Предимно български компании искат да купят "БДЖ Товарни превози"

Предимно български компании искат да купят "БДЖ Товарни превози"

© Надежда Чипева, Капитал



Общо девет компании купиха документи за участие в приватизацията на "БДЖ Товарни превози" до изтичането на срока снощи. Повечето от кандидатите са български холдингови компании, които предпочетоха да скрият имената си, като купят документи чрез адвокатски дружества, съобщава "Капитал daily".


Сред неправилите опити да се скрият са "Българска железопътна компания", собственикът й - румънската Grup Feroviar Roman, Първа инвестиционна банка и  "Химимпорт" (чрез "Българска корабна компания").


Според източници на вестника адвокатското дружество "Георгиев, Тодоров и ко" е купило документи за един от собствениците на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев. Очаква се неговото участие да е съвместно с американския клиент на Citigroup - американската International Rail Partners, която развива дейност в сферата на придобиването и оперирането на железопътни товарни активи в целия свят.




При предишната процедура от лятото на миналата година закупените документации бяха шест на брой. Процедурата в крайна сметка обаче се провали, тъй като накрая само една компания реши да продължи напред. Сред причините за слабия интерес бяха твърде високите критерии към стратегическите компании.


Миналата година "БДЖ Товарни превози" беше оценена на 200 млн. лв. При втората направена оценка минималната цена беше смъкната на 100 млн. лв., като по неофициална информация тя е дори по-ниска. 


При предишната процедура единственият кандидат беше "Дует реълуей България", която беше регистрирана малко преди търга, има кипърски собственик, който пък е притежание на британския инвестиционен фонд Duet Group.


От ПИБ са отказали коментар пред изданието дали интересът се дължи на покупката на товарни вагони за скрап (като при търговете един от купувачите беше контролираното от банката "Надин"). Източници твърдят, че интересът може да е провокиран и от страна на Христо Ковачки, който е собственик на редица мини и ТЕЦ-ове, които са и сред големите клиенти на жп превозвача. Кум на Ковачки е Ивайло Мутафчиев, един от собствениците на ПИБ. 


От "БДЖ Товарни превози" посочват, че оборотът на компанията за 2012 г. е по-нисък с около 10 млн. лв. през 2012 г., а компанията е на загуба.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Досега в 23 годишната ни преходна история не вярвам да има нито една читава приватазационна сделка. Няма и да има.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  2. 2 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Мисля, че БДЖ-то трябва да мине в частни ръце. Досега стана ясно, че всичко се разпада. Ако погледнеш както се случва в Западна Европа, в Япония - там да се возиш на влак или да изпратиш пратка по влак е много по-сигурно, отколкото да ползваш автобус или дори личната си кола.

  3. 3 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Колко са български ще разберем на следващия ден,като препродадат.

  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 563 Любопитно

    Ако още при първия опит не бяха толкова големи изискванията,можеше и да сме забравили,че сме го приватизирали вече.Дано сега да успеят,защото Товарни превози губи все повече клиенти от частните си конкуренти и има нужда от инвестиции и добър мениджмънт.

  5. 5 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Да се надяваме, че този път наистина вече ще бъде закупен БДЖ Товарни превози, 9 предложения, няма да е голяма конкуренцията, интересно само защо крият имената си.

  6. 6 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2770 Неутрално

    Продавайте по бърже !
    И пускайте колкото може повече конкуренти по железопътната мрежа (както е конкуренцията при другите видове транспорт) !!!

  7. 7 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 434 Неутрално

    енд дъ уинърс ис: Кирил Домусчиев честито

  8. 8 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Домуса пак ще намаже!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  9. 9 Профил на canu
    canu
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Само "наши" хора, разбира се.

  10. 10 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 541 Весело

    Чудна работа. Едновременно верващи в чистата и свята приватизация и едновремено с това плюещи по приватизаторите.



    Невероятно !!!

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  11. 11 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Някои коментарии са в посока, че обявените първоначално изисквания към приватизаторите били твърде високи. Първо, ако никой не покрива изискванията, не продаваш. Второ, това е поредната игра с белязани карти - смъква се нивото на изискванията, цената пада, фирмата печели. Коя фирма ли? Ами, нашата. Сигурен съм, че тя вече е прослушана на най-високо ниво и е ясна основната характеристика на бъдещата сделка - пезетите за мезетата, т.е. комисионната.

  12. 12 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Сега цоциалистие пак ще ореват света, че разпродаваме Родинатаза жълти стотинки и няма да пропуснат да оплюят Боко. Поске като подадат БДЖ същата схема, реване-плюене. Всъщност каквато и да е темата схемата е една и съща реване-плюене.

    Няма шики-мики.
  13. 13 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Защо няма един читав кандидат - доказан инвеститор с многогодишен успешен опит? Някоя западна или американска компания?
    Всички интересуващи се са местни бандити и олигарси? защо само те имат интерес?
    А тези наши "инвеститори" не съм чул да правят сериозен бизнес извън страната - да развиват и инвестират на вън, да се конкурират с доказани световни играчи в пазарна среда.

  14. 14 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Естествено, че са БГ фирми. Нали това са "нашите" хора. И БДЖ няма да има късмета да получи стратегически инвеститор от бранша, като Deutsche Bahn например. Вместо това или ще го лапне някоя наша банка без пари или Надин ще го нареже на скрап. Е как да се радваш на такива новини?

  15. 15 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 800 Весело

    [quote#10:"Blackradio"]Чудна работа. Едновременно верващи в чистата и свята приватизация и едновремено с това плюещи по приватизаторите.[/quote]
    Какво е чудното!? Искаш магарета, АМА НЕ крастави!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  16. 16 Профил на Gledna_Tochka
    Gledna_Tochka
    Рейтинг: 381 Неутрално

    най сигурния превозвач ...... БДЖ

  17. 17 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 488 Неутрално

    тамън ше видим коя е новата кукла на конци на тиквата,даже и следновогодишен подарък са му приготвили,събота и неделя тировете да минават през държавата само качени на вагончета,бая келепир че падне

  18. 18 Профил на Некъф Човечец
    Некъф Човечец
    Рейтинг: 453 Любопитно

    Да видим кой ще припере пара от ТП на БДЖ!
    ТИМ или Домуса?
    Черно Море или Лудогорец ще пътуват само с конски вагони за мачовете...Залагайте-не се стеснявайте!

    Животът е летална болест предвана по полов път! www.atgt.blog.bg
  19. 19 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#2] от "moti":

    Я, ми кажи, къде по Европата, нациоаналният превозвач е частен. Дали Дойче бан, дали Рейл Карго, дали френските железници, дали японските, дали корейските, кои....., кажи, че не се сещам?????

  20. 20 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    "Дует реълуей България"
    Гванете ме за гуя.

  21. 21 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 427 Неутрално

    http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
    Съобщение относно корупцията в БДЖ
    12.07.2012 23:19 0
    Автор: Бисер Иванов
    Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
    1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
    2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
    3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
    4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
    5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
    6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
    7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
    8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
    9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
    10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
    11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
    12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
    който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359

  22. 22 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 624 Неутрално

    То едва ли някой очаква изведнъж от нищото да изникне някой с чисто минало и с почтени интереси. Ясно, че всеки ще има кирливи ризи. Само ми идва малко в повече подозрението, че виждаш ли, банката щяха да изръси сума ти пари, за да даде после вагоните за скрап. Като няма какво да се каже, по-добре да се замълчи, отколкото да се правят нелепи предположения.

  23. 23 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Имаше един руски сериал в който Щирлиц даваше информация за разсъждение. Та в случая не е нужно да си егент, а да отвориш сайта на БДЖ, откъдето да установеш че се разполага с около 11 000 товарни вагони. Тарата на тези вагони е 20 тона или общо 220 000 000 кг. само желязо. Е чукаме го по 0,40-0,45 лв./кг. през прекупвач (за Надин е още по-добра цената като директен изкупвач) и се получава само от скраб 88-99 млн.лв. Така че копувача директно си е защитил инвестицията при тази търгова цена. Тук проблема е в зъдлженията на товарни превози към държавата, частни кредитори, социално осигуряване. И там е заровено кучето, както между впрочем беше и при останалите през годините фалирали социалистически мастодонти - Видахим,Химко, Кремиковци,Балкан и да не изреждам че са много. Сега освен БДЖ са наред и такива заводи като стачкуващите във военния завод. Уви много тъжна работа, защото това по принцип е преструктуриране на цялата ни държава, а тя на практика вече повече от 20 години се прави без политика, а стихийно и само въз основа на балбукането на пазара.

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#14] от "solaar":

    И кво да го прави този инвестотор това ръждясало чудовище ?. За да живне трабват реформи - 80% съкращаване на персонал, нови мотриси, нови вагони.
    И затова съдбата му ще бъде единствената възможна, точно като БТК - съкращения, продажба на ненужни активи, инвестиции за модернизация и след 10'тина години ще е конкурентен.

  25. 25 Профил на dnevnikngousa
    dnevnikngousa
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Vulture capitalism.

    Банките вече не отпускат кредити за добри бизнес идеи, а само срещу гаранция или ипотека. За това вече не се създават нови производства, а само се прекупва каквото има за малко и се разпродава за повече. Бляскав капитализъм.

  26. 26 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#19:"bubolino"]Я, ми кажи, къде по Европата, нациоаналният превозвач е частен[/quote]

    Във Великобритания. Но започнаха да увяхват и те като прецъвтяло мушкато само след някакви си 20 приватни години.

  27. 27 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#24] от "m17":

    БТК-идеален пример за приватизация???????

  28. 28 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#24] от "m17":

    БТК конкурентна ли е?

  29. 29 Профил на buke
    buke
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Трудно щеше да се сети човек че Домусчиев е купувача ))

  30. 30 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 574 Любопитно

    ам с РЖД ко стана?

    харпун
  31. 31 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Искате или не - БДЖ Товарни превози ще го продадат, защото иначе няма пари за железопътния отрасал от Европа през оперативните програми!

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  32. 32 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#29:"buke"]Трудно щеше да се сети човек че Домусчиев е купувача[/quote]
    "Коза ностра" си е еталон, но и българската футболно-всичко-всеядна мафия си я бива.

  33. 33 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Весело

    [quote#21:"ibmibm"]Съобщение относно корупцията в БДЖ
    12.07.2012 23:19 0 [/quote]

    Хубаво писъмце, ама по онова време, когато е пуснато, матрияла виеше от кеф, как жепейците крадили нафта от електричките. Това беше по-важно от другото

  34. 34 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Любопитно

    [quote#28:"Dragoslava"]БТК конкурентна ли е?[/quote]

    БТК? Да, определено! Спрямо Мобилтел и Глобул, определено офертите са им по-добри. Можеш да им сравниш тарифите

  35. 35 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 893 Весело

    [quote#27:"miho45"]БТК-идеален пример за приватизация???????[/quote]

    Идеален е, разбира се Исландеца, като я препродаде найш ли какви пари направи

  36. 36 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    При скромното участие на "Групата на Химимпорт" можем да очакваме преобразуване на вагони в скрап и бърза препродажба.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  37. 37 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Във конски вагон,
    подобен на салон,
    пътувах аз от София за Лом…

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  38. 38 Профил на йотата
    йотата
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#21] от "ibmibm":

    Ужасна е реалността, която разкривате тук. Заменките по дюните да не бяха за отвличане на вниманието от тази гнусотия?
    Премиерът дали нещо ще се смръщи ли този път по казуса?
    Президентот?
    Другаря Нов Главен Прокурор?
    Сметната палата, поне?
    Впрочем кой в България защитава обществения ИКОНОМИЧЕСКИ интерес по аналогия на природозащитниците защитават общата ни природа?
    (Да не ми посочите ИПИ, ей, че съм със слабо сърце... )

    Българин. Изчезващ вид. Заради липса на държава.
  39. 39 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2104 Весело

    Питанката е ЗАД"Армеец" ЦКБ, Химимпорт или някой друг от ТИМ ще купи БДЖ -Товарни превози.

  40. 40 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 434 Неутрално

    .. в БГ случайни неща не се случват ... затова няма и инвестиции от "белия" бизнес ... а бедността ще набира скорост ...

  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#27] от "miho45":

    Ами ако се замислите е доста добър пример и за хубавото и за лошото в нашенската приватизация.
    Лошото - много късно, ниска цена, подкупи
    Доброто - реформирана, много инвестиции, конкурентна

  42. 42 Профил на kalina_kapka
    kalina_kapka
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#2] от "moti":

    Безспорно. Аз затова се надявам ПИБ да я вземат.

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#28] от "Dragoslava":

    Вижте им офертите за стационарен телефон, вижте им мобилните, вижте им нета, вижте им сателитната телевизия. И си спомнете какво беше преди приватизацията. Спомням си един приятел чака 15 години за стационарен телефон, взе си мобилен накрая.
    Е сега кажете, конкурентна ли е към днешна дата ?.

  44. 44 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1424 Весело

    А пътнически превози може направо да ги подарите

    Жената е покана за щастие
  45. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#38] от "йотата":

    Обществото няма икономически интереси. Държавата няма нужда от транспортна фирма, данъкоплатците нямат нужда да наливат пари в ръждясали структури.
    Нали не бъркате БДЖ с НКЖИ която притежава релсите. Не се продава НКЖИ и трелсите, продават се товарните вагони на БДЖ.

  46. 46 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#43] от "m17":

    Моят стационарен телефон е наистина към Виваком, направиха големо подобрения. Но нет при нас нямат. За две години смених три доставчика, купуваха и се уедряваха, но колкото повече абонати, толкова по-лоша връзка.

  47. 47 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#46] от "Dragoslava":

    Добре че я приватизираха че още щяхме да чакаме нацупените лелки да прокарат кабела. При мен с наличен кабел чаках 3 месеца да ми пуснат телефона и платих 80лв. И това 2001 година.
    А сега ако чакам повече от 15 мин да активират сим-картата ще им я върна. И разбира се искам добра оферта за да съм техен клиент.

  48. 48 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#47] от "m17":

    Но не мога да разбера защо има връщане назад, оставят ги да трупат дългове, държавата ги спасява и отново... Защото държавата не може без железници.

  49. 49 Профил на йотата
    йотата
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#45] от "m17":

    Ако нямаме икономически интерес тогава защо квичим че сме на опашката и се обезлюдяваме?
    Нищо не бъркам, пускаме поредния частен монопол, заради който тепърва ще бучим че още повече не ни стигат парите.

    Българин. Изчезващ вид. Заради липса на държава.
  50. 50 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#49] от "йотата":

    Абе какъв частен монопол, БДЖ-товарни превози е един от многото собственици на вагони и локомотиви с които извършва транпортна дейност. И дори не е най-големия в момента.

  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#48] от "Dragoslava":

    Стига сте свързвали БДЖ и железниците. БДЖ е търговска фирма която извършва превози. Железния път е собственост на НКЖИ и него го ползват много оператори стрежу такса. И той си е и ще бъде държавен.
    И междо другото има много дуржави където няма ЖК, и дори релсовия път е частен. Например САЩ. И както виждате съвсем добре си живеят.

  52. 52 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2001 Весело

    До коментар [#44] от "Невъзпитано русо":

    "Бял слон"

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  53. 53 Профил на dddimova
    dddimova
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#42] от "kalina_kapka":

    Мисля, че това е сигурно. Ако искат да е конкурентноспособна, а не само да трупа дългове или да се продаде на безценица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK