"БДЖ Товарни превози" сега струвало по-малко отпреди година

"БДЖ Товарни превози" сега струвало по-малко отпреди година

© Цветелина Белутова, Капитал



Заради започналата втора процедура за приватизация на "БДЖ Товарни превози" в дружеството не могат да се правят реформи, свързани с броя на заетите или с активите. В резултат на това финансовият резултат на компанията не е "този, който на нас ни се иска. В този смисъл сега "Товарни превози" струват малко по-малко, отколкото преди една година". Това коментира пред държавното радио председателят на борда на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.


Разговорът с него е по повод предстоящият тази вечер протест на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт срещу приватизацията на компанията.


Владимиров уточнява, че все пак се правели реформи, но те не можели да повлияят съществено върху финансовите резултати. Той дава за пример имотите на дружеството, които са 320 и които то продължава да стопанисва, защото не може да се освободи от тях. По думите му в компанията все пак се подготвяли за търгове за "излишните активи", в случай че и този път приватизацията излезе неуспешна.




На 16 ноември Агенцията за приватизация обяви нов конкурс за раздържавяването на компанията с по-облекчени изисквания за инвеститорите. Първият търг се провали през лятото, след като беше подадена само една оферта за компанията - от "Дует реълуей България", макар че преди това шест кандидата купиха документация за участие.


Сега Владимиров посочва, че ако приватизацията не успее, всички излишни активи ще бъдат продадени и ще се продължи с реформите. Задълженията на дружеството в момента били 115 млн. лв., а само тези към външни контрагенти - 78 млн. лв. Дълговете на холдинга по думите му са 731 млн. лв. Владимиров посочва, че е наследил дружеството със загуба от 70 млн. лв., а за първите десет месеца на годината тя е намаляла на 14.5 млн. лв. при 31.5 млн. лв. година по-рано.


Според него в битката с кражбата на гориво от служителите на БДЖ имало сериозен напредък също. По дестинациите, по които е засилен контролът, имало ръст от 10 на сто на покупката на билети.


В отговор на въпрос за организацията на БДЖ във връзка с предстоящите празници, при които по традиция общественият транспорт е препълнен, Владимиров обясни, че при БДЖ по други празници може да е имало такъв проблем, но не и по Коледа. Тогава според него "абсолютно всичко е препълнено, но не само влаковете, а и автобусите. И смея да твърдя, че влаковете са все пак по-комфортни около коледните празници от автобусите", убеден е Владимиров.


Той посочи, че за да могат всички желаещи да пътуват, "всички активи, които в момента са налични в "Пътнически превози", ще бъдат пуснати. Но, разбира се, отново очаквам, както винаги, абсолютно по всички коледни празници търсенето да бъде огромно. Така че ще трябва да има някакъв баланс в транспортната схема. Едни от пътуващите да ги поемат автобусите, други влаковете", заключава директорът.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    докато умните се наумуват - лудите се налудуват

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Тва е от успешно проведените рИформи, ама спокойно Бойко ще намери виновен, и мющерии ще му намери. Виж само като им се намери "подходящ" собственик, как бързо се съвземат иначе грохнали структури.

  3. 3 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дано се намери добър купувач, който да подобри положението в БДЖ, в момента е пълна скръб, откъдето и да го погледнеш.

  4. 4 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 668 Гневно

    цената - още надолу! до уговорената!

  5. 5 Профил на solaris69
    solaris69
    Рейтинг: 418 Неутрално
  6. 6 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Докато дойде денят "нашият човек" да ги купи цената може да падне и на един долар и след година да се продаде отново

  7. 7 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 521 Гневно

    "БДЖ Товарни превози" сега струвало по-малко отпреди година.

    Това за какво говори? Че си некадърник!

  8. 8 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "БДЖ Товарни превози" сега струвало по-малко отпреди година"

    ами тогаз за кво сме се засилили към "светлото бъдеще"?! то тогаз пък ще струва НУЛА,знае се! че и под нулата даже...арктически БГ студ!!

    а??

  9. 9 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#6] от "Трий Моди трий,тоалетна хартия има":
    Точно това мислех да напиша, но си ме изпреварил. Затова ще те цитирам [quote#6:"Трий Моди трий,тоалетна хартия има"]Докато дойде денят "нашият човек" да ги купи цената може да падне и на един долар и след година да се продаде отново [/quote]

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  10. 10 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "БДЖ Товарни превози" сега струвало по-малко отпреди година. "

    е,да,ама неговото,ЛИЧНО струване струва повече,вдига се! има КОИ да го оценят и..заплатят!

    Това е Булгарско все пак,нали така!

  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Всяко нещо струва толкова колкото пари дават за него.
    Да си сложат акциите на борсата и да видим?
    Или да обяват търг за приватизацията му обявен 1 година по-рано в продължение на 3 месеца във FT и да видим тогава. А не да ми продават документи за участие под масата. Айде стига лъжи в това БДЖ. Как ще ти продават бланки? Те са задължени да пуснат одитори за due dillegence отчети и оценки на активите след като се твърдят подобни глупости.
    Корупция и мракобесие в тая държава.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    корекция: due diligence

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Гаранция - ГЕРБ!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  14. 14 Профил на Dorian Gray
    Dorian Gray
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Естествено, че струва по-малко. Нали това ви е целта!

    Съсипване и продажба на безценица. Райчев нали това чака.

    МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!
  15. 15 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ами тя тази приватизация на БДЖ Товарни превози трябваше да стане отдавна,а не да чакаме да няма на къде и клиентите му да избягат при конкурентите му.Дано сегашната процедура да е успешна,защото иначе ще стане още по-лошо положението му.

  16. 16 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Всичките пари отиват за няколко километра некачествена магистрала, а всичката друга инфраструктура се скапва.

    В резултат през 2008-ма сме били на 109-то място по цялостно ниво на инфраструктурата (в оценката влизат пътища, железници, летища, пристанища, електрическа и телефонна мрежа и т.н.), а през 2012-та сме ... 6 места назад - на 115-то място!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  17. 17 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    И с Булгартабак, и с БТК, нищо старо не е забравено, нищо ново не е научено.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  18. 18 Профил на Lady V
    Lady V
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Браво!

    Ангелите я наричат небесна радост, дяволите я наричат адска мъка, хората я наричат Любов
  19. 19 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Владимиров е човекът който носи най-голяма вина за жалкото състояние в което изпадна БДЖ.
    Чоевкът е една калинка с педагогическо образование.
    Но на някой точно такива му трябват.

  20. 20 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Ето как се движи качеството на железопътната ни мрежа сравнено с това на другите страни за последните 5 години:

    2008: 55-то място
    2009: 54-то място
    2010: 54-то място
    2011: 53-то място
    2012: 56-то място

    Както виждате разрухата в железопътната ни мрежа става ясно забалежима през последната година, а какво ще се отчете догодина ме е страх да си помисля.

    Докато целия модерен свят е луд по вкоростни влакове ние още сме обсебени с техонологиите от 20-ти век - магистрали и самолети - и видимо изоставаме при ЖП-то.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  21. 21 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Разбира се че по малко струва, след като в продължение на толкова години липсваха всякакви инвестиции и реформи, а само се източваше и беше хранилка за всякакви бюрократчета и калинки по всевъзможни дирекции и канцеларийки на всички нива и във всички звена. Резултатите от приватизациите досега са известни. Например ЛВЗ в Русе го бастисаха вече, да не споменавам други примери. По дирекциите са повече хора отколкото по Тошово време. Вероятно ще искат от купувача да запази персонала, разбирай администрацията.
    В крайна сметка запътили сме се към Африка. Там в някои държави няма железници, в други има, но за мрежа изобщо не може да се говори. Има по една, две линии, свързващи някои големи градове, или пък някое голямо находище на суровини с някое пристанище, откъдето заминават за цивилизования свят. И понеже в България нямаме нито икономика, нито суровини, нито банани и маслини, железница на държавата не и трябва.
    Явно натам вървим, нищо чудно, вече някои африкански държави са с по добри показатели от нас.
    http://elahikari.blog.bg/politika/2011/11/24/chastni-relsi-britanskite-jeleznici-se-vryshtat-ottam-nakyde.855978

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  22. 22 Профил на gabarkov
    gabarkov
    Рейтинг: 616 Неутрално

    [quote#3:"Съни"]Дано се намери добър купувач, който да подобри положението в БДЖ[/quote]
    А дано, ама надали. Което е сигурно обаче, че ще го купи "правилния" купувач

  23. 23 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Аз даже се учудвам,че въобще струва нещо.А нека да се мотат още някоя година и ми се струва,че и 1 $ няма да струва.Като Кремиковци ще стане...

  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    [quote#22:"gabarkov"]А дано, ама надали. Което е сигурно обаче, че ще го купи "правилния" купувач[/quote]
    Преди изборите ГЕРБ ще продаде БДЖ на германска корпорация за жълти стотинки !
    Кой може да заложи за нещо друго ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#7] от "xymax":
    Значи че изпълнява поръчката, цената да падне за да се купи евтино от който трябва.

  26. 26 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    ми естествено, че струва по-малко! И догодина ще е още по-малко, ако продължава така. Само печелившите предприятия могат да струват повече, а БДЖ определено не е сред тях.

  27. 27 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 470 Весело


    Да питат другарите комисари, дали не може там чрез кохезионните фондове да инвестират с някоя приятелска компания и готово. Какво толкова му умуват... Пари има - ЕС-то е богато, пък ще намерят там някакъв начин да опишат инвестицията в европейските книги си - то и без това вече 20 години одиторите отказват да ги заверят, така че сега е момента.

  28. 28 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2254 Весело

    Приватизацията в България прилича на оня виц дето първо изблизал наполовина солта, след това изтърпял половината пръчки и накрая си платил.
    Докато има сили в едно държавно предприятие всички се натискат да лежат на гърба на собственика - държавата. Когато вече умира започват да го отстъпват "великодушно"

    подпис
  29. 29 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Добре казано,но чакайте да попитам жената дали може

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 490 Неутрално

    за 1 лев на Държавна сигурност

    BG e мини империя на злото.
  32. 32 Профил на Фронт за Национално Обединение
    Фронт за Национално Обединение
    Рейтинг: 572 Неутрално

    БДЖ Товарни превози" сега струвало по-малко отпреди година

    Е браво! Нали това беше целта да се продаде на безценица.Не може да не се признае,че изпълниха плана си перфектно.Надявам се един ден всички държавни ръководители след 10-ти ноември на сам да получат полагащите им се присъди някой ден

    И въпреки всичко,и въпреки всички ще я има България
  33. 33 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Мишон акомплишд, дето се казва.

    В превод - още малко ше го поуправляваме така и го продаваме на верната цена.

  34. 34 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 572 Любопитно

    До коментар [#30] от "Трий Моди трий,тоалетна хартия има":

    ТОВА същото написах и аз но някой го изтри.

  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Колкото повече се отлага реалната приватизация ,то толкова повече пада цената на компанията!

  36. 36 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#31] от "pelagia": Май за един долар, на Захариев по Кремиковски сценарии

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на sushi
    sushi
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ние ви назначихме да управлявате активи на държаватат.е. народа, а вие ни заявявате , че сте наекъдърни да се справите и сте готови да дадете тези активи на частници!! Омаломощихте държавата! Окрадахте и подарихте активите и!! Сега тези детови съветваха за приватизация ви казват не ви щем , че сте бедни! Тези дето ни съветваха да не се занимаваме с наука и технологии, а с история и социология ни казват, че сме непроизводителни и прости!!!
    Управляват ни безмозъчни марионетки.
    1. Ако не можете да се справите и да направите БДЖ предпочитана компания за транспорт на СТОКИ и ПЪТНИЦИ. тогава се МАХАЙТЕ.
    НИЕ БЪЛГАРИТЕ НЕ ПРОДАВАМЕ АКТИВИ НА НАЦИЯТА!! Там сте господине за да управлявате, а не да продавате!
    2. Как така частните железопътни превози ще са на печалба, а държавните/ собственост на тези дето правят превилата/ ще са на загуба!!! Още едно доказателство , че сте некадърен или защитавате противодържавни, противонародни, антибългарски интереси. Каквато и да е причината вие сте ВРЕДЕН!
    ПП. Господа управници, вие съе НАЗНАЧЕНИ да уптавлявате, а не да продавате! Нищо от това дето до обявявате за продажба или концесия не е ваше!!

  39. 39 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Товарни превози е златна мина и ще бъде много печелившо, ако не го дърпат умишлено надолу. Даването му в частни ръце ще е поредното предателство на националните интереси. Дълговете не са чак толкова големи. Просто трябва отговарна и капацитетна политика в управлението му.

    malart.blog.bg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK