Започват нови преговори с германския кредитор за дълга за мотрисите на БДЖ

Започват нови преговори с германския кредитор за дълга за мотрисите на БДЖ

© Николай Николов



Правителството прие решение, с което дава мандат на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерството на финансите да започнат преговори с KFW IPEX-Bank за разсрочване на задълженията на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД към германската финансова институция.


Компанията е финансирала закупуването на мотрисни влакове "Дезиро" от Siemens AG, уточни правителствената пресслужба.


Към 16.10.2012 г. общият размер на необслужените задължения (задълженията с настъпил падеж) на "Холдинг БДЖ" ЕАД към KFW IPEX-Bank е в размер на 41.4 млн. евро.




Сделката за покупката на мотрисите беше сключена през 2005 г. В началото на тази година се оказа, че БДЖ има  35.614 млн. евро просрочени задължения към банката и след преговори се ангажира да изплаща всеки месец по 1.5 млн. евро.


Наскоро премиерът Бойко Борисов предложи дългът на БДЖ за мотрисите да бъде заменен за "БДЖ - Товарни превози". "БДЖ - Товарни превози" вече премина един опит за приватизация, но процедурата беше прекратена заради липсата на сериозни кандидати. На втория опит, който се планира да приключи до края на годината, кабинетът се надява да привлече водещи оператори в бранша. 

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Трупа отдавана е изстинал а тия още говорят какви пломби да му слагат. Отивайте за лопата юнаци, че вече вони та се не трае....

  2. 2 Профил на danakoplatec
    danakoplatec
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ами защо не са обслужвани тези задължения от държавата? Бойко да не си мислеше, че само ще харчи готовите милиарди и задълженията на държавата, поети преди неговото управление ще му се разминат! Тези задължения, които ГЕРБ не са платили, със сто процента са и с начислени лихви за просрочие! Кой ще носи отговорност за това? Тези лихви ще излязат от нашите джобове заради неизпълнението на задълженията на управляващите!

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Айде сега нови преговори. Нали онези бръмбари щяха да оправят ЖП-то ???
    Не може, да купиш влакове по немски цени, да возиш на български цени съобразени с ниския стандарт на българина и да искаш да има възвращаемост на парите. Ако правителството иска да вози деца на училище и рабонтици на работа, да плати влаковете.

  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Много е трудно на който и да било да се пребори със синдикатите и комунистическото мислене в БДЖ и затова си мисля,не е ли по-добре да оставим това БДЖ да фалира и да си направим нов железопътен превозвач,който да започне на чисто?

  5. 5 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1465 Гневно

    Министерството и БДЖ-то биха ли ни дали разчет тези мотриси колко оборот от билетчета имат на месец, като 1.5 млн. е разхода за тях, и то само по кредита. Може би 15К или 150К?

    Що не купихте тягов подвижен състав за Товарни превози бе?
    Оня бастун който взе комисионните по сделката със Сименс на него му връчете да плаща задълженията, защото той много добре е знаел, че тези мотриси ще се изплащат не от Пътнически превози.

    Жената е покана за щастие
  6. 6 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 638 Неутрално

    " кабинетът се надява да привлече водещи оператори в бранша".
    Горкият наш водещ кабинет. Гръцкият кабинет има по-голям шанс.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  7. 7 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#4] от "moloko_":
    Да фалира и който иска да си прави превозвач. На държавата не и е работа да организира превоза на хората, освен на децата в градове без уìлища. Има схеми за финансиране автобусни билети на хора с увреждания, пенсионери и деца. Защо трябва да крепим нещо, което само гълта а не произвежда. Ако хората в Своге могат да си позволят да платят пазарната цена на билета на един влак, който вози само тях, си е е тяхна работа. Ако ли не, да тръсят други начини. Мен някой субсидира ли ме като пътувам по 30 км на ден за да ходя на работа в София.

  8. 8 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#4:"moloko_"]да си направим нов железопътен превозвач[/quote]
    Със същия материал, същото дърво.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  9. 9 Профил на Венко
    Венко
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#7:"Добре Облечен Бизнесмен"]пътувам по 30 км на ден за да ходя на работа в София. [/quote]
    Кой те кара ? Хич не ми трябваш.

    Жить стало лучше, жить стало веселее!
  10. 10 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1465 Весело

    До коментар [#3] от "442":

    Ако ще с най-допотопните влакове да се обслужват Пътнически превози и да не се плаща и цент кредит от оборота който реализират те не само, че не могат да се самоиздържат, но и са крайно на загуба, ако ще на ден всичко живо да тръгне да пътува с влак по сегашният им разчет на жепейците.

    Проблема не е че мотрисите на Сименс са прекалено скъпи и , че нашите билети са много евтини... просто пътническите превози в обема който е в България са губещи дори да се бачка на максимум.

    Жената е покана за щастие
  11. 11 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 681 Любопитно

    [quote#4:"moloko_"]не е ли по-добре да оставим това БДЖ да фалира и да си направим нов железопътен превозвач,който да започне на чисто?[/quote]
    По-добре е, но няма да стане. За да се случи трябва управляващ с топки, ама не футболни. Така направи Костов с Балкан, и всички писнаха как го бил съсипал. Той си понесе отговорността за това, ама от гербер отговорност очакваш ли...

  12. 12 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално
  13. 13 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4514 Неутрално

    Ще се влачим дълги години ,докато си платим дълга към германците при това окаяно положение на БДЖ!Дано не ни наложат тежки лихви при разсрочването на дълговете,защото това няма как да не се отрази в цената на билетите!

  14. 14 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 459 Весело

    А къде е онова недоразумение Владимир Владимиров да излезе и да каже защо не може да плаща задълженията към германците? Нали не му трябваше и заема от Световната банка? Нали щеше да завърши 2012-та без загуба? какво стана-товарни превози са на тотална загуба и дърпат като воденичен камък холдинга надолу. А там се вихрят двамата управители, които лично Владимиров е посочил за такива.

  15. 15 Профил на Deutsches Reich
    Deutsches Reich
    Рейтинг: 524 Неутрално

    сиеменсчетата скоро могат да тръгнат еднопосочно към германия

  16. 16 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Изходът е един: Фалит за БДЖ и затвор за Владимир Владимиров, Пламен Джуров и Ивайло Иванов.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK