Проблем с качеството на пътищата в момента няма, обяви Лиляна Павлова

Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството.

© Мария Съботинова

Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството.



Предстои да започне процедурата по избор на консултант, който да определи коя е най-подходящата тол система за пътищата на България, съобщи в предаването "Седмицата" на Дарик радио министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Избраната фирма ще има половин година, така че през пролетта на 2013 г. да имаме представа дали системата да е сателитна или така наречената микровълнова, при която се изграждат Т-образни съоръжения, които отчитат преминаващите коли под тях, обясни министърът.


Консултантът ще трябва да прецени и за кои пътища да се въведе тази система, от които превозни средства да започне, дали да се премине към електронна винетка, при която хем ще се улесни плащането на стикерите, хем ще се улесни контролът върху това. 


За изграждането на самата система ще се търси частен инвеститор, защото това е доста скъпо - около 200-300 млн. евро и той ще печели от трафика, обясни Павлова. 




Тя обяви, че след като премиерът "хвана" гръцката компания "Актор" да слага некачествен асфлат на трасе от "Тракия", че той е премахнат изцяло върху трасето от около един километър. Тя изказа удивлението си, че от компанията са се оправдавали, че просто правели тестове. 


Проблем в момента с качеството при строящите се пътища няма, защото е повишен контролът, обяви Павлова и посочи, че лабораторията за анализ на настилката "е навсякъде", изпратени били служителите й "на палатки" в регионите. 


Въпреки покачването в цената на горивата и на битума, в договорите с пътните строители няма предвидени клаузи за актуализация на цените, посочи още Павлова. 


Тя съобщи още, че археолозите все още работят по трасето на магистрала "Хемус" близо до Шумен като към момента няма яснота колко ще струват разкопките. Преди няколко месеца премиерът разпореди ако трябва да работят на калорифери, но да не бавят строителството. 


По повод предстоящото рязане на ленти по пътищата, Лиляна Павлова обясни, че няма нищо предизборно в това. Ако било така, "Тракия" щяла да бъде пусната догодина, а не това лято. Тя обясни и че рязането на ленти не било само български прийом. Миналата седмица нейната колежка в Австрия не могла да се срещне с нея, защото откривала път. По думите й лентата е символика и уважение към хората в региона, които много се радвали да видят политиците при тях. 


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK