Шефката на ДКЕВР: ЕРП-тата са на загуба заради изсикванията на ЕС за зелената енергия

Шефката на ДКЕВР: ЕРП-тата са на загуба заради изсикванията на ЕС за зелената енергия

© Красимир Юскеселиев



Електоразпределителните дружества не работят на загуба заради България, а заради правила, които важат за почти всички европейски страни. Това коментира в сутрешния блок на Би Ти Ви Евгения Харитонова, председател на ДКЕВР, по повод обявеното от EVN намерение преди седмица да съди България заради спора с Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изкупуването на енергия от възобновяеми енергийни източници, от което компанията е натрупала 100 млн. лв. загуби.


Харитонова посочи, че и в "тяхната собствена страна" – Австрия, енергията от ВЕИ се изкупува на преференциални цени.


"Цените, които бяха определяни до миналата година, тука, в България, бяха съобразени със средните европейски цени за съответните източници, така че това не е заради България, а заради изискването на Европа за тези източници", обясни Харитонова.




В отговор на въпрос за цената на тока от 1 юли, шефката на ДКЕВР каза, че срокът ЕРП-тата да представят исканията си е изтекъл на 29 март, петък и още не са разглеждани от комисията.


Тя още веднъж обясни тезата си, че когато се въведе либерализация на пазара на ток и потребителите могат да избират доставчика си, в първите една до 3 години е нормално да се очаква поскъпване на енергията заради разходите по нейната доставка.


Харитонова посочи, че в момента в комисията са регистрирани и лицензирани 110 търговци на ток, които в близко бъдеще трябва да предоставят тази услуга и на битовите потребители.

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 578 Гневно

    Милите, да вземем да вдигнем цените да не са на загуба а? Нещо май държавата започва да обръща палачинка в защита на тия еничари?

  2. 2 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Живи да ги ожалиш... няма да имат достатъчно пари за нови коли, нови кожени палта, нови тигани и тенджери на всички служителки. Тези ми се струва, че малко прекаляват.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  3. 3 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Олицетворение на идела за комбинация между красива и умна.
    Фотограф: Красимир Юскеселиев
    Колкото е красива, толкова е и умна.

  4. 4 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 948 Любопитно

    Тя още веднъж обясин тезата си, че когато се въведе либерализация на пазара на ток и потребителите могат да избират доставчика си, в първите една до 3 години е нормално да се очаква поскъпване на енергията заради разходите по нейната доставка.

    Нещо не мо`а да вдяна - уж избора на доставчик е за да могат хората да избират къде ще им е по-евтино, но в същото време поради тази същата причина цената ще се вдигне?!?!?!?!?
    Докато държавата (властта) слугува на обирджии кат` тези оправията няма да дойде!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  5. 5 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Каква загуба ?! Нали публикуваха печалбите им за 2012!

  6. 6 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 616 Гневно

    Кравата се дои докато пуска мляко. После се търси друга. Крава.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  7. 7 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Тия като че всички са с магистратура по убеждаваща комуникация!!!
    Много старание влагат в начина, по който се опитват да ни убедят в правотата на лъжите си...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  8. 8 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3104 Неутрално

    Доказан факт е, че европейските "изисквания" бяха прочетени в България както дяволът чете евангелието и бяха използвани за параван на безскрупулно и несъразмерно увеличаване на ВЕИ-инсталациите на близки до властта "инвеститори" с цел изсмукване на сврухпечалба.

    P.S. Абе, тия в ДКЕВР и от къпане ли икономисват?

  9. 9 Профил на az_sam
    az_sam
    Рейтинг: 395 Неутрално

    да покажат за какво са харчили пари ЕРП-тата - това е единственият начин да се оневинят - срещу числата никой не може да каже нищо - до сега само се говори ама няма никакви официални цифри изнесени. Ако сумите платени на подизпълнителите са нормални и няма излишни разходи - всичко е ясно - те не са виновни, но личното ми мнение, че това е в сферата на фантастиката...

  10. 10 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Тази въобще не е разбрала законодателството на ЕС, или се прави, че не разбира.
    Директива 2009/28 задължава САМО да се изкупува електроенергията, но не и да дават преференции. Това е работа на всяка държава и точно тук ГЕРБ се издъниха. Приеха модел, в който няма контрол на финансовите задължения. До 2020 година българската икономика вече е задължена да ДОПЛАТИ 2 милиарда евро за зелена енергия (Доклад на МИЕТ, има го на сайта им)

  11. 11 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 571 Гневно

    До коментар [#4] от "madagaskar":

    Като не можеш да вденеш, ей сега ще ти обясня.
    ЕРП-тата губят от доставката на енергия на битови потребители и субсидират тези загуби с цените за стопански потребители!!! И затова, като се либерализира пазара, целият малоумен народ ще разбере колко струва тока.

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    Лажеш, лажеш моме Калино! Тези изисквания можеха да бъдат изпълнени без цената на тока да мръдне изобщо и то само с няколко елементарни хода, които УМИШЛЕНО не бяха направени:

    1. Защо си чупихме краката да преизпълняваме норми, след като винаги сме били над междинните цели за възобновяема енергия в общото потребление? Защо, след като се знаеше че цените на ВЕИ-оборудването падат повече от тези на лаптопите?

    2. Какви бяха критериите за включване? Защо нямаше критерий "най-ниска цена" и то при наличие на 80 хиляди заявления? При такъв интерес цената щеше да се получи в пъти надолу

    3. Защо не беше спазена програмата за развитие на енергийната мрежа, която казваше 300 МВт инсталирани слънчеви централи към.... 2020 година. Как така осъмнахме с 800 МВт още през 2012?

    (Забележка: доста от централите са одобрени за стотици МВт, но са почнали да работят с десетки МВт и сега добавят неусетно нови панели. Лятото ще има покъртителни изненади в отрицателен смисъл. Голям глад се задава в Маришкия басейн, а хората ще бъдат сурвакани с нови намеци за увеличение...)

    4. Защо госпожо, дори ете сега в момента цените за изкупуване на слънчев ток са пак доста над германските, при 1,5 пъти по-голяма рентабилност в България заради климатични причини? За какво ходите на работа изобщо????

    5. Защо антинародната партия БСП продължава да работи срещу интересите на хората. Информация от днешния брой на в-к "Сега":

    "Група евродепутати, сред тях и Ивайло Калфин, тези дни сезираха еврокомисаря Гюнтер Йотингер за ограничаването на зелената енергия в България, Чехия и Испания."!!!

    Този отцеругател застава на страната на тежката организирана престъпност и олигарсите, сраснали се с държавата и натресли се по криминален начин в нашия живот.... Неговият приятел Асен Гагаузов ли го е "помолил за услугата" ???

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  13. 13 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Ако "търговците на ток" са читави, няма да има поскъпване за крайният потребител при либерализацията на пазара...

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  14. 14 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    ЕРП-тата да съдят ЕС. Изискванията са негови.
    А иначе имат много трески за дялане - вкарване в цената на тока нормативно признати разходи за лукс, свързани фирми за оутсорсинг с многократно по-високи цени, фалшиви инвестиции.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  15. 15 Профил на army
    army
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Имам чувството, че някои хора буквално живеят в някакъв измислен и паралелен живот в България?

    Как така на загуба? Тази госпожа за държавата ли работи или за чуждестранни интереси ?????

  16. 16 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#1] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Абе то било ли е друго яче.

  17. 17 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Аууу горките, ей сега започвам да рева за тях с крокодилски сълзи ...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  18. 18 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ако са на загуба, да са отдавна заминали...

  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3188 Любопитно

    Не мога да разбера,като има свръхпроизводство защо не падат цените?

  20. 20 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Всички ЕРП-та са толкова загрижени за българския потребител!!! ... чак ми се доплаква, като се мъча да разбера как и колко искат да ме "ощастливяват"

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  21. 21 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    [quote#4:"madagaskar"]Нещо не мо`а да вдяна - уж избора на доставчик е за да могат хората да избират къде ще им е по-евтино, но в същото време поради тази същата причина цената ще се вдигне?!?!?!?!?[/quote]

    Ми то е много просто. Схемата е същата като с гражданската отговорност. Ако се гледат общите суми взел - дал, при регулирана система с един доставчик, би следвало стоката да струва 100 лева (взел = 1,2 х дал) . При система с избор с много доставчици цената става 200 лева (взел = 2 х дал) , обаче имаш голям избор между 20 доставчика и примерно някой предлага не за 200, а за 195 лева, друг за 205 итн. Така се дига бевепето.

    Прочее това с либерализацията не е наша измислица, а повеля на Големия Бял Баща в Брюксел.

  22. 22 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#16] от "bta":

    То май някакви протести имаше за да се променят нещата ама....

  23. 23 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#22] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Ами да ти кажа вяла работа,то така с такива протести ако ставаше.
    То си трябва стратегия кое как защо-решение добро за всички.
    Но простите хора ги искараха да мръзнат по улиците за нищо е да
    искараха по 60 кинта добавка.

  24. 24 Профил на Реалния
    Реалния
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Защо продължават да ни лъжат тези наглеци не мога да разбера? Кой бизнесмен ще работи на загуба толкова време и ако са на загуба как не фалираха до сега? Все елементарни въпроси задаваме а те като счупена латерна продължават да повтаря все едно и също.

  25. 25 Профил на drakar65
    drakar65
    Рейтинг: 1391 Гневно

    Значи, хич не ме бъркат взаимоотношенията между ДКЕВР, ЕРП-тата, БЕХ, НЕК, и подобни измислени структури! И какви далавери си правят! За чий са тези структури?
    Мен ме бърка сметката за ток а когато я получа и тя е с 100% повече! Просто и ясно!
    Съпрете се малко, че следващия път когато изтрещи народа ще хвърчат камънье и дърве!
    П.П. А, и тая убавица от снимката платила САМО 24пв!?

    “Сега е моментът да превъртим Рубикон-а” - Гай Юлий Ц... Аз-"Картаген трябва да бъде разрушен"!
  26. 26 Профил на tree
    tree
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Всеки от председателите на ДКЕВР прави едно и също , да ни убеждава колко е правилно ЕРП-тата да ни вземат все по-високи цени и такси.
    А обикновените хора кой ще ги защитава от своеволията на
    ЕРП-тата ?

  27. 27 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    [quote#19:"hodounski"]Не мога да разбера,като има свръхпроизводство защо не падат цените?[/quote]

    Защото са монопол и държавните БЕХ - НЕК - ЕСО а ЕРП - тата са с най - малък дял ето една разбивка на 100 лева сметка колко къде отиват:

    "Къде отиват вашите пари за ток"

    Така е озаглавен флаерът, с който "Енерго-про" ще обяснява на своите клиенти какъв е пътят на сметките за ток, които те плащат в касите на снабдителното дружество. Така от 100 лв. сметка за ток едва 7.63 лв. остават в дружеството, а останалите 92.37 лв. се превеждат на други участници в енергийната система, обясняват от "Енерго-про".

    Основната част от сметката – 56.86 лв., се превежда на НЕК за купуване на енергия от АЕЦ "Козлодуй", ТЕЦ "Марица-изток 2" и други централи, както и за покриване на технологичните разходи по мрежата. 10.25 лв. пък са зелената енергия, електроенергията от топлофикациите и американските централи ТЕЦ "Марица-изток" - 1 и 3. НЕК и ЕСО получават 8.59 лв. за пренос и достъп на енергията по мрежата високо напрежение, а 16.67 лв. потребителят плаща за данък добавена стойност.

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/03/31/2032836_schupen_telefon_za_energiina_informaciia/

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  28. 28 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Весело

    Айде сега, и тия на загуба! Сигурно и тия дето добиват злато, и те работят на загуба, ей тъй работа да има за хората просто! Абе, като ще е капитализъм, поне на печалба да е бе, какъв е този капитализъм, все на загуба, някой да е чел нещо такова в учебниците!

  29. 29 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Разстроено

    Абе НЯМА ИЗИСКВАНИЯ НА ЕС за зелената енергия.

    Стига сте я повтаряли тази лъжа.

    Слагаме по 1000 MWp на година, т.е. ако почнем да слагаме 2017та до 2020та ще имаме 2-3 000 мегавата.

    Това бързане с ВЕИ нямаше абсолютно никакъв смисъл в България и няма връзка с целта 20/20/20, а с некадърността на ДКЕВР и предходните два парламента и правителства

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#29:"Distributed"]Абе НЯМА ИЗИСКВАНИЯ НА ЕС за зелената енергия.

    Стига сте я повтаряли тази лъжа.

    Слагаме по 1000 MWp на година, т.е. ако почнем да слагаме 2017та до 2020та ще имаме 2-3 000 мегавата.

    Това бързане с ВЕИ нямаше абсолютно никакъв смисъл в България и няма връзка с целта 20/20/20, а с некадърността на ДКЕВР и предходните два парламента и правителства [/quote]


    Точно! Същата лъжа се прилага масово по нагласените търгове, ужким ЕС наложил изисквания за наличие на стандарт ИСО 9001, за социална отговороност, за НАТО и пр. глупости, с което се шунтират дребните фирми

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#21:"dosetliv"]Така се дига бевепето.[/quote]
    Така се вдига акциза и данъка върху добавената стойност на енергийните продукти и електрическата енергия.

  33. 33 Профил на svoboda1
    svoboda1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Какво стана със Семерджиев, след като се разбра за злоупотребите му със служебно положение ?! Кой ще понесе вината в ДКЕВР за колапса на енергийната система ?!

  34. 34 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Изискванията на ЕС не са за изкупуване на зелената енергия на преференциални цени, това е решение на българските управници, което те тепърва ще се опитват да пришият на някой друг.

    Ситуацията със зелената енергия е като ЕС да каже: хубаво е всеки българин до 2020 г. да яде по едно кюфте на ден и нашите управници да кажат ок - за всеки ще купуваме по едно кюфте на ден по 10 лева всяко и така до 2030 г. Уж всичко е добре, само дето тези 10 лева за едно кюфте ги плащаме ние с нашите данъци и сметки за ток.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  35. 35 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 616 Гневно

    Шефката на ДКЕВР: ЕРП-тата са на загуба заради изсикванията на ЕС за зелената енергия....................................Кога се докопа до този пост,кога успяха да и платят.Някой от вас ще е съгласен ли да се вдигне цената на тока с 50%.

  36. 36 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 506 Весело

    Другарката си върши отлично работата, врагът е винаги някъде около нас, но не и тук. Другарката или отказва да разбере или се прави на умряла лисица, че сигурно хората, които на Европейско ниво са взели решени да се стимулира и развива "зелената енергия" не са го направили мислейки само за собствените си джобове , както е тук в БГ. Има едни справки, до които и другарката ако ползва интернет може да прочете, че над 300 000 домове в Германия имат поставени слънчеви колектори например.
    В тази връзка основният проблем на "зелената енергия" в България, е че вместо да се стимулират обикновените потребители, се стимулират "другарските фирми".Така управлението на риска отива по дяволите и накрая плачем, че бил виновен Европейският съюз .

  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#35:"mentra65"]Някой от вас ще е съгласен ли да се вдигне цената на тока с 50%. [/quote]

    Само 2% ще са достатъчни, за да избягат под полата на Гюнтер Йотингер. Във всеки случай, в България няма да има къде да се дянат от народната любов

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  38. 38 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#15] от "army":

    В момента ЕРП не са на загуба, но ако ВАС отмени таксата за зелена енергия, която в момента събират от производителите, те ще губят десетки милиони на месец при настоящите цени на тока.

    Истината е, че някой трябва да плати сметката за зеления ток и за другите далавери в енергетиката - в момента сметката си я делят зелените производители, отчасти ЕРП-та и отчасти ние, потребителите.

    Идеята е политиците, които са спечелили от далаверите да не го отнесат преди изборите.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  39. 39 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    "....Шефката на ДКЕВР: ЕРП-тата са на загуба заради изсикванията на ЕС за зелената енергия...."

    Нагла лъжа! ЕС НИКОГА не е поставяла изисквания за урбулешко и необмислено включване на ВЕИ много над необходимото преди зададения срок. Нашите нагли нахали се намърдаха и после се опитаха да затворят вратата след кебе си. Една Германия в момента има 3% от ВЕИ, мюлюциониерите ни вече надхвърлят исканите 16% към 2020г. За това ЕС няма никаква вина. Ако е виновен, то е, че не е санкционирал с големи глоби урбулешкото пускане на необмислено много ВЕИ мощности, без да имаме необходимите върхови и изравнителни централи. Простотията ПАК ПОБЕДИ!!

  40. 40 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Весело

    focusnik,
    Distributed,
    haralampi,

    Ха-ха-ха-ха-ха....как бързо някой бивши българчета, днешни жалки източноевропейски имигрантчета "забравят", че изкупуването на преференциални цени и насилственото налагане на ВЕИ-далаверата, беше едно от основните изисквания за приемането на България в немския ЕСсср и колко дълго Берлин и немската колониална администрация в Брюксел изнудваха последните 3-4 правителства на България да наложат насилствено този колониален модел за обир на поданиците на жалкото, бедно и мизерстващо балканско колониално гау. Да не говорим за персоналния натиск от всякакъв немски райхс-политици и брюкселските райхс-еврокомисари, заплахите за тежки санкции и изключително агресивното пропагандна кампания в типично гьобелсов стил, колко хубаво ще е да сме нещо като "европейци" и развиваме напълно безсмислената ВЕИ-енергетика...
    Късата памет и агресивното лъгане, често пътят водят до тежки социално-икономически последици за наивното медийно стадо....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  41. 41 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#40] от "appen 13":

    Всеки може сам да си ги съчини тези простотии

    но ако ми посочите официален линк, къде "немския ЕСсср" е заповядал(!) да наложим точно тези:

    http://bit.ly/WcsaXl

    преференции, ще съм ви много благодарен.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  42. 42 Профил на vesperado
    vesperado
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#38] от "haralampi":

    На загуба са. Таксата за достъп за зелени производители отива в Електроразпределителното дружество, докато загубите от изкупуването на зелената енергия е за сметка на Електроснабдителното дружество. А те двете нямат едни и същи собственици откакто държавата си продаде миноритарните дялове преди няколко месеца. Това не е така единствено при ЕВН.

  43. 43 Профил на vesperado
    vesperado
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "Харитонова посочи, че и в "тяхната собствена страна" – Австрия, енергията от ВЕИ се изкупува на преференциални цени."
    Изкупува се ама и добавката за зелена енергия е по-висока така че те не генерират загуби заради безхаберната политика на управляващи и ДКЕВР

  44. 44 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    До коментар [#1] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Те никога не са били виновни за високите ни сметки. Виновен е Дянков, който наду сметките през 2012-та за да може да прибере около 300 милиона дивидент от БЕХ.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  45. 45 Профил на martosto
    martosto
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Тази шефка много ме съмнява със сметка за ток само 24 лв.

    Не вярвай сляпо в идеали, защото лесно се трошат!
  46. 46 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Това по случай 1ви април ли е?

  47. 47 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    [quote#39:"aldy"]Ако е виновен, то е, че не е санкционирал с големи глоби урбулешкото пускане на необмислено много ВЕИ мощности, без да имаме необходимите върхови и изравнителни централи. Простотията ПАК ПОБЕДИ!! [/quote]

    И цъканите ми минуси само потвърждават безпросветната простотия на надничарите тук...

  48. 48 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    [quote#3:"latcho59"]Олицетворение на идела за комбинация между красива и умна.
    Фотограф: Красимир Юскеселиев [/quote]

    Това не беше ли Семерджиев? Или съм се подвел нещо?

  49. 49 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#30] от "cinik":

    Иначе гледай 20 минуса на предния пост, а никой не дава официален източник, където ЕС ни налага/заповядва/принуждава 1. да въведем преференциите и 2. да въведем точно тези космически преференции..

    Смях и ужас

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  50. 50 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 613 Любопитно

    ... първите една до 3 години ел. енергията ще поскъпне много, а след това ще поскъпва постепенно, с малко ... - тази Харитонова е по-голям мафиоз от предишната бе ...

  51. 51 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#49] от "Distributed":

    Не ти ли идва на ум, че вече доста хора се гнусят, физически и интелектуално, да влизат в безсмислени дискусии с бившите българчета, днешни жалки източноевропейски имигрантчета, които нахално заблуждавят и маммят бившите си сънародници и са откровени немски евро-лакеи и доста гнусни анитбългарски-колаборациоисти ?
    А който иска, сам може ад си открие отговорите за случващото се, но явно те никак няма да се харесат на Берлин и немската колониална администрация в Брюксел и затова изпълзяват от дупките си техния доста противен слугинаж....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  52. 52 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    [quote#5:"moni56"]Каква загуба ?! Нали публикуваха печалбите им за 2012! [/quote]

    ми, то да спечелиш по-малко отколкото искаш, си е жива загуба, ве...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    [quote#9:"az_sam"]до сега само се говори ама няма никакви официални цифри изнесени[/quote]

    Къде предпочитате да ви ги изнесат?! На площад Народно събрание ли или пред Храм паметник Александър Невски?

    ЕРП-тата се скъсаха да публикуват информация и отчети по сайтовете си ама на вас няма кой да ви ги прочете на глас явно!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#51] от "appen 13":

    Доообре. Успех.

    Не ви ли хрумва, че аз информацията, ако искам, може да си я намеря, но ме интересува Вие от къде черпите информация?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  55. 55 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Ами да си намалят разходите.

  56. 56 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Хайде отново старата песен виновен ЕС,алоооо я се разровете /кой тази стара чанта ли?/ в Българския енергиен холдинг,там е заровено кучето. Той е който създава диспропорцията с лоби от всички партии защото видяха далаверата в зелената енергия.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  57. 57 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#49:"Distributed"]Иначе гледай 20 минуса на предния пост, а никой не дава официален източник, където ЕС ни налага/заповядва/принуждава ... да въведем точно тези космически преференции..[/quote]

    Аз не се и съмнявам, че де що има ВЕИ инвеститор сега чете "благата вест" и наново му текат лигите, след като смъртната опасност взема да отминава....Само да не бързат много, че 1 стотинка отгоре на сметките трябва, за да напълнят хората пак улиците...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  58. 58 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Хора, я прочетете това:

    http://www.burgasnovinite.bg/Itinata-za-visokite-smetki-za-toka.html

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  59. 59 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#54] от "Distributed":
    Не ми е хрумвало, представете си...ха-ха-ха-ха...
    Моята информация е натрупана от работата ми през последните 10 години в реализацията на ВЕИ-проекти. И двата закона за ВЕИ-енергетиката БЯХА СПЕЦИАЛНО СЪГЛАСУВАНИ И ОДОБРЕНИ ОТ с немската колониална администрация в Брюксел, както и цялата съпътстващо поднормативна база. НЕЩО повече, ценовите нива и схемата за обира на българските граждани чрез ВЕИ-проектите, СЪЩО БЕШЕ СЪГЛАСУВАНА И ОДОБРЕНА от Брюксел и имаше възторжени аплодисменти от Берлин

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  60. 60 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ква загуба бе, ЧЕЗ имат увеличение на печалбата 240%

    Посред криза!

  61. 61 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#40:"appen 13"]Късата памет и агресивното лъгане, често пътят водят до тежки социално-икономически последици за наивното медийно стадо..[/quote]
    Явно не си чел Директива 2009/28/ЕО, публикувана на 05.06.2009(!) годна, защото нямаше да пишеш тези глупости за германците. В тази директивата има САМО ЕДНО задължение за електроенергия -16% през 2020 г. и график по години ( може да има отклонения).
    Чл. 16 регламентира единствено приоритетното (не е задължително!) присъединяване на ВЕИ към мрежите. В чл. 3, т. 3 ясно е записано, че "държавата-членка МОЖЕ да прилага мерки за подпомагане", чрез схеми за подпомагане. МОЖЕ, а НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
    Изброени са (без да е изчерпателно) поне десетина мерки. Преференциалната цена е само една от тях, но точно нея я избраха от ГЕРБ, защото е най "сладка"!
    Четете не само "Винету".

  62. 62 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 516 Неутрално

    глупости на търкалета, грандиозни глупости, малоумие на най-високо ниво

  63. 63 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 516 Неутрално

    и супер безотговорно говорене, дрънкане

  64. 64 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2453 Неутрално

    [quote#4:"madagaskar"]Нещо не мо`а да вдяна - уж избора на доставчик е за да могат хората да избират къде ще им е по-евтино, но в същото време поради тази същата причина цената ще се вдигне?!?!?!?!?[/quote]
    Нещата са елементарни. В момента битовият ток е на субсидия и затова е относително евтин. Казвам "относително" защото за ниските ни заплати е много скъп но сравнен с другите европейски цени а и с това че е субсидиран е по-евтин ако беше оставен да струва толкова колкото пазара определи.

    Механизмът на субсидиране е следващият:
    1. Чрез микса като не се дава възможност на АЕЦ-Козлодуй да продава тока си по високата пазарна цена на промишлеността или да го изнася. Задължава се АЕЦ-Козлодуй да продава по-голямата част от производството си на битовите потребители при цена доста по-ниска отколкото за промишлеността. При свободният избор битовият потребител ще се конкурира с промишлеността за този ток което означава повишаването на цената му с 40-50%.
    2. Натискат се ЕРП като им се определя ниска цена за преноса за битовият потребител който те компенсират с високата цена за преноса за промишлените потребители. Това си е субсидиране. Когато то отпадне цените за битовите потребители ще се вдигнат и от това.

    След като отпаднат тези скрити субсидии тока за промишлеността ще поевтинее а за битовите потребители ще стане по-скъп. Сега ясно ли ви е кой пъхна в главата на протестиращите искането за избор на доставчик?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  65. 65 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#61] от "focusnik":

    Уви, като юридически консултант по десетки ВЕИ-проеки, много пъти ми се е налагало да чета чиновническите идиотии на брюкселската немска колониална администрация. Пак уви, за пореден път те уличавам в изключително агресивна лъжа. Освен директивите, съществуват цяла купчина указания за тяхното прилагане, приличащи повече на заповеди за незабавно изпълнение, отделно официални писма и мнения относно нормативна законова и подзаконова база. Отделно пък, вербалните заплахи и указания на знайни и незнайни немски райхс-политици, райхс-чиновници и евро-райхсчиновници от Брюксел. Да не забравяме и изключително агресивната пропаганда медийна кампания за по-бързото прилагане на тези "указания" и по-бързото поставяне началото на обира на населението на бедното балканско колониално гау.

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  66. 66 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#59] от "appen 13":

    Е има някаква еволюция в тезата ви, все пак

    Първо беше "насилствено" приемане на закона за ВЕИ, а последното е "одобрено" от немската колониална администрация.

    но се затруднявам - насила ли ни наложиха този закон или го одобриха.

    А за конкретните решения на ДКЕВР, които определят големината на преференциите, ще кажете ли как точно стана синхронизацията с Брюксел?

    Устно или по факса? Документ има ли, къде ни нареждат да е 70 ст/квтч?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  67. 67 Профил на appen 13
    appen 13
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#66] от "Distributed":

    "А за конкретните решения на ДКЕВР, които определят големината на преференциите, ще кажете ли как точно стана синхронизацията с Брюксел?"

    Беше ни пробутана схемата за "препоръчителните средни изкупни цени на ВЕИ-ел.енергия в зоната на ЕС". Мисля, че разбираш когато едни чиновници започнат да "препоръчват" нещо на други чиновници, докъде може да се стигне. Е, стигна се до "национална Катуница".
    Пак повтарям, цялата действаща нормативна и поднормативна ВЕИ-база, БЕШЕ СЪГЛАСУВАНА И ОДОБРЕНА ОТ Брюксел, без никаква съпротива на местната услужлива администрация. Единствено специалистите в енергетиката предупреждаваха, че това е едно истинско безумие и ще доведе до колапс в енергетиката, в доходите на населението и рязък спад на импортните възможности на произвежданата продукция на България. Но нали трябваше зарадваме Брюксел и Берлин. И наистина ги зарадвахме, с цената на мизерията, униженията и бедността ни....

    Един призрак броди из Европа, призрака на евроскептицизъма и много скоро той ще определя настоящето и бъдещето на германски ЕСсср.
  68. 68 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#67] от "appen 13":

    Съгласен съм, че внедряването на ВЕИ в България беше ненужно и безмислено и прекалено рано - можехме да си почнем най-най-рано 2015 на фотоволтаици по 80 ст/Wp, Но пак не разбирам защо ЕС да са ни виновни:

    "Пак повтарям, цялата действаща нормативна и поднормативна ВЕИ-база, БЕШЕ СЪГЛАСУВАНА И ОДОБРЕНА ОТ Брюксел, без никаква съпротива на местната услужлива администрация. "

    " без никаква съпротива на местната услужлива администрация. "

    wtf?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  69. 69 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#67] от "appen 13":

    Брюксел се опитват да ни наложат един куп промени - например, да се реформира съдебната система, но не става. Ако нашите политице не искат - не става.

    Ето защо, основната причина за приемането на законовата база за ВЕИ-та е не Брюксел, а яката далавера, която са видяли близките до властта със субсидираните и гарантирани изкупни цени. Това е сигурна печалба по време на криза, плащана от нашите данъци и сметки за електроенергия. Сега се чудим защо и как, но беше ясно, че ще стигнем до тук още от 2008 г.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  70. 70 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#67] от "appen 13":
    До коментар [#68] от "Distributed":

    С други думи, боко и цецо написаха големите изкупни цени за цветелина, и от Брюксел не ги заплашиха със спиране на еврофондовете заради безумните цени. Значи Меркел е заповядала, според appen13.

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  71. 71 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#28:"ban"]като ще е капитализъм, поне на печалба да е [/quote]
    То пък едни данъци за държавата от тая печалба- 10%. И въпреки всичко никой не иска да ги плаща.

  72. 72 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Моля-моля, не изискванията за зелена енергия източват електроцентралите!

    Зелената енергия е удобния обвиняем, защото за нея се знае, че в момента е по-скъпа и трябва да се субсидира.

    Само че на нейна сметка напоследък взеха да се приписват всички големи кражби на енергийната мафия, докато всъщност плащаме закопаното в Белене, Цанков камък и т.н.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  73. 73 Профил на tree
    tree
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#19] от "hodounski":
    може би защото няма борса за ел.енергия?

  74. 74 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1762 Весело

    Искам да знам мнението на движение"Орлов мост" по този въпрос.

  75. 75 Профил на qwertzz
    qwertzz
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#73:"tree"]може би защото няма борса за ел.енергия? [/quote]

    - Има борси в съседните страни. Няма проблем да предложат нашата енергия там и великите търговци да я купят по-евтинко. Ама нито я предлагат, нито я купуват от там - сигурно има основателна причина! Най-голямата борса за метали е в Лондон и всички сделки в България с метали вървят по нейните цени. И в момента търговци купуват от борсите малко ел. енергия и я продават на големи наши потребители. В Западна Европа има само 3 големи борси за ток, т.е. няма във всички страни. Проблемът е, че няма кой да купи от скъпите централи у нас, а само там е свръхпредлагането.

  76. 76 Профил на istorika
    istorika
    Рейтинг: 672 Неутрално

    МИ ДОСЕГА МОРКОВИ ЛИ ИМАХТЕ В УСТАТА ТА МЪЛЧАХТЕ
    И НЕ ПСТАВИХТЕ ВЪПРОСА НА ДРУГАРИТЕ ОТ ЕС????

    БАСИ СЛУГИНАЖА!! ЗАТРИХА НИ!

    Аз знам много малко.
  77. 77 Профил на tree
    tree
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#75] от "qwertzz":
    относно барсата грешиш, БГ производителите на ел.енергия нямат възможност да я предлагат на борса
    грешиш, не централите у нас са скъпи, а таксите за пренос, достъп, зелена енергия, когенерация и невъзстановяеми разходи оскъпяват износа - 17,52 евро/МВтч

  78. 78 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    [quote#19:"hodounski"]Не мога да разбера,като има свръхпроизводство защо не падат цените?[/quote]
    Защото нормативите са направени с идея да стимулират инвестицията в мощности(Защо според теб Италия официално каза, че ВЕИ мощностите се държат масово от мафията?). По самите евронорми е заложено да купиш панели и да ги изплащаш, а цената да се договори за срока на изплащане да е такава, че да имаш осигурени вноските и съпътстващите разходи по подръжка плюс сигурна печалба. Реално в тази част държавата ни наистина няма право на мърдане. Проблемът е защо оставихме олигарсите си и близки до властта да пуснат преди срока на ЕС много повече от изисквания дял мощности. Можеше да спазим нормативите, като постепенно пускаме всяка година по минимален брой ВЕИ и сега да не сме с договорени 800мвт/ч, а примерно 200мвт/ч, при това в микс, в който цената на най-новите е бая по-ниска заради постоянното падане на цените на технологиите.

    Има някакъв резон в идеята за гарантирани цени. Ако ги няма, никой няма да инвестира в мощности. Кой днес ще закупи панели и ще очаква да работи на пазар, в който конкурентите му с инвестиция с година по-късно ще могат да продават на цена -30% спрямо нужното му да си плаща кредитите? Но просто и не трябваше да е така ударно сключването на договори, а да се изчака във времето.

    Иначе всеки е щастлив- инвестира 1-2 милиона, тегли кредит(При това доста добре гарантиран, та няма кой да му го откаже, ако има достъп до разрешително. Даже и на мен биха ми дали 100 милиона за ВЕИ, ако имам одобрен проект.) и 10-15г прибира сигурна печалба. Да плащат лудите и да реват срещу ЕРП, които в случая са просто доставчик и каса, която прибира парите за сметката. Каквито и далавери да има в ЕРП, преди тях източването е поне десеторно. Просто няма как нещо с дял под 10% от сметката да е основна причина за високите цени.

  79. 79 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    Просто и ясно очаквайте яко поскъпване, заради глупостите на ЕК и разните "цветни" енергии....
    "Цветна" бременност и "цветна" енергия не ми ги хвали....
    Време е да си вдигаме чуковете от компанията на брюкселските зелки, само бедност, безработица и скъпа цена на тока.... айде да го ду..т....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  80. 80 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    [quote#78:"атанас"] Каквито и далавери да има в ЕРП[/quote]
    Едно,и то проверимо,е аутсорсването на дейности.

  81. 81 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 450 Неутрално

    20-30 човека са нацвъкали яко минуси на всички, които правилно казват, че изискванията на ЕС са чак за 2020 г. и че преференциите в цените са наше дело, а не европейско. Лошо няма, трябва да се заработят тия пари, но да знаете, че всичко се връща. Дано ви плащат предварително поне.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  82. 82 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    [quote#71:"tralala2010"]То пък едни данъци за държавата от тая печалба- 10%. И въпреки всичко никой не иска да ги плаща.[/quote]
    Държавата прибира акциз, ДДС 20% и корпоративен данък 10%. Корпоративния данък да го забравим. Лукойл с милиарди оборот никакъв не го плаща или плаща по няколко десетки милиона в зависимост от това доколко им се излиза на загуба примерно. Акцизът е твърд- каквато и да е цената, той е все еди колко си стотинки. ДДС си е далавера- основен приход в хазната, а и 18% някъде от крайната цена(20% e върху цената без данък, а от тази с данък е към 18%.). Ако сметка за ток е 200лв, държавата прибира от хората над 36лв. Ако същата е 100лв, в бюджета отиват 18-19лв.

    А кой ти каза, че трябва основното да е приход на държавата да се гони? Данък корупция е по-сладък. Примерно в бум на ВЕИ спокойно за разрешително може да получиш няколкостотин хиляди, пък после какво те е еня кой ще плаща по-скъпия ток? Партиите имат нужда от пари за изборни кебапчета и купуване на гласове, а лидерите им няма да стоят на една заплата 2-3000лв, я.

  83. 83 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Бе, шум до Бога за загубите и печалбите на ЕРПта и производители на зелена енергия! Как пък, никой не заговори за загубите на потребителите! Който и сектор да стигне до тях / загубите /, прехвърля ги на потребителите! От толкова време сме на загуба, че вече кризата е трудна за овладяване, а дори нямаме право да обявим фалит! Превръщат загубите си в наш дълг! Реални пари нямаме, за това ни вменяват дълг, теглим кредити, за да си плащаме сметките, не купуваме, ако можем да минем без нещо... Никой ли не проумява, че потребителите не могат да носят загубите на цялата икономика?! Така само се произвеждат " социални трупове"! И то, в големи количества!

    goblenka
  84. 84 Профил на qwertzz
    qwertzz
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#77:"tree"]не централите у нас са скъпи, а таксите за пренос, достъп, зелена енергия, когенерация и невъзстановяеми разходи оскъпяват износа - 17,52 евро/МВтч[/quote]

    - От тези 17,52 евро/МВтч под 5 евро остават за пренос, т.е. за издръжка на системата. Останалите пари отиват в производителите. Ако не ги плащат износителите ще трябва да ги плащат само крайните клиенти, т.е. таксата ще се вдигне и ще я плащат само тези дето скачаха на Орлов мост, а това ще доведе до нови протести. Ако се въведе напълно свободен пазар скъпите ТЕЦ ще фалират.

  85. 85 Профил на tree
    tree
    Рейтинг: 450 Любопитно

    До коментар [#84] от "qwertzz":

    сега, като няма износ и износителите не плащат , какво става





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK