БДЖ ще се модернизира с пари от ЕС

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    "Сименс" много им разбират на тези търгове. И тези влакчета, на "Сименс", които се ползват в момента са за крайградски маршрути. За дългите разстояния трябват други.

  2. 2 Профил на zavoi1
    zavoi1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Докато не се промени радикално системата на работа в БДЖ и БТК ги очаква съдбата на Кремиковци, ако ще да имат на разположение влака "стрела "и "Карлсон" разнасящ пликове и колети.

  3. 3 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Стига думи.
    Действайте и пратете слънцето да се снима с новите вагони като дойдат

  4. 4 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Не е само до инфраструктурата, нужно е да се оптимизират разписанията - например м/у София и Петрич се пътува 4.2 часа, като от тях близо 1.2 часа са престои по гарите за изчакване на някога движили се товарни влакове (3.2 часа пътуват автобусите по тази линия), както и да се въведе контрол в/у пътуващите без билети. Има какво да се извлече и от сегашната инфраструктура.

    preklara rara
  5. 5 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Това е хубава новина. Преди това трябва да направят нещо, което не изисква допълнителни пари. Да модернизират отнопението си към пътниците. Да си оправят разписанието и да поддържат влаковете. Министъра е добре да направи информационна кампания за ползите и удобството от ползване на влакове. За Сименсите не съм съгласен. България според това правителство е разположена по протежението на магистрала "Тракия". Там предстои модернизация на инфраструктурата. По подбалкнската линия ремонти са правени усилено последните години и там Сименсите могат да се движат без проблем. Проблема е, че по тази линия разписанието е най - безмислено и там се съкращават най-много влакове. И когато се поиска промяна или пускане на нов влак се отговаря "няма пътници". Няма да има, след като разписанието е направено за да не е удобно на хората да пътуват с железницата.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  6. 6 Профил на Хейтъромразец
    Хейтъромразец
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "zavoi1":

    И какво и е на БТК точно, че нещо не проумявам.

  7. 7 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#2] от "zavoi1":

    Ти май си се пренесъл от една друга година, БТК много отдавна е частна, вече не знам колко пъти я препродават. Впрочем там се доказа как една неефективна компания с някои не особено работливи служители може да се превърна в ефективна компания. Дори един гадове и набутаха към 200 милиона дългове, но това е друга тема.

    preklara rara
  8. 8 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Сети се Мара ... Реформи в управлението и стопанисването на тази държавна институция и структурно финансиране за обновяване на инфраструктурата на този вид транспорт трябваше да се случи още с влизането ни в ЕС! ... поне така правят нормалните държави - тук насочиха тези ресурси за "батко", "братко" шурея и баджо да се поопаричат ... хората - кучета ги яли.

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  9. 9 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Преди време ми се наложи да пътувам от София до Мездра и понеже нямаше автобус,пътувах с влак.Оказа се пътнически...Стара руска мотриса...Доколкото знам,разстоянието е около 70 километра - над два часа път!Оттогава на влак не съм се качвал.

  10. 10 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Отново само празни приказки и герберски брътвежи на работническо-селското правителство

  11. 11 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Ще се модернизира с европейски пари, пък после да ги приватизират.

  12. 12 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Влаковете са бъдещето в транспорта. Знам че звучи безумно сега, когато всеки залага на бракмичката си, ама когато започнам да си правим сметката и 100, 200 лева за гориво до морето не ни звучи добре, а влаковете са по-бързи и по-евтини, то тогава ще се възроди този транспорт. НО!!! Трябват нови релси, нови влакове, нов стил на поведение от страна на персонала и поддръжка на влаковете... В сегашното си състояние БДЖ не е нормална и конкурентна компания, а жалка сбирщина от крадящ персонал, стара техника и неясни интереси.
    А дано скоро да се случат нещата и там!

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  13. 13 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#12] от "moriarti":

    Напълно те подкрепям, особено в първата част на коментара ти!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  14. 14 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1509 Весело

    БДЖ е важно, но ГОЛЯМАТА НОВИНА Е ПРОДЪЛЖАВАНЕТО НА МЕТРОТО ДО БИЗНЕСПАРКА!!!

  15. 15 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 955 Весело

    [quote#14:"chevyvolt"]ПРОДЪЛЖАВАНЕТО НА МЕТРОТО ДО БИЗНЕСПАРКА!!! [/quote]
    а до алеко, кога!

  16. 16 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Не модернизиране а направо рестартиране трябва Досега и засега с приоритет се развива атотранспорта а железницата има доста предимства

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  17. 17 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#5] от "Gopeто":Прочетете внимателно какво е казал Моисковски!Аз няколко пътки го прочетох и моят извод е,че засега никакви пари все още няма,нито са договорени,нито някой от ЕС ни е казал,че ще ни ги даде.Щели сме да бъдем "бенефициенти" ?!?!,пък "Сименс" не били пригодни,пък нови цели 100 влакови състава,приравнени към не знам си какво,пък не било въпрос до влакови състави,а до инфраструктура.А накрая,след светлата новина,някак си между другото съобщава за нови съкращения в пощите,ама то било договорено със синдикатите..А за влаковете парите щели да дойдат не кога да е ,а в началото на 2014 г.А аз кой знае защо не забравям,че през 2013 г. есента ще има избори?!?!?!

  18. 18 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Естествено ЕС ще уреди Сименс с още поръчки, а у нас нещата ще останат същите, щото няма пари за релси.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  19. 19 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    До коментар [#12] от "moriarti":

    Аз също подкрепям казаното от теб, и въпросът не опира само до увеличаващите се цени на петрола, но и върху екологичния ефект от използването на влакове вместо автобуси и автомобили.
    За съжаление в България пак сме едно поколение напред.
    На Запад отдавна инфраструктурата е изградена и се поддържа и избора как да се пътува е въпрос на икономическа изгодност, докато тук е въпрос на време и удобство главно.

  20. 20 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Е от някъде трябва да се почне...но дали се гледа тук мащабно или пак късогледо - на парче - колко кинти ще влязат в партийната каса и в личния джоб и някакви модерни влакчета ще щъкат по древните ни ж.п. релси непригодни за големи скорости...

  21. 21 Профил на Entregar
    Entregar
    Рейтинг: 237 Неутрално

    По-ме зарадва новината за пощите. По мое мнение в момента са напълно неефективни. Какво мислите?

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    Ето това е предимството на ЕС. Абсолютно е вярно, за 5 година внесохме в ЕС толкова пари, колкото и получихме. Разликата с преди е, че ако не беше минало през ЕС, вместо за нови влакове, метро, пътища и пречиствателни станции сумата щеше да отиде за пенсии или за губещи държавни предприятия. Или пък направо щеше да бъде открадната, без особени обяснения.

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  23. 23 Профил на Джелсомино
    Джелсомино
    Рейтинг: 490 Неутрално

    За първата стъпка от първият етап на една модернизация въобще не са нужни пари. Само информация за бройката на администрацията и на железничарите (тия които карат влаковете и поддържат техниката). До сега всички министри мълчат по този въпрос.

  24. 24 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#4] от "edin slep":

    Тази линия в по-голямата си част е единична така че доста трудно могат да съкратят времето за пътуване.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  25. 25 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да очакваме едно 50% поскъпване на билетите за жп,нали трябва да се плащат тези влакове!

  26. 26 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    "15 хил. души са в "Български пощи" – тежка и неефективна система," коментира Ивайло Московски
    [quote#3:"Eisbär"]Стига думи.
    Действайте и пратете слънцето да се снима с новите вагони като дойдат [/quote]
    Няма да се снима никъде тихичко и под масата ще бъдат прдадени "български пощи" и пътнически превози ...далаверата ще е голяма и някой ще гушне тлъста комисионна.


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  27. 27 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Време беше да се подноват нашите "красиви и смрадливи" железници!

  28. 28 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#24] от "anihilator_jack":

    Големите изчаквания са на гарите между София и Радомир, тръгваш на централна - 15 минути престой на Захарна фабрика, после 20 на Горна баня, 10 на Владая ... 50 минути си "на път", а си още в София. За това и много хора от Перник предпочитат автобусите, един час с влак е абсурдно дълго.

    preklara rara
  29. 29 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#28] от "edin slep":

    Е Перник-София си е почти изцяло единична, а за да се удвои трябва дасе разкарат мангустите настанили се около нея. Но с оглед на последното решение на Страсбург, с не малката помощ на Антибългарският хелзинкски комитет, това е кауза пертута.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  30. 30 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Това е добре, стига тези пази за "модернизация на БДЖ" да не се окажат само за модернизиране офисите на началниците на БДЖ.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  31. 31 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 466 Неутрално

    В България няма дълги разстояния. Може би само нощните влакове Варна-София и Бургас София трябва да са с вагони.
    А за крайградските линии даже трябва да се замислят за още по малкия вариант от 1 или 2 тела, които са още по-икономични.
    Шкода също могат да предложат добри серии - http://www.skoda.cz/en/products/electric-multiple-units/single-deck-electric-unit/
    от 1 до 6 тела, а имат и двуетажни

  32. 33 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 524 Неутрално

    От статията не се разбира, кога ще са налични новите мотриси и вагони?
    Другото важно е дали има стратегия за превозите включваща -влакове-автобуси-самолети?
    Все пак браво, че се работи за обнояването на железопътния парк.

  33. 34 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#29] от "anihilator_jack":

    Кому е нужно да се копае, като може просто да се оптимизира, няма ги вече многото пътнически влакове, товарни ... До 1-2 години ще започнат да оперират чужди пътнически компании, ей я 2014 и отварянето на пазара, те няма да имат ненужни престои, както и смрадливи влакове, тогава вече ще закрият БДЖ, а ще е жалко.

    preklara rara
  34. 35 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "zavoi1":

    БТК

  35. 36 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Това отдавна го слушаме ,ама ще почааме да видим .

  36. 37 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4804 Неутрално

    Да се надяваме ,че тези пари ще бъдат усвоени правилно и рационално,а не като онази престъпна схема за спалните вагони/които уж бяха втора ръка,а се оказа,че са бракувани/!

  37. 38 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#34] от "edin slep":

    Е ти защо мислиш, че има такива изчаквания? А ако се появат и частни оператори то нуждата от двойна линия става още по-голяма.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  38. 39 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    До коментар [#17] от "molesan2":Да прав си, че и тези управляващи, в случая министъра на транспорта са най-големи експерти в това с много думи да не казват нищо. Прав си и аз се позачетох. И си дадх сметка, че реформата в БДЖ до момента се състои в това да се съкащават хора и да се спират влакове. "Защото е по-изгодно". Звучи ми абсурдно.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK