България блесна със 161.2% ръст на продажбите на лекотоварни автомобили

 



Продажбите на нови лекотоварни автомобили, камиони и автобуси в страните от ЕС спада за 14-и пореден месец през февруари, но България присъства в статистиката със скок на търсенето със 161.2% при колите с общо тегло до 3.5 тона, сочат разпространените днес данни от Асоциацията на европейските производители (АСЕА). Както и при леките коли, така и тук, от големите пазари единствено във Великобритания резултатите са по-добри от същия период на миналата година, в случая с 4.2%. 


В страната с най-много сделки с автомобили за бизнеса – Франция, спадът за февруари е 12.3%, а за първите два месеца 11.1 на сто. В Германия продажбите са намалели с 14.4% през втория месец на годината и 15 на сто от началото й.
Испания и Италия отчитат спад на търсенето през февруари съответно с 19.5 и -31.3%.


За България данни има само за лекотоварните и товарни коли от най-леката гама (общо тегло до 3.5 тона), като статистиката сочи ръст от 161.2% за февруари и 122.8% от началото на годината. Причината вероятно е някоя голяма сделка с корпоративен клиент, която променя тотално картината при общо продадени 465 автомобила за втория месец на годината и 762 за януари и февруари.




При излизането на данните за сделките с леки коли председателят на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България Стоян Желев, коментира, че пазарът се движи само от фирмите, които гледат дългосрочно на бизнеса си. Според него ръстът в продажбите на лекотоварните автомобили е 40%.


Освен България при най-леките коли за бизнеса ръст има само в още четири от 27 страни от ЕС – Естония (90.8%), Португалия (26.4%), Литва (24.5%) и Великобритания (11.8%). Като цяло в сегмента на лекотоварните и товарни коли до 3.5 тона в страните от ЕС има спад на търсенето с 13.3% през втория месец на годината. Точно с толкова са паднали продажбите и в сегмента над 3.5 тона. При най-тежките камиони отстъплението е с 12.4 на сто.


При микробусите и рейсовете сделките са с 11.2% по-малко, но това е единственият сегмент, където има ръст за първите два месеца на годината – с половин процент. 

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK