Данаил Папазов иска да спре приватизацията на "БДЖ Товарни превози"

Данаил Папазов иска да спре приватизацията на "БДЖ Товарни превози"

© Мария Съботинова



Процедурата за приватизация на "БДЖ Товарни превози" най-вероятно ще бъде прекратена. Това заяви новият министър на транспорта Данаил Папазов, след като пое поста от предшественика си Кристиян Кръстев. По този начин ще се спасят работни места, каза Папазов.


По думите на Папазов, цитирани от пресцентъра на министерството, в момент, в който България изпитва остра нужда от работни места, ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници. Новият министър обаче подчерта, че няма да предприема прибързани действия, а първо ще направи анализ на ситуацията.


При течащата в момента втора процедура за приватизация на "БДЖ Товарни превози" оферти от кандидатите се очакват до 10 юни. На приходите от тази продажба се разчиташе да бъде изплатен кредитът към германската KfW, която финансира покупката на дизеловите мотриси "Сименс". Първата процедура беше прекратена, защото в нея остана един-единствен кандидат. При втората изискванията към потенциалните инвеститори бяха значително смекчени.


Данаил Папазов съобщи още, че ще работи усилено за решаване на проблемите на българските превозвачи, а с екипа си ще бъде готов в края на следващата седмица. Служебният министър Кристиан Кръстев каза, че наследникът му е изключителен професионалист и експерт и се радва, че точно той оглавява Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    оле, боже, идиотщини на всеки фронт

  2. 2 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Така трябва.

    Честита ви новата "1984"-та
  3. 3 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Данаил Папазов иска да спре приватизацията на "БДЖ Товарни превози" ?????
    И откъде ще вземе 700 милиона да разплати дълговете на БДЖ? Със заем? Честито ни ново правителство!

  4. 4 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 506 Весело

    Правилно, каква ти приватизацията без ... релси !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  5. 5 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Т.е. част от данъците ни ще продължават да отиват за поддържане на командно дишане трупа на БДЖ.
    Аман от комунисти, аман от такива спасители!

  6. 6 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgi_val":

    [quote#3:"georgi_val"]И откъде ще вземе 700 милиона да разплати дълговете на БДЖ?[/quote]

    Откъде, от нашия джоб.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  7. 7 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    За един комунист приватизация е мръсна дума. Естествено само ако не става въпрос за продажба на наши момчета.

  8. 8 Профил на Кирил Върбанов
    Кирил Върбанов
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Що за глупост?! Новите зорлем ли искат да си подпишат оставките?
    България е единствената страна в света, в която железниците са на загуба. Работни места ли? А над половин милион дългове?
    Заем или от нашите джобове?

  9. 9 Профил на real_money
    real_money
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Дневник", този на снимката е бившият директор на пристанище Бургас - А.Бояджиев по времето на БСП. Поздрави.

  10. 10 Профил на ihaveu
    ihaveu
    Рейтинг: 443 Гневно

    Ще се спасят работни места? А е по-добре държавата да налива пари в едно нереформирано и губещо предприятие!? Ужас!!!

  11. 11 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1212 Гневно

    До коментар [#2] от "Защотака?":

    Не, не трябва така. Не може на конкурентен пазар (товарния ЖП превоз) да съществува държавна субсидирана компания. Това е не регламентирана държавна помощ. Хранилка за определени хора. БДЖ Товарни превози трябва да се продаде и да стане частна компания. А БДЖ пътнически превози трябва да се реформира, така че да не се налага да и се плащат субсидии плащани от нашите данъци включително и от данъците плащани от автобусните превозвачи. Не може едни частни рентабилни предприятия да издържат неефективен държавен гигант - хранилка за определени хора.

  12. 12 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Въй за 3 минути 15 минуса. Защото одобрявам неприватизирането на БДЖ.
    Хм.

    Честита ви новата "1984"-та
  13. 13 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgi_val":
    Ми дай да го продадем и после новия собственик да "изплюва" по 600-700-1000 работника на година, от които в дългосрочен план икономическият ефект е по-негативен от натрупаните от БДЖ дългове. Ама разбирачи... преди няколко години АЕЦ-а беше на загуба май за 1 период... дай и него да го продадем... и плажа и той защото няма концесионери....

  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1329 Весело

    До коментар [#12] от "Защотака?":

    [quote#12:"Защотака?"]Въй за 3 минути 15 минуса. Защото одобрявам неприватизирането на БДЖ.
    Хм. [/quote]

    B грешния форум си, пич. Пробвай в този на "Дума" или на news.bg...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  15. 15 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Не виждам промяна спрямо това, което правеше служебният министър Кристиян Кръстев. Затова реакциите във форума са ми странни.

  16. 16 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#7:"balkantourist"]Естествно само ако не става въпрос за продажба на наши момчета. [/quote]

    За момента БДЖ е твърде скъпо, няколко години ще го точат и като се обезцени тогава.

  17. 17 Профил на georgisz
    georgisz
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Хаааайде, пове4е кредит на доверие от мен - НЕ!

  18. 18 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1427 Гневно

    Орешарски, сменяй!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  19. 19 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#11] от "Симо":

    Не ми се спори с промити мозъци. Само ще кажа, че това е отрасъл от значение за националната сигурност. Май последният не продаден. Така че тия доводи за свободен пазар си ги сложете на едно друго място.

    Честита ви новата "1984"-та
  20. 20 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално




    [quote#13:"encor3"]Ми дай да го продадем и после новия собственик да "изплюва" по 600-700-1000 работника на година[/quote] чакай бе човек, що пък ще ги "изплюва"? ами тогава дай да разширят щата, та да храним още хрантутници, а?

    Доброто е заразно
  21. 21 Профил на Ivan Donchev
    Ivan Donchev
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не е истина , можеше например по завоалирано да го каже, или да се допита какво да говори до Моника, още от първия час тръгнаха с наглостта си, не знам докога ще ги търпим тези, които отнемат най-хубавите години от живота ни!

  22. 22 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тоя нормален ли е? Пазара му казва че това което прави БДЖ не е нужно на никой, трябва да се приватизирва. Аман от комунискически икономисти.

  23. 23 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ако е вярно, че БДЖ са изтървали огромни превози от СОМАТ, защото не са изпратили оферта, е по-добре да се спре продажбата на Товарни превози. Явно на някои им се иска държавата да хариже поредна златна кокошка след Нефтохим, БТК, ЕРП-та.... Няма частна фирма, която да продаде транспортното си поделение по време на криза, всеки ще се опита да изчака събуждане на пазара.

  24. 24 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Този кораби в пристанището ли управляваше ???
    Или само е наблюдавал ??...

    BIG AL
  25. 25 Профил на vitbg
    vitbg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нагъл популист! Да спасим 1000 работни места като вземем пари от милион и половина работещи данъкоплатци!

  26. 26 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#11] от "Симо":
    Сега остава да кажеш и как ще се реформират Пътнически превози, за да не получават субсидия, но с уловката, че трябва да запазят социалната си функция, с други думи ниските цени, за да могат мнозинството от хората с по 100 евро доходи на месец да могат да пътуват.... Аз не за министър на Транспорта... за Нобелов лауреат ще те номинирам.... И една подсказка няма държавни пътнически превози в Европа, които не са субсидирани.....

  27. 27 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 506 Неутрално

    БДЖ -Товарни превози има бъдеще ,и като държавна фирма .Но тук е голямият въпрос,Кои ще управлява така ,че да защити държавната собственост,да получи растеж и да запази работните места .Има мениджъри но дали ще попаднат на тях..ще се види.

  28. 28 Профил на zarco
    zarco
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#19] от "Защотака?":

    Кажи сега и каква е връзката между националната сигурност и БДЖ. Сигурно като ни нападне Македония и трябва да си превозваме войниците с влак натам. Те път докато стигнат с 50те км/ч, които БДЖ развива и Македония ще ни е завладяла :Д

  29. 29 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#19] от "Защотака?":

    При товарните превози вече има поне 5 частни фирми, които са доста добри и БДЖ масово губи товари (така както и хората се отказаха от пътническите му превози и минаха на автобуси).

  30. 30 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#20] от "dogwoman":
    Дай ми пример за приватизирано предприятие, което е уваличило и/или запазило щата... Може и да намериш, а сега въпроса с повишена трудност е предприятие с дългове подобни на тези на БДЖ да запази персонала си...както се казва "А дано, ама надали"

  31. 31 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 514 Весело

    То хубо всички искат приватизацията. И после ?
    Взема я частника и кво ? Ще стане по-евтино щото ще бъде по-ефективно. Нъцки. В цените на продуктите ще ви се добави още процент от по-високите цени на превозите. И сумарно тоя процент, който ще изплатите ще бъде далеч над необходимите сега 700 милиона.

  32. 32 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Иска да я спре ли приватизацията,или иска да я спре докато решат кой да е новият приватизатор.

    Homo ludens sum
  33. 33 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#30] от "encor3":

    Като са раздути какво да правим? Относно НКЖИ - изследване на холандска фирма в края на 2010 г. (което бе използвано от Световната банка) показа, че НКЖИ ще е най-рентабилна, когато на 1 км железен път има средно 2 – 2,2 служители. Простата сметка показва, че са нужни 7000 души, а там работят 14 800 души.

  34. 34 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    а парите от вагоните ще връщате ли?

  35. 35 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 698 Гневно

    Почна се с глупостите оле-мале !

  36. 36 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 948 Неутрално

    [quote#30:"encor3"]Дай ми пример за приватизирано предприятие, което е уваличило и/или запазило щата... [/quote] Аз не смятам, че е необходимо да се запазва ненужен щат, камо ли изкуствено да се раздува.

    Доброто е заразно
  37. 37 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#24:"BIG AL"]Този кораби в пристанището ли управляваше ???
    Или само е наблюдавал ??...[/quote]

    Гледал е как ГОЛЕМИЯТ КОРАБ МИНАВА....
    И заминава.

    Homo ludens sum
  38. 38 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Дааа - точно така - по болшевишки - благодаря ви г-да социалисти - продължавайте да наливате от парите на данъкоплатците до момента когато се развие познатия сериал Кремиковци и пием по една студена вода.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  39. 39 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Ето едно от първите лобистки заявления - Товарни превози работят за Пристанище Варна, пристанището не си плаща за транспорт, денгуби и т.н., а държавата поема загубите.
    И кой печели?

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  40. 40 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 514 Весело

    До коментар [#33] от "Finland":

    Обаче съкратиха железните пътища(тоест влаковете) и явно според анализа са нужни още по-малко хора... Така може да я откараме докато се закрие БДЖ-то.
    Вервайте си.

  41. 41 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Видяхте ли какво ни дойде на главата?! Това правителство трябва да си ходи възможно най-рано. Аман от глупаци!

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  42. 42 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Още не взел властта, новият трянспортен министър започва с глупостите... От кумова срама поне 1 месец да беше изчакал...

  43. 43 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#29] от "Finland":

    Защото вероятно се управлява некадърно и вероятно некадърството е целенасочено. И което може да се поправи ако министъра го иска с мониторинг и кадри може да го оправят.
    Ако въпроса е, че ги е страх от съкращения тогава значи само ще отбиват дейност.

    Честита ви новата "1984"-та
  44. 44 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    [quote#18:"Милен"]Орешарск, сменяй![/quote]

    +++ Дано те чуе!

    "ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници."-почна се с простотията.Предприятие храни работници!!!Това не ми се искаше да го чувам.

  45. 45 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    В таранспорта са малоумници са били министри ....и сега е така

  46. 46 Профил на Нощен злодей
    Нощен злодей
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Е не... Какво ще правим с БДЖ??? Ще плащаме на трътлеци до откат?

  47. 47 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Браво на новия министър. Нека да продължим да храним железницата докато крадат. Важното е да прикрием социалните помощи по някакъв начин.

    После пак други ще са виновни.

  48. 48 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    " ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници."
    Този тарикатлък не трябва да минава.Дайте всички да храним едно предприятие,което храни едни работници.

  49. 49 Профил на joro1959
    joro1959
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Аз съм противник на БСП, и това няма да ми промени мнението за това правителство, но имам резервации към приватизациите. Много ги хвалят, но дали наистина е най-доброто решение за всички проблеми? Поща, влакове, здравеопазване, енергетика май трябва да са в ръцете на държавата, иначе стават глупости (примери вече се натрупват). Ако не работят добре, променете ръководството, стимулите и системата, и ще работи все едно е частно, но не в угода на малка група хора.

  50. 50 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#44] от "vjacho":

    Да, по-добре е да им плащаме същите пари като безработни, но да не може да се краде...А в същото време предприятието може и да дава нещо.

  51. 51 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#48] от "vjacho":

    Ако искаш можеш да ги храниш и от социални помощи.
    Или да измират, понеже са безполезни ?

  52. 52 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#36] от "dogwoman":
    Оптимизация е нужна, но не толкова на оперативния персонал, колкото на администрацията и най-вече Сф. ръководство., където има мениджъри на отдели без персонал. Оперативния състав е почти на минимума... проблемът е, че по мое мнение частния собственик ще опоска персонала " С голямата метла" както сме гледали вече в много предприятия....

  53. 53 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    [quote#3:"georgi_val"]И откъде ще вземе 700 милиона да разплати [/quote]
    "Срочно се подготвя преструктурирането на дълговете на БДЖ АД, които сега са 474 млн. лева, от които 154 млн. лева са просрочени задължения, каза пред журналисти в Министерския съвет министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиян Кръстев, цитиран от БТА."Датата е 27.05.2013, източникът е "Дневник".
    Просрочените задължения са от периода на управление на ПП"ГЕРБ". Дотук от коментара - два автогола!

  54. 54 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#43:"Защотака?"]Защото вероятно се управлява некадърно и вероятно некадърството е целенасочено. И което може да се поправи ако министъра го иска с мониторинг и кадри може да го оправят.[/quote]

    Всички държавни предприятия се управляват от политически сложени лица. Нито разбират от бизнес, мислят само от къде да краднат и да направят далаверата.

    Виж Булгартабак. За 2011 г. печалбата им бе 100 000 лв., а за 2012 г. над 80 млн. лв. (сега държавата данъка който ще вземе, ще е по-голям от цялата печалба за 2011 г. - когато беше държавна).

  55. 55 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Червените простотии започнаха много бързо...

  56. 56 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    [quote#27:"liion44"]Има мениджъри но дали ще попаднат на тях..ще се види.[/quote]

    Бита карта.Да се търсят ангели с крилца,които да управляват държавна собственост в ползу роду,аз не се наемам.

  57. 57 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#54] от "Finland":
    Примерът с Булгартабак е особено показателен.И то като имаш предвид,че не беше най-идеалната сделка...

  58. 58 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1623 Весело

    Как да спре приватизацията - нали тази нощ са приватизирали 600 метра релси.

    подпис
  59. 59 Профил на Lelja Agatha
    Lelja Agatha
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#23:"Maslara"]Няма частна фирма, която да продаде транспортното си поделение по време на криза, всеки ще се опита да изчака събуждане на пазара.
    [/quote]
    А като не може да си плаща дълговете? Но задължително ще преструктурира, за да вдигне цената.

  60. 60 Профил на last taurus
    last taurus
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Извинявай, "nv"единия (-) е от мен,просто докато "разпъвах" екрана зе, че се отбеляза автоматично,а не трябваше.и съм абсолютно за "+", без какввото и да е замисляне,извинявай.До коментар [#6] от "nv":

  61. 61 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Папазов искаме списък на търговския ни флот- морски речен,шлепове за ремонт,комети за туризъм,фериботи по Черно море( още ли са 4-ри) както и малките лодки за разходка и риболов,да ги знаем колко са

  62. 62 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#33] от "Finland":
    НК "ЖИ" и така си е рентабилна... дори е на малка печалба...както и да е това не е толкова важно. Продажбата на ТП ще повлече НК "ЖИ" и ПП в спиралата... и те са си фалирали здраво... особено за ПП ще е въпрос на месеци... Като говорим за популизъм, да не забравяме и реалността, кой ще превозва толкова хора на работа, училище и т.н всеки ден ако ПП фалира...

  63. 63 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Първо да намери крадците на Релси за 500 000 лева през почивните дни !

  64. 64 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#29] от "Finland":

    "Изненадващо след година и половина от „БДЖ – Товарни превози“ се „сещат“ и изпращат оферта за железопътни превози. От ръководството на СОМАТ обаче са категорични, че вече имат изградена и функционираща верига и нямат нужда от услугите на националния жп превозвач.
    От ръководството на СОМАТ потвърдиха информацията ни (очаквайте интервю с изпълнителния директор на компанията Росен Димитров). Дори поясниха, че в момента по новата верига се превозват товари, равняващи се на 14 хиляди товарни камиона годишно. По груби сметки на жп специалисти за превозите на тези товари по официално действащите тарифи на БДЖ, компанията би получавала около 42 млн. лв. годишно. Дори и със сериозна отстъпка за масовите товари, БДЖ „Товарни превози“ биха получавали приходи, достатъчни да покрият годишната им загуба, която за 2012 година по официални данни е 26 милиона лева, а дори би било възможно при определени условия да излязат на печалба.
    Изнесените данни напълно оборват тезата на бившия министър на ГЕРБ Ивайло Московски за необходимостта от приватизация на товарното поделение на БДЖ. Те показват, че основната причина за лошото състояние на компанията е сгрешената кадрова и управленска политика на неговото министерство. "

    това беше първата статия която ми попадна по случая БДЖ - Сомат. Товарни превози може да са на печалба, но някой бизнесмени няма да могат да развиват бизнеса си и е по-лесно да ликвидираме тази фирма. Защо толкова напират да ги продадат когато след 2 седмици ще има втора готова връзка с Румъния и се улеснява транспспорта до Европа.

  65. 65 Профил на Lelja Agatha
    Lelja Agatha
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#27:"liion44"]БДЖ -Товарни превози има бъдеще ,и като държавна фирма .Но тук е голямият въпрос[/quote]
    Какво сте се вторачили в идеята за държавни фирми? Парното е държавно - кефи ли те.

  66. 66 Профил на tsonevniki
    tsonevniki
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#1] от "пламен":

    май тук ти си идиота

  67. 67 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgi_val":

    Той не може да ги разплати, дори да има парите. Това е непозволена държавна помощ. Ние имаме право на такава:
    1) Само след нотификация на и разрешение от ЕК
    2) Само веднъж за дадена компания на 10 години и то в изключителни случаи
    3) Тя се брои към бюджетният дефицит (сиреч парите в определени случаи да трябва да се вземат от други министерства)

    Обаче не сме нотифицирали ЕК. А не сме, защото се надяваме предната помощ за БДЖ (дадена 2007-ма) да не ни се брои, с оправданието че макар дадена след влизането в ЕС, решението за нея е от преди това. Обаче, ако ни се брои (много вероятно), се надяваме да ни се брои като разрешена (за да не трябва БДЖ да връща парите, че съвсем отекоха), с което изгърмява и точка 2.

    По скоро си мисля, че чичото ще се пробва със социалистически мерки - забраняване на алтернативите на БДЖ. Примерно изкуствено пробиване на дупки по магистралите за да им е бавно на колите, да не могат да се движат с по-висока средна скорост от 70км/ч за да не конкурират БДЖ. Забрана или рестриктивно лицензиране на автобуси. Задължителна квота от 3 пътувания с БДЖ на гражданин и "социална глоба" ако не си ги изпълниш. Ей такива прогресивни мерки.

  68. 68 Профил на Lelja Agatha
    Lelja Agatha
    Рейтинг: 561 Разстроено

    [quote#31:"bluescreen"]То хубо всички искат приватизацията. И после ?
    Взема я частника и кво ? Ще стане по-евтино щото ще бъде по-ефективно.[/quote]
    Тогава ефективността ще е проблем на новия собственик, не моя. А сега е моя, щото аз трябва да им плащам дълговете. Аман от комунисти.

  69. 69 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    До коментар [#19] от "Защотака?":

    Така реагират махленските структури на мутрите. Повече сме и бием! Форумните платени писачи - също!Така че свиквай!
    А по темата: много не са наясно с термина "национална сигурност", и какво се включва в него.

  70. 70 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    До коментар [#39] от "Депутат 241":

    [quote#39:"Депутат 241"]И кой печели? [/quote]
    ТИМ печели

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#19] от "Защотака?":

    Трябва да ми разясниш точно как този отрасъл е от значение за националната сигурност, и да знаеш че доводите ти аз ще приложа замествайки БДЖ с името на съседката Радка, и ако те продължават да звучат така общо, значи са безсмислени.

    Не забравяй, че сългасно договорът ни за присъединяване към ЕС, железопътният транспорт трябва да се либерализира. За това и НКЖИ е отделена от БДЖ (така че не брой гари, релси, инфраструктура към БДЖ), понеже за нея е разрешено да е монополист (за сега), но за БДЖ (пътнически влакове и товарен транспорт) не е.
    Ние още не сме либерализирали напълно пазара, така че има разследване на ЕК за подготовката на процедура към нас по въпроса. Следователно няма как да стане по добре за БДЖ, може само да стане по-зле.
    В частен случай на БДЖ товарни превози, тази част от ЕС директивите са относително вкарани в законодателството. За това и у нас вече действат поне 4 алтернативни лицензирани товарно транспортни оператора. Те плавно но славно нарастват и вече са изяли не малък дял от пазара на товарни превози. Отделно кризата пък свива общият пазар (и допълнително е притиснала компанията отгоре). По интересното е, че държавата не може да субсидира товарните превози. Може да дава субсидия само на пътник за пътническите. Но понеже субсидията е на пътник, държавата не "иска" за сега да отваря пътническият пазар за конкуренция, нищо че е задължена, защото това значи БДЖ да загуби и допълнително субсидия от там. Па да не говорим за кризата с дълговете и трупането на загуби.
    Ситуацията е изключително сложна. Държавна помощ не може да има. Спирането на приватизацията на товарни превози, без да има концепция как тази част от компанията да стане печеливша и да крос субсидира другата, означава че другата ще я крос субсидира тази, допълнително губейки от и без това намаляващата си държавна субсидия (поради намаляването на пътникопотока). Така че тоя чичо с това изказване ясно казва че или не разбира проблема (и може би не е за това място), или е решил БГ да се откачи от ЕС и да се присъедини към Северно-Азиатският съюз, или просто приказва глупости, за да печели време успокоявайки железничари.

  73. 73 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#22] от "prokopi":

    Ще ми се да видя как ще го обясни това на исландската банка, която е пуснала на съда да фалира БДЖ, и в момента преговаряме да заменяме дългове и запорирана собственост, за да мине приватизацията на товарните превози и от тях да се плати на нетърпеливите и по-малки кредитори. По скоро ще накара всички да пуснат БДЖ за несъстоятелност и ситуацията ще стане неспасяема.

  74. 74 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Весело

    "По този начин ще се спасят работни места, каза Папазов."

    такааааа, сега просто трябва да видим поличбите какво ще ни кажат и боговете какви знаци ще ни дадат...

    според мен трябва да започнем със зърнена криза, евентуално девалвиране на лева около следващия Великден, междувременно няколко скандала с монополи, непазарно високи цени, Новия Орион, горивата ще ударят тавана, пенсионерите ще започнат да измират от глад и малко преди Коледа 2014 оставка на Олигарски.

    ако и след този пореден провал на БКП-ДПС все още има хора, които искат да гласуват за тях и да не ги изгонят в Русия, значи сме много пропаднал народ.

    РЕФОРМИ !
  75. 75 Профил на mak1951
    mak1951
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "в момент, в който България изпитва остра нужда от работни места, ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници"
    Принципно неправилна постановка на въпроса - раздутия щат в равна степен с некадърните ръководства но всички нива в БДЖ дърпат компания надолу и не е редно с парите на данъкоплатците тя да вегетира.
    Приватизацията не е панацея, а значителни съкращения със социална защита, оптимизиране на управлението и кадърни ръководители, прозрачни публични покупки от най-малкото до най-големите разходи ще стабилизират БДЖ и всичко ще си дойде на местото.

    mak1951
  76. 76 Профил на zarezan
    zarezan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Товарни превози на БДЖ са обещани на "Големия брат". От около година се прави и подготовката за този търг... за тях се заделят по-читави локомотиви и т.н.
    Във всяка нормална държава товарните превози са печеливши и дотират пътническите, ама ние нали сме далече от понятието "нормална", да си честитим предварително новите руски собственици, изкупили на безценица тези активи!

  77. 77 Профил на kalliope
    kalliope
    Рейтинг: 498 Любопитно

    Нещо не разбирам. Онзи ден имаше статия за Иван Данов, министърът по „инвестиционно проектиране“. Бил привърженик на скоростни влакове.
    Как точно се връзват тая работа с оставянето на БДЖ Товарни превози в ръцете на държавата? Или пътническите ще са частни, а товарните - държавни? Или се предполага, че държавата ще прави сега и скоростни влакове? Или просто той така си е мечтаел за скоростни влакове, както и Сидеров си мечтаеше за правителство без ДПС?

    БСП delenda est.
  78. 78 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#22] от "prokopi":

    Грешка, не исландската а ирландската банка

  79. 79 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#72] от "Делян (delian) Делчев":

    Ааах, наредбите на ЕС са друго нещо, но колкоко са наредби или пожелания е въпрос за който според мен упорито ни лъжат през годините. Но каквото и да са ЕС, разбира се не иска от нас да бъдем самостоятелни, тя самата цел на ЕС е да се създаде една голяма област, една от десетте според роговете на Звяра от библията, както казват някои или пък една от десетте, които са били дадени на кралският маг на Елизабет - Джон Дий. Но това едва ли са неща, за които ти знаеш.
    А дали железниците са въпрос от национална сигурност, тук не виждам смисъл от обяснение, те са винаги били такива и във всяка една война или конфликт са го доказвали.

    Честита ви новата "1984"-та
  80. 80 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#79] от "Защотака?":

    Всяко нещо, което е директива или е част от предприсъединителният договор е задължително. Технически ако не го изпълниш, нямаш присъединителен договор и дори няма нужда да те вадят от ЕС, ти формално ще си вън.
    Факт е че много директиви са много по-леки отколкото ние ги реализираме (класически пример - директивата за дата ретеншъна - събиране на трафичните данни - ние им викаме подслушване, ние сме я разширили, а дори там където сме в рамките и, сме по-скоро в крайните рамки). Но също така други, въобще не сме ги изпълнили. За това са и тези разследвания, и после дела в европейският съд. По някой случай, ние например чакаме до последният момент, защото не ни се иска да правим друго (пример БДЖ, заменките на горите, където държавата е решила стратегически да изчака да ни осъдят, преди да предприеме действия, за да не разбутва духовете). Но едното не оправдава другото. Дори забавени, нещата ще си се случат. И дано, защото е добре да българският данъкоплатец. Ако запазването на работните места бе по-важно от прогреса, днес щяхме още да плащаме данък каруци и да има квота за закупуването на автомобил до 1 на 100000 души, в името на това.

  81. 81 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#80] от "Делян (delian) Делчев":

    Проблемите са съвсем различни. Няма кой друг освен държавата да работи за това. Неолиберализма обаче внуши друго - лошо е държавата да се грижи за себе си, затова нека сега държавните ресурси да отидат в ръцете на една шепа чичковци, а безработицата не била важна, както казваш ти.

    Честита ви новата "1984"-та
  82. 82 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#26] от "encor3":

    Батака в БДЖ е толкова голям, че да ти кажа честно едва ли може да се оправи. Една компания, на която всичките й активи са заложени за заеми по един или друг начин и изисква субсидия, за да функционира, си е направо невъзможно да се реформира. Трябва да се ликвидира и да се създаде нова. Иначе ще продължаваме да субсидираме изплащането на лихвите по заемите към банките, които някой удобно е взел. Ще продължат да си се таралянкат старите мизерни вагони докато някой кредитор си ги прибере, крадливите кондуктури ще продължават да си прибират парите за билети в джоба и накрая БДЖ ще се разпадне от самосебе си (т.е. вагоните ще се разпадна в движение или въобще няма да тръгнат). БДЖ е обречена. Със субсидията само удължаваме агонията и ако не се приватизира БДЖ товарни превози ще ни осъдят за нерегламентирана държавна помощ и България ще трябва да плаща и глоби на ЕС за това.

  83. 83 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    Значи пак ще има приватизация, но малко по-късно във времето и по метода "чрез синдик"

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  84. 84 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#1] от "пламен":

    Тепърва ще висиш.

  85. 85 Профил на radoslavdj
    radoslavdj
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Много жалко, имах големи очаквания за Папазов, но от първият си ден на министър се видя, че не е за този пост:

    "...ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници..."

    Това му изречение всъщност означава: Нищо, че БДЖ има 700 млн. дълг, нека банката си прибере мотрисите, нека продължава да трупа нови дългове, докато фалира, а междувременно данъкоплатците ще продължават да плащат заплатите на раздутият щат на БДЖ, да вози под 10% от пътуващите в България и сигурно 5% от товарите, при крайно лоши условия.

  86. 86 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    [quote#52:"encor3"]частния собственик ще опоска персонала " С голямата метла" както сме гледали вече в много предприятия.... [/quote]
    В частния сектор,когато някой не ти генерира стойност, бройката се съкращава и човечето остава без работа. Бизнеса съществува заради печалбите, а не за да осигурява щатове.Това беше по соца.Той умря.
    Ако има щатове, поддържани заради социална функция, които не генерират стойност трябва да се премахнат.Тези заплати тежат на работещите в частния сектор.Те плащат за тях, от собствения си труд.
    Това е истината.Лоша и асоциална.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  87. 87 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Ами правилно, така ще може повече да папка ... Ами представете си, че се продаде пустото БДЖ и работите вземат та тръгнат ...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  88. 88 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Хора, протести до дупка! Докато не са ви национализирали дупката.

    Тия требе спешно да се изринат!

  89. 89 Профил на TOSHKOFF
    TOSHKOFF
    Рейтинг: 565 Любопитно

    Наскоро ходих в Аурубис и останах шашнат. Там най-голямата дейност не е металургията, а логистиката, от която може би 90% железопътен транспорт. Концентрат, готов продукт, шлам, сярна киселина и т.н. се транспортират с влак. Навсякъде е пълно с вагони - Шенкер, Груп Феровиар Румън и т.н. и не видях нито един вагон на БДЖ. Та дали няма пазар или БДЖ не е способно да си намери поръчки? И ще стане ли по-способно при запазване на статуквото? Който иска, нека поразмишлява по въпроса.

    Sic transit gloria mundi
  90. 90 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#25] от "vitbg":


    [quote#25:"vitbg"]Нагъл популист! Да спасим 1000 работни места като вземем пари от милион и половина работещи данъкоплатци! [/quote]Не просто ще вземат,а ще вземат стотици милиони, и да ги окрадат,а запазването за няколко години на работа на едни ненужни служители,ще е страничен ефект.Е и служителите на своя страна ще крадат каквото могат-видя се как целите смени крадат и продават гориво.Крадат-от нашия джоб...

  91. 91 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Малииий, десетки глупотевини са изръсени тук.
    Отивам да се изказвам по въпроса за големият адронен ускорител.

  92. 92 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#91:"Красимир Кабакчиев, дфн"]големият[/quote]
    да се чете "големия".

  93. 93 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 782 Неутрално

    по традиция левичарията гледа на държавния бюджет като на магически рог на изобилието - нещо, което се пълни от само себе си и от което винаги можеш да вземеш.

    между другото, и ББ беше същият, който му поискаше пари, получаваше. което опровергава твърдението, че герберите са десни.

  94. 94 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgi_val":

    Проблема е, че няма кой да даде заем на БДЖ като компания, защото рейтинга и е отрицателен. А държавата няма как да гарантира или отпусне пари на БДЖ, защото ще ни порежат от ЕС.

  95. 95 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 727 Неутрално

    И правилно! Приватизацията е престъпление! Само дето ми се струва, че просто ще се смени приватизатора. Няма да е от кръга ГЕРБ а от кръга БСП.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  96. 96 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#23:"Maslara"]Ако е вярно, че БДЖ са изтървали огромни превози от СОМАТ, защото не са изпратили оферта[/quote]
    Първо, в настоящата си практика е напълно възможно "Товарни превози"" да са "пропуснали" да дадат оферта за някой превоз. Но зад това едва ли има някаква конспирация, а по-скоро дългогодишен стил на работа.
    Второ, няма как БДЖ да са изтървали "огромни превози" в полза на СОМАТ. По простата причина, че в момента БДЖ няма как да конкурира автопревозите поради настоящите тарифи на същото и транзитните времена, които предлагат. А ако наистина става дума за десетки хиляди тонове, тогава пък СОМАТ няма как да се справи.

  97. 97 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "Симо":

    явно не си наясно, че товарните превози всъщност са печеливши и реално субсидират пътническите.

  98. 98 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#97] от "buran":

    Определено не е наясно! И не само той!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  99. 99 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#94] от "niakoi_si":

    Винаги има как, не се кахъри, винаги има как да се поддържа важна за страната инфраструктура!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  100. 100 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 886 Весело

    До коментар [#25] от "vitbg":

    Нищо популистко няма, България по Конституция (прегледай я) е СОЦИАЛНА държава!!! Така че грижата за социума е основна грижа на Кабинета..... а неговия ресурс са бюджета, облигации и фискалния резерв

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK