Вътрешен човек, или кой е новият министър на транспорта Кристиан Кръстев

Вътрешен човек, или кой е новият министър на транспорта Кристиан Кръстев

© Надежда Чипева, Капитал



Бившият изпълнителен директор на нискотарифната авиокомпания Wizz Air за България. С тази част от професионалната си биография най-вече е известен новият транспортен министър Кристиан Кръстев. Той управляваше българското поделение на авиопревозвача 5 години до момента, в който местното  юридическо подразделение не беше закрито.


Кръстев е роден на 9 юли 1976 г. Има диплома по международни икономически отношения и икономика на индустрията от Университета за национално и световно стопанство в София, както и специалност право в същия университет със степен "Висш специалист". По-късно завършва и курс за ръководители на авиокомпании в Лондон.


На практика Кристиан Кръстев вече е в транспортното министерство, тъй като през януари замени зам.-министър Камен Кичев, който подаде оставка. Отношенията му с транспортното министерство обаче датират от по-отдавна. От декември 2003 г. до февруари 2005 г. той е изпълняващ длъжността директор на дирекция "Корпоративно преструктуриране и капиталов пазар" в министерството. От февруари 2005 г. до края на същата година ръководи дирекция "Административно, правно, финансово и стопанско обслужване" във ведомството. От април  2004 г. до декември 2005 г. Кръстев е председател на съвета на директорите на "Летище Бургас", а от декември 2009 г. е председател на съвета на директорите на "Пристанище Варна", като остава на поста до началото на тази година.




В миналото Кръстев е бил и в ръководството на "Декстра недвижимости", която сега се представлява от Никола Янков, който беше заместник-министър на икономиката и на транспорта по времето, когато на Николай Василев заемаше тези постове.


Фигурирането на Кръстев като зам.-министър в състава на правителството в оставка се явява продължение на сегашното ръководство на транспортното министерство и едва ли може да се очаква промяна на основните посоки на управление. Той ще понесе някои от негативите от приватизацията на "БДЖ - Товарни превози", която вече е в напреднала фаза и е съпътствана от протести. Едновременно с това той ще трябва да  намери баланса между постигането на добра продажна цена за дружеството и разрешаването на проблемите с кредиторите на жп компанията, които вече прибягват до крайни мерки, за да си гарантират, че ще получат парите си. По негово време ще бъдат приключени и някои от концесионните сделки на министерството, като тази за контейнерния терминал на пристанище Бургас.


Докато по отношение на някои дружества, сегашното ръководство на министерството действаше бързо и целенасочено, за други решения за бъдещето им поради една или друга причина не бяха немерени. Така другият мастодонт в сектора "Български пощи" остана слабо реформиран, изпитва все по-сериозни финансови трудности и се надява да получи подкрепа от държавата. Неизвестна все още е и посоката, в която ще се развива най-атрактивния транспортен обект - летище "София".


Кръстев поема управлението в момент, в който редица проекти по оперативната програма "Транспорт" са в ход и коректното им изпълнение трябва да бъде гарантирано, както и в момента в който се решеват параметрите и разпределението на парите за следващия програмен период.


Любопитна подробност е, че Кръстев е работил и в медиа. В началото на кариерата си (1998-2003) той бил ръководител "Човешки ресурси" във вестник "Време" в родния си град Ямбол.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK