Трасето на магистрала "Хемус" може да бъде променено, потвърди регионалният министър

Екатерина Захариева

© Анелия Николова

Екатерина Захариева



Трасето на магистрала "Хемус" може да бъде променено, за да обслужва повече населени места, потвърди по БНТ появили се подобни информации служебният вицепремиер и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева. Според нея при предишното проектиране на новия участък от аутобана стремежът е бил той да обслужва основно Плевен и Велико Търново, а сега предстои да се прецени дали няма и по-ефективни решения.


Промяната на трасето може да стане при нови предпроектни проучвания. Старите са от периода 1992-1993 г. и не могат да се ползват за искане на финансиране от ЕС. Подготовката на проекта за автомагистрала "Хемус" ще бъде финансиран по оперативната програма "Транспорт" 2007 - 2013 г., а строителството на магистралата е предвидено през следващия програмен период 2014 - 2020 година.


В отговор на въпрос Захариева не се съгласи с твърденията, че служебният кабинет не се е справил с организацията на изборите, защото са останали проблемите с базата данни на ГРАО. "Работехме по вече приети закони и организирахме изборите според тях", добави Захариева.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 726 Неутрално

    "Подготовката на проекта за автомагистрала "Хемус" ще бъде финансиран по оперативната програма "Транспорт" 2007 - 2013 г...."

    Докато само говорят, а не правят нищо, срокът на програмата ще изтече.

    Вещица от Овнерог
  2. 2 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До всяка паланка-магистралка...
    Не са ли достатъчни скоростни пътища!

  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Хемус е упражнение по говорене... и нищо правене.

    А и какво ще му променят. Да вземат да го закарат проекта до Видин, после до Силистра, от там през Каварна и после във Варна. Да стане София - Варна 500км по магистрала

    Сегашното трасе си е екстра, само дето го няма.

  4. 4 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Магистрала ХЕМУС вече е без значение.Важното беше да се осигури удобна връзка за софиянци до Черноморието.Имат я.Сега ще се хвърлят усилия и средства за връзката с Беломорието-някои софиянци не харесват българските курорти,а е и по близко.Така че,за Хемус ще мислят следващите поколения,когато разберат,че държавата не трябва да се грижи само за удобство на столичани.

  5. 5 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Промяната на трасето може да стане при нови предпроектни проучвания... строителството на магистралата е предвидено през следващия програмен период 2014 - 2020 година[/quote]
    Татко ще ми купи колело, ама... За трасето не знам, но върху настилката хемуска (и тракийска) тук-там не би било излишно да се поработи! Зер подбалканският път е в пъти по-добро състояние, без да е магистрала...

  6. 6 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#4] от "papadok":

    Еми Боко щеше да я направи ,но ще видим след година .

  7. 7 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Тракия ще бъде уж скоро готова, но в по старата си част е разбита, а Хемус вече в по голямата и част е в руини...
    Иначе пари за проучване и проектиране може да се харчат..

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 941 Неутрално

    [quote#4:"papadok"]Така че,за Хемус ще мислят следващите поколения,когато разберат,че държавата не трябва да се грижи само за удобство на столичани.
    [/quote]
    О то дондуркането на столичани не е само свързано с магистралите. Обезлюзяването на България за сметка на София е факт, и ще продължи до тогава, докато софиянци не разберат, че и извън София живеят хора с проблеми с инфраструктурата и качеството на живот. Хората нямат дори канализация по селата и маките населени места, за пътища и тротоари изобщо няма да говоря.
    Изобщо пари за тези хора винаги няма, но за сметка на това за София винаги се намират.
    До тогава докато го разберат, София ще расте и дебелее от към население с всички свързани с това проблеми, а училищата по България ще продължат да се затварят и разрушават.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Тая па. Трасето ще води направо към Москва. Утре ще ни бъде казано...

    Ти за мен си Мики Маус!
  10. 10 Профил на nochkopenev
    nochkopenev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ще станем на по 50 години, докато я направят тази магистрала, че да мога да си ходя на Варна уикенда много по-бързо!

  11. 11 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Да са мислили мащабно, когато са проектирали магистралата...

    То и нито един проект във всяка сфера след 1944 година в България не е замислен както трябва. Такива като Фидоска, Станишката, Бойкото, Цвъкито, Сопола и още други политически халтури не могат да мислят за десетилетия, камо ли за петилетки...

  12. 12 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Само да има магистрала !

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  13. 13 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#4:"papadok"]Сега ще се хвърлят усилия и средства за връзката с Беломорието-някои софиянци не харесват българските курорти,а е и по близко.[/quote]

    Че кой изобщо харесва българските курорти? Тези дни гледах оферти и цените на хотели 3 и 4 звезди са надути два-три пъти спрямо същите в Гърция и Турция. Не мисля, че скоро ще ходя в български курорт...

    Иначе Хемус си е важна стратегическа магистрала за целият северен район и искрено се надявам да се осъществи. Само не разбирам какво му има на сегашното трасе и как искат да го променят.

  14. 14 Профил на jea38307395
    jea38307395
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Докато дойде реда на "Хемус" може вече да няма нужда от нея. Градове като Плевен и Ловеч започват да опустяват и подивяват, а всеки по читав вече е или в София или в чужбина. Така че магистрала за каруците на цигани и маргинали няма дужда да се строи.

  15. 15 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#4] от "papadok":

    а защо да не се грижи за удобствата на столичани и софиянци?!?

    за удобствата на варненци ли да се грижи?

    РЕФОРМИ !
  16. 16 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Нещо ни премятат, ми се струва...дали не са замислили Хемус след Ябланиця да кривне под Шипка и да се свърже с Тракия, а северна България да почака тате да и купи колело, но друг път...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  17. 17 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#8] от "traveler1":

    Няма значение дали софияци го разбират това. Проблемът е в т.нар. политици. Скоро след '90-та разбраха, че софиянци свалят и издигат правителства и от тогава до сега всеки който е на власт налива пари само в София. Останалите 70% български граждани кучета ги яли...

  18. 18 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    [quote#17:"Sinergy"] Останалите 70% български граждани кучета ги яли... [/quote]
    Останалите 30% по-скоро.
    Те 70% се населиха в София....

  19. 19 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако промените са прекалено големи и това удължи с много километри трасето, то пак ще е нерентабилно...

  20. 20 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Дано да се осъществи проекта ,той е много важен за северозападна България.

  21. 21 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    В нормалните държави хората строят пътища, които ги свързват с други държави. Тук правят магистрали от никъде до никъде. Вероятно управниците ни все още не могат да се отърсят от старата съветска традиция да се затруднява максимално достъпа до страната (съветските железни пътища бяха по-тесни от тези в останалия свят, та вразите да не могат да нахлуват с влакове).
    Това, което е нужно за северна България е път от Дунав мост към София, а оттам към Калотина и Кулата, защото това са най-натоварените транспортни трасета в страната (всъщност най-натовареното е към Свиленград, но за него чорбаджиите ни се надяват на някакви араби). По тези пътища през цялата година се движат големи товарни камиони, за разлика от шосетата към морето, които са натоварени за дв-три месеца. Изобщо магистрала до Варна е също толкова малоумно начинание, колкото и построяването на Дунав мост 2 край Видин.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  22. 22 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    А бе я стига с тия магистрали! По-добре оправете съществуващите пътища вместо да строите нови.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  23. 23 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 619 Весело

    До коментар [#9] от "stonedridah1":

    Ако стане това и Плевен и Русе ще ги огрее....

  24. 24 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1291 Гневно

    Ако някой си мисли, че евентуалното правителство на Опустошарски ще тръгне да строи Хемус - груба грешка.
    Имитация а правителство може само да имитира работа без реален резутат.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  25. 25 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 521 Гневно

    Ужас, само харчене на пари на вятъра! Тая магистрала няма как да мине през други важно градове в северна българия защото просто такива липсват освен Плевен и В. Търново (и Варна като крайна точка)! Не виждам какво трябва да се променя на трасето, Полски Тръмбеш и сега си е добре без магистрала! Започвайте да строите, а не да се чудите как да откраднете още пари!!!

  26. 26 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#22:"Bulgarische Motoren Werke"]По-добре оправете съществуващите пътища вместо да строите нови.[/quote]
    Аааааа,
    а аз къде ще си карам ЗАЗ-а?

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  27. 27 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#15] от "Rage Against":

    Не, за удобствата на всички българи. Освен по оста София - Слънчев бряг, българи живеят и на други места в България....

  28. 28 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#17] от "Sinergy":

    [quote#17:"Sinergy"]...Скоро след '90-та разбраха, че софиянци свалят и издигат правителства и от тогава до сега всеки който е на власт налива пари само в София.
    [/quote]

    Ами изводът е набива в очи. Трябва и другите да свалят някое правителство. Детето трябва да заплаче майка му да му даде.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  29. 29 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    [quote#21:"bravo"]Изобщо магистрала до Варна е също толкова малоумно начинание, колкото и построяването на Дунав мост 2 край Видин.[/quote] Има и верни неща в поста ти но : първо - за руските железници си направи справка по тесни ли са или по широки и второ квалификацията която си дал в цитата се отнася в пълна степен за твърдението ти .

  30. 30 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#4] от "papadok":

    София не е България.
    За мен лично е по-важно да има връзка Бургас-Варна чрез АМ "Черно море". А пък основната цел на АМ "Хемус" е връзка на целия северен централен и североизточен регион със столицата и пътя за западна Европа, а не защото софианци щели да ходят по-бързо до Варна на море.

    Fortuna favet fortibus.
  31. 31 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 425 Неутрално

    По-скоро ми се иска вместо магистрала, да се построи един скоростен релсов път. София - Варна за час и трияесе минуте...кеф

  32. 32 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Разгеле. Магистралата следва да минава по-близо до Русе, отколкото до ВеликоТърново. Русе е три пъти по-голям, а и така ще има по-добра връзка с Дунав мост.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  33. 33 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    [quote#2:"Мoni56"]До всяка паланка-магистралка...
    Не са ли достатъчни скоростни пътища! [/quote]
    От разходките ми този сезон из страната освен в региона на Дупница и Благоевград на всякъде трафика значително е намалял през последните години и хората карат със скорост която да им носи икономии на гориво, не си спомням някога с 90км/ч да съм изпреварвал S-класа или порше кайен s.

    Та ако бензина поскъпва, заплатите намаляват и безработицата расте се питам на кого ще са нужни магистралите? За логистаката на немския търговски картел са достатъчни и пътища с 1 платно !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    [quote#17:"Sinergy"] и от тогава до сега всеки който е на власт налива пари само в София[/quote]

    Това естествено са глупости в стил гледам в тавана и правя заключения!

    В бюджет 2013 например е заложена субсидия от 285 милиона за София, която е с население от 1 241 хил. или по 230 лева на "софиянец". Във Варна живеят 334 хил и субсидията е 84 508 хил.лв. или 253 лева на "варненец".

    Апропо такива са повечето от "умните" мисли в този форум!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1198 Весело

    До коментар [#26] от "Депутат 241":
    Аааааа,
    а аз къде ще си карам ЗАЗ-а?"

    Тия машини и водачите им са си само за село.

  36. 36 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1124 Любопитно

    Да не би пък, нЕкой да си е купил повече нивички на безценица и сега да иска да удари кьоравото....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  37. 37 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#9] от "stonedridah1":Все пак ще води до някаква определена точка,защото сега води до никъде.Иска ни се да е до САЩ,но няма пари за моста над Атлантическия океан.

  38. 38 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#33] от "comandante":

    Пак "умни" мисли изказани със замислен поглед вперен в тавана!

    Количество горива изкупени на 100 домакинства:
    2001-ва - 7 379 литра
    2005-та - 8 646 литра
    2008-ма - 13 671 литра
    2012-та - 15 494 литра.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  39. 39 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#32] от "Nikolay UK":

    Най-добре ще да е да има магистрала Русе-Шумен-Варна и още една Русе-В. Търново-София. Предимството на Русе е, че е на голяма плавателна ръка, която има директна връзка със западна Европа. Има и мост над р. Дунав. Тази комбинация (и факта, че двумилионен Букурещ е на 60 км.) и два основни пътя към вътрешността на България може да направи Русе основен център за доставки от и към Европа.

    Fortuna favet fortibus.
  40. 40 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#32] от "Nikolay UK":

    абе тая магистрала ще се суче като червей, ясно е.
    За неразбралите да поясня - пътя (бъдеща магистрала) Русе-Свиленград, ще се пресича с Хемус някъде около Търново. Магистрала Хемус свързва София и Варна по default. Ако някой областен град остане на 20 км. встрани, не е болка за умиране. Няма смисъл магистралата да ходи до Плевен и Русе, а после да се суче към ВАРНА.

    седеньето го зголемува задникот
  41. 41 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ламбо":

    Русе - Шумен е планиран 4-лентов път, шумен-варна е магистрала. Русе - Велико Търново ще е част от скоростния 4-лентов път Русе - Свиленград. Тези два пътя да не се бъркат с нуждата от магистрала Хемус.

    седеньето го зголемува задникот
  42. 42 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#30] от "Ламбо":

    АМ Черно море също е належаща и нужна магистрала - на север от Варна може да се продължи като скоростен път към Констанца, а на юг от Бургас - скоростен път към Малко Търново.

    седеньето го зголемува задникот
  43. 43 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#41] от "Пипера е много лют":

    Така де, гледайки картата на всеки ще му стане ясно, че е неизгодно магистралата да минава през Плевен и Русе, а просто трябва да има разклонения към тези градове с възможност за бързо придвижване.

    Основния проблем с изграждането на инфраструктурата е икономиката. България не произвежда почти нищо във високите технологии с голяма себестойност. Хубаво, ще построим инфраструктура с европейско финансиране, ами след десет години нали някой трябва да поддържа всичко изградено. Трябва да има твърд и ясно обоснован план, който да се следва от всяко правителство.

    Fortuna favet fortibus.
  44. 44 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Весело

    [quote#43:"Ламбо"]Основния проблем с изграждането на инфраструктурата е икономиката.[/quote]

    аз затова бих заложил на хеликоптерния транспорт - не изисква голяма наземна инфраструтура, като има нужда, се купуват нови машини, като няма - не се купуват, въздуха за летене си е безплатен.

    седеньето го зголемува задникот
  45. 45 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#35:"dedo pepo"]Тия машини и водачите им са си само за село.[/quote]
    Ей, деде, недей да обиждаш ширпотребата на СССР!

    п.п. Само половината oт 3.000 km аутобани (motorweys) във Великобритания са осветени.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  46. 46 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#44:"Пипера е много лют"]въздуха за летене си е безплатен.[/quote]
    Забравяш може би за въздушните коридори и службата, която ги управлява...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  47. 47 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#4] от "papadok":

    Софиянци ти нацъкаха минусите ...

  48. 48 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#27] от "borvil":

    е никой не ги е оставил на калдъръм тези останали градове...
    освен това, България е малка и бедна и скапана ориенталска страна, населена със скапан материал. не мисля, че е задължително да сме опасани с по 2 магистрали на север и юг от Стара Планина, след което поне още 2 магистрали да пресичат Стара Планина от север на юг. нека първо материалът да стане модерно гражданско общество, което ненавижда корупцията, след това ще си намерим пари да си построим модерна инфраструктура...

    РЕФОРМИ !
  49. 49 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    [quote#39:"Ламбо"]Най-добре ще да е да има магистрала Русе-Шумен-Варна и още една Русе-В. Търново-София. [/quote]И аз за това си мисля, само, че смятам, че е по-добре отсечката да бъде Русе-Плевен-София. Плевен е поне с 50% по-голям град от Велико Търново.

    Търново може да се свърже със скоростен път с Русе и то такъв се предвижда да започва от Свиленград.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  50. 50 Профил на Lavinia
    Lavinia
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#8:"traveler1"]докато софиянци не разберат, че и извън София живеят хора с проблеми с инфраструктурата и качеството на живот[/quote]

    Какво разбират или не разбират софиянци няма много значение (казвам го като несофиянка). На изборите резултатите от София бяха доста интересни, само че останалата част от България реши да даде висок процент на Волен. Честита нова триглава коалиция и търпение, докато дойде нещо малко по-малко лобистки ориентирано.

    А магистралите не обслужват само софиянци. Всъщност извън туристическия сезон много повече бургазлии щъкат между двата града.

    "Whenever things were frightening, it was a good idea to measure them"
  51. 51 Профил на rio_tinto
    rio_tinto
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#4] от "papadok":

    ква простотия си написала само

  52. 52 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ако Хемус е нещо различно от София-В.Търново-Варна никой няма да я ползва. Ще се ползва София-Бургас-Варна и ще се стига по-бързо и по-евтино.
    София-Бургас е 360км (Тракия) и Бургас-Варна е 103км (Черно море), общо 463км София-Варна.
    Хемус е 433, ако го направят по нормалния път (София-В.Търново-Варна), но ако решат да я вият през Плевен и Русе ще стане повече от колкото София-Варна през Пловдив-Ст.Загора-Бургас и няма кой нормален да я ползва.
    Хемус няма да стане през следващите 20г. даже и утре да я почнат, а ако някога стане, ще е по най-краткия и евтин начин (София-Търново-Варна).

  53. 53 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#28] от "simval":

    Те са си опекли нещата с другите. Ето за пример Пловдив, който беше бастион на синьото движение в началото на прехода. Вторият по големина град и реално най-малката община... напълно изкуствено разделен на Община Родопи и Община Марица, само и само да е по-разпокъсан и парите да не пристигат в бюджета на Община Пловдив. От там и разните му драми и референдуми в последните години за присъединяването на села към Община Пловдив.

    Варна от друга страна затънала в ла*на от съвместното дългогодишно управление на Кирчо и ТИМ. В Плевен са останали половината от жителите - повечето са в София или чужбина. Там резултата е пряко виновен Румен Петков. Свилен с Лечков няма какво да го коментирам. Велико Търново беше частна собственост на Георги Вълев, който обаче влезе в затвора и май тръгна да разпродава разни неща - се си покаже в бъдеще. Добрич - отново ТИМ. Народа в тези градове/области е обезверен и гледа да избяга на някъде.

    Единствените областни градове които дърпат напред са Стара Загора, Бургас и може би Русе.

  54. 54 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#21] от "bravo":

    Аз нямам нищо против арабите и турците да построят скоростен път между АМ Марица и Русе. Така ще се разтовари огромна част от транзитният трафик, а нека пътя си е платен - който иска да го ползва, който не да минава по дублиращото трасе. Дунав Мост 2 е много добра идея за целият северозападнал регион, но трябва да се направи магистрала или поне скоростен път с връзка на Ябланица и Хемус. Румънците също трябва да се натиснат да спрат да се ослушват и да си оправят инфраструктурата от тяхна страна. Ако това стане, Дунав Мост 2 ще се превърне в много важна стратегическа точка за страната.

  55. 55 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 572 Неутрално

    На Русе му трябва един скоростен път Русе-В.Търново(там връзка с Хемус)-Ст.Загора(там връзка с Тракия)-Свиленград, но там е проблема тунела под Шипка(едни 2млрд лева), така че има два варианта да се намерят пари за там.
    Първият е да се стовари достатъчно голям астероид от злато в рамките на държавата(не много голям пък, че ще ни избие) и втория, но по-малко вероятния, да го построи Катар/Бахрейн/Кувейт и да е платен, при което чичката Русе пак няма да го ползва, щото нищо не остава от заплатата от €200 където я взима сега.

  56. 56 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#13] от "Sinergy":

    Ами какво да му има - написано е, обслужва Плевен и Търново.
    Трябва да има приоритет или по-бързо пътуване София-Варна или по-добро съобщение за градовете в северна България.
    Има реален риск ако трафика подмине голяма част от градовете, те допълнително да се обезлюдят.

  57. 57 Профил на Lavinia
    Lavinia
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#55:"angelboy8008"]да се стовари достатъчно голям астероид от злато[/quote]

    Нищо няма нужда да се стоварва - златото си е под планината. Направо вадим и го слагаме вместо асфалт

    "Whenever things were frightening, it was a good idea to measure them"
  58. 58 Профил на i12805
    i12805
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Вероятно терените по сегашното трасе вече са изкупени от доверени хора на предишните власти и трябва да им се удари една балтия. И да мине през терените на нашите хора.

  59. 59 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#25:"Моди трий нищо да не остане!"]Не виждам какво трябва да се променя на трасето, Полски Тръмбеш и сега си е добре без магистрала![/quote]

    Принципно в сегашният си вид минава през села от Община Полски Тръмбеш, но си прав, че като цяло не им трябва магистрала. Въпросът е обаче, че ако остане така както е сега, селата в тази община ще имат възможност малко да се развият и дръпнат малко. Велико Търново съответно си остава на около 20 км. от магистралата и има връзка с пътя Стара Загора - Русе, който е в много добро състояние (построен едно време от врага на народа Костов и почти не е мръднал до сега). Погледни АМ Тракия - почти всички големи областни градове през които минава са на 10-20 км. от самата магистрала - Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол. Никой не се е оплакал и никой не е казал, че е изгубил понеже магистралата не минава на 1 км. от града.

  60. 60 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#34] от "tribiri":

    Колега, регионите не се развиват с наливането на едни пари от пусто в празно. Това е същата простотия като еднократната помощ, която сега мислят за социално слаби ученици. Регионите се развиват с дългосрочни стратегии, планове, субсидии за бизнеса там и децентрализация. Всичко това липсва в провинцията от години.

  61. 61 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#10] от "nochkopenev":

    Тоя който е вече над 50 си мисли за 90-те и дали ще може да кара въобще
    Иначе Варна-София си е една мъка, осеяна с камери, безумни ограничения и вечното Великото Търново с ремонтите, обходите и тапите...

  62. 62 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#51:"rio_tinto"]ква простотия си написала само ..

    Елементарното възпитание предполага уважаване на чуждото мнение.КВА няма в българския правопис .

  63. 63 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 603 Неутрално

    [quote#34:"tribiri"]Варна живеят 334 хил и субсидията е 84 508 хил.лв. или 253 лева на "варненец"[/quote]
    Във Варна не живеят толкова. То вярно, че и в София резултатите от преброяването не са точни, там нямам идея, каквое станало, но във Варна имат такова ПРЕЗАСТРОЯВАНЕ, всяка кучешка колибка беше съборена и отгоре и построен 5 етажен блок.... и в момента продължава да се строи, нищо че е много по-малко от преди ...нищо чудно какво се твърдеше преди години, че презлятото сигало до 800 000 населението... задръстванията по градките улици са ужасни.

  64. 64 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    Не знам трасето дали ще бъде променено, но определено строежът на магистралка Хемус ще бъде "замразен" за дълго , след като прережат лентичката при Белокопитово....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  65. 65 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    [quote#59:"Sinergy"] пътя Стара Загора - Русе, който е в много добро състояние (построен едно време от врага на народа Костов и почти не е мръднал до сега).[/quote]
    Особено в "добро състояние" е отсечката от преди разклона преди Бяла до Дунав мост.... такава езнам от 1957 година....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  66. 66 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Гледам, гледам и не виждам министър, а министърка!?

  67. 67 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#40] от "Пипера е много лют":

    Да, но единствения проблем е, че границата ни е на река Дунав и Русе се намира точно там! Може би предлагаш от В. Търново да се превозва всичко със самолет до Русе? Ама във В. Търново няма летище, а и контейнерите не се събират в нашите самолети. Ако ви се е случвало да пътувате по пътя Русе - София - границите със Сърбия, Македония и Гърция, ще видите колко ТИР-ове преминават в участъка след разклона за В. Търново. Не мога да приема това за второстепенен път и да е излишен. Освен ако някой няма лудата идея товарите да минават през Варна, оттам пътя Разград - Русе.

  68. 68 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#67] от "ikar_01":

    ако погледнеш картата, ще ти стане ясно преди да пишеш

    седеньето го зголемува задникот
  69. 69 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#68] от "Пипера е много лют":

    Пътувам всяка година по няколко пъти и знам както картата, така и обстановката по пътя.

  70. 70 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#65] от "boby1945":

    Боби, аз съм от този край, но честно казано от години не съм пътувал Бяла - Русе (в момента живея в Пловдив и ми е далечко). За пътя между Бяла и Търново обаче съм сигурен, че е много добро състояние. Последно ми се видя доста странно кръстовището на Бяла (идвах от Попово), но май след това нещо го ремонтираха. Не вярвам обаче състоянието на пътя между Бяла и Русе да е чак толкова зле. Опасен може би, но все си мисля, че настилката трябва да е ОК. Моля поправи ме ако греша.

  71. 71 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#69] от "ikar_01":

    тогава ще ти стане ясно като прокараш по картата една сравнително права линия София - Варна, и отчиташ релефа. Това ти е Хемус. Тук Русе е непричом - то е различен коридор, начало на скоростен 4-лентов път Русе -Свиленград, който се пресича с Хемус около Търново. Скоростен път Русе-Разград-Шумен може да поеме и да улесни увеличения трафик на румънски туристи към морето. Ако трафикът на ТИР-ве много се засили, може и трябва да се помисли те да се качват на жп-платформи, или дори за цялостна реализация на интермодални контейнерни терминали - цяла Европа оптимизира транспорта си за 40-футови контейнери, и ние трябва да го мислим натам.
    За летищата - до Търново има действащо гражданско летище, а летището до Русе си струва да бъде отворено, но няма кой да го направи. Това е защото тук фокуса е сложен върху личния транспорт - коли и камиони, а не публичния - влакове и самолети.

    седеньето го зголемува задникот
  72. 72 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#70] от "Sinergy":

    Пътя от Бяла, след търкалото, до Русе е много тесен за трафика който се търкаля по него, с недобре поддържана настилка.
    Да не говорим че 4-5 км преди Моста на Дунав минава през населеното място Русе, където щъкат граждани, с ограничения на скоростта на места до 40 км./час...
    Е този участък трябва първо да приведат в ред съобразно трафика...... после да мечтаят за тунели под Шипка.....

    Разбира се има и опция да забранят тирове от Турция да минават през България!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  73. 73 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#72] от "boby1945":

    Еми значи трябва да направят някакво околовръстно на Русе до Дунав Мост... странно, че до сега не съм чувал за такъв проект (правят Габрово, Враца, но не и Русе), а трафика очевидно го налага. Дано да се сетят по-скоро. Иначе Бяла-Русе е най-добре ако наистина шейховете вземат да направят някакъв скоростен път, но ме съмнява да стане скоро. Другият вариант е разширение на пътя Търново - Русе на такъв с 4 ленти, но в този вариант май цялото финансиране трябва да е от държавата, а тя бедна

  74. 74 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 517 Весело

    Напрейте го на зиг-заг.
    То си има пътища, които се строят да отиват от селото до аФтомагисралата, а не аФтомагисралата да отива до селото.
    Не знаехте ли ?

  75. 75 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#73] от "Sinergy":
    Не знам, но определено трасето през Русе до Моста на Дунав е правено без да се мисли, някъде има "развръзки", на други места менива покрай къщите на хората, затова и ограниченията по скорост. При това си е широк почти "магистрален" тип път...
    Защо така е направен, кой ще ти каже?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  76. 76 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1514 Неутрално

    До коментар [#72] от "boby1945":

    Гербаджийски път, какво да го правиш.

    Обичам да грухтя и плюскам.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK