"Сименс" много им разбират на тези търгове. И тези влакчета, на "Сименс", които се ползват в момента са за крайградски маршрути. За дългите разстояния трябват други.
Докато не се промени радикално системата на работа в БДЖ и БТК ги очаква съдбата на Кремиковци, ако ще да имат на разположение влака "стрела "и "Карлсон" разнасящ пликове и колети.
Не е само до инфраструктурата, нужно е да се оптимизират разписанията - например м/у София и Петрич се пътува 4.2 часа, като от тях близо 1.2 часа са престои по гарите за изчакване на някога движили се товарни влакове (3.2 часа пътуват автобусите по тази линия), както и да се въведе контрол в/у пътуващите без билети. Има какво да се извлече и от сегашната инфраструктура.
Това е хубава новина. Преди това трябва да направят нещо, което не изисква допълнителни пари. Да модернизират отнопението си към пътниците. Да си оправят разписанието и да поддържат влаковете. Министъра е добре да направи информационна кампания за ползите и удобството от ползване на влакове. За Сименсите не съм съгласен. България според това правителство е разположена по протежението на магистрала "Тракия". Там предстои модернизация на инфраструктурата. По подбалкнската линия ремонти са правени усилено последните години и там Сименсите могат да се движат без проблем. Проблема е, че по тази линия разписанието е най - безмислено и там се съкращават най-много влакове. И когато се поиска промяна или пускане на нов влак се отговаря "няма пътници". Няма да има, след като разписанието е направено за да не е удобно на хората да пътуват с железницата.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Ти май си се пренесъл от една друга година, БТК много отдавна е частна, вече не знам колко пъти я препродават. Впрочем там се доказа как една неефективна компания с някои не особено работливи служители може да се превърна в ефективна компания. Дори един гадове и набутаха към 200 милиона дългове, но това е друга тема.
Сети се Мара ... Реформи в управлението и стопанисването на тази държавна институция и структурно финансиране за обновяване на инфраструктурата на този вид транспорт трябваше да се случи още с влизането ни в ЕС! ... поне така правят нормалните държави - тук насочиха тези ресурси за "батко", "братко" шурея и баджо да се поопаричат ... хората - кучета ги яли.
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
Преди време ми се наложи да пътувам от София до Мездра и понеже нямаше автобус,пътувах с влак.Оказа се пътнически...Стара руска мотриса...Доколкото знам,разстоянието е около 70 километра - над два часа път!Оттогава на влак не съм се качвал.
Влаковете са бъдещето в транспорта. Знам че звучи безумно сега, когато всеки залага на бракмичката си, ама когато започнам да си правим сметката и 100, 200 лева за гориво до морето не ни звучи добре, а влаковете са по-бързи и по-евтини, то тогава ще се възроди този транспорт. НО!!! Трябват нови релси, нови влакове, нов стил на поведение от страна на персонала и поддръжка на влаковете... В сегашното си състояние БДЖ не е нормална и конкурентна компания, а жалка сбирщина от крадящ персонал, стара техника и неясни интереси.
А дано скоро да се случат нещата и там!
До коментар [#5] от "Gopeто":Прочетете внимателно какво е казал Моисковски!Аз няколко пътки го прочетох и моят извод е,че засега никакви пари все още няма,нито са договорени,нито някой от ЕС ни е казал,че ще ни ги даде.Щели сме да бъдем "бенефициенти" ?!?!,пък "Сименс" не били пригодни,пък нови цели 100 влакови състава,приравнени към не знам си какво,пък не било въпрос до влакови състави,а до инфраструктура.А накрая,след светлата новина,някак си между другото съобщава за нови съкращения в пощите,ама то било договорено със синдикатите..А за влаковете парите щели да дойдат не кога да е ,а в началото на 2014 г.А аз кой знае защо не забравям,че през 2013 г. есента ще има избори?!?!?!
Аз също подкрепям казаното от теб, и въпросът не опира само до увеличаващите се цени на петрола, но и върху екологичния ефект от използването на влакове вместо автобуси и автомобили.
За съжаление в България пак сме едно поколение напред.
На Запад отдавна инфраструктурата е изградена и се поддържа и избора как да се пътува е въпрос на икономическа изгодност, докато тук е въпрос на време и удобство главно.
Е от някъде трябва да се почне...но дали се гледа тук мащабно или пак късогледо - на парче - колко кинти ще влязат в партийната каса и в личния джоб и някакви модерни влакчета ще щъкат по древните ни ж.п. релси непригодни за големи скорости...
Ето това е предимството на ЕС. Абсолютно е вярно, за 5 година внесохме в ЕС толкова пари, колкото и получихме. Разликата с преди е, че ако не беше минало през ЕС, вместо за нови влакове, метро, пътища и пречиствателни станции сумата щеше да отиде за пенсии или за губещи държавни предприятия. Или пък направо щеше да бъде открадната, без особени обяснения.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
За първата стъпка от първият етап на една модернизация въобще не са нужни пари. Само информация за бройката на администрацията и на железничарите (тия които карат влаковете и поддържат техниката). До сега всички министри мълчат по този въпрос.
"15 хил. души са в "Български пощи" – тежка и неефективна система," коментира Ивайло Московски
[quote#3:"Eisbär"]Стига думи.
Действайте и пратете слънцето да се снима с новите вагони като дойдат [/quote]
Няма да се снима никъде тихичко и под масата ще бъдат прдадени "български пощи" и пътнически превози ...далаверата ще е голяма и някой ще гушне тлъста комисионна.
Големите изчаквания са на гарите между София и Радомир, тръгваш на централна - 15 минути престой на Захарна фабрика, после 20 на Горна баня, 10 на Владая ... 50 минути си "на път", а си още в София. За това и много хора от Перник предпочитат автобусите, един час с влак е абсурдно дълго.
Е Перник-София си е почти изцяло единична, а за да се удвои трябва дасе разкарат мангустите настанили се около нея. Но с оглед на последното решение на Страсбург, с не малката помощ на Антибългарският хелзинкски комитет, това е кауза пертута.
В България няма дълги разстояния. Може би само нощните влакове Варна-София и Бургас София трябва да са с вагони.
А за крайградските линии даже трябва да се замислят за още по малкия вариант от 1 или 2 тела, които са още по-икономични.
Шкода също могат да предложат добри серии - http://www.skoda.cz/en/products/electric-multiple-units/single-deck-electric-unit/
от 1 до 6 тела, а имат и двуетажни
От статията не се разбира, кога ще са налични новите мотриси и вагони?
Другото важно е дали има стратегия за превозите включваща -влакове-автобуси-самолети?
Все пак браво, че се работи за обнояването на железопътния парк.
Кому е нужно да се копае, като може просто да се оптимизира, няма ги вече многото пътнически влакове, товарни ... До 1-2 години ще започнат да оперират чужди пътнически компании, ей я 2014 и отварянето на пазара, те няма да имат ненужни престои, както и смрадливи влакове, тогава вече ще закрият БДЖ, а ще е жалко.
Да се надяваме ,че тези пари ще бъдат усвоени правилно и рационално,а не като онази престъпна схема за спалните вагони/които уж бяха втора ръка,а се оказа,че са бракувани/!
До коментар [#17] от "molesan2":Да прав си, че и тези управляващи, в случая министъра на транспорта са най-големи експерти в това с много думи да не казват нищо. Прав си и аз се позачетох. И си дадх сметка, че реформата в БДЖ до момента се състои в това да се съкащават хора и да се спират влакове. "Защото е по-изгодно". Звучи ми абсурдно.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1513 Неутрално"Сименс" много им разбират на тези търгове. И тези влакчета, на "Сименс", които се ползват в момента са за крайградски маршрути. За дългите разстояния трябват други.
zavoi1
Рейтинг: 466 НеутралноДокато не се промени радикално системата на работа в БДЖ и БТК ги очаква съдбата на Кремиковци, ако ще да имат на разположение влака "стрела "и "Карлсон" разнасящ пликове и колети.
Eisbär
Рейтинг: 1021 НеутралноСтига думи.
Действайте и пратете слънцето да се снима с новите вагони като дойдат
edin slep
Рейтинг: 906 НеутралноНе е само до инфраструктурата, нужно е да се оптимизират разписанията - например м/у София и Петрич се пътува 4.2 часа, като от тях близо 1.2 часа са престои по гарите за изчакване на някога движили се товарни влакове (3.2 часа пътуват автобусите по тази линия), както и да се въведе контрол в/у пътуващите без билети. Има какво да се извлече и от сегашната инфраструктура.
preklara raraGopeто
Рейтинг: 1727 НеутралноТова е хубава новина. Преди това трябва да направят нещо, което не изисква допълнителни пари. Да модернизират отнопението си към пътниците. Да си оправят разписанието и да поддържат влаковете. Министъра е добре да направи информационна кампания за ползите и удобството от ползване на влакове. За Сименсите не съм съгласен. България според това правителство е разположена по протежението на магистрала "Тракия". Там предстои модернизация на инфраструктурата. По подбалкнската линия ремонти са правени усилено последните години и там Сименсите могат да се движат без проблем. Проблема е, че по тази линия разписанието е най - безмислено и там се съкращават най-много влакове. И когато се поиска промяна или пускане на нов влак се отговаря "няма пътници". Няма да има, след като разписанието е направено за да не е удобно на хората да пътуват с железницата.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровХейтъромразец
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#2] от "zavoi1":
И какво и е на БТК точно, че нещо не проумявам.
edin slep
Рейтинг: 906 НеутралноДо коментар [#2] от "zavoi1":
preklara raraТи май си се пренесъл от една друга година, БТК много отдавна е частна, вече не знам колко пъти я препродават. Впрочем там се доказа как една неефективна компания с някои не особено работливи служители може да се превърна в ефективна компания. Дори един гадове и набутаха към 200 милиона дългове, но това е друга тема.
Georgi Yordanov
Рейтинг: 704 НеутралноСети се Мара ... Реформи в управлението и стопанисването на тази държавна институция и структурно финансиране за обновяване на инфраструктурата на този вид транспорт трябваше да се случи още с влизането ни в ЕС! ... поне така правят нормалните държави - тук насочиха тези ресурси за "батко", "братко" шурея и баджо да се поопаричат ... хората - кучета ги яли.
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!popovski31
Рейтинг: 1147 НеутралноПреди време ми се наложи да пътувам от София до Мездра и понеже нямаше автобус,пътувах с влак.Оказа се пътнически...Стара руска мотриса...Доколкото знам,разстоянието е около 70 километра - над два часа път!Оттогава на влак не съм се качвал.
elevation04
Рейтинг: 638 ВеселоОтново само празни приказки и герберски брътвежи на работническо-селското правителство
kuku032
Рейтинг: 696 НеутралноЩе се модернизира с европейски пари, пък после да ги приватизират.
moriarti
Рейтинг: 868 НеутралноВлаковете са бъдещето в транспорта. Знам че звучи безумно сега, когато всеки залага на бракмичката си, ама когато започнам да си правим сметката и 100, 200 лева за гориво до морето не ни звучи добре, а влаковете са по-бързи и по-евтини, то тогава ще се възроди този транспорт. НО!!! Трябват нови релси, нови влакове, нов стил на поведение от страна на персонала и поддръжка на влаковете... В сегашното си състояние БДЖ не е нормална и конкурентна компания, а жалка сбирщина от крадящ персонал, стара техника и неясни интереси.
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"А дано скоро да се случат нещата и там!
Милен
Рейтинг: 1448 НеутралноДо коментар [#12] от "moriarti":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."Напълно те подкрепям, особено в първата част на коментара ти!
chevyvolt
Рейтинг: 1509 ВеселоБДЖ е важно, но ГОЛЯМАТА НОВИНА Е ПРОДЪЛЖАВАНЕТО НА МЕТРОТО ДО БИЗНЕСПАРКА!!!
ban
Рейтинг: 955 Весело[quote#14:"chevyvolt"]ПРОДЪЛЖАВ АНЕТО НА МЕТРОТО ДО БИЗНЕСПАРКА!!! [/quote]
а до алеко, кога!
badjanak
Рейтинг: 975 НеутралноНе модернизиране а направо рестартиране трябва Досега и засега с приоритет се развива атотранспорта а железницата има доста предимства
"Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.Васил Дакев
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#5] от "Gopeто":Прочетете внимателно какво е казал Моисковски!Аз няколко пътки го прочетох и моят извод е,че засега никакви пари все още няма,нито са договорени,нито някой от ЕС ни е казал,че ще ни ги даде.Щели сме да бъдем "бенефициенти" ?!?!,пък "Сименс" не били пригодни,пък нови цели 100 влакови състава,приравнени към не знам си какво,пък не било въпрос до влакови състави,а до инфраструктура.А накрая,след светлата новина,някак си между другото съобщава за нови съкращения в пощите,ама то било договорено със синдикатите..А за влаковете парите щели да дойдат не кога да е ,а в началото на 2014 г.А аз кой знае защо не забравям,че през 2013 г. есента ще има избори?!?!?!
kihano
Рейтинг: 753 НеутралноЕстествено ЕС ще уреди Сименс с още поръчки, а у нас нещата ще останат същите, щото няма пари за релси.
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!rainbou1
Рейтинг: 1180 НеутралноДо коментар [#12] от "moriarti":
Аз също подкрепям казаното от теб, и въпросът не опира само до увеличаващите се цени на петрола, но и върху екологичния ефект от използването на влакове вместо автобуси и автомобили.
За съжаление в България пак сме едно поколение напред.
На Запад отдавна инфраструктурата е изградена и се поддържа и избора как да се пътува е въпрос на икономическа изгодност, докато тук е въпрос на време и удобство главно.
skiper
Рейтинг: 466 НеутралноЕ от някъде трябва да се почне...но дали се гледа тук мащабно или пак късогледо - на парче - колко кинти ще влязат в партийната каса и в личния джоб и някакви модерни влакчета ще щъкат по древните ни ж.п. релси непригодни за големи скорости...
Entregar
Рейтинг: 237 НеутралноПо-ме зарадва новината за пощите. По мое мнение в момента са напълно неефективни. Какво мислите?
cinik
Рейтинг: 2299 НеутралноЕто това е предимството на ЕС. Абсолютно е вярно, за 5 година внесохме в ЕС толкова пари, колкото и получихме. Разликата с преди е, че ако не беше минало през ЕС, вместо за нови влакове, метро, пътища и пречиствателни станции сумата щеше да отиде за пенсии или за губещи държавни предприятия. Или пък направо щеше да бъде открадната, без особени обяснения.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Джелсомино
Рейтинг: 490 НеутралноЗа първата стъпка от първият етап на една модернизация въобще не са нужни пари. Само информация за бройката на администрацията и на железничарите (тия които карат влаковете и поддържат техниката). До сега всички министри мълчат по този въпрос.
anihilator_jack
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#4] от "edin slep":
Veritas odium parit obsequim amicosТази линия в по-голямата си част е единична така че доста трудно могат да съкратят времето за пътуване.
niki2003
Рейтинг: 466 НеутралноДа очакваме едно 50% поскъпване на билетите за жп,нали трябва да се плащат тези влакове!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3020 Неутрално"15 хил. души са в "Български пощи" – тежка и неефективна система," коментира Ивайло Московски
Libertarianism is just anarchy for rich people[quote#3:"Eisbär"]Стига думи.
Действайте и пратете слънцето да се снима с новите вагони като дойдат [/quote]
Няма да се снима никъде тихичко и под масата ще бъдат прдадени "български пощи" и пътнически превози ...далаверата ще е голяма и някой ще гушне тлъста комисионна.
petar_333
Рейтинг: 466 НеутралноВреме беше да се подноват нашите "красиви и смрадливи" железници!
edin slep
Рейтинг: 906 НеутралноДо коментар [#24] от "anihilator_jack":
preklara raraГолемите изчаквания са на гарите между София и Радомир, тръгваш на централна - 15 минути престой на Захарна фабрика, после 20 на Горна баня, 10 на Владая ... 50 минути си "на път", а си още в София. За това и много хора от Перник предпочитат автобусите, един час с влак е абсурдно дълго.
anihilator_jack
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#28] от "edin slep":
Veritas odium parit obsequim amicosЕ Перник-София си е почти изцяло единична, а за да се удвои трябва дасе разкарат мангустите настанили се около нея. Но с оглед на последното решение на Страсбург, с не малката помощ на Антибългарският хелзинкски комитет, това е кауза пертута.
bati vi
Рейтинг: 1448 НеутралноТова е добре, стига тези пази за "модернизация на БДЖ" да не се окажат само за модернизиране офисите на началниците на БДЖ.
Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....ЙЕИ
Рейтинг: 466 НеутралноВ България няма дълги разстояния. Може би само нощните влакове Варна-София и Бургас София трябва да са с вагони. units/single-deck-electric-unit/
А за крайградските линии даже трябва да се замислят за още по малкия вариант от 1 или 2 тела, които са още по-икономични.
Шкода също могат да предложат добри серии - http://www.skoda.cz/en/products/electric-multiple-
от 1 до 6 тела, а имат и двуетажни
ЙЕИ
Рейтинг: 466 Неутралноhttp://www.skoda.cz/en/products/motor-cars-and-uni ts/diesel-railcar-series-dm12/
radoslavivanov
Рейтинг: 524 НеутралноОт статията не се разбира, кога ще са налични новите мотриси и вагони?
Другото важно е дали има стратегия за превозите включваща -влакове-автобуси-самолети?
Все пак браво, че се работи за обнояването на железопътния парк.
edin slep
Рейтинг: 906 НеутралноДо коментар [#29] от "anihilator_jack":
preklara raraКому е нужно да се копае, като може просто да се оптимизира, няма ги вече многото пътнически влакове, товарни ... До 1-2 години ще започнат да оперират чужди пътнически компании, ей я 2014 и отварянето на пазара, те няма да имат ненужни престои, както и смрадливи влакове, тогава вече ще закрият БДЖ, а ще е жалко.
bta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#2] от "zavoi1":
БТК
bta
Рейтинг: 1441 НеутралноТова отдавна го слушаме ,ама ще почааме да видим .
bat_plamen
Рейтинг: 4804 НеутралноДа се надяваме ,че тези пари ще бъдат усвоени правилно и рационално,а не като онази престъпна схема за спалните вагони/които уж бяха втора ръка,а се оказа,че са бракувани/!
anihilator_jack
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#34] от "edin slep":
Veritas odium parit obsequim amicosЕ ти защо мислиш, че има такива изчаквания? А ако се появат и частни оператори то нуждата от двойна линия става още по-голяма.
Gopeто
Рейтинг: 1727 НеутралноДо коментар [#17] от "molesan2":Да прав си, че и тези управляващи, в случая министъра на транспорта са най-големи експерти в това с много думи да не казват нищо. Прав си и аз се позачетох. И си дадх сметка, че реформата в БДЖ до момента се състои в това да се съкащават хора и да се спират влакове. "Защото е по-изгодно". Звучи ми абсурдно.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров