Пътната агенция се закани да прекрати договора със строител на "Марица"

Пътната агенция се закани да прекрати договора със строител на "Марица"

© Надежда Чипева, Капитал



Агенция "Пътна инфраструктура" заплаши да прекрати договора със строителя на лот 2(между Димитровград и Харманли) от автомагистрала "Марица", ако не поднови строителните работи до две седмици.


До момента са приключили едва 38 процента от строителните работи, а отсечката трябва да е готова през август. Ангажирани с изграждането компании твърдят, че не работят от миналото лято, съобщава "Капитал daily".


Изпълнител на проекта е обединението "Марица хайуей" с водещ партньор "ПСТ холдинг".




Подобно на случая с последната отсечка на автомагистрала "Тракия" подизпълнители и по трасето Димитровград-Харманли протестираха през есента заради забавени плащания.


Ако строителството бъде подновено до две седмици има шанс трасето да е готово през 2014 г. За следващата година се изтегля и графикът за първия лот от "Марица" - между Оризово и Димитровград, чието строителство спря заради археологически разкопки.


Бавят се и плащанията към подизпълнители за извършената работа, въпреки че от "ПСТ холдинг" се ангажираха те да започнат още преди седмица.


Строители на "Марица" обясниха, че са подписали тристранен договор с холдинга и Първа инвестиционна банка в качеството на финансираща банка за изплащане на задълженията. Условието е било те да бъдат разсрочени на три вноски в рамките на три месеца, а при плащане наведнъж сумите да бъдат намалени с 10%. Част от компаниите избрали разсрочения вариант и се надяват на първа вноска до края на месеца.


Ако договорът бъде прекратен, държавата ще търси от изпълнителя 30 млн. лв. неустойки, съобщи директорът на пътната агенция Лазар Лазаров. Това е около една четвърт от офертата, с която "Марица хайуей" спечели поръчката - 122 137 000 лв. Успоредно с това ще бъде обявена и нова тръжна процедура за оставащото строителство.


Дори при този краен вариант засега няма риск да бъде загубено финансирането на "Марица" по оперативна програма "Транспорт". Според договора за безвъзмездна финансова помощ за магистралата срокът за изпълнение и разплащане изтича през май 2015 г. Това е и крайният срок за безпроблемно завършване на трасето. 

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Sdoto...to
    Sdoto...to
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Пътната агенция се закани да прекрати договора със строител на "Марица"
    =====================

    Тук всички "се заканват" и с това се изчерпва всичко

    спечелете 6+1 от сдото...то
  2. 2 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    И щяла да прави нов договор с Инжстрой и Пътстрой от Варна :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  3. 3 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    боко си тръгна и се почна

  4. 4 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 225 Неутрално

    От пътната агенция нали няколко пъти ни убежадаваха, че всичко се плаща редовно и се изпълнява стриктно плана за строежа. Как сега се оказа, че са изпълнени само 38 %? Премиерът слънце защо не е огрял тази магистрала? Лазаров кога ще го привикат в прокуратурата за безхаберно управление и предоставяне на невярна информация?

  5. 5 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 659 Неутрално

    [quote#3:"bta"]боко си тръгна и се почна [/quote]

    Няма кой да внася ред и дисциплина!
    Ето сега и Черепа искат да ударят, а преди му дадоха договора.

  6. 6 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Тая работа със закани не става. Има договори, които трябва да се спазват. Но ,ако тези договори са импотентни и са направени след корупционен натиск - то забравете.
    Иначе , ако са наред и е мислено с главата, а не с джоба, то би трябвало незебевно да следва:
    - блокиране на оборудването на основния изпълнител.
    - изтегляне на банковите му гаранции, които би трябвало да са безусловни
    - възлагане чрез пряко договаряне на 3-та страна довършването на обекта
    - пълен, независим одит на извършените досега плащания - съответстват ли на количествената сметка.
    - ако е надплатено - виновното лице директно в затвора , с отнемане на 90% от имуществото му.
    - вкарване в черна листа на собствениците на фирмите нарушили договора !

  7. 7 Профил на oby
    oby
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тези от АПИ са за затвора - липсва всякакъв контрол. Божков ги прави жалки- да се чудиш държавна структура ли са или поредния му разиграван подизпълнител.

  8. 8 Профил на l1
    l1
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Магистрали магистрали а от кога не сме яли!?

  9. 9 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#8] от "l1":

    Ми да си ял.Има гъби,коприва.

  10. 10 Профил на azzzy
    azzzy
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Ако не са археолозите са строителите! Само АПИ - цялата в бяло!

  11. 11 Профил на l1
    l1
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#9] от "bta":

    И някоя слива...

  12. 12 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Весело

    Банкови гаранции? Ха, че то схемата е да се ползва кухо дружество без капитал. Така че АПИ ще вземе на босия цървулите...

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  13. 13 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Дневник, никоя партия ли не предлага да промени условията при общ. поръчки и поръчителя да плаща директно на под-изпълнителите ?

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  14. 14 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#6] от "zheravna":

    С всичко съм съгласен, само не и с прякото договаряне. Не може без обществена поръчка да се възлага такъв голям проект. Няколко месеца забавяне си струват стига всичко де се изпипа както трябва.

  15. 15 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 659 Неутрално

    [quote#12:"TrakerBG"]Така че АПИ ще вземе на босия цървулите... [/quote]

    ТРЯБВА ДА ГИ СЪДИ... 5-6 години минаха.

  16. 16 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1877 Любопитно

    -Ами то в Б-г всичко си е така устроено, че да може да се граби без да се върши работа ! -Въобще не ме учудва това, което става ! -Защото тези, които ни управляваха през последните 23-24 години, нямат разлика и затова и резултатите са си еднакви като постижения !

  17. 17 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#11] от "l1":

    Може 20 годишна

  18. 18 Профил на Mit Ko Nan
    Mit Ko Nan
    Рейтинг: 410 Неутрално

    а другите пътища какво стана. дупка до дупка. взимат пари от винетки и нищо не прават.
    и този същия господин все е в криза и няма пари. А нии да не би да не сме в криза, но плащаме винетка.
    Аман от некадърници в тази агенция.

  19. 19 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 497 Неутрално

    НЕМА ДА Е ЛОШО ДА ГИ РАЗСЕКРЕТИТЕ ТИЕ ТАКА НАРЕЧЕНИ МАГИСТРАЛОСТРОИТЕЛИ,ПРЕДИ ИЗБОРИТЕ,МАДЖОВЦИ ЧЕРЕПУХИ МЕРЕПУХИ

  20. 20 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 698 Неутрално

    ПСТ-то не ги чакат добри дни.

  21. 21 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Мафиотите от ГРОБ са ненадминати в харчене на чужди пари.
    Парите изхарчени, комисионните - прибрани, партийната им каса - пращи.
    И сега купуват ли купуват гласове(те на все още останалите оли-го-фре-ни).
    Само гдето магистрали няма. Или ако има - подлежат на ремонт още на следващата година.

  22. 22 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 768 Весело

    Очакваше се още като се провеждаха търговете. Ама тогава Бойко и мат'ралът ръкопляскаха. Нищо, тъкмо навреме лъсват проблемите. А Бойко, милият, пак си говори за магистрали и простотии.

  23. 23 Профил на l1
    l1
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#17] от "bta":

    да де макс 25

  24. 24 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Сред подизпълнителите все по-натрапчиво се шушука, че собствеността на ПСТ фактически е минала в ръцете на Цеко Минев. Всички се надяват това да е вярно и финансирането най-накрая да тръгне, както стана на Тракия.

  25. 25 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Аман бре хора, писна ми с тия магистрали! Г-н Борисов натрупа поне километър отрязани лентички, а резултата е...? Това лято ще успеем ли да стигнем от София до морето за 4 часа? Та и това сега? Ай стига бе, начи все сме били вземани за канарчета?

  26. 26 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 729 Неутрално

    а защо никой не задава/отговаря на изначалния въпрос "Къде са парите?"

    държавата платила 80% от проекта, а подизпълнителите са получили 0% и свършената работа е 38% ...

    а между другото ако държават прекрати договора едва ли ще има някакъв шанс да си търси неустойките, защото виновните фирми тогава изведнъж ще се окажат, че дрънчат на кухо и предварително са изпразнени от съдържание...Черепа го игра този филм вече веднъж с Мостстрой и наигра съответно доста банки и основно ОББ...

  27. 27 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 497 Любопитно

    "Строители на "Марица" обясниха, че са подписали тристранен договор с холдинга и Първа инвестиционна банка в качеството на финансираща банка за изплащане на задълженията"

    В бермудския "тристранен договор" парите изчезнаХа ?!

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  28. 28 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Защо ли отново проблемите са с компания на Васил Божков???

  29. 29 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Ша гръмне и най-, най-преФалениА балон на Тиквун- магистралите...То ГЕРБ остана само газове получени от ферментациА...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  30. 30 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#6] от "zheravna":

    Абе то хубаво, но напрактика има няколко основни проблемчета:
    1. КСС за този обект няма. Няма защото г-н Плевнелиев реши, че ще измисли нов тип строителни договори, при които има само крайна сума и забележете ориентировъчна КСС. Не че не може да има договор за глобална сума, но този тип договори по принцип не се прилагат у нас, няма практика и т.н. В резултат стана една боза.
    2. Прекратяването на един вече сключен договор не става ей така на. Все пак не сме във времената на съветската власт Изпълнителят следва да бъде поканен да свърши работа в разумен срок. Ако не може да се опреви вече може да му се прекрати договора. За закъснението могат да му се налагат предвидените в договора неустойки и да му се вземе банковата гаранция, която си е безусловна.
    3. От горните действия ще последва фалита на изпълнителя и забавянето на проекта за неопределено време. Дали пък второто няма да повлияе негативно на ОП Транспорт?

  31. 31 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Ами така е - Божков видя, че в строителството няма вече голям келепир, изтегли парите от компаниите и ги заряза. И ПСТ холдинг тръгна по пътя на Холдинг Пътища - първо неплащане, а после фалит. То това да не е правителството на БСП да му плаща 3-4 пъти повече, отколкото е реалната цена. Сега в Бг ще останат 2 големи фирми и няколко по-малки, които ще се занимават с пътно строителство. За останалите просто няма работа

  32. 32 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 539 Неутрално

    [quote#31:"Vassco"]Сега в Бг ще останат 2 големи фирми и няколко по-малки, които ще се занимават с пътно строителство. За останалите просто няма работа[/quote]

    Няма да стане такова нещо, не се притеснявай. Работа има, но за съжаление администрацията (МРРБ, АПИ...) няма капацитет да я подготви, менажира и контролира. А миналия мандат не е като да нямаше политическа воля за ударни строежи на инфраструкура

  33. 33 Профил на sandoy
    sandoy
    Рейтинг: 497 Весело

    Днеска на ГЕРБ не им е ден

    Гласувайте!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK