Над 1.5 милиарда ще бъдат инвестирани в модернизацията на жп транспорта

Централна гара София

© Цветелина Белутова, Капитал

Централна гара София



Над 1.5 милиард лева ще бъдат инвестирани в модернизиране на железопътната инфраструктура, на релсовия път и на контактната мрежа, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от "Фокус".


При отваряне на проектите за реконструкция на Централната жп гара в София министърът заяви, че не иска да се повторят грешките, допуснати досега. Най-лесно и бързо е да се закупят влакове. Пуска се търг, явяват се пет-шест производители от Европа. Капарираме едни пари за влакове и оставяме на следващите поколения и правителства да ги плащат, обясни Московски.


Вече се подготвят и проекти за следващия програмен период. Това са участъците София - Елин Пелин - Септември, София - Драгоман, както и София - Перник - Радомир. Ще се променят някои параметри за модернизиране на ж.п.-линията Видин - София. Проектът е прекалено скъп и ще се преработи - никой никога няма да даде пет милиарда лева за тази ж.п.-линия, заяви Московски.




По-добре е ремонтът да се направи в разумни обеми, които да бъдат финансирани. Ще се опитаме да намалим скоростта за движение по участъка, за да е по-евтин и да може да се изпълни, каза министърът.


По отношението на стопанисването от Столичната община на съоръжението пред Централна гара той каза: "Нека да остане, за да се вижда след време разликата – какво ние сме направили и какво на Софиянски крадците."


Ремонтът на Централна гара в София се финансира по оперативната програма "Транспорт" и ще обхваща сградата на гарата и прилежащата инфраструктура. Гарата е построена през 1974 г. и през последните 36 години на съоръжението са правени само частични ремонти.


Очаква се след края на проекта гарата да бъде напълно архитектурно обновена, да отговаря на изискванията за енергийна ефективност и да има и много по-добри комуникационни връзки. Ще бъдат осигурени възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както подобряване условията за престой на територията на приемното здание. До всички нива на гаровия комплекс ще бъде осигурен и достъп на лица с намалена подвижност.


Очаква се тръжната комисия да избере изпълнител до 15 февруари 2013 г. а ремонтът да продължи около две години.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Romeokton
    Romeokton
    Рейтинг: 374 Неутрално
  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Защо на гарата не работят ескалаторите и асансьорите? Тук ремонта не може да бъде оправдание.

    И какво значи - нека остане, та да се види разликата? Нали сте на власт точно, за да поправите грешките на предишните, какво е това малоумно изказване?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1019 Гневно

    Може ли Московски да каже как ще реформира БДЖ?
    Другото е лесно - и на мен да ми осигурят пари и аз ще построя/ремонтира/закупя нови гари/линии/влакове.
    Как ще възстановите РЕНТАБИЛНОСТТА на БДЖ, Московски?!?!
    Цялата ви история гербаджийска е такава - строй, строй, бичи цимент, асфалт, а после кой ще го ползва, с какви пари, как - нема значение.
    Изнасят се всички дето имат поне малко акъл, а те ми инвестират в гари, терминали и магистрали.
    За да се изнасяме по-лесно... Благодаря за което.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  4. 4 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Без реформи в БДЖ тия 1,5 милиарда ще минат като дим през комина. Не разбират тия хора, че истински реформи се правят като имаш кадри- сиреч кадърни и отговорни хора които да работят и ръководят тази структура.

    С лелките дето люпят семе и продават билети, работниците дето точат нафта, директори дето крадат- и 10 милиарда да налеете нищо няма да се промени.

  5. 5 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 531 Неутрално

    У бря!!! Днеска е ден на калинката московска... Реди ги ено до друго....
    Аве та ва питъм ена раота...ся... Ено време уволнихте сума народ от жилезниците и спряхте сума влакове понеже щело а стане по-ефективно....и щяла а се опрай работата понеже пари нема.
    Ся изеднъжка не само, че има ми са 1.5 милиарда даже.
    Не фанаф тайната мисъл кво общо има реконструкция на сграда с нови тренове ама то сигур си ги плещил от превъзбуда...
    Цели 1.5 милиарда за крадене как нема те превъзбудят.
    Отде тия милярди бе калинчо ? Криза, нема пари за звездобройци, нема за дечица...и оп...има за железници...изведнъж, понеже така ти се приискало...

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  6. 6 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1338 Любопитно

    До коментар [#2] от "Тони!":

    Да ти имам драмата пък на тебе! И кои са тия ескалатори дето не работят? И къде видя асансьори?

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  7. 7 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Весело

    БУХАХАХА - модернизация друг път. Модернизация е електифицирането на железницата, а не купуване на таралясници с ДВГ.
    Но от друга страна няма как да пълниш тубите с ток, нали

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    А защо няма частни влакове? Какво пречи? Защо влаковете трябва да са държавен монопол след като НКЖИ е отделна структура?

    Мачкай климатичния чейндж!
  9. 9 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2396 Любопитно

    "...какво ние сме направили и какво на Софиянски крадците." - кой купувал, кой крал е било, НО сега НИЕ как поддържаме, как се грижим, какво друго освен Нет, направихме?! Включително и за прословутите "Дезиро" - кой без климатик, кой проскърцващ като старите БДЖ каруци, НО задължително ПРЕТЪПКАНИ.

    Коментиране на анализираното, вече...
  10. 10 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 531 Любопитно

    1,5 млрд-а?! ЖП-то да не е НАСА?! Тия влакове най- вероятно ще летят като совалките...

  11. 11 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bulgarische Motoren Werke":

    има

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Московски днес е изпаднал в логорея

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#11] от "Митко Василев":

    Кои са?

    Мачкай климатичния чейндж!
  14. 14 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#13] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Не ги знам поименно, щото не ползвам услугите им, но има няколко компании за частен жп превоз, товарен.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  15. 15 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Ти би ли направил частен влак при условие, че жп пътя е зле и повече от 40 км/ч не можеш да вдигнеш, как ще конкурираш автобусите по магистралата.

    икономист - неграмотник с диплома
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#6] от "Милен":

    На всеки перон има асансьори, както и в самото централно фоайе на гарата. И нито един от тях не работи, при все, че са чисто нови. И да, драма е. Мини с количка от там, или багаж и ще разбереш. Ако пък на инвалид му се наложи, не знам.
    А ескалатори има всичко на всичко два работещи. Да ти чертая карта?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Аз пък предлагам, да спестим въпросните 1.5 млрд лева като нарежем цялото БДЖ, освен това ще спестим годишно субсидията на БДЖ от 200 млн лв и субсидията на НКЖИ от също 200 млн. лв.

    икономист - неграмотник с диплома
  18. 18 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3175 Весело

    [quote#12:"hodounski"]Московски днес е изпаднал в логорея [/quote]

    Както е по оригинала ... И тут Остапа понесло

    За Нови Васюки ...
    Например - само преди година и нещо разправяха за скоростен влак Видин-София, а във Враца го обсъждаха съвсем сериозно и даже имаха възражения, че ще им е шумен

  19. 19 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тони!":

    В интерес на истината миналата седмица изпращах роднини на централна гара и за мое учудване работеха и ескаваторите и асансьорите на перона. Само вагоните бяха отвратителни, такова недомислие не бях си представял, че може да съществува. Старите български вагони мога смело да заявя че са 10 класи над това недоразумение.

    икономист - неграмотник с диплома
  20. 20 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тони!":

    Всичките асансьори работят, ама доколкото знам са за товари, може и да бъркам, но съм сигурен, че работят! Това, че хората ги е шубе да се качат е друг проблем, а и с такъв асансьор можеш само да се забавиш, ако гониш влак. А от ескалаторите не работят тези, които водят към пероните. И къде в централното фоайе казваш има асансьор, и кое наричаш централно фоайе? И не, не искам карта, защото вече си имам и то не само на софийската гара, ами на повечето големи в БГ!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  21. 21 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dr. G.":

    за да е конкурентноспособен трябва да се увеличи скоростта и да се подменят влакове и локомотиви.
    На мен друг начин изначало не ми хрумва.

  22. 22 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Много обичам да слушам как ГЕРБ-ерски бръмбари обвиняват някой в престъпление. Лошото идва после, Бойко плаща с лихвите, ама с нашите пари, не с негови.

  23. 23 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#4] от "Трезвен":

    Вярно.
    Но без пари няма да стане

  24. 24 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    Те това е 1.5 млрд. ще бъдат инвестирани в модернизацията на жп транспорта, докъдето стигнат дотам, след години ще му мислим...... а и бърза влак до Видин требе, щото има мост, няма влак и по натам до Арад, Мако, Сегед, Будапеща да стига и до "Европата", а то Ориента ясен....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  25. 25 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2487 Неутрално

    Много лесно се дават обещания за в бъдеще, в края на мандата. ЖП инфраструктурата не е приоритет. При нея ефектовността е по-голяма, но при по-малко хвалене и повече работа. Други си е магистрали и спортни зали. Нищо, че е много по-добре до Бургас да стига по-бързо и удобно с влак и тогава да се прави магистрала.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#20] от "Милен":

    Ми не, не работят, нито един не работи, никога и не са работили от ремонта насам. Ескалатори по пероните няма, щото са премахнати, има единствено в главното фоайе, но както казах, от всичките работят само два - по един в посока. Това не е особенна драма, щото така и така никой не минава от там...
    До коментар [#19] от "Кой ограби Криско от Босфор ТВ":
    В интерес на истината, това няма как да е вярно - асансьорите, както казах никога не са били пускани след ремонта на Софиянски.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Всички покорни на НВ Боко охотно възприеха риториката му - ние кво правим, другите какво направиха... Абе защо не си гледате работата за която НИЕ ВИ ПЛАЩАМЕ, без да биете тъпана и да лъжете хората - ние сме достатъчно интелигентни да оценим всички крадливи управници, в това число и вас.

  28. 28 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1432 Весело

    До коментар [#21] от "Eisbär"

    така е как може 400 км да ги влачат 8 часа средно по 50км/час

  29. 29 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Ама стига сте наливали пари в тая София. В останалата част на България също живеят хора. Тея хора също плащат данъци, при това работят повече от средностатистическия софиянец, а получават много по-малко както от работодателите си така и от държавата и общината.
    Такъв посткомунистически идотизъм, да се пренебрегват хората от провинцията за сметка на София е крайно време да се приключи. В противен случай София ще продължава да расте за сметка на останалата част изпразваща се от към население територия!
    А относно модернизацията на БДЖ, след всичките опити и похарчени пари през последните 20г, с увереност мога да кажа, че това е поредното обречено действие по пътя към фалита.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  30. 30 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#21] от "Eisbär":

    Няма събираемост, има корупция, има раздут щат, кражби, това са все неща, които се виждат отстрани. Ако си вътре, със сигурност ще намериш още сто неща.
    Ясно е, че в нашата бедна държава н можеш да вдигаш цените на билетите, но че трябва тотална реформа го вижда и четвъртокласник.
    Напротив, от десетилетия само се говори, краде и нищо не се прави.
    И БДЖ дължи над милиард.
    А сега ми говорят за нови разходи.
    Ти първо си оправи приходната част, а разходите след това ги планирай, това е нормалния подход по мое скромно мнение.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  31. 31 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#30] от "Dr. G.":

    За необходимостта от реформи не споря.
    Лошото е че няма воля.

  32. 32 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1019 Любопитно

    До коментар [#29] от "traveler1":

    ама защо някой трябва да ви оправя, не разбирам.
    Имате си областни, общински, имате ръце и глави на раменете, защо трябва някой да ви оправя?
    Размърдайте си трътките!
    Толкова провинциални градове има с по-енергична инициатива, които показват какво може и без София!
    София в момента създава половината от БВП, това е положението.
    Дай да задушим София и да налеем пари на места, където няма условия за предприемачество, очаквайки какво? Дедо Пене да стане фабрикант?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  33. 33 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Лично ги ползвах миналата седмица на 10-и изток, сряда в 7 часа сутринта. Ескалаторите в централното фоае също работеха 2 нагоре и 2 надолу. И аз се учудих, но това е истината.

    икономист - неграмотник с диплома
  34. 34 Профил на bucconero
    bucconero
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#17] от "Кой ограби Криско от Босфор ТВ":

    Съгласен съм. От БДЖ нищо не става и да се дават пари за ЖП инфраструктура, когато няма кой да я ползва е абсурдно.

  35. 35 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1449 Любопитно

    [quote#3:"Dr. G."]Как ще възстановите РЕНТАБИЛНОСТТА на БДЖ, Московски?!?! [/quote]

    мислиш ли че Дойчебан е 100% рентабилен без държавна помощ?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  36. 36 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#32] от "Dr. G.":

    ако създадеш условията - инфраструктура като индустриални зони и артериални пътищи, магистрали и жп гари със добри връзки към границите и пристанищата, ако ще и да имаш фабрика в Кочериново пак можеш да станеш фабрикант, защо не?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  37. 37 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Интересно защо не се правят всички тези процедури още сега, а трябва да чакаме до 2020 година за сносен ЖП транспорт?!! Толкова ли е трудно да се свържат границите със бързи жп линии които да могат да извозват поне половината транзитни тирове между ЕС и азия??? А защо да не можем да привлечем трафика през турция за русия и източна европа през Свиленград-Русе жп връзка???

    Има толкова възможности, но трябва акъл а не политиканстване.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  38. 38 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    Добре,че са еврофондовете,защото нашата бедна страна не може да задели даже минимални суми за развитие на нашите железници!Далече съм от мисълта ,че няма да има опити за злоупотреби с тези фондове,но се надявам,че като цяло този проект ще се осъществи на добро ниво и железниците у нас ще придобият доста по европейски вид!

  39. 39 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/10/14/1925497_pari_ima_remonti_ne/
    http://offnews.bg/index.php/3928/zheleznitsata-sprya-vlaka-na-gara-predizvestena-smart
    Държавата трябва да си влезе в ролята и да подобри мениджмънта на железниците, а не да ги превръща в хранилка за "наши" хора. За това трябва стратегия, но в България няма стратегия за нищо. Вечер сме на един акъл, сутрин на друг.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  40. 40 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1017 Гневно

    [quote#32:"Dr. G."]София в момента създава половината от БВП, това е положението. [/quote]
    Говориш абсолютни глупости! Само един пример: Погледни какъв процент от обществените поръчки в страната се печели от софийски фирми, после се поинтересувай колко от спечелилите имат оборудване, работници и въобще каквато и да е възможност да изпълнят обществената поръчка, и ще разбереш че БВП не се създава от софийските фирми, а просто от подкупи, рушвети и далавери, а същите тези "спечелили" софийски фирми, единственат работа която вършат е, да отидат до провинцията и да хванат някой подизпълнител който да свърши работата за примерно 20-30% от спечелената сума.
    Ето така София прави 50% от БВП чрез кухо преливане от пусто в празно, но срещу реални пари!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK