"Холдинг БДЖ" дължи 100 млн. лв. за ползване на жп инфраструктурата

"Холдинг БДЖ" дължи 100 млн. лв. за ползване на жп инфраструктурата

© Надежда Чипева, Капитал



Холдинг БДЖ" дължи близо 100 млн. лв. на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) както от пътнически, така и от товарни превози. Това съобщи Джоанна Димитрова, директор на дирекция "Финанси и управление на собствеността" в НКЖИ, цитирана от агенция "Фокус".
"Като цяло до момента получаването на приходите е сравнително стабилно.


С "БДЖ - Пътнически превози" имаме регулярни плащания след получаване на тяхната субсидия. Имаме ограничено плащане от "Товарни превози" - не в пълния си размер, но се надяваме да започне плащането им и в пълен размер", каза Димитрова.


Тя се надява, че скоро ще се договори погасителен план, като уточнява, че разговори за него ще се водят  с очаквания нов собственик на "БДЖ - Товарни превози".




"Ние влизаме в положение на компанията, която е в тежко финансово положение, и помагаме, с каквото можем", посочва Димитрова и допълва, че има договореност да се замени дълг срещу собственост с холдинга.


Димитрова посочва и че дружеството е завършило 2012 г. с "изключителен" финансов резултат, какъвто не е имало в десетгодишната си история, при който загубата на компанията е намаляла четири пъти.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на georgisz
    georgisz
    Рейтинг: 374 Неутрално

    да им имам изключителните резултати...

  2. 2 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 778 Неутрално

    "Изключителният финансов резултат" всъщност е по-малко загуби в следствие от ограничаване на дейността. По същата логика ако нямат никаква дейност ще постигнат фантастични финансови резултати.
    Но железница няма да има.

  3. 3 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    А какво стана с парите по кредитите, които след разделянето на БДЖ и НКЖИ, останаха само за сметка на БДЖ? А после защо била на загуба и т.н.

  4. 4 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Интересно разпределение ! Ако бдж не си платят ще махнат релсите или какво ?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  5. 5 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Съмнява ли се някой защо БДЖ-товарни превози не си плащат таксите на НКЖИ? Много е просто. Защото няма как да се върнат част от платените такси обратно към управителите.
    И няма ли най-после министъра на транспорта да обърне внимание на безобразията, които сътвориха за 2 години недоразуменията Пламен Джуров и Ивайло Иванов? Ако БДЖ Товарни превози не беше на загуба с десетки милиони левове, човек да си затвори очите. Но предприятието е на загуба, потенциалните купувачи са отблъснати от бедственото състояние на фирмата и в същото време двамата управители си живуркат безнаказано.
    Министър Кръстев, наясно ли сте какво е ставало и какво става в БДЖ Товарни превози?

  6. 6 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Уникален резил на ръководството на БДЖ разкри съвместно разследване на klassa.bg и Сдружение „Журналисти за прозрачно управление“. От ръководството на обявената за приватизация компания „БДЖ – Товарни превози“ са изтървали огромен по обем товари от Западна Европа за Турция. Става дума за постоянни доставки, които е било планирано да се превозват от СОМАТ от „Мерцедес“ и други големи немски производители до съответните заводи в Турция, където се сглобяват готовите им автомобили.
    Въпреки че БДЖ отчаяно се нуждае от масови товари покрай кризата с превозите на комбината „Кремиковци“, никой дори не си прави труда да отговори на запитването на СОМАТ.
    Изненадващо след година и половина от „БДЖ – Товарни превози“ се „сещат“ и изпращат оферта за железопътни превози. От ръководството на СОМАТ обаче са категорични, че вече имат изградена и функционираща верига и нямат нужда от услугите на националния жп превозвач.
    Изнесените данни напълно оборват тезата на бившия министър на ГЕРБ Ивайло Московски за необходимостта от приватизация на товарното поделение на БДЖ. Те показват, че основната причина за лошото състояние на компанията е сгрешената кадрова и управленска политика на неговото министерство. Само за справка – мениджър на „БДЖ Товарни превози“ е Пламен Джуров, който преди да постъпи на работа в БДЖ е работил като бракоразводен адвокат. Разбира се подобни странни назначения не са единични случаи в екипа на министерството и на подчинените му държавни предприятия.
    Ако подобна дългосрочна сделка бе осъществена, дори и при взето решение за приватизация, цената на компанията би се вдигнала двойно, а интересът към нея би бил много по-голям, категорични са жп експерти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK