."

    Това вони на корупция и кражби от държавните/обществени/ пари!Е..хти драстичните разлики в цените за едни и същи дейности!!!!!От горепосочената информация човек може да си направи извода ,че някои хора направо са се налапали/или ояли-според интерпретацията/ в присвояването в Плевен!

  57. 57 Профил на kras
    kras
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Очевидно се налага и цените за поддръжка на пътищата да бъдат оптимизирани, съобразно актуалната икономическа обстановка и реално необходимите за извършването на тази дейност разходи.

  58. 58 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "....днес и пътната агенция обяви, че иска от фирмите да намалят цените за ремонт и зимно поддържане на пътищата."

    Тия "фирми", да не са се подредили по сергии на някой пазар и да са заболи картончета с цените, та някой от "пътната агенция" да ги обикаля и уговаря, да му направят отстъпка, за да си купи "ремонт и подръжка"? Безочливи наглеци!

  59. 59 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Дали да очакваме в скоро време закон за борба със спекулата1? Както в доброто старо време...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK