Предимно български компании искат да купят "БДЖ Товарни превози"

Предимно български компании искат да купят "БДЖ Товарни превози"

© Надежда Чипева, Капитал



Общо девет компании купиха документи за участие в приватизацията на "БДЖ Товарни превози" до изтичането на срока снощи. Повечето от кандидатите са български холдингови компании, които предпочетоха да скрият имената си, като купят документи чрез адвокатски дружества, съобщава "Капитал daily".


Сред неправилите опити да се скрият са "Българска железопътна компания", собственикът й - румънската Grup Feroviar Roman, Първа инвестиционна банка и  "Химимпорт" (чрез "Българска корабна компания").


Според източници на вестника адвокатското дружество "Георгиев, Тодоров и ко" е купило документи за един от собствениците на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев. Очаква се неговото участие да е съвместно с американския клиент на Citigroup - американската International Rail Partners, която развива дейност в сферата на придобиването и оперирането на железопътни товарни активи в целия свят.




При предишната процедура от лятото на миналата година закупените документации бяха шест на брой. Процедурата в крайна сметка обаче се провали, тъй като накрая само една компания реши да продължи напред. Сред причините за слабия интерес бяха твърде високите критерии към стратегическите компании.


Миналата година "БДЖ Товарни превози" беше оценена на 200 млн. лв. При втората направена оценка минималната цена беше смъкната на 100 млн. лв., като по неофициална информация тя е дори по-ниска. 


При предишната процедура единственият кандидат беше "Дует реълуей България", която беше регистрирана малко преди търга, има кипърски собственик, който пък е притежание на британския инвестиционен фонд Duet Group.


От ПИБ са отказали коментар пред изданието дали интересът се дължи на покупката на товарни вагони за скрап (като при търговете един от купувачите беше контролираното от банката "Надин"). Източници твърдят, че интересът може да е провокиран и от страна на Христо Ковачки, който е собственик на редица мини и ТЕЦ-ове, които са и сред големите клиенти на жп превозвача. Кум на Ковачки е Ивайло Мутафчиев, един от собствениците на ПИБ. 


От "БДЖ Товарни превози" посочват, че оборотът на компанията за 2012 г. е по-нисък с около 10 млн. лв. през 2012 г., а компанията е на загуба.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK