Кристиан Кръстев: Няма да позволя "Холдинг БДЖ" да фалира

Кристиан Кръстев: Няма да позволя "Холдинг БДЖ" да фалира

© Красимир Юскеселиев



Независимо от тежкото си състояние "Холдинг БДЖ" ще продължи да работи и няма да позволя да фалира.


Това съобщи пряко в новините на БНТ транспортният министър Кристиан Кръстев след като по-рано направи промени в Съвета на директорите на компанията. От него бяха освободени Владимир Владимиров(който е и изпълнителен директор на компанията) и Емил Иванов. Единствен поста си запази Велик Занчев.


Министърът посочи, че Съветът на директорите ще реши кой да поеме поста на изпълнителния директор, а Занчев не е освободен, за да има приемственост и за да носи отговорност за взетите до момента мерки в холдинга.




В новия си състав Съветът на директорите има експерти с различни компетентности, допълни Кръстев. Той отново подчерта, че ако има съкращения, те ще бъдат само в администрацията, ако се установи, че има дублирани функции.


Министърът посочи, че продължават разговорите със Световната банка и с Европейската комисия на холдинга да бъде предоставен заем. За него е нужно съгласието на Брюксел, защото се приема за държавна помощ. 

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1762 Весело

    Тр ли? Ами дооре.
    Дневник, по-сериозно се отнасяйте с редакцията на материалите.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    Няма да позволя "Холдинг БДЖ" да фалира
    __________
    Това не е трудно !
    1.Спират се кражбите.
    2.Гратисчиите плащат билети.
    3.Показва се среден пръст на немските лешояди !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 758 Разстроено

    чак толкова грешки не бях виждал.
    Дори не разбрах текста в началото


    [quote#0:"-"] За ад продължи да носи отговронст за предприетите до момента мерки. При съставянето на новия съвет – в него тр да има експерти от различни области. Занчев е икономист, машинист – Трендафилов, Найденов – юрист. Независимо от тежкото си състояние "Холдинг БДЖ" ще продължи да работи и няма да позволя да фалира.[/quote]

  5. 5 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 581 Неутрално

    При БДЖ заклинания няма да помогнат Министре. Всеки кредитор, независимо от вашето желания(заклинание) е в правото си да НЕ ви чака повече и да прибере това което може все още.
    Трябват действия, а не заклинания, минаващи пред служителите(и електорат разбера се) на БДЖ, но не и пред кредиторите.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  6. 6 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 874 Любопитно

    В редакцията на Дневник да не са пияни?

  7. 7 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Мн интересна статия,хареса ми.Е някой е дал тона

  8. 8 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "Кристиан Кръстев – един несменен Велик Занчев. За ад продължи да носи отговронст за предприетите до момента мерки. При съставянето на новия съвет – в него тр да има експерти от различни области."

    Ееее, не!

  9. 9 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Това засега е едиснственото звено в служебното правителство, което изглжда слабо.
    Министъра ще напечата 350 милиона евро ли, та нямало да позволи фалит на фалирала компания?

  10. 10 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Надяваме се, че новия Съвет на директорите ще освободи още другата седмица корумпирания некадърник Пламен Джуров, който освен това има и психически проблеми.

  11. 11 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    Много просто Калинчо - редуцирайте ръководството, направете пълен одит и спрете приватизацията на товарни превози, прокарайте закон за транзита на товари през БГ и отклонете част от него пре железниците... и тогава ще имате едно работещо и печелившо дружество.

    Това не се ли направи ще имаме още поне 7000 безработни.

    Жената е покана за щастие
  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    [quote#11:"bgpainter"]БГ и отклонете част от него пре железниците... и тогава ще имате едно работещо и печелившо дружество. [/quote]
    Тази идея е логична,правилна и печеливша НО :
    Ибрикчийте туркофили никога няма да разрешат това !

    Турските тирове убиват най-малко по 50-100 души годишно а с годините доста семейства се почерниха ...


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#11:"bgpainter"]прокарайте закон за транзита на товари през БГ и отклонете част от него пре железниците... и тогава ще имате едно работещо и печелившо дружество. [/quote]
    Това е много добра идея. Решава няколко проблема едновременно.
    В това число ще има и еко ефект.
    Защо контейнеровози и цистерни рушат и без това разкапващата се пътна мрежа, а жепето е закотвено?
    Просто трябва да си припомним добрите практики с рококо и товарни превози на БДЖ от соца, че и преди.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Кристиян Кръстев ще подведе ли под отговорност досегашните директори на БДЖ, които след пожеланите от тях реформи обещаха икономически успех на предприятието и нищо не направиха?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Съществува икономическа теория за превозите, според която не бива да се допуска дублиране на дестинациите на превоза - когато има влакова линия, да не се допуска по тази посока да пътуват автобуси. Отнася се до превоз на пътници и товари. Но явно на някого не му изнася това. В другите страни железопътните превози печелят добре, само у нас нещо не се получава, ама у нас и военнопромишления комплекс е в криза, пак по необясними причини. Дали всичко това се дължи на некадърност, или на нечии желания да приватизират по-евтино тези обекти?

  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    [quote#11:"bgpainter"]прокарайте закон за транзита на товари през БГ и отклонете част от него пре железниците... и тогава ще имате едно работещо и печелившо дружество. [/quote]
    Това предложение с още по-голяма сила се отнася за всички транзитни товари минаващи през страната ни. Тези тежкотоварни камиони, които разрушават магистралите и пътищата ни, трябва да си плащат за прехода. Магистрала "Тракия" е претъпкана от ТИР-ове!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#16] от "Храбър":
    Тракия Била претъпкана с Тирове. Ама ти верно ли! Сега да ви светна че в Европа принципно страната която се преминава транзитно (и то не от всички фирми) на влак е Швейцария, поради една единствена причина 1км за тир струва 0,55 евро за камион клас ЕВРО5. Цяла Германия камионите си щъкат и то там цената на магистралата почва от 0,16 евро за Евро5§6. Белгия+Люксенбург+Холандия+Швеция+Дания имат обща винетка за камиони на цена 8 евро на ден (за справка в БГ от тази година е 20лв). В Англия практически магистралите са безплатни (тук там някой мост се плаща и М6). Пак да ви светна че дори като се качат на влака камионите този влак на места се движи със 100км в час тук в БГ първо трябва на ново да се правят жп магистралите за по-високи скорости. И да знаети че спедиторките фирми не плащат на транспортните за това че се качват на влака, а просто поемат цената на билета. А и интересно кой точно транзит искате да го качим на влакове (може би всичкия) Ако искате примерно от Гърция за към Румъния гарите фактически трябва да са в тези две страни.

  18. 18 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 581 Неутрално

    И как ще качим тировете на вагони?
    Един бивш директор на БДЖ каза, че превоза няма да е по евтин за превозвачите защото освен товара, железницата трябва да превозва и тира???
    Забрана на автобусна линия, там където има ЖП беше в сила при Бай Тошо.
    И как ще се преминава през тунелите, ако качим тировете на обикновени вагони? Имаме ли достатъчно нископодови вагони за хилядите тирове или някой ще ни ги продаде срещу нови заеми???

  19. 19 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До "ikar_01"
    "Съществува икономическа теория за превозите, според която не бива да се допуска дублиране на дестинациите на превоза - когато има влакова линия, да не се допуска по тази посока да пътуват автобуси."
    Къде си чел тази "теория", че не мога да я открия??? Или си я измислил?

  20. 20 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Не би трябвало да се изказвам, тъй като съм, така да се каже, страна в спора, но ще го направя, защото ме радва, че виждам хора, разбиращи причината за състоянието на пътническите жп превози в Бг. Да, това е драстично нечестната конкуренция от страна на шосейните превози. На незнаещите трябва да се обясни: всички страни с добри железници имат нормативни уредби, които уреждат проблема така, че да не се допуска ощетяването на екологичния транспорт - железницата. Защо германците имат хубава железница ли? Не е само, защото са германци, а защото има закон в Германия още от 1931 г.: КЪДЕТО ИМА ВЛАК, НЕ МОЖЕ ДА ИМА РЕЙС!

  21. 21 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#5] от "nuzzo":

    при това .че е в фалит

  22. 22 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3160 Весело

    Този министър е най-голямата калинка в служебния кабинет, след два месеца никой няма да се сеща за него и заклинанията му.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  23. 23 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1326 Любопитно

    До коментар [#11] от "bgpainter":
    Съгласен съм с вашия коментар.Вашата идея е правилна.
    В никакъв случай не бива да се допусне фалит на БДЖ.
    Да се спасят товарни превози.Да се качи товарния трафик на платформи.Това ще има много голям ефект,ще се освободи шосейната мрежа и намалят катастрофите и жертвите,ще се натовари жп транспорта,ще се съхрани експлоатационния персонал,ще се наберат средства за ремонт и ускоряване на жп линиите и ще се дотира и обновява пътническия превоз.
    Това е възможно да се осъществи,дори за кратко беше въведено,но силното лоби на автомобилните превозвачи и производителите и доставчиците на горива надделя.
    В силната държава трябва да надделява не личния,а обществения интерес.

  24. 24 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#4] от "outside":

    Ами да, и аз им направих забележка, която обаче не е по темата на статията





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK