Жп линията от Свиленград до границата с Турция ще бъде открита днес

Жп линията от Свиленград до границата с Турция ще бъде открита днес

© Анелия Николова



Премиерът Марин Райков и министърът на транспорта Кристиан Кръстев ще открият днес жп линията Свиленград – турска граница, съобщиха от пресслужбата на кабинета.


Новоизграденото трасе е изцяло електрифицирано и позволява скорост от 160 км/ч. В рамките на проекта бе изграден уникален железопътен мост над р. Марица с обща дължина 433 м и ширина от близо 8 метра, се уточнява в съобщението.


Трасето е първият изцяло завършен железопътен проект, финансиран по Оперативна програма "Транспорт". Стойността на договора за строителство е близо 70 млн. лв.


Проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Свиленград – турска граница" е реализиран със съфинансиране от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП "Транспорт" 2007-2013. Бенефициент е Национална компания "Железопътна инфраструктура", а изпълнител – чешката компания "ОХЛ ЖС" АД.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 701 Весело

    В рамките на проекта бе изграден уникален железопътен мост над р. Марица с обща дължина 433 м и ширина от близо 8 метра, се уточнява в съобщението.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ed/Creissels_et_Viaduct_de_Millau.jpg/800px-Creissels_et_Viaduct_de_Millau.jpg

  2. 2 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Весело

    Еех, сега Боко ще се посере от яд, че някой друг ще резне лентичката!!!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5517 Неутрално

    каква е дължината на участъка !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Разстроено

    Това ли от проекта впечатли най-силно фотографката Анелия Николова?
    Като гледам нейната снимка и тази, която е показана от latcho59 в пост №1 ми идва да кажа: "Нерде Ямбол, нерде Стамбол???"

  5. 5 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Лентичка и ножица имате ли?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  6. 6 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Какво значи скорост от 160 км/ч? От 160 нагоре или от 160 надолу?
    Нови жп линии позволяващи макс. скорост под 250 км/ч е глупаво да се изграждат.
    И защо нищо не се говори за София-Кулата, която е от първостепенно значение за България заради конкурентната линия през Македония - направят ли я първо нея, ще видим влак Атина-Солун-Европа през крив макарон.

  7. 7 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    "Премиерът Марин Райков и министърът на транспорта Кристиан Кръстев ще открият днес жп линия...."нещо ново и различно сред магистралния пейзаж

  8. 8 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#3:"КМЕТ В СЯНКА"]дължината на участъка ![/quote]
    14 км е разстоянието от Свиленград до границата! Т.е. - 5 милиона лв на км.
    А тази жп линия е построена още през 1872 г. от Цариград до Белово, че да бъде открита сега! 160 км/ч максимална скорост не се счита ВИСОКОСКОРОСТНА линия, както гордо рапортуват тв медии, такива са при над 300 км/ч.
    До коментар [#1] от "latcho59":
    Този мост е в долината на Тарн в Южна Франция - изглед отгоре http://frenchseams.com/wp-content/uploads/2013/03/millau-more.jpg

  9. 9 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Любопитно ми е защо нямаме крайморска ЖП линия, свързваща директно такива големи градове като Бургас и Варна и цялото ни Черноморие...
    Захвалили са се с някаква никому ненужна линия.

  10. 10 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 701 Весело

    До коментар [#8] от "liksen":

    [quote#8:"liksen"]Този мост е в долината на Тарн в Южна Франция - изглед отгоре[/quote] Да де, това е
    [quote#1:"latcho59"]уникален мост [/quote], а не...Абе, хубава работа, ама българска...

  11. 11 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1023 Любопитно

    До коментар [#8] от "liksen":

    Максималната скорост е 160 км/ч за конвенционални влакове и 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  12. 12 Профил на indifferent
    indifferent
    Рейтинг: 221 Любопитно

    Борисов крои план да открие наново всички пропуснати от него обекти от оставката му до новото встъпване в премиерския кабинет.

  13. 13 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Браво, много хубава новина!

    'Let light surround you' Dream Theater
  14. 14 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Доколкото знам тази ЖП линия е част от османската железница Едерне - Саранбей и е открита някъде около 1873 година )

  15. 15 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#4:"Дедо Либен"]Това ли от проекта впечатли най-силно фотографката Анелия Николова? [/quote]
    Това е снимка на стара стрелка от Подуенската гара Разпределителна! Мързелана!

  16. 16 Профил на Земляк
    Земляк
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    12 метра

    „Tutto nello Stato, niente al di fuori dello Stato, nulla contro lo Stato“
  17. 17 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#1] от "latcho59":

    Браво, Лъчо, че пусна моста. Харесвам го

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  18. 18 Профил на Barbarossa
    Barbarossa
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Те са само 15 км, какво откриват толкова ?

    В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.
  19. 19 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#5:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ #27"]Лентичка и ножица имате ли? [/quote]

    Имат , имат .....наследство от бате Бойко !!!!

  20. 20 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    До коментар [#5] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ #27":

    [quote#5:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ #27"]Лентичка и ножица имате ли? [/quote]

    Шапки долу подигравалник такъв! Научи се да цениш и уважаваш собствените достижения.



    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  21. 21 Профил на the.punisher
    the.punisher
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Добра новина, е че участъка е завършен. Някой може ли да ми каже защо спря да се говори за бъдещето на БДЖ и товарни превози? Или чакаме един "наш" човек да го вземе без много шум?

  22. 22 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#3:"КМЕТ В СЯНКА"]каква е дължината на участъка ! [/quote]
    По малко от 18 км ...
    с 160 ще го мине за около 7 минути...

  23. 23 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Интересно защо не се споменава, че с този участък се завършва линията Пловдив - турска граница. Голям праЗ Свиленград-турска граница.

  24. 24 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1300 Весело

    Голяма отсечка, голямо нещо!!!

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1236 Весело

    До коментар [#2] от "Дедо Либен":


    Еех, сега Боко ще се посере от яд, че някой друг ще резне лентичката!!!"

    -Сълзи,сополи и злобни бисери ще се леят на воля.
    Ще очаквам цитат на деня.

  26. 26 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#23] от "prirodata":

    Няма как да се спомене такова нещо при положение, че тепърва трябва да се строи отсечката Димитровград-Свиленград, която е и най-трудната от целия проект Пловдив-Свиленград-Турска граница...

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  27. 27 Профил на Земляк
    Земляк
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#13] от "ariel28":


    [quote#13:"ariel28"]Браво, много хубава новина![/quote]
    Ще бъде хубава ако прекосява цяла България, а не някои предизборно да реже ленти за някакви си метра ЖП линия!

    „Tutto nello Stato, niente al di fuori dello Stato, nulla contro lo Stato“
  28. 28 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gaetano Scirea":

    Извинявам се, бях останал с впечатление, че тази отсечка е построена.

  29. 29 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 758 Неутрално

    И аз се чудя как така откриват линия, по която още Ориент-Експрес е вървял? И го наричат "новоизградено трасе" - не е ли само ремонтирано, или са направили ново, успоредно на старото (защо?)

  30. 30 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#28] от "prirodata":

    За съжаление не е построена, беше позволено на чуждата фирма която спечели търга за тоя лот да изчезне понеже не й се занимаваше...Построи половината лот, а в този участък има да се правят мостове, тунел и няколко големи гари...

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  31. 31 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    [quote#6:"asparuhkanchov"]Нови жп линии позволяващи макс. скорост под 250 км/ч е глупаво да се изграждат. [/quote]Съгласен съм. Теренът там е сравнително равен - няма никакви пречки да позволява скорост от 300 и повече километра, каквато е практиката във Франция. Дори в планинска Швейцария жп линиите, които се рехабилитират позволяват скорост от 200 км/ч. Или проектът е недомислен или някой пак е "усвоявал".

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  32. 32 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#31] от "Nikolay UK":

    В България няма как да се строят линии за скорост от 250-300 км. Няма условия за такова нещо. Скорост от 160 км. е идеална. А че от проектите се "усвоява" - това е повече от сигурно

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  33. 33 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1233 Весело

    [quote#29:"Камен"]как така откриват линия, по която още Ориент-Експрес е вървял? [/quote]
    -Това е историческо откритие.Как така едновременшният "Ориент експрес" е "вървял" по тази линия? След като от Варна са пътували с Кораб до Истамбул? Тогава е имало ЖП-линия Русе-Варна и от там-по море с кораб."Ориент експрес" тръгва от Париж през 1883 г. Първоначално влакът се казвал Express d'Orient, а през 1891 е преименуван на Orient Express. Пътувал два пъти седмично по маршрута Париж-Страсбург-Мюнхен-Виеа-Будапеща-Гюргево, където с ферибот се пресичал Дунав и се стигало до Русе. В българския град чакал втори влак за 7-часов преход до Варна, откъдето с австрийски параход за 14 часа се прекосявало Черно море и се стигало до Истанбул. Цялото пътуване траело 85 часа.
    И още нещо.Поначало Варна не е трябвало да бъде спирка на "Ориент експрес", в годините когато той потегля. В края на ХІХ в. и началото на ХХ век синият трен,е нямало как да мине по друг маршрут.Тогава,все още линията Белград-Истанбул не е била направена. Затова той продължава към Букурещ,а от там за Истанбул през Русе и Варна. Оттам пътешествието до Босфора продължава с кораб.В обратна посока по същия маршрут.
    Френсис Форд Копола документари този факт във филма си "Дракула на Брам Стокър". Той качва на влак Киану Рийвс и компания да гонят вампир номер едно в света. За да стигнат до Трансилвания те взимат "Ориент експрес" от Варна.

  34. 34 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Браво! Дано се продължи по този начин с все по-високи темпове на реализация и високо качество.

  35. 35 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1233 Любопитно

    [quote#9:"bluescreen"] защо нямаме крайморска ЖП линия, свързваща директно такива големи градове като Бургас и Варна [/quote]
    -Има през Карнобат или имаше,ако вече е закрита.А от Бургас до Поморие някога имаше и теснолинейка.А инак по-директна линия Варна-Бургас е много трудно да се направи заради терена.

  36. 36 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1233 Весело

    [quote#19:"sisiliya6"]
    Лентичка и ножица имате ли? - цитат на коментар #5 от “КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ #27”

    Имат , имат .....наследство от бате Бойко !!!!
    [/quote]
    -А друго има ли в наследството?

  37. 37 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дедо Либен":

    Ами не знам дали ще се посере ,но знам ,че ако небяха действали това нямаше да го има.

  38. 38 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#31] от "Nikolay UK":

    Постоянно под вола телесе търси.
    Абе не може ли поне в едно нещо да няма помисли за крадене.
    наймалкото това са пари от ЕС.

  39. 39 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#4] от "Дедо Либен":
    До коментар [#15] от "gibi":

    Някой трябва да плати на "Фотограф: Анелия Николова" да отиде до там и да снима или да се плати за ползване на чужда снимка.
    И в двата случая трябват пари

  40. 40 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#39] от "shogun":

    Еееее, щом трябва да се плаща, ще трябва да се задоволим със снимки на нов мост над Босфора, с тунел под Босфора и т.н.!!!

  41. 41 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    [quote#32:"Gaetano Scirea"]В България няма как да се строят линии за скорост от 250-300 км. Няма условия за такова нещо. [/quote]Защо мислите така?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  42. 42 Профил на reinman
    reinman
    Рейтинг: 221 Неутрално

    тоя проект е пълна далавера на МИЛЧО ЛАМБРЕВ - ДИРЕКТОРА НА НК''ЖИ'' за 5 млн.евр/км.ТАЯ ЧЕШКА ФИРМА ,КАК ГО ИЗПЪЛНИ,КАТО НЯМАТ ТЕХНИКА НА ОБЕКТА,НЯМАТ РАБОТНИЦИ ТЕХНИ ,КАК СЕ СПЕЧЕЛИ ПОРЪЧКАТА,ЗАЩО СЕ ИЗПОЛЗВАХА ДЪРЖАВНИ РЕСУРСИ ОТ ДП''ТСВ' на което ДИРЕКТОР е другия НАГЛЕЦ - ВАЛЕРИ ВАСИЛЕВ.

  43. 43 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    Уникалното в случая не е "мостчето", а това, че Боце няма да резне лентичката ))
    п.п. Уникално!?! Тва пък от къде ви хрумна?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  44. 44 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Браво! Време е вече да се модернизираме.

  45. 45 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#41] от "Nikolay UK": Не е рентабилно! Изграждане на скоростно трасе не е най-големия дерт. Самите влакове са много скъпи и трябва сериозен пътникопоток, при това готов да плаща високи цени за билети )

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  46. 46 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    [quote#45:"ь"]Не е рентабилно! Изграждане на скоростно трасе не е най-големия дерт. Самите влакове са много скъпи и трябва сериозен пътникопоток, при това готов да плаща високи цени за билети[/quote]Склонен съм да се съглася, че линията до Свиленград не би генерирала голям пътнико-поток.

    Но жп транспортът навсякъде е субсидиран под една или друга форма. А субсидираният межуградски транспорт е наложителен ако искаме да спрем тенденцията на обезлюдяване на цели региони на страната. Бързият жп транспорт би позволил хората да живеят, примерно в Стара Загова, а да работят в Пловдив. Или да живеят в Русе, а да работят във Варна.

    Във Великобритания една не малка част от работещите в Лондон живеят в провинцията в радиус от 100 мили. Това не би било възможно ако нямаше сравнително бърз жп транспорт.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  47. 47 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#41] от "Nikolay UK":
    [quote#41:"Nikolay UK"]Защо мислите така?[/quote]

    Защото навсякъде по света, високоскоростните влакове конкурират самолетите, а за хората които се придвижват на радиус от 100 км. има нормални влакове и тяхната скорост е точно 120-160 км. в час. Изграждането на подобни трасета е много по-скъпо, поддръжката на инфраструктурата след това също. Да не говорим за цената на влаковете които в условията на България никога не биха се изплатили. И не на последно място, у нас все още времето не е пари. За хубаво или за лошо!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  48. 48 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    [quote#47:"Gaetano Scirea"]Защото навсякъде по света, високоскоростните влакове конкурират самолетите, а за хората които се придвижват на радиус от 100 км. има нормални влакове и тяхната скорост е точно 120-160 км. в час. [/quote]Това не е вярно. По много сравнително къси маршрути на Запад влаковете се движат със скорости превишаващи 250 км/ч. Например, Болоня-Флоренция (80 км разстояние) в Италия или LGV Mediterranee във Франция (200 км разстояние). И тези влакове много често не свързват мегаполиси, а градове с по 200-300 хиляди души, напълно сравними с Пловдив, Бургас, Варна или Русе.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  49. 49 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#48] от "Nikolay UK":

    Пропускаш факта, че Болоня-Флоренция е част от линията Милано-Рим/Милано-Наполи... В километри говорим за между 600 и 900 в които този влак спира на 4/5 места. Несравнимо е просто с България. В Италия има много регионални влакове които се движат с 120/160 км. и те са предпочитаните за близки дестинации от по 50-100 км. Да не говорим, че по Адриатика няма високоскорстни линии.

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  50. 50 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    До коментар [#49] от "Gaetano Scirea": Разбира се, не всички влакове в Италия (или която и да е друга страна) се движат със скорост от над 200 км. Това обикновено са наскоро рехабилитирани или построени линии. Ако става дума за Италия, ето карта с високо-скоростните линии (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Italy_TAV.png). Ще видите, че такива има дори и в Сицилия и са доста къси и свързват градове напълно сравними по големина с най-големите 3-4 провинциални града в България. Така, че късите разстояния и липсата на мегаполиси не значи, че от високоскоростни влакове няма смисъл.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  51. 51 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#50] от "Nikolay UK":

    По принцип от всичко има смисъл ако го погледнеш от определен ъгъл, въпросът е все пак дали излизат сметките... Мога да говоря конкретно за Италия понеже познавам жп инфраструктурата. Пътникопотокът е много различен от този в България. Няма автобуси Рим-Милано например, както има София-Бургас. Ако не пътуваш с кола избираш или самолет или влак. В последно време влакът стана предпочитан заради удобството, вземаш разстоянието за 3 часа, пристигаш в центъра на града. Докато със самолет отиваш по рано на летището за чекиране, кацаш извън града, чакаш багаж, после такси или автобус или влак до центъра... Така че "Алта велочита" беше изградена именно с тази цел - дългите разстояния и мнозинството от пътниците отговарят на този профил.
    В Сицилия няма влакове които да развиват 250 км., на картата е дадено трасе, но това са отделни неща. Една линия може да отговаря за развиване на скорост 200-250 км. заради това, че е безнаставова или няма определени "криви", но това не значи, че по нея се движат такива влакове. Един подвижен състав за такива скорости струва много пари и никога не би бил пуснат на някакви отсечки от 30-40 км.

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  52. 52 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    [quote#51:"Gaetano Scirea"] Една линия може да отговаря за развиване на скорост 200-250 км. заради това, че е безнаставова или няма определени "криви", но това не значи, че по нея се движат такива влакове. Един подвижен състав за такива скорости струва много пари и никога не би бил пуснат на някакви отсечки от 30-40 км.[/quote]Така е. То и по тази отсечка до Свиленград може би не всеки влак би се движил с максимално възможната скорост. Въпросът е, че има техническа възможност. У нас автобусния транспорт се разви и поради факта, че нерядко е по-бърз от жп транспорта.

    Става като кокошката и яйцето - няма пътници и това оправдава липсата на инвестиции, но то ако няма инвестиции пътници няма и да се появят. А у нас по линията София - Бургас има 4 големи града в които живее 1/3 от трудоспособното население на България. Така, че потенциал определено има.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK