Започват процедурите за продажба на "БДЖ Товарни превози" и ИПК "Родина"

Започват процедурите за продажба на "БДЖ Товарни превози" и ИПК "Родина"

© Надежда Чипева



До края на тази седмица(днес е последният работен ден - бел. р.) изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов ще внесе в Надзорния съвет докладна, в която ще посочи какво е финансовото състояние на БДЖ "Товарни превози" и ще бъде предложен метода за приватизация - конкурс. Това съобщава в интервю за "Капитал daily" директорът на ведомството.


Той уточнява, че за кандидати ще предложат да бъдат допуснати и стратегически, и финансови инвеститори. Както и че ще бъдат намалени критериите в сравнение с тези, които са в писмото на министъра на транспорта в частта за стратегически инвеститори (бел. авт. - 500 млн. евро оборот за последните три години).


Тези критерии можело да се намалят и в пъти, за да може поне десетина потенциални инвеститора от региона, които биха проявили интерес, да отговарят на изискванията. 




Към момента имало само неофициални запитвания за железопътната компания. 


Според Караниколов няма причини процедурата да не започне в края на април или началото на май. Тя ще върви по Закона за защита на класифицираната информация, с проучване на кандидатите за индустриална сигурност, което означава, че реалистичните срокове за приключването й са септември.


При оценката на офертите тежест от 70-80 процента ще има предложената цена и ще се искат над 50 млн. лв. инвестиции ударно през първите три години.


До две седмици вероятно проспектите за борсова приватизация на дялове от дружествата на ЧЕЗ ще бъдат внесени в Комисията за финансов надзор. Забавянето дошло, защото се изчаквали отчетите и одитите към февруари-март. При E.ON графикът е за края на май, когато се очаква чешката Energo pro да придобие мажоритарния пакет.


Приходите от тези сделки, според Караниколов, ще са сравними с резулатите от борсовата продажба на EVN - около 90 млн. лв.


Днес се очаква в Надзора на приватизационното ведомство да се внесе и сделката за ИПК "Родина". Процедурата ще бъде с начална цена от 20 млн. лв., а стъпката за наддаване ще бъде между 0.5 млн. и 1 млн. лв. Инвеститорите ще имат две права – едното е в едногодишен срок да съборят сградата и тогава няма да дължат нищо повече освен даденото на търга. Другият вариант е да запазят сградата и до една година да осигурят документи за реконструкцията й. Ако те бутнат сградата, ще дължат още 20 млн. лв., за които ще бъде поискана банкова гаранция.


Вече имало запитвания от чешки и азиатски инвеститори. 


Има вече и интерес за продажбата на АДИС. Към момента Агенцията за приватизация планира да го продаде като цяло, стига да не се окаже, че има интерес към отделни части. Най-вероятно методът на продажба ще бъде търг. Въпреки замрелия пазар на недвижими имоти, към имоти на АДИС имало голям интерес и затова ведомството очаква приватизацията да се случи в рамките на тази година. 


Заради липсата на интерес към "Техноекспортстрой" най-вероятно ще бъде намалена искана цена и предприятието отново ще бъде предложено, става ясно от думите на Караниколов. 

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Весело

    Айде на лапачката!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Продажбата на товарните без пътническите е уникална тъпотия. Доганчо бил в опозиция, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Кога ще приватизират НОИ, Здравната Каса и Парламента?

  4. 4 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1104 Любопитно

    [quote#2:"Тони!"]Продажбат на товарните без пътническите е уникална тъпотия.[/quote]
    Какво Ви кара да мислите така?

  5. 5 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#3:"_dan_"]Кога ще приватизират НОИ, Здравната Каса и Парламента?[/quote]

    всичко е отдавна е приватизирано

    в ПЧД (първа частна държава)

  6. 6 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Когато нямаш кинти да си платиш борчовете - продаваш.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#4] от "Варненски":

    В повечето страни от Европа, пътническите превози са на загуба. Товарните са на печалба. Тъй като от пътническите обаче има доста други и неизмерими пряко ползи, то те биват дотирани от товарните. Ако товарните са приватизирани, но без пътническите това няма как да стане и пътническите увисват в трета глуха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Мутрите са готови и територия да продават, граници да променят...

  9. 9 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Дано се намерят купувачи, ама надали.

    Няма шики-мики.
  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Най-сетне! А дано се продадат бързо.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Весело

    Крадлив гербер за избори се готви.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  12. 12 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#1] от "ПАВЛА":

    Ега ти реакцията. Ти на беше "дясна"? Поне така разправяш, що реагираш като комуне?

    Няма шики-мики.
  13. 13 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#10] от "Десен":

    Ето това е дясна реакция, а не като коментар 1


    До коментар [#11] от "NPaine":

    А ето това е жалка оплюваческа реакция.

    Няма шики-мики.
  14. 14 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тони!":

    защото са две различни предприятия! и на пътнически ще им дойде времето!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  15. 15 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    И двата субекта са за скрап, значи ясно пак :Надин и ПИБ

  16. 16 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Туй момченце на снимката нещо не е разбрало.
    Първо се прави данъчен одит на БДЖ, после се прави независим одит потвърждаващ активите и пасивите. След това се прави дюдилиджънс за целите на приватизаторите. После се публикува търга в поне 5 световни финансови ежедневника сред които задължително Файненшъл таймс, в поредица от поне двуседмично присъствие.
    После се събират офертите в поне 1 месец.
    Едва след него се провежда самия търг.
    Така се прави, така се е и правело винаги по света.
    В комунистическа България пак ще се опитват да продават котки в чували и затова приватизацията ще се извърши пак под масата от хора като Цеко. Затова и утре и БДЖ товарни превози ще последва съдбата на лифта до Алеко.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#14] от "Милен":

    Двете предприятия са с един собственик. Отделянето им в различни собствености директно фалира пътническите. Трябва да се приватизират, но в пакет.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1104 Любопитно

    До коментар [#7] от "Тони!":

    А има ли други държави в Европа, в които собствеността и на пътническите и на товарните превози да е от една и съща частна фирма? Доколкото зная железниците в Европа са основно държавни, като единствено в Англия са частни.

  19. 19 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Най-накрая.
    Ще е добре положението да се подобри

  20. 20 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#3:"_dan_"]НОИ, Здравната Каса и Парламента? [/quote]
    Де факто вече са приватизирани!
    Първа частна държава, вече е факт! Не е ясно, засега, дали материала ще се третира, като роби, или като крепостни! За успкоение, на форумците, ще добавя, че нещо като феодален-капитализъм, ще завзема все повече територии!

  21. 21 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#12] от "daniel defoe":
    [quote#12:"daniel defoe"]Ега ти реакцията. Ти на беше "дясна"? Поне така разправяш, що реагираш като комуне?[/quote]
    Политическата ми ориентация няма нищо общо с откъсването на печелившата част от БДЖ. След време, като излезе друга статия, кой колко комисиони е налапал, пак ще си говорим...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  22. 22 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Далаверата ще е в особено големи размери !
    Честито ...да не забравите да си разделите и бонуси след приватизиранията!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#18] от "Варненски":

    Ми тогава що да ги приватизираме, според казаното от теб?

    Не. Двете предприятия трябва да имат един собственик. Нашата държава очевидно не може да ги издържа, затова трябва да се приватизират. Но в пакет.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Все пак, както и да стане тази приватизация, успокоителното е, че почти не остава нищо за приватизиране! Тоест, желаещи за властта ще има все по-малко! Очаквам в следващите години, да си идат енергетиката, образованието и здравеопазването, тъй като това е единствения гарантиран бизнес, докато не останат само циганите!

  25. 25 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Давай Цветане, давай Василев! Туй апетитно превозно парче нема как да се остави да попадне в случайни ръце!

  26. 26 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1346 Весело

    До коментар [#17] от "Тони!":

    имам дежа вю за този спор

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  27. 27 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 436 Неутрално

    И така започва последната права в историята пътническите превози в България , тиквата и сбирщината му доказват че са поредната грешка

  28. 28 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Каквото е в тежест на данакоплатеца да се маха,частник и така.

  29. 29 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    По отношение на железниците държавната собственост дава по-добри резултати от частната. Класически пример в това отношение е сравнението на френските (държавни) и английските (частни) железници през последните двадесетина години. Френските бяха модернизирани, предлагат по-добра услуга и по-добра безопасност на движението. Държавното дружество SNCF има 160 000 служители, оборот 17,8 милиарда евро (по данни за 2009 г.). То осъществява пътнически и товарни превози и поддържа ж.п. мрежата.

    В Англия традиционно е имало добри железници, но през последните двадесетина години, след приватизацията, катастрофите там са повече от френските. Причината е в по-малките инвестиции.

    Човек се пита - толкова ли няма какво друго да се приватизира у нас? Все пак, железниците винаги са били класически пример за област, в която е подходящо да има държавна собственост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK