
© Надежда Чипева, Капитал
От четири до пет години е срокът, в който може да бъде проектиран и изграден скоростният път Русе-Свиленград. Това каза в Русе в отговор на журналистически въпрос президентът Росен Плевнелиев, цитиран от БТА.
По думите му скоростният път ще бъде обект на публично-частно партньорство.
"Това е най-сигурният начин да го направим, тъй като по него има достатъчно трафик, както и заявен интерес от Катар. Вярваме, че и Китай също ще се включи в процедурата", посочи президентът и очерта етапите, през които ще премине осъществяването на проекта.
Към проекта първоначално интерес прояви и Турция, но впоследствие постави допълнителни условия.
По думите му първо трябва да се направи оценка на трафика и на проекта. Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ вече е започнало работата.
Плевнелиев съобщи, че до две седмици Министерският съвет ще отпусне два милиона лева на МРРБ, за да може да се направи тази оценка на световно ниво, като ще се ползват опитни компании.
Това ще отнеме шест месеца, като паралелно ще има работа и по идейния проект на трасето и за това ще са нужни от шест до осем месеца.
"Към края на годината се планира мое посещение в Катар. Надявам се на най-високо ниво тогава да си стиснем ръцете за техния стратегически интерес към този проект. Очаква се мое посещение и в Китай", обясни президентът.
Третият етап е свързан със започването на подготовката на тръжната процедура, което ще отнеме 3-4 месеца. Плевнелиев изрази надежда, че през пролетта на следващата година би могла да започне и тръжната процедура за избор на партньор на България за строителство и експлоатация на концесия чрез публично-частно партньорство по цялата отсечка от Русе до Свиленград.
"Самото строителство за тази стратегическа за България инфраструктурна връзка ще отнеме поне 2.5 години. Отделно за строителното разрешение ще е нужна поне година", допълни президентът.
Long One
Рейтинг: 638 ВеселоБоко може и три. Той може.
"We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"Буда Леевски / Опашката на свинята /
Рейтинг: 524 РазстроеноСлед като заради удобството на партнера на каруцарски белот / В. Златев/ отсечката Сли'ен - Карнобат беше обявена за национален приоритет...
Простщината победи с ИПОНАмброзСП
Рейтинг: 958 ВеселоДа го дадат на "братко и батко",те ще съкратят процедурата поне с две години.Кофти само кой ще реже лентата.
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКАfocusnik
Рейтинг: 696 НеутралноТози умира да харчи пари. Защо ли е пропуснал "Дневник" да спомене за желанието на Плевнелиев България да вземе заем от 2 милиарда евро, та до го построи. "Невинна" намеса на редактора?
Известно е, че у нас публично-частно партньорство е по схемата обществото плаща - частника печели!
gogo2011
Рейтинг: 538 НеутралноИ като потекат едни пари към нас... пък около пътя - схлупени къщурки и мизерия, бедност и безработица. Камионите минават и заминават, но да произвежда у нас никой не иска.
Trayan
Рейтинг: 997 НеутралноТози скоростен път ще е нищо без втори мост на Дунав при Русе и без тунел под Шипка.
ju.li
Рейтинг: 1526 НеутралноВсеки си дърпа черджето към своето...
bgkurshum
Рейтинг: 733 Неутрално[quote#1:"Long One"]Боко може и три. Той може.[/quote]
Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!Да, да.
Мутрата построи седемте магистрали, сега почва и седемте скоростни пътя.
grayeagle
Рейтинг: 786 НеутралноПроекта за пътя не се състоя, защото в последния момент Турция реши да включи имперската си геополитика и пожела тоя път да мине през разни паланки, населени с техни малцинства. Е , ние път за свързването и прехраната на турците няма да правим. Иначе нашия проект за трасе ще стане по- бавно, но ще отрази нашите национални интереси.
Galata
Рейтинг: 581 НеутралноАбе,дайте да ви направим пътя за 1-2 години,какво се правите на подполковници! :))
"Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.AtatürkПубликувано през m.dnevnik.bg
джендър NATO generals
Рейтинг: 1060 ЛюбопитноИ защо? За да докарваме директоно румънските у украинските туристи в Турция? Хм!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токmilena_82
Рейтинг: 466 НеутралноАйде,бе! Нима?!!!
exit13
Рейтинг: 466 НеутралноМоже и да не може!
Pepee
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#9] от "grayeagle":
BRİDGE TOGETHER!Ми,от къде да мине пътя-то навсякъде има турци?!
hodounski
Рейтинг: 3173 НеутралноДокато не се обърне внимание на малките предприятия и 100 магистрали да построят пак ще си тънем в мизерия
ostin22
Рейтинг: 708 ЛюбопитноЕй, значи...президент ли е, строител на магистрали ли е??
В тая държава всеки си прави каквото иска и може, а не каквото трябва и е длъжен...От нашият президент откакто е на поста си само саниране и магистрали чувам..А това изобщо не му е работата вече..Калинка на най-високо ниво..
There is no way to happiness, happiness is the way!Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
Рейтинг: 695 Неутрално- Колкото по-голяма е една лъжа, толкова по-лесно ще и повярват.
- Никога не пиши едно нещо, когато можеш само да го кажеш.
- Човек вярва на това, което му се иска.
- Никой не пита победителя дали е говорил истината, или не.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1575 НеутралноДо коментар [#3] от "ambrozia":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧе те Батко и Братко не са излизали от схемата - все още си работят с държавата, колкото и да се пенеха някои...
Иначе Плевнелиев е наясно, че няма откъде да намери пари за този път, но продължава да си плещи глупости..
Eisbär
Рейтинг: 1107 ВеселоДо коментар [#10] от "Galata":
Еее Гала леко със сроковете.
Магистрала Люлин я помним.
42
Рейтинг: 466 НеутралноБоже, тоя ще ни накара да тъгуваме за архара.
След комунистите най-много мразя антикомунистите!BG Territory
Рейтинг: 1668 НеутралноДо коментар [#8] от "bgkurshum":
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett...защото "Имаме воля"
radoslavivanov
Рейтинг: 524 ВеселоКато чета такива изявления дали било на президента, дали министър председателя или министър хем ми става смешно, хем тъжно
. Пътят Русе-Свиленград е 233км и съществува в момента. За този проект ще се разширява съществуващият път нищо повече
. Толкова ли сме бедни като държава, че неможем самостоятелно да го реализираме и таксите да влизат в хазната или е планирано някой другар да прибира парите защото проекта ще е на много добра печалба
. Тъжно ми става, защото незнам в някоя от нашите съседки - Сърбия, Гърция, Турция да правят като наште другари
- най-печелившите проекти на на частни фирми, изцяло губещите проекти на "държавата"-разбирай народа
.
radoslavivanov
Рейтинг: 524 ВеселоИ още нещо за президента Плевнелиев.Като са решили да дават най-сладките проекти на "другарите", да говори с "Катарците"
, да направят и пътя Бургас-Варна, че пътят е силно натоварен през по-голямата част от годината и вече е е силно амортизиран.
.Това само 130км другари
.
Този път е част от магистралният пръстен на България и стратегически за морския туризъм.Безмислено е да се чака, още 5-10 години за да можеш да стигнеш от Бургас до Варна за 1 вместо за 2-3 часа през лятото
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
niki2003
Рейтинг: 466 НеутралноДо 5 год....малко мисля,че е надценява Президента! Иначе не е лошо да се обърне внимание на северната част от страната- тотално пренебрегната от Герб досега.
чобанмахала
Рейтинг: 753 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "radoslavivanov":Бе, той, президентинът, когато ги разправЯл тез работи говорИл и за Северната и източната тангента на София. Пък не спомЕнал за периода 2014-2020 Южната дъга? Що ли смЕтат ,че е завършЕна? Или отсечката от Младост 4 да Църна маса ще я праснат да края на таз годин?
чобанмахала
Рейтинг: 753 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "cnn":Интересно защо Гроб се пишат ГЕРБ, след като сдружението е " Граждани за ...., а партията е просто ПП" Гроб".
bravo_vn
Рейтинг: 409 НеутралноТо може, но на всички ни е ясно, че няма да стане.
Пътят ще бъде платен 3-4 пъти и ще бъде построен за 3-4 пъти по-дълго.
Винаги се надявам да греша, но не би.
katya.stoeva
Рейтинг: 409 НеутралноМного си вярва Плевнелиев, като говори!
boby1945
Рейтинг: 893 ВеселоМного обичат да разтеглят локуми политиците ни!!!
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Вместо да губи още 3-5 години да вземат да започнат разширение на пътя Русе Бяла, в този вид, като днес го знам от времето на Георге Георгиу Деж още...... таман и ще се намери поминък за хората от този край....
sbk
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#16] от "ostin22":
Да, очевидно не е наясно с властта, с която е натоварена Президентската институция, да не говорим за постните му познания относно Конституцията. Или екипът му е страшно слаб или не му пука от нищо.
Очертава се Големият шлем на Плевнелиев.
sbk
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#23] от "radoslavivanov":
Има планове за магистрала Бургас/Варна, което за мен е голяма глупост, защото строежа през Балкана ще струва неоправдано скъпо, сравним с трафика, който минава оттам. По-добър вариант е да оправят пътищата през проходите, западно от пътя през Обзор, които да са проходими целогодишно. Така трафика на товарни автомобили може да бъде пренасочван и така да избягва най-натоварения крайморски път през лятото, освен това има вероятност селата и градчетата около Дюлинския, Ришкия, Върбишкия и прочее проходи да живнат. Магистрала