След пауза от почти 30 години Сърбия отново ще изнася коли за САЩ

 

© Reuters

 



Почти 30 години, след като изнасяше в САЩ "Застава Юго", Сърбия отново ще присъства на американския пазар, но с марката "Фиат". Вече е подписан договор за износ на 3100 коли от модела Фиат 500 L, който от миналата година се произвежда в завода в Крагуевац, предаде агенция Макфакс.


Планирано е "Фиат" да изнася на американския пазар по 3000 автомобила месечно, включително и новия модел 500 XL, чието производство ще започне към края на май. Както и преди 30 години, така и сега, версията, която се пласира в САЩ, е по-различна от тази за сръбския пазар и е специално пригодена към изискванията и стандартите на един от най-взискателните пазари на автомобилната индустрия.


Заради голямото търсене на Фиат 500 L неотдавна в сръбско-италианския завод "Фиат автомобили Сърбия" в Крагуевац бе въведена трета смяна, а през последните два месеца са назначени нови 500 работници.


Сърбия очаква тази година 1,6 милиарда долара приход от износ на автомобили от завода в Крагуевац, който трябва да произведе 160 000 коли. Според данни на държавната информационна агенция "Танюг" за първото тримесечие на годината износът на страната е нараснал с 22%, като заслуга за това има Fiat Automobili Srbija и над 150-те заводи за авточасти в страната. През март експортът е достигнал рекордните 857 милиона евро. В момента автомобилната индустрия е най-бързо растящият отрасъл в Сърбия и формира около 20 на сто от експорта

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Сърбия очаква тази година 1,6 милиарда долара приход от износ на автомобили от завода в Крагуевац, който трябва да произведе 160 000 коли
    =========
    Браво ние и нашите китайски коли и джипки кога ще направим по 150 000 бройки.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  2. 2 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Ааа не е честно искаме и ние

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2358 Весело

    Радвам се за сърбите !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 749 Весело

    Сигурно Брус Уилис ще снима пореден епизод на "Умирай трудно". Там, епизода със златото и "юго"-то ...

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  5. 5 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Весело

    Хи-хи-хи.

    Свобода за Надежда Савченко!
  6. 6 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Преди много да им завиждаме на сърбите, нека само кажем, че ФИАТ откриха завода си там само защото държавата им обеща по 7-8000 евро на открито работно място. На практика Сърбия плати голяма част от инвестицията и въпреки, че е хубаво да има подобен завод, начинът по който беше построен, корупционните скандали и огромните дадени пари всъщност засега им излизат през носа.

  7. 7 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Такива малки коли вървят ли на американският пазар??

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  8. 8
    shilliew
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  9. 9 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Приказки по телефона. 160 000 коли да бе... и явно всички са за износ щом прихода от износ ще е 1,6 млрд долара.

    Няма шики-мики.
  10. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2358 Весело

    До коментар [#7] от "Леми Килмистър":

    Слагат ги в багажниците за......резерва !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  11. 11 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#6:"Софиянец"]Сърбия плати голяма част от инвестицията и въпреки, че е хубаво да има подобен завод, начинът по който беше построен, корупционните скандали и огромните дадени пари всъщност засега им излизат през носа.[/quote]

    Има ли завод, има, изнасят ли за САЩ, изнасят, създадени ли са работни места, създадени са...

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  12. 12 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#8] от "shilliew":

    Имаш твърде розова представа за сърбите и Сърбия и твърде черна за нас. Сърбин ли си?

    Няма шики-мики.
  13. 13 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Сърбите не са глупаци като нас. Чували са думите икономика, производство и износ.......А ние изнасяме скраб, проститутки и лекари, и произвеждаме само партии и работещи бедни......Факт

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  14. 14 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Сърбите винаги са напред

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  15. 15 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#11] от "Леми Килмистър":

    Спре ли държавната субсидия за този завод, ФИАТ си заминава от Сърбия..Такива заводи ли искаш и у нас? А ти склонен ли си от твоите данъци да се дадат по 7 000 евро на отворено работно място? И бтв, Събрия без заемите от Русия ще обяви фалит...толкова са им прекрасни познанията по финанси и толкова добре им работи икономиката.

    пП: И последен страничен въпрос...според теб, здравословно ли е за една икономика, 20% от износът й да зависи от 1 предприятие и то работещо, благодарение на държавна субсидия? Сори, ама тия времена ние ги минахме преди 25 години.

  16. 16 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 726 Неутрално

    След пауза от почти 100 години, България пак разчита главно на турска имам баялда.

  17. 17
    gibi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  18. 18 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1809 Любопитно

    В статията изрично е написано че моделите произведени за САЩ се различават от останалите ! Със сигурност са по- качествени и по -добри от тези за вътрешният пазар, а дори и от тези произведени за Европа ! -Освен това фирмата производител "Фиат" е съсобственик на американският " Крайслер"! -Така че, за сега "кошницата" им изглежда добре оплетена !

  19. 19 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Сръбския износ за миналата година се равнява на.......износа на Букурещ!? Не се втелявайте толкова по сърбите....

  20. 20 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#17:"gibi"]На нас не ни дават да правим коли за да не конкурираме москвичите! [/quote]
    Нали точно Москвичи правехме в Ловеч, аланколу. Пак руснаците ти виновни, че "бизнесът" ни е бездарен.

  21. 21 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#12] от "daniel defoe":

    Българин съм. Предпочитам да казвам грозната истина, отколкото красиви (розови) лъжи.

    И, между другото, не понасям сърбите, нито не им завиждам. Просто е изумително как ние в по-богата откъм истории, традиции и велики хора в днешно време сме по-ниско от тях в политическо и икономическо развитие.

  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Весело

    [quote#21:"shilliew"]в днешно време сме по-ниско от тях в политическо и икономическо развитие. [/quote]

    Много си далече от истината....

  23. 23 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#15:"Софиянец"]Спре ли държавната субсидия за този завод, ФИАТ си заминава от Сърбия.[/quote]

    Винаги големите инвеститори получават някаква субсидия. Работил съм за такъв. Конкретните цифри за този завод не ги знам и не мога да ги комнетирам.

    [quote#15:"Софиянец"]И последен страничен въпрос...според теб, здравословно ли е за една икономика, 20% от износът й да зависи от 1 предприятие и то работещо, благодарение на държавна субсидия? [/quote]

    В статията пише 150?

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  24. 24 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#21:"shilliew"]Българин съм. Предпочитам да казвам грозната истина, отколкото красиви (розови) лъжи. [/quote]
    Коя е грозната истина - че не ставаме за нищо? Ти значи си един пророк на грозни истини за България. От много такива пророци като теб не остана кой да работи и да направи истината по красива. Продължавай с грозните пророчества за грозните истини. Можеш да се облечеш в черно за по голям ефект.

  25. 25 Профил на mad_ok
    mad_ok
    Рейтинг: 213 Любопитно

    Това игра4ка за шоколадово яйце ли е?Ама гръмко-500 ХИКС ЕЛ.

  26. 26 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Сърбите никога не са били в този тежък комунизъм като нас. Частния бизнес и инициатива не бяха така задушени както тук по съветски модел!

    Жизнь или Life - избор има.
  27. 27 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#8:"shilliew"]Сърбите си правят сметката...не като тук. Печелят доверието на чуждите компании с нормалните закони, желанието да се действа за общото благо, силният патриотизъм дори и между различните политически партии. Тук е една воняща на корупция комунистическа гъзодупка с лаещи помежду си нагли, безочливи и непукистки кучета.[/quote]

    Всъщност основната причина е силното събуване на гащи на сръбското правителство - данъчни преференции, заплати за работниците и т.н. Подкрепа от няколко милиарда долара за частна фирма - само да не реват след 2-3 години ...

    The best way to predict the future is to invent it.
  28. 28 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#15:"Софиянец"]Спре ли държавната субсидия за този завод, ФИАТ си заминава от Сърбия.[/quote]

    Абсолютно точно мнение!

    The best way to predict the future is to invent it.
  29. 29 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#7] от "Леми Килмистър":

    И смартове има в Америка. Хората минават на икономични модели. Ф500 е модерен и там.

    In debt we trust
  30. 30 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Тия, които се прехласват по Сърбия да си поговорят с някой по-интелигентен сърбин за мнението му за сръбската икомомика. Практически Сърбия е във фалит и само руснаците ги спасяват с заеми.. засега.

    The best way to predict the future is to invent it.
  31. 31 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#15:"Софиянец"]Сори, ама тия времена ние ги минахме преди 25 години.[/quote]

    Сори, ама да говорим с факти:


    [quote#0:" "]The factory, a 1 billion-euro ($1.3 billion) joint venture 67 percent owned by Fiat and 33 percent by Serbia, will use one-time government subsidy from the 2013 budget for 1,400 new hires this year and next to produce the cheaper model.

    The Fiat has pledged to hire 1,400 new workers ... for that they will get subsidies of 10,000 euro per every new worker and we have agreed that the company will use that money to produce a version of 500L for the (Serbian) domestic market[/quote]

    Така как звучи? Не толкова страшно както ти го описа

    Ей това българите сме големи песимисти!

    http://www.reuters.com/article/2013/03/25/fiat-serbia-idUSL5N0CH1I620130325

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  32. 32 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Излиза ,че 1 кола ще е 10000$!??! А мито ще има ли?

    Има някакво страхотно несъответствие между декларираните бройки за производство и за износ за година!

  33. 33 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#30:"virakocha"]Тия, които се прехласват по Сърбия да си поговорят с някой по-интелигентен сърбин за мнението му за сръбската икомомика. [/quote]

    Имам сърбин колега, млад човек. Лоша дума за Сърбия не съм чул! А българите все разправяме как България била най-големият кенеф на света

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  34. 34 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1809 Любопитно

    [quote#26:"Дразнител"]Сърбте никога не са били в този тежък комунизъм като нас. Частния бизнес и инициатива не бяха така задушени както тук по съветски модел! [/quote]
    -Вярно е ! -Обаче пък си "имаха" война, която ги върна ако не с столетие то с десетилетия назад ! -Пък ние от 1945 сме в перманентен мир и пак не сме цъфнали и вързали !

  35. 35 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Знам, че е извън темата, но някой спомня ли си защо Ровър се изнесе от Варна преди 15 години?
    Щот ако не беше....

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#33] от "Леми Килмистър":

    Питай го за Мишка, да видим как ще се изкаже...

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2959 Весело

    Все пак е Фиат, не Юго, за югото все още се говорят много вицове, американците забраниха продажбите на Юго след като вятър обърна едно на един мост. Иначе Фиат 500 се продава добре в САЩ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Любопитно

    До коментар [#17] от "gibi":
    Сърбите са били винаги толерирани от "братушките" да са преди нас. На нас не ни дават да правим коли за да не конкурираме москвичите! И ровъра във варна пак руските мекерета провалиха сакън да не ги задминем! [/quote]"
    Нещо по смешно не можете ли да измислите?
    Особено за ровърите.
    Верно, безгранична била фантазията и глупоста!

  39. 39 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#24] от "Каишков - Гласът на Америка":

    Да, осъзнавам, че говоря черни неща, окалвам България и не казвам хубави неща да вдигам достойнството на сънародника ми (като победата на Григор). Но хубавите неща са малко и са направени от обикновения човек, не от онези с властта и мутрите. Просто в България вече е много трудно някой да успее да измете абсолютно цялата висша клика по горните етажи...

    До коментар [#22] от "dobrich":

    Ти си още по-далече. За пример тук имам тенджери, произведени от двете държави. Кое мислиш, че е по-качествено?
    Да ти опиша развитието на икономиката в България след Първата световна война. Въпреки тежките репарации до 1944 година икономиката й развива по-добре от тази на ограбилите я съседи (подобно на Германия и Япония след Втората); комунистите два пъти съсипват и унищожават икономиката за кратко време - след 1944 и след 1989 (след 60-те години имаше поносима, но фалшива икономика с калпаво качество на производството - комунистите затвориха, изтребиха, изгониха интелигентите и желаещите); след 1989 - поредното разграбване от собствените ни "сънародници". Тези наши "сънародници" живеят ден за ден, не за десетилетие за десетилетие....

  40. 40 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#32] от "SSmart":
    Точно това ми направи впечатление и на мен!

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  41. 41 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 888 Неутрално

    В Сърбия има над 150 заеода за авточасти ? Щото до 2008г. докато Станиша се радваше на инвестиции бетон и цимент сърбите привличаха индустриални инвестициии

  42. 42 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Българите сме нация техническа и ще изнасяме за америката нашият световно известен чушкопек по 1 000 000 за една чушка и по 2 500 000 за две чушки. Ако чушкопеците ги правим скъпи тогава ще ги поръчаме в Китай с табелка - маде ин булгария. Сърбите нека си правят коли за лилипути, а с какво ще си пекат чушките наесен ?

  43. 43 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#36:"virakocha"]Питай го за Мишка, да видим как ще се изкаже...[/quote]

    Не ми разбра мисълтта. Редовно минавам през Сърбия и знам, че не са цъфнали и вързали.

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  44. 44 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Това поколение Фиат 500 вече е на 6 години. Продажбите му са минали пика на кривата. Затова сега е опитът за комерсиализация на американския пазар.

    Принципно не е твърде рентабилно да изнасяш малки коли през океана, защото се оскъпяват значително, а в случая цената е водеща.

    ФИАТ имат големи финансови проблеми, защото освен 500 нямат кола която да се продава. Трябва да изкарат кола от средния клас на пазара, само с 500 няма изкарат.

  45. 45 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    Смайваща е склоността на немалко българи да гледат на Сърбия с нескрита завист и да изпитват убеждението, че тя е непременно по-развита и благоденстваща... Какви са фактите. Сръбският завод на ФИАТ е субсидиран от държавата, като допреди няколко месеца тя не беше намерила пари, за да изплаща субсидията, тоест беше длъжник (!) на ФИАТ. Износът на автомобили е един от малкото поводи за надежда в общата структура на сръбския износ, който е, моля, запомнете, два пъти по-малък като стойност спрямо българския. Изобщо сръбските икономически показатели са много по-проблемни от българските, над 25% безработица, голям бюджетен сектор, изплащащ нереалистично високи държавни пенсии и заплати с външни заеми, нов публичен дълг за последните пет години от порядъка на 10 милиарда евро или задллъжняване средно над 2 милиарда евро годишно, спад на инвестициите, липса на реформи... Това е действителността и перспективите никак не са блестящи. Новото сръбско правителство отказва да реформира из основи порочните практики на досега управлявалите.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  46. 46 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#20:"Каишков - Гласът на Америка"]Нали точно Москвичи правехме в Ловеч, аланколу. Пак руснаците ти виновни, че "бизнесът" ни е бездарен.[/quote]
    Е, те заради такива каиши, като тебе сме на това дередже от ккрай време, та досега и во веки веков!

  47. 47 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2959 Неутрално

    А за Фиат 500, в Калифорния дори вече се продава електрическата му версия. Додж Дарт е Ланча, това са двата модела, които Фиат продава в САЩ. Фиат 500 е конкуренция на притежаваната от БМВ Мини. А за малки коли, много модели се продават и произвеждат в САЩ- Форд Фиеста, Шевролет Авео, Тойота Ярис, Хонда Фит (Джаз), ....

    Фиат и Крайслер са заедно от 4 години, Крайслер пък изнася за Европа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2959 Неутрално

    Форд преди десетина години внасяше Фокус от Турция, сега мисля, че купетата на вана им Транзит Конект все още се доставят в Турция.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 418 Неутрално

    ще е чудо да стигнем сърбите та камоли някоя друга страна от евромафията 10 години война водеха и пак с пъти имат по висок стандарт на живот от нашия а икономиката им се развива с огромни темпове

    Welthauptstadt Germania
  50. 50 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Истината е че без държавнит пари Фиат нямаше да влезе. Другата истина е, че утре може да си тръгне щото нищо не е дал.
    Третата е че Фиат уволни 5 хиляди в Полша и още сигуно толкова в Италия.
    На сърбите им желая успех и да върнат кредитите дето го взеха от Русия и Световната банка и ги дадоха на Маркиони преди да фалират...

  51. 51 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    след като изнасяше в САЩ "Застава Юго"
    ======================

    Преди години разглеждах едно такова Юго на търг във Франция .
    Разликата бе само че бе с грозните големи брони за САЩ
    А , никой не го купи на търга

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Това май също е и първия Фиат в САЩ от инспектор-коломбово време.

  53. 53 Профил на chocho2005
    chocho2005
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "Софиянец": Страшен коментар. Платиха, да. 8000 евро х 2000 работника(ако въобще имат толкова) са 16млн. евро. Инвестицията е около 700млн.евро, 200млн. от които са на сърбите(земята е държавна и 10г. без данъци). Нашия цех в Ловеч струва около 50млн. евро без земята. Ама докато има такива разбирачи като теб ще сме на този хал.

  54. 54 Профил на chocho2005
    chocho2005
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#50] от "Big_Villager":

    Италианците са дали само 500млн. евро. Нищо не е. Направо след няколко дни си тръгват.

  55. 55 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#38:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Нещо по смешно не можете ли да измислите?
    Особено за ровърите. [/quote]
    Мога бе, защо не! Булгаррено в Пловдив например!

  56. 56 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#54] от "chocho2005":

    Половината е приспадане на стар дълг на Застава, а останалите 250 са употребявана поточна от затворен завод в Италия.

  57. 57 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 542 Неутрално

    месечният износ на сърбия е равен на седмичният на българия.

  58. 58 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1334 Весело

    До коментар [#49] от "mikereto":

    Слушаш србско нали?

  59. 59 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Пълно е с тези Фиатчета в Лондон (8млн град).
    Карат ги, първо защото са най-добре изглеждащите от малките коли, доста по-евтини са от мини купъра, а и не се плаща такса център от £10 на ден.

  60. 60 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#35] от "Кирето":

    Ровър фалира преди доста години.
    Да не се бъркаш с ланд ровър или рейндж ровър? Това са други коли, ровъра фалира пради 10-на години.

  61. 61 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#42:"Ернесто"]Българте сме нация техническа и ще изнасяме за америката нашият световно известен чушкопек [/quote]
    Българските инженери са на много добро ниво. Когато са поставени в организирана и конкурентна среда те се представят по-добре от повечето си колеги, независимо от коя страна идват.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  62. 62 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    До коментар [#59] от "angelboy8008":

    Точно това е концепцията на този модел на ФИАТ като пазарен продукт, по-евтин аналог на Мини. Мини за хората, които не могат да си позволят Мини. Затова и сглобяването е в Сърбия, чиято индустрия не се слави с особено висока технологична култура.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  63. 63 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    До коментар [#59] от "angelboy8008":

    Извинявам се, не само сглобяването, но и значителна част от производството на целия автомобил.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  64. 64 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#23] от "Леми Килмистър":

    Такива фирми дето обикалят като пчелички от държава на държава да търсят колкото се може по-голяма субсидия, и като спре кранчето си тръгват, има много. Нокиа отвориха завод в германия, заради щедрото финансиране от федералното и местното правителство на НРВ, след което си вдигнаха чукалата и отидоха в румъния. Което предизвика меко казано недоволство у немците, които уж им бяха платили за до открият работни места. Седяха няколко години в румъния, и след като пресъхна гювеча там се изнесоха към тайланд. Ползата от подобни инвестиции е меко казано, спорна.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  65. 65 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1037 Любопитно

    Кога ще ги стигнем....сърбите?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  66. 66 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    За пустинята стават ли тези буболечки?

  67. 67 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#15:"Софиянец"]Спре ли държавната субсидия за този завод, ФИАТ си заминава от Сърбия..Такива заводи ли искаш и у нас? А ти склонен ли си от твоите данъци да се дадат по 7 000 евро на отворено работно място? И бтв, Събрия без заемите от Русия ще обяви фалит...толкова са им прекрасни познанията по финанси и толкова добре им работи икономиката.
    [/quote]

    По-добре да се субсидира завода на Фиат, отколкото "Топлофикация" или "БДЖ". При 20 милиона годишна загуба на "БДЖ" колко излиза субсидията на работник там?

  68. 68 Профил на avalanche
    avalanche
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#64:"DareDebil"]Такива фирми дето обикалят като пчелички от държава на държава да търсят колкото се може по-голяма субсидия, и като спре кранчето си тръгват, има много. Нокиа отвориха завод в германия, заради щедрото финансиране от федералното и местното правителство на НРВ, след което си вдигнаха чукалата и отидоха в румъния. Което предизвика меко казано недоволство у немците, които уж им бяха платили за до открият работни места. Седяха няколко години в румъния, и след като пресъхна гювеча там се изнесоха към тайланд. Ползата от подобни инвестиции е меко казано, спорна.[/quote]

    Да, а от друга страна ползата от инвестиции в Топлофикация е "безспорна"..

  69. 69 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#11] от "Леми Килмистър":

    Държавата плаща ли на практика тези работни тия работни места - плаща, ползата за държавата като цяло каква е - почти никаква. Спрат ли субсидиите тоя завод си заминава, Фиат има и без това свръхкапацитет в италианските и полските си заводи.

    До коментар [#21] от "shilliew":

    Хайде, моля те, стига стова възвеличаване на Сърбия. Иди там, виж какво е, поговори с някой местен и тогава коментирай. Сърбите са били много по-добре от нас преди, но в момента са тръгнали натам, откъдето ние вече се връщаме. Ако не са заемите от Русия да са фалирали досега. А нали се сещаш какво значи да те гепят руснаците да си зависим от тях.

  70. 70 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#64:"DareDebil"]Такива фирми дето обикалят като пчелички от държава на държава да търсят колкото се може по-голяма субсидия, и като спре кранчето си тръгват, има много. [/quote]

    [quote#69:"ugi"]Държавата плаща ли на практика тези работни тия работни места - плаща, ползата за държавата като цяло каква е - почти никаква. [/quote]


    Сърбите са правили коли и преди и изглежда пак ще правят. Прочетете оригиналната новина, не е толкова зле:

    http://www.reuters.com/article/2013/03/25/fiat-serbia-idUSL5N0CH1I620130325

    Субсидията се дава от държавата за да се произведат по-евтини коли за местният пазар т.е. парите се връщат обратно в държавата. 1.4 мил на 1 милиард инвестиция са нищо!

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  71. 71 Профил на Venelin Todorov
    Venelin Todorov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#15] от "Софиянец":
    Мислиш ли че субсидията надвишава надвишава приходите и ползите?

  72. 72 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Дневник, вие сте жалки. Цензурата няма нищо общо с демокрацията!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  73. 73 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Весело

    [quote#39:"shilliew"]в България след Първата световна война. Въпреки тежките репарации до 1944 година икономиката й развива по-добре от тази на ограбилите я съседи (подобно на Германия и Япония след Втората)[/quote]

    Четеш псевдо историческа литература и вестникарски лакърдии. Факта, че сме се развивали бързо не значи, че сме били по бързи в развитието си от изброените от тебе държави....

  74. 74 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Весело

    [quote#37:"Realist"]

    Все пак е Фиат[/quote]

    Вземи Фиат, че да те е яд....

  75. 75 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 675 Неутрално


    До коментар [#1] от "In my world": в сравнение с заемите които получава средно 2 милиарда на година печалбата от износа за Сърбия е хипотетична като се има предвид че в тези очаквани милиард и нещо поне 80% не са печалба,ако разбира се наистина ще
    имат износ.Като сложим и онова което фирмата Фиат ще си инкасира остават само работните места и то дотирани от държаватаМалко ме интересува Сърбия тази държавица нито е цъфнала нито завързала единственото и наследство от бивша Югославия е една гола грандоманщина

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  76. 76 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 675 Весело

    пп "150-те заводи за авточасти в страната. "Тия надминаха управляващите в македония.Колкото си по малък и незначителен толкова повече се надуваш досущ като жабите.150 завода ха ха вероятно имат предвид нещо като надомна работа.Толкова заводи няма и мерцедес.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  77. 77 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#70] от "Леми Килмистър":

    сърбите са правили коли по лиценз на фиат преди, да, а тази субсидия по никакъв начин няма да се отрази на цената на колите в сърбия, фиат ще ги продават на нормалната им цена за износ, а и огромната част от производството ще е за износ. Субсидията се дава за да се открият работните места и да се увеличи износа, не за да се продават евтини коли в сърбия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  78. 78 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#68] от "avalanche":

    и двете са еднакво спорни. При високи цени на парното и тока обаче, едни хора почват да наизлизат по улиците и да протестират, и обикновено са много повече от 5000 човека, колкото работят в тоя завод. Затуй тока и топлото са с регулирани и субсидирани цени.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  79. 79 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#7] от "Леми Килмистър":
    "Такива малки коли вървят ли на американския пазар"
    Докато бях там от европейските коли видях само немски и шведски (Волво). Италиански не видях ни една (Ламборджини и подобни сигурно има, но те пък са рядко, защото са много скъпи).

  80. 80 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Да продаваш малка кола в САЩ значи че си нещо малоумен.
    Първо, няма никакви предимства, а само негативи от притежанието и. Ни може да си прекараш няколко торби мълч с нея от магазина, ни нищо - една проста гъзовозка. Кола за апартаментни плъхове.
    Продават го като Abarth уж с хубав двигател и много икономичен, ама реално не може по чисто обективни прични да пробие в САЩ.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  81. 81 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 572 Весело

    [quote#77:"DareDebil"]Субсидията се дава за да се открият работните места и да се увеличи износа, не за да се продават евтини коли в сърбия.[/quote]

    Явно ти знаеш повече от Ройтерс

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  82. 82 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#81] от "Леми Килмистър":

    Не бих се учудил

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  83. 83 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    ... в САЩ термина "юго" се ползва за нарицателно за лимон или лошокачествена/дефектна кола/нещо. как ще се справят със ПР не е ясно ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  84. 84 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#80] от "Десен":

    Ма верно ли, а мини купър? Говориш за щатите за прелитане, те са бедни и селяни и карат камиони главно ... в ЛА или други метрополиси малка кола си е супоер удобство, не само че можеш да се завреш навсякъде ами и гори малко ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  85. 85 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 675 Весело

    До коментар [#83] от "ivanchoLA":Ем виж им снимката няма роботи няма конвейр трима с ръце на кръста се чудят на боята ,както аз се чудя това производители ли са или работници в сервиз за смяна на гуми ха ха ха

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  86. 86 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 507 Любопитно

    До коментар [#17] от "gibi":

    големи простотии ръсиш! И къде ги видя тия москвичи....Отдавна са част от историята. Завода е на Рено отдавна и правят Меган, Флюанс и Логан.

  87. 87 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Странни са ми някои разсъждения. Тези $2 милиарда ако се материализират са бруто продажби. Това не е печалба! При малките автомобили печалбата е доста ниска. А и колкото я има, тя си е на Фиат. Не е на Сърбия! Ако не плащат високи данъци .. Сърбия като държава нищо не печели. Дали са работа на 1500 човека ама Сърбия им плаща част от заплатите.
    А и това, че Сърбите правели коли и пак ще правят е абсолютна глупост - просто шият на ишлеме. Коли се произвеждат навсякъде по света. И често в доста тъпи държави. Това са поточни линии на които работят шерпи. Такива има в Мексико, Индия, Китай, Словакия, Индонезия ... бачкането на поточна линия не означава "правене на коли". Има 10тина дизайнерски центъра в света и там се правят парите. Не в Сърбия или България.

    California Über Alles
  88. 88 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#7] от "Леми Килмистър":

    С такива коли си ходят вътре в къщата от кухнята до басейна.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  89. 89 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Въпреки че, сърбите ще изнасят сапунерки за САЩ, то можем да им кажем едно браво!

  90. 90 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 696 Неутрално

    става дума за Фиат 500 L,
    това е кола ,неЩо като градска джипка ,
    а размерите и са по големи от средният клас С коли
    между осието е 2612 мм ,
    така 4е няма ниЩо обЩо със сапунерките фиат 500 ,

    и успех за сърбите , производството е било на три смени ,
    което зна4и пове4е работни места .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK