Частни интереси на турския бизнес са причина за проблемите за българските превозвачи, смята министърът на транспорта

Кристиан Кръстев

© Красимир Юскеселиев

Кристиан Кръстев



Става въпрос за частни интереси, които се защитават, завоалирани като административни мерки, така министърът на транспорта Кристиан Кръстев обясни по "Дарик радио" откъде са се появили пречките пред българските превозвачи от страна на Турция, които доведоха до двудневна блокада на границата. По думите му новите ограничения са били въведени след смяната на ръководството на турската асоциация на транспортните фирми.


Министърът смята, че вече има достатъчно гаранции, че проблемите ще бъдат изчистени и турската страна ще започне да спазва международните транспортни спогодби, по които е страна. Кръстев уточни, че ако не се намерят дипломатически начини за решаване на проблемите, българската страна ще предприеме реципрочни мерки, който да създадат затруднения на турските превозвачи.


До провеждането на срещата между министрите на транспорта на България Кристиан Кръстев и Турция Бинали Йълдъръм на 22 май в Лайпциг отпадат всички рестрикции спрямо българските превозвачи, каза от своя страна директорът на "Автомобилна администрация" Валентин Божков, цитиран от "Фокус".




Междувременно обстановката по българо-турската граница се нормализира, съобщиха от местната полиция. Чакащите на паркинги в Ямболска областта товарни автомобили вече са се изтеглили към ГКПП-Лесово. В участъка преди граничната зона вече няма опашка и струпване на автомобили.


Продължава изтеглянето на тежкотоварни автомобили от паркингите във вътрешността на Хасковска област към ГКПП-Капитан Андреево, съобщиха от Областната дирекция на МВР-Хасково. Създадена е организация за безпроблемното придвижване на камионите.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 684 Неутрално

    А интересите на българския бизнес, който и без това едвам диша...Държавата трябваше да се намеси малко по-рано, а не само
    да говори как разчита на малкия и среден бизнес да възроди
    икономиката..

  2. 2 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ще следим какво ще си говорите с Бинали Йълдъръм на 22-ри! Да не се окаже някой частен интерес от българска страна?!

  3. 3 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1416 Разстроено


    До провеждането на срещата между министрите на транспорта на България Кристиан Кръстев и Турция Бинали Йълдъръм на 22 май в Лайпциг отпадат всички рестрикции
    ==========================

    А след това не се знае - змае ли се ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  4. 4 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":

    Вижте коментар на съфорумец който е в бранша по темата:
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    21
    12:05
    18 май, 2013

    Отговор


    Разни дребни играчи рекетираха нашите министри. - цитат на коментар #17 от “Achille”

    Всъщност 1-2 едри играчи с подкрепа на още няколко дребни рекетираха правителството ни, защото се вживяха за необорим фактор- за 1-2г докараха бизнеса си до огромни размери за страната и сега искат да налагат те правилата. Само едната фирма организатор може да нареди в момента и 200 камиона, а не 100 или 50 и да не усети нищо- моментът е крив и товари почти няма в цял ЕС, камионите и без това стоят по паркингите, защо да не ги наредиш под 10% от своите пред Капитан Андреево, поне да си наложиш интереса? Странното е какво би станало, ако турците направят своя блокада, защото там фирми с по над 500 камиона не са 1-2. В момента само се създадоха проблеми на българите, които работят с Турция. Останалите 90% наши фирми, които обслужват турски дестинации, но не са и мислели да протестират, чакат на границата, не могат да пътуват, а турските им клиенти почват реакция да не искат да работят с българи. При това в Турция трудно се налага някой- в много заводи други освен турски камиони не се допускат да товарят. Разказвали са ми случай само веднъж да влезе в завод камион от ЕС(даже не български) и след това да привикат местните големци собственика да му обяснят не да работи с техните фирми(У нас това бихме очаквали.), но да работи с турци, а не да им взима хляба. Тъкмо се поналожихме на онзи пазар, взехме дестинации към Кавказ с турски транзит(Грузия примерно е любима на българските превозвачи.), а сега се натрисаме с проблеми.

  5. 5 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2731 Разстроено

    Тоя на снимката не става и за тираджия, а ние сме го сложили министър. Подписва безмислени споразумения за 3-4 дни вместо незабавно да въведе реципрочни мерки. Не знам дали изобщо ще успее да говори със Бинали Светкавицата или ще му пуснат някой третостепенен чиновник от турската делегация.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  6. 6 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":

    Още един коментар от същият ни съфорумник. Ще се чудя нашият министър какво ще договаря и какви реципрочни мерки ще вземе и за какво!

    Смешно изказване. Първо протестите ни са за това, че турците пречат на наши превозвачи да работят леко на ръба на закона и да подбиват цени, второ са организирани от има-няма 20ина фирми от поне 300, които работят с Турция(Вярно, едната от фирмите е с 1000 камиона близо и може да докара и 200 камиона на границата да висят.), трето само тия фирми реално имат проблеми с Турция. Викат за искани разрешителни за трети страни. Защо ли? Ами, често правят курсове с разрешително за превоз Турция-България и тук правят "реекспорт" за ЕС. Турците почнали да искат разрешително за целия курс до крайната точка, а не само до България, т.е. да се спазват международните правила, по които иначе хората с платено разрешително за пълната дестинация губят- платили са си лицензи. Нашите искат да влизат в Турция с пълни резервоари и да не зареждат гориво там, но турците къде зареждат, като тръгват с товар? Съответно при двойна цена на дизела в Турция нормално се вкарва ограничение да може да не буташ цена на тия, които плащат турски данъци и акцизи. Та такива неща са... В случая протестите са като Ковачки да строи 300 миньори и да обяви, че всички енергийни фирми(ВЕИ, ТЕЦ, АЕЦ и т.н.) искат друга държава да спре да му прави проверки на износа на въглища, а протестът му да се отрази като такъв на целия енергиен бранш

  7. 7 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":


    [quote#1:"pentuer"]А интересите на българския бизнес, който и без това едвам диша...Държавата трябваше да се намеси малко по-рано, а не само[/quote]
    По-добре късно, отколкото по-късно...
    Наистина, българската държева няма този рефлекс да се намесва своевременно в такива проблеми. Крайно време е да се научим на такива ходове, защото в противан случай българският бизнес ще продължава да бъде мачкан под път и над път. Добросъседските отношения са хубаво нещо, но не трябва да са в ущърб на когото и да било.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  8. 8 Профил на Achille
    Achille
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#7] от "widowmaker":


    [quote#7:"widowmaker"] Добросъседските отношения са хубаво нещо, но не трябва да са в ущърб на когото и да било.[/quote]
    Именно!

  9. 9 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#4] от "Achille":

    Нищо лично, ама чиляка от "бранша"... е протиФ фирмата с много камиони.Според него нЕма прблеми с Турция... а само една фирма нЯщо е гонена...Проблем нЕмат само филиалите на турски превозвачи отворени у нас.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  10. 10 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 634 Неутрално

    [quote#6:"Achille"]Викат за искани разрешителни за трети страни. Защо ли? Ами, често правят курсове с разрешително за превоз Турция-България и тук правят "реекспорт" за ЕС. [/quote]
    И тук- греда...Турция-ЕС и Турция-България е едно и също.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  11. 11 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 634 Неутрално

    [quote#9:"dzwer"]Проблем нЕмат само филиалите на турски превозвачи отворени у нас.[/quote]
    И малко инфо...Сюлейман има фирма в Турция и в България...Товари от Турция за България на турски камион...в България сменя камиона с български(па негов) и кара в ЕС с камион от ЕС...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  12. 12 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Проблемът е , че нашите шофьори работят за жълти стотинки като роби и подбиват цените навсякъде...сега вече имат право и на каботажни превози..

  13. 13 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Турция подписала ли е спогодби-подписала е! Спазва ли ги? Не! Като не спазва подписаното, какво рипа да става члена на ЕС!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  14. 14 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":
    Споко, Приятелю, този случай е част от Проекта на кризата , която вилнее днес .
    Най-важното е, ДПС да влезе в любимия за Цариград, формат на управление на Източна Румелия и Княжеството.
    Забрави Захари Стоянов и другите легенди на Съединенението...

  15. 15 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#1] от "pentuer":
    До коментар [#14] от "dimko":

    ТиА проблеми ги има веке над две гОдин...от лани не сА трЪпят.Ама нЕкои си клатеха краката и плашеха фирмите, че видиш ли ша развалАт достлука с комшиите ако протестират...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  16. 16 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    ДОБРО УТРО ! .... Събудихте ли се? Проспериращите държави правят държавен (соц) капитализъм и действат координирано като ИМПЕРИЯ (бизнес, власт, служби). Либерастеенето и мантрите за "свободния пазар" и "глобализацията" са за недоучили "лузъри". Не само България , но и ЕС трябва да са наясно , че са обградени от безмилостни икономически титани с имперски манталитет и похват.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  17. 17 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    [quote#4:"Achille"] камион от ЕС(даже не български) и след това да привикат местните големци собственика да му обяснят не да работи с техните фирми(У нас това бихме очаквали.), но да работи с турци, а не да им взима хляба[/quote]+++[quote#16:"t' Ankus"]Проспериращите държави правят държавен (соц) капитализъм и действат координирано като ИМПЕРИЯ (бизнес, власт, служби). [/quote]

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  18. 18 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Ха ха ама обяснение...нашето не са ли също частни интереси ,а не на баба Гицка !Да не живеем при соца. При капитализма си е така ..човек за човека си е вълк.За да има една държава достойнство и респект трябва да има в нея държавност и армия а не многобройна полиция. и тъпи управници.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  19. 19 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Весело

    ПП... впрочем този на свимката ,талибан ли е или минстър на страна членка на ЕС.Такива мърхолаци ли ще оправят проблемите ни ?

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  20. 20 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 970 Неутрално

    [quote#2:"Achille"]Да не се окаже някой частен интерес от българска страна?! [/quote]

    Ама естествено! За тези, които мразят не сямо себе си ами и майка си понеже ги е родила, непремено трябва да са виновни българите!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  21. 21 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 800 Неутрално

    [quote#19:"омбре"]ПП... впрочем този на свимката ,талибан ли е или минстър на страна членка на ЕС[/quote]
    да бе вярно, ако му сложиш чалма ще заприлича на полеви командир на талибаните.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23 Профил на ermahttt
    ermahttt
    Рейтинг: 402 Весело

    БЪЛГАРИЯ И БЪЛГАРИТЕ НАД ВСИЧКО.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на ermahttt
    ermahttt
    Рейтинг: 402 Весело

    БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#22] от "СВОБОДЕН":Дрън дрън по почерка те припознавам като гербераст.Тези искания на 34 депутати ако не съвпадат с обществената нагласа няма да се осъществят,сам знаеш това .Твоят ник не е Свободен а би трябвало да е Зарибен или по скоро Изгубен.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  28. 28 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#24] от "ermahttt":Мааалко трябва да се промени този възглас,а именно" България за българските граждани" .Така е по правилно .Другото е пропаганда.Америка за американците така е, въпреки ,че гражданите и са съставени от всички националности по света.Преди много години фашистите в Германия викаха подобно ... Германия над всичко.Видяхме как си гръмна кухата глава водача им.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  29. 29 Профил на ermahttt
    ermahttt
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#28] от "омбре":

    Ами вземи, че си гръмни и ти твоята.

  30. 30 Профил на ermahttt
    ermahttt
    Рейтинг: 402 Весело

    Ей омбре, хайде яхай магарето, слагай сомбрерото и дим да те нямааааа.

  31. 31 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    Това ,което правят турците е чиста форма на протекционизъм,но по много некоректен начин!

  32. 32 Профил на inostranets
    inostranets
    Рейтинг: 233 Гневно

    Ще напиша за последно пак становището по въпроса точно така както е:
    1. Българските превозвачи искат да влизат в Турция с по-вече от позволеното гориво което подбива пазара в РТурция.
    2. Българските превозвачи искат да влизат празни на Туıрска територия и да превозват ТУРСКИ товари за ТРЕТИ СТРАНИ БЕЗ ОГРАНИЧЕНИЯ.
    3. Достъпат на превозвачи от двете страни до пазара на двете страни е строго регламентиран със спразумение, българските превозвачи искат квота НАД това споразумение.
    4.За всичко това не е нужно да са затваря границата а просто да се даде на международния арбиртражен съд в Париж и там ще се види кой крив кой прав..
    5. На границата са 3-4 български фирми; а тези които са си получили разрешителните на време си работят и превозват товари,те също ругаеха тези които запушиха границата.
    6. Чий товар ще товарят и превозват тези ТИР-ве в България, чия стока след като Булгаристан не произвегда нищо друго освен курви? А курвите се возят не на ТИР-ве а на коли и автобуси...

  33. 33 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#30] от "ermahttt -защо да ме няма ?Тук съм и не си струва на такива сбърканяци като тебе да обеснявам.Обичта към отечеството ни се доказва по друг начин и не с лозунги.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  34. 34 Профил на kikoni
    kikoni
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Съобщиха:
    На Капитан Андреево в посока БГ-ТР са преминали 900 ТИР-а.
    В посока ТР-БГ реципрочно са преминали 500.

    kikoni
  35. 35 Профил на lacho22
    lacho22
    Рейтинг: 5 Неутрално

    1 Българските превозвачи искат да влизат в Турция с повече от позволеното гориво което подбива пазара в РТурция.
    Когато в България влизат турски стоки без мито те неподбиват ли пазара в България ? и като се има напредвит че при нас основно се внася кой е на печалба от тези двустранни отношения май е Турция 2 Нашето местоположение е стратегическо и ние трябва да го използваме с по голямо самочуствие
    3 При една блокада на турската гранница кой ще загуби в пъти повече .
    4 Ако блокадата бе направена примерно в Сърбия ( при подобни проблеми ) нямаше да има същият ефект

  36. 36 Профил на СВОБОДЕН
    СВОБОДЕН
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#27] от "омбре":

    НА БАБА ТИ ХУРКАТА Е ГЕРБЕРИСТ .
    ЧЕТИ НАЗАД И МОЖЕ ДА РАЗБЕРЕШ.
    СВБОДАТА И ЧЕСТНОСТТА СА КАТО ТАЛАНТА .
    ИМАШ ГО ПО РОЖДЕНИЕ .

    СВОБОДЕН
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на ermahttt
    ermahttt
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#36] от "СВОБОДЕН":

    Че, какво му разбира главата на този "омбре". Не се хаби да му обясняваш на този чугун.

  39. 39 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#37] от "ermahttt":Така е примата като тебе има нула интелект той не си служи с разсъждения защото са противопоказни за него.Просто те подминавам като напикан фас.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  40. 40 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#36] от "СВОБОДЕН":добре... може и да съм пресолил просто извинявай.

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  41. 41 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#36] от "СВОБОДЕН":извинявай .... това че не си гербераст ми е достатъчно,защото това понятие е събирателно за всичко отрицателно в политиката и общественият морал .

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  42. 42 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    А с интересите на нашите превозвачи какво ще стане? Техните не ни интересуват!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3758 Неутрално

    [quote#9:"dzwer"]Проблем нЕмат само филиалите на турски превозвачи отворени у нас.[/quote]
    А не трябва ли чуждите фирми да плащат по-големи данъци от нашите?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Нали уж ще решат проблема на българските превозвачи...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  46. 46 Профил на aaaa
    aaaa
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Къде е Сидеров да разреши проблема!

  47. 47 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Е! И? Как ще отреагира България?

    goblenka




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK