Германия е изправена пред срив на износа си

Германия е изправена пред срив на износа си

© Reuters



Бизнес доверието в най-голямата европейска икономика – Германия, намаля през август за четвърти пореден месец, като достигна най-ниското си равнище от март 2010 година, съобщи Ройтерс. Тенденцията се подкрепя от притесненията за бъдещите обеми на експорта от страната.


Базираният в Мюнхен изследователски институт Ifo съобщи в понеделник, че изготвяният от него индекс на базата на проучване сред 7 хиляди фирми е спаднал до 102.3 през август при стойност от 103.2 през юли.


За пръв път от три години насам по-голямата част от фирмите определят перспективите пред техния износ като "негативни".




"Германските фирми стават все по-песимистични за тяхното бъдеще... експортът и вътрешното потребление бяха бронирали германската икономика срещу кризата в еврозоната досега. Но този имунитет започна да отслабва през последните месеци", коментира Карстен Брзески от ING.


Ръстът на германската икономика се забави през второто тримесечие до 0.3 на сто. Увеличаващите се негативни данни засилиха възможността от рецесия през втората половина на годината.


Това е лоша новина за цялата еврозона, която отчаяно се нуждае от Германия – доскоро устояваща на кризата – да й помогне да излезе от пропадането. Данните на Ifo показват, че европейските експортни пазари се свиват и че търсенето от развиващите се икономики може би няма да може да компенсира това.


Несигурността съвпада с искането на Гърция за отсрочка при прилагането на условията на спасителния си план, а политиците се опитват да ограничат разпространението на проблемите на Испания и Италия в цялата еврозона.


Поръчките от чужбина към германските производители са спаднали този месец с най-голям обем от април 2009 година. Флагманите на германската индустрия ThyssenKrupp и Opel обявиха, че ще съкратят работните часове на служителите си заради по-слабото търсене. От Bosch пък посочиха, че водят преговори с работниците си за същото.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Бизнесдоверието в най-голямата европейска икономика – Германия намаля през август за четвърти пореден месец като достигна най-ниското си равнище от март 2010 година,
    ===========
    Нормално. Бедния евроюг не може да купува немското скъпо производство. Германия ще се моли вече на страните от БРИКС да и купуват стоките. Може би..

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  2. 2 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Весело

    А, дано. Като се има предвид какъв е дела на изноза за формиране на немския БВП, това събитие може да роди поредния политически Франкенщайн. Интересните времена, нали така беше

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3398 Неутрално

    Няма на кого да продават.Другите са бедни като църковни мишки.

  4. 5 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Срив е твърде силна дума за една корекция надолу.

  5. 6 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Сори, ако съм подразнил някого с коментара си, но Германия на Кол беше доста по-симпатична от Германия на Меркел. На това недоразумение трябва да се сложи край, пък бил той и на тази цена.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  6. 7 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 909 Весело

    Основната част от износа на дойчовците е за ЕС.
    Е то няма как хем клиента ти да стяга колана,сиреч да не харчи,хем да ти купува стоките.
    Скачини съдове,ама фрауто ги разбира тия неща,нали е физик.

  7. 8 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#6] от "Митко Василев":

    +++++++++++++++++++++++
    Меркел се изживява като президент на Съединените европейски щати и това е пагубно за целия континент.

  8. 9 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#6] от "Митко Василев":
    Ти от позицията си на живеещ българин в България ли се изказваш така за Германия?!
    Предполагам наслагваш опита си от българската политикономика, върху германската?!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  9. 10 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#7] от "нервна":

    Кой не харчел, престанете да повтаряте неистини. Немският вътрешен пазар на стоки и услуги е най големият във ЕС. Средният немец харчи повече от средният западноеврпеец, немците са най пътуващата нация в чужбина.

  10. 11 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Весело

    До коментар [#9] от "Ivan Petrov":

    Германците са социално и лабилни. Почнат ли да не им стигат парите, ше видиш кой и чий опит наслагва. И ше разбереш за какво ти говоря

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  11. 12 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    Силно се надявам и те да видят какво е дефицит във външната търговия. Меркел реши, че може те да произвеждат стоките с най-голяма добавена стойност, а периферията да сади домати и картофи. Сега след като ни направиха достатъчно бедни, да си купуват те това, което произвеждат.
    А рапона Борисов да спре експанзията на немски стоки, иначе всички ще работиме като търговци и ще взимаме 1/10 от немските заплати.
    Немските вериги у нас злоупотребяват с влиянието си на пазара на дребно, картелират се, а нашите производители всеки ден закриват работни места.

    Любовта ще спаси света!!!
  12. 13 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Еми сега е време да започнат да раздават кредити на закъсалите държави и ще копират политиката на САЩ!

  13. 14 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1394 Весело

    -Ай -де и локомотивът на "еврозоната" взе да се задъхва ! Май "невероятните" прогнози за крахът на "еврозоната" а след нея и "евросъюзът" стават все по-вероятни !

  14. 15 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    "Това е лоша новина за цялата еврозона, която отчаяно се нуждае от Германия – доскоро устояваща на кризата – да й помогне да излезе от пропадането."

    Това съждение според мен е абсолютно погрешно. Изкуствено поддържана система е ЕС, с цел богатите да стават все по-богати, а бедните, по-бедни. Да измислят начин по който всички да печелят от общия пазар, не само богатите държави.
    В тази връзка пожелавам крах на цели съюз /в този му вид/, а на немците най-вече.

    Любовта ще спаси света!!!
  15. 16 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Струва ми се, че някой не прави разлика между "негативни перспективи" и "срив". Само за ориентир "спад" е някъде посредата.

    А може би просто търсим сензация.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  16. 17 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#12:"a.n."]Меркел реши, че може те да произвеждат стоките с най-голяма добавена стойност, а периферията да сади домати и картофи.[/quote]

    То това, ако ставаше с решение на премиера, ББ отдавна да е издал деректива. Айде ще кажете ние сме малки и слаби, тогава Путин щеше да издаде и руснаците щяха да са номер 1.

  17. 18 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1394 Весело

    До коментар [#13] от "g0nzi":

    -Ами те вече ги "раздадоха" и както се вижда ще продължат да ги "раздават" та нищо "щастливо" не се очаква !

  18. 19 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#8] от "kuku032":

    Който дава парите, той поръчва музиката.
    Ясно ли?
    Такива като теб, могат да гледат от страни и да подсмърчат.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  19. 20 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Thyssen-Krupp произвеждат освен друго и тежко армейско въоръжение. Една всеобща световна патаклама ще им оправи положението.
    Другари от "Дневник", почитател съм на Опел, но за пръв път чувам, че Опел е флагман на германската икономика. Към което трябва да прибавите и факта, че Адам Опел още през 1929г. продава акциите си на Дженерал Мотърс и Опел отдавна е 100% хамериканска собственост.

    Има ли живот след демокрацията ?
  20. 21 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#14] от "vagabond66":

    Виж линка на коментар 4 , прочети и другите коментари и ще разбереш защо политиците ни манипулират 22 години

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  21. 22 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#15] от "a.n.":

    Могат да печелят само тези, които произвеждат евтини и висококачествени стоки.Поне нашите стоки не са от тази категория.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  22. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    Проблемите на немския износ могат да бъдат единствено временни. Като нация-шампион по износ 40 години подред (преди да бъде детронирана от Китай) Германия е изживявала много такива кризи, но нито една не е била фатална. Защото мотото на немските фирми е "кажи каква работа можем да ти свършим", а работата край няма.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  23. 24 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Европейските лидери се пенявят на Германия, ама като опре ножа в кокала и италианци и испанци, че и французи бягат да целуват ръка на Меркел. За гърците не говоря какво са готови да и целуват, макар че я мразят. Така че, не Меркел ни е виновна, ами нашия мързел и некадърност са в основата. Моля за извинение ама с клетви, запорожци и трабанти, мерцедеса не се бори. Нали това прозряхме още преди 20 години? За какво плачем тогава? За СИВ ? А стига бе!

  24. 25 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#12] от "a.n.":

    С този ти акъл и това ти е много.
    Май още не си наясно, че има СТО и Общ пазар.
    Има правила и са валидни за всички играчи.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  25. 26 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 515 Весело

    Аз може само да замълча и да отида да си преброя минусите на постингите ми за германския балон ...

  26. 27 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#8] от "kuku032":

    Да пагубно е за всички мързеливци и готованци.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  27. 28 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Само ни пускат партенките та да се стряскаме

  28. 29 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#20] от "mediator37":

    Това, че Опел са собственост на американци не ги прави по малко немци. Ламборгини отдавна са собственост на Фолксваген, но досега не съм срещал някой да твърди, че са немска компания. Същото важи и за почти цялото британско автомобилостроене, което е в ръцете на немци и индиийци, но никой не твърди, че Бентли и Ролс са немски, а Ягуар и Ланд Ровер индийски.

  29. 30 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Любопитно

    До коментар [#21] от "kasko":

    Манипулират, щото народа е леко глуповат, което прав си, личи от коментарите и най-вече от съпоставката им. От друга страна е съвсем очаквано Германският износ не просто да спадне, а да се срине - да речем спад от десет и повече процента, което ше изкриви плановете им. Ще повлече и еврото, а от там цените на горивата ще идат нагоре. Това са ясни и логични неща. И не, щото немците не умеят да произвеждат, а защото пазарите се свиват повече от десетилетие благодарение на глупавата европейска политика и износът на производства към Китай. Да обяснявам ли връзката - тук (в Европа) се увеличава безработицата, полека, не от раз, следва леко но устойчиво свиване на потреблението и т.н. Накрая исландската банкова система само повлече крак и ускори процеса с има-няма 5 години. Колкото до немския спад в износа - изненадан съм, че се случва толкова бавно.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  30. 31 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#30] от "Митко Василев":

    Леко е слаба дума, аз ще кажа доста. В една и съща медия излизат две коренно противоположни статии с разлика от 10-тина дни...И всичко в коментарите се води по посоката на вятъра. А относно немците,ни най-малко не ги мисля , поне докато успяват да прибират мозъци от цял свят и да са начело в иновациите,все бълха ще ги е ухапала..

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  31. 32 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#30:"Митко Василев"]Ще повлече и еврото, а от там цените на горивата ще идат нагоре. Това са ясни и логични неща. [/quote]

    Нито ти са ясни неща , нито са логични при една рецесия в ЕС, единственият път на горивата е надолу.

    [quote#30:"Митко Василев"]Колкото до немския спад в износа - изненадан съм, че се случва толкова бавно. Пушачи срещу [/quote]

    Това, че така ти се е искало, не означава, чè така ще стане.

  32. 33 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#29] от "normandy":

    Абсолютно прав си- Опел са немски автомобили отвсякъде. Казах и повтарям- голям почитател съм на тази марка, която е, била е и си остава изцяло немски автомобил.
    Въпросът е производствата на Опел, освен в Рюселсхайм, след като са базирани в други държави, счетоводно спад или подем на кого се отразяват. На Германия ли? Отделно мисълта ми беше, че Опел не са нито единственият, нито най-големият производител на автомобили в Германия все пак, че да ги обявят за флагман от калибъра на Thyssen- Krupp.

    Има ли живот след демокрацията ?
  33. 34 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#25] от "Captain Shakespeare":

    А ти наясно ли си, че състоянието на бизнеса е право пропорционално на доброто държавно управление.
    Кой ще е този луд, който ще започне бизнес в българия и ще се конкурира със двеста годишните немски фирми. За евтиното финансиране и квалифицираната работна ръка, която ползват швабите да говорим ли? Или и това е работа на инвеститорите.
    Мерки за насърчаване на малкия бизнес, също.

    Любовта ще спаси света!!!
  34. 35 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#17] от "normandy":

    Трябваше да гласуват Закона за злоупотреба с влияние, само дето след обсъждането Меркел лично го привика ББ и вече нищо не се чува по въпроса.

    Любовта ще спаси света!!!
  35. 36 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Весело

    До коментар [#32] от "normandy":

    не. не е така

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  36. 37 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#19] от "Captain Shakespeare":

    Да, и докато такива като мен подсмърчат,други като теб духат супата, ясно ли е ?

  37. 38 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#33:"mediator37"] че Опел не са нито единственият, нито най-големият производител на автомобили в Германия все пак, че да ги обявят за флагман от калибъра на Thyssen- Krupp. [/quote]

    Флагман чак не са, но Опел са едни от най-големите и определено са най-големият производител на коли, който има проблеми в Германия, защото остналите се справят доста добре.

  38. 39 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#33:"mediator37"]Казах и повтарям- голям почитател съм на тази марка,[/quote]

    По мое скромно мнение, в момента като цена -качество Опел са номер 1 в Европа.

  39. 40 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1394 Любопитно

    До коментар [#21] от "kasko":

    -Знам го човече ! -Обикновено политиците правят обратното на това което говорят ! И това е не само в България, а по целият свят ! Най-добре обаче се "справят", когато подават противоречиви послания ! Все едно на едно куче да му зададеш едновременно команда "стани и легни" ! И то няма да знае какво да прави ! Така действат и с хората ! И те хората се объркват и няма как да знаят на какво да вярват! Ето го о сегашният пресен пример! "днешната статия" и статията от линкът посочен от "Beyond" ! Та трудно се отсява истината ! "Блажени са веруищите" ! -"И който лесно вярва лесно се лъже" ! -От мене имаш голям плюс + !

  40. 41 Профил на wildbalkan
    wildbalkan
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ох,найстина ли?!да,това си беше просто въпрос на малко време

  41. 42 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#11] от "Митко Василев":
    Значи използваш родова информация за заключенията си, ясно!
    Ще ги видим тия работи, само че ако се попари германската икономика, не знам какво ще последва в българската, вярвам че ти ще имаш по-пряк досег до събитията, а и ако се затвори трудовия пазар тук, ще се живее наистина в интересни времена в Източна Европа, за което и двамата ще се главоболим!!!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  42. 43 Профил на polarr31
    polarr31
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ами да свикват с мисълта, че вече Китай диктува условията на световния пазар,щото когато фирмите си изнясяха производството,съответно и технологиите в Китай,политиците обясняваха колко хубаво нещо е глобализацията и продължаваха и продължават да товарят бизнеса със всевъзможни такси, и скъпи соц.плащания.

  43. 44 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#37] от "kuku032":

    Продължавай в същия дух, твоята диагноза ми е ясна.
    Често срещана балканска болест.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  44. 45 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 700 Неутрално

    [quote#39:"normandy"]По мое скромно мнение, в момента като цена -качество Опел са номер 1 в Европа. [/quote]

    Бих казал Шкода.

    Път без препятствия не води до никъде.
  45. 46 Профил на akilli
    akilli
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Нормално...
    Никой не може вечно да остане на върха...
    Все някога следва път надолу...

  46. 47 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Има справедливост!

    Германия беше инициатора на разклащането на еврозоната, (чрез оказване на натиск върху малки държави да приемат да бъдат "спасявани", за да държи еврото евтино и така да защити конкурентността на износа си.

    Само че прекалиха с клатенето на лодката и сега може да паднат зад борда.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  47. 48 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#25] от "Captain Shakespeare":

    Валидни, валидни, колко да са валидни? Че май за Китай, САЩ и други едри играчи правилата много, много не важат.

    икономист - неграмотник с диплома
  48. 49 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4190 Неутрално

    До коментар [#5] от "normandy":

    Да,прав си и най-вероятно ще има корекция надолу в износа на Германия,но да се надяваме ,че няма да има драстично влошаване на ситуацията там!

  49. 50 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално
  50. 51 Профил на Petar Pountchev
    Petar Pountchev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Безобразно манипулативно четиво, което има за цел да подсилва паниката... Германия днес е автомобил, който с 80 км в час взима плавен завой на магистралата, а тези злощастни коментатори твърдят, че отива в пропастта...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK