БАКА: Рекламният пазар ще спадне с 3% през 2013 г.

Красимир Гергов

© Надежда Чипева, Капитал

Красимир Гергов



Около 3% ще е спадът на рекламния пазар през 2013 г. Това прогнозира председателят на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов на традиционния форум на организацията, който се провежда днес в София.


"Тази година има избори, но миналата имаше футболно първенство, така че очакваме спад за 2013. Ако има втори избори, може малко да се вдигне, но пък ние очакваме едни избори, така че прогнозираме спад за пазара", коментира Гергов.


Той направи бърз преглед на пазара за 2012 г. и развитието му спрямо предходната година. А директорът на медия агенцията "Пиеро 97" Иво Цеков анализира в повече детайли рекламните инвестиции и очакванията за тази година (цитираните данни са от GARB и "Пиеро97", където не е посочен друг източник - бел.ред.).




През 2012 г. рекламният пазар е спаднал с 1,3% в нетна стойност (в брутна има ръст от 8,3%), а общите нетни приходи са малко над 156 млн. евро, или 305 млн. лева.


Минимален ръст* има в инвестициите в телевизионна реклама - около 2%, и тя е достигнала малко над 92 млн. евро, но продължава да има най-голям дял от рекламните инвестиции - 59%. Най-голям е спадът в радиорекламата - 29%, а обемът й е 8 млн. евро (данните са изчислени само за две радиовериги, за които е имало достъпни данни).


Спадът в пресата е 5%, а рекламните инвестиции във вестници и списания се равняват на малко над 21,5 млн. евро. за 2012 г.


За интернет рекламата беше направено уточнение, че има данни само за брутните обеми и ръстът при тях е 7%, докато нетно пазарът остава на нивата от 2011 г. и възлиза на над 12 млн. евро.


Във външна реклама са инвестициите са 19 млн. евро, което е нарастване около 1,6% за годината. В друг тип реклама през миналата година са инвестирани според изчисленията на медия агенциите над 1,2 млн. евро.


*Данните са само за нетните стойности на рекламните инвестиции


Очаквайте подробности!

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 632 Неутрално

    С повече от 3% ще падне, а неговите прогнози не винаги са точни, справка - очакван бум на интернет пазара преди 2-3 години, който така и не се състоя. Или им се иска да влязат 3 джиесем оператора наведнъж?

  2. 2 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Глупости са това

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2819 Весело

    Рекламите определено ме дразнят !
    В същото време те са идеалният момент да провериш какво има по другите канали !!
    Ама гадното е ,че гадовете са си плюли в устите и синхронизират момента за да ги пуснат !!!

  5. 5 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1281 Любопитно

    Странно е, че се питат колко и къде се рекламира, а не какво. Много ще се радвам ако се приеме закон, който да държи отговорни и рекламодателите и разпространителите за подвеждащите и вредни реклами.
    Как е възможно по телевизия и радио да се рекламират лекарства, примерно?

  6. 6 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Много странно как пазарът на труда пада, потреблението пада, дори рекламата пада, но статистиката отчита ръст на икономиката? Добре, че лъжат в България къдет охората очевидно нямат връзка с реалността, защото в друга държава отдавна да са ги избесили наред с поитиците и другат паплач.

  7. 7 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#5] от "ju.li":

    Рекламата по телевизита на лекраства е по-малкия проблем. Даването на комисиони на лекари да продават лекарства е далеч по-сериозен.

  8. 8 Профил на damianrm
    damianrm
    Рейтинг: 466 Весело

    Рекламата е неизбежна, но при нас е сбъркан модела и. Бях на почивка в Испания, та 8 дни гледах техните ТВ и реклами. Първо звука им НЕ скачаше рязко като дойдат рекламите /кой си мисли че това е полезно – веднага грабваш дистанционното за да намалиш звука или превключиш /, после – една реклама отрицателна нямаше, навсякъде пееха, радваха се , а нашите – нещо хвърчи рязко, някой се удря, гримаси и прочие, така че да те провокира да погледнеш – да – ама аз не желая да ми насаждат отрицателни емоции и пак превключвам ...

    Пиша това, белким на нашите медйни агенции им просветне нещо, че с реклами залагащи на негативни чувства до никъде НЯМА ДА стигнат!

  9. 9 Профил на closer
    closer
    Рейтинг: 237 Весело

    Предполагам, че г-н Гергов е включил Фейсбук и Гугъл в прогнозите си... ох, той тези данни ги няма... какво сега правим? Ох-ах!

  10. 10 Профил на Горгона Медуза
    Горгона Медуза
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Да, но за сметка на това сега покрай изборите ще се нагушат здраво.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK