Явно в Америка едно заведение трябва да е свободно от цигарен дим, за да привлича клиенти. Докато в България ресторантьорите се оплакват, че откакто е влязла в сила забраната, никой не им влизал в кръчмите.
По-ясна картинка за културното равнище на двете нации трудно може да се нарисува.
В пропагандата против пушачите, очаквам в скоро време да допрат и до този аргумент:
Националсоциалистическа Германия и тютюнопушенето
Източник: http://nstribune.blogspot.com/2009/11/blog-post_9772.html
В националсоциалистическа Германия, въздържанието от тютюнопушене е „национал-социалистически дълг” (Хитлер дава златен часовник на сътрудници, които преустановят навика си). Хитлер, твърдял, че тютюнът е „отмъщението на Червения човек (индианеца), затова че Белият му е дал алкохола”. Въоръжен със страшното оръжие на санкцията - лоялният, Райхсфюрер СС Хайнрих Химлер забранява на есесовците да пушат, по време на работа. Пропагандният министър Йозеф Гьобелс бил принуден да крие цигарата си, когато бива сниман. Херман Гьоринг, забранява пушеното на войниците на улицата, по време на паради и когато са на служба. По време на войната, купоните за цигари били забранени за бременните жени и тези, които не са навършили 25 години, също така било забранено на баровете и ресторантите да продават цигари на жени. От юли 1943 пушенето било забранено за всички ненавършили 18 години. Забрана за пушене във всички градски влакове и рейсове има от 1944, инициативата идвала от самия Адолф Хитлер, който по този начин искал да предпази от тютюневия дим младите кондуктори. Анти-тютюневите активисти успяват да забранят пушенето в правителствени служби, гражданския транспорт, университетите, почивни станции, пощенски клонове, много ресторанти и барове, болница и работни места. Тютюневите данъци били вдигнати, машините на самообслужване за цигара биват забранени, имало призиви за забрана на пушенето по време на шофиране. Тази националсоциалистическа политика била крачка към „началото на края” на употребата на цигари в Германия.
Благодарение на Министерството на науката и образованието, и Службата по здравеопазването, в Райха са произведени плакати изобразяващи тютюнопушенето като типично презрян навик на евреи, джаз музиканти, цигани, индийци, хомосексуалисти, черни, комунисти, капиталисти, негодници, интелектуалци и блудници. Ревностни лобисти обикаляли училищата, ужасявайки децата с истории за импотентност и расова нечистота.....
Щото е още рано за протест. Трябва още глупости да направят, за да се настроят повече хора против тях. Сега в момента, ако има протест, много хора ще ги обявят за "организирани от ГЕРБерски подлоги" и прочие, и реално ще има по-скоро негативен ефект. Поне аз така мисля.
И идеята ти е, че щом искаме ограничение на пушенето сме фашисти? Ами той Хитлер е измислил и магистралите бе, а цял свят прави магистрали - значи всички са фашисти.
[quote#9:"Трезвен"]С линийка ли ще ги мерят тия 8 метра?[/quote]
В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи.
Абсурдно е, но го видях с очите си, там законът се спазва, няма нищо общо с БГ.
Но заведение не може да се разпорежда с хората ивън него, називисимо дали да на 1 км или 1 см, за това работата изглежда повече реклама. Не могат да се разберат със всички градски управи.
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
До коментар [#10] от "blaf":
Римските пътища се оказват по-здрави и от хитлеровите магистрали, та да не му преписваме всички възможни технически постижения, а? Но е факт, че днешната пропаганда срещу пушачите не се различава особено от неговата.
[quote#13:"spas27"]Абсурдно е, но го видях с очите си, там законът се спазва, няма нищо общо с БГ.[/quote]
Браво за това мнение!
Ако властите в една страна заобикалят "маловажните" закони, каква е гаранцията, че в един момент няма да заобиколят и "важните"?!
За да се стигне до сегашното жалко положение в България, когато директорът на Отряд 28 НЕ ЗНАЕ КОЙ СЕ Е ВОЗИЛ В ПОВЕРЕНИТЕ МУ САМОЛЕТИ.
Аз съм живял 5 години в Америка и някои правила и ограничения там също са ми се стрували прекалени и изсмукани от пръстите. Но това е далеч за предпочитане пред закона на джунглата, който цари в диви краища на света като Южните Балкани.
[quote#3:"somebodynew"]Защо медиите не отразяват това????????????????????????????????[/quote]
А нещо случва ли се наистина, или от 15000 потвърдили и 120000 поканени са дошли по 15 човека във всеки град?
Следващата стъпка да не е да ограничат на 8 метра и преминаването на дундави американци Тогава им е сигурен фалита на хамериканците със здравословния живот
Човек, аз какви неща съм виждал в Сингапур ( It's a fine city, you know ). Не знам какви вуду-магии им владее полицията, но се появяват от нищото, между 30 секунди и 2 минути след като си нарушил закона. Пред мен един американец започна да ПСУВА ( без да е крещял, без нищо ), след около минута дойдоха полицаите, наложиха му глоба, той почна да псува полицаите и веднага го щракнаха. Доколкото знам има глоба за скейтборд, глоба за плюене на дъвки по улиците и 4 смъртни наказания.
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
Ако ще има забрана за тютюнопушене, това е начинът по който трябва тя да се случва! Старбъкс застават с името си и го забраняват. Рискуват пушачите да не ходят при тях, но са в пълното си право да го направят. KFC пък може да решат, че в техните кръчми ще се пуши и така пушачите ще почнат да ходят при тях. Това е цивилизованото решение на проблема. Държавата няма право да казва какви законни дейности имат право да вършат посетителите на частен обект. Само собственикът може да го прави.
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Мда.. А в България ми разказваха как въпреки закона, някакъв простак пуши на детската площадка и когато една баба му прави забележка, почва да я псува пред децата и разбира се не гаси цигарата. Полиция разбира се няма...
VenRus2008 : 'Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна.'
[quote#28:"Lord Dreadfort"]KFC пък може да решат, че в техните кръчми ще се пуши и така пушачите ще почнат да ходят при тях. Това е цивилизованото решение на проблема.[/quote]
ХА-ХА, КФС няма как да реши това, защото държавата ще глоби за нарушаване на забраната за пушене на обществено място.
Естествено, че държавата има право да ти забрани да пушиш в частен обект, като може да ти забрани да гледаш педофилскти филми на личния ти компютър в личния ти дом.
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Отдавна не се пуши в никой Старбъкс, с тая глупост излиза, че човек не може да мине покрай заведението им пушейки, което не в техните правомощия. Ако общината или каквото е там е определила, че може да се пуши по улиците, те нямат право да карат никого да пресича по другия тротоар.
мутра спря колата си пред патрулка до знак забраняващ влизането на коли в Борисовата Градна, след кратко обяснение в стил "Бе ти знаеш ли, аз кой съм!" продължи напред...
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Ха-ха. Ами целия южен парк е една огрооооомна пивница. Купуват се индустриални количества алкохол и се събират да си пият и пушат на спокойствие. Така е като не ги пускат в кръчмите.
Едва ли ще закриват, моите познати предпочитаха да ходят там, не защото им е много готино кафето, а ИМЕННО защото не се пуши. Казвали са ми го, защото аз се учудих, тъй като намирам кафето им за гадно.
Само че пушенето не е забранено от закона. Все едно да забранят в кръчмата да се пуска чалга. Само собственикът може да реши това. Останалото е диктатура.
Who is General Failure and why is he reading my disk?
[quote#39:"Lord Dreadfort"]Само че пушенето не е забранено от закона.[/quote]
То и размахването на нож не е забранено от закона. Забранено е обаче да го размахваш така, че да нараниш други хора. И с пушенето е така - никой не ви забранява да пушите там, където вредите само на себе си. Забранява ви се само да вредите на другите.
VenRus2008 : 'Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна.'
Ако го размахваш в дома си, никой не може да ти каже нищо. А ако някой реши да влезе докато ти размахваш въпросния нож, никой не може да го спре. Той отива на свой собствен риск да гледа отблизо размахващия ножа. Панимаеш?
Who is General Failure and why is he reading my disk?
[quote#41:"Lord Dreadfort"]Ако го размахваш в дома си, никой не може да ти каже нищо. [/quote]
Освен ако не заколиш жена си и децата си. Но явно на пушачите не ви е жал и за тях даже. Явно наркотикът уврежда мозъка. Иначе да, не е проблем да си пушите у дома, където вредите само на себе си. На ОБЩЕСТВЕНИТЕ места обаче хората трябва да могат да ходят спокойно, без да се страхуват че ще ги заколят или ще ги разболеят от рак такива като тебе.
VenRus2008 : 'Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна.'
[quote#28:"Lord Dreadfort"]Старбъкс застават с името си и го забраняват[/quote]
Малко са закъснели...В Русия вече влезе в действие
закон срещу тютюнопушенето .В частност, се
забранява пушене на по малко от 15 метра от
автобусните спирки.
Путин е... застанал с името си.
Картинка, онагледяваща забраните и ограниченията: http://cdn5.img22.rian.ru/images/94073/19/940731981.jpg
[quote#26:"Скарамуш"]Не знам какви вуду-магии им владее полицията, но се появяват от нищото, между 30 секунди и 2 минути след като си нарушил закона.[/quote]
В Сингапур няма "вуду магии", а Биг Брадър - камери навсякъде! Огледай се следващия път. За това и полицаите изникват из невиделица. До преди няколко години, бе забранен вносът на дъвки - не се разграждат (като найлона). Но след като Марс купиха Ригли, законът се промени.
[quote#6:"Константин"]В пропагандата против пушачите, очаквам в скоро време да допрат и до този аргумент:
Националсоциалистическа Германия и тютюнопушенето
В националсоциалистическа Германия, въздържанието от тютюнопушене е „национал-социалистически дълг” (Хитлер дава златен часовник на сътрудници, които преустановят навика си).[/quote]
Тууууууууу, най-после един ИНФОРМИРАН съмишленик...
Тукашните фундаменталисти едва ли не ме обвиниха, когато приравних днешните с Хитлер (то си няма разлика, де)... Първите масови гонения на Пушачите ги предприемат именно фашагите...
А самият Хитлер, като обикновен ренегат (защото бая е пушил на младини) е особено нахъсан... Дори Мартин Борман се е съобразявал с ренегата...
Извод: Фашагата може да смени униформата си, но не и нрава... Днешните са по-изтънчени лицемери...
[quote#13:"spas27"]В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи. [/quote]
Ако същият този полицай не беше мерил разстоянието - можеш да бъдеш сигурен, че би предотвратил атентатите на 11 септември...
Но, както разбирам, по-важно е да се излови гадния терорист-пушач, а не хрисимия пилот на самолет...
[quote#17:"Norman Granz"]ко властите в една страна заобикалят "маловажните" закони, каква е гаранцията, че в един момент няма да заобиколят и "важните"?![/quote]
[quote#46:"Ганий"]Ако същият този полицай не беше мерил разстоянието - можеш да бъдеш сигурен, че би предотвратил атентатите на 11 септември...
Но, както разбирам, по-важно е да се излови гадния терорист-пушач, а не хрисимия пилот на самолет...[/quote]
[quote#32:"spas27"]мутра спря колата си пред патрулка до знак забраняващ влизането на коли в Борисовата Градна, след кратко обяснение в стил "Бе ти знаеш ли, аз кой съм!" продължи напред...[/quote]
Такива са си българските мутри - карат в парковете... Гадове!
Пък, да ти кажа, тия дни някаква мутра в САЩ (Тексас) стреля на месо и направи сума поразии... Убавци са американските мутри и това е!
Оф то кой ли стъпва в "най-голямата" верига та ся ше има един мерач да измерва разстоянията с полицай, който да глобява.
Полицая дига патлака и вика "зАмръзни!!!" на лошия тютюнопушец и после "мЕри!!!" на мерача и после квот стане...
Че такива реклами ли измислихте пък сега бе ?
По-добре намалете цената и всички ше ви идват в каавето...
Много ми е чудно защо Ганьо Балкански заема само тъпите и вредни 'нововъведения' и 'идеи' от САЩ, а пропуща полезните, като тази за забраната на пушенето и спазването на закона!
Тия ли гледаме,от тия ли ще взимаме пример!?Със законите им,станали за смях на целия нормален свят,например забрана за замеряне със змии в петък и събота!?Тъпо племе българско...Винаги копиране на най-неприложимото,винаги...
Публикувано през m.dnevnik.bg
Месеци бан заради обикновен въпрос- кога мисли Прокопиев да си плати данъците?
[quote#13:"spas27"]В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи. [/quote]
Оооо , в територията и по-големи дивотии са се случвали.Като примерно обезщетения в милиони долари за горещо кафе.
В Дневник може да наричате Боцко -Тиква,Станишев-Гей ,Костов-Мавър,но ако отворите дума за Плевнелиев,сте бан на секундата,
[quote#51:"princess_x"]пропуща полезните, като тази за забраната на пушенето и спазването на закона! [/quote]
Трябва да се разбере, че заклетият пушач е
човек със зависимост и трудно ще го убедиш,
кое е смислено от гледна точка на морала
и как трябва да изглежда едно законово
регулиране в това отношение.
Слава Богу, че поне този "порок" не го притежавам.
Идеята е клиента да си плаща и да изчезва моментално, а не да се мотае в заведението. Това са им мотивите, а не хорското здраве. (В един от редките случаи, когато интересите съвпадат). Ако ги беше грижа за здравето, нямаше да продават стотици боклуци с царевичен сироп вместо захар и странни течности в огромни кофи. Няма човек дето да остане здрав, ако редовно ги консумира
Добре де,а на непушчите не ви ли прави впечатление,че вече
говорят за забрана на електронните цигари.На мен ми се струва ,
че въпроса не е в тютюнопушенето,а в идеята да привикнат масите към послушание.След не много време ще се радвате ,когато ви слагат чиповете
Е въпрос на манталитет и народопсихология. Ние сме по-близо до манталитета на Близкия Изток и Централна Азия - Иран, Ирак, Пакистан, Узбекистан, Киргизстан и Туркменистан. Който е бил там знае. Тук все още е готино да си пушач. Но бавно и славно нещата се променят. Тази година може и да позволят пушенето, след 4-5 години ЕС ще го забрани напълно и ние ще трябва да изпълняваме. Заведенията, които разчитат само на пушачите, постепенно ще фалират и лека полека и ние ще се превърнем в нормална държава. Едно време ако си спомняш (ако си достатъчно стар) и в самолетите се пушеше. Сега дори и на пушачите им изглежда противоестествено да се пуши в самолет.
[quote#59:"Yankee"]Идеята е клиента да си плаща и да изчезва моментално, а не да се мотае в заведението. [/quote]
Да, бе, те затова са сложили безплатен интернет, щото целта им е да си гонят по-бързо клиентите.
Да не говорим, че повечето хора така или иначе си вземат кафето и се изнасят.
Според мен, инициативата е добра. Нещо подобно е възприето от много офис сгради, защото иначе хората трябва да минават през облаци дим, за да влязат или излязат от сградата.
Една забележка - въпросната верига не е точно кафене, защото от 9 от 10те им вида кафе е подсладено мляко с нещо си. Е_ал съм им и кафето и забраните. Да ходят там др_шльовците и да си мислят че пият кафе и им е гот. Разни wifi зомбита плащат по $10 долара за млякото на мама?!? Що за идиотщина? Хипстъри разни, неразкрити, дето има една дума ... Базалкохолна бира, кафе с мляко и без цигара, дискотека без водка и пура, и жени без това дето ги прави жени ... Травститска работа. Стерилен и скучен свят в който разни идиоти искат да живеят зеленчуковия си живот с орлите по 100 годни. П_кал съм ви на и на света, и на тъпия живот. Бройлери, синтетика и мрак. Тъпанари! И всичките тези к_апути се натискат да дойдат в компанията на тези дето пушум, пием и е_бем като хората. Г_йска им работа, пък и недоволни. Аре сиктир бе! Пийте си сами бълвоча, не нам! Американско кафе, френско уиски и ирландско кисело мляко?!? Колко ли човек може да е тъп?
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
[quote#68:"oziris7"]Starbucks правят най-доброто кафе.[/quote]
Много телевизия гледаш. Правят главно мляко с канела, за кафе не знам, сигурно е някакво такова за дебели булки с топирани прически като на Си Си Кеч и с почти толкова акъл, преляи от соя с хормончета, полята с пропаганда. Америкнаците правят две неща - процесори и кока кола. Всичко друго е от глупост или от патриотизъм.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
Ами така се прави.Направих си мазоли от клавиатурата да го обяснявам.Всеки собственик на заведения да реши сам какво да прави.Да се уважава неприкосновеността на частната собственост,а не някакви дялани с тъпа брадва юнаци,да забраняват всичко,което на тях не им харесва.Естествено че по същия начин ще постъпят собствениците на болници и аптеки,на киносалони и библиотеки.
Smoking prohibited
3 Subject to section 5, no person shall smoke
(a) in a public place,
(b) in a workplace,
(c) in a public vehicle, or
(d) within a prescribed distance from a doorway, window or air
intake of a public place or workplace.
2005 cS-9.5 s3;2007 c40 s4
И поясненията какво е обществено място.
“public place” means all or any part of a building, structure
or other enclosed area to which members of the public have
access as of right or by express or implied invitation
including
(i) the common areas of a multi-unit residential facility,
including patios, pools, other recreation areas and
enclosed parking garages,
(ii) a group living facility,
(iii) an outdoor bus or taxi shelter,
(iv) licensed premises,
(v) a restaurant, and
(vi) a hotel;
Няма как КФС да разреши да се пуши, защото има забрана за пушене на щатско или общинско ниво. Общинските и градските управи в Америка са определено на страната на забраната. В Санта Моника, един от най-скъпите градове в Калифорния, има пълна забрана за пушене на обществени места, открити и закрити, включително и по свръхтуристическата трета улица, на кея на Санта Моника или по плажовете. Можеш да си пушиш в къщи. Толкоз. И нито туристите им намаляха, нито заведенията им са празни, нито улиците и плажовете са покрити с фасове.
Спасе, не си прав - зоната пред всеки бизнес или заведение не е на заведението но заведението е отговорно за тази зона. Същото важи и за къщите. Аз не притежавам тротоара пред къщата ми но ако има неравности и някой се спъне пред къщата ми аз съм отговорен. Имам и иншуранс за това. По същия начин и Старбъкс имат право да ти кажат какво да правиш пред заведението им от входа до пътното платно или паркинга. Това е абсолютно законна ситуация и ако не вярваш, ако си в САЩ пробвай се. Ще се обадят на полицията и ще те глобят веднага. Ако се държиш като Българин ще те арестуват веднага и плюс глобата ще ти дадат поне 80 - 100 часа обществено полезен труд. Ако си истински Българин или наистина глупав и се опиташ да се сбиеш с полицията ... е тогава нещата ще ескалират много бързо и ще ти струва много пари и време.
Поне е положителното, че усети несъстоятелността на аргументите си и смени плочата... Това с жените и децата е съвсем друга песен и няма общо с правото на човек да прави каквото си иска в частна собственост. Разширяваш обхвата на казуса, понеже при предишните му измерения загуби всякаква правдоподобност. При отсъствието на такива разширения на казуса, обсъжданото право е неотменимо. И точно ако няма кръчми, където да се пуши, хората ще пушат повече вкъщи и ще могат да навредят повече на жени/деца/кучета/котки или каквото се помещава в дома им. А обществени места могат да са само тези, собственост на държавата. Там тя има право да поръчва музиката. Навсякъде другаде, за законни по същността си дейности, решава собственикът. Това е положението - може да има и други интерпретации по темата, но те не са верни.
Who is General Failure and why is he reading my disk?
[quote#13:"spas27"]В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи.
Абсурдно е, но го видях с очите си, там законът се спазва, няма нищо общо с БГ. [/quote]
Много са нелепи сравненията с "райските" САЩ, наистина...
Нечовешки точното, буквално спазване на закона може да кефи само умоповреден дебил. Защото и пишещият тези възхвали се съмнявам да се кефи когато му измерят тревата пред къщата и се окаже че е с 3мм по-дълга от разрешенето и получи $200 глоба - съвсем реална практика. Та така за супер-принципната държава.
Не съм съгласен, че не може. От Старбъкс могат да претендират, че макар да си на 2-3 метра, твоя пушек влияе на клиентите им и вреди на бизнеса. Особено в американската система на свободна интерпретация на закона и армията им от адвокати. Ако съдия се произнесе в тяхна полза, вече става като закон.
[quote#52:"princess_x"]Не се кахъри, ще почнат да чистят пушачите с дронове като талибани и ще остане време и за терористите. [/quote]
Няма да стигнат до тях. После ще погнат слабите, че не харчат достатъчно за ядене и спъват икономиката...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
По начина по който се изказваш мога да си представя и жените които толкова се хвалиш че ебеш. България се напълни с примитиви които си мислят че пушенето е свобода, пиянството удоволствие, чалгата култура и половин час потно грухтене върху силиконова смрад е секс.
А що се отнася до кафето във всеки Старбъкс (поне в САЩ, Азия и Европа) има поне 3, 4 сорта и поне 2, 3 степени на изпичане които можеш да си поръкаш направени като Еспресо, късо или дълго. Но такива аграри като тебе са свикнали на киселата БЪлгарска Лаваза и няма да разпознаят хубаво кафе дори и ако ги удариш по главата с такова. Явно ги дразни че има голям избор на сортове, изпичане и начини на приготвяне.
А на такъв глиган и да му обясняваш че след 20 цигари е невъзможно да разбере дали пие кафе или пикня, значи само да си губиш времето. Истински Балкански майстор, който на 45 има само половината си зъби, устата му мирише на помийна яма и е импотентен поне от 5 години но се фука че ебял като коч а и от кафе разбирал.
понякога нямаш ли чуството че говориш с бавноразвиващи се. А ако имаш неблагоразумието да дадеш информация или пример с Америка .. край, като че ли зомби живеят в тази държава
През 60-те години бе модно да се пуши. Жан-Пол Белмондо бе неизменно с цигара, спомням си и актриси звезди елегантно държаха между пръстите си на лявата ръка тънка цигара. Но вече се внушава, че не е модно да се пуши, по филмите тютюнопушенето е практически забранено, в хитовото кафене "Стърбъкс" не се пуши. Не е така в долнопробните, там човек може дори и да се бие. В най-новите автомобили запалката и пепелниците липсват.
Добре ще е, ако от "Дневник" ни информират в кои държави на обществени места се пуши, и в кои не, за да ни стане ясно "Къде сме ние?".
Няма да ни стане приятно.
[quote#85:"pontif"] България се напълни с примитиви които си мислят че пушенето е свобода, пиянството удоволствие, чалгата култура и половин час потно грухтене върху силиконова смрад е секс. [/quote]
Примитивите са тези, които си мислят, че свободата се налага с крайни ограничения в едната или в другата посока. Свобода е да имаш правото сам да избираш какво да правиш, НО ДА НОСИШ ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ ИЗБОРА СИ. Останалото е милиционерщина. Когато имаш две заведения (едно до друго), като в едното се пуши, а в другото не, свобода е да избереш в кое да влезеш. Ако в двете заведения се пуши, или и в двете е забранено пушенето — нямаш свобода, а милиционерщина или свободия.
Ако държавата е загрижена за теб, нека да ти направи здравна застраховка и пълно плащане на медицинското обслужване, а на собствениците на заведения да разреши сами да избират (с лиценз), кои клиенти да привличат — пушачите или непушачите. Хем държавата ще има ясна позиция към пушенето, хем гражданите ще имат право на избор (дори и платен, но собствен избор). Ей заради това не се получават тук нещата, защото искаме "отгоре да ни наредят/забранят", че да настане безплатна справедливост и подарено щастие. Ами няма безплатно и хубаво, не само по магазините, ами и в политиката, и в "равенството и братството" — не го ли разбрахте?
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Доста точно наблюдение.Имам мой близък с верига от магазини за кафе в България.От него знам ,че масовият зрител продължава да си пие горчивата препечена робуста от типа "Нова Бразилия" и това си е .На такъв арабиката му е точно като какао с мляко без да си дава сметка ,че точно арабиката в кафето е основният носител на кофеинът,причината да го пием това питие.
А колкото до Старбъкс ,да се чудиш защо те са световна марка а Новата Бразилия освен в България нещо не върви много ,по Европата даже.
Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
Разбирам позицията ти но за цигарите не си прав. Пушека не може да се раздели. Ти можеш да си пушиш на 5 метра в твоето си заведение а аз да ти дишам дима пред заведението където не се пуши. Мерси на такава Балканска демокрация. В Калифорния поне от 5 години не се пуши никъде и е най-населения щат с най-много туризъм.
До коментар [#91] от "pontif":
Гледай по-далече. Първо пазара ще отсее заведенията и съм сигурен, че тези за непушачи ще са повече, защото в тях ще е по-евтино. От друга страна, вентилацията ще се оправи, защото ще си струва труда ( да изхвърля дима нагоре и високо, та няма да стига до съседното кафене), а нашият манталитет ще намали пушенето, защото от сегашното мъжкарско: "— Пише "Не пушете!" обаче аз си пушим..." ще се премине към далаверата евтино кафе от непушачите с "цигарка отвън", което "отвън" бързо омръзва на голяма част от хората и отказват цигарите по-лесно.
Японците имат най-голяма продължителност на живота, ама не е постигната със забрани, а с печалба. Там си плащаш медицинските услуги по пазарни цени, като застраховката ти зависи от начина на живот... и вместо да плащаш на лекари и застрахователи, ти си хапваш полезни храни и живееш дълго... Същото е и при нас — трябва финансов мотив (или да се ползва авантаджийската ни страна), а не да се налагат ялови забрани, които изнервят половината общество. Не съм съгласен, да правим същите грешки като американците, ако може някъде да сме по-прагматични от тях.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
[quote#91:"pontif"]Разбирам позицията ти но за цигарите не си прав. Пушека не може да се раздели.[/quote]
Не, не разбираш. Пушека може и трябва да се раздели. Проблема е че като се даде възможност да има заведения за пушачи, ние пушачите отиваме там, а останалите заведения остават без оборот (сега всички са така). От което възниква въпроса, "Като толкова ви пречим, защо се врете при нас?". Не мога да проумея, с какво преча някому, ако посещавам заведение, в което предварително сме се разбрали, регламентирано да пушим? Ако ще да е на 5 километра от училище, болница или друго заведение! А, ама тук били влизали непушачи .. Е, защо бе мамка му влизат, нали пише че е за пушачи? А, било по-готино, сещаш ли се? Ей там е проблема! Пък за кафето и горчивината му - пак е въпрос на избор. То и шкембе няма в Калифорния, но затова не живеем там. Решили сме да си ядем шкембе и си го ядем, пък били и балкански селяни и глигани! Аз к'во съм крив че французите ядат жаби, а виетнамците - кучета? Аман от универсални ценности! И все задължителни! А оставете ни на мира, а? Пък в прехвалените ти щати ученици ходят на училище с пистолети. Ама в цигарите им бил проблема, нали? Е на това му викам аз анти-табачни талибани. Екстремисти сте, затова дразните.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
Аз не предлагам България да копира Америка (де да можеше) Нека си намери собствен път. Аз просто коментирах че Старбъкс имат право да казват какво да се прави на тротоара пред заведението им - такъв е закона в САЩ. Също отговорих на някакъв аграр който нарича всички "баце" и се е развилнял обяснявайки как пушачите са най-интересните хора и най-големите ебачи а другите са гейове. Това контрастира страхотно с реалностите по света. Аз мога да коментирам най-вече за Калифорния където пушенето се смята за нещо доста просташко и ако въобще се прави то никога не е демонстративно. Просто споделям че има и друга реалност и аз мисля че е по-добра.
Има и друг аспект -понякога мнозинството е грешно и трябва да приеме някои закони, които са се доказали като полезни на други места. Така Петър Велики е отрязал брадите на мнозинството, така Ататюрк е махнал фесовете и фереджетата, така и бедна България трябва да има закон против пушенето. България е една от страните с най-много пушачи и най-висок % на ракови заболявания. Има ясна и доказана връзка! В Калифорния % на раковите заболявания е спаднал чувствително за последните 15г и това се изчислява директно в намалени разходи за здравеопазването. В САЩ всичко се изчислява в пари и връзката е неопровержима. Потърси в Гугъл.
Поинтересувай се също за вторични вреди от пушачите - тези които не пушат но дишат дима също са застрашени. Прочети и за "третичните вреди". Не знам как точно се превежда на Български. Пример - в апартамент в който е живял пушач настаняват семейство непушачи с бебе на 8 месеца. След една седмица вече може да се измери никотин в урината на бебето.
Не съм маняк на тема здраве. Пътувам по цял свят, мога да ти се закълна че никъде няма хора които ще си запалят цигара на масата докъто се храниш. Нито в Европа, нито в Азия, нито в САЩ. В България това е нещо нормално. Канят те на вечеря и докъто си ядеш салатата домакина и жена му и сватята му и малоумния им братовчед и снаха му и дъщеря му си палят цигари защото не може ракийка без цигарка. Повярвай ме това не е гостоприемство, не е възпитание, не е култура.
[quote#90:"pruch"]масовият зрител продължава да си пие горчивата препечена робуста от типа "Нова Бразилия" и това си е [/quote]
Не е въпроса в кафето, а в половинката литър мляко (че и соено такова) и канела, от което кафето става всичко друго, ама не и кафе. За щастие, въпросът е лесно решим, като просто (за мен говоря) не ходя във въпросното кафене. Но спора беше за прекомерните мерки срещу пушачите, на които НЕ ИМ СЕ ДАВА ПРАВО да имат свои заведения. Това ме подразни. Никой не говори за таралясниците дето пушат олово и въглероден двуокис, за замърсяването с микрочастици (виж нивата на рака на бял дроб в Буграс например, и хем е морски град) и хилядите Е-та в храните, но всички реват за това че искаме да си имаме задушевни кафенета в които да си пушим, защото видиш ли пушека излизал и ги тровел. Е, аман вече! Затова казвам че това е хипстъркса работа. Свободата е за всички, не само за мразещите тютюна, главно по някакви изкривени културни причини. И аз имам претенции към шума от ориенталска музика или черен рап, ама общото живеене изисква малко толерантност, особено когато се вземат мерки да не пречиш на околните, какъвто е случая със заведенията за пушачи или пушенето на открито. А е факт че след забраната, заведенията оклюмаха яко, защото въздържател оборот не прави. Поне сега и тук. И ефекта е добре познат в цяла Европа, да не говорим че в Англия просто минаха от цигари на дрога, което не знам колко по-добре е. В САЩ също, впрочем. Забраниха цигарите и разрешиха марихуаната - голямо постижение, мани!
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
[quote#94:"pontif"]отговорих на някакъв аграр който нарича всички "баце"[/quote]
Не всички, само теб. А аграрите са твоите роднини, както сам споделяш по-надолу.
[quote#94:"pontif"]споделям че има и друга реалност и аз мисля че е по-добра.[/quote]
Говориш за себе си. Моля да не ни налагаш безалтернативно твоето виждане. Някак си ми се струва естествено правото да не споделям калифорнийските ценности, още повече че не съм се завлекал там.
[quote#94:"pontif"]Канят те на вечеря и докъто си ядеш салатата домакина и жена ... палят цигари защото не може ракийка без цигарка[/quote]
Това ли ти е проблема? Не им ходи на гости, просто е.
[quote#94:"pontif"]Поинтересуай се също за вторични вреди от пушачите[/quote]
Я сравни със вредите от ГМО и консервантите! Пък Дъглас каза че рака на гърлото му бил от орален секс, не от пушене (и да, той е следствие на папиломния вирус). К'во пра'им с шпаклите? Да не говорим че всеки, който някога е пил вода, в крайна сметка е умрял или предстои. Същото важи за въздуха
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
[quote#86:"pontif"]да дадеш информация или пример с Америка .. край, като че ли зомби живеят в тази държава[/quote]
Е да кажеш че не е вярно По-големи зомбита от американците и ислямистите няма. Биете дори руснаците. Разходи се малко из Европа и с ужас ще установиш че руската и американската група се познават от километри. Ти ще кажеш защо.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
[quote#94:"pontif"] В САЩ всичко се изчислява в пари и връзката е неопровержима. Потърси в Гугъл. [/quote]
Странно, и аз всичко изчислявам в пари, обаче разликата е, че броя парите в моя джоб. Забраната не ме топли директно, и това не ме стимулира по никакъв начин. Всъщност виждам как всяка необмислена забрана, създава корупционна пътека и ни отдалечава от нормалните държави. Помните ли забраната за шума? Някой да е усетил нещо положително от нея? Точно така — набързо се научихме да я заобикаляме. Вместо да изкарат шумните заведения от градовете (и да наложат лесно контрол по пътя на пияните джигити нощем), просто сега се плаща и готово...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Скъпо "баце", не е лесно да се завлечеш в Калифорния а и такива бацета като се довлечат нищо не могат да схванат и обикновено до една година си тръгват. Аз мнения не налагам само споделям. Доста пътувам заради работата си и съм виждал всякъкви групи и народи и в Европа и в Азия и в Америка. Нашия и Сръбския веднага се забелязват. Няма други които да се разхождат по летищата с бира в ръка, цигара в устата и да крещят по селфона че да ги чуят всички. Като сложиш и стриганите глави и дънковите или кожени якета и в кома да си пак ще ги разпознаеш.
А иначе доста се съмнявам че можеш да различиш Американци от Австралийци или Англичани или Ирландци но дерзай. като гледам колко си нахакан сигурно си най-умния във вашия блок.
До коментар [#95] от "misho73":
говорим че в Англия просто минаха от цигари на дрога
Не съм капацитет по точно този въпрос но факта ,че няма официална статистика ,която да води до такъв извод ме кара да не се съглася с точно това Ви твърдение.Не пуша и не понасям ,когато някой си позволява да ме опушва без мое съгласие,което не ми пречи да съм редовен посетител на местните пъбове заедно с една огромна маса клиенти точно като мен.В заведенията в ,които ходя има и пушачи и непушачи като мен.Никога досега не съм бил опушен от страна на пушачите .Това би трябвало да води до извод ,че ако наистина има желание,а то се постига както със правилните закони ,така и с реципрочните глоби резултатът е на лице и всички са доволни.
Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 1970 ВеселоХА-ХА, интересно как ще стане това, когато най-често пространството около кафентата не е тяхана собственост
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Norman Granz
Рейтинг: 4866 НеутралноЯвно в Америка едно заведение трябва да е свободно от цигарен дим, за да привлича клиенти. Докато в България ресторантьорите се оплакват, че откакто е влязла в сила забраната, никой не им влизал в кръчмите.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.По-ясна картинка за културното равнище на двете нации трудно може да се нарисува.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 531 НеутралноКъде сме ние ??!?!?!
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?Посоката е към културното и цивилизационно .... дъно.
Дневник:Анкета за или против новият сайт
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#3:"somebodynew"]КГБ ли владее България???????????????[/quote]
Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?КТБ
Udo Ulfkotte
Рейтинг: 793 ВеселоВ пропагандата против пушачите, очаквам в скоро време да допрат и до този аргумент:
72.html
"Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")Националсоциалистическа Германия и тютюнопушенето
Източник: http://nstribune.blogspot.com/2009/11/blog-post_97
В националсоциалистическа Германия, въздържанието от тютюнопушене е „национал-социалистически дълг” (Хитлер дава златен часовник на сътрудници, които преустановят навика си). Хитлер, твърдял, че тютюнът е „отмъщението на Червения човек (индианеца), затова че Белият му е дал алкохола”. Въоръжен със страшното оръжие на санкцията - лоялният, Райхсфюрер СС Хайнрих Химлер забранява на есесовците да пушат, по време на работа. Пропагандният министър Йозеф Гьобелс бил принуден да крие цигарата си, когато бива сниман. Херман Гьоринг, забранява пушеното на войниците на улицата, по време на паради и когато са на служба. По време на войната, купоните за цигари били забранени за бременните жени и тези, които не са навършили 25 години, също така било забранено на баровете и ресторантите да продават цигари на жени. От юли 1943 пушенето било забранено за всички ненавършили 18 години. Забрана за пушене във всички градски влакове и рейсове има от 1944, инициативата идвала от самия Адолф Хитлер, който по този начин искал да предпази от тютюневия дим младите кондуктори. Анти-тютюневите активисти успяват да забранят пушенето в правителствени служби, гражданския транспорт, университетите, почивни станции, пощенски клонове, много ресторанти и барове, болница и работни места. Тютюневите данъци били вдигнати, машините на самообслужване за цигара биват забранени, имало призиви за забрана на пушенето по време на шофиране. Тази националсоциалистическа политика била крачка към „началото на края” на употребата на цигари в Германия.
Благодарение на Министерството на науката и образованието, и Службата по здравеопазването, в Райха са произведени плакати изобразяващи тютюнопушенето като типично презрян навик на евреи, джаз музиканти, цигани, индийци, хомосексуалисти, черни, комунисти, капиталисти, негодници, интелектуалци и блудници. Ревностни лобисти обикаляли училищата, ужасявайки децата с истории за импотентност и расова нечистота.....
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 1970 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "somebodynew":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Не знам, дори свалиха страницата във ФБ, където се бях регистирал...
zmii4e
Рейтинг: 638 ВеселоХа огромна верига от кафенета , забранява цигарите , интересен бизнес похват , да няма после закривай .
“Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...Трезвен
Рейтинг: 1324 НеутралноОтдавна не съм пушач, но това е просто смешно. С линийка ли ще ги мерят тия 8 метра?
blaf
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#3] от "somebodynew":
Щото е още рано за протест. Трябва още глупости да направят, за да се настроят повече хора против тях. Сега в момента, ако има протест, много хора ще ги обявят за "организирани от ГЕРБерски подлоги" и прочие, и реално ще има по-скоро негативен ефект. Поне аз така мисля.
blaf
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#6] от "Константин":
И идеята ти е, че щом искаме ограничение на пушенето сме фашисти? Ами той Хитлер е измислил и магистралите бе, а цял свят прави магистрали - значи всички са фашисти.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 1970 Любопитно[quote#9:"Трезвен"]С линийка ли ще ги мерят тия 8 метра?[/quote]
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи.
Абсурдно е, но го видях с очите си, там законът се спазва, няма нищо общо с БГ.
Но заведение не може да се разпорежда с хората ивън него, називисимо дали да на 1 км или 1 см, за това работата изглежда повече реклама. Не могат да се разберат със всички градски управи.
Udo Ulfkotte
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#10] от "blaf":
"Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")Римските пътища се оказват по-здрави и от хитлеровите магистрали, та да не му преписваме всички възможни технически постижения, а? Но е факт, че днешната пропаганда срещу пушачите не се различава особено от неговата.
Euronymous
Рейтинг: 845 НеутралноБраво ! Да видят сега пушачите кон боб яде ли :)
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
goshogoshev
Рейтинг: 479 ВеселоДо коментар [#2] от "Norman Granz":
там е работа че и Русия е същото
Norman Granz
Рейтинг: 4866 Неутрално[quote#13:"spas27"]Абсурдно е, но го видях с очите си, там законът се спазва, няма нищо общо с БГ.[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Браво за това мнение!
Ако властите в една страна заобикалят "маловажните" закони, каква е гаранцията, че в един момент няма да заобиколят и "важните"?!
За да се стигне до сегашното жалко положение в България, когато директорът на Отряд 28 НЕ ЗНАЕ КОЙ СЕ Е ВОЗИЛ В ПОВЕРЕНИТЕ МУ САМОЛЕТИ.
Аз съм живял 5 години в Америка и някои правила и ограничения там също са ми се стрували прекалени и изсмукани от пръстите. Но това е далеч за предпочитане пред закона на джунглата, който цари в диви краища на света като Южните Балкани.
Norman Granz
Рейтинг: 4866 Неутрално[quote#16:"goshogoshev"]там е работа че и Русия е същото[/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Ами похвално! Поне по едно нещо Русия се опитва да прилича на цивилизования свят.
Защотака?
Рейтинг: 322 НеутралноДо #6
Честита ви новата "1984"-таНалагат се нацистките ценности. Защото...
Публикувано през m.dnevnik.bg
Yotce
Рейтинг: 1321 Любопитно[quote#3:"somebodynew"]Защо медиите не отразяват това????????????????????????????????[/quote]
А нещо случва ли се наистина, или от 15000 потвърдили и 120000 поканени са дошли по 15 човека във всеки град?
shileto
Рейтинг: 1054 НеутралноСледващата стъпка да не е да ограничат на 8 метра и преминаването на дундави американци Тогава им е сигурен фалита на хамериканците със здравословния живот
TAC
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#17] от "Norman Granz":
rock n' roll is king!+++++++++++++++++
няма малки и големи зкони!!!
nemeria
Рейтинг: 562 НеутралноТия пък се самозабравиха, извън тяхната си собственост не могат да налагат правила. ПР-а спирка няма...
blaf
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#12] от "somebodynew":
Хмм, интересно, да.. защо са изтрити страниците. И сигурен ли си, че не е от организатора, да не би Орешарски и ко. да са му дали някой лев?
ju.li
Рейтинг: 1459 ВеселоАмериканците по нашата територия си пушат и то повече от мен.
Archer
Рейтинг: 1001 Неутрално[quote#13:"spas27"]
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.[/quote]
Човек, аз какви неща съм виждал в Сингапур ( It's a fine city, you know ). Не знам какви вуду-магии им владее полицията, но се появяват от нищото, между 30 секунди и 2 минути след като си нарушил закона. Пред мен един американец започна да ПСУВА ( без да е крещял, без нищо ), след около минута дойдоха полицаите, наложиха му глоба, той почна да псува полицаите и веднага го щракнаха. Доколкото знам има глоба за скейтборд, глоба за плюене на дъвки по улиците и 4 смъртни наказания.
ju.li
Рейтинг: 1459 ВеселоДо коментар [#3] от "somebodynew":
Сега разглеждам и другите вестници и виждам, че мноооого новини не са отразени тук.
Dreadlord
Рейтинг: 688 ЛюбопитноАко ще има забрана за тютюнопушене, това е начинът по който трябва тя да се случва! Старбъкс застават с името си и го забраняват. Рискуват пушачите да не ходят при тях, но са в пълното си право да го направят. KFC пък може да решат, че в техните кръчми ще се пуши и така пушачите ще почнат да ходят при тях. Това е цивилизованото решение на проблема. Държавата няма право да казва какви законни дейности имат право да вършат посетителите на частен обект. Само собственикът може да го прави.
Who is General Failure and why is he reading my disk?darktranquillity
Рейтинг: 374 ЛюбопитноМда.. А в България ми разказваха как въпреки закона, някакъв простак пуши на детската площадка и когато една баба му прави забележка, почва да я псува пред децата и разбира се не гаси цигарата. Полиция разбира се няма...
VenRus2008 : 'Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна.'Ала-бала с Президента
Рейтинг: 1970 Весело[quote#28:"Lord Dreadfort"]KFC пък може да решат, че в техните кръчми ще се пуши и така пушачите ще почнат да ходят при тях. Това е цивилизованото решение на проблема.[/quote]
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!ХА-ХА, КФС няма как да реши това, защото държавата ще глоби за нарушаване на забраната за пушене на обществено място.
Естествено, че държавата има право да ти забрани да пушиш в частен обект, като може да ти забрани да гледаш педофилскти филми на личния ти компютър в личния ти дом.
nemeria
Рейтинг: 562 НеутралноДо коментар [#28] от "Lord Dreadfort":
Отдавна не се пуши в никой Старбъкс, с тая глупост излиза, че човек не може да мине покрай заведението им пушейки, което не в техните правомощия. Ако общината или каквото е там е определила, че може да се пуши по улиците, те нямат право да карат никого да пресича по другия тротоар.
Айде стига модерния лов на вищици - пушачите.
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 1970 Любопитно[quote#29:"darktranquillity"]в България[/quote]
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!мутра спря колата си пред патрулка до знак забраняващ влизането на коли в Борисовата Градна, след кратко обяснение в стил "Бе ти знаеш ли, аз кой съм!" продължи напред...
ju.li
Рейтинг: 1459 ВеселоДо коментар [#29] от "darktranquillity":
Ха-ха. Ами целия южен парк е една огрооооомна пивница. Купуват се индустриални количества алкохол и се събират да си пият и пушат на спокойствие. Така е като не ги пускат в кръчмите.
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#30] от "spas27":
В KFC България не се пуши от много години още от когато почнаха да делят на пушачи или не.
goshogoshev
Рейтинг: 479 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "Norman Granz":
е ние в случая на руснаците или на американците ще приличаме
entwickler
Рейтинг: 426 НеутралноКъде сте вие къде сме ние....
Публикувано през m.dnevnik.bg
areta
Рейтинг: 1498 НеутралноДо коментар [#8] от "zmii4e":
Едва ли ще закриват, моите познати предпочитаха да ходят там, не защото им е много готино кафето, а ИМЕННО защото не се пуши. Казвали са ми го, защото аз се учудих, тъй като намирам кафето им за гадно.
poijn
Рейтинг: 426 НеутралноОколо Старбъкс отдавна не се пуши в Калифорния. Може би сега по всички щати го правят.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Dreadlord
Рейтинг: 688 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "spas27":
Who is General Failure and why is he reading my disk?Само че пушенето не е забранено от закона. Все едно да забранят в кръчмата да се пуска чалга. Само собственикът може да реши това. Останалото е диктатура.
darktranquillity
Рейтинг: 374 Неутрално[quote#39:"Lord Dreadfort"]Само че пушенето не е забранено от закона.[/quote]
VenRus2008 : 'Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна.'То и размахването на нож не е забранено от закона. Забранено е обаче да го размахваш така, че да нараниш други хора. И с пушенето е така - никой не ви забранява да пушите там, където вредите само на себе си. Забранява ви се само да вредите на другите.
Dreadlord
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#40] от "darktranquillity":
Who is General Failure and why is he reading my disk?Ако го размахваш в дома си, никой не може да ти каже нищо. А ако някой реши да влезе докато ти размахваш въпросния нож, никой не може да го спре. Той отива на свой собствен риск да гледа отблизо размахващия ножа. Панимаеш?
darktranquillity
Рейтинг: 374 Неутрално[quote#41:"Lord Dreadfort"]Ако го размахваш в дома си, никой не може да ти каже нищо. [/quote]
VenRus2008 : 'Eврейските унтери са си позволили да се отнасят непочтително срещу висши бели европейци - ей-това не мога да го преглътна.'Освен ако не заколиш жена си и децата си. Но явно на пушачите не ви е жал и за тях даже. Явно наркотикът уврежда мозъка. Иначе да, не е проблем да си пушите у дома, където вредите само на себе си. На ОБЩЕСТВЕНИТЕ места обаче хората трябва да могат да ходят спокойно, без да се страхуват че ще ги заколят или ще ги разболеят от рак такива като тебе.
тулса
Рейтинг: 2329 Неутрално[quote#28:"Lord Dreadfort"]Старбъкс застават с името си и го забраняват[/quote]
1.jpg
"The glory of God is intelligence"Малко са закъснели...В Русия вече влезе в действие
закон срещу тютюнопушенето .В частност, се
забранява пушене на по малко от 15 метра от
автобусните спирки.
Путин е... застанал с името си.
Картинка, онагледяваща забраните и ограниченията:
http://cdn5.img22.rian.ru/images/94073/19/94073198
vassilun
Рейтинг: 4879 Неутрално[quote#26:"Скарамуш"]Не знам какви вуду-магии им владее полицията, но се появяват от нищото, между 30 секунди и 2 минути след като си нарушил закона.[/quote]
В Сингапур няма "вуду магии", а Биг Брадър - камери навсякъде! Огледай се следващия път. За това и полицаите изникват из невиделица. До преди няколко години, бе забранен вносът на дъвки - не се разграждат (като найлона). Но след като Марс купиха Ригли, законът се промени.
Ганий
Рейтинг: 681 Неутрално[quote#6:"Константин"]В пропагандата против пушачите, очаквам в скоро време да допрат и до този аргумент:
Разтурям колоквиума!Националсоциалистическа Германия и тютюнопушенето
В националсоциалистическа Германия, въздържанието от тютюнопушене е „национал-социалистически дълг” (Хитлер дава златен часовник на сътрудници, които преустановят навика си).[/quote]
Тууууууууу, най-после един ИНФОРМИРАН съмишленик...
Тукашните фундаменталисти едва ли не ме обвиниха, когато приравних днешните с Хитлер (то си няма разлика, де)... Първите масови гонения на Пушачите ги предприемат именно фашагите...
А самият Хитлер, като обикновен ренегат (защото бая е пушил на младини) е особено нахъсан... Дори Мартин Борман се е съобразявал с ренегата...
Извод: Фашагата може да смени униформата си, но не и нрава... Днешните са по-изтънчени лицемери...
Ганий
Рейтинг: 681 Неутрално[quote#13:"spas27"]В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи. [/quote]
Разтурям колоквиума!Ако същият този полицай не беше мерил разстоянието - можеш да бъдеш сигурен, че би предотвратил атентатите на 11 септември...
Но, както разбирам, по-важно е да се излови гадния терорист-пушач, а не хрисимия пилот на самолет...
Ганий
Рейтинг: 681 Неутрално[quote#17:"Norman Granz"]ко властите в една страна заобикалят "маловажните" закони, каква е гаранцията, че в един момент няма да заобиколят и "важните"?![/quote]
Разтурям колоквиума![quote#46:"Ганий"]Ако същият този полицай не беше мерил разстоянието - можеш да бъдеш сигурен, че би предотвратил атентатите на 11 септември...
Но, както разбирам, по-важно е да се излови гадния терорист-пушач, а не хрисимия пилот на самолет...[/quote]
Ганий
Рейтинг: 681 Неутрално[quote#32:"spas27"]мутра спря колата си пред патрулка до знак забраняващ влизането на коли в Борисовата Градна, след кратко обяснение в стил "Бе ти знаеш ли, аз кой съм!" продължи напред...[/quote]
Разтурям колоквиума!Такива са си българските мутри - карат в парковете... Гадове!
Пък, да ти кажа, тия дни някаква мутра в САЩ (Тексас) стреля на месо и направи сума поразии... Убавци са американските мутри и това е!
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 479 ВеселоОф то кой ли стъпва в "най-голямата" верига та ся ше има един мерач да измерва разстоянията с полицай, който да глобява.
Полицая дига патлака и вика "зАмръзни!!!" на лошия тютюнопушец и после "мЕри!!!" на мерача и после квот стане...
Че такива реклами ли измислихте пък сега бе ?
По-добре намалете цената и всички ше ви идват в каавето...
Ганий
Рейтинг: 681 НеутралноМдаааааааааа............
Разтурям колоквиума!От гонене на пушачи на службите не им остава време да се зафанат с терористите...
princess_x
Рейтинг: 1211 ЛюбопитноМного ми е чудно защо Ганьо Балкански заема само тъпите и вредни 'нововъведения' и 'идеи' от САЩ, а пропуща полезните, като тази за забраната на пушенето и спазването на закона!
princess_x
Рейтинг: 1211 Неутрално[quote#50:"Ганий"]От гонене на пушачи на службите не им остава време да се зафанат с терористите... [/quote]
Не се кахъри, ще почнат да чистят пушачите с дронове като талибани и ще остане време и за терористите.
ministry09
Рейтинг: 413 НеутралноТия ли гледаме,от тия ли ще взимаме пример!?Със законите им,станали за смях на целия нормален свят,например забрана за замеряне със змии в петък и събота!?Тъпо племе българско...Винаги копиране на най-неприложимото,винаги...
Месеци бан заради обикновен въпрос- кога мисли Прокопиев да си плати данъците?Публикувано през m.dnevnik.bg
Sion
Рейтинг: 479 Весело[quote#13:"spas27"]В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи. [/quote]
В Дневник може да наричате Боцко -Тиква,Станишев-Гей ,Костов-Мавър,но ако отворите дума за Плевнелиев,сте бан на секундата,Оооо , в територията и по-големи дивотии са се случвали.Като примерно обезщетения в милиони долари за горещо кафе.
тулса
Рейтинг: 2329 Неутрално[quote#51:"princess_x"]пропуща полезните, като тази за забраната на пушенето и спазването на закона! [/quote]
"The glory of God is intelligence"Трябва да се разбере, че заклетият пушач е
човек със зависимост и трудно ще го убедиш,
кое е смислено от гледна точка на морала
и как трябва да изглежда едно законово
регулиране в това отношение.
Слава Богу, че поне този "порок" не го притежавам.
Γαλλα
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "Sion":
Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...Па аз съм виждала как без да мери, некъф влиза в училище и затрива 30-40 деца с учителката им...
За да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 688 Неутрално[quote#1:"spas27"]ХА-ХА, интересно как ще стане това, когато най-често пространството около кафентата не е тяхана собственост [/quote]
Смешнико... Дали е тяхно или не няма значени.. И да е наето - правилото пак ще важи..
BohrMottelson
Рейтинг: 591 НеутралноДо коментар [#57] от "bestbuy":
Глупости. Тротоарите не собственост на Старбакс.
Yankee
Рейтинг: 740 НеутралноИдеята е клиента да си плаща и да изчезва моментално, а не да се мотае в заведението. Това са им мотивите, а не хорското здраве. (В един от редките случаи, когато интересите съвпадат). Ако ги беше грижа за здравето, нямаше да продават стотици боклуци с царевичен сироп вместо захар и странни течности в огромни кофи. Няма човек дето да остане здрав, ако редовно ги консумира
dingdong
Рейтинг: 374 НеутралноДобре де,а на непушчите не ви ли прави впечатление,че вече
говорят за забрана на електронните цигари.На мен ми се струва ,
че въпроса не е в тютюнопушенето,а в идеята да привикнат масите към послушание.След не много време ще се радвате ,когато ви слагат чиповете
kepler
Рейтинг: 426 НеутралноВъпрос на психология. Основният дразнител за пушачите не е кофеина в кафето , а другите пушачи.
ueberaschung
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#2] от "Norman Granz":
Е въпрос на манталитет и народопсихология. Ние сме по-близо до манталитета на Близкия Изток и Централна Азия - Иран, Ирак, Пакистан, Узбекистан, Киргизстан и Туркменистан. Който е бил там знае. Тук все още е готино да си пушач. Но бавно и славно нещата се променят. Тази година може и да позволят пушенето, след 4-5 години ЕС ще го забрани напълно и ние ще трябва да изпълняваме. Заведенията, които разчитат само на пушачите, постепенно ще фалират и лека полека и ние ще се превърнем в нормална държава. Едно време ако си спомняш (ако си достатъчно стар) и в самолетите се пушеше. Сега дори и на пушачите им изглежда противоестествено да се пуши в самолет.
Хи-хи
Рейтинг: 1979 НеутралноАми след т'ва може да забранят и кафето ... и да се самозакриват. Кафето върви с цигара....
drakkar1196
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#63] от "Хи-хи":
“If you don't read the newspaper you are uninformed; if you do read the newspaper you are misinformed.” - Mark TwainКое кафе да забранят?
Starbucks White Peppermint Mocha или Starbucks Caramel Macchiato???
Там кафе изобщо не се сервира
kaka_ginka
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#10] от "blaf":
И това оправдава цензурата?
kaka_ginka
Рейтинг: 740 Неутрално[quote#59:"Yankee"]Идеята е клиента да си плаща и да изчезва моментално, а не да се мотае в заведението. [/quote]
Да, бе, те затова са сложили безплатен интернет, щото целта им е да си гонят по-бързо клиентите.
Да не говорим, че повечето хора така или иначе си вземат кафето и се изнасят.
Според мен, инициативата е добра. Нещо подобно е възприето от много офис сгради, защото иначе хората трябва да минават през облаци дим, за да влязат или излязат от сградата.
oziris
Рейтинг: 1532 НеутралноНакъде върви светът, и накъде -България.
oziris
Рейтинг: 1532 НеутралноStarbucks правят най-доброто кафе. А цигареният дим пречи на клиентите им. Затова - забрана. Това е политика.
Който му се пуши да го върши вкъщи.
misho73
Рейтинг: 1086 НеутралноЕдна забележка - въпросната верига не е точно кафене, защото от 9 от 10те им вида кафе е подсладено мляко с нещо си. Е_ал съм им и кафето и забраните. Да ходят там др_шльовците и да си мислят че пият кафе и им е гот. Разни wifi зомбита плащат по $10 долара за млякото на мама?!? Що за идиотщина? Хипстъри разни, неразкрити, дето има една дума ... Базалкохолна бира, кафе с мляко и без цигара, дискотека без водка и пура, и жени без това дето ги прави жени ... Травститска работа. Стерилен и скучен свят в който разни идиоти искат да живеят зеленчуковия си живот с орлите по 100 годни. П_кал съм ви на и на света, и на тъпия живот. Бройлери, синтетика и мрак. Тъпанари! И всичките тези к_апути се натискат да дойдат в компанията на тези дето пушум, пием и е_бем като хората. Г_йска им работа, пък и недоволни. Аре сиктир бе! Пийте си сами бълвоча, не нам! Американско кафе, френско уиски и ирландско кисело мляко?!? Колко ли човек може да е тъп?
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFkmisho73
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#68] от "oziris7":
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk[quote#68:"oziris7"]Starbucks правят най-доброто кафе.[/quote]
Много телевизия гледаш. Правят главно мляко с канела, за кафе не знам, сигурно е някакво такова за дебели булки с топирани прически като на Си Си Кеч и с почти толкова акъл, преляи от соя с хормончета, полята с пропаганда. Америкнаците правят две неща - процесори и кока кола. Всичко друго е от глупост или от патриотизъм.
Боби Колев
Рейтинг: 1471 НеутралноДо коментар [#6] от "Константин":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Че кой е казал, че Хитлеристка германия е само негативи отгоре до долу?!
Който и да е бил - сбъркал е.
Човешко е на хората да опростяват всичко само до черно и бяло.
А че Хитлер е имал и доста добри попадения е повече от очевидно и това не прави прегрешенията му по-малки.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 1148 НеутралноАми така се прави.Направих си мазоли от клавиатурата да го обяснявам.Всеки собственик на заведения да реши сам какво да прави.Да се уважава неприкосновеността на частната собственост,а не някакви дялани с тъпа брадва юнаци,да забраняват всичко,което на тях не им харесва.Естествено че по същия начин ще постъпят собствениците на болници и аптеки,на киносалони и библиотеки.
rayna_d
Рейтинг: 5 НеутралноТака стоят нещата в Канада. Пушенето е забранено на 5 метра от вратата или прозореца на всяка обществена сграда ic/Smoking.aspx
http://www.calgary.ca/CSPS/ABS/Pages/Bylaws-by-top
Smoking prohibited
3 Subject to section 5, no person shall smoke
(a) in a public place,
(b) in a workplace,
(c) in a public vehicle, or
(d) within a prescribed distance from a doorway, window or air
intake of a public place or workplace.
2005 cS-9.5 s3;2007 c40 s4
И поясненията какво е обществено място.
“public place” means all or any part of a building, structure
or other enclosed area to which members of the public have
access as of right or by express or implied invitation
including
(i) the common areas of a multi-unit residential facility,
including patios, pools, other recreation areas and
enclosed parking garages,
(ii) a group living facility,
(iii) an outdoor bus or taxi shelter,
(iv) licensed premises,
(v) a restaurant, and
(vi) a hotel;
Bira
Рейтинг: 1185 НеутралноДо коментар [#8] от "zmii4e":
ти дебил ли си или е нарочно?
b777
Рейтинг: 498 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Lord Dreadfort":
#ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕНяма как КФС да разреши да се пуши, защото има забрана за пушене на щатско или общинско ниво. Общинските и градските управи в Америка са определено на страната на забраната. В Санта Моника, един от най-скъпите градове в Калифорния, има пълна забрана за пушене на обществени места, открити и закрити, включително и по свръхтуристическата трета улица, на кея на Санта Моника или по плажовете. Можеш да си пушиш в къщи. Толкоз. И нито туристите им намаляха, нито заведенията им са празни, нито улиците и плажовете са покрити с фасове.
b777
Рейтинг: 498 ВеселоДо коментар [#69] от "misho73":
#ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕБулгаааааар, булгаааааааар
b777
Рейтинг: 498 ВеселоДо коментар [#63] от "Хи-хи":
#ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕЗа много хора също така срането върви с цигара.
Pontif
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#13] от "spas27":
California Über AllesСпасе, не си прав - зоната пред всеки бизнес или заведение не е на заведението но заведението е отговорно за тази зона. Същото важи и за къщите. Аз не притежавам тротоара пред къщата ми но ако има неравности и някой се спъне пред къщата ми аз съм отговорен. Имам и иншуранс за това. По същия начин и Старбъкс имат право да ти кажат какво да правиш пред заведението им от входа до пътното платно или паркинга. Това е абсолютно законна ситуация и ако не вярваш, ако си в САЩ пробвай се. Ще се обадят на полицията и ще те глобят веднага. Ако се държиш като Българин ще те арестуват веднага и плюс глобата ще ти дадат поне 80 - 100 часа обществено полезен труд. Ако си истински Българин или наистина глупав и се опиташ да се сбиеш с полицията ... е тогава нещата ще ескалират много бързо и ще ти струва много пари и време.
Dreadlord
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#42] от "darktranquillity":
Who is General Failure and why is he reading my disk?Поне е положителното, че усети несъстоятелността на аргументите си и смени плочата... Това с жените и децата е съвсем друга песен и няма общо с правото на човек да прави каквото си иска в частна собственост. Разширяваш обхвата на казуса, понеже при предишните му измерения загуби всякаква правдоподобност. При отсъствието на такива разширения на казуса, обсъжданото право е неотменимо. И точно ако няма кръчми, където да се пуши, хората ще пушат повече вкъщи и ще могат да навредят повече на жени/деца/кучета/котки или каквото се помещава в дома им. А обществени места могат да са само тези, собственост на държавата. Там тя има право да поръчва музиката. Навсякъде другаде, за законни по същността си дейности, решава собственикът. Това е положението - може да има и други интерпретации по темата, но те не са верни.
2.5
Рейтинг: 1097 НеутралноПо стандартите на нашите ресторантьори, тези вече са фалирали.
I Want To Believeyehat
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#13:"spas27"]В САЩ съм виждал как полицай мери с ролетка разстонието от детска площадка и глобява пушачи.
Абсурдно е, но го видях с очите си, там законът се спазва, няма нищо общо с БГ. [/quote]
Много са нелепи сравненията с "райските" САЩ, наистина...
Нечовешки точното, буквално спазване на закона може да кефи само умоповреден дебил. Защото и пишещият тези възхвали се съмнявам да се кефи когато му измерят тревата пред къщата и се окаже че е с 3мм по-дълга от разрешенето и получи $200 глоба - съвсем реална практика. Та така за супер-принципната държава.
vicada
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#13] от "spas27":
Не съм съгласен, че не може. От Старбъкс могат да претендират, че макар да си на 2-3 метра, твоя пушек влияе на клиентите им и вреди на бизнеса. Особено в американската система на свободна интерпретация на закона и армията им от адвокати. Ако съдия се произнесе в тяхна полза, вече става като закон.
gost22
Рейтинг: 1785 Весело[quote#52:"princess_x"]Не се кахъри, ще почнат да чистят пушачите с дронове като талибани и ще остане време и за терористите. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Няма да стигнат до тях. После ще погнат слабите, че не харчат достатъчно за ядене и спъват икономиката...
bradley
Рейтинг: 374 НеутралноНе е старбъгс а старбАгс!
Pontif
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#69] от "misho73":
California Über AllesПо начина по който се изказваш мога да си представя и жените които толкова се хвалиш че ебеш. България се напълни с примитиви които си мислят че пушенето е свобода, пиянството удоволствие, чалгата култура и половин час потно грухтене върху силиконова смрад е секс.
А що се отнася до кафето във всеки Старбъкс (поне в САЩ, Азия и Европа) има поне 3, 4 сорта и поне 2, 3 степени на изпичане които можеш да си поръкаш направени като Еспресо, късо или дълго. Но такива аграри като тебе са свикнали на киселата БЪлгарска Лаваза и няма да разпознаят хубаво кафе дори и ако ги удариш по главата с такова. Явно ги дразни че има голям избор на сортове, изпичане и начини на приготвяне.
А на такъв глиган и да му обясняваш че след 20 цигари е невъзможно да разбере дали пие кафе или пикня, значи само да си губиш времето. Истински Балкански майстор, който на 45 има само половината си зъби, устата му мирише на помийна яма и е импотентен поне от 5 години но се фука че ебял като коч а и от кафе разбирал.
Pontif
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#76] от "trippleseven":
California Über Allesпонякога нямаш ли чуството че говориш с бавноразвиващи се. А ако имаш неблагоразумието да дадеш информация или пример с Америка .. край, като че ли зомби живеят в тази държава
historama
Рейтинг: 636 НеутралноПрез 60-те години бе модно да се пуши. Жан-Пол Белмондо бе неизменно с цигара, спомням си и актриси звезди елегантно държаха между пръстите си на лявата ръка тънка цигара. Но вече се внушава, че не е модно да се пуши, по филмите тютюнопушенето е практически забранено, в хитовото кафене "Стърбъкс" не се пуши. Не е така в долнопробните, там човек може дори и да се бие. В най-новите автомобили запалката и пепелниците липсват.
Добре ще е, ако от "Дневник" ни информират в кои държави на обществени места се пуши, и в кои не, за да ни стане ясно "Къде сме ние?".
Няма да ни стане приятно.
misho73
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#85] от "pontif":
За коч, глиган и т.н. оставям на нежната ти душа
Бегай си пий млекцето, не ме вълнуваш.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFkМного злоба, баце! Не знам кой е балканеца
gost22
Рейтинг: 1785 Любопитно[quote#85:"pontif"] България се напълни с примитиви които си мислят че пушенето е свобода, пиянството удоволствие, чалгата култура и половин час потно грухтене върху силиконова смрад е секс. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Примитивите са тези, които си мислят, че свободата се налага с крайни ограничения в едната или в другата посока. Свобода е да имаш правото сам да избираш какво да правиш, НО ДА НОСИШ ПОСЛЕДИЦИТЕ ОТ ИЗБОРА СИ. Останалото е милиционерщина. Когато имаш две заведения (едно до друго), като в едното се пуши, а в другото не, свобода е да избереш в кое да влезеш. Ако в двете заведения се пуши, или и в двете е забранено пушенето — нямаш свобода, а милиционерщина или свободия.
Ако държавата е загрижена за теб, нека да ти направи здравна застраховка и пълно плащане на медицинското обслужване, а на собствениците на заведения да разреши сами да избират (с лиценз), кои клиенти да привличат — пушачите или непушачите. Хем държавата ще има ясна позиция към пушенето, хем гражданите ще имат право на избор (дори и платен, но собствен избор). Ей заради това не се получават тук нещата, защото искаме "отгоре да ни наредят/забранят", че да настане безплатна справедливост и подарено щастие. Ами няма безплатно и хубаво, не само по магазините, ами и в политиката, и в "равенството и братството" — не го ли разбрахте?
pruch
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#85] от "pontiff
Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!Доста точно наблюдение.Имам мой близък с верига от магазини за кафе в България.От него знам ,че масовият зрител продължава да си пие горчивата препечена робуста от типа "Нова Бразилия" и това си е .На такъв арабиката му е точно като какао с мляко без да си дава сметка ,че точно арабиката в кафето е основният носител на кофеинът,причината да го пием това питие.
А колкото до Старбъкс ,да се чудиш защо те са световна марка а Новата Бразилия освен в България нещо не върви много ,по Европата даже.
Pontif
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#89] от "gost22":
California Über AllesРазбирам позицията ти но за цигарите не си прав. Пушека не може да се раздели. Ти можеш да си пушиш на 5 метра в твоето си заведение а аз да ти дишам дима пред заведението където не се пуши. Мерси на такава Балканска демокрация. В Калифорния поне от 5 години не се пуши никъде и е най-населения щат с най-много туризъм.
gost22
Рейтинг: 1785 НеутралноДо коментар [#91] от "pontif":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Гледай по-далече. Първо пазара ще отсее заведенията и съм сигурен, че тези за непушачи ще са повече, защото в тях ще е по-евтино. От друга страна, вентилацията ще се оправи, защото ще си струва труда ( да изхвърля дима нагоре и високо, та няма да стига до съседното кафене), а нашият манталитет ще намали пушенето, защото от сегашното мъжкарско: "— Пише "Не пушете!" обаче аз си пушим..." ще се премине към далаверата евтино кафе от непушачите с "цигарка отвън", което "отвън" бързо омръзва на голяма част от хората и отказват цигарите по-лесно.
Японците имат най-голяма продължителност на живота, ама не е постигната със забрани, а с печалба. Там си плащаш медицинските услуги по пазарни цени, като застраховката ти зависи от начина на живот... и вместо да плащаш на лекари и застрахователи, ти си хапваш полезни храни и живееш дълго... Същото е и при нас — трябва финансов мотив (или да се ползва авантаджийската ни страна), а не да се налагат ялови забрани, които изнервят половината общество. Не съм съгласен, да правим същите грешки като американците, ако може някъде да сме по-прагматични от тях.
misho73
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#91] от "pontif":
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk[quote#91:"pontif"]Разбирам позицията ти но за цигарите не си прав. Пушека не може да се раздели.[/quote]
Не, не разбираш. Пушека може и трябва да се раздели. Проблема е че като се даде възможност да има заведения за пушачи, ние пушачите отиваме там, а останалите заведения остават без оборот (сега всички са така). От което възниква въпроса, "Като толкова ви пречим, защо се врете при нас?". Не мога да проумея, с какво преча някому, ако посещавам заведение, в което предварително сме се разбрали, регламентирано да пушим? Ако ще да е на 5 километра от училище, болница или друго заведение! А, ама тук били влизали непушачи .. Е, защо бе мамка му влизат, нали пише че е за пушачи? А, било по-готино, сещаш ли се? Ей там е проблема! Пък за кафето и горчивината му - пак е въпрос на избор. То и шкембе няма в Калифорния, но затова не живеем там. Решили сме да си ядем шкембе и си го ядем, пък били и балкански селяни и глигани! Аз к'во съм крив че французите ядат жаби, а виетнамците - кучета? Аман от универсални ценности! И все задължителни! А оставете ни на мира, а? Пък в прехвалените ти щати ученици ходят на училище с пистолети. Ама в цигарите им бил проблема, нали? Е на това му викам аз анти-табачни талибани. Екстремисти сте, затова дразните.
Pontif
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#92] от "gost22":
California Über AllesАз не предлагам България да копира Америка (де да можеше) Нека си намери собствен път. Аз просто коментирах че Старбъкс имат право да казват какво да се прави на тротоара пред заведението им - такъв е закона в САЩ. Също отговорих на някакъв аграр който нарича всички "баце" и се е развилнял обяснявайки как пушачите са най-интересните хора и най-големите ебачи а другите са гейове. Това контрастира страхотно с реалностите по света. Аз мога да коментирам най-вече за Калифорния където пушенето се смята за нещо доста просташко и ако въобще се прави то никога не е демонстративно. Просто споделям че има и друга реалност и аз мисля че е по-добра.
Има и друг аспект -понякога мнозинството е грешно и трябва да приеме някои закони, които са се доказали като полезни на други места. Така Петър Велики е отрязал брадите на мнозинството, така Ататюрк е махнал фесовете и фереджетата, така и бедна България трябва да има закон против пушенето. България е една от страните с най-много пушачи и най-висок % на ракови заболявания. Има ясна и доказана връзка! В Калифорния % на раковите заболявания е спаднал чувствително за последните 15г и това се изчислява директно в намалени разходи за здравеопазването. В САЩ всичко се изчислява в пари и връзката е неопровержима. Потърси в Гугъл.
Поинтересувай се също за вторични вреди от пушачите - тези които не пушат но дишат дима също са застрашени. Прочети и за "третичните вреди". Не знам как точно се превежда на Български. Пример - в апартамент в който е живял пушач настаняват семейство непушачи с бебе на 8 месеца. След една седмица вече може да се измери никотин в урината на бебето.
Не съм маняк на тема здраве. Пътувам по цял свят, мога да ти се закълна че никъде няма хора които ще си запалят цигара на масата докъто се храниш. Нито в Европа, нито в Азия, нито в САЩ. В България това е нещо нормално. Канят те на вечеря и докъто си ядеш салатата домакина и жена му и сватята му и малоумния им братовчед и снаха му и дъщеря му си палят цигари защото не може ракийка без цигарка. Повярвай ме това не е гостоприемство, не е възпитание, не е култура.
misho73
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#90] от "pruch":
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk[quote#90:"pruch"]масовият зрител продължава да си пие горчивата препечена робуста от типа "Нова Бразилия" и това си е [/quote]
Не е въпроса в кафето, а в половинката литър мляко (че и соено такова) и канела, от което кафето става всичко друго, ама не и кафе. За щастие, въпросът е лесно решим, като просто (за мен говоря) не ходя във въпросното кафене. Но спора беше за прекомерните мерки срещу пушачите, на които НЕ ИМ СЕ ДАВА ПРАВО да имат свои заведения. Това ме подразни. Никой не говори за таралясниците дето пушат олово и въглероден двуокис, за замърсяването с микрочастици (виж нивата на рака на бял дроб в Буграс например, и хем е морски град) и хилядите Е-та в храните, но всички реват за това че искаме да си имаме задушевни кафенета в които да си пушим, защото видиш ли пушека излизал и ги тровел. Е, аман вече! Затова казвам че това е хипстъркса работа. Свободата е за всички, не само за мразещите тютюна, главно по някакви изкривени културни причини. И аз имам претенции към шума от ориенталска музика или черен рап, ама общото живеене изисква малко толерантност, особено когато се вземат мерки да не пречиш на околните, какъвто е случая със заведенията за пушачи или пушенето на открито. А е факт че след забраната, заведенията оклюмаха яко, защото въздържател оборот не прави. Поне сега и тук. И ефекта е добре познат в цяла Европа, да не говорим че в Англия просто минаха от цигари на дрога, което не знам колко по-добре е. В САЩ също, впрочем. Забраниха цигарите и разрешиха марихуаната - голямо постижение, мани!
misho73
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#94] от "pontif":
ай се също за вторични вреди от пушачите[/quote]
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk[quote#94:"pontif"]отговорих на някакъв аграр който нарича всички "баце"[/quote]
Не всички, само теб. А аграрите са твоите роднини, както сам споделяш по-надолу.
[quote#94:"pontif"]споделям че има и друга реалност и аз мисля че е по-добра.[/quote]
Говориш за себе си. Моля да не ни налагаш безалтернативно твоето виждане. Някак си ми се струва естествено правото да не споделям калифорнийските ценности, още повече че не съм се завлекал там.
[quote#94:"pontif"]Канят те на вечеря и докъто си ядеш салатата домакина и жена ... палят цигари защото не може ракийка без цигарка[/quote]
Това ли ти е проблема? Не им ходи на гости, просто е.
[quote#94:"pontif"]Поинтересу
Я сравни със вредите от ГМО и консервантите! Пък Дъглас каза че рака на гърлото му бил от орален секс, не от пушене (и да, той е следствие на папиломния вирус). К'во пра'им с шпаклите? Да не говорим че всеки, който някога е пил вода, в крайна сметка е умрял или предстои. Същото важи за въздуха
misho73
Рейтинг: 1086 НеутралноДо коментар [#86] от "pontif":
По-големи зомбита от американците и ислямистите няма. Биете дори руснаците. Разходи се малко из Европа и с ужас ще установиш че руската и американската група се познават от километри. Ти ще кажеш защо.
Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk[quote#86:"pontif"]да дадеш информация или пример с Америка .. край, като че ли зомби живеят в тази държава[/quote]
Е да кажеш че не е вярно
gost22
Рейтинг: 1785 Неутрално[quote#94:"pontif"] В САЩ всичко се изчислява в пари и връзката е неопровержима. Потърси в Гугъл. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Странно, и аз всичко изчислявам в пари, обаче разликата е, че броя парите в моя джоб. Забраната не ме топли директно, и това не ме стимулира по никакъв начин. Всъщност виждам как всяка необмислена забрана, създава корупционна пътека и ни отдалечава от нормалните държави. Помните ли забраната за шума? Някой да е усетил нещо положително от нея? Точно така — набързо се научихме да я заобикаляме. Вместо да изкарат шумните заведения от градовете (и да наложат лесно контрол по пътя на пияните джигити нощем), просто сега се плаща и готово...
Pontif
Рейтинг: 2925 НеутралноДо коментар [#96] от "misho73":
California Über AllesСкъпо "баце", не е лесно да се завлечеш в Калифорния а и такива бацета като се довлечат нищо не могат да схванат и обикновено до една година си тръгват. Аз мнения не налагам само споделям. Доста пътувам заради работата си и съм виждал всякъкви групи и народи и в Европа и в Азия и в Америка. Нашия и Сръбския веднага се забелязват. Няма други които да се разхождат по летищата с бира в ръка, цигара в устата и да крещят по селфона че да ги чуят всички. Като сложиш и стриганите глави и дънковите или кожени якета и в кома да си пак ще ги разпознаеш.
А иначе доста се съмнявам че можеш да различиш Американци от Австралийци или Англичани или Ирландци но дерзай. като гледам колко си нахакан сигурно си най-умния във вашия блок.
pruch
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#95] от "misho73":
Не се бори с прасе. Накрая и двамата ще се окаляте, но на него това ще му хареса!говорим че в Англия просто минаха от цигари на дрога
Не съм капацитет по точно този въпрос но факта ,че няма официална статистика ,която да води до такъв извод ме кара да не се съглася с точно това Ви твърдение.Не пуша и не понасям ,когато някой си позволява да ме опушва без мое съгласие,което не ми пречи да съм редовен посетител на местните пъбове заедно с една огромна маса клиенти точно като мен.В заведенията в ,които ходя има и пушачи и непушачи като мен.Никога досега не съм бил опушен от страна на пушачите .Това би трябвало да води до извод ,че ако наистина има желание,а то се постига както със правилните закони ,така и с реципрочните глоби резултатът е на лице и всички са доволни.