Продажбите на нови автомобили в ЕС стигнаха рекордно ниски за януари нива

Продажбите на нови автомобили в ЕС стигнаха рекордно ниски за януари нива

© Reuters



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС продължават да вървят надолу и след като през миналата година стигнаха най-ниските си нива от 17 години насам, сделките през януари са най-лошите, откакто през 1990 г. започва да се води подобна статистика. Според данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА) през първия месец от годината са купени 885 159 нови коли, което е с 8.7% по-слаб резултат от януари 2012 г. Прогнозите на изследователската компания IHS Automotive, цитиран от "Блумбърг" са, че 2013 г. ще е шестата поредна година със спад на продажбите.


Отличници и двойкаджии
От 27-те страни, обхващани от статистиката на браншовата организация, едва в девет има повишаване на търсенето. За момента най-сериозни поводи за оптимизъм имат в Естония, където ръстът е 28.5%, следват Дания (+14.5%) и вторият по големина пазар в Европа Великобритания (+11.5%).


На другия полюс са Гърция, отчитаща спад на продажбите с 34.5 на сто, Холандия (-31.2%) и Унгария (-26.5%). В България сделките с нови автомобили са с 15.5% по-слаби от януари 2011 г., като са отчетени 1132 сключени договора. На най-големия пазар в Европа - германският, през първия месец на годината са продадени с 8.6% по-малко коли (до 192 020 бройки). Във Франция, която е трета по обем на сделките, те са намалели с 15.1 на сто до 124 798. В Италия търсенето е по-ниско със 17.6%. (113 525).




От концерните драмата е най-голяма при "Форд"
От големите концерни най-сериозен спад в продажбите отчита "Форд" - с 25.5% (за конкретните числа виж таблицата в края). На този фон не звучи изненадващо, че от компанията очакват операциите им в Европа да донесат загуба от 2 млрд. долара през тази година при 1.5 млрд. през миналата. От "Форд" вече обявиха затварянето на заводи за автомобили и компоненти за тях във Великобритания и Белгия до края на 2014 година, което ще доведе до освобождаването на 6200 души, или 13% от работещите за тях в Европа.


Търсенето на автомобили на групата PSA, вторият по обем на производството в Европа, е намаляло със 16.3 на сто. При "Фиат груп" отстъплението е с 12.3%. Най-големият европейски производител - "Фолксваген", също не може да се пребори с общата тенденция и е намерил с 12.1% по-малко купувачи за колите от своите мерки. Годината започва добре за "Мазда" (+11.4%), "Хонда" (+10.3%), и "Киа" (+7.2%).


Луксът почти не усеща криза
Ръст на търсенето се забелязва и при почти всички луксозни марки. Рекордьори тук са "Ягуар" (+21.5%) и "Ленд Роувър" (+18.5%), но те реализират доста скромни продажби. От масовите луксозни марки при БМВ сделките са се увеличили с 9.8%, а при "Мерцедес" с 4.7%. Изключение от общото правило са "Ауди" (-1.6%), "Волво" (-17.8%) и "Лексус" (-47.4%).


Най-популярните марки нови автомобили в ЕС*
Фолксваген 108 744 (-12.1%)


Форд 60 036 (-25.5%)


Опел/Воксъл 58 637 (+4.5%)


Рено 55 921 (-10.0%)


Пежо 54 845 (-16.6)


Ауди 48 115 (-1.9%)


Ситроен 46 835 (-15.9%)


Фиат 46 094 (-4.0%)


БМВ 45 809 (+9.8%)


Мерцедес 43 911 (+4.7%)
* - за януари по данни на АСЕА

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 388 Весело

    да не го забравите Утре-
    когато напишат Обратното

  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Е и какво, нека си почине природата малко от нас. Освен това, ако колата ти работи добре, защо да я сменяш само за да си фьешън?

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на smokingpipe
    smokingpipe
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Всяка прилика с действителни лица и събития е случайна ,
    включително и построяването на завод за производство на автомобили в РБ. И безкрайната изнервеност на някои наши политици , по никакъв начин не е свързана с неуспешното начинание...

  4. 4 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Това лоша новина ли е, или добра?
    ЕС постоянно води пропаганда как трябва да намаляваме емисиите, как петролът бил на свършване и трябвало да го пестим - пък като намалеят продажбите на коли, въй какво стана...

  5. 5 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#4] от "Камен":

    новината определено е добра - всеки бизнес, колкото и успешен да е бил, му идва края защото светът се развива

    а тук не се говори за позиция на ЕС чиято стратегия в транспорта наистина е намаляване на петролната зависимост, а на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK