[quote#1:"Борислав"]Дано този път БДЖ да попадне на добър собственик, който да подобри условията на пътуване в БДЖ, което в момента е под всякаква критика. [/quote]
Да, ама не. Това е само за "Товарни превози".
Втория опит за приватизация да се надяваме,че ще е по-успешен,защо и Товарните превози не са в много добро състояние,губят битката с частните си конкуренти и има нужда от инвестиции и добър мениджмънт определено.А и парите от приватизацията са много нужни на Пътническите превози за да не потънат тотално.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не е само това. И НКЖИ ще затъне от следващата година, защото почнаха да и прехвърлят задълженията на БДЖ, и така индиректно направиха компанията кредитор на БДЖ.
Давам пример - преди разделението на НКЖИ и БДЖ, те взимат заем от СБ, от който част се ползва за инфраструктура, част от БДЖ.
След разделението, този заем се дължи от БДЖ, а НКЖИ приспада парите, които са и ко-задължения, от таксата за плащане за ползване на инфраструктурата, която и плаща БДЖ (тоест ко-задълженията на НКЖИ са по-малки от тази такса).
Тъй като БДЖ не може да плаща тези пари, и станаха сакатлъци, те бяха прехвърлени на НКЖИ (не знам колко законно, и определено не стана публично, но е очевидно факт, вчера четох, че НКЖИ го е анонсирала в медиите).
Сега БДЖ трябва да плаща цялата си инфраструктурна такса и допълнително своята си част от задълженията към НКЖИ а последните ще плащат директно задълженията към СБ.
Обаче това означава, че НКЖИ става кредитор на БДЖ, понеже и преди БДЖ не си плащаше инфраструктурната такса (БДЖ няма пари не само за СБ), и в действителност формално просто дългът на БДЖ към СБ ще се конвертира като дълг на БДЖ към НКЖИ + огромната добавка от неплатени инфраструктурни такси, които сега ще нарастват с дори по-голяма скорост.
Не съм сигурен, колко е легално това взаимоотношение, защото ако НКЖИ не завежда дела към БДЖ да бъдат обявени във фалит, това би означавало или държавна помощ, или неравноправно отношение спрямо останалите ползватели на инфраструктурата (на които не им се дава кредит и не им се поемат дълговете), което и в двата случая е нарушение на европейските норми.
Но е безспорно, че така се опитват да дадат изключително кратка глътка въздух на БДЖ, преди пирамидата от карти да се срути окончателно там. Предполагам чакат чудо, с продажбите на транспортни превози, която да отпуши заемът от СБ (трябва и разрешение от ЕК, за което не сме чули още нищо, тъй като заемът от СБ ще е с държавни гаранции, това е държавна помощ и трябва нотификация от ЕК за това, и тя ще е последен патрон), който да консолидира дълговете на БДЖ (тъй като те няма да изчезнат, просто заемът е дори по-малък от сегашните дългове, просто ще рефинансира част от старите, и така ще намали за кратко дългодържателите)
[quote#6:"milena_82"]просто на никой не му се занимава с БДЖ-то и на никой не му се ще да се набута с нещо подобно! [/quote]
Всичко зависи от условията. Никому не се набутва с един куп стари, корумпирани, ненужни, и практически неуволняеми "началници" на най различни нива. Ама
Тъкмо напротив, Товарни превози е много апетитна хапка! С изграждащата се жп инфраструктура в момента това дружество след 2-3 години ще бъде много печелившо! Развалянето на първите процедури си беше пълен фарс за да се свали цената умишлено!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
[quote#17:"Radon"]Това е единствената структура на БДЖ, която е на печалба.[/quote]
Интересна логика имаш...ти би ли си купил губеща фирма?...освен ако не си алтруист...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Борко
Рейтинг: 388 НеутралноДано този път БДЖ да попадне на добър собственик, който да подобри условията на пътуване в БДЖ, което в момента е под всякаква критика.
patladjan_1991
Рейтинг: 598 Неутрално[quote#1:"Борислав"]Дано този път БДЖ да попадне на добър собственик, който да подобри условията на пътуване в БДЖ, което в момента е под всякаква критика. [/quote]
Да, ама не. Това е само за "Товарни превози".
442
Рейтинг: 1350 НеутралноКойто не може да управлява - продава.
niki2003
Рейтинг: 442 НеутралноВтори дубъл за продажбата на "БДЖ Товарни превози"!!!
moloko_
Рейтинг: 585 НеутралноВтория опит за приватизация да се надяваме,че ще е по-успешен,защо и Товарните превози не са в много добро състояние,губят битката с частните си конкуренти и има нужда от инвестиции и добър мениджмънт определено.А и парите от приватизацията са много нужни на Пътническите превози за да не потънат тотално.
milena_82
Рейтинг: 442 НеутралноСтрува ми се, че желаещи малко трудно ще се намерят,просто на никой не му се занимава с БДЖ-то и на никой не му се ще да се набута с нещо подобно!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Делян Делчев
Рейтинг: 1400 НеутралноДо коментар [#6] от "milena_82":
Не е само това. И НКЖИ ще затъне от следващата година, защото почнаха да и прехвърлят задълженията на БДЖ, и така индиректно направиха компанията кредитор на БДЖ.
Давам пример - преди разделението на НКЖИ и БДЖ, те взимат заем от СБ, от който част се ползва за инфраструктура, част от БДЖ.
След разделението, този заем се дължи от БДЖ, а НКЖИ приспада парите, които са и ко-задължения, от таксата за плащане за ползване на инфраструктурата, която и плаща БДЖ (тоест ко-задълженията на НКЖИ са по-малки от тази такса).
Тъй като БДЖ не може да плаща тези пари, и станаха сакатлъци, те бяха прехвърлени на НКЖИ (не знам колко законно, и определено не стана публично, но е очевидно факт, вчера четох, че НКЖИ го е анонсирала в медиите).
Сега БДЖ трябва да плаща цялата си инфраструктурна такса и допълнително своята си част от задълженията към НКЖИ а последните ще плащат директно задълженията към СБ.
Обаче това означава, че НКЖИ става кредитор на БДЖ, понеже и преди БДЖ не си плащаше инфраструктурната такса (БДЖ няма пари не само за СБ), и в действителност формално просто дългът на БДЖ към СБ ще се конвертира като дълг на БДЖ към НКЖИ + огромната добавка от неплатени инфраструктурни такси, които сега ще нарастват с дори по-голяма скорост.
Не съм сигурен, колко е легално това взаимоотношение, защото ако НКЖИ не завежда дела към БДЖ да бъдат обявени във фалит, това би означавало или държавна помощ, или неравноправно отношение спрямо останалите ползватели на инфраструктурата (на които не им се дава кредит и не им се поемат дълговете), което и в двата случая е нарушение на европейските норми.
Но е безспорно, че така се опитват да дадат изключително кратка глътка въздух на БДЖ, преди пирамидата от карти да се срути окончателно там. Предполагам чакат чудо, с продажбите на транспортни превози, която да отпуши заемът от СБ (трябва и разрешение от ЕК, за което не сме чули още нищо, тъй като заемът от СБ ще е с държавни гаранции, това е държавна помощ и трябва нотификация от ЕК за това, и тя ще е последен патрон), който да консолидира дълговете на БДЖ (тъй като те няма да изчезнат, просто заемът е дори по-малък от сегашните дългове, просто ще рефинансира част от старите, и така ще намали за кратко дългодържателите)
azbeaz
Рейтинг: 650 Неутрално[quote#6:"milena_82"]просто на никой не му се занимава с БДЖ-то и на никой не му се ще да се набута с нещо подобно! [/quote]
Всичко зависи от условията. Никому не се набутва с един куп стари, корумпирани, ненужни, и практически неуволняеми "началници" на най различни нива. Ама
petar_333
Рейтинг: 442 НеутралноЛюбопитно ми е сега да видим дали ще има и една оферта дори!
bta
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#2] от "patladjan_1991":
е пак ще е нещо
TED (moderator är en faggot)
Рейтинг: 611 ВеселоEeeeeee, този път ще го купя
Ogiigo
Рейтинг: 1051 НеутралноДо коментар [#1] от "Борислав":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Какво пътуване? Тук става дума за товари!
army
Рейтинг: 415 ВеселоБългария да стане страна на конкурсите направо! Всеки ден, конкурс за предприятие...
dinkost
Рейтинг: 442 РазстроеноДокато умните умиват, лудите ще се налудуват (разбирай - здраво крадене). След време това, което ще се продава, ще е "НЕТОВАРНИ БЕЗПРЕВОЗИ"....
bat_plamen
Рейтинг: 3769 НеутралноСагата по приватизацията продължава .............и цената пада!
Radon
Рейтинг: 442 ЛюбопитноТова е единствената структура на БДЖ, която е на печалба... и точно нея приватизират ... хммммм
shake and rattleGaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#6] от "milena_82":
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Тъкмо напротив, Товарни превози е много апетитна хапка! С изграждащата се жп инфраструктура в момента това дружество след 2-3 години ще бъде много печелившо! Развалянето на първите процедури си беше пълен фарс за да се свали цената умишлено!
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1366 НеутралноАре бе Цветане, аре бе Василев, стига се цигани - купувай, и без това евтино ти го дават.
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАНе се стискай, че на тиквите им трябват пари за изборите, за да могат и другия мандат пак да ти услужват!
BGman1
Рейтинг: 660 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "Radon":
bigman[quote#17:"Radon"]Това е единствената структура на БДЖ, която е на печалба.[/quote]
Интересна логика имаш...ти би ли си купил губеща фирма?...освен ако не си алтруист...
Bullet
Рейтинг: 1505 Неутрално[quote#20:"BGman1"]Интересна логика имаш...ти би ли си купил губеща фирма?...освен ако не си алтруист...[/quote]
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Твоята е не по-малко интересна...ти би ли продал печеливша фирма?... освен ако не си .... и аз не знам какъв.
Както каза Боко: " да затворим страницата с магистралите и да погледнем към жп инфраструктурата, за нея от ЕС сега се дава пара".
Нефертити
Рейтинг: 1402 ЛюбопитноЯ да видим кой ще е избранникът ....
Предразсъдъците са за ограничените.nodamncat
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#20] от "BGman1":
Много губещи фирми се продават всеки ден, с идеята новия собственик да ги преустрои, да ги управлява по-добре и в бъдеще да реализира печалби.