
© Николай Николов
Правителството прие решение, с което дава мандат на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерството на финансите да започнат преговори с KFW IPEX-Bank за разсрочване на задълженията на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД към германската финансова институция.
Компанията е финансирала закупуването на мотрисни влакове "Дезиро" от Siemens AG, уточни правителствената пресслужба.
Към 16.10.2012 г. общият размер на необслужените задължения (задълженията с настъпил падеж) на "Холдинг БДЖ" ЕАД към KFW IPEX-Bank е в размер на 41.4 млн. евро.
Сделката за покупката на мотрисите беше сключена през 2005 г. В началото на тази година се оказа, че БДЖ има 35.614 млн. евро просрочени задължения към банката и след преговори се ангажира да изплаща всеки месец по 1.5 млн. евро.
Наскоро премиерът Бойко Борисов предложи дългът на БДЖ за мотрисите да бъде заменен за "БДЖ - Товарни превози". "БДЖ - Товарни превози" вече премина един опит за приватизация, но процедурата беше прекратена заради липсата на сериозни кандидати. На втория опит, който се планира да приключи до края на годината, кабинетът се надява да привлече водещи оператори в бранша.
Добре Облечен Бизнесмен
Рейтинг: 868 НеутралноТрупа отдавана е изстинал а тия още говорят какви пломби да му слагат. Отивайте за лопата юнаци, че вече вони та се не трае....
danakoplatec
Рейтинг: 581 НеутралноАми защо не са обслужвани тези задължения от държавата? Бойко да не си мислеше, че само ще харчи готовите милиарди и задълженията на държавата, поети преди неговото управление ще му се разминат! Тези задължения, които ГЕРБ не са платили, със сто процента са и с начислени лихви за просрочие! Кой ще носи отговорност за това? Тези лихви ще излязат от нашите джобове заради неизпълнението на задълженията на управляващите!
442
Рейтинг: 1333 НеутралноАйде сега нови преговори. Нали онези бръмбари щяха да оправят ЖП-то ???
Не може, да купиш влакове по немски цени, да возиш на български цени съобразени с ниския стандарт на българина и да искаш да има възвращаемост на парите. Ако правителството иска да вози деца на училище и рабонтици на работа, да плати влаковете.
moloko_
Рейтинг: 616 НеутралноМного е трудно на който и да било да се пребори със синдикатите и комунистическото мислене в БДЖ и затова си мисля,не е ли по-добре да оставим това БДЖ да фалира и да си направим нов железопътен превозвач,който да започне на чисто?
bgpainter
Рейтинг: 1465 ГневноМинистерството и БДЖ-то биха ли ни дали разчет тези мотриси колко оборот от билетчета имат на месец, като 1.5 млн. е разхода за тях, и то само по кредита. Може би 15К или 150К?
Жената е покана за щастиеЩо не купихте тягов подвижен състав за Товарни превози бе?
Оня бастун който взе комисионните по сделката със Сименс на него му връчете да плаща задълженията, защото той много добре е знаел, че тези мотриси ще се изплащат не от Пътнически превози.
Венко
Рейтинг: 638 Неутрално" кабинетът се надява да привлече водещи оператори в бранша".
Жить стало лучше, жить стало веселее!Горкият наш водещ кабинет. Гръцкият кабинет има по-голям шанс.
Добре Облечен Бизнесмен
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#4] от "moloko_":
Да фалира и който иска да си прави превозвач. На държавата не и е работа да организира превоза на хората, освен на децата в градове без уìлища. Има схеми за финансиране автобусни билети на хора с увреждания, пенсионери и деца. Защо трябва да крепим нещо, което само гълта а не произвежда. Ако хората в Своге могат да си позволят да платят пазарната цена на билета на един влак, който вози само тях, си е е тяхна работа. Ако ли не, да тръсят други начини. Мен някой субсидира ли ме като пътувам по 30 км на ден за да ходя на работа в София.
Венко
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#4:"moloko_"]да си направим нов железопътен превозвач[/quote]
Жить стало лучше, жить стало веселее!Със същия материал, същото дърво.
Венко
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#7:"Добре Облечен Бизнесмен"]пътувам по 30 км на ден за да ходя на работа в София. [/quote]
Жить стало лучше, жить стало веселее!Кой те кара ? Хич не ми трябваш.
bgpainter
Рейтинг: 1465 ВеселоДо коментар [#3] от "442":
Жената е покана за щастиеАко ще с най-допотопните влакове да се обслужват Пътнически превози и да не се плаща и цент кредит от оборота който реализират те не само, че не могат да се самоиздържат, но и са крайно на загуба, ако ще на ден всичко живо да тръгне да пътува с влак по сегашният им разчет на жепейците.
Проблема не е че мотрисите на Сименс са прекалено скъпи и , че нашите билети са много евтини... просто пътническите превози в обема който е в България са губещи дори да се бачка на максимум.
Боно Нончев
Рейтинг: 681 Любопитно[quote#4:"moloko_"]не е ли по-добре да оставим това БДЖ да фалира и да си направим нов железопътен превозвач,който да започне на чисто?[/quote]
По-добре е, но няма да стане. За да се случи трябва управляващ с топки, ама не футболни. Така направи Костов с Балкан, и всички писнаха как го бил съсипал. Той си понесе отговорността за това, ама от гербер отговорност очакваш ли...
bta
Рейтинг: 1441 Неутралноха ха
bat_plamen
Рейтинг: 4514 НеутралноЩе се влачим дълги години ,докато си платим дълга към германците при това окаяно положение на БДЖ!Дано не ни наложат тежки лихви при разсрочването на дълговете,защото това няма как да не се отрази в цената на билетите!
ibmibm
Рейтинг: 459 ВеселоА къде е онова недоразумение Владимир Владимиров да излезе и да каже защо не може да плаща задълженията към германците? Нали не му трябваше и заема от Световната банка? Нали щеше да завърши 2012-та без загуба? какво стана-товарни превози са на тотална загуба и дърпат като воденичен камък холдинга надолу. А там се вихрят двамата управители, които лично Владимиров е посочил за такива.
Deutsches Reich
Рейтинг: 524 Неутралносиеменсчетата скоро могат да тръгнат еднопосочно към германия
ibmibm
Рейтинг: 459 НеутралноИзходът е един: Фалит за БДЖ и затвор за Владимир Владимиров, Пламен Джуров и Ивайло Иванов.