Започна приватизацията на "БДЖ Товарни превози"

Започна приватизацията на "БДЖ Товарни превози"

© Анелия Николова



Дружеството "БДЖ Товарни превози" вече официално е обявено за продажба чрез публичен конкурс. Това се вижда от съобщение на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).


За продажба се предлагат 100 процента от акциите на компанията, в момента собственост на "Холдинг БДЖ".


Документи за участие в процедурата по раздържавяване могат да се купят от потенциалните инвеститори до 20 дни след публикацията на обявата в "Държавен вестник".




Сред изискванията към стратегическите инвеститори  е да са работили като жп превозвач на товари през последните десет години и да имат лиценз за железопътни услуги, заедно със сертификат за безопасност. Има изасквания и към приходите им, които за всяка от послединте три години трябва да надхвърлят 400 млн. евро. Трябва да имат разрешение и за боравене с класифицирана информация.


От финансовите инвеститори се изисква да управляват или притежават дялови участия на стойност 1 млрд. евро за всяка една от последните три години, а собственият им капитал за последната одитирана година да е поне 20 млн. лв. Те също трябва да имат достъп до класифицирана информация.


До участие не се допускат консорциуми, офшорни дружества, в ликвидация или несъстоятелност, обявени в банкрут и такива, които имат непогасени задължения към българската държава.


Кандидатите ще се оценяват по схема, при която 70 точки ще се дават за предлаганата цена и 30 точки за планираните инвестиции. 


Оферти ще могат да се подават до 135 дни след обнародване на решението за приватизация като депозитът за участие е 20 млн. евро. 


От бъдещият собственик ще се иска да се запази основната дейност на дружеството и да се ангажира със социални въпроси. До три години след сделката броят на заварените работещи трябва да се запази както и размерът на заплатите им.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Разстроено

    Ашколсун Догане...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 581 Неутрално


    Това е чудесно. Да видим на кого ще го продадат.

  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4334 Неутрално

    Сега да видим на каква цена ще го продадат!

  4. 4 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Иииихааааа:"...От бъдещият собственик ще се иска ...
    .... и да се ангажира със социални въпроси. До три години след сделката броят на заварените работещи трябва да се запази както и размерът на заплатите им."
    Надежда всяка тука остави да се повиши ефикасността на труда, и да се погнат оялите се търтеи

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  5. 5 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Е ся някой ще набара келепира.

  6. 6 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "Трябва да имат разрешение и за боравене с класифицирана информация"
    Мераклии бяха руснаци, турци. С тези финансови параметри на вероятния купувач, българска фирма няма шанс. Какво излиза, инфраструктура от значение на националната сигурност отива в чужди ръце. При това по всички разчети печелившата хапка от БДЖ. Това държава ли е? Гърците са фалирали и пак не си пускат собствеността, а ние всичко на масата. И пак най-бедните в ЕВропа. И пак най-лъскавите бентлита и най-много луксозни коли на глава от населението. Аз ли олевявам не знам, ама ми минават едни мисли, че почвам да се плаша.

  7. 7 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Какво стана със Далаверата от ... 100 вагона за ...СКРАП ... ИЗЧЕЗНАЛИ .... КОЙ ОЛИГАРХ МАФИОТ СЕ ... ОБЛАЖИ .... И ВСИЧКО СЕ ... ПОКРИ .... :))))

  8. 8 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Вчера изтече информация, че ПИБ вдигат капитала си от първи ред с 20 млн евро, което ще им позволи да отпуснат кредит в размер на 320 млн лева.

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  9. 9 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Милен Велчев ще консултира бъдещият собственик (Руски инвеститор)

  10. 10 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Разграбването продължава!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Не разбирам защо държавата не може да оптимизира едно държавно дружество.
    Явно Чехи,Французи и Германци са по прости от нас.
    Горд съм че Лукоил плаща по малко данъци от мен ама все си мисля че има нещо сбъркано в тази схема.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Три години гроб, три години грабене. Остана още една - грабене като за последно.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  13. 13 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 696 Неутрално

    След БДЖ май останаха само пощите. Разграбиха всичко за жълти стотинки.

  14. 14 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    От това, което разбрах от статията, просто преминаваме от държавен към частен монопол...
    А защо, вместо това, не се закрие дружеството и не се позволи на много частни компании да извършват товарни (а същото важи и за пътническите) превози срещу такса Х, която да отива за подобряване на жп инфраструктурата?! Много по-просто и смислено решение. Каква е разликата между жп мрежата и пътната мрежа, която също е държавна собственост, но по която се извършват частни товарни и пътнически превози?

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    [quote#6:"paolo51"]българска фирма няма шанс. Какво излиза, инфраструктура от значение на националната сигурност отива в чужди ръце. [/quote]
    Остава и някой да каже ,че Бойко Борисов милее за националната сигурност !
    Най-напред за Германците а след това за Руснаци , Турци и САЩ !
    Така националната сигурност е гарантирана.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#6:"paolo51"] С тези финансови параметри на вероятния купувач, българска фирма няма шанс[/quote]
    И по-добре. Българските фирма надали имат нужния финансов и управленски капацитет да управляват ефективно.

    [quote#6:"paolo51"]Какво излиза, инфраструктура от значение на националната сигурност отива в чужди ръце.[/quote]
    Отива поделение "товарни превози", инфраструктурата си остава.

    Високите изисквания (забележете забраната за офшорки) донякъде гарантират кандидати с нужния опит и финансов ресурс.

    3-те години запазване на броя работни места е единствения проблем, но не мисля че е фателен - надали щата на товарни превози е чак толкова голям.

  17. 17 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#14:"Момчил Костов"]От това, което разбрах от статията, просто преминаваме от държавен към частен монопол... [/quote]

    Няма монопол. Освен държавната "Товарни превози" вече има няколко частни превозвача. Между другото те се справят много добре и държавната компания постоянно губи клиенти.

  18. 18 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#10] от "Без коз":

    то имали кво още да се краде от там

  19. 19 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#18] от "bta":

    Нали четеш.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  20. 20 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#19] от "Без коз":

    е то има 100 -на въгона само

  21. 21 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#17:"ventsy"]

    От това, което разбрах от статията, просто преминаваме от държавен към частен монопол... - цитат на коментар #14 от “Момчил Костов”
    Няма монопол. Освен държавната "Товарни превози" вече има няколко частни превозвача. Между другото те се справят много добре и държавната компания постоянно губи клиенти.[/quote]

    Това съм го изпуснал. Хубаво е, че са се отворили превозите за частни превозвачи.

  22. 22 Профил на Беренграбен
    Беренграбен
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз съм против глупавата продажба на обществени активи, събирани с десетилетия!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK