Летище Пловдив не очаква натоварена програма през зимата

Дойчин Ангелов

© Цветелина Белутова, Капитал/ Дневник

Дойчин Ангелов



През последните четири години от туристическата карта на България изчезнаха цели туристически дестинации, една от които е от Германия, коментира пред БТА изпълнителният директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов.


"Допреди няколко години имахме чартъри от 3-4 германски града за зимните ни курорти, които сега изобщо ги няма", уточни Ангелов. Сред причините за това той посочи и лошата пътна инфраструктура, заради което туристите за Банско и Боровец вече изцяло са пренасочени към София. Ангелов не изключва и това, че зимният туризъм "в нашия регион не се развива, както би ни се искало", а от друга страна, е възможно да ни посещават вече и друг тип туристи, които не ползват чартърни полети.


Програмата на летище Пловдив за предстоящия туристически сезон е слаба, независимо че в сравнение с предходната година обемът е същият, каза изпълнителният директор на аерогарата Дойчин Ангелов.




Той подчерта, че летището е в процес на приключване на подготовката на техниката за зимния сезон. "Факт е, че голяма част от нея е на над 40 години, но пък за сметка на многото усилия на персонала и на сериозни разходи за поддръжка не сме допуснали отмяна на полети заради непочистен сняг, та дори и през последната зима", каза Ангелов.


Изпълнителният директор на аерогарата посочи, че за четвърта поредна година през зимата на летище Пловдив ще се осъществи редовната сезонна линия до Москва, която е от 27 декември до края на март 2013 година. През целия сезон ще има редовна линия и до Белфаст за ирландски туристи, а от Нова година и до средата на януари има планирани седмично 2-3 чартърни полета отново с руско направление. Възможно е да се появят още планировки, но това към момента е сигурно, допълни Дойчин Ангелов.


Всички авиокомпании освен нискотарифните вече питат за стимули, каза още Ангелов. Той припомни, че пловдивската аерогара има своята подкрепа в лицето на Фонда за развитие на летище Пловдив. Според Ангелов обаче той трябва да се разширява и всички общини, които членуват в структурата, трябва да внасят редовно членския си внос, който е по 0.50 лева на жител на община. Той уточни, че през последната година няма присъединяване на нови общини и в момента в него членуват десет от Южен централен район.


Зад този фонд реално стои община Пловдив, коментира кметът на Пловдив Иван Тотев, който е и председател на УС на фонда. Той уточни, че до момента Пловдив е инвестирал 600 000 лева във фонда, а всички останали девет общини не могат да съберат и 100 000 лева. Във връзка с това Тотев подчерта, че сдружението изпълнява дейностите си основно чрез средствата на община Пловдив, а тя се е изплатила изцяло към него. Той припомни, че само Пловдив внася и двоен членски внос, след като е увеличил вноската си на един лев на жител.


Подкрепяме фонда, но искаме и работа от страна на ръководството на летището, заяви Тотев. Имаме огромни очаквания към него, защото две години след презентацията на програмата за управление, която трябваше да доведе много авиолинии, нещата не стоят така, както ги представиха тогава, каза пловдивският кмет.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Това летище не е много ясно за какво е .... Няма полети, стои празно, има по 2-3 полета на ден и работи доста стабилна бройка от хора по цял ден... Сега и Райънеър като спрат да летят до Пловдив... не виждам за какво трябва да го има... Това са грешни пари...

  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 801 Неутрално

    [quote#1:"s1lv3r"]Това летище не е много ясно за какво е .... Няма полети, стои празно, има по 2-3 полета на ден и работи доста стабилна бройка от хора по цял ден... Сега и Райънеър като спрат да летят до Пловдив... не виждам за какво трябва да го има... Това са грешни пари...[/quote]
    Да прав си, особенно като се има пред вид, че това летище може да е чудесна конкуренция на софийското и на всички гравитиращи около него фирми и интереси. А всички ние знаем, че няма нищо по лошо от конкуренцията за един бизнес. Майната им на крайните клиенти, майната и на провицията и на всички неудобства свързани с пътуването до СФ. Освен това Пловдив е почти в средата на България за разлика от СФ.
    Пък когато в СФ падне мъгла, дето не е искала разрешение за това, самолетите ще кацат на маната им(Бургас, Варна...)
    Въобще това, което е добре за СФ е лошо и за България и обратното.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на nea
    nea
    Рейтинг: 607 Неутрално

    От Пловдив до София е един час с кола по магистрала. От Хитроу до средата на Лондон е час и половина с кола. какъв смисъл има от летище с щатни служители. това е хабене на плащ, на която има чудесна инфраструктура. Става за бизнес парк и за производство (производство -- не се ли поувлякох)

  4. 4 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Летището в Пловдив е добро но всичко останало от което зависи неговото съществуване е една кръгла НУЛА.
    Като започнем с несъществуващите знаци в Пловдив които да ти кажат на къде да караш.

  5. 5 Профил на LZ.2
    LZ.2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Летище Пловдив има чудесни предпоставки за печелба и добро развитие :
    - идеално за лоу-кост оператори , могат да съберат чудесен трафик
    - идеално за хангар за ремонт на самолети , съчетано с обучена и налична...и евтина работна ръка
    - идеално за ремонт на самолетни двигатели / кадри , оборудване - налични /
    Само едно "но" има - мутрите не знаят да произвеждат, те знаят да крадат...2-3 тира цигари и готово

  6. 6 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1167 Любопитно

    Толкова се направи за това летище а все не потръгва. Първо се направи нов терминал за 25млн. плюс ново ВиК и стоянка за самолети за още 25млн. Общо държавната инвестиция е 50млн. После се направи този фонд за летището, който не е нищо друго освен това, че общините в района субсидират полетите. И пак нищо. Не виждам след вложените пари какво още може да се стори, за да се разработи.

  7. 7 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#6] от "Варненски":

    много се направи, ама както често става в БГ, някои най-прости работи като не се правят, и работата изглежда неатрактивна. Дали ще са табели, дупки и незнаещ английски персонал, но нещата ще стават бавно. А и ми се струва, че ще има успех в крайна сметка, няма защо хора от Южна България да ходят до София.

  8. 8 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1157 Весело

    До коментар [#2] от "traveler1":

    Честно казано стана ми весело от коментара.
    Ситуацията на летище Пловдив няма как да се промени - то е единствено да обслужва Централна България и Пампорово. А и да, явява се алтернатива на Софийското, като падне мъгла.
    Друг е въпроса, защо миналата година, когато софийското летище затваряше, самолетите кацаха в Скопие и Солун . Поради керосин може би.
    Като за керосин - ето още една причина самолетите да летят до София, а не до Пловдив - до Пловдив са още едни 150-200 км в едната посока. Затова и билет на Остриън до Виена от Варна е 244 евро мин, а от София - 88. Даже човек ще предпочете да лети до София и оттам да лети до Виена, вместо директно - по-евтино ще му е.
    Да не говорим, че и по принцип пътникопотока от България е малък - на Софийското летище рядко каца нещо по-голямо от Еърбас 321, годишно минават 3.5 милиона пътника (за справка - през Виена минават 22, а като население и площ България и Австрия не се различават много). Та какво да остане за Пловдив?

  9. 9 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Защо самолетите от Копенхаген вече не кацат на Пловдивското летище???

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK