Започва втори опит за приватизацията на "БДЖ Товарни превози"

Започва втори опит за приватизацията на "БДЖ Товарни превози"

© Николай Николов



Надзорният съвет на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол одобри в четвъртък нови критерии към участниците в конкурса за приватизация на "БДЖ Товарни превози", който предстои да бъде обявен за пореден път след провала на предишния, съобщава "Капитал daily".


Предложението е стратегическите кандидати да имат оборот от 100 млн. евро за всяка от последните три години. Това е четирикратно намаление спрямо изискванията в предишната процедура. Два пъти се намалява срокът, за който се изисква кандидатите да са имали лиценз на жп превозвач. Така сега условието е той да е поне от 5 години.


Занижени са изискванията и за финансовите инвеститори. Сега те трябва да управляват активи за 400 млн. евро при изискване за 1 млрд. евро при предишния конкурс.




"С новите условия очакваме в сделката да участват и румънски, и чешки инвеститори", коментира Юлия Ненкова, председател на Надзорния съвет.


При предишния конкурс купиха документи за участие, но не подадоха оферти тъкмо една румънска и една чешка компания. Това са най-голямата румънска частна жп компания Grup Feroviar Roman (която държи мажоритарен дял в българското дружество "Българска железопътна компания") и чешката транспортна компания Advanced World Transport (която развива железопътна транспортна дейност).


През лятото само една оферта беше подадена - от "Дует реълуей България", макар че преди това шест компании купиха документация за участие. Заради това конкурсът беше прекратен.


Първоначалната оценка за цялото дружество беше за 100 млн. евро. В момента официална друга няма, но според източници на изданието, тя е намалена наполовина.


До края на октомври ще бъде открита процедурата, кандидатите ще имат един месец да купуват документация, после ще подават документи за доказване на покриването на критериите. Възможно е офертите да бъдат подадени и до края на годината.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Дано този опит за приватизация на БДЖ Товарни превози да е успешен и ако спечели някой стратегически инвеститор още по-добре,защото ако компанията продължава да е държавна рискува да изгуби и сегашните си клиенти от частните си конкуренти и накрая да я ликвидираме,а и парите които ще вземе държавата са нужни за да се инвестират в пътническите превози,че там положението е трагично.

  2. 2 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 873 Любопитно

    Първоначалната оценка за цялото дружество беше за 100 млн. евро. В момента официална друга няма, но според източници на изданието, тя е намалена наполовина.

    Накрая ще вземе да я подарите! Нещо, което не знам дали се цели, ама ми се струва, че някой ще лапне много кинти от продажбата.

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  3. 3 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 943 Неутрално

    "Започва втори опит"
    Тази част от заглавието казва всичко.
    Очевадно никой не желае да си купува каца без дъно

  4. 4 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#2] от "madagaskar":

    даааа, май единственото сигурно нещо е че"някой ще лапне кинти, много кинти..."
    аз залагам на КТБ...

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  5. 5 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Може и да спечелят тези, които ще возят няколко товарни влака, но железницата далеч не са само няколко товарни влака.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  6. 6 Профил на fanagoreca
    fanagoreca
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Някоя офшорка на НАЩЕ ли , или нов провал за да падне цената ?!

    Ехо ... Бъл-гарияяя ...

  7. 7 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мирише ми на приватизация за без пари!!!!Опитват се отново да ни вземат за канарчета.В цял свят ЖП транспорта е супер печеливш, а само нашите управници ни обясняват колко е губещ! Навсякъде този транспорт се модернизира,а тук нищо не се прави по въпроса!

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    [quote#1:"purple_rain"]някой стратегически инвеститор още по-добре,защото ако компанията продължава да е държавна рискува да изгуби и сегашните си клиенти от частните си конкуренти и накрая да я ликвидираме[/quote]
    У нас компаниите се продават когато изглеждат най-разсипани !
    По същия начин продадоха БУлгартабак когато беше с пълни складове и пълни банкови сметки !
    Герберите да продават бащините си къщи и да се омитат от страната стига вече!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на siegmund_freud
    siegmund_freud
    Рейтинг: 367 Любопитно

    До коментар [#4] от "Pima":

    Какво ще лапне като товарните превози на БЖД са на загуба и ежеминутно губят клиенти,защото имат много сериозна частна конкуренция? Какво да им лапне допотопните вагони и локомотиви ли или раздутия щат и синдикатите и безумните колективни трудови договори ли? Аз пък залагам,че добре ти плащат да плюеш по КТБ,но нещо не ти се получава!

  10. 10 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#9] от "siegmund_freud":

    никой нищо не ми плаща. ако откриеш такива, които плащат за плюене (независимо с/у кого) - давай ги насам, ще им взема парите.
    дотогава - каквото мисля, това пиша.
    не съм казал, че КТБ ще развиват бизнес, че да се интересуват от състоянието на БДЖ. Ще го купят и ще го разпродатът на парче и за скраб. от това се изкарват кинти, вервай!

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3893 Неутрално

    Дано този път да има сериозни кандидати и да не се спъва тяхното навлизане у нас!БДЖ "Товарни превози" се нуждае спешно от сериозни капитали/чужди,защото у нас няма как да се появят/ и сериозен мениджмънт,който да стабилизира компанията и да спре кражбите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK