От "Мото-Пфое" очакват дори двуцифрен ръст на продажбите на нови автомобили у нас

През миналата година от "Мото-Пфое" са продали 1592 автомобила "Форд"

© Архив, Днев

През миналата година от "Мото-Пфое" са продали 1592 автомобила "Форд"



Продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили в България през тази година могат да достигнат и двуцифрен ръст благодарение на промените в данъчното законодателство, каза на пресконференция днес управляващият директор на "Мото-Пфое" (вносител на "Форд", "Ягуар", "Волво" и "Ленд Роувър") Димо Николов. По думите му това е възможно да стане факт заради приетото решение купените на оперативен лизинг коли от регистрирани по ДДС фирми да ползват данъчен кредит.


Според Николов това е най-добрата новина за търговците на нови автомобили "от няколко петилетки насам", защото намалява цената на автомобилите с 20%. От "Мото-Пфое" очакват този нов регламент да доведе до съживяване на пазара и ръст както през тази, така и през следващата година. От компанията обаче изразиха учудване защо не е прието решение данъчен кредит да ползват всички фирмени автомобили.


Кой ползва данъчен кредит
След промените в данъчното законодателство ДДС кредит могат да ползват купените на оперативен лизинг коли, тези с 1+1 и 6+1 места, притежаващите европейска категория N1 модели, както и автомобилите, използвани от транспортни фирми, обобщи в последния си брой вестник "Капитал". Според Димо Николов обаче ерата N1 е свършила.




От бранша коментират, че това е така, защото има много строги рамки кои коли, имащи сертификата, могат да го ползват. Европейската категорията N1 е особено популярна през последните години, защото позволява леки автомобили и SUV модели да бъдат признавани за товарни без никакви трансформации и да ползват данъчен кредит, ако отговарят на определени критерии (основно товароносимост).


Реекспортът намалява
От "Мото-Пфое" днес обявиха, че от отчетените като продадени у нас през 2012 години около 22 000 нови леки и лекотоварни автомобили 17% (3740 бройки) са били изнесени от страната. Това се потвърждава от данните на националния статистически институт. Реекспортът обаче е намалял в сравнение с 2011 г., когато границата в посока Западна Европа са минали 22% от всички рапортувани като продадени у нас автомобили.


Именно включването на изнесени в чужбина коли в статистиката на продадените у нас, което дава нереална картина за пазара, беше и основната причина вече година и половина на медиите да не се дават никакви обобщени данни за продажбите в България. Съответно фирмите, които не изнасят, са "настръхнали" срещу колегите им, които правят тази манипулация.


Тук е моментът да се посочи защо тази практика е порочна. От една страна, така се изкривява реалната картина на пазара, а и оттам тенденциите в икономиката, тъй като продажбите на нови коли са знаков показател. От друга страна, компаниите, които изнасят автомобили, а казват, че са ги реализирали тук, са по-напред в класацията на марките, имат по-добри резултати и увеличават пазарния си дял. "Как да обясня на фирмата майка, че другите дилъри имат ръст в продажбите, пазарът върви нагоре, а при нас търсенето намалява", коментира ситуацията представител на компания, която играе честно.


"Фиеста" ли е най-продаваният автомобил у нас?
От "Мото-Пфое" обявиха, че нямат реекспорт, а през миналата година са продали у нас 1592 нови автомобила "Форд", 166 "Волво", 11 "Ягуар" и 190 "Ленд Роувър". "Фиеста" е най-продаваният компактен модел у нас и вероятно най-търсеният изобщо с 579 намерени клиенти. При липса на обобщени данни от другите компании обаче няма как това да бъде проверено.


При "Волво" най-търсени са моделите ХС60, формиращ 36% от продажбите, и ХС90 - с една трета от всички сделки. "Ленд Роувър" отбелязва 35% ръст на търсенето в България, като основната заслуга е на "Евоук", предпочетен от 57% от клиентите на марката.


Към момента от "Мото-Пфое" нямат обобщени данни от КАТ за това колко употребявани коли са купени в България през миналата година, но съотношението 10 към 1 (втора ръка-нови) от 2011 г. едва ли се е променило. "Ако новостите в данъчните закони прехвърлят дори 10% от купувачите на стари коли към новите, то пазарът ще се върне на нивата отпреди кризата", обяви Димо Николов. От "Мото-Пфое" обявиха, че тази година представяните от тях марки ще имат тринадесет премиерни модела. В края на годината пък се очаква откриването на нов търговско-сервизен комплекс в Бургас.


Кой, какво отчете
През миналата седмица от европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА) обявиха, че в България през миналата година са били купени 19 419 нови леки коли, което е ръст от 1.6% спрямо 2011 г. Така страната ни е една от осемте от 27-те обхванати от статистиката държави в ЕС, в които продажбите са били по-добри от предходната година.


Също миналата седмица от "Фолксваген" се похвалиха, че са най-продаваната марка нови автомобили у нас с 2648 купени леки и лекотоварни модела и общ пазарен дял от 11.36 %. От "БМВ груп България" обявиха, че са №1 в страната при луксозните марки с намерените 775 клиенти за БМВ и 79 за "Мини". При липсата на обща статистика очакванията са в следващите дни данни за продажбите си да дадат и други вносители на нови автомобили у нас.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Нещо не разбрах, какво се е променило по отношение на ДДС-то???

  2. 2 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 719 Любопитно

    "През 2011 година бяха отбелязани 100 години от присъствието на марката "Форд" у нас"
    Форд е 100 години на пазара в България ???????

  3. 3 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 541 Весело

    Айде народе, не останаха...

    911,959,964,993
  4. 4 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1389 Весело

    двуцифрен ръст като да продадат с двуцифрено число повече?

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Иначе те и сега се правят всякакви еквилибристики за да се изкарат луксозните джипове - лекотоварни

    Освен всичко друго, регистрирането на колата на фирмата, спасява каращия е от проверките на данъчните върху личните му доходи. Незнам дали има друга държава, където половината продадени нови коли са фирмени, имотите масово се водят на фирми, въобще, излиза, че масово българите работят по 24 часа, защото очевидно спят в офиса, возят се в служебна кола и служебна яхта.... А разходите за проститутки как да им приспадна ДДС-то?

  6. 6 Профил на cockmeat
    cockmeat
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ми да! Тъй като цените на имотите са паднали толкова много, направо за без пари ги дават и явно на хората им остават пари освен да купят нов имот да си купят и нова кола
    Настигнали сме я западна Европа, че даже и сме я монали вече. Всеки българин - с ново жилище и нова кола (от мото-пфхое нали хахахаха)....

    Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!
  7. 7 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":
    Ето това е разликата: "както и автомобилите, използвани от транспортни фирми".
    Досега те нямаха право на данъчен кредит, независимо, че са им основни средства, свързани пряко със на своята дейност.

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    До коментар [#7] от "j.h.jazz":

    Е за тях одобрявам, макар, че се очаквам да има бум в откриването на транспортни фирми и закупуване чрез тях на джипове

  9. 9 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Ако пуснат моделс газова уредба за 5000 лв и връщат ДДС-то може и да им се вдигнат двуцифрено продажбите.

    Разбирайки снощи, че 1 500 000 българи живеят под прага на бедността, всякако такова заглавие ми бие на черен хумор.

  10. 10 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Ако компания наеме автомобил (оперативен лизинг), ползва данъчен кредит.
    До сега ДДС кретид ползваха само 6+1, товарните и измислени леки коли със сертификат N1 (лекотоварни уж).

  11. 11 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#9] от "irons":

    Според кого 1.5 милиона са супер бедни?
    Защото означава да нямат вили, коли, апартаменти в центъра по 100 квадрата.
    Има разлика между месечен доход и бедност.

  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1679 Весело

    Това за 1+1 важи ли за двуместните модели на Ягуар ???

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Любопитно

    До коментар [#12] от "442":

    а ЗА МОТОЦИКЛЕТИТЕ?

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    Какво е това 1+1? Някой Смарт ли?

    Мачкай климатичния чейндж!
  15. 15 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#11] от "ial":

    1 500 000 души живеят с по-малко от 227 лв на месец на човек. Представете си, в добрия случай, че в 4-членно семейство, само единият работи (нещо нормално в повинцията, а вече и в София) и взема "огромната" (и недостижима в страната) заплата от 1000 лв (същата е сметката за двама х 500лв - в днешно време мечта за жителите дори на Варна). Това семейство, дори да има собствена двустайна панелка в краен квартал (ако я има, тя трябва да е наследена), смятате ли, че не е бедно? Може би трябва да дава едната стая под наем?

    И хайде стига с това "българите са богати, защото притежават жилищата". За да отговарят на елементарни ЕС стандарти тези жилища се нуждая от сериозни инвестиции. И какво като имаш двустайна панелка (средностатистическото жилище в България). Да ни би да забогатеееш като даваш стая от него под наем?

    Излезте малко от лъскавите офиси и се разходете пеша (ако можете - тротоари почти нямаме). Не е нужно да излизате от София - отидете в Красна поляна, Овча купел, Модерно (?!) предградие. След това прочетете пак заглавието на тази статия и ще разберете колко е неуместно. Пише се за ДДС и разни фирмени врътки. Не пише нищо, обаче за реалния клиент, по-скоро за неговата липса.

    А аз скоро нова кола няма да си купя и по други причини:
    1. Висок годишен разход за Каско (няма как да минете и ден без него)
    2. Монопол на фирмените сервизи. В Англия, на кола в гаранция й сменяте маслото във всеки сервиз, регистриран по ДДС и пак ви важи гаранцията. Тук няма такъв филм - смяната на масло на кола от нисък клас е по-скъпо от средната заплата за страната (?!). Отделно, че като решат да правят нещо на колата, правят го. И не ти е в гаранцията, естествено. За качеството на работата във фирмените сервизи не ми се говори - нормално е някой да вземе нещо от твоята кола и да го сложи на свой приятел. Мото Пфое, особено, са царе на тези неща - на мой познат цял нов радиатор му свалиха от волвото, щял е да ги изтрепе като е разбрал.
    3. Никакви данъчни облекчения за нови коли, дори обратното

  16. 16 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    До коментар [#15] от "irons":

    Тия от панелките обикновено имат по стотина декара земя и селска къща, ама не им се стои на село, защото трябва да бачкат и нема молове.
    Аз имам Рено и смяната на масло ми е около 200 лв. (макс. 250, ако му сменят и поленовия и горивния филтър, освен масления и въздушния. Каското е неприятен моимент, наистина, но други разходи нямам, защото минават по гаранция. Като ми жулне някой колата, не давам нито стотинка, а ми я оправят по щета. Гори икономично, всичко е ново и стегнато, всеки път я подкарвам с удоволствие. Никой не ми е пърдял на седалката преди мене. Така че - нова кола - ДА!

    Gunter glieben glauchen globen
  17. 17 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Неутрално

    [quote#15:"irons"]1 500 000 души живеят с по-малко от 227 лв [/quote]
    Сега като построиме Белене ще живнат.

    Gunter glieben glauchen globen
  18. 18 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#16] от "g_t_DimebagDarrell

    Естествено, сега пак хората от село са виновни, че не им се стои там и дошли в града (както се е предвижило между впрочем 80% от българското население през последните 60 години). Постой малко ти там и ще видиш, че и за два месеце не можеш да изкараш пари да си смениш маслото на рено-то.

    Новите коли са за белите държави. За една фиеста се дават кажи-речи вече почти 30 000 лв. Като сметна и главоболията с Мото Пфое, не мерси! За по 20 000 се продава Лексус ИС, дизел и с убийствено качество. За 30 000 си купуваш Мерцедес Е-класа или БМВ 5 дизел автоматик на доста детска възраст. Ако бягаме от големите лимузини (което е въпрос на личен избор), перфектна, почти нова малолитражка се взема за 10-15 000 (може и от Мото Пфое). От Рено-Нисан: Нисан Ноут например, за тези пари - автоматик. Двойно по-евтино от новата и без "гаранционните" главоболия.

  19. 19 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5315 Любопитно

    [quote#18:"irons"]Двойно по-евтино от новата и без "гаранционните" главоболия. [/quote]
    Какво главоболие е да ти оправят колата без пари?

    Gunter glieben glauchen globen




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK