Земеделският министър иска да ограничи вноса на плодове и зеленчуци

Земеделският министър иска да ограничи вноса на плодове и зеленчуци

© БСП



Да се ограничи вносът на плодове и зеленчуци с промяна в митническите тарифи. Това смята да поиска земеделският министър Димитър Греков. "След седмица ще имаме български дини, а пазарът ни е пълен с вносни. Ако това се ограничи, много проблеми на хората ще бъдат решени", обяснява той в интервю пред в. "Стандарт".


От разясненията му се разбира само, че става дума за по-голямо облагане на стоката, която идва от Турция и други страни извън ЕС.


Но това (облагането - бел. ред.) зависи не само от документа, а и от субективния фактор - онзи, който стои и обмитява, допълва Греков. Защото, ако се пуснели десет тира дини в София, обмитени за стотинки или необмитени изобщо, хем хазната ще е празна, хем производителите - гладни, посочва той.




Междувременно в понеделник министърът е издал временна заповед, с която се спира изваждането на тръби и унищожаването на хидромелиоративните съоръжения. Така той се зае с един от проблемите, за които веднага заговори след номинирането му за министър.


До есента пък смята да разреши проблема на животновъдите с достъпа до пасища. В момента държавни и общински терени, определени за пасища, се дават на стопани, които не ги ползват. Разрешението на казуса според земеделския министър е: който ползва пасища, да си вземе животни или ако не иска - да се откаже от терените. Така щяла да отпадне необходимостта целенасочено да се създават ливади, като се ползват пари от ЕС.


Грекове  поискал пълна справка за състоянието на агенциите към министерството, като посочва, че временно оглавяващите ги не са неопитни хора. Проверката на финансовото състояние на министерството, която още не е приключила, показва, че дефицитът е между 5 и 7 млн. лв. Той идвал основно от Селскостопанската академия и  агенцията по храните.


За да се излезе от тази ситуация, трябва да се направят няколко реформи, които засягат предимно академията, посочва Греков. Там по думите му трябва да се даде възможност на хората да участват в проекти, свързани с българското земеделие, "а не да се отклоняват в различни фундаментални изследвания". В криза трябва да се правят иновации, които да помогнат за бързото излизане от нея, а заплатите да се изкарват, обяснява професорът.


Той се надява "да няма занапред тези отношения между фонда и министерството", които досега са си
прехвърляли вината един на друг. Не става ясно от думите му дали ще смени директора на Държавен фонд "Земеделие", но посочва, че е подал ръка за съвместна работа.


"Нямам лични приоритети. Дошъл съм, за да оставя поне малка следичка в министерството на земеделието", обобщава земеделският министър, като разчита работата му да подобри доходността и социалното положение на заетите със земеделие. "Не искам да се чувства и за миг, че тук се е сменил министърът", посочва той.

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Факт е, че трябва да се направи, факт е, че ще се повишат леко цените, но нямаме друг избор, иначе съвсем скоро ще останем на милостинята на вносителите и тогава ще го ядем големия.
    Подкрепям по-високи мита за вносни плодове и зеленчуци.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Да видим дали само иска, или ще го направи.
    Може, стига да има добре преценени аргументи, така че да не го бият от Европа по канчето.
    Ако успее, ще стане първия министър на земеделието, направил наистина нещо мащабно за земеделието ни през последните години.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1083 Весело

    ХАХАХАХАХА, браво, поредния бисер! И като поскъпнат вследствие от това плодовете и зеленчуците, как ще обясните на 60+ годишните си избиратели това? Ама нека, полага им се, след като толкова години така и не си набиха в главите за какво всъщност се бори червената мафия. Лошото е, че и останалите ще страдат покрай тях.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  4. 4 Профил на Hristo Gospodinov
    Hristo Gospodinov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ахаа... мъдра политика, сложи им тарифи заради дините, те пък от своя страна ще пуснат български превозвачи някой друг път, пък да не говорим, че не е като да сме малко зависими от износа към Турция...

  5. 5 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 714 Весело

    малоумщината край няма...
    Айде БСП-то, поздрав за вас !
    Тръпнете в очакване за опашки за скъп зарзават


    До коментар [#1] от "TrakerBG":

    Не го мислиш наистина нали ? Има друг вариант и то не един. Топлата вода е отдавна открита, ама явно министъра се къпе по празници само.

    Accelerates Under Demonic Influence
  6. 6 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#2:"Dr. G."]да не го бият от Европа по канчето.[/quote]

    А, току-виж и медал му дали :
    [quote#0:"статията"]става дума за по-голямо облагане на стоката, която идва от Турция и други страни извън ЕС[/quote]
    Стара Европа все повече узрява за добрия стар протекционизъм, въпросът е дали на Турция овошките са й мили например колкото на Китай - соларните панели...

  7. 7 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Поредната непазарна мярка!
    Така ли се дава шанс на малкия и средния бизнес?
    Да спреш вноса на дини означава да ликвидираш конкуренцията на пазара.
    И ще дойдат ония момчета с вратлетата да изкупуват на бай Иван от Присово дините на зелено, защото иначе няма да ги види узрели...

    А за дефицитът на Селскостопанската академия да не отваряме дума, че и там академични старчета консумират без да са произвели НИЩО.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  8. 8 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Доколкото знам митата са Общоевропейски.
    Как така сами ще ги променяме?
    Може ли разяснения...

  9. 9 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Протекционизъм!

    Мисля,че България е страна по сума международни договори,забраняващи това,без да съм специалист.

    Поредни гръмки обещания!

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  10. 10 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Весело

    Тъпанар!!! Пинизът е да направиш собсствените си производители конкуронтноспособни на собствения ти пазар, не да затваряш пазара си за останалите производители...

    Свобода за Надежда Савченко!
  11. 11 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Весело

    Долу лапите от френските картофи!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    [quote#5:"lo_ridah"]малоумщината край няма...
    Айде БСП-то, поздрав за вас ! [/quote]

    Вече създаваме национална школа по антипазарен подход. За щастие вече сме в здравите клещи на общия пазар на ЕС и подобни изпълнения на солови артисти имат точно нула шанс да минат. Това обаче беше поредният повод да се убедим вправната и икономическа неграмотност на висши управленски кадри. Навремето Мехмед Дикме беше обещал на собствениците на оранжерии, че ще облага гръцките и турски домати, защото там било по-топло, стоката узрявала по-рано и това не било честно спрямо родния производител, който трябвало да подгрява с котела за постигането на същия ефект.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  13. 13 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#10:"GogoPG"]Пинизът е да направиш собсствените си производители конкуронтноспособни на собствения ти пазар[/quote]
    И тоя момент го има... ама субсидии няма или ако има, не се използват по предназначение

  14. 14 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Имаме нужда от нещо подобно. Уви, българските производители са в много тежко положение и са необходими спешни мерки, за да се съживи българското производство.

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    [quote#9:"mr.wonderworld-Kostoff,where are you?"]Поредни гръмки обещания![/quote]

    Не бе, той наистина си вярва. Просто е неграмотен. Интересното е, че и предишният (от служебното правителство) беше същият. Той пък предложи да се намали минимумът крави и прасета за регистриране на ферма от 5 на 2 броя, с цел "да се стимулира развитието на сектора". Какъвто и да беше М. Найденов, той поне повтаряше от първия си ден на поста, че с Белчо, Сивушка и рало вече не става...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  16. 16 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 877 Неутрално

    И да се продават некачествените и скъпи български ?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  17. 17 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Чугунените глави ще ударят едно рамо на дебеловратите мафиоти - така де - трябва да се поддържат - имат да се връщат услуги!

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  18. 18 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#13] от "Рубиконан от Балъкимерия":

    Досега понякога второто, скоро вероятно навсякъде първото.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  19. 19 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#3] от "The Shadow":

    Като се увеличи търсенето на българските продукти съответно ще им спаднат и цените - елементарна икономика.

  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    [quote#10:"GogoPG"]Пинизът е да направиш собсствените си производители конкуронтноспособни на собствения ти пазар[/quote]

    Още преди ЕС германците много се радваха, някой да им продава субсидирана стока, за да я преработят и да и извлекат истинската стойност за своя си джоб. За субсидираната бразилска стомана казваха, че ще им я "продадат обратно на реалната цена, само че с 4 колела отдолу"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  21. 21 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#5] от "lo_ridah":

    Тръпна в очакване на примера ти за решение за едно полуумряло земеделие, задушено от дъмпингови цени и малоумието на Главната преговаряща навремето... Като гледам минусите, явно повечето хора въобще нямат идея колко сериозен е проблемът.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  22. 22 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 8 Весело

    [quote#1:"TrakerBG"]Факт е, че трябва да се направи, факт е, че ще се повишат леко цените, но нямаме друг избор, иначе съвсем скоро ще останем на милостинята на вносителите и тогава ще го ядем големия.
    Подкрепям по-високи мита за вносни плодове и зеленчуци.[/quote]

    ти чуваш ли се какво говориш ??
    как ще ограничи вноса ??

    Какво ме грее какви домати ще ям , ако са по 1 лв/кг

    Българските производители на домати не могат да печелят колкото производителите на Софтуер...

    Това е Свободен Пазар - Конкуренция ,
    който не произвежда - не участва

    Щом е Патриот министъра-да ограничи Кражбите-за да има повече субсидии за производителите !

    Друг е въпроса-че от Европа ще го смачкат

  23. 23 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3043 Весело

    Българските зеленчуци от производителите ли ще ги купуваме?Ако купуваме от нощните берачи ще бъди по-евтино.

    подпис
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    [quote#21:"TrakerBG"]Като гледам минусите, явно повечето хора въобще нямат идея колко сериозен е проблемът[/quote]

    През 1997-ма кило домати на пазара във Варна беше 30 стотинки, в момента е от 1,60 нагоре, та до 3-4 лева за розовите.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  25. 25 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#16] от "Count Grishnackh":

    Как искаш да поевтинее, като вече почти го няма? И кое точно е некачественото на българския домат, да речем, сравнен с дунапренения турски такъв?

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  26. 26 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Не трябва да има субсидии за българското земеделие, а субсидии за гладуващите пенсионери.В Земеделието има милионери. Никаква милост за тях.Трябва да се разреши безмитен внос на земеделска продукция от цял свят, за да поевтинеят зеленчуците и плодовете на пазарите в страната.

  27. 27 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Министър, който успее да култивира генетичноустойчива кръстоска между безработен и пустееща земя в комплект с разрушаваща се къща на село, ще е достоен за Нобелова награда

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  28. 28 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#22] от "Сикишлийски":

    Що, в Европа не го ограничават ли? Или ние сме някъде отвън? Вие наистина сте фенове на френските картофи и палмовото сирене по 2 лв. килото, май

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  29. 29 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1149 Гневно

    Коментиращите под статията, закривайте българското производство ! Закривай, закривай, не го бави изобщо...после да видим къде ще се упражнявате по знания за пазарите...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  30. 30 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 8 Весело

    [quote#24:"cinik"]През 1997-ма кило домати на пазара във Варна беше 30 стотинки, в момента е от 1,60 нагоре, та до 3-4 лева за розовите.[/quote]

    Погледни от друга гледна точка :
    Пазарът е това , което Виждаш а не това което пише в дебелите Книги !

    Пазарът е подвластен на Купувача...

    но ако Купувачът е говедо и не се самоцензурира-няма спасение !

    Какво би станало , ако във Варна Никой не купува домати Една седмица ???

    Какво би станало , ако във Варна Никой не Продава домати една седмица ??

    ................

    ако намериш отговора на тези два въпроса...

    но с Главата , не със задника..ще разбереш всичко !

  31. 31 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#24] от "cinik":

    Факт. Само че нещо се разминава с теорията на останалите за "евтиното вносно", от което имаме нужда. Да, евтино се ВНАСЯ, но се продава по-скъпо и от българското.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  32. 32 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    [quote#25:"TrakerBG"]И кое точно е некачественото на българския домат[/quote]

    Българският домат си се продава много добре навън. А това, че никой не вика по площадите "вижте какви луди кинти правя от домати" е съвсем нормално...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  33. 33 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 8 Весело

    [quote#28:"TrakerBG"]Що, в Европа не го ограничават ли? Или ние сме някъде отвън?

    Вие наистина сте фенове на френските картофи и палмовото сирене по 2 лв. килото, май[/quote]

    няма по -гаден от БГ производител на храни!!

    като и по-алчен, ..съотв по-прост!

    за останалото има дума - Конкуренция

  34. 34 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Всяка диня с бръмбар , всеки картоф с чип.
    Накой със субсидии , за други хекатомба.

  35. 35 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#24] от "cinik":

    Аз розови домати във Варна не съм виждал. Натъквам се единствено на етикетчета "РозовО домати"...

    Свобода за Надежда Савченко!
  36. 36 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 497 Весело

    Ей, това си е откровен боклук! Вносни мита в ЕС през 21 век....
    То си личи от физиономията на дебилчето, че явно не е учил, но пък подобни глупости да говори....

    А как такива индивиди преподават, след като видимо не знаят елементарни неща... ми е въпросът?

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  37. 37 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 822 Разстроено

    [quote#7:"Депутат 241"]Поредната непазарна мярка! [/quote]
    Мантрата на пазарните талибани!!!
    Посочи ЕДНО ЧИСТО пазарно НЕЩО!!!??? Такова НЕЩО не съществува! Това е като "бялата стая" в IT сектора!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  38. 38 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    [quote#34:"kepler"]Всяка диня с бръмбар , всеки картоф с чип.
    Накой със субсидии , за други хекатомба. [/quote]

    Ти се шегуваш, ма учЕните в Магадан са разработили хибрид между диня и муха...режеш я и семките отлитат...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  39. 39 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#33] от "Сикишлийски":

    Има.
    1. Вносителят на храни.
    2. Прекупвачът.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  40. 40 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#19] от "hinhril":

    Потърси си някъде учебник по основи на икономиката - виж там има едни пресечени линийки. Бутни предлагането наляво (щото сме си все 7 млна човека, и родната продукция няма да стане повече, а пък вносса го порязахме с изкуствено завишена цена) и виж къде отива равновесната цена.

    Accelerates Under Demonic Influence
  41. 41 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#21:"TrakerBG"]Тръпна в очакване на примера ти за решение за едно полуумряло земеделие, задушено от дъмпингови цени и малоумието на Главната преговаряща навремето... Като гледам минусите, явно повечето хора въобще нямат идея колко сериозен е проблемът. [/quote]

    В Нова Зеландия няма почти никакви субсидии, а имат едно от най-впечатляващите земеделие и хранително-вкусов (винен) сектор.

    Първо правителството да спре контрабандата ще е добре. Да спрат и стопанската престъпност (обиране на черешови масиви, жътва на чужди парцели).

  42. 42 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Комунизъм ...

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  43. 43 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 8 Весело

    [quote#39:"TrakerBG"]Има.
    1. Вносителят на храни.
    2. Прекупвачът. [/quote]
    Трудно ти е да разбереш капитализма .....

    При капитализма Продавачът е функция на Купувача

    а Купувачите са два вида:
    1.Потребители (купуват с Главата)
    2-Консуматори (купуват с гъ*ъ си)
    ---------
    в БГ Потребители Няма.
    .има матрял..за това навсякъде сме на дъното

  44. 44 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#41] от "Finland":

    Браво,Нова Зеландия е много хубав пример ! Чувал съм, че там публичните финансови отчети били много прозрачни, като на банка. Няма да е лошо да взимаме за пример по-често Нова Зеландия, нищо че сме европейци...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  45. 45 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#41] от "Finland":

    Къде отиде на обратната страна на Земята, говорим за ЕС все пак. В Нова Зеландия не са имали комунизъм 45 + 23 години.
    А и примерът ти издиша отвсякъде, Нова Зеландия и Австралия имат едни от най-протекционистичните пазари, там дори семка от диня не можеш да вкараш без разрешение.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  46. 46 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Лелее, колко добре за българските потребители! Да намалим конкуренцията!

  47. 47 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1083 Весело

    До коментар [#19] от "hinhril":

    Елементарна за чугунени глави. Някой май е спал в час по икономика. Една цена може ли да падне под себестойност? А българското производство достатъчно голямо ли е, че да задоволи пазара и в същото време да му е гъвкава цената?

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  48. 48 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Добре е в списъка да са включени и цветята.

  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    [quote#41:"Finland"]В Нова Зеландия няма почти никакви субсидии, а имат едно от най-впечатляващите земеделие и хранително-вкусов (винен) сектор. [/quote]

    Т.нар. нови земи: Австралия, Аржентина, ЮАР, Чили, Нова Зеландия работят дълго време без субсидии, постигнаха невероятна ефективност и буквално започнаха да "газят" субсидираното европейско производство. За да се внасят агнешко и цветя от Нова Зеландия със самолети и пак да са по-евтини, за внасяното с кораби вино да не говорим, значи разликата вече е колосална. Французите се опитаха дори да прокарат закон, виното от Новия свят да не може да носи името "вино", защото ужким еди-какво-си-там, само че номерът не мина при първи опит...

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  50. 50 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 388 Неутрално

    И няма един подготвен журналист да го светне в главата.

    Къде са експертите?

    ОСТАВКА


    До коментар [#37] от "Geoimg":Пазарна мярка е това което Найденов се опита със стандартите :п. За земеделската продукция се налагат късите разстояния, зрелостта и свежестта на продуктите и тогава който иска да кара дини от Анадола и да ги слага в инкубатори да доузряват.


    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  51. 51 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#43] от "Сикишлийски":

    Сега остава да вместиш и квотите за земеделска продукция в ЕС в цялата си пясъчна концепция за капитализма...

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  52. 52 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Весело

    Греков пуска димки, дано някой му се хване и да чака да да го оправят бесепарите!

    Ние сме страна член на СТО, световна търговска организация, за да сложиш мита първо трябва да докажеш дъмпинг или държавни помощи за дините в Турция!!!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  53. 53 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#41] от "Finland":

    Това е така. Само че, за да им да процъфтява сектора в Н. Зенландия без субсидии си има елементарно обяснение: просто сравни цените на новозенландското месо по нашите магазини с тези на българското.
    Препоръките ти към правителството са смислени и се надявам нещо да се постигне, въпреки че се съмнявам.

  54. 54 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#40] от "lo_ridah":

    Нещо не ги поставяш правилно чертичките и кривите:
    Повишеното търсене на даден продукт в случая български продукт ще допринесе до по-голямо производство. Това дали ще се постигне чрез пазарни ограничения за чуждото производство дали по други методи е все тая за крайния резултат. Колкото повече произвеждаш -толкова повече ти пада себестойността, което автоматично довежда до по-добро поставяне на пазара и съответно възможност да коригираш цените. В случая мерките ще се отнасят основно за турски продукти, които имат значителен дял, но не и монополно присъствие. Ще остане високата конкуренция вътре в ЕС, а в нашия случай - Гърция, Полша и т.н., което е добре от гледна точка на конкуренцията и следва да подтикне българските производители да създават по-качествена и евтина продукция, но все пак ще се усети ефект (сериозен) от намаляване на вноса от Турция. Това се нарича стимулиране потреблението на местни продукти с цел подобряване благосъстоянието на местната икономика. Няма друг вариант - повишеното търсене довежда до повишено предлага, което в общия случай води до намаляване на цените. В самото начало е възможно леко увеличение, което ще е по-скоро спекулативно, но поради тъй или иначе съществуваща конкуренция от ЕС няма да е дълготрайно явление. Целта е да помагаме на нашите си хора, защото тези пари, които харчим в момента заминават в други страни. Всяка изхарчена и запазена в страната стотинка произвежда добавена стойност за икономиката. Дай боже с повече подобни мерки да започнем и ние да подбиваме цени в други държави.

  55. 55 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Така комунистите ОПРАВЯТ земеделието!...още малко им е останало за дооправяне!

  56. 56 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#49] от "cinik":

    В Нова Зеландия не субсидират, нали... Само дето издават работни визи за желаещите да земеделстват там...
    По цял свят гледат как да спрат чуждото и да продават своето, само ние се кланяме на китайския и турския боклук?!?! Наистина, добре ли сте?

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  57. 57 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#47] от "The Shadow":

    Българското производство дървена главо е толкова голямо, колкото е търсенето му! Ако няма стимули за нарастването му няма как да има конкурентни цени. Относно това дали можем да покрием вътрешното потребление - не само, че можем, но имаме капацитет и понтенциал за многократното му препокриване, което трябва да ти говори, че преди да започнеш да изнасяш за да вливаш пари в държавата, трябва да си достигнал до някакво развитие на възможностите си от гледна точка развитие на конкурентноспособността си. Освен, че се опитваш да четеш от дебелата книга Икономикс почети малко и общообразователна литература - География на България, справочник на НСИ, история на икономиката и прочее все полезни четива.

  58. 58 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 497 Весело

    Тиквата отдавно го видя в кристалната сфера, всеки да си сади картоФите !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  59. 59 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#57:"hinhril"]дебелата книга Икономикс[/quote]
    УНСС ?
    Гечев ?
    Това много обяснява...

    Accelerates Under Demonic Influence
  60. 60 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3367 Неутрално

    До коментар [#57] от "hinhril":

    Опитите да мислиш вместо другите, т.е. да налагаш своето си мнение с аргумента, че другите не могат да разсъждават, а само ти можеш и им правиш услуга, е много опасен. Това важи не само за избора какви домати да се купуват, но и за всичко останало.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  61. 61 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Неутрално

    То да ти кажа човек по-добре прожектирай филмчета на земеделците какво нещо са това парите, че не ги познават. Може и 20 пъти да поскъпнат вносните стоки, но наш Пешо също ще "коригира" цената на неговта си стока понеже мисли, че толкоз требе да му струва пипера, а не колкото струва в действителност (по-точно става въпрос за прекупвачите ма се тая).

    Ако искаш да решиш въпроса ти требет две нови организации :
    - прекупваческа полиция - да са бори с прекупвачите които оставят малките стопани с пръст в устата - да има право полициата да стреля на мЕсо и не мЕсто да се произнася.

    - партизанска полиция - да са бори с партизанските ромски отреди които щурмуват реколтата регулярно - полициата требе да е с тежки картечници.

  62. 62 Профил на Защотака?
    Защотака?
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Ае ревльовци, толко много ли ви кефят пластмасовите домати?
    А за напоителните тръби служ. министър на съд. Защо не го е спрял?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Честита ви новата "1984"-та
  63. 63 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 551 Гневно

    До коментар [#3] от "The Shadow":

    ХАХА този тиквон май не е за министър .Кои тарифи бе тиквун нали тарифите са еднакви за ЕС или иска да каже че ще промени тарифите на ЕС .Да си подава оставката веднага ...

  64. 64 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Няма спор, че мярката е ограничаваща за свободния пазар, но има и друг аргумент - на новите малки индустрии.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Infant_industry_argument

  65. 65 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1371 Любопитно

    Абе, докога ще ни назначават за управници титани на мисълта с чугунени глави, на които времето преминава в даване на безидейни интервюта, изпълнени с бисери?! Алооо, 1989 отдавна мина, живеем в 2013, член сме на ЕС, а материалът за вредата от тарифните ограничения и за принципите на свободната търговия трябваше да сме го прочели, разбрали и научили още в първи курс, нищо че някои се титуловат доценти и професори...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  66. 66 Профил на mittland
    mittland
    Рейтинг: 225 Разстроено

    До коментар [#62] от "Защотака?":
    Кефят ги, щото тотално са изветряли в главата. В България няма никаква конкуренция, да не говорим, че тя не води до задържането на по-ниски цени, а до точно обратното. Намирането на българска продукция вече стана изключително трудно. Аз лично съм страшно недоволен от вноса на западни яйца, които са едни такива мижави, с прекалено ниско съдържание на протеини...жалка работа..

  67. 67 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#8] от "ivanasenov":

    Мисля, че по-важното е да събираме всичките мита, да няма камиони влезли по незнаен начин, с товар, който е обозначен като всичко друго освен като земеделска продукция или пък митничарите да не са го забелязали кога и как е влязъл.

  68. 68 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#60] от "cinik":

    Добре казано, но не мисля, че е приложимо за конкретния случай.

  69. 69 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#8] от "ivanasenov":

    Митата са изключителен прерогатив на Големия Бял Баща в Брюксел. Той си ги и прибира, а тука остава 1/4 за издръжка на митниците. Туй обаче другарят с аграрния фейс на фотото не го знае, щото са го намерили на некой разклон. Прочее секи набеден за началник първом цъфва по медиите и почва да ръси подобни дивотии. Така едно време дянков се беше засилил да спира гръцките краставици.
    Може единствено да се отправи предложение за временна мярка, обаче трябва да докаже съществуващо увреждане на пазара на ЕС като цяло и не го виждам как ще мине.

  70. 70 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Разбира се, това е първостепенна задача след свалянето на ББ.
    Ако върнат акциза на цигарите обратно на нивото на 2008 още по-добре!
    Но мисля, че сами не можем да вдигаме или сваляме мита.

  71. 71 Профил на Даринка
    Даринка
    Рейтинг: 435 Гневно

    [quote#63:"bokko"]ХАХА този тиквон май не е за министър .Кои тарифи бе тиквун нали тарифите са еднакви за ЕС или иска да каже че ще промени тарифите на ЕС .Да си подава оставката веднага ... [/quote]

    Браво единствения който казва истината. Този министър е или напълно некомпетентен или откровен червен лъжец (бе то комунягите друго не знаят). Много отдавна при внос/износ от България към Турция и другите Европейски страни НЯМА МИТА. Внасям редовно от Турция и заплащам само ДДС

    Jossi
  72. 72 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#59] от "lo_ridah":

    Харвард, Янош Корнай

  73. 73 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#69] от "dosetliv":
    А новия военен министър иска да вдига пенсиите на генералитета...

  74. 74 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ако всичките професори в кабинета са като този "Управленчо", лошо ни се пише

  75. 75 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Ахаха, почнаха с безумията, но най-насетне: не ме интересува каква е динята "българка" или "туркиня" за мен като потребител е важно същата да е вкусна и на приемлива цена, ако не ми харесва "туркинята" ще си взема българска, ако ще и да е по-скъпа, но не мога да си представя нищо по-нелогично от това диня расла на стотици километри от тук да е в пъти по-евтина от тези, расли в БГ, явно някои искат да ударят кьоравато, ден година храни, айде няма нужда да ме тварят по лев на килограм за диня, като едно време кварталният бакалин пишещ на бакалска хартия дето изкарваше по два лева на кило кренвирши. Конкуренцията не трябва да се ограничава по никакъв начин

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  76. 76 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#1] от "TrakerBG":


    [quote#1:"TrakerBG"]Подкрепям по-високи мита за вносни плодове и зеленчуци. [/quote]Какви мита,след като голяма част от плодовете от Турция и Македония минават контрабандно,а на гръцките плодове не можем да наложим мита?!Само рушветите за митничарите ще се вдигнат,и за партийните каси,каквато е целта,де.

  77. 77 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#13] от "Рубиконан от Балъкимерия":


    [quote#13:"Рубиконан от Балъкимерия"]ама субсидии няма или ако има, не се използват по предназначение[/quote]за субсидиите питай Пръмова-тя сега пак е управляваща,макар и извън парламента.Иначе ГЕРБ бяха първите,които отделиха субсидии и за производство на зеленчуци,като си навлякоха гнева на зърнопроизводителите,коит взимаха огромната част..

  78. 78 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#19] от "hinhril":


    [quote#19:"hinhril"]Като се увеличи търсенето на българските продукти съответно ще им спаднат и цените - елементарна икономика. [/quote]Тц-в състояние на затворена икономика се получава обратното-високи цени и ниско качество,просто защото няма конкуренция.

  79. 79 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#49] от "cinik":

    Едно уточнение! Много голяма част от цветята в ЕС идват от оранжериите на индийски бизнесмен в Етиопия и Судан! Сега е решил да произвежда жито и царевица пак там и да постигне 1/10 дял от светното производство. Нова Зеландия трудно ще заема някакъв сериозен дял при търговията с цветята!

  80. 80 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#78] от "yanne":

    Еми чети приятелю, чети - конкуренцията няма да се изчерпа с Турция, защото имаме достатъчна в ЕС. Ограничаването на вноса от Турция просто ще помогне, а не да реши проблемите...

  81. 81 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#76] от "yanne":

    Тук няма как да не те подкрепя, контрабандата е огромна.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  82. 82 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Ако ставаше само с мита, отдавна някой да се беше сетил. Има куп други проблеми. Без да съм изчерпателен, ето някои от тях:
    1. На народа не му се бачка тежък труд, иначе да се е върнал на село отдавна.
    2. Българските домати са малко, скъпи и затова неконкурентоспособни
    3. Горното се получава, защото останаха малко млади хора по селата, труда е тежък, поливането скъпо, няма държавни борси, частните удвояват цената още щом излязат от полето.
    4. Българския производител мисли, че с парите от 3-4 декара домати трябва да изкара цяла зима, да си купи кола и да изпрати абитуриента. Теоретично е прав, но декарите трябва да са 300-400.
    5. Досега не се даваха субсидии за зеленчуци, едва от тази година почнаха. Да видим дали повече производители няма да се заинтересуват. Субсидиите може да променят съотношението наши-вносни.
    6. Кражбите на селскостопанска продукция могат да откажат и най-сериозния производител. Решението е въоръжени доброволни отряди с право да стрелят на месо след мръкване.

  83. 83 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Интересно тоя идиот с какво ще храни населението като ограничи вноса?! Производството на български плодове и зеленчуци е нищожно заради вече четвърт вековната традиция на правителствата да НЕ субсидират селското стопанство. Ако наистина въведат протекционистични мерки, ще е само за да напълнят гуши на свои хора ( и на себе си) в зеленчукопроизводството, не случайно го окрупниха и дадоха на 'който трябва' предните години. И понеже пицата за крадене от управляващите много се е свила поради кризата - ето ви начин да я поувеличат малко. А нас ще ни манипулират с лозунга "изберете българското', само че без възможност за избор, разбира се. Просто не им се дават субсидии за зеленчукопроизводството и ПАК искат да си ги избият от нас - същото като със зелената енергия.

  84. 84 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Чудна идея. Няма домати , няма проблем.. на кой ли ми напомня това. Само се чудя хората наистина ли са толква глупави все още да се връзват на подобни тъпотии. Вместо държавата да подпомогне конкурентноспособността на българските производители, тя се хванала да свива цедката на вноса. Ами няма как да излезе сметката. Ще се повишат цените, ще започне контрабанда и като цяло няма да има пак печеливши БГ производители. А може и това да е идеята де..

  85. 85 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#57] от "hinhril":


    [quote#57:"hinhril"]Българското производство дървена главо е толкова голямо, колкото е търсенето му![/quote]А търсенето ми от какво се определя,а?!Това дали си проумял?!Търсенето на коя да е стока се определя от съотношението качество/цена.За българския пазар се търси преди всичко евтина стока,а българската,независимо от качеството е безумно скъпа.Как е възможно нещо,дошло от хиляди километри да е по-евтино от произведено тук?!Как е възможно череши на пазара в Кюстендил да са 1.50,а в магазините в София(на по-малко от 100км.) да същите да са по 3.00 лева,а?!Или викаш за това са виновни турските череши?!

  86. 86 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 690 Неутрално

    [quote#37:"Geoimg"]
    Поредната непазарна мярка! - цитат на коментар #7 от “Депутат 241”
    Мантрата на пазарните талибани!!!
    Посочи ЕДНО ЧИСТО пазарно НЕЩО!!!??? Такова НЕЩО не съществува! Това е като "бялата стая" в IT сектора!?[/quote]

    Всемогъщият Пазар (и производните му - търсене-предлагане; конкуренция, равнопоставеност и т.н.) е значително по-голяма измама от Благодатния Комунизъм...

    Разтурям колоквиума!
  87. 87 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#67] от "ikar_01":


    [quote#67:"ikar_01"]Мисля, че по-важното е да събираме всичките мита, да няма камиони влезли по незнаен начин, с товар, който е обозначен като всичко друго освен като земеделска продукция или пък митничарите да не са го забелязали кога и как е влязъл. [/quote]А точно това е проблемът с турските и македонските зеленчуци и плодове.

  88. 88 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#70] от "ivanasenov":


    [quote#70:"ivanasenov"]Разбира се, това е първостепенна задача след свалянето на ББ.
    Ако върнат акциза на цигарите обратно на нивото на 2008 още по-добре! [/quote]Нали сами избягал,пък сега вие сте го сваляли?!и акцизите имат минимална ставка в ЕС и несамо за цигарите,но и за горивата и алкохола,както и митата де.

  89. 89 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4077 Неутрално

    До коментар [#80] от "hinhril":


    [quote#80:"hinhril"]Еми чети приятелю, чети - конкуренцията няма да се изчерпа с Турция, защото имаме достатъчна в ЕС. [/quote]А като турските домати се заменят от гръцки,какво правим,бе икономисте?!Тях как ще ги спираме,а?!Ще излизаме от ЕС,нали и хоп в прегръдката на Русия,нали!

  90. 90 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Абе митническата политика на ЕС не е ли обща? Как ще въведат мита само в БГ? Или мислят дините да станат акцизна стока?!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  91. 91 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#86] от "Ганий":

    Понеже той всъщност не е никакъв свободен пазар.
    Аз все пак смятам, че ако пазара си беше свободен може да се саморегулира, само че вместо явен контрол и маскирано зад либерастия, насочват пазара накъде искат и го движат както си искат, чрез пропаганда, манипулации и прочее.
    Голямата депресия с САЩ е стартирана само с няколко лъжливи публикации във вестници, които предизвикват истерия сред хората и в резултат фалират няколко хиляди банки.
    Винаги така действат мръсниците.

    I'm addicted to the truth.
  92. 92 Профил на michael
    michael
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#10] от "GogoPG":
    да ама фирмите прекупвачи , в които сигурно имат участие другарите, защото те си ги изградиха как ще продължат да лапкат а сега им падаш в ръцете

    Cogito ergo sum :)
  93. 93 Профил на kalliope
    kalliope
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Като спре доматите от Турция и Македония, ще се увеличи броят на доматите от Гърция, Испания и т.н. Няма как да не стане, когато произведените у нас домати са недостатъчно, а не е възможно да се забрани вносът на домати от ЕС.

    БСП delenda est.
  94. 94 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#85] от "yanne":

    Търсенете се определя от предлагането и от джоба.

    I'm addicted to the truth.
  95. 95 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#93] от "kalliope":

    Е ама не можеш без турски домати май.

    I'm addicted to the truth.
  96. 96 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#78] от "yanne":

    Затворена ти е връзката с главния.

    I'm addicted to the truth.
  97. 97 Профил на Медий
    Медий
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Добре тъпаци, яжте гумени домати,а пък аз ще ям български градински домат.

    I'm addicted to the truth.
  98. 98 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#89] от "yanne":

    Бе Янко, теория на вероятностите е супер, но нека бъдем реалисти - трябва да се започне от някъде. Първо и най-лесно можем да се справим с турската конкуренция и после да работим за справяне с конкуренцията в ЕС. Незнам защо остава впечатление, че едва ли не защитавам тезата, че това ще спаси цялата ни икономика - не, просто е правилна стъпка, без значение от кой е предприета. Иначе какво да правим - да наливаме от пусто в празно, да се храним с кухи домати и да се оплакваме, че ракията е скъпа? Трябва да се борим с конкуренцията,а точно с турската не е необходимо да сме нежни в действията си.

  99. 99 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#10:"GogoPG"] Пинизът е да направиш собсствените си производители конкуронтноспособни на собствения ти пазар, не да затваряш пазара си за останалите производители... [/quote]
    Гробарски реотан . Още ли не си разбрал,че субсидиите за нашето селско стопанство са в пъти по-ниски от тези за "старите" страни- членки на ЕС. Че квотите ни за производство за селскостопанска продукция постоянно намаляват. Без подкрепа на селското стопанство, включително и с мита, няма как да се оправи земеделието. Не те интересува селското стопансто,а плюенето срещу това правителство. Какво направи Гроб за да спре контрабандата на плодове и зеленчуци? Нищо. Защо тогава мълчахте като пукали и ръкопляскахте на ирландското говедо.

  100. 100 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#88] от "yanne":
    Скиф брато, ББ изпука половин АЕЦ без да е много видно къде точно
    Така че свалянето беше наложително.
    Новите започват много лошо, но вместо половин АЕЦ може би ще потрошат четвърт, това е..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK