Само се чудя по време на протестите как не го отнесоха "синдикатите". Тотално са скъсали връзката с работниците. Правителството им даде заедно с работодателските организации по 8 млн. лева евро пари да си правят семинари и вечеринки. В резултат вече бранят работодателските организации като братя, няма как...
По темата - регионът около Гълъбово е пълен с безобразно прости орки, които получават отлични за България доходи. Като няма работа - да съкращават, че в този регион от 7 годишни им запазват места за работа по тецове и мини.....
Аз всъщност не можах да разбера, кога стана тази такса пренос толкова висока, че да спъва износа на ел. енергия? Нали до миналата година се изнасяше без проблеми?
Държава в технически фалит:
1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят
Иначе герберасите с най-голям рейтинг. Щипя се , ама не сън
Аз междувременно да попитам, ако московските ни " вечни приятели", бяха направили двата реактора за незнам колко милиарда, в коя глава трябваше да ги чукаме сега? Понеже гледам, че ток има в такова изобилие, ама никой не иска да го ползва.
Ние дадените ни от Бога въглищни залежи не можем да усвоим, пък искаме нов АЕЦ да строим ! Да оставим питомното и да ходим да гоним дивото - казват от БСП!!!!
[quote#6:"elevation04"]Държава в технически фалит:
1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят
Иначе герберасите с най-голям рейтинг. Щипя се , ама не сън [/quote]
Добавям :
6. Унищожен малък и среден бизнес.
ТЕЦ-овете не работят, Козлодуй работи с намалена мощност....
Айде сега Станишев и Р.Овч. още веднъж да ни обяснят как е адски наложително да похарчим още 22 милиарда лева за Белене. Може би ще се намери някой да им повярва, че целта не е била червената олигархия още веднъж да оглозга България.
Субсидиите за ВЕИ са причината за сегашната ситуация. Потреблението е същото като последните 4 години, но постоянно се вкарват нови ВЕИ-та, чиято енергия се изкупува приоритетно - това означава закриване на старите конвенционални мощности, които произвеждат евтин ток, съответно загуба на хиляди работни места. Перките работа не дават, те захранват банковата сметка на олигарсите. Изгарянето на нискокалорични лигнитни въглища, добити по-открит способ е уникална и евтина технология изобретена от български инженери и призната в целия свят.
Въгледобивът е точно копие на цялостната ни промишленост /вижте и оръжейната например/-изходите са три- 1 - намаляване на заплатите на работещите там, сключване на нови договори за доставка и цена на енергията и премахване на всички такси лапани от държавата/ ЕСО,НЕК, БЕХ../ за да стане конкурентен продуктът, или 2 субсидирането на секторът с парите на данъкоплатците-консуматор /чрез плащането на високи сметки за ток/, или 3 уволняване на около 40% от работещите.. В момента и с водните централи, и с атомната енергия, и дори с централите на газ от студеният резерв се произвежда по-конкурентноспособен продукт/отделно сме задължени да консумираме енергията произвежсана от ТЕЦ-овете за парно и да произвеждаме възобновяема енергия по международни спогодби../ Пазарна икономика е - продуктът им не е конкурентноспособен на цената на която се предлага...
There is no way to happiness, happiness is the way!
Аз не искам тия предатели да ми отговарят. Искам да чуя внесеното им обвинение от прокуратурата и исъдителната присъда от българският съд. Искам БСП, АТАКА, ВМРО, ЛИДЕР и т.н. мафиотски образувания, работещи срещу интересите на България, да бъдат разследвани и затворени.
Ами като има гангренясала част ще трябва да се реже, друг начин няма. Иначе математиката не излиза както и да я смяташ
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
[quote#6:"elevation04"]Държава в технически фалит:
1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят
Иначе герберасите с най-голям рейтинг. Щипя се , ама не сън [/quote]
Има ли вякое журнале (или телевизия), които да свързват това с управляващите? С тлъстите им задници?
Интересно, но "успешните" българи са все дебелички: Борисов, Фидосова, Л. Павлова, С. Цацаров, Д. Пеевски....
[quote#6:"elevation04"]Държава в технически фалит:
1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят[/quote]
Задръствания по пътищата.
Опашки по магазините.
Откриване на нови молове пълни с хора.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
разбира се, всеки нормален човек иска това.
Но все пак съм любопитен да чуя и как Станишката и Овч. ще аргументират нуждата да се похарчат 22 милиарда за Белене при положение, че над 2/3 от мощностите не работят. Просто ей така, да видя какъв им е капацитета за съчиняват лъжи.
Айде спри да лъжеш. ВЕИ произвеждат под 4% от всичката ни енергия. Каквито и да са субсидиите, то те са жълти стотинки. Проблемът е, че сриналото се потребление поради спрялата ни икономика ни показа нагледно истината. Електроенергията от АЕЦ е най-скъпата възможна енергия. НЕК трупа загуби, съпоставими на печалбата на АЕЦ. Колкото по-голям е процента на АЕЦ в енергийния микс, толкова по-големи загуби трупа НЕК. Погледнете годишните доклади на НЕК и ЕСО и сами ще се убедите в тази истина. А като започнем да изграждаме хранилищата за ядрените отпадъци и отработеното ядрено гориво от Козлодуй след 1990г., което временно се съхранява в Русия, ще разберете истинската цена на ел.енергията от АЕЦ. А като разберете, че за тези хранилища държавата ще отделя пари всяка година в продължение на следващите над 100 000 години, тогава ще ви светне, ама ще бъде късно.
А като започнем да изграждаме хранилищата за ядрените отпадъци и отработеното ядрено гориво от Козлодуй след 1990г., което временно се съхранява в Русия, ще разберете истинската цена на ел.енергията от АЕЦ. А като разберете, че за тези хранилища държавата ще отделя пари всяка година в продължение на следващите над 100 000 години, тогава ще ви светне, ама ще бъде късно.
В Кипър им прибраха и банковите влогове ,тука едни закони за изкупуване на енергия от ВЕИ не могат да променят или да им намерят цаката с някоя такса ( напр. безработица ) . Всичко е въпрос на воля ( имаме воля) ама засега май не е толкова стимулирана .
Във връзка с невъзможността за поддържане на баланса между производство и потребление в ЕЕС от днес 03.04.2013г ЕСО ЕАД налага ограничаване на производството на електрическа енергия на всички производители в страната.
Това е резултатът от политиките на ГЕРБ и фалирането на повече от 1400 малки и средни фирми само от началото на 2012 година. Броят на освободените от този тип предприятия надхвърля 97 хиляди души.
И сега искат да продължат с втори мандат, като не съм чул да предлагат нещо смислено освен,че ни отърваха от Дянков,за което настояваме още от зимата на 2009,когато спря да плаща на фирмите.
Тогава именно започна доунищожаването на България в името на някакъв нулев дефицит,някаква чакалня,маниакалните идеи за влизане в еврозоната,(и добре,че ГЕРБ се провали и в тази си задача,защото ако бяхме влезли,сега щяхме да плащаме пенсиите и заплатите и на гърците) от болните амбиции на един дълбоко увреден човек. http://yphalachev.blogspot.com/2013/04/blog-post_4.html
Ако имаше инвестиции в страната, откриване на нови работни места и предприятия, и еленергията щеше да има вътрешен пазар, и миньорите нямаше да мислят само за работа в мините.
Вместо това се очакват разправии в ЕК за отношенията ни с европейски фирми (ЧЕЗ), нови глоби, БЕХ взема заем от 250 млн евро за да изплатят на Росатом 195 млн, милиарди левове заровихме в гьола вместо да се инвестират в нещо разумно, работещо, а едни супер ГОВЕДА (Волен и компания) искат рестартиране на затворените реактори в Козлодуй!
И защо е всичко това? За да се скараме с Брюксел, и за още по-дълбоко обвързване с Путин!
[quote#1:"Thermobee"]Свърши миньорската приказка. Ама гласувайте пак за Герб.
[/quote]
Не си права миличка. Трябва да гласуваме за БСП. Те ще построят "Белене" за 22 млрд. лв. и така ще затворят всички мини и ще изгонят на улицата всичките миньори. И ще хем ще имаме чиста енергия, хем няма да има пушеци над Б-я (и няма да купуваме квоти), хем няма да има тежък и опасен миньорски труд. И "животът ще стане песен..", както е писал поетът. Само да гласуваме за БСП.
Хайде да си отворите очите. В Рурска област (заради която са се водели войни), в която има много въглища и руда, няма работещи мини. Ние повече ли ресурси имаме, по-хубави ли са или имаме по-ефективни технологии за извличане? Я си извадете калкулаторите и си направете елементарна сметка. Няма как от скъпа суровина, през скъпа преработка да изкарате конкурентен продукт. Може само някой да направи далавера, което означава да се ограбят останалите. Вие си помислете дали ще сте този "някой" или както досега ще сте от "останалите". Съчувствам на миньорите за несигурността, ама съчувствам и на "останалите" дето живеем в територията...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
До коментар [#24] от "proizvoditel":
4 % от какво, защото вчера се писа, че ВЕИ-тата поемали 1200 МВт товар, което е 10%, ако приемем, че мощностите са 12000 МВт. Е как ще има потребление като последните години единствените големи инвестиции са във ВЕИ-та, които нито създават заетост, нито създават конкурентноспособен продукт. Ако ги пуснат на свободния пазар никой няма да си купува ток от тях, защото е много скъп. Ако половината от тези пари бяха инвестирани в индустрия и производство, щеше да има хляб за всички, а не сега да се хванем за гушите, заради алчността на една шепа олигарси и чужди корпорации
1.Най-ниската цена на изкупуване на ел.енергията от ТЕЦ2 нарочно не включва европейските квоти и глоби за замърсяване на въздуха, както и парите за реконструкция, поддръжка, инвестиция в нови съоръжения и т.н. , защото съоръжението е държавно и разходите са по други пера.
2. Цената на изкупуване от соларни инсталации и ветрови генератори много лесно може да падне като в Германия, като се премахне субсидирането и се преразгледат нарушенията по договорите за присъединяване. Само че тогава бедните депутатски семейства остават на сухо.
3. При премахването на част от субсидиите за износа на ток същия става непродаваем поради поскъпване на микса. Това показва, че пазарът в момента е много тънък и инвестираненето в нови мощности без осигурен пазар е лудост.
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
-Investor.bg :"От съображения за сигурност в момента произвеждаме ток от ВЕЦ-ове
Има заплаха от преливане на язовирите, което налага активиране на водните централи и намаляването на дела на останалите в енергийния микс
дела на останалите в енергийния микс
От съображения за сигурност намалява делът на АЕЦ "Козлодуй", възобновяемите източници и въглища в енергийния микс за сметка на водноелектрическите централи, съобщи "Нова телевизия".
Язовирите в страната са пълни заради топенето на снеговете и продължаващите валежи и има опасност от преливане, затова са активирани водните централи.
В същото време обаче потреблението в страната е свито, а износът е почти спрян.
"Това създава опасност за Националната електрическа компания и сигурността на мрежата", смята директорът на АЕЦ "Козлодуй" Валентин Николов. Той уточни още, че в момента намалява производството в пети блок на ядрената централа.
Решения за намаление на производството на електричество от ядрената централа са били взимани и други години по това време и няма нищо аварийно в ситуацията, успокои и зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Божан Стоянов пред агенция "Фокус".
Той коментира, че в момента имаме почти безплатна енергия, произвеждана от водните централи. Ако се стигне до изключване на мощности, решенията затова ще бъдат вземани на финансов принцип, допълни Стоянов."
По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Андрей Любенов"
АЕЦ Беляне ще строиме,а?
Чудно ми е къде се изпокриха Дългия инкасатор и неговия ментор ПЕСоглавия, които доскоро бяха доста словохотливи по въпроса с евтиния атомен ток.
Барутния погреб,който сътвориха тия национални предатели в енергетиката тепърва започва да гърми, интересува ме чии глави ще бъдат отнесени от експлозиите.Ще ми се да са техните, ама надали.
"Централното диспечерско управление вече не може да балансира енергийната система и е разпоредило на доставчиците на ток - ЧЕЗ, ЕВН и "Енерго про", да започнат да спират централите, които произвеждат зелен ток, съобщиха от Електроенергийния системен оператор (ЕСО).
Писмо е получила и АЕЦ "Козлодуй" и от 12,00 ч в сряда е намалила мощностите не само на пети блок с една трета, както беше наредено в понеделник, а и на шести блок наполовина.
Другари миньори, гласувайте за БСП. Те ще построят ЯЕЦ Белене, ще затворят всички ТЕЦ-ове и ще решат проблемът с въгледобивния сектор. Такъв просто няма да има ...
те ще обезценят ЛЕВА и ще казват - спокойно всичко е под контрол, само обедняваме с 50%, за да не обеднеем с 90%! (това ще е бг варинта, заразлика от КИпър). Явно БЪЛГАРИТЕ трябва широко да си затворим очите, за да не виждаме "розовата реалност на ГЕРБ и БСП", която с бодри стъпки ни връща в 97 година. ДАЖЕ Вече въпросът е дали може да ударим и по-голямо ДЪНО от 97 година.
На Флик трябва да му се изтеглят яко и двете ушета задето въведе "акциз" за износ на електроенергия и на практика срина износа който до преди една година стигна 12 млрд. кВтч/година...
И други глупости направ, затова си го дръжте в България да не трябва да пращаме Татарчев да го носи обратно в чувал....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
Синдикатите искат да се копаят въглища,да се получават заплати.Лобистите, създали договорите за задължително изкупуване на скъпия ток от централите искат пълно натоварване на мощностите.Същото искат и лобистите,определили висока цена на "зелената" енергия и нейното задължително изкупуване....Протестиращите "уличници" чакат двойното повишение на цената на тока, та да "оправят"нещата....Останалите - просто ще слушат от сутрин до вечер най-екзотични придизборни обещания и клетви за щастливо бъдеще....Романтика!...
Горките, сега хуквам към дома ще включа всички ел. уреди на мах, каква е тази безобразно ниска консумация и тези ниски сметки за електричество, трябва да се направи всичко възможно миньорите да не губят жизнен стандарт!Е ще отворя и прозорците, и аз трябва да оцелея, иначе кой ще плаща за безумията в икономиката!
Миньорите стоят без работа,произвеждаме 5 пъти повече ток от необходимото,средната цена на тока в България е 0.09 евроцента,а в ЕС е 0.18 и българина пак не може да си го плати.Нямаме растеж на БВП,но имаме растеж с 1% на икономиката,фиска ни е равен с този на Германия и Швеция,в първата тройка сме.Почти всички сектори на икономиката и земеделието са в технически фалит от там и социалната дейност,а не ни водят за фалирала държава.Ама ние сме пародия на държава бре хора.
[quote#38:"paprika"]АЕЦ Беляне ще строиме,а? [/quote]
Естествено, че ще го строиме, каго е имало съмнения за това?
Проблемите не са в централите, а защото от герб спряха износа за да фалират НЕК и да стане техен. Когато имаше достатъчно ток само за Турция изнасяхве 1.2 мегавата, т.е. 15-18% от работещите мощности.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
Хич не са се скрили Овчия и Съсела. По цели дни обикалят телевизии,кабеларки и радиа и обясняват - какво щастие,заплати,пенсии, социални помощи,работни места,свръх високо икономически предприятия, цветя и рози....Само да се излъжем - като през 95-та година....
Подобно се канех, да напиша и аз. Не може при липса на достатъчно и евтини енергоресурси да добиваме евтина енергия а и да бъдем енергиен център на Балканите. Това е сам в главата на тези, които се готвят да източват държавата и потребителите. Обсъжда се високата цена на енергията от ВЕИ а не се обсъжда за цената на въглеводородните емисии. Този най-висок комин на Балканите в Марицитене е направен напразно. Да не говорим, лигнитните въглища дето се ползват са с много ниска калоричност и себестойността на енергията е висока. Сега имаме пазар – не си конкурентен и изчезваш.
До коментар [#42] от "TrakerBG":
До коментар [#43] от "nando":
Австралийците изнасят въглищата за Азия, за страните където няма атомна енергия, а самите австралийци имат едни други идеи за евтина енергия и пустини. Правете сметка какъв вид са въглищата, защото има огромна разлика. Има значение и за какво се използват. При нас картинката е скъп добив на въглища, които стават само за ТЕЦ-ове, а пазара около нас има (и скоро ще има още нови) АЕЦ-ове в излишък. При китайците въглищата вървят заедно с желязната руда, защото те изнасят краен продукт стоки, а не електричество. Също съм сигурен, че англичаните не си ползват въглищата за да си карат парните локомотиви, а ги влагат в нещо, дето накрая има висока печалба.
Ползвайте ги тези калкулатори, и ще видите къде ни куцат сметките.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Имаш ли някаква идея, дори бегла, колко ще ти стане токът, ако разчитаме само на перки, вода и аец? Ако предпочиташ да спонсорираш олигарсите, окей. Аз предпочитам:
- да се затворят мръсните тец-ове на ковачки (и съм наясно, че там ще останат безработни миньори, за които отсега трябва да се помисли, защото те са също граждани като теб)
- да се предоговорят условията с частните тец1 и тец3.
- да се либерализира пазарът и да се намали таксата за пренос, за да може тец2 (ако щеш и АЕЦ) да изнася, да печели и да носи дивиденти на държавата (провери, ако обичаш, колко печалба носят всяка година мините и тец2)
- да се провери списъкът с търговците на ток, защото там също е пълно с олигарси...
И въобще ред други мерки, които няма да оставят хиляди на улицата, само защото имаш приятели "зелени".
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
Тая държава е пълна с хаос.Необходимо е само едно Г-н Иван Искров да почне да издава банкови лицензи на кило ,нищо повече.
Народе мой знай едно всяка партия и политик е купен от банките в момента.Няма да мирясат докато не ти съблекат и кожата от гърба !Там и единствено там е проблема.Скоро ще се приключи със всичко ,но ще е болезнено както за банкерите на които ще бъдат заведени дела за геноцид, така и за политиците които ги обслужват.Но най -болезнено ще е за най- бедните хора .При тях изтрещяването е пълно.В главите им вече и чалга не съществува.
[quote#44:"boby1945"]На Флик трябва да му се изтеглят яко и двете ушета задето въведе "акциз" за износ на електроенергия[/quote]
Направо да му ги отрежат...от къде на къде държавата ще печели и ще намалява печалбата на частните износители накачулили се по веригата...
и затова в Пекин нивото на финия прах във въздуха е 35 пъти над нормата. На Компартията не ѝ пука, че трови хората - имат си твърде много. Че 20% от реките в Китай са токсични до степен, че не трябва човек да ги докосва. 40% от реките са с вода замърсена до степен, че не може да се консумира и годишно в най-големите им реки има 1500 случая на замърсявания (4 на ден). София мръсна ли? Направо е рай спрямо Пекин.
Това се очакваше отдавна, сегашната ситуация е благодарение на Костов (1997-2001), мадридския г** (2001-2005) и после тройната ламя (2005-2009). Тогава се вадеха фалшивите прогнози за увеличаване на потреблението, подписваха се дългосрочни договори за изкупуване на дебели цени, плащаха се дебели хонорари на консултантите, тогава се изляха огромни средства за Цанков Камък (които сега НЕК трябва да плаща), тогава се подписа и за Белене (за което пак НЕК трябва да плаща).
НЕК може да ги вземе тия пари само от българските потребители, за съжаление няма опция да плащат само избирателите на царя, Доган и Станишев. Затова отново предлагам да се създаде едно АД за строежа на Белене, феновете на проекта да си купуват акции, със събраните средства да се построи централата. Само да няма договор за изкупуване, да работи по пазарни цени. Нали имало голямо търсене и цените скачат!
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Айде пак изкара конспирация.. кой на теб ти гарантира, че ще изнасяш ток винаги.. тва комунистическо мислене ви изкривява бе другари.. няма гаранции всичко е пазар.. преди сме изнасяли.. ама комшиите няма винаги да спят а в един момент ще си направят собствени мощности.. а ние за всеки случай да си построим още един АЕЦ, а? Няма няма няма в света държава (колкото и да е богата), която да си строи АЕЦ за износ или за всеки случай.
И миньорите и те като оръжейниците... Аз не мога да разбера защо очакват гарантирана работа до края на живота им? Спомени от комунизма, а? Ако не произвеждат конкурентен продукт - фирмата фалира.. като всяка една фирма.. аз ако работя в произволна фирма, кой ми гарантира, че ще получавам гарантирано там заплата во веки..
Отделен е въпроса и, че самия пазар на централите не е развързан .. ако това дали работят или не зависише само от конкурентоспособността им, щеше да е друга песен.. уви не
На това ни научиха нашите немски другари, които действат на западния фронт и не спряха да строят заводи за автомобили и друга техника въпреки презадоволеният им пазар, който може да изкара без нито една покупка поне няколко години.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
Там е работата че сега никой не печели, тъй като износът е само 300 МВт (потенциалът на пазара наоколо е до 1200 МВт)
Заради Флик всички са на загуба....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
До коментар [#49] от "др. Иванов":
Другарю, аз собственик на АЕЦ нямам намерение да ставам,ако вие социалистите искате нова атомна, вадете парите и я строете сами. Ако е толкова изгодна инвестицията и ще донесе добри печалби, нищо няма да ви коства да си понесете минималния риск със собствени ресурси.
Със чужда пита помен най-лесно се прави.
БСП са с най-адекватни позиции от началото на кризата. ГЕРБ само правеха театрални постановки първо за да доокрадат всичко, докато не дойде службеното правителство и второ за да замазват очите на хората. ДОЛУ ГЕРБ, които ЗАГРОБИХА БЪЛГАРИЯ за едната комисионна!
Високата такса пренос е заради загубите на енергия в ПАВЕЦ и отдалечеността на основният производител АЕЦ Козлодуй от всички основни консуматори - както от вътрешният пазар, така и от границите на износ.
Това е правилният въпрос. Не могат да го изнасят, защото говорим за най-евтиното производство у нас, а не у съседите. Таксата бе въведена за да не се обезкърви НЕК от плащането на зелената и кафявата енергия (за зелената сме задължени от ЕС, но кафявата е форма на субсидиране на топлофикациите/парното чрез електрическите сметки, и нейната тежест е колкото на зелената, в сметките), и не е чак толкова голяма, но за сметка на това е достатъчна за да направи нашите цени съвсем неконкурентни на околният пазар.
Другият проблем с износа е че свиването на потреблението не е само у нас. То се случва и у съседите, така че принципно пазарът (за който някой гласеше Белене) намалява. Това е поради няколко причини - икономиките стават по енергиино ефективни и драматичните покачвания на електрическото потребление (постоянно прогнозирани от НЕК) просто не се случват (и то не сега, не са се случили годишните прогнози за покачване на потреблението в БГ и региона нито веднъж за последните 20 години, ако е имало покачване е било минимално), но също така и преструктурирането и икономическите сривове намаляват големите потребители, и сега и кризата направо ги уби.
Мините в Маришкия басейн продават на ТЕЦ-овете въглища на цени, непроменени от правителството на Костов насам. Хайде ти ми кажи кое им е неконкурентното, при положение, че с тези пари успяват някак и печалба да имат, и някоя нов багер да купят. Нещо да не си е повишило цената в последните години? И прави разлика между мини и ТЕЦ. Заплатите в мините са доста по-ниски от тези в ТЕЦ-овете. Само в България го има явлението някой да завижда на миньорите за парите им. Миньор не се става по желание, а по принуда. Иначе всеки предпочита да му тече заплатката, докато да дращи в Дневника.
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
Не желая да си строят бомбите в моята все още хубава България. / то другарите май само това ни оставиха/. Да си вадят откраднатите от народа пари и да бягат в степите на тяхната майка Русия че да си строят там атомните бомби и там да си съхраняват по 100 000 години боклуците.
Нямам приятели зелени, а всъщност аз лично съм инвестирал така в саниране на сградата си и съм си направил такава система за отопление, че разходът ми на енергия в парично изражение е 0,742 лв на кв. метър жилищна площ. Така, че съм привърженик на намаляване на консумацията на енергия, а не на разхищаването и!
След като няма търсене на електроенергия сваляйте цената!!! Такава е пазарната логика при липса на търсене цената ПАДА и обратно при високо търсене цената се ДИГА !!! Защо не я сваляте!!! Не може да произвеждате повече от колкото пазара може да поеме, така че почвайте да затваряте всички скъпи Енергопроизводители.
-Бе-то още много можем да допълваме- ама да не сме толкова чéрногледи- има си и много нещица по които сме си безспорно първенци-
смъртност
самоубийства
САМОЗАПАЛВАНИЯ и нека друг допълни
Нещо не си ме разбра. На никой за нищо не завиждам. И изобщо не говоря за размери на заплати. Правя паралел между вазовите заводи и други подобни комунистически мастодонти, където народа казва "аз работя от 30 години тук" . и очаква гарантирана работа още 20 години..
Иначе съм далеч от мисълта, че нещата в енергийния сектор се управляват както трябва.
До #42-TrakerBG- "Пък глупавите британци, руснаци,китайци , още копаят своите въглища..."
"Глупавите" британци, китайци и руснаци , имат изключително развита ТЕЖКА ПРОМОШЛЕНОСТ , която е много енергоемка и висококачествени залежи от въглища, които освен за друго , се използват и за добив на стомана!!!. Ние нямаме дори конкурентноспособна лека промишленост, която да се нуждае от произведената у нас електроенергия!!! Между другото , тия дни руския алуминиев олигарх Олег Дерипаска , излезе с призив към конкурентите си, да намерят решение за намаляване на световния добив на алуминий с поне 25%, защото заводите им са започнали да работят на загуба!!! Когато световната икономика киха , нормално е разсипана и окрадена България , да се тръшне болна от пневмония...
[quote#66:"paprika"]ако вие социалистите искате нова атомна, вадете парите и я строете сами.[/quote]
Има трима криенти готови да платят всички разходи направени досега, вкл. и разрешенията и да страят АЕЦ-а с техни пари. Точно затова се иска фалита та НЕК, за да може придобилото го дружество след това да вземе 3.5 млрд само от направеното досега в Белене.
Никога не е имало спор дали Белене ще се строи, въпросът е дали като изцяло частна или с мажоритарен държавен дял.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
Кой казва, че нямаме стратегия ето я от 2010 година е нищо, че са го нарекли План то си е Стратегия пресна, пресна дето се вика който разбира от това нека да даде мнение.
План
за развитие на преносната
електрическа мрежа на България
за периода 2010 – 2020г.
Мерките вече са направени. Единственият изход е износ за Турция за отпушването на което се смъкват експортните такси и се поправят техническите проблеми с преноса до там.
Ако си бяха насочили вниманието за това, вместо за Белене досега щеше да има износ.
Турция има 2 пъти по-малко енергийни мощности на глава от населението спрямо нас , заради демографския си бум.
Не е пресна, 2010-та е правена, но пък е доста интересна и вътре си пише всичко... дори има сценарии какво става със и без Белене. Особено интересна е сумата само за електропроводи и подстанции, от които ще има нужда при нов АЕЦ - близо 1.5 млрд. лв. Пише си и как може да се очаква спиране на тока в цяла Бургаска област, колко ВЕИ-та се очаква да се включат... Задължително четиво за всеки, който поне малко иска да навлезе в темата, благодаря ти.
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
В тази връзка, препоръчвам, ДКЕВР да се съберат и спешно да намалят цената на тока и за бита и за икономката с 15 %. Да видим тогава,пазарна икономика ли сме или не.
До коментар [#85] от "др. Иванов":
"Има трима криенти готови да платят всички разходи направени досега, вкл. и разрешенията и да страят АЕЦ-а с техни пари"
И кои са те?
Не искате аец Белене! Ето ви един реактор - от ВЕИ-та! Без измервателни уреди тези производители на ток заявяват киловатите си и ние ги плащаме. Сега Белене щеше вече да работи. Нямаше да има този бум на ВЕИ-та. Щяхме да продаваме на съседите. Вместо това, ще плащаме прескъп ток от ВЕИ-та, ще плащаме прескъпия ток на Мариците 1 и 3, завещан ни от Костов! Пей сърце! Държавата на мутрите! Те си построиха Веи-та, докато спираха аец, сега ще спрат и Козлодуй, а ние ще ручаме жабетата! И после кой бил виновен! Ами Ганьо Балкански, кой! Плащайте скъп ток! Вчера Хиновски, който също е против аец, каза, че токът няма как да поевтинее. Наистина няма как! Нали мутрите трябва да печелят!
Да не се лъжем - нашата енергийна система не може да съществува без ВЕЦ и ТЕЦ. Няма други гъвкави производители, които бързо да се включват и изключват в енергийната ни система, че да могат да извършват баланс на производството спрямо потреблението. Включването или изключването на блок от АЕЦ трае над 10 дни. А регулирането на производството според потреблението при АЕЦ е невъзможно. Спадането на производството с по-вече от 20% се води за аварийна ситуация.
[quote#44:"boby1945"]На Флик трябва да му се изтеглят яко и двете ушета задето въведе "акциз" за износ на електроенергия и на практика срина износа който до преди една година стигна 12 млрд. кВтч/година... [/quote]
-Това нещо и такса износ бяха в отговор на оплюванията срещу износителите на елток.Имаше малоумни твърдения,че се изнася на по-ниска цена от доставната,че са печалбари,мафиоти и пр.Сега,който иска нека изнася или да консервира тока в буркани за зимата.Не андрешковщина,ами направо кретенковщина спъва не само този износ,а и почти всяка икономическа активност в БГ..
Търсиш си назад по новините и ги намираш. За едните даже щеше да се гласува в Парламента. Нямаш ли поне една гънка в чутурата да схванеш, че само в Кипърските банки има пари за няколко АЕЦ-а, които изгарят, както ще изгорят стотици милиарди в най-скоро време и собствениците търсят сигурни проекти за инвестиране. От тези 50 млрд. в нашите дали няма да се намерят 15, които да се вложат в акции в нещо, което ще работи 100 години? Ти например няма ли да си купиш, защото аз ще го направя.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
[quote#91:"konanvarvarina1"]препоръчвам, ДКЕВР да се съберат и спешно да намалят цената на тока и за бита и за икономката с 15 %.[/quote]
-Направо да го пуснат безплатно и държавата,да се преименува на Столипария.
[quote#96:"benkovski11"]Това нещо и такса износ бяха в отговор на оплюванията срещу износителите на елток[/quote]
Всички нещастия в България са плод на пишман борбата срещу БСП. Няма свинщина която да не е правена да се борят комунистите. Аз в момента ги подкрупям закото други няма, но ако знаех какво ще стане през 1989 г. щях да ги изтребя до крак и нямаше да се налага да рушим селското стопанство защото там се била окопала БКП, да рушим заводите, защото работниците били с БКП, нямаше да разпродаваме за по левче индустрията за да не бъде в ръцете на БКП и т.н. и т.н.
В този смисъл приемам, че БСП е най-големият проблем за България защото налудната борба с нея съсипа държавата.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
До коментар [#33] от "vkk13":
"...4 % от какво, защото вчера се писа, че ВЕИ-тата поемали 1200 МВт товар, което е 10%, ако приемем, че мощностите са 12000 МВт..."
Това дето си го прочел са инсталирани мощности, а не произведена ел.енергия.
И друго. Ако не произвеждаме своя зелена енергия ще трябва да си я закупуваме от чужбина, защото според европейските изисквания 20% от нашето потребление трябва да бъде от такаво енергия. Да не говорим, че ще трябва да си купуваме заради нашите комини зелени сертификати отговарящи по количество на изхвърляните от българската икономика парникови газове.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Thermobee
Рейтинг: 1416 НеутралноСвърши миньорската приказка. Ама гласувайте пак за Герб.
Не на ислямската инвазия в Европа!Публикувано през m.dnevnik.bg
l1
Рейтинг: 571 Неутралномини,мини,мини,мини...винаги избухват в неподходящ момент за управляващите!
uchuden
Рейтинг: 367 НеутралноСамо се чудя по време на протестите как не го отнесоха "синдикатите". Тотално са скъсали връзката с работниците. Правителството им даде заедно с работодателските организации по 8 млн. лева евро пари да си правят семинари и вечеринки. В резултат вече бранят работодателските организации като братя, няма как...
По темата - регионът около Гълъбово е пълен с безобразно прости орки, които получават отлични за България доходи. Като няма работа - да съкращават, че в този регион от 7 годишни им запазват места за работа по тецове и мини.....
pa_pa
Рейтинг: 458 НеутралноАз всъщност не можах да разбера, кога стана тази такса пренос толкова висока, че да спъва износа на ел. енергия? Нали до миналата година се изнасяше без проблеми?
l1
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#4] от "pa_pa":
Ха - ха гледах един дядо по протестите им вика че на гръб ли я носят тая енергия!Сякаш енергопреносната мрежа не е изградена от нашите бащи и дядовци!
elevation04
Рейтинг: 589 ВеселоДържава в технически фалит:
1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят
Иначе герберасите с най-голям рейтинг. Щипя се , ама не сън
traveler1
Рейтинг: 760 НеутралноАз междувременно да попитам, ако московските ни " вечни приятели", бяха направили двата реактора за незнам колко милиарда, в коя глава трябваше да ги чукаме сега? Понеже гледам, че ток има в такова изобилие, ама никой не иска да го ползва.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОДедо Либен
Рейтинг: 1303 РазстроеноНие дадените ни от Бога въглищни залежи не можем да усвоим, пък искаме нов АЕЦ да строим ! Да оставим питомното и да ходим да гоним дивото - казват от БСП!!!!
Танас
Рейтинг: 1416 Весело[quote#6:"elevation04"]Държава в технически фалит:
Цацарoff - Оставка ! >:-)1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят
Иначе герберасите с най-голям рейтинг. Щипя се , ама не сън [/quote]
Добавям :
6. Унищожен малък и среден бизнес.
Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
Рейтинг: 683 Неутрално... Югозападния въгледобивен район...
Абе кажете ,че това са фалиралите предприятия на Ковачки!
Ментор
Рейтинг: 796 НеутралноТЕЦ-овете не работят, Козлодуй работи с намалена мощност....
Айде сега Станишев и Р.Овч. още веднъж да ни обяснят как е адски наложително да похарчим още 22 милиарда лева за Белене. Може би ще се намери някой да им повярва, че целта не е била червената олигархия още веднъж да оглозга България.
Ivan Donchev
Рейтинг: 458 НеутралноИнтересно кое лоби ще се окаже по силно- на миньорите или на ВЕИ-тата.
vkk13
Рейтинг: 458 НеутралноСубсидиите за ВЕИ са причината за сегашната ситуация. Потреблението е същото като последните 4 години, но постоянно се вкарват нови ВЕИ-та, чиято енергия се изкупува приоритетно - това означава закриване на старите конвенционални мощности, които произвеждат евтин ток, съответно загуба на хиляди работни места. Перките работа не дават, те захранват банковата сметка на олигарсите. Изгарянето на нискокалорични лигнитни въглища, добити по-открит способ е уникална и евтина технология изобретена от български инженери и призната в целия свят.
Танас
Рейтинг: 1416 ВеселоКато гледам минусите само един милиционер ли е дежурен днес или двама с по два акаунта ?
Цацарoff - Оставка ! >:-)ostin22
Рейтинг: 684 НеутралноВъгледобивът е точно копие на цялостната ни промишленост /вижте и оръжейната например/-изходите са три- 1 - намаляване на заплатите на работещите там, сключване на нови договори за доставка и цена на енергията и премахване на всички такси лапани от държавата/ ЕСО,НЕК, БЕХ../ за да стане конкурентен продуктът, или 2 субсидирането на секторът с парите на данъкоплатците-консуматор /чрез плащането на високи сметки за ток/, или 3 уволняване на около 40% от работещите.. В момента и с водните централи, и с атомната енергия, и дори с централите на газ от студеният резерв се произвежда по-конкурентноспособен продукт/отделно сме задължени да консумираме енергията произвежсана от ТЕЦ-овете за парно и да произвеждаме възобновяема енергия по международни спогодби../ Пазарна икономика е - продуктът им не е конкурентноспособен на цената на която се предлага...
There is no way to happiness, happiness is the way!proizvoditel
Рейтинг: 799 НеутралноДо коментар [#11] от "Ментор":
Аз не искам тия предатели да ми отговарят. Искам да чуя внесеното им обвинение от прокуратурата и исъдителната присъда от българският съд. Искам БСП, АТАКА, ВМРО, ЛИДЕР и т.н. мафиотски образувания, работещи срещу интересите на България, да бъдат разследвани и затворени.
herbaltea
Рейтинг: 894 НеутралноАми като има гангренясала част ще трябва да се реже, друг начин няма. Иначе математиката не излиза както и да я смяташ
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157Kamen Boev
Рейтинг: 627 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "ostin22":
"Пазарна икономика е - продуктът им не е конкурентноспособен на цената на която се предлага..."
След АЕЦ-а, ТЕЦ2 е с най-ниска цена на тока. Уот ар ю токинг абаут?
shumkar
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#6:"elevation04"]Държава в технически фалит:
1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят
Иначе герберасите с най-голям рейтинг. Щипя се , ама не сън [/quote]
Има ли вякое журнале (или телевизия), които да свързват това с управляващите? С тлъстите им задници?
Интересно, но "успешните" българи са все дебелички: Борисов, Фидосова, Л. Павлова, С. Цацаров, Д. Пеевски....
DeepBlue
Рейтинг: 840 Неутрално[quote#6:"elevation04"]Държава в технически фалит:
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.1.Мини не работят
2. Железници тотално закъсали
3. Енергетика - неефективна
4. Безработица - рекордна
5. Даже и магистралите вече не строят[/quote]
Задръствания по пътищата.
Опашки по магазините.
Откриване на нови молове пълни с хора.
Ментор
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#16] от "proizvoditel":
разбира се, всеки нормален човек иска това.
Но все пак съм любопитен да чуя и как Станишката и Овч. ще аргументират нуждата да се похарчат 22 милиарда за Белене при положение, че над 2/3 от мощностите не работят. Просто ей така, да видя какъв им е капацитета за съчиняват лъжи.
ostin22
Рейтинг: 684 ВеселоДо коментар [#18] от "jamm":
Ай ем толкинг абаут Ковачки империум + Американо Маришън 1 енд 3....
There is no way to happiness, happiness is the way!shumkar
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#18:"jamm"]След АЕЦ-а, ТЕЦ2 е с най-ниска цена на тока. [/quote]
Тогава защо не могат да го изнасят?
proizvoditel
Рейтинг: 799 НеутралноДо коментар [#13] от "vkk13":
Айде спри да лъжеш. ВЕИ произвеждат под 4% от всичката ни енергия. Каквито и да са субсидиите, то те са жълти стотинки. Проблемът е, че сриналото се потребление поради спрялата ни икономика ни показа нагледно истината. Електроенергията от АЕЦ е най-скъпата възможна енергия. НЕК трупа загуби, съпоставими на печалбата на АЕЦ. Колкото по-голям е процента на АЕЦ в енергийния микс, толкова по-големи загуби трупа НЕК. Погледнете годишните доклади на НЕК и ЕСО и сами ще се убедите в тази истина. А като започнем да изграждаме хранилищата за ядрените отпадъци и отработеното ядрено гориво от Козлодуй след 1990г., което временно се съхранява в Русия, ще разберете истинската цена на ел.енергията от АЕЦ. А като разберете, че за тези хранилища държавата ще отделя пари всяка година в продължение на следващите над 100 000 години, тогава ще ви светне, ама ще бъде късно.
proizvoditel
Рейтинг: 799 НеутралноА като започнем да изграждаме хранилищата за ядрените отпадъци и отработеното ядрено гориво от Козлодуй след 1990г., което временно се съхранява в Русия, ще разберете истинската цена на ел.енергията от АЕЦ. А като разберете, че за тези хранилища държавата ще отделя пари всяка година в продължение на следващите над 100 000 години, тогава ще ви светне, ама ще бъде късно.
dorn
Рейтинг: 1395 НеутралноВ Кипър им прибраха и банковите влогове ,тука едни закони за изкупуване на енергия от ВЕИ не могат да променят или да им намерят цаката с някоя такса ( напр. безработица ) . Всичко е въпрос на воля ( имаме воля) ама засега май не е толкова стимулирана .
Бенк-Бенк
Рейтинг: 757 Неутрално[quote#23:"shumkar"]
След АЕЦ-а, ТЕЦ2 е с най-ниска цена на тока. - цитат на коментар #18 от “jamm”
Тогава защо не могат да го изнасят? [/quote]
-Защото:/Цит./"Високата такса пренос пък почти е сринала износа, който в момента е 300 мегавата."
Йордан Халачев
Рейтинг: 458 НеутралноВъв връзка с невъзможността за поддържане на баланса между производство и потребление в ЕЕС от днес 03.04.2013г ЕСО ЕАД налага ограничаване на производството на електрическа енергия на всички производители в страната. .html
Това е резултатът от политиките на ГЕРБ и фалирането на повече от 1400 малки и средни фирми само от началото на 2012 година. Броят на освободените от този тип предприятия надхвърля 97 хиляди души.
И сега искат да продължат с втори мандат, като не съм чул да предлагат нещо смислено освен,че ни отърваха от Дянков,за което настояваме още от зимата на 2009,когато спря да плаща на фирмите.
Тогава именно започна доунищожаването на България в името на някакъв нулев дефицит,някаква чакалня,маниакалните идеи за влизане в еврозоната,(и добре,че ГЕРБ се провали и в тази си задача,защото ако бяхме влезли,сега щяхме да плащаме пенсиите и заплатите и на гърците) от болните амбиции на един дълбоко увреден човек.
http://yphalachev.blogspot.com/2013/04/blog-post_4
shumkar
Рейтинг: 684 НеутралноАко имаше инвестиции в страната, откриване на нови работни места и предприятия, и еленергията щеше да има вътрешен пазар, и миньорите нямаше да мислят само за работа в мините.
Вместо това се очакват разправии в ЕК за отношенията ни с европейски фирми (ЧЕЗ), нови глоби, БЕХ взема заем от 250 млн евро за да изплатят на Росатом 195 млн, милиарди левове заровихме в гьола вместо да се инвестират в нещо разумно, работещо, а едни супер ГОВЕДА (Волен и компания) искат рестартиране на затворените реактори в Козлодуй!
И защо е всичко това? За да се скараме с Брюксел, и за още по-дълбоко обвързване с Путин!
Starec
Рейтинг: 788 Весело[quote#1:"Thermobee"]Свърши миньорската приказка. Ама гласувайте пак за Герб.
Поздрави[/quote]
Не си права миличка. Трябва да гласуваме за БСП. Те ще построят "Белене" за 22 млрд. лв. и така ще затворят всички мини и ще изгонят на улицата всичките миньори. И ще хем ще имаме чиста енергия, хем няма да има пушеци над Б-я (и няма да купуваме квоти), хем няма да има тежък и опасен миньорски труд. И "животът ще стане песен..", както е писал поетът. Само да гласуваме за БСП.
xmm
Рейтинг: 1134 НеутралноЕ за какъв....ни беше референдума?
Да похарчим пари?
gost22
Рейтинг: 2297 НеутралноХайде да си отворите очите. В Рурска област (заради която са се водели войни), в която има много въглища и руда, няма работещи мини. Ние повече ли ресурси имаме, по-хубави ли са или имаме по-ефективни технологии за извличане? Я си извадете калкулаторите и си направете елементарна сметка. Няма как от скъпа суровина, през скъпа преработка да изкарате конкурентен продукт. Може само някой да направи далавера, което означава да се ограбят останалите. Вие си помислете дали ще сте този "някой" или както досега ще сте от "останалите". Съчувствам на миньорите за несигурността, ама съчувствам и на "останалите" дето живеем в територията...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...vkk13
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#24] от "proizvoditel":
4 % от какво, защото вчера се писа, че ВЕИ-тата поемали 1200 МВт товар, което е 10%, ако приемем, че мощностите са 12000 МВт. Е как ще има потребление като последните години единствените големи инвестиции са във ВЕИ-та, които нито създават заетост, нито създават конкурентноспособен продукт. Ако ги пуснат на свободния пазар никой няма да си купува ток от тях, защото е много скъп. Ако половината от тези пари бяха инвестирани в индустрия и производство, щеше да има хляб за всички, а не сега да се хванем за гушите, заради алчността на една шепа олигарси и чужди корпорации
Lelja Agatha
Рейтинг: 700 Неутрално[quote#26:"do"]или да им намерят цаката с някоя такса[/quote]
Мислеха си, че са я намерили, но таксата падна в съда.
Симо
Рейтинг: 1028 НеутралноДайде да си горим по-бързо въглищата в името на социалната държава. Изкривена логика.
mitko11
Рейтинг: 1966 НеутралноДо коментар [#18] от "jamm":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов1.Най-ниската цена на изкупуване на ел.енергията от ТЕЦ2 нарочно не включва европейските квоти и глоби за замърсяване на въздуха, както и парите за реконструкция, поддръжка, инвестиция в нови съоръжения и т.н. , защото съоръжението е държавно и разходите са по други пера.
2. Цената на изкупуване от соларни инсталации и ветрови генератори много лесно може да падне като в Германия, като се премахне субсидирането и се преразгледат нарушенията по договорите за присъединяване. Само че тогава бедните депутатски семейства остават на сухо.
3. При премахването на част от субсидиите за износа на ток същия става непродаваем поради поскъпване на микса. Това показва, че пазарът в момента е много тънък и инвестираненето в нови мощности без осигурен пазар е лудост.
Бенк-Бенк
Рейтинг: 757 Неутрално-Investor.bg :"От съображения за сигурност в момента произвеждаме ток от ВЕЦ-ове
Има заплаха от преливане на язовирите, което налага активиране на водните централи и намаляването на дела на останалите в енергийния микс
дела на останалите в енергийния микс
От съображения за сигурност намалява делът на АЕЦ "Козлодуй", възобновяемите източници и въглища в енергийния микс за сметка на водноелектрическите централи, съобщи "Нова телевизия".
Язовирите в страната са пълни заради топенето на снеговете и продължаващите валежи и има опасност от преливане, затова са активирани водните централи.
В същото време обаче потреблението в страната е свито, а износът е почти спрян.
"Това създава опасност за Националната електрическа компания и сигурността на мрежата", смята директорът на АЕЦ "Козлодуй" Валентин Николов. Той уточни още, че в момента намалява производството в пети блок на ядрената централа.
Решения за намаление на производството на електричество от ядрената централа са били взимани и други години по това време и няма нищо аварийно в ситуацията, успокои и зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Божан Стоянов пред агенция "Фокус".
Той коментира, че в момента имаме почти безплатна енергия, произвеждана от водните централи. Ако се стигне до изключване на мощности, решенията затова ще бъдат вземани на финансов принцип, допълни Стоянов."
По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Андрей Любенов"
Sevdelina Boikova
Рейтинг: 909 НеутралноАЕЦ Беляне ще строиме,а?
Чудно ми е къде се изпокриха Дългия инкасатор и неговия ментор ПЕСоглавия, които доскоро бяха доста словохотливи по въпроса с евтиния атомен ток.
Барутния погреб,който сътвориха тия национални предатели в енергетиката тепърва започва да гърми, интересува ме чии глави ще бъдат отнесени от експлозиите.Ще ми се да са техните, ама надали.
Lelja Agatha
Рейтинг: 700 Неутрално"Централното диспечерско управление вече не може да балансира енергийната система и е разпоредило на доставчиците на ток - ЧЕЗ, ЕВН и "Енерго про", да започнат да спират централите, които произвеждат зелен ток, съобщиха от Електроенергийния системен оператор (ЕСО).
-izvan-kontrol-spirat-zeleni-tsentrali-t76253.html
Писмо е получила и АЕЦ "Козлодуй" и от 12,00 ч в сряда е намалила мощностите не само на пети блок с една трета, както беше наредено в понеделник, а и на шести блок наполовина.
От компанията очакват това да продължи поне до 20 април, когато пети блок трябва да спре напълно за планов ремонт. "
http://www.kaminata.net/energiynata-sistema-izliza
Георги Симеонов
Рейтинг: 571 НеутралноДругари миньори, гласувайте за БСП. Те ще построят ЯЕЦ Белене, ще затворят всички ТЕЦ-ове и ще решат проблемът с въгледобивния сектор. Такъв просто няма да има ...
nando
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#6] от "elevation04":
те ще обезценят ЛЕВА и ще казват - спокойно всичко е под контрол, само обедняваме с 50%, за да не обеднеем с 90%! (това ще е бг варинта, заразлика от КИпър). Явно БЪЛГАРИТЕ трябва широко да си затворим очите, за да не виждаме "розовата реалност на ГЕРБ и БСП", която с бодри стъпки ни връща в 97 година. ДАЖЕ Вече въпросът е дали може да ударим и по-голямо ДЪНО от 97 година.
TrakerBG
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#32] от "gost22":
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.Пък глупавите британци, китайци, руснаци и американци още копат техните въглища...
nando
Рейтинг: 571 Неутрално[quote#42:"TrakerBG"]Пък глупавите британци, китайци, руснаци и американци още копат техните въглища... [/quote]
също австралийци. Четох статия, че в основана на техната икономика и стабилност е именно износа на суровини за Китай, вкл. въглища, руди и тн.
boby1945
Рейтинг: 868 ВеселоНа Флик трябва да му се изтеглят яко и двете ушета задето въведе "акциз" за износ на електроенергия и на практика срина износа който до преди една година стигна 12 млрд. кВтч/година...
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....И други глупости направ, затова си го дръжте в България да не трябва да пращаме Татарчев да го носи обратно в чувал....
hinin37
Рейтинг: 571 НеутралноСиндикатите искат да се копаят въглища,да се получават заплати.Лобистите, създали договорите за задължително изкупуване на скъпия ток от централите искат пълно натоварване на мощностите.Същото искат и лобистите,определили висока цена на "зелената" енергия и нейното задължително изкупуване....Протестиращит е "уличници" чакат двойното повишение на цената на тока, та да "оправят"нещата....Оста налите - просто ще слушат от сутрин до вечер най-екзотични придизборни обещания и клетви за щастливо бъдеще....Романтика!...
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноЗащо не протестирахте, когато затваряха блоковете на АЕЦ Козлодуй ?
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиabc
Рейтинг: 1094 ВеселоГорките, сега хуквам към дома ще включа всички ел. уреди на мах, каква е тази безобразно ниска консумация и тези ниски сметки за електричество, трябва да се направи всичко възможно миньорите да не губят жизнен стандарт!Е ще отворя и прозорците, и аз трябва да оцелея, иначе кой ще плаща за безумията в икономиката!
chicago514
Рейтинг: 1093 НеутралноМиньорите стоят без работа,произвеждаме 5 пъти повече ток от необходимото,средната цена на тока в България е 0.09 евроцента,а в ЕС е 0.18 и българина пак не може да си го плати.Нямаме растеж на БВП,но имаме растеж с 1% на икономиката,фиска ни е равен с този на Германия и Швеция,в първата тройка сме.Почти всички сектори на икономиката и земеделието са в технически фалит от там и социалната дейност,а не ни водят за фалирала държава.Ама ние сме пародия на държава бре хора.
др. Иванов
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#38:"paprika"]АЕЦ Беляне ще строиме,а? [/quote]
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Естествено, че ще го строиме, каго е имало съмнения за това?
Проблемите не са в централите, а защото от герб спряха износа за да фалират НЕК и да стане техен. Когато имаше достатъчно ток само за Турция изнасяхве 1.2 мегавата, т.е. 15-18% от работещите мощности.
hinin37
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#38] от "paprika":
Хич не са се скрили Овчия и Съсела. По цели дни обикалят телевизии,кабеларки и радиа и обясняват - какво щастие,заплати,пенсии, социални помощи,работни места,свръх високо икономически предприятия, цветя и рози....Само да се излъжем - като през 95-та година....
seekingman
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#32] от "gost22":
Подобно се канех, да напиша и аз. Не може при липса на достатъчно и евтини енергоресурси да добиваме евтина енергия а и да бъдем енергиен център на Балканите. Това е сам в главата на тези, които се готвят да източват държавата и потребителите. Обсъжда се високата цена на енергията от ВЕИ а не се обсъжда за цената на въглеводородните емисии. Този най-висок комин на Балканите в Марицитене е направен напразно. Да не говорим, лигнитните въглища дето се ползват са с много ниска калоричност и себестойността на енергията е висока. Сега имаме пазар – не си конкурентен и изчезваш.
gost22
Рейтинг: 2297 НеутралноДо коментар [#42] от "TrakerBG":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...До коментар [#43] от "nando":
Австралийците изнасят въглищата за Азия, за страните където няма атомна енергия, а самите австралийци имат едни други идеи за евтина енергия и пустини. Правете сметка какъв вид са въглищата, защото има огромна разлика. Има значение и за какво се използват. При нас картинката е скъп добив на въглища, които стават само за ТЕЦ-ове, а пазара около нас има (и скоро ще има още нови) АЕЦ-ове в излишък. При китайците въглищата вървят заедно с желязната руда, защото те изнасят краен продукт стоки, а не електричество. Също съм сигурен, че англичаните не си ползват въглищата за да си карат парните локомотиви, а ги влагат в нещо, дето накрая има висока печалба.
Ползвайте ги тези калкулатори, и ще видите къде ни куцат сметките.
TrakerBG
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#47] от "abc":
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.Имаш ли някаква идея, дори бегла, колко ще ти стане токът, ако разчитаме само на перки, вода и аец? Ако предпочиташ да спонсорираш олигарсите, окей. Аз предпочитам:
- да се затворят мръсните тец-ове на ковачки (и съм наясно, че там ще останат безработни миньори, за които отсега трябва да се помисли, защото те са също граждани като теб)
- да се предоговорят условията с частните тец1 и тец3.
- да се либерализира пазарът и да се намали таксата за пренос, за да може тец2 (ако щеш и АЕЦ) да изнася, да печели и да носи дивиденти на държавата (провери, ако обичаш, колко печалба носят всяка година мините и тец2)
- да се провери списъкът с търговците на ток, защото там също е пълно с олигарси...
И въобще ред други мерки, които няма да оставят хиляди на улицата, само защото имаш приятели "зелени".
pecho
Рейтинг: 233 НеутралноТая държава е пълна с хаос.Необходимо е само едно Г-н Иван Искров да почне да издава банкови лицензи на кило ,нищо повече.
Народе мой знай едно всяка партия и политик е купен от банките в момента.Няма да мирясат докато не ти съблекат и кожата от гърба !Там и единствено там е проблема.Скоро ще се приключи със всичко ,но ще е болезнено както за банкерите на които ще бъдат заведени дела за геноцид, така и за политиците които ги обслужват.Но най -болезнено ще е за най- бедните хора .При тях изтрещяването е пълно.В главите им вече и чалга не съществува.
handzhi
Рейтинг: 1416 РазстроеноДо коментар [#15] от "ostin22":
"Не ни трябват умни. Нужни са ни верни." Борис Стругацки[quote#15:"ostin22"]и дори с централите на газ от студеният резерв се произвежда по-конкурентноспособен продукт/[/quote]
Не пиши глупости! Централа на газ, по- евтина от въглищна? И то от държавната Марица?
BGman
Рейтинг: 1427 ВеселоДо коментар [#44] от "boby1945":
[quote#44:"boby1945"]На Флик трябва да му се изтеглят яко и двете ушета задето въведе "акциз" за износ на електроенергия[/quote]
Направо да му ги отрежат...от къде на къде държавата ще печели и ще намалява печалбата на частните износители накачулили се по веригата...
alabalko
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#43] от "nando":
и затова в Пекин нивото на финия прах във въздуха е 35 пъти над нормата. На Компартията не ѝ пука, че трови хората - имат си твърде много. Че 20% от реките в Китай са токсични до степен, че не трябва човек да ги докосва. 40% от реките са с вода замърсена до степен, че не може да се консумира и годишно в най-големите им реки има 1500 случая на замърсявания (4 на ден). София мръсна ли? Направо е рай спрямо Пекин.
mirosll
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДали у нас някога ще се случи това, каето се е случило на "Краля на вятъра" в Италия???
d-by-dirty-money-in-sicily-20130404-2h837.html
http://www.theage.com.au/world/clean-energy-tainte
Изо Дзадзе
Рейтинг: 1900 НеутралноТова се очакваше отдавна, сегашната ситуация е благодарение на Костов (1997-2001), мадридския г** (2001-2005) и после тройната ламя (2005-2009). Тогава се вадеха фалшивите прогнози за увеличаване на потреблението, подписваха се дългосрочни договори за изкупуване на дебели цени, плащаха се дебели хонорари на консултантите, тогава се изляха огромни средства за Цанков Камък (които сега НЕК трябва да плаща), тогава се подписа и за Белене (за което пак НЕК трябва да плаща).
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.НЕК може да ги вземе тия пари само от българските потребители, за съжаление няма опция да плащат само избирателите на царя, Доган и Станишев. Затова отново предлагам да се създаде едно АД за строежа на Белене, феновете на проекта да си купуват акции, със събраните средства да се построи централата. Само да няма договор за изкупуване, да работи по пазарни цени. Нали имало голямо търсене и цените скачат!
P.S.
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#49] от "др. Иванов":
Айде пак изкара конспирация.. кой на теб ти гарантира, че ще изнасяш ток винаги.. тва комунистическо мислене ви изкривява бе другари.. няма гаранции всичко е пазар.. преди сме изнасяли.. ама комшиите няма винаги да спят а в един момент ще си направят собствени мощности.. а ние за всеки случай да си построим още един АЕЦ, а? Няма няма няма в света държава (колкото и да е богата), която да си строи АЕЦ за износ или за всеки случай.
И миньорите и те като оръжейниците... Аз не мога да разбера защо очакват гарантирана работа до края на живота им? Спомени от комунизма, а? Ако не произвеждат конкурентен продукт - фирмата фалира.. като всяка една фирма.. аз ако работя в произволна фирма, кой ми гарантира, че ще получавам гарантирано там заплата во веки..
Отделен е въпроса и, че самия пазар на централите не е развързан .. ако това дали работят или не зависише само от конкурентоспособността им, щеше да е друга песен.. уви не
mrakogor
Рейтинг: 519 НеутралноС тоя ток си е направо абсурдна и антипазарна ситуацията - колкото повече свръхпроизводство има, толкова по-скъп става.
др. Иванов
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#60] от "p_s":
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!На това ни научиха нашите немски другари, които действат на западния фронт и не спряха да строят заводи за автомобили и друга техника въпреки презадоволеният им пазар, който може да изкара без нито една покупка поне няколко години.
boby1945
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#56] от "BGman1":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Там е работата че сега никой не печели, тъй като износът е само 300 МВт (потенциалът на пазара наоколо е до 1200 МВт)
Заради Флик всички са на загуба....
boby1945
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#60] от "p_s":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Не ги разбираш нещата с енергетиката, определено не ги разбираш.... намери си друга дъвка....
Само Левски
Рейтинг: 965 НеутралноБСП пак обяви, че ще строи АЕЦ Белене.Въпреки излишъка от мощности.
Sevdelina Boikova
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#49] от "др. Иванов":
Другарю, аз собственик на АЕЦ нямам намерение да ставам,ако вие социалистите искате нова атомна, вадете парите и я строете сами. Ако е толкова изгодна инвестицията и ще донесе добри печалби, нищо няма да ви коства да си понесете минималния риск със собствени ресурси.
Със чужда пита помен най-лесно се прави.
trayan.petkov
Рейтинг: 395 НеутралноБСП са с най-адекватни позиции от началото на кризата. ГЕРБ само правеха театрални постановки първо за да доокрадат всичко, докато не дойде службеното правителство и второ за да замазват очите на хората. ДОЛУ ГЕРБ, които ЗАГРОБИХА БЪЛГАРИЯ за едната комисионна!
RUSE
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#27] от "benkovski11":
не съм избягалВисоката такса пренос е заради загубите на енергия в ПАВЕЦ и отдалечеността на основният производител АЕЦ Козлодуй от всички основни консуматори - както от вътрешният пазар, така и от границите на износ.
ostin22
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#55] от "handzhi":
There is no way to happiness, happiness is the way!Мисълта ми е за "студен резерв" тоест не работи, но технологично при нужда се задейства много по-лесно от въглищните..
Marin Pavlov
Рейтинг: 515 ВеселоИскаме си Белене!
Искаме си Белене!
Искаме си Белене!
СерГей СтаниШеф
Делян Делчев
Рейтинг: 1540 НеутралноДо коментар [#18] от "jamm":
До коментар [#23] от "shumkar":
Това е правилният въпрос. Не могат да го изнасят, защото говорим за най-евтиното производство у нас, а не у съседите. Таксата бе въведена за да не се обезкърви НЕК от плащането на зелената и кафявата енергия (за зелената сме задължени от ЕС, но кафявата е форма на субсидиране на топлофикациите/парното чрез електрическите сметки, и нейната тежест е колкото на зелената, в сметките), и не е чак толкова голяма, но за сметка на това е достатъчна за да направи нашите цени съвсем неконкурентни на околният пазар.
Другият проблем с износа е че свиването на потреблението не е само у нас. То се случва и у съседите, така че принципно пазарът (за който някой гласеше Белене) намалява. Това е поради няколко причини - икономиките стават по енергиино ефективни и драматичните покачвания на електрическото потребление (постоянно прогнозирани от НЕК) просто не се случват (и то не сега, не са се случили годишните прогнози за покачване на потреблението в БГ и региона нито веднъж за последните 20 години, ако е имало покачване е било минимално), но също така и преструктурирането и икономическите сривове намаляват големите потребители, и сега и кризата направо ги уби.
TrakerBG
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#60] от "p_s":
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.Мините в Маришкия басейн продават на ТЕЦ-овете въглища на цени, непроменени от правителството на Костов насам. Хайде ти ми кажи кое им е неконкурентното, при положение, че с тези пари успяват някак и печалба да имат, и някоя нов багер да купят. Нещо да не си е повишило цената в последните години? И прави разлика между мини и ТЕЦ. Заплатите в мините са доста по-ниски от тези в ТЕЦ-овете. Само в България го има явлението някой да завижда на миньорите за парите им. Миньор не се става по желание, а по принуда. Иначе всеки предпочита да му тече заплатката, докато да дращи в Дневника.
RUSE
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#66] от "paprika":
не съм избягалНе желая да си строят бомбите в моята все още хубава България. / то другарите май само това ни оставиха/. Да си вадят откраднатите от народа пари и да бягат в степите на тяхната майка Русия че да си строят там атомните бомби и там да си съхраняват по 100 000 години боклуците.
abc
Рейтинг: 1094 НеутралноДо коментар [#53] от "TrakerBG":
Нямам приятели зелени, а всъщност аз лично съм инвестирал така в саниране на сградата си и съм си направил такава система за отопление, че разходът ми на енергия в парично изражение е 0,742 лв на кв. метър жилищна площ. Така, че съм привърженик на намаляване на консумацията на енергия, а не на разхищаването и!
bobby8033
Рейтинг: 443 НеутралноСлед като няма търсене на електроенергия сваляйте цената!!! Такава е пазарната логика при липса на търсене цената ПАДА и обратно при високо търсене цената се ДИГА !!! Защо не я сваляте!!! Не може да произвеждате повече от колкото пазара може да поеме, така че почвайте да затваряте всички скъпи Енергопроизводители.
Mirek
Рейтинг: 1416 ВеселоДо коментар [#69] от "ostin22":
Развесели ме!
[quote#69:"ostin22"]Мисълта ми е за "студен резерв" тоест не работи, но технологично при нужда се задейства много по-лесно от въглищните..[/quote]
Казваш, да затворим въглищните тецове, а да построим газови, защото "неработещи" газовите са по-евтини.
Mirek
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#69] от "ostin22":
+++++
qwertzz
Рейтинг: 796 Неутрално[quote#24:"proizvoditel"]ВЕИ произвеждат под 4% от всичката ни енергия. [/quote]
- Недейте да манипулирате хората. При среден товар на системата 4000 МВт, сега перките и соларите правят над 1000 МВт => това е 25%.
konanvarvarina1
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#33] от "vkk13":
До утрепките,които са сложили минусите на този коментар-покажете се бе боклуци,да ви знаем кои сте.
P.S.
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#66] от "paprika":
Да бе.. те и Бузлуджа им дадоха, ама чинията не прокопса.. как мислиш ще се справят с АЕЦ..
dedo pepo
Рейтинг: 1254 РазстроеноДо коментар [#9] от "Танас":
Добавям :
6. Унищожен малък и среден бизнес.
-Бе-то още много можем да допълваме- ама да не сме толкова чéрногледи- има си и много нещица по които сме си безспорно първенци-
смъртност
самоубийства
САМОЗАПАЛВАНИЯ и нека друг допълни
P.S.
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#72] от "TrakerBG":
Нещо не си ме разбра. На никой за нищо не завиждам. И изобщо не говоря за размери на заплати. Правя паралел между вазовите заводи и други подобни комунистически мастодонти, където народа казва "аз работя от 30 години тук" . и очаква гарантирана работа още 20 години..
Иначе съм далеч от мисълта, че нещата в енергийния сектор се управляват както трябва.
konanvarvarina1
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#49] от "др. Иванов":
А оня малоумник Сидеров ни плаши,че ще внасяме ток от Турция.
kimba3
Рейтинг: 1247 ЛюбопитноДо #42-TrakerBG- "Пък глупавите британци, руснаци,китайци , още копаят своите въглища..."
"Глупавите" британци, китайци и руснаци , имат изключително развита ТЕЖКА ПРОМОШЛЕНОСТ , която е много енергоемка и висококачествени залежи от въглища, които освен за друго , се използват и за добив на стомана!!!. Ние нямаме дори конкурентноспособна лека промишленост, която да се нуждае от произведената у нас електроенергия!!! Между другото , тия дни руския алуминиев олигарх Олег Дерипаска , излезе с призив към конкурентите си, да намерят решение за намаляване на световния добив на алуминий с поне 25%, защото заводите им са започнали да работят на загуба!!! Когато световната икономика киха , нормално е разсипана и окрадена България , да се тръшне болна от пневмония...
др. Иванов
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#66:"paprika"]ако вие социалистите искате нова атомна, вадете парите и я строете сами.[/quote]
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Има трима криенти готови да платят всички разходи направени досега, вкл. и разрешенията и да страят АЕЦ-а с техни пари. Точно затова се иска фалита та НЕК, за да може придобилото го дружество след това да вземе 3.5 млрд само от направеното досега в Белене.
Никога не е имало спор дали Белене ще се строи, въпросът е дали като изцяло частна или с мажоритарен държавен дял.
Танас
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноКой казва, че нямаме стратегия ето я от 2010 година е нищо, че са го нарекли План то си е Стратегия пресна, пресна дето се вика който разбира от това нека да даде мнение.
Plan_BG_2010-2020.pdf
Цацарoff - Оставка ! >:-)План
за развитие на преносната
електрическа мрежа на България
за периода 2010 – 2020г.
http://www.tso.bg/uploads/file/bg/10_Year_Net_Dev_
konanvarvarina1
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#62] от "др. Иванов":
Поживем,увидим.Через лет 15-20,не больше автомобили будет 2 с половины млрд. И с какво ще ги караме ,другари?
kepler
Рейтинг: 458 НеутралноМерките вече са направени. Единственият изход е износ за Турция за отпушването на което се смъкват експортните такси и се поправят техническите проблеми с преноса до там.
Ако си бяха насочили вниманието за това, вместо за Белене досега щеше да има износ.
Турция има 2 пъти по-малко енергийни мощности на глава от населението спрямо нас , заради демографския си бум.
TrakerBG
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#86] от "Танас":
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.Не е пресна, 2010-та е правена, но пък е доста интересна и вътре си пише всичко... дори има сценарии какво става със и без Белене. Особено интересна е сумата само за електропроводи и подстанции, от които ще има нужда при нов АЕЦ - близо 1.5 млрд. лв. Пише си и как може да се очаква спиране на тока в цяла Бургаска област, колко ВЕИ-та се очаква да се включат... Задължително четиво за всеки, който поне малко иска да навлезе в темата, благодаря ти.
Sevdelina Boikova
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#73] от "RUSE":
Много ми се ще никъде да не бягат,а да се озоват там където им е мястото - в затвора,ама до живот.
konanvarvarina1
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#75] от "bobby8033":
В тази връзка, препоръчвам, ДКЕВР да се съберат и спешно да намалят цената на тока и за бита и за икономката с 15 %. Да видим тогава,пазарна икономика ли сме или не.
Sevdelina Boikova
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#85] от "др. Иванов":
"Има трима криенти готови да платят всички разходи направени досега, вкл. и разрешенията и да страят АЕЦ-а с техни пари"
И кои са те?
Танас
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноДо коментар [#89] от "TrakerBG":
Цацарoff - Оставка ! >:-)Няма за какво не съм толко навътре в тази област и се поразрових в сайта на ЕСО но ми се видя интересно и е по темата копнах си го да го има.
Нели Ангелова
Рейтинг: 1022 НеутралноНе искате аец Белене! Ето ви един реактор - от ВЕИ-та! Без измервателни уреди тези производители на ток заявяват киловатите си и ние ги плащаме. Сега Белене щеше вече да работи. Нямаше да има този бум на ВЕИ-та. Щяхме да продаваме на съседите. Вместо това, ще плащаме прескъп ток от ВЕИ-та, ще плащаме прескъпия ток на Мариците 1 и 3, завещан ни от Костов! Пей сърце! Държавата на мутрите! Те си построиха Веи-та, докато спираха аец, сега ще спрат и Козлодуй, а ние ще ручаме жабетата! И после кой бил виновен! Ами Ганьо Балкански, кой! Плащайте скъп ток! Вчера Хиновски, който също е против аец, каза, че токът няма как да поевтинее. Наистина няма как! Нали мутрите трябва да печелят!
нели ангеловаRUSE
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#72] от "TrakerBG":
не съм избягалДа не се лъжем - нашата енергийна система не може да съществува без ВЕЦ и ТЕЦ. Няма други гъвкави производители, които бързо да се включват и изключват в енергийната ни система, че да могат да извършват баланс на производството спрямо потреблението. Включването или изключването на блок от АЕЦ трае над 10 дни. А регулирането на производството според потреблението при АЕЦ е невъзможно. Спадането на производството с по-вече от 20% се води за аварийна ситуация.
Бенк-Бенк
Рейтинг: 757 Неутрално[quote#44:"boby1945"]На Флик трябва да му се изтеглят яко и двете ушета задето въведе "акциз" за износ на електроенергия и на практика срина износа който до преди една година стигна 12 млрд. кВтч/година... [/quote]
-Това нещо и такса износ бяха в отговор на оплюванията срещу износителите на елток.Имаше малоумни твърдения,че се изнася на по-ниска цена от доставната,че са печалбари,мафиоти и пр.Сега,който иска нека изнася или да консервира тока в буркани за зимата.Не андрешковщина,ами направо кретенковщина спъва не само този износ,а и почти всяка икономическа активност в БГ..
др. Иванов
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#92] от "paprika":
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Търсиш си назад по новините и ги намираш. За едните даже щеше да се гласува в Парламента. Нямаш ли поне една гънка в чутурата да схванеш, че само в Кипърските банки има пари за няколко АЕЦ-а, които изгарят, както ще изгорят стотици милиарди в най-скоро време и собствениците търсят сигурни проекти за инвестиране. От тези 50 млрд. в нашите дали няма да се намерят 15, които да се вложат в акции в нещо, което ще работи 100 години? Ти например няма ли да си купиш, защото аз ще го направя.
Бенк-Бенк
Рейтинг: 757 Весело[quote#91:"konanvarvarina1"]препор ъчвам, ДКЕВР да се съберат и спешно да намалят цената на тока и за бита и за икономката с 15 %.[/quote]
-Направо да го пуснат безплатно и държавата,да се преименува на Столипария.
др. Иванов
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#96:"benkovski11"]Това нещо и такса износ бяха в отговор на оплюванията срещу износителите на елток[/quote]
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Всички нещастия в България са плод на пишман борбата срещу БСП. Няма свинщина която да не е правена да се борят комунистите. Аз в момента ги подкрупям закото други няма, но ако знаех какво ще стане през 1989 г. щях да ги изтребя до крак и нямаше да се налага да рушим селското стопанство защото там се била окопала БКП, да рушим заводите, защото работниците били с БКП, нямаше да разпродаваме за по левче индустрията за да не бъде в ръцете на БКП и т.н. и т.н.
В този смисъл приемам, че БСП е най-големият проблем за България защото налудната борба с нея съсипа държавата.
RUSE
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#33] от "vkk13":
не съм избягал"...4 % от какво, защото вчера се писа, че ВЕИ-тата поемали 1200 МВт товар, което е 10%, ако приемем, че мощностите са 12000 МВт..."
Това дето си го прочел са инсталирани мощности, а не произведена ел.енергия.
И друго. Ако не произвеждаме своя зелена енергия ще трябва да си я закупуваме от чужбина, защото според европейските изисквания 20% от нашето потребление трябва да бъде от такаво енергия. Да не говорим, че ще трябва да си купуваме заради нашите комини зелени сертификати отговарящи по количество на изхвърляните от българската икономика парникови газове.