Продажбите на нови коли в ЕС вървят към шеста поредна година на спад

По всичко личи, че "Фолксваген" ще разчитат основно на пазарите извън Европа, за да изпълнят плана си да станат производител №1 в света до 2016 година

© АСЕА

По всичко личи, че "Фолксваген" ще разчитат основно на пазарите извън Европа, за да изпълнят плана си да станат производител №1 в света до 2016 година



Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС продължават да вървят надолу, като през февруари спадът е 10.5%, а за първите два месеца на годината 9.5 на сто, сочат разпространените днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). По всичко личи, че пазарът ще се свие за шеста поредна година, като от 27 държави, обхванати от статистиката, само в седем има ръст. Тук е моментът да припомним, че за 2012 г. обемът на продажбите беше най-малък от 17 години насам, а през януари стигнаха най-ниски нива, откакто с води подобна статистика (1990 г.).


През февруари купените нови коли са 795 482, а за първите два месеца 1 681 073. От големите пазари единствено във Великобритания се запазва тенденцията търсенето да се увеличава, като през февруари ръстът е 7.9%.


В европейската страна с най-много продажби на автомобили - Германия, спадът през втория месец на годината е 11%, въпреки, че френските и италианските производители пуснаха рекордни отстъпки. За януари и февруари търсенето е намаляло с 9.6%. Дилърите във втория по големина пазар в ЕС - Франция отчетоха намаляване на търсенето с 12.1% за януари и 13.5% от началото на годината.

Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС по месеци през последната година

© АСЕА

Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС по месеци през последната година


В Италия, която е трета по значимост, когато става дума продажби на автомобили в еврозоната, сривът за февруари и за двумесечието е малко над 17%, като според анализаторите основната причина са били извънредните избори и патовата ситуация след тях. На пазар №4 Испания също нямат повод за оптимизъм, тъй като са купени с 9.8% по-малко нови коли през февруари и 9.7 на сто от началото на годината.




От страните с ръст най-сериозно съживяване през февруари за пореден път демонстрира Естония - 20%. Малко изненадващо втора по този показател е Португалия с 8.6 на сто ръст въпреки продължаващата икономическа нестабилност.


Оставката на кабинета спря покупките в България
България продължава да отчита спад на търсенето на нови автомобили, като през февруари сделките са едва 1147 (-12.8%). За първите два месеца покупките са 2279 (-14.3%).


Според търговци след подадената оставка от кабинета "Борисов" и без това минималните продажби на частни клиенти съвсем са секнали. Очакванията са тази тенденция да се задълбочи и да продължи поне докато бъде избрано редовно правителство, подкрепено от сериозно мнозинство.


Почти всички са губещи
Поглед към отчетите на големите производители на автомобили показва, че на пазарите в ЕС през февруари повишени продажби не отчита почти никой, като дори луксозните марки и корейските брандове, които доскоро изглеждаха малко засегнати от кризата, вече имат спад. "Ауди" са намерили с 3.9 на сто по-малки клиенти, при "Мерцедес" има 2.2% отлив, а при БМВ - 0.8%. "Киа" отчитат 2.4% спад за февруари, но за първите два месеца на плюс с точно толкова. "Хюндай" все още удържат фронта и през февруари имат ръст от 2%.


От големите корпорации най-тревожна е ситуацията при "Форд" и "Дженерал мотърс", които са намерили с над 20% по-малко купувачи на своите продукти. При "Фиат груп" сривът е 15.8 на сто, а при PSA "Пежо - Ситроен" 13.2%. Най-големият производител на коли в Европа "Фолксваген груп" отчита 7.2% спад на продажбите за февруари.


Случващото се на автомобилния пазар в Европа накара изпълнителния директор на "Рено" Карлос Гон да заговори за възраждане на държавните политики за стимулиране на нови автомобили, които бяха въведени в началото на финансовата криза в края на 2008 г. Колегата му от "Фиат груп" и ротационен президент на АСЕА Серджо Марчионе обаче е на мнение, че е по-добре да няма намеса на пазара.


Най-популярните марки в страните от ЕС*
Фолксваген 211 478 (-6.8%)


Форд 112 169 (-23.3%)


Опел/Воксъл 106 868 (-5.8%)


Рено 113 275 (-12.5%)


Пежо 109 388 (-12.8%)


Ситроен 92 672 (-17.0%)


Ауди 89 304 (-2.9%)


Фиат 89 039 (-5.3%)


БМВ 83 972 (+5.1%)


Мерцедес 81 061 (+1.4%)


* - за януари и февруари по данни на АСЕА

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 531 Неутрално
  2. 2 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 428 Неутрално

    За сметка на това продажбите на велосипеди сигурно се увеличават.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Падали продажбите, ама който го може го може, на някой им се увеличават. Така, че нека си направят една равносметка, тези на които им падат, какво правят и какво казват клиентите за направеното от тях.

  4. 4 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Явно за БМВ и Мерцедес криза няма. Абе хубавото си е хубаво (макар и скъпо)

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Имайте предвид, че това е статистика за продажба в ЕС.

    В САЩ вече има ръст. Китай хорнично е с ръст...Това е показателно къде се намира ЕС на фона на глобалната икономика.

    Социализъм ли?

  6. 6 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Абе, да не е случайно съвпадние с това, че хората нямат пари а? Чудна работа. Много чудна.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    А и тук ясно се вижда какво се случва с марките които предимно разчитат на ЕС пазара - основно френски.

  8. 8 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Като няма коли,карайте автобуси!

    - перифраза по Мария-Антоанета

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  9. 9 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Интересно ... Когато има по-малко безработни се купуват повече коли и се създават повече работни места ... които да купуват още повече коли! Отварят се още повече работни места по сервизи и автомивки ... и се купуват още повече коли. Май свързани?!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Тия не разбраха ли, че всичко чека Грейт уол....

  11. 11 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 517 Любопитно

    До коментар [#3] от "442":

    Говориш за марки чиито потенциални клиенти обикновено харчат парите на мизерстващите си служители.

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    [quote#3:"442"]Падали продажбите, ама който го може го може, на някой им се увеличават. Така, че нека си направят една равносметка, тези на които им падат, какво правят и какво казват клиентите за направеното от тях. [/quote]
    Това са пълни глупости!
    БМВ и Мерцедес продали общо 5000 коли повече на пазар с дупка от няколкостотин хиляди и си тръгнал да ми говориш глупости за качество и тинтири-минтири!
    Продажбите на коли, както и новото строителство, са ключови и основни параметри за състоянието на икономиката и близките перспективи през очакванията на масовия човек.

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1388 Любопитно

    До коментар [#9] от "Bay Tan":

    Ами много ясно.
    Само че Европа в момента се движи по обратната спирала, неясно докога.
    А в България за съжаление се движим още по-бързо.

  14. 14 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Обърнете внимание на условията на труд и цялостната визия на снимката....
    Ей това е Германия и западния модел като цяло...Ред чистота дисциплина отговорност коректност...

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  15. 15 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Мъка... голяма част от населението на тази страна не може да си обслужва дори елементарните местни данъци увеличени вече два пъти,ток вода и тн.Страшна безработица и да да работиш парите едва стигат за храна Какво безобразие ,понякога се чудя на такива статии.Няма средна класа има богати и много,много бедни.Нещастен народ в който щастието е дори да си дори чиновник.от близо 10 милиона народа ни се стопи на 6 от които 1/3 се скитат по чужбина за да намерят препитание ,и това ми било "европейска "държава.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  16. 16 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    То май и качеството им пада само цените им растат и парите им за подържане

  17. 17 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Отговорните фактори в Брюксел твърдо водят Европа към третия свят.За сравнение -вчера Дойче банк повиши прогнозата си за икономическия растеж в САЩ за първото тримесечие от1.5% на 3% и за цялата 2013 г.на 3%,а продажбите на коли отвъд океана започват да доближават нивата отпреди кризата...
    Но сривът в Европа се очертава логичен завършек на дълги години катастрофални политики...

  18. 18 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Хубаво, ако направят кола, която не се чупи, не ръждясва и кара по 20 години или 500 хил.км. живот - това добре ли ще е или лошо?
    Уж добре за потребителите, но зле за производителите, защото ще фалират.
    Може би просто колите вече не се чупят толкова и потребителите ги подменят не през 5 години, а през 10 или 15. Карат си старите коли хората докато си вървят - това е много по-еко и по-добре за бюджета.
    Златните години когато съвсем годни коли ги бракуваха само за да си купят по-нов модел, явно минаха.

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    Всичко е в унисон с кризата!Автомобилостроенео е един от отраслите,който е много силно зависим от бизнес-циклите!

  20. 20 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нищо те сега китайците като дойдоха с изгодни, добри модели, ще оправят положението А пък и гледам доста ги карат вече, ще излязат и качествени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK