Удължен е срокът за оферти за "БДЖ-Товарни превози"

Емил Караниколов, изп. директор на Агенцията за приватизация

© Надежда Чипева, Капитал

Емил Караниколов, изп. директор на Агенцията за приватизация



Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол удължи срока за подаване на обвързващи оферти в конкурса за приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, съобщиха от пресцентъра на агенцията.


Досегашният срок беше 12 март. С решението на агенцията, което идва след искане на двама от кандидатите, срокът за внасяне на депозит и подаване на обвързващи оферти се удължава до 15 ч. на 28 март.


Кандидатите са поискали удължаването, за да имат малко повече време за извършване на така наречения дю дилиджънс(проучване) на дружеството.




Така се удължава и срокът за извършване на огледи на активи на дружеството и провеждане на срещи с ръководството – до 22 март.


Междувременно министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски обяви, че кандидатите за покупка на дружеството един по един започвали да се отказват.  Коментарът му е по повод продължаващите искания на протестиращи да спре приватизацията на компанията.


Той припомни, че продажбата на товарните превози е необходима, за да може БДЖ да се разплати с кредиторите си. "И до днес твърдя, че ако кредиторите активно влязат да си изискат взиманията, компанията е приключила за дни" - каза Московски и припомни, че дългът на железницата е 720 млн. лв. 


Московски не уточни кои от кандидатите са се отказали. Първоначален интерес към приватизацията проявяват четирима - собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, Първа инвестиционна банка, частният румънски жп превозвач Grup Feroviar Roman и австрийската финансова група Donau Finanz.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Отново познатата схема,накрая ще остане един кандидат на "нашите" хора!

  2. 2 Профил на gigow
    gigow
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Колкото повече се "оглеждат", толкова повече ще се отказват. Кому са нужни някакви стари вагони и амортизирани локомотиви. Нали след фалита ще ги купят на цената на скрап.

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    Дайте го за един лев на протестиращите (голяма част от синдикалните крадци на хранилка в БДЖ + професионално протестиращите) и да мирясат най накрая !!!

  4. 4 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    Закъсняла приватизация.
    Но по-добре късно, отколкото фалит.
    Няма друга пазарна логика, другото е комунизъм.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  5. 5 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 513 Неутрално

    мазният на снимката много се радва нещо? сигурно се е разчувствал от сладкия спомен за схемата булгартбак
    - изгонваме всички кандидати, обясняваме колко зле е фирмата и идва бате цецо василев на бяло кон да ни спаси.

  6. 6 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#4] от "Депутат 241 (в оставка)":


    [quote#4:"Депутат 241 (в оставка)"]Но по-добре късно, отколкото фалит. [/quote]

    по добре ако се прави прозрачно и в интерес на държавата.
    ако става "на тъмно" така че да се облародетелства този или онзи нищо добро няма

  7. 7 Профил на d40
    d40
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Важното е фаворита на БУДА - Киро Домуса да остане и да вземе за стотинки БДЖ.
    След това ще има отчисления от една сметка към друга в знак на благодарност.

  8. 8 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Абе накрая Домусчиев ще купи предприятието и това е, няма какво да правят театър... Само искат свалянето на цената и това е!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  9. 9 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#4] от "Депутат 241 (в оставка)":

    Абе не е точно така - Товарни превози е единственото печелившо предприятие на БДЖ. Точно то ще се услади на някой бизнесмен, а не ръждясалите влакове до Бов.

  10. 10 Профил на nsi52392249
    nsi52392249
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Някой трябва да е луд за да купи товарните превози. Това е транспортна компания, а тя превозва стоки, които ние за съжаление вече не произвеждаме. Няма луд който да инвестира 5-10 милярда евро в нещо което няма да работи. Единствения шанс е товарни превози да останат държавни, каквито са от близо 140 години. Оцеляването на железниците е политически проблем. За съжаление нашите политици просто се опитват да премахнат проблема. Има железници- има проблеми, няма железници- няма проблеми.

  11. 11 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    [quote#6:"ikapitan"]по добре ако се прави прозрачно и в интерес на държавата.[/quote]
    -----------------
    Степента на прозрачност и интересите на държавата са разписани в закона. Законът не е обявен за противоконситуционен, Агенцията съществува и членовете й не са подведени под отговорност, така че не би трябвало да има проблем.
    В противен случай - по логиката да се съмняваме, че всички са престъпници - аз трябва да се опасявам, че твоето криминално мислене днес може да те доведе до извършването поне на две убийства и няколко кражби и да изляза на протест...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  12. 12 Профил на nsi52392249
    nsi52392249
    Рейтинг: 561 Неутрално

    БДЖ "Товарни превози" никога не е било на печалба. Дори във времето, когато 40% от него са осигурявани от "Кремиковци". Просто тогава е имало една компания и всичко е влизало там, и никой не е знаел кои пари къде отиват, каза още Московски.

  13. 13 Профил на nsi52392249
    nsi52392249
    Рейтинг: 561 Неутрално

    БДЖ "Товарни превози" никога не е било на печалба. Дори във времето, когато 40% от него са осигурявани от "Кремиковци". Просто тогава е имало една компания и всичко е влизало там, и никой не е знаел кои пари къде отиват, каза още Московски.

  14. 14 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1584 Любопитно

    Лицензирани железопътни превозвачи в България
    Превозвач Дата на издаване Обхват на лицензия

    Българска железопътна компания АД 15.04.2005 г. BG Превоз на товари
    10.01.2007 г. EU
    Булмаркет - ДМ ООД 24.10.2005 г. BG Превоз на товари
    10.01.2007 г. EU
    Газтрейд АД 01.10.2008 г. EU Превоз на товари
    Унитранском АД 01.10.2008 г. EU Превоз на товари
    „Ди Би Шенкер Рейл България” ЕООД 13.05.2010 г. EU Превоз на товари
    „Експрес Сервиз” ООД 10.06.2010 г. EU Превоз на товари
    "Български държавни железници" ЕАД 01.04.2004 г. BG Превоз на пътници и товари
    10.01.2007 г. ЕU
    "БДЖ - Товарни превози" ЕООД 31.01.2008 г. EU Превоз на товари
    "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД 31.01.2008 г. EU Превоз на пътници
    "БДЖ - Тягов подвижен състав (Локомотиви)" ЕООД 31.01.2008 г. EU Превоз на пътници и товари

  15. 15 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#11] от "Депутат 241 (в оставка)":

    [quote#11:"Депутат 241 (в оставка)"]Степента на прозрачност и интересите на държавата са разписани в закона. Законът не е обявен за противоконситуционен, Агенцията съществува и членовете й не са подведени под отговорност, така че не би трябвало да има проблем. [/quote]

    ха-ха-ха

  16. 16 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#1] от "petar_333":
    Абе по лошо е
    ако не остане никой иначе по няма БДЖ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK