Валентин Николов: Седми блок в Козлодуй може да заработи през 2018 г.

Валентин Николов: Седми блок в Козлодуй може да заработи през 2018 г.

© Надежда Чипева



Седми блок на АЕЦ "Козлодуй" може да заработи най-рано през 2018 година. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Валентин Николов пред Би Ти Ви.


Той коментира решението на правителството България да се откаже от проекта АЕЦ "Белене".


Според опозицията обаче реакторът може да заработи в АЕЦ "Козлодуй" най-рано след 10-12 години.




Николов заяви, че правителството ще се стреми максимално бързо да реши въпроса със закупения реактор за втората атомна електроцентрала. Според Николов по-добрият вариант е той да бъде продаден.


До 2020 г. токът няма да поскъпне заради липсата на допълнителна ядрена мощност в Белене, а заради въглеродните емисии и инфлацията, каза още Валентин Николов в отговор на въпрос.


Днес той заминава заедно с икономическия министър Делян Добрев за Москва, за да съобщи официално на руската страна решението на България за проекта.


"Очакваме България да излезе по най-мирния и благоприятен начин от проекта за АЕЦ "Белене", каза Николов за предстоящата визита. Българската делегация се надява да уговори "Росатом" да не съди страната ни за неустойки след прекратения строеж на втората ядрена централа.


Ще преговаряме за Южен поток, надяваме се и Русия да намали цената на газа за България, допълни доскорошният депутат от ГЕРБ.


Той повтори позицията на премиера Бойко Борисов, че проектът за АЕЦ "Белене" е опорочен от самото начало, и уточни, че има предвид действията но време на правителството на Симеон Сакскобургготски.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Започнете процедурите лежерно, както и за газовата централа.

    Всички знаем, че това е класическа тактика:

    Няма да има нов АЕЦ (взимаме нещо), но ето ще има [евентуално] 7ми реактор, а защо не и 8ми, и газова централа работеща с газ от липсващи тръби и неразработваеми находища (предлагаме друго).

    Протакайте 3-4 години без да харчите много пари и да строите нищо съществено и след това вече няма да има смисъл да се строят реактори. Газовата централа - може би, ще видим.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  2. 2 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Зам.министър Николов а имате ли стаж в ТЕЦ,аз имам щото.Марица Гълъбово.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Очаквам съвсем скоро да стане много интересно. Сигурен съм, че на детето, което заема щата на министър в Русия ще му бъде направено ново предложение от типа - не можеш да откажеш. И както добре вече знаем, че решение взето от ГЕРБ трудно изкарва три месеца без да бъде коренно променено или отменено и в този случай след няколко месеца може да станем свидетели на поредното обръщане на позиция. След такова масово спиране на руски обекти в България, Русия и по специално Путин няма да пропусне възможност да обясни на бат. Бойко, кой, кой е.

  4. 4 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Колега,

    Министерски съвет взе решение:

    1. Отменя решенията по т. 57 от Протокол 17 от заседанието на Министерския съвет от 29 април 2004 г.

    2. Отменя Решение №259 на Министерския съвет от 2005 г. за определяне на енергиен обект "Ядрена централа на площадка Белене" като обект с национално значение.

    3. Отменя Решение №260 на Министерския съвет от 2005 г. за изграждане на ядрена централа на площадка Белене.

    4. Да се проведат преговори за уреждане на отношенията между "НЕК" АД и "Атомстройекспорт" ЗАО във връзка с решенията по точки 1, 2 и 3.

    5. Възлага изпълнението и контрола на решението по т. 4 на министъра на икономиката, енергетиката и туризма.

    6. Възлага на министъра на икономиката, енергетиката и туризма да внесе в Министерския съвет предложение за изграждане на нова ядрена мощност на площадката на АЕЦ "Козлодуй".

    то е официално и със силата на закон.

    Няма мърда не вече.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  5. 5 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    Калин Добрев и Калин Николов заминават за феодално-болшевишкия сортир да се обяснят русолюбските идеи на Джаба.

    Все пак, един сърдечен поздрав за скръбните рубладжии:

    http://www.youtube.com/watch?v=rEX1dYyvmig

  6. 6 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 505 Любопитно

    Трябва да продадем реактора ,защото е направен по остаряла технология,а и може да работи само с руско гориво и да направим по най-бързия начин конкурс за 7-ми реактор в Козлодуй,но да не бъде по руска технология и да търсим инвеститор за него,а не пак държавата да се ангажира с милиарди.А ако Газпром искат на техен риск,със собствени средства и без договор за дъгосрочно изкупуване на енергията да строи газова централа в Белене,тогава е добре дошла.

  7. 7 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    В намаляване на енергоемкостта е истината, там има огромни възможности при най-добрата инвестиционна възвращаемост ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  8. 8 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":Слушах "детето"- министър тази сутрин и невероятното е, че най-после схванах за какво става въпрос Добре е да не се бърза и според мен, дали ще има 7-ми блок след 6 -8 или 10 години не е най-същественото! Най-важното е, да се договорят условията за удължаване живота на 5-ти и 6-ти блокове.
    По-ми се нрави идеята, този реактор да бъде продаден, а ако се строи на Козлодуй, да се поръча нов - актуален!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  9. 9 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#6] от "simeonov_":

    Ти за САЩ ли лобираш.

  10. 10 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Тоя боклук ВВЕР трябва да се шитне на индийците, не ни трябва това допотопно нещо.

  11. 11 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    "Николов заяви, че правителството ще се стреми максимално бързо да реши въпроса със закупения реактор за втората атомна електроцентрала. Според Николов по-добрият вариант е той да бъде продаден."

    Да се продаде незабавно на Гоце и Овч.
    Те имат рубли!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  12. 12 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3665 Неутрално

    До коментар [#8] от "ь":
    Аз също слушах министъра и ми направи впечатление, че неговият отговор за срока на реализация на VІІ блок е еднакъв с този на опозицията - минимум след 10 год. Според мене, Добрев се представи учудващо добре.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  13. 13 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 950 Любопитно

    "На 29 март 2004 година, България влиза в НАТО като пълноправeн член, заедно с Естония, Латвия, Литва, Румъния, Словакия и Словения.
    Защо в България не се чува какво правим със САЩ и ЕС, а постоянно за някаква си азиатска държава ?
    В 20.50 часа българско време, на 29 март, министър-председателят Симеон Сакскобургготски връчва лично на Колин Пауъл ратифицирания закон за присъединяване на страната ни към Северноатлантическия договор.
    От деня на пълноправното ни членство в НАТО, България е включена в системата на противовъздушна отбрана на Алианса."
    "Република България е държава-членка на Европейския съюз от 01.01.2007 г. по силата на Договора за присъединяване на Република България и Румъния към Европейския съюз."

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  14. 14 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    Боко "отрязал" Путин и сега пратил младоците да операт пешкира. В едни по-други времена, щеха да им се върнат само главите....

  15. 15 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#1:"Distributed"]Протакайе 3-4 години без[/quote]
    абе прав си да ти кажа, то след 10-тина години няма кой да го купува този ток, останалите в България, най-вероятно ще го карат на свещи и фенери! Иначе протакането също е хитро, както го правиха комунистите и царя, вървят си едни пари, примерно 500 милиона на година, а си остава гола поляна!

  16. 16 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    След 6 години? Ей на това му се вика оптимизъм!

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  17. 17 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#13:"Gouverneur général"]Защо в България не се чува какво правим със САЩ и ЕС[/quote]
    Защото нищо не правим, ти не си ли спомняш как Мониту обясняваше от трабанта, как като направят НАТО, две бази и ние само ша щракаме с пръсти и ще прибираме 1 милиард!

  18. 18 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#14] от "Хи-хи":

    Като сгафат вънка нали знаеш как е.

  19. 19 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Весело

    До коментар [#15] от "ban":

    Казах им и да не харчат много пари

    Иначе днес можеш да видиш в Германия един доста по-ветровит и доста по-малко слънчев ден колко ток им идва от ВЕИ:

    http://www.transparency.eex.com/de/

    Следи си го това сайтче да се надъхваш.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  20. 20 Профил на Пропаганда
    Пропаганда
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Предполагам, че разиграват същия сценарий както с реактора.
    Официално сме категорично против, но тъйкато неустойките по договора са толкова големи, по-евтино ще ни излезе ако си я построим тази централа, а после с парите от произведения ток ще си избием загубите.

    Трябва да се изчака развитието на ГЪРБавия сценарий преди да се правят крайни заключения.

  21. 21 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 950 Любопитно

    8 години след влизане в НАТО и 5 години след влизане в Европейски съюз една седмица да се говори в България само за Русия какво иска и каво да прави е признак на старческа деменция на управляващия "елит" в България !
    Заприлича на латино американски сериал с носталгии по бившата любовница която е добра на масата и в секса, но за работа не става.
    Като толкова си я искате скъсайте договорите с НАТО и ЕС и подпишете с Русия за Евтаназия съюз и да приключат с "елита" веднъж за винаги.

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  22. 22 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#19:"Distributed"]колко ток им идва от ВЕИ[/quote]
    веи-то са друга бира, ти нали не си забравил зимата, та сега питай ги германците, при тях като стане -30, и няма слънце и вятър, един месец какво правим!

  23. 23 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 505 Весело

    До коментар [#9] от "bta":

    Не,лобирам за технолигия която да не е остаряла и да не работи само с руско гориво,че зависимостта ни от тях по отношение на енергртиката е достатъчна и нямаме нужда да я увеличаваме А и ги видяхме колко са загрижени за нас,като ни врътнаха кранчето на газа,а и сега като ни го продават"само" два пъти по-скъпо отколкото на Германия

  24. 24 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#23] от "simeonov_":

    Добре де ама на др.технологийте дали работят с руско гориво?
    Нали това е един от проблемите.

  25. 25 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#22] от "ban":

    Пак говорим без да знаем

    Точно зимата, точно най-големите студове Германците изнасяха ВЕИ ток за Франция, защото имаха излишен, а Французите нямаха от къде да вземат.

    Гледай това видео, ама аз ти го давах и преди, ни ти нещо не си много много по информирането, а?

    http://cleantechnica.com/2012/03/27/solar-energy-in-germany-video

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  26. 26 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#25] от "Distributed":

    Ти така си по инфо.я кажи за 20 милярда колко солара могат да се сложат и колко ток и на каква цена ще се добива.

  27. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    До коментар [#20] от "propaganda":

    Няма предвидени неустойки,защото няма договор за цялостно изграждане на централата!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  28. 28 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2007 Разстроено

    Белене беше последният ни шанс да запазим ядрената си енергетика. Всички приказки за нови блокове в Козлудуй са кьорфишеци защото всеки нов проект особено ако реакторът не е руски ще е в пъти по-скъп, а готовия реактор със сигурност ще си остане в Русия за което ще получим символична сума.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  29. 29 Профил на hammer
    hammer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Този човек не се умори да говори глупости.За толкова време няма да може да се получи разрешителното зо нов реактор в Козлодуй.

    И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.
  30. 30 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 505 Весело

    До коментар [#24] от "bta":

    А защо трябва да работят с руско гориво,има много други източници от където можем да си купуваме свежо гориво?

  31. 31 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#26] от "bta":

    Труден въпрос, защото цените на солара не са константни, а постоянно намаляват, за разлика от цените на АЕЦите, които постоянно се увеличават.

    Ако имах 20 млрд и исках да ги завъртя чрез в солар, аз лично щях да ги дам като ниско лихвени заеми на ВЕИ корпорациите да започнат целия производствен цикъл на фотоволтаични системи в България.

    т.е. ще дам нисколихвени заеми за:
    - фабрика за производствно на 10-nine или 11-nine силиций
    - фарбика за производство на Silicon Wafers
    - фабирка за производство на PV cells
    - фабрика за производство на PV Modules
    - фабрика за проиводство на inverter-и
    - фабрика за производство на завършени фотоволтаични системи

    С тези пари ще мога да затворя цикъла, т.е. всичко от-до, за годишно производство на соларни мощности от проядъка на 1-3 GWp.

    т.е. за 2-3 години работа на тези фабрики ще бъдат произведени достатъчно соларни мощности, че по обяда да произвеждат ток за над 150-200% от потреблението.

    Продукцията на тези фабрики ще изнасям за целия свят и/или инсталирам в България. Според зависи.

    И така плавно след 5-10 години голяма част покриви на Балкански полуостров ще имат фотоволтаични системи произведени в България.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  32. 32 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#12] от "domakinq":
    Мери си приказките, като Трайков , но поне не е чак толкова "досадно" лаконичен и най-важното - борави с цифри )) Най-после разбрах, колко струва този реактор, ако че бе с "точност" плюс - минус 20-ина милиона )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  33. 33 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#30] от "simeonov_":

    Е нали искат деверсикация колкото повече толкова по евтино.

  34. 34 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1317 Любопитно

    [quote#31:"Distributed"] че по обяда да произвеждат ток за над 150-200% от потреблението.[/quote]
    А зимата през студените нощи какво ще "черпим"? Половината годишна ел енергия, консумирана от моето домакинство е точно тогава

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  35. 35 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#31] от "Distributed":

    А живота на тея неща ако е 30 г.това означава,че ако държавата затвори един цикъл никога няма да има недостиг на ток.А и цената ще е по 5 ст на кв

  36. 36 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1376 Любопитно

    Ако има 7-ми ще се наложи да има и 8-ми - технически се налага. И ако единия е произведен от Росатом то трябва и втория да се произведе от тях... или греша? И като имаме 2 руски реактора искаме не искаме ще ги зареждаме с руско ядрено гориво, защото там не е като да бачка с каквото му сипеш.

    И къде остава енергийната независимост? Единствено в продажбата на реактора.

    Жената е покана за щастие
  37. 37 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Весело

    До коментар [#34] от "ь":

    Живей с този въпрос.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  38. 38 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#33] от "bta": Диверсификацията не значи повече и по-евтино, а въпрос на избор

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  39. 39 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#38] от "ь":

    Е ще избереш по скъпото щото не е руско ли.

  40. 40 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#25:"Distributed"] Французите нямаха от къде да вземат. [/quote]
    сериозно, да не са имали ядрена авария! Не съм чувал да им е гръмнал някой от 50-тината реактора

  41. 41 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#34] от "ь":

    Шегувам се.

    Ами зимата ще си имаме резервни мощности и от тях.

    Ето ги двата вариянта:
    1.
    Лято - внасяме изкопаеми, уран и т.н.
    Зиамта - внасяме изкопаеми, уран и т.н.

    2.
    Пролет,Лятото, Есен - караме през деня на слънце
    Зима - внасяме изкопаеми

    Аз предпочитам вариант 2.

    Имай предвид, че ако имаме в България мощности, които през лятото да ни задоволят 150-200% от потреблението през деня, тези мощности през зимата ще могат да ни задоволят около 40-80% от потреблението през деня.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  42. 42 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#34] от "ь":

    нали има едни централи който генерират пройзведения ток и пак го пускат в системта.

  43. 43 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#40] от "ban":

    Човек, за амнайсти пореден път. Отиди, проучи въпроса, и после говори.

    Французите, понеже се отопляват на ток, получиха ОГРОМНО, НЕПРЕДВИДЕНО върхово потребление на ток.

    АЕЦите им бачкаха на колкото си могат, но потреблението, беше ОГРОМНО.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  44. 44 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#39] от "bta": Стига бе! Ще избера това, което по-ми отърва , но и този който предлага ще знае, че не може да ме "гърби" много, защото имам алтернатива ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  45. 45 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#35] от "bta":

    Нещо такова.

    Имай предвид, че ще имаме либерализиран енегиен пазар и цената на тока на борсата през деня (когато фотоволтаичните мощности снабдяват повече ток от потреблението ни) ще е близка или под нулата, както се е случвало и се случва все по-често в Германия.

    Токът ще струва пари по време на вечерното върхово натоварване, сутринта и през нощта.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  46. 46 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#44] от "ь":

    тогава по скоро ще ти дават цена близка до пройзводствената

  47. 47 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#44] от "ь":


    [quote#44:"ь"]Ще избера това, което по-ми отърва[/quote]

    Защото ей сега ще скочат атомните лунатици и ще те заплашат:

    АКО НЯМАШ РЕАКТОР, ЩЕ ВНАСЯШ ТОК ОТ ТУРЦИЯ!

    (независимо дали е по-евтин или не)

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  48. 48 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#44] от "ь":

    *националатомните лунатици.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  49. 49 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#45] от "Distributed":

    Ми да даейтват ама едва ли.

  50. 50 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1317 Весело

    До коментар [#41] от "Distributed":
    Има десетки варианти На мен нищо друго не ми остава, освен да се надявам да бъде избран най-правилния, затова задавам и въпроси ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  51. 51 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#49] от "bta":

    Ами те действат, даже доста усилено. Ето виж съвсем пресен (от преди 1-2 дена) анализ на ситуацията в Германия:

    http://www.renewableenergyworld.com/rea/news/article/2012/03/germanys-official-2011-solar-pv-stats-where-growth-is-happening

    Там четем:

    Levelized cost of electricity (LCOE) for PV systems has approached levels low enough that it's "theoretically possible to operate plants outside the EEG," according to EuPD, citing Jan Winkler of CleanTech 360 Consult, and special power purchase agreements (PPAs) may also be an alternative.

    т.е. (имайки предвид, че LCOE for PV systems ще пада още и още) ще е възможно да се инвестира във фотоволтаични ферми без нуждата от преференциални цени за изкупуване.

    т.е. те са рентабилни само чрез продаване на тока си на борсата на каквито цени (по-малки от всички останали, защото нямат контрол върху производството) могат

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  52. 52 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Мога да ви заявя че Сименса отдавна си прибра "частите" като
    материали дадени и обработени на ишлеме.

  53. 53 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    До коментар [#51] от "Distributed":прочети кво съм налисала

  54. 54 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#50] от "ь":

    Ами и аз се надявам по-скоро да се разчуе, че ВЕИ са най-евтиния енергоизточник, защото те вече са, но хората не знаят, а "енергийните експерти", които съветват беге правителствата, не искат и да знаят, защото всички идват от НЕК, ДКЕВР и АЕЦите.

    А когато се разчуе и всички около нас започнат масово да си слагат ВЕИ и масово да започнат да си самозадоволяват нуждите на ток (както ще стане с Гърция и Европейска Турция), т.е. дори и да искаме няма да има на кой да изнасяме ток, ще изчезнат и всички мераци за АЕЦи, енергийни центрове на галктиката и т.н. и т.н.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  55. 55 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Седми блок никога няма да заработи.Или ако заработи,то това може да стане само и единствено със съгласието и монтирането му единствено и само от руската страна.Нито една друга фирма,или държава няма право да монтира подобно съоръжение без руски сертификат.Такова е изискването и правилата в областта на атомната енергия.А дали Русия ще се заеме с тази задача?иИ срещу каква сума и при какви условия?

  56. 56 Профил на Вальо
    Вальо
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#30] от "simeonov_":

    Всеки друг източник на гориво ще връща на България отработеното гориво. Това е ядрен отпадък. По договор Русия съхранява цялото гориво на „Козлодуй”, но за определен срок. Между другото този срок е изтекъл и е въпрос само на добра воля от страна на руснаците да продължават да го съхраняват. Очевидно сега добрата воля вече може да не е налице и след визитата на министъра може заедно с него да пристигнат няколко тона ядрени отпадъци в България. Ще се радвам журналистите пак да търсят „енергийните” специалисти от рода на Огнян Минчев, Мартин Димитров, Гоце, „проф” Тасев и останалите за съвети къде да приберем „подаръците”.
    Но важното е една новина, която новият министър изпусна. Младостта не е порок, но когато шефът ти е некадърен пожарникар, а ти трябва да решаваш енергийни задачки може да стане фал. Та Добрев каза следното:руснаците могат да намалят цената на газа при определени отстъпки от наша страна. Например да доставят газ директно на крайни потребители(без посредника Булгаргаз) или да строят газови електроцентрали, като пак доставят директно газа за тях. Т.е. това са предложения на руснаците и за изцяло техни проекти.
    А Боко и оня набеден инженер от Габрово изкараха подобен проект като идея на ГЕРБ и с който едва ли не ще компенсира баланса, нарушен от ВЕИ. Да, ама не.
    И по повод ВЕИ – самото им изграждане трябваше да се координира с компенсаторни мощности. Не да наредиш по полетата слънцестърчалки и после да се чудиш как да ги „компенсираш”.....

  57. 57 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#54:"Distributed"]Ами и аз се надявам по-скоро да се разчуе, че ВЕИ са най-евтиния енергоизточник[/quote]
    е, ти сега ни обърка съвсем, на нас ни вдигат тока заради зелената енергия, ти го изкара най-евтиния, и пак да питам, София, януари, мъгла, -20 цял месец, ако кажеш че можем да изкараме на ВЕИ, направо режа с флекса тръбите на парното!

  58. 58 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Бъркам ли или доскоро ни убеждаваха, че неустойки нямало да има?

  59. 59 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#57:"ban"]е, ти сега ни обърка съвсем, на нас ни вдигат тока заради зелената енергия,[/quote]

    На нас ДКЕВР ни дига тока, заради определените от ДКЕВР преференциалните цени за изкупуване на зелената енергия.

    Да кажа ли пак ДКЕВР?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  60. 60 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 505 Весело

    До коментар [#56] от "Вальо":

    Само,че сигурно знаеш,че ЕС настоява всяка страна да си съхранява отработеното гориво на своя територия и да не го изнася,така че рано или късно и даже с руско гориво ще трябва да го съхраняваме у нас,така,че не виждам какъв е проблема дали ще съхраняваме руско или чуждо гориво!!! А,да не говорим,че това гориво което е в Русия рано или късно ще ни го върнат сигурно,да си го съхраняваме ние! По въпроса за ВЕИ,мого ясно,че трябват компенсиращи мощтности и точно за това е предложението за газова централа,но без да има ангажименти на България за дългосрочни договори за изкупуване на енергията!

  61. 61 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 583 Неутрално

    ...дотогава ще караме на свещи :))))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  62. 62 Профил на odysseus
    odysseus
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Мдааа любима тема 7-ми реактор в Козлодуй. Туквун сам се намърда на пачите яйца Анализа и разрешението за 7-блок ще е обременено на наличния hardwarе на централа, което е прекрасен и подчертавам ДЕБЕЛОООО, обоснован довод да ни бъде отказан !!! Между другото ние вече си имаме газова централа във Варна, но стои в резерв. Тази зима я пуснаха по време на стачката в "Мариците" и стана ясно, че за след като работи 3 седмици себестойността на тока се е покачила ! Ако някой си мисли, че на онези в Брюксел им пука за България много се лъже !!! Ако ние не си направим държавата те само ще гледат сеир и ще я поддържат на хемодиализа !!!

  63. 63 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 703 Разстроено

    Втори купен и платен нов реактор ще се продава. За втори път площадка по индивидуален проект за атомна централа се прави и разваля. Къде е това? В най бедната страна на Европа.И се питаме защо е най бедна. Ако беше нормална европейска страна политиците ,които са направили това щяха да са в затвора. А тук дадат акъл. А мат,риала слуша ,затаил дъх. Затова и няма да се оправим.

  64. 64 Профил на top_13
    top_13
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Боже,боже още един ядрен корифей...

  65. 65 Профил на ve
    ve
    Рейтинг: 426 Неутрално

    След подписване на договора за стратегически нападателни въоръжения СНВ 3 между Русия и САЩ и във връзка с договора на Русия да изнася плутоний от бойните глави в САЩ, където се преработва на гориво от типа МОХ, се получи исторически минимум на цената на ядреното гориво. Търсенето нараства бавно, а предлагането нарастна бързо. Затова сега е изгодно да се строят АЕЦ.
    Проблемът с отработеното гориво е много сериозен. То съдържа плутоний, който може да се използва за бомби и поради това няма да ни го оставят на нас да го утилизираме. В Русия, в Зеленоград е изградена установка за рециклиране на ядрено гориво. То се разпрашва и след това чрез плазма се получават йони, които се разделят по маса. За целия този процес се изразходва около 5% от енергията получена от горивото в АЕЦ. Тази технология е много успешна.

  66. 66 Профил на Иван Кръстев
    Иван Кръстев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Комунистите и русолюбците са национални предатели. Те претърпяха неуспех, но няма да спрат да вредят на България. Отказът от Белене е само първата стъпка от пътя към окончателно откачване от руския хомот. Другарите няма да мирнат. Един от тях(другар от Булатом) тази сутрин каза, че се надява друго правителство да промени решението. Ще се опитат да свалят правителствата и или ще работят за правителство на националното предателство на бъдещите избори.

    ивкръ
  67. 67 Профил на Иван Кръстев
    Иван Кръстев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не ни трябва никакъв блок в Козлодуй с остарял руски реактор. Ако и когато ни трябва нова мощност в Козлодуй, реакторът да се избере с международен конкурс, да е от най-новото поколение и по възможност да не е руски. Тоя да се продава, даже и на загуба

    ивкръ
  68. 68 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 645 Неутрално

    "До 2020 г. токът няма да поскъпне заради липсата на допълнителна ядрена мощност в Белене, а заради въглеродните емисии"
    ================
    А АЕЦ-овете имат ли въглеродни емисии.
    Ако беше построена Белене, можеше да се изведат от употреба ТЕЦ-обете на въглища и да се спести от въглеродни емисии, респективно да се забави значително поскъпването на тока.
    Можехме всички българи да платим по 1000 лв. за да имаме Белене, сега ще платим по 500 лв. за да я нямаме.
    Също много ми е интересно на кого ще продадем реактора и на каква цена???

    "We're not gonna take it! Anymore."
  69. 69 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    До коментар [#18] от "bta":

    По-скоро: "Кат' се спъне шефа, падам аз" ...

  70. 70 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    До коментар [#69] от "Хи-хи":

    може

  71. 71 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Чета и съм убеден, че коментариите към писанията са по-интересни от самите писания, както и от действията на "политиците", които са причина за писанията. Няма съмнение, че писанията се четат и на много други географски точки и незабавно се нанасят корекции в съответните "български" модели. А аз, ще дам своя скромен принос в областта на енергетиката, препоръчвайки ви да садите гори, крайно необходими за дърва за огрев и централи на дървесина.
    Кой сади, пичели, кой не сади, ни пичели!

  72. 72 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#67] от "Иван Кръстев":
    "...Не ни трябва никакъв блок в Козлодуй с остарял руски реактор..."
    Кръстев, няма как да не ви повярвам, още повече, че председателят на Агенцията за ядрено регулиране, преди два час по радиото, отговори на въпрос на водещата, че реакторът е един от трите най-добри към настоящия момент в света.
    Как да не ви повярвам, а? Вземи салфетка, момък, не се оливай! Излизай с факти, а не със собствените си пристрастия. Лично за мен не от значение чий е реактора. За мен от значение са плъховете, които го лазят!

  73. 73 Профил на bviv
    bviv
    Рейтинг: 374 Неутрално

    тоя валентин николов е кръгъл глупак - пълно недоразумение .

  74. 74 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 821 Весело

    [quote#68:"widowmaker"]Също много ми е интересно на кого ще продадем реактора и на каква цена??? [/quote]
    Не бери грижа, на когото продадохме и първият реактор (чешкият), ей къде е Русия...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  75. 75 Профил на phenix
    phenix
    Рейтинг: 479 Разстроено

    До коментар [#73] от "bviv":

    Абсолютно съгласен
    Само вземането на лицензия за нов блок трае 5 години.
    А тоя баничар по професия - да си продава баничките навън

    Само най-доброто е достатъчно добро и нищо освен най-доброто не е достатъчно!
  76. 76 Профил на hristolod
    hristolod
    Рейтинг: 426 Весело

    Може , може и да заработи 2018-та !... Ама ако разрешителните ги издава Цвъчко и хванат всички шапкари да копат и да наливат бетон ...

    Какв ли психиатричен вирус вилнее в герберските редици ?

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  79. 79 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ще заработи на кукуво лято!
    От 23 години, какво се е построило в тази държава? Само неща, нямащи нищо общо с развитието на икономиката, а неща служещи за ограбване на това, което е правено 40-45 години и неща за ограбване и ликвидиране на природата ни.
    Фактите са едини - лежим си на енергийните проекти започнати още от Тошово вереме.
    А наште "мастити" икономисти, експерти и т.н. тупани дрънкат групости.
    Сега модната дума е деверзификация. Това за обикновения човек е равно на например думата "инджикипляктор"!
    И като се деверзифицираха всите управляващи - малииииииии дано поне един от тях знае какво значи думата!
    Иначе дано се дефузират в друго измерение, за да не им гледаме тъпите физиономии и да не се дразним от клишираните им приказки.
    Аман (турцизъм = значи нещо от рода - писва ми)!!!!

    ура и да живей!!!
  80. 80 Профил на sukhoi
    sukhoi
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#78:"be_google"]Въпроса е не дали прост сме готови за отказ от ядрена енергия, а дали сме готови за такова геополитическо решение,[/quote]
    Бе какво геополитическо решение. Взимаме решение и строим. Това е като да строиш къща. Хващаш се на хорото и стискаш зъби. Но всичко да е прозрачно. Това ни е проблема. Последните години такова политиканстване, такова политическо говорене, да ти се додрайфа. А трябва бачкане. БАЧКАНЕ! От всички по-много

  81. 81 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 974 Неутрално

    7 блок да , но не руски.

  82. 82 Профил на sukhoi
    sukhoi
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#81:"Петър Иванов"]7 блок да , но не руски.
    [/quote]
    има причина да са се наложили на пазара. Механика - руска, електроника - западна. Ако можем да си го направим сами.... но не можем. Както и аз не мога да шия обувки, отивам на обущар и той ми взима 7 лв. Много за мен, но ако искаш!!

  83. 83 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Възможно е ,но ако имаше сертифицирана площадка там,а такава няма.Специалистите твърдят,че само сертифицирането отнема около 3 години.Възможно е,но ако го строят руснаците,защото никой друг няма право да пипа по този реактор.Такива са нормите на МАГАТЕ.Възможно е,но ако руснаците се съгласят,а дали си ги питал тях?Въъздможно е ако сегашното правителство ги покани.Но аз дълбоко се съмнявам в това.Възможно е,ако г-н Уорлик се съгласи,но от него руснаците май не се страхуват и не го слушат.Колко много възможности има!

  84. 84 Профил на tet
    tet
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#12:"domakinq"]Аз също слушах министъра и ми направи впечатление, че неговият отговор за срока на реализация на VІІ блок е еднакъв с този на опозицията - минимум след 10 год. Според мене, Добрев се представи учудващо добре.[/quote]

    Засега даяни
    Никога не е късно да зазлее

  85. 85 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 821 Весело

    До коментар [#83] от "molesan2":за строеж на АЕЦ трябват хора от калибъра на проф. Тодориев и Овед Таджер и техните екипи ....
    Тези "мекотели" дето ни управляват от 1989, може да са танкисти, "не купувачи, спортисти, банкери, адвокати от втори колектив - бракоразводни дела, професори по история на икономиката или по историята на униформите в руската армия, даже може да са пълноправни царе, ама за строители на АЕЦ не стават....
    Не съм сигурен че могат да построят и кокошарник за "обикновени" носачки..... щастливите ги забравяме....


    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  86. 86 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#19] от "Distributed":

    Ти си интересен екземпляр. А колко платиха германците на Франция през миналата година за внос на ток? Колко милиарда?

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  87. 87 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#86] от "zlatco33":

    Ти си интересен екземпляр. А колко платиха французите на Германия през миналата година за внос на ток? Колко милиарда?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  88. 88 Профил на piton4o
    piton4o
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Много си тъп, бе Вальо! единствения ти шанс е че стадото е по тъпо и от тебе . Особено нещастните гладни и продажни медии





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK