Турция се отказа да участва в строителството на скоростния път Русе - Свиленград

Турция се отказа да участва в строителството на скоростния път Русе - Свиленград

© Георги Кожухаров



Турция се отказва от проекта за изграждане на скоростен път Русе - Свиленград, чиято идея беше трасе от 300 км да свърже Дунав мост с турската граница. Южната ни съседка се отказала, защото на този етап нямала достатъчно голям интерес, стана известно от думите на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова. 


За проекта, обявен за приоритетен от правителството, се заговори след посещение на българска правителствена делегация в Катар през пролетта. В края на юни пък беше обявено, че е постигнато споразумение за него. 


Още тогава беше оповестено, че трасето ще се изгражда на принципа на публично-частното партньорство, защото при него не може да се използва финансиране от европейските фондове. Приблизителната му оценка е 1.5 млрд. евро.




Отказът на Турция бил официален, а е направен в рамките на работните срещи по проекта. От страна на Катар нямало промяна в позицията. За южната си съседка, по думите на Павлова, оставала възможността да участва в проектната компания, както и за концесия на пътя. 


България беше обявила, че иска до края на годината да се създаде проектната компания. В края на септември се очаква да бъдат обявени предварителните прединвестиционни проучвания по проекта, както и да бъде готов меморандум по него.


По този проект досега се знаеше, че участниците в проектната компания трябва да си поделят разходите за подготваката на концесията, а след това да се търсят частни инвеститори. България пък се беше ангажирала само с това да плати за отчуждителните процедури по трасето и разрешенията за строителство. 


За трасето имаше изготвени три варианта плюс един, предложен от Турция, към който се предвиждаше и граничен пункт. 

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Капанар
    Капанар
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Абе Михалевски, като не можеш поне не пречи на хората да си вършат работата. Бегом по партизанските пътеки.

  2. 2 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    да бъде създаден надзорен комитет за изграждането на скоростен път Русе – Свиленград
    е, ти на това работа ли му казваш!

  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Катарските пари са препрани български...

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Надзорен комитет-сладката работа.

  5. 5 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Защо чак догодина и защо скоростен път а не магистрала?
    А тол такси с GPS които да заменят винетките нали щеха да се въвеждат за всички пътища, защо за тоя конкретно ще е отделна? Да направят една обща система па после да прехвърлят част от таксите към катарските инвеститори, нали ще се отчита кой по коя магистрала е пътувал и колко км.

  6. 6 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Абе я се чудим да не сам у Македонията? Много комити се навъдиа. Дека да погледам - комитет и комити!

  7. 7 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#1] от "stop":

    Кое да върши тези некадърници от ГРОБ на повишават мизерията ли нещастно материалче . Ще ти вземат пари да си ходиш на село и ще храниш турците мръсна комунистическа Герберска измет това може ад сътвори ..

  8. 8 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    България нямала финансови ангажименти, освен отчуждителните процедури, които както знаем много добре от многобройните вайкания на Бойко са около 1/3 от цената на строителството.
    Срещу това ще получим правото да плащаме тол такса на чужденци и ще загробим нашите спедиторски фирми като вържем Румъния и ЕС със Солун през Видин и Бившия СССР и Румъния с Турция по новия път.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  9. 9 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Според друг източник Турция се е отказала от проекта.
    А сега де?

  10. 10 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 793 Любопитно

    Турция се отказа от пътя Свиленград - Русе

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1556746

    Цензуриран от "Икономедиа"
  11. 11 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    Гювеч няма - затуй се отказва !
    Сега наште трябва любезно да откажат на турските фирми да го строят ( има бол български ) !!!

  12. 12 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 426 Неутрално

    И сега кво прави момата?

  13. 13 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Скоро и Катар ще се откажат и всичко ще започне отначало!

  14. 14 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Това си беше предизвестен провал.

    Турция иска път покрай Черно море за да си гарантира износа за Русия и Украйна. Хубаво, но свързано с изграждането на огромна инфраструктура, дето просто я няма от турска страна. А в Турция пътищата са трагедия и без това (с изключение на Истанбул, морските курорти и Анкара), така че им е само до строене на нови пътища, да не говорим за инвестиране в чужди такива.

    На нас ни трябва път от Хасково - Димитровград до Русе. Защото Свиленград - Димитровград е с магистрала. Но пътят ни трябва на нас, на турците не, а катарците им е все тази, стига да си върнат инвестицията.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  15. 15 Профил на Канопус
    Канопус
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Те и катарците ще се откажат. Чака ги бурна есен / зима .

  16. 16 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Лавират си, за да получат това което искат от наша страна. Всяка една страна си гони собствения интерес. Дали обаче нашата власт ще се продаде,това е по- важно и интересното!!!

  17. 17 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    На Турция не ѝ трябва Румъния, а Европа - пътят през Видин е по-кратък, а през Сърбия още повече.
    Изобщо пари на вятъра.

  18. 18 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Мисля, че единствения много лош път в България сега е Селистра - Шумен и може би до Петолъчката.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  19. 19 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Проблем и въпрос на договореност....след Съединението

  20. 20 Профил на nikolov1905
    nikolov1905
    Рейтинг: 374 Неутрално

    И защо няма европейски пари за други пътища сигурно Европа дава само за софиянци да ходят август месец на море. Пък че по Русе -Свиленград вървят по 6000 тира на ден няма.

  21. 21 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1221 Любопитно

    Да му се не види,тъй сладко се фукаше вожд Тиквоч.Сега да видим какво ще измундри.Всъщност,пак хвалба някаква ще е.

  22. 22 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#21] от "dedo pepo":

    Ако не е хвалба, ще е нападки по предишните управляващи, че те са виновни за случващото се!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  23. 23 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    Пак турски мурафети, отказвали се уж и чакат да ги каним с бъклица. За Турция този път е от стратегическо значение за новото ни заробване и никога няма да се откаже от него. Със Катар са в комбина, така че дори да остане само Катар пътят ще се строи и Турция ще участвува прикрито за да не се задават неудобни въпроси.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  24. 24 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    До коментар [#23] от "Julian Mall":

    Турция си знае много добре интереса и за разлика от нашите политици, Турция има държавници.
    Самия проект ракламиран от Лилито е вятър и мъгла. Ако искаха международен консорциум щяха да го обявят Бъкурещ - Истамбул.
    За трасе само в България с нашето "тука има - тука нема" няма как да стане.
    Трасето е необходимо за Турция за транспорта им на север (Русия, Украйна, в бъдеще и Беларус).
    България има най голям интерес в аспект на бъдещи концесионни приходи.
    Турците имат и проекти за воден фериботен транспорт през Черно море, заобикаляйки всички проблеми по пътя.
    Турците са ни били поробители, а руснаците освободители, но в момента отношението на Турция (дори високомерно) е значително по-коректно от това на Русия.

  25. 25 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    До коментар [#24] от "ПАСТОРА":

    Да отношението на Турция към България е много коректно като към васал. От този път няма да вземаме нищо но можем да загубим Източна България, която ще се окаже свързана с Турция с път който те стъпка по стъпка ще превърнат в де факто турски коридор в България по подобие на този с който Хитлер е искал да свърже Данциг с Германия и който става повод за ВСВ.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  26. 26 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    До коментар [#25] от "Julian Mall":

    Конкретния повод за ВСВ не ми е известен, но той е второ следствие на предпоставките и причините, които имат много по-дълбоки корени.
    Проектното трасе реално минава през центъра на страната.
    Голяма част от него съществува и в момента.
    Инвеститори за тунела под Шипка има още от Костово време и досега да бе построен и изплатен, ако управляващите милееха за България а не за комисионна и дялово участие.
    Тунелът дори е безпредметен при наличие на Хаин боаз. Включването към магистрала "Марица" облекчава значително проекта.
    Цялата дандания е една реклама на ГЕРБ, за нещо което ще се случи някъде-някога!
    Ако разгледаш добре проекта спокойно можеш да достигнеш до рекламата - "вече в нова опаковка".
    Трасето Русе -Търново съществува!
    Проходът Хаин боаз съществува!
    След година ще е готова и "Марица"
    Кое му е гениалното - разширяване, отремонтиране , обновяване.
    Като знам обаче специалистите и щурмоващината, ще е само "дайте да вземем едни пари". Справка - моста при Бяла - хем го има, хем го няма!

  27. 27 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Не се сещам ГЕРБ да са направили нещо за Северна България по време на мандата си ...
    Спортни зали, магистрали, метро, благоденствие, но само в Южна България, а в Северна - нищо ...
    Трябва ли да се очакват прояви на сепаратизъм - стремеж към отделяне и самостоятелност ???
    Как ли ще гласува Северна България на изборите ?!

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  28. 28 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Идва арабската пролет и у катар и там ще се раздвижат нещата скоро време - ни път в България, ни световно ще видят тия убавци. За Туркия съм доволен че се отказват. Колкото по малко алъш вериш със тях по добре.
    Пътя си го има, защо трябва да се прави нов? Свързваш Марица от Димитровград през В Търново до Русе и си готов - без катъри и чалмари.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK