Министър Московски: В БДЖ не се мисли по социалистически

Министър Московски: В БДЖ не се мисли по социалистически

© Анелия Николова



В БДЖ не се мисли по социалистически, но и компанията не може да действа изцяло пазарно, защото изпълнява сериозни социални функции, каза по БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Коментарът му беше по повод изказване на финансовия министър Симеон Дянков, че няма да толерира социалистическо мислене в компанията.


Московски е на мнение, че няма причина железниците да не получат месечната си субсидията от 18 млн. лева. Според министъра на транспорта БДЖ върви по начертания път за оздравяване, като в момента прави това, което държавата е направила с дълга. "Те не могат да обслужват дълга си от 720 млн. лева, той трябва да се преструктурира и за това са нужни финансови средства", поясни Ивайло Московски.


По неговите думи, колко пари ще трябва ще стане ясно след продажбата на поделението за товарни превози на БДЖ. Министърът е на мнение, че всяка цена от над 220 млн. лева за структурата, би била добра, а сделка вероятно ще има до края на годината.




В отговор на въпрос Ивайло Московски посочи, че следващия месец ще получи анализ на БДЖ, от който ще стане ясно дали и с колко да поскъпнат билетите за влак. Министърът е на мнение, че сериозна корекция няма да има до Нова година.


Запитан за това доколко е било правомерно ползването на правителствения самолет от футболния отбор "Бистришки тигри", в който играе премиерът, Московски уточни, че в случая са били спазени всички изисквания по закон. "Искането е дошло от федерацията (по футбол, б.а ), доста футболни отбори са го плащали", добави министърът.


Той припомни, че сегашното правителство е заварило два купени на старо и на лизинг самолети "Еърбъс" за 220 млн. лева и е успяло да върне единия, който не е бил нужен. Московски е категоричен, че ако правителственият самолет се ползва само от президента, премиера и председателя на народното събрания, той няма да има достатъчно летателни часове, за да може да бъде ползван.


В отговор на въпрос министърът посочи, че не е видял с очите си дали машината е била ремонтирана с тиксо преди последния полет с президента и водената от него делегация до Австрия, но командира на самолета го е уверил, че такова нещо няма и това са медийни измислици. Ивайло Московски се оплака, че е излязло решение на арбитражния съд в Париж, което задължава летище София да плати 40 млн. лева по дело от 2004-2005 година за ремонта му с пари от кувейтския фонд за развитие. Министърът посочи, че ако аеропорта плати тези пари, той ще обезкърви и ще остане без никакви пари за инвестиции, и допълни, че активно се търси концесионер на летището.


Московски, който снощи се върна от Австрия, посочи, че фирми от страната имат сериозен интерес към дунавските пристанища. Финансовият сектор също представлявал интерес за австрийския бизнес и дори бил сключен договор между Общинска банка и банката на Долна Австрия.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Да де, не по социалистически, а комунистически Да си дойдем на думата

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  2. 2 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Весело

    Прав е Московски в БДЖ не се мисли по социалистически,а по комунистически,така се и работи там

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    "БДЖ върви по начертания път за оздравяване..." - нека се КАЧИ инкогнито на някой влак и тогава да МИСЛИ, а не да говори заучени постулати. Мисленето за пари трябва да е на базата на нещо, а в БДЖ не се прави НИЩО...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Любопитно

    Имам един прост въпрос,какъв е смисъла БДЖ да изплаща 720 милиона дългове!!!! натрупани от огромни кражби и безхаберно управление и не е ли по добре да фалираме сегашната компания и да регистрираме чисто ново БДЖ,което да започне на чисто без този воденичен камък от 720 милиона на врата???

  5. 5 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Тъпо изказване на Московеца!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  6. 6 Профил на Канопус
    Канопус
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#4] от "moloko_":

    Може. Аз имам претенция само да запази сегашното си лого, защото подозирам, че новата компания ще бъде регистрирана само на английски и на латиница, за срам на цяла България (отново)

  7. 7 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Това което казва ми се вижда много реалистично. Не мога да разбера защо някой се заблуждава, че влаковата инфраструктура на която и да е държава е на печалба. Тя и канализацията за банята и толалетната във всеки дом също не е на печалба, но е нужна. Лошо управление, а не много инвестиции са проблема, т.е. не че държавната субсидия от 18 милиона лева месечно е много, а това че тези пари не винаги влизат където е необходимо, а просто се "изпаряват" - после хората се возят във вагони от скапани по-скапани и по-разписание - всеки последен четвъртък в месеца.

  8. 8 Профил на 1000
    1000
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Това изказване не приляга на министър, а на някой дядка пенсионер в градинката...

    So wenig eine Hyäne vom Aase läßt, so wenig ein Marxist vom Vaterlandsverrat!
  9. 9 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Напълно съм съгласен с казаното от министъра.Наистина в това министерство не се мисли по социалистически.Защото тогава,по време на социализма бяха направени много лоши неща в железниците.Едното от тях е,че парната тяга беше изхвърлена,мина се на дизели,а след това всички ж-п.линии бяха електрефицирани.Прекара се и втора линия от София за Мездра презд "равното" Искърско дефиле.Това в никакъв случай вече в свободна България не трябва да се случвна .От изцключителна полза за обществото ще бъде да се закрият завинаги,окончателно нерентабилните линии,да се закупуват в бъдеще само вагжони втора употреба и в крайна сметка и напхълно в интерес на обществото ще бъде железниците да се закрият.Ивма си автобуси,пък и Б.Борисов дава и правителствените самолети да се използват за частгни превози.

  10. 10 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1371 Любопитно

    До коментар [#9] от "molesan2":

    Само ми кажи какво имаш против втората линия през Искърското дефиле, че ми стана любопитно?

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  11. 11 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    А по комунистически

    Governments never learn. Only people learn.
  12. 12 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Шефовете на БДЖ изобщо не мислят! Те действат

  13. 13 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1371 Любопитно

    До коментар [#4] от "moloko_":

    Ново предприятие означава, нов бардак със старите ку*ви. Какъв е смисъла?

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  14. 14 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Весело

    "арбитражния съд в Париж....задължава летище София да плати 40 млн. лева по дело от 2004-2005 година за ремонта му с пари от кувейтския фонд за развитие. " _______________________________
    -Защо чакахте съда да реши. Като дойде на власт Боко обеща, че ще върне парите на кувейтците. Излъга. Той не бил като "лъжливите комунета". Той бил от коректните.., дрън, дрън и после защо го гледали като посерко..

  15. 15 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Какво значи мислене по социалистически. Нещо като съчинение на тема през погледа на Вапцаров, или мислене на основа двоен и троен морал.

  16. 16 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Весело

    До коментар [#13] от "Милен":

    Напротив точно новото предприятие дава възможност първо БДЖ да се отърве от огромния дълг от 720 милиона и второ да се отърве от сегашните служители,които са много повече от колкото са необходими,има големи кражби и работят колкото да не е без хич,но синдикатите ги бранят до дупка и да си подбере и назначи хора които ще му вършат работа и без сегашния колективен трудов договор,който вързва ръцете на мениджмънта за реформи,ето в това е смисъла.

  17. 17 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    Да, действа по братски.

    Ако искате да има БДЖ не продавайте Товарни превози.
    С тази продажба ще обезглавите предприятието. Ако ще го продавате, продайте и пътнически превози и всичко по веригата.

    Ако аз ви извадя 250 милиона ще ми продадете ли на мен Товарни превози?
    Естествено, че не.

    Жената е покана за щастие
  18. 18 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 701 Неутрално

    "В БДЖ не се мисли по социалистически"

    Така е, да се мисли по социалистически означава да се мисли как да се свърши работата. А в момента се мисли как да се разграбва и прелива в частни джобове. Това означава, че се мисли пазарно, по капиталистически. Веднъж министър да не излъже.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  19. 19 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Пак ще правим приватизация по ченгесарски : Предприятие което е за миларди се обира и обезкостява в продължение на дълги години- след което "наши хора " го взимат за символична цена

  20. 20 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Весело

    [quote#17:"Невъзпитано русо"]Ако аз ви извадя 250 милиона ще ми продадете ли на мен Товарни превози?[/quote]-Зависи от къде ,ще бръкнеш да ги извадиш. Ако е от пазвата .. пичелиш.

  21. 21 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Блаблабла.
    Кажи защо БДЖ умишлено се кара към фалит

  22. 22 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1377 Весело

    До коментар [#20] от "acb16":

    Бая пазва ще да е да сбере 250 милиона

    Жената е покана за щастие
  23. 23 Профил на nod 2000
    nod 2000
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#17] от "Невъзпитано русо":


    [quote#17:"Невъзпитано русо"]Ако аз ви извадя 250 милиона ще ми продадете ли на мен Товарни превози?[/quote]
    Ако ги имаш дай по братски да ги изхарчим!
    Наистина ли мислиш да купуваш Товарни превози?

  24. 24 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#16] от "moloko_":

    А кредита към Световната банка, кой ще го плаща? Нека позная, държавата! И пак всичко се връща в изходна позиция.

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  26. 26 Профил на Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#11] от "vladimirkarolev":

    Камене, по ваше време що не го продадохте / закрихте ? 720 000 000 дългове...ужас

    Простщината победи с ИПОН
  27. 27 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Весело

    До коментар [#24] от "Милен":

    Който го е плащал и досега или е по-добре да им виси 720 милиона дълг!

  28. 28 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Весело

    [quote#22:"Невъзпитано русо"]да сбере 250 милиона[/quote]
    -Две праскови и две череши.

  29. 29 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1371 Весело

    До коментар [#27] от "moloko_":

    Хаха, уби ме!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  30. 30 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Съгласен съм, не се мисли по социалистически а по постсоциалистически - ще затрием компанията за да вземем евтино останалото от нея.
    А изказването за правителствения самолет е тотална глупост и пореден неуспешен опит за замитане на скандала.

  31. 31 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#4] от "moloko_":

    Ако го фалираме подозирам че, кредиторите ще искат собствеността да се разпродаде и като нищо една не малка част ще отиде за скрап. След това кой ще дойде да ни направи ново БДЖ е един голям въпрос, още повече вече няма и товари. Според мен го крепят и се опитват все някой да се излъже да го купи но това ще се случи много трудно.
    Освен това ако го закрият рязко не малко хора ще са засегнати - тези които ползват преференции - пенсионери може би ученици и студенти и "братята с1гани", ще има ръст на безработицата защото БДЖ създава не малко заетост. На кой му трябва това преди избори?

  32. 32 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1226 Разстроено

    "Симеон Дянков няма да толерира социалистическо мислене в компанията"..Първото ми разочарование от Герб беше, когато взеха заем от 400 млн. лева и ги наляха в БДЖ през 2009 г. Разбира се матриала ще ги връща тези пари! С което удължиха агонията и дълговете на дружеството. Това ако не е цоциалистическо мислене - здраве му кажи!....


  33. 33 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 838 Разстроено

    "Министър Московски: В БДЖ не се мисли по социалистически"

    -Затова ли БДЖ закъсва почти тотално,въпреки повишените цени и субсидията?

  34. 34 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#31] от "ceci_":

    Аз ти говоря за БДЖ-Пътнически превози,а не за Товарните превози,които сега са в процедура по приватизацията им.Кредиторите ще вземат каквото има в активите на БЖД,но освен симесите,всичко друго и без това е за скраб,а държавата ще основе нова компания и ще започне на чисто.

  35. 35 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#32] от "dobrich":

    Е те първо добиха Кремиковци и с това пообезсмислиха до голяма степен товарни превози и там сега са едни бизнес центрове едни паркове, ама никой не си спомня ни за Кремиковци ни за завода за отпадъци който преработва ли преработва отпадъците на цяла България.
    А за БДЖ можеше да направят доста, примерно да пренасочат трафика от камионите към влаковете. Хем щяха да спестят и малко пари от ремонтите на пътищата. Само трябваше да го организират да е удобно. Да ремонтират малко вагони, поне да са чисти вътре и да им работят тоалетните, лукс нямаше смисъл да се гони и да оптимизират разписанието и можеше да се получат нещата. Освен това БДЖ до голяма степен е електрифицирана така че можеше под лозунга грижа за екологията да притиснат малко автобусите спрямо бдж. Това обаче може да стане когато автобусния транспорт и БДЖ са сравними.. а те не са БДЖ е оставен на доизживяване и никакви смислени идеи там не се появяват.

  36. 36 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#34] от "moloko_":

    А релсите? Дали кредиторите ще са щастливи на такава врътка - да преточиш всичко неликвидно в отделно дружество и да го фалираш а всичко което е горе-долу добре да остане под друго название. Съмнявам се че хора дали 720млн. са толкова глуповати.

  37. 37 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#36] от "ceci_":

    Релсите нямат нищо общо те са собственост на Железопътна инфраструктура на която Пътническите и Товарните превози плащат такси за използването и.

  38. 38 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#30:"virgin"]Съгласен съм, не се мисли по социалистически а по постсоциалистически - ще затрием компанията за да вземем евтино останалото от нея. [/quote]

    -
    Преглед на профил
    benkovski11
    Рейтинг: 3043 Неутрално

    268
    17:00
    26 авг, 2012




    Подарете железниците на цар Киро! Ще ги нареже за скраб и рушвети ще ви даде на всичките. - цитат на коментар #251 от “zeer_streng”


    -Управляващите "машинисти" карат "влака" на българската икономика с "пълна пара" в свирките.Целенасоченото й съсипване продължава.
    "Строителите на нова България"/по С.Радев/ откупуваха железниците от частните ръце на барон Хирш в полза на Държавата.
    Първата железопътна линия в днешните български земи с дължината 223 км.е линията Русе - Варна.Тя е построена от английска компания и е открита за експлоатация на 7 ноември 1866 г..През 1874 г. английската компания прехвърля експлоатацията на дружеството на барон Морис дьо Хирш.През 1888 г. дружеството е откупено от Българската държава.
    През периода 1870-1874 г. барон Хирш построява жп линията Любимец - Белово, с отклонения Търново Сеймен - Нова Загора - Ямбол. Железопътните линии в Южна България, собственост на барон Хирш, са общо 309,6 км..През 1909 г. и те стават държавна собственост.
    Сегашните "строители" връщат собствеността на железниците,такава-каквато е била през 19 век.

  39. 39 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1234 Разстроено

    До коментар [#16] от "moloko_":

    Два пъти четох коментара ти дано открия нещо смислено,но уви.Ти не само не разбираш структурата и дейността на железниците,не познаваш и нямаш усещане за железничарите-като хора и работници.Трудовият ми живот е преминал в железниците,като среден ръководител.Много работехме,толкова много,колкото тъпата ти главица не може да побере,без извинение,защото силно ме провокира и движехме икономиката на страната.Железничарите са железни-много смелост трябва в тая професия,ама надали знаеш какво е разпределителна гара,много професионализъм-всяка година се провеждаха изпити,а имаше време и по два пъти и то по няколко правилника,колкото ти и другите професии не сте държали.И бяха честни хора-ние охранявахме товарите и подвижния състав от посегателства от външни.Е,то стадо без мърша не може,но въобще не е такова положението,каквото го представят на общественоста тия некадърници.За да оправдаят безпомощността и некомпетентността си,те резилят работниците си-какви работодатели могат да бъдат.?!Неморални!Безсрамно хвърляха произволни цифри в пространството,колко пари изяждали на министерството пенсионираните железничари,а всичко е провокация.Миналата и тази година не съм се качвал на влак-не ми се е налагало,но те изчисляват,че аз ежедневно съм пътувал и то по най-дългата дестинация,за да оправдаят разходите,причинени от тях и безобразията им.Съжалявам ги-те нямат духа и морала на железничари.

  40. 40 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Моля някой да преведе казаното от министъра.Нещо не разбирам какво иска да каже.

  41. 41 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#35] от "ceci_":

    Това е България , а не Швейцария, освен това е и въпрос на държавна политика.
    Сумати магистрали ще построим, магистрали като слънце, а няма да ги използваме.

  42. 42 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#39:"dedo pepo"]Съжалявам ги-те нямат духа и морала на железничари. [/quote]

    -Нямат "духа и морала на железничари",ама имат такива на лешояди и това им стига.

  43. 43 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 838 Весело

    [quote#22:"Невъзпитано русо"]
    До коментар [#20] от "acb16":
    Бая пазва ще да е да сбере 250 милиона[/quote]

    -Който има достъп до нея-знае,колко може да побере.И,независимо от размера й, подкрепям мненията ти за БДЖ.

  44. 44 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    До коментар [#4] от "moloko_": Защо мислиш, че никой няма да плати тези 720 млн. Кредиторите едва ли са навити да изгубят толкова пари заради брътвежите на Московски и Борисов.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  45. 45 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    40 милиона добра цена.

  46. 46 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#35] от "ceci_":

    Товарни превози са си ОК и си работят на печалба. Проблема е инфраструктурата и пътническите превози.

    Влаковете са стари, инфраструктурата също, което води до ниски скорости. Голяма част от влаковете не са рентабилни понеже нямат достатъчно пътници. Има много гратисчии и такива които плащат на ръка на кондуктура.
    Реално всичките пари отиват за заплати на раздутия щат, а нищо не се прави за да се обновят влаковете. Даже лихвите по дълговете не могат да си плащат.

    Трябва заплатите и бонусите на ръководството на БДЖ (пък и на персонала като цяло), да бъдат обвързани с финансовите резултати. Чак тогава може да видим някакъв напредък.

  47. 47 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4273 Гневно

    Може да не се мисли по социалистически,но за това пък се краде като за световно!

  48. 48 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 541 Весело

    Е-е, да де - то там всичко е на релси - не е нужно да се мисли...

  49. 49 Профил на known
    known
    Рейтинг: 8 Любопитно

    "В БДЖ не се мисли по социалистически"
    а как? - по "Московски" ли?

  50. 50 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Прав е Данков че в БДЖ от 3 години се мисли по социалистически - нали едноличния дерибей там е бившия комсомолски секретар, с образование за дружинна ръководителка и видна КАЛИНКА Владимир Владимиров. Този селски хитрец казва днес за одита от Сметната палата, че няма информация управителите на пътнически превози да са нарушили нещо хахаха. Бърза да прехвърли топката, но знае много добре че най-важните решения се вземаха от Съвета на директорите на холдинга и той е на коловоза за Развигор.

  51. 51 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 648 Весело

    [quote#7:"ikoden"]
    Това което казва ми се вижда много реалистично. Не мога да разбера защо някой се заблуждава, че влаковата инфраструктура на която и да е държава е на печалба.[/quote]
    +++
    Освен в щатите, и то НЯКОИ направления, пътническият жп-транспорт си е силно дотиран от правителствата.
    Но тук, съдейки по мнозинството коментари в стил " ти ми дай Солунската митница, па глей кво стаа" е пълно с мениджъри, способни и знаещи и можещи всичко и навсякъде.

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK